Kunnon palkankorotus ensikuussa

Pakettiautomaatti

Ensikuussa saamme palkankorotuksen, joka on 250% isompi kuin viimekertainen korotus.

Nyt viimeistään kannattaa kaikkien kuskien liittyä AKT:hen, onhan se kallis, maksaminen vaatii vaivaa, työttömyyskassana huono, oikeusapua kun vähiten tarvitsee... Mutta silti, 250% isompi palkankorotus kuin viimeksi... Siitä kannattaa maksaa!

139

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RekkaReino

      Pakettiautomaatti voi veljet mikä anarkisti. Oikein tyrät rytkyy. Onko tämä pakettiautomaatti/pankkiautomaatti ikinä tehnyt päivääkään töitä niin kuin kunnon rahtari tekee eli tyrät rytkyen ja paita märkänä hiestä. Perkele se yleisin sana mitä suusta pääsee. Ei hän on se nenää kaivava sohvaperuna joka ihmettelee miksi cokis ja perunalastut on loppu? Please hakekaa nyt lisää!!! mä en jaksa enään!!!!! Ei se ole ollenkaan ihme,että Alvarit,Raivot ja muut puuha-Petet tulee
      itä-blokin maista ja hoitaa hommat. Kyllä se nyt vaan on niin pakettiautomaatti ,että suomalainen kuljetusalan ammattilainen elättää perheen ihan mukavasti siinä kuin joku toimistoihminen. Miksi sinä jatkuvasti mollaat omaa alaasi???? Kerro nyt kerrankin ihan rehellisesti miksi olet katkera kuljetusalan hommille. Aika moni varmasti odottaa rehellistä vastausta.Itse asiassa olet sen velkaa meille kaikille kuuluttiin sitten liittoon tai ei. Suomeksi: MIKSI MOLLAAT KULJETTAJAN TYÖTÄ?

    • tienkulkijaforever

      Pakettiautomaatti. Kun sinä et ilmeisesti halua olla kuljetusalalla niin ihmisläheisempää työtä löydät opiskelemalla esim.lähihoitajaksi. Vanhuksia on yhä enemmän ja siltä alalta löytyy varmasti sinulle todella mieleinen työpaikka.
      Kas kenenkään ei tarvitse ajaa autoa jos ei halua.Olemmehan Suomessa jossa ihmisillä on valinnanvapaus tehdä juuri sitä työtä joka tuntuu itselle sopivan.

    • girlpowerx2

      Pakettiautomaatti.Kun olet autoalanmiehiä jo syntyjään.Itse et olisi halunnut mutta äitee pakotti.Mene Youtubeen Trucking girl Scania unloading-video.Katso se nuori nainen makaa vanhan scanian alla miesten haalarit päällä ja ja nenä punaisena naureskelee ja on aivan hemmetin onnellinen.Onko tytössä vika vai sinussa jos et alalla viihdy. Mieti sitä. Onhan niitä muitakin hommia olemassa,

      • Minähän juuri KEHUIN miten AKT on hoitanut 250% isomman palkankorotuksen kuin viimeksi.

        Missä kohtaa siis haukuin alaa muka?


    • pakettimaatille

      Hyvä pankkiautomaatti, mene Ka-lervon kyytiin. Niittihytässä saat kuunnella sitä "södertäljen sinffoniaa" ja tunnelma sen mukainen. Mikäs sua vaivaa kokoajan?? Sahaatko omaa oksaa....hmmmm.

      • tienkulkijaforever

        Parempi 250 % korotus 2 centtiin kuin muilla aloilla on ja tulee olemaan 0% korotukset.On jopa puhuttu työehtojen heikentämisestä jotta Suomen kilpailukyky paranisi maailman markkinoilla.Kyllä pakettiautomaatin mielipiteet joita on paljon tälläkin keskustelufoorumilla ovat olleet kuljetusalaa kohtaan sangen tylyjä ja negatiivisia.Myyjien ja sairaanhoitajien jälkeen autonkuljettajat ovat 3.suurin ammattiryhmä Suomessa.Siihen joukkoon mahtuu näköjään 1 kpl pakettiautomaatteja valitettavasti.....


      • MuistihyväMuttalyhyt

        Pakettiautomaatilla on niin lyhyt muisti ettei muista,että on kommentoinut joka asiaa tuttuun itkuvirsi-tyyliin.Ei ole mielipidettä johon pakettiautomaatilla ei olisi oma masentava mielipide.AKT:n lakipalveluita tarvitsee n 3% jäsenistä.Silloin on kyseessä konkurssi tai muu tilanne jossa työntekijällä on ongelmia palkan maksun kanssa.Kuuluko pakettiautomaatti tuohon 3 % ryhmään. Vaikea sanoa.Hänen jutustelun perusteella lakimiestä tarvitaan lähes joka päivä.


      • MuistihyväMuttalyhyt kirjoitti:

        Pakettiautomaatilla on niin lyhyt muisti ettei muista,että on kommentoinut joka asiaa tuttuun itkuvirsi-tyyliin.Ei ole mielipidettä johon pakettiautomaatilla ei olisi oma masentava mielipide.AKT:n lakipalveluita tarvitsee n 3% jäsenistä.Silloin on kyseessä konkurssi tai muu tilanne jossa työntekijällä on ongelmia palkan maksun kanssa.Kuuluko pakettiautomaatti tuohon 3 % ryhmään. Vaikea sanoa.Hänen jutustelun perusteella lakimiestä tarvitaan lähes joka päivä.

        Nooh, mitä palstan juttuun on uskominen, niin AKT:lta ei heru oikeusapua silloin kun sitä eniten tarvitsee, ne auttaa vain "päivänselvissä" jutuissa


      • LEXmaalaisjärki

        Pakettiautomaatti. Hyvä veliseni,toveri,serkkuni ja ne muut sukulaiset. Jokainen järkevä lakimies auttaa vain päivänselvissä jutuissa. Lakiasioissa ammattilaisilla
        on niin hyvä vainu,että kokemuksella osaavat heti sanoa mitä juttua kannattaa ajaa mitä ei.Työasioissa kaikki perustuu työehtosopimukseen ja Suomen lainsäädäntöön.Minä AKT:n jäsenmaksunmaksajana en todellakaan halua,että liiton lakimies lähtee ajamaan jotain Seppo Sepaluksen asiaa jonka jokainen ilman koulutustakin tietää johtavan häviöön oikeudessa.Liiton lakimiehet ovat erittäin tehokkaita kun kyseessä on työehtosopimusrikkomus asia. Näin se vain on. Herää kysymys onko pakettiautomaatilla jatkuvasti näitä oikeusjuttuja joita kukaan ei halua ajaa?????


      • LEXmaalaisjärki kirjoitti:

        Pakettiautomaatti. Hyvä veliseni,toveri,serkkuni ja ne muut sukulaiset. Jokainen järkevä lakimies auttaa vain päivänselvissä jutuissa. Lakiasioissa ammattilaisilla
        on niin hyvä vainu,että kokemuksella osaavat heti sanoa mitä juttua kannattaa ajaa mitä ei.Työasioissa kaikki perustuu työehtosopimukseen ja Suomen lainsäädäntöön.Minä AKT:n jäsenmaksunmaksajana en todellakaan halua,että liiton lakimies lähtee ajamaan jotain Seppo Sepaluksen asiaa jonka jokainen ilman koulutustakin tietää johtavan häviöön oikeudessa.Liiton lakimiehet ovat erittäin tehokkaita kun kyseessä on työehtosopimusrikkomus asia. Näin se vain on. Herää kysymys onko pakettiautomaatilla jatkuvasti näitä oikeusjuttuja joita kukaan ei halua ajaa?????

        Mihin tarvitaan lakiapua jos voitto on päivänselvä :)

        Eli maksamalla 500€ vuoteen, et saa lakiapua kun eniten sitä tarvitset


      • LEXmaalaisjärki

        Voi nyt nunnnuka nunnuka ja vaipat vielä kaupan päälle.. lakiapu tarvitaan kun työnantaja on juntti jääräpää eikä ymmärrä tosiasioita. Puupää joka tottelee vain lakimiehiä. Ja näitä puupäitä on Suomessa muutamia..Kerro nyt pakettiautomaatti kuka kuski osaa kaikki lakituivan vaatimat kiemurat jotta voitto tulee varmasti kotiin.
        Siksi on jäsenmaksua vastaan hyvä käyttää lakimiestä kun se kerran on maksuton palvelu.Onneksi 95 % kuljetusalan yrittäjistä on fiksua porukkaa ja maksaa palkat niin kuin ne kuuluukin.Joten ongelmissa on tosiasiassa 3-5 % kuljettajista.


      • LEXmaalaisjärki kirjoitti:

        Voi nyt nunnnuka nunnuka ja vaipat vielä kaupan päälle.. lakiapu tarvitaan kun työnantaja on juntti jääräpää eikä ymmärrä tosiasioita. Puupää joka tottelee vain lakimiehiä. Ja näitä puupäitä on Suomessa muutamia..Kerro nyt pakettiautomaatti kuka kuski osaa kaikki lakituivan vaatimat kiemurat jotta voitto tulee varmasti kotiin.
        Siksi on jäsenmaksua vastaan hyvä käyttää lakimiestä kun se kerran on maksuton palvelu.Onneksi 95 % kuljetusalan yrittäjistä on fiksua porukkaa ja maksaa palkat niin kuin ne kuuluukin.Joten ongelmissa on tosiasiassa 3-5 % kuljettajista.

        Nyt ei puhuttu palkoista mitään, vaan muista ongelmista joissa AKT ei auta.

        Ja jos palkka tai firma itsessään ei miellytä, paikasta lähdetään menemään, simppeliä. Itse olen monesti kieltäynyt hommasta jo haastattelun aikana, pari kertaa 1-3 päivän jälkeen


      • nääs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu palkoista mitään, vaan muista ongelmista joissa AKT ei auta.

        Ja jos palkka tai firma itsessään ei miellytä, paikasta lähdetään menemään, simppeliä. Itse olen monesti kieltäynyt hommasta jo haastattelun aikana, pari kertaa 1-3 päivän jälkeen

        Otapa nyt järki käteen, jos sitä hitusenkin löytyisi. Lue oma kirjoituksesi , yritä analysoida se niin kuin olisi joku muu, ilman ennakkoasennetta. Olisiko mahdollista että omassa asenteessasi on korjaamisen varaa. Simppeliä.


      • nääs kirjoitti:

        Otapa nyt järki käteen, jos sitä hitusenkin löytyisi. Lue oma kirjoituksesi , yritä analysoida se niin kuin olisi joku muu, ilman ennakkoasennetta. Olisiko mahdollista että omassa asenteessasi on korjaamisen varaa. Simppeliä.

        Kyllä... AKT antaa olettaa että jäsenmaksuun kuuluisi oikeusapua... Kun sitä tarvitsee arkipäivisäissä asioissa, he toteaa "tämä asia EI kuulu meille"


      • Myötähäpeäonsuuri

        Kerro nyt pakettiautomaatti ihan konkreettinen esimerkki arkipäivän asiasta jota liiton lakimies ei suostu ajamaan. Olin tänään lakkiaisjuhlassa ja samassa pöydässä istui asianajaja. Niinpä kun olen lukenut näitä sinun näkemyksiä lakimiehistä ja AKT:stä niin päätin kysyä hänen mielipidettä asiasta milloin kannattaa lähteä "sotimaan" oikeuteen asti. Hän sanoi suoraan ,että ihmisillä on lapsellinen käsitys koko asiasta. Oletetaan ,että kun on asianajaja niin aina voitetaan juttu vaikka oltaisiin ns. heikoilla jäillä. Amerikka on Amerikka.Suomi on maa jossa on järki tallella onneksi.Täällä harkitaan tarkkaan mitä asiaa kannattaa lähteä ajamaan ja mitä ei. Joten... kerro nyt sellainen arkipäivän asia mitä liiton lakimiesten pitäisi alkaa ajamaan.


      • Myötähäpeäonsuuri kirjoitti:

        Kerro nyt pakettiautomaatti ihan konkreettinen esimerkki arkipäivän asiasta jota liiton lakimies ei suostu ajamaan. Olin tänään lakkiaisjuhlassa ja samassa pöydässä istui asianajaja. Niinpä kun olen lukenut näitä sinun näkemyksiä lakimiehistä ja AKT:stä niin päätin kysyä hänen mielipidettä asiasta milloin kannattaa lähteä "sotimaan" oikeuteen asti. Hän sanoi suoraan ,että ihmisillä on lapsellinen käsitys koko asiasta. Oletetaan ,että kun on asianajaja niin aina voitetaan juttu vaikka oltaisiin ns. heikoilla jäillä. Amerikka on Amerikka.Suomi on maa jossa on järki tallella onneksi.Täällä harkitaan tarkkaan mitä asiaa kannattaa lähteä ajamaan ja mitä ei. Joten... kerro nyt sellainen arkipäivän asia mitä liiton lakimiesten pitäisi alkaa ajamaan.

        Esim. kuski saa työaikana sakot 20km/h ylinopeudesta vaikka laitteiden mukaan opeutta ollut vain 2-4km liikaa

        Eipä AKT auta myöskään siinä jos ei tule tövoimapoliittista lausuntoa työkkäristä

        Työautossa tekninen vika, siitä tulee sakkoa, ei auta kiistämisessä


      • RahtiSepi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Esim. kuski saa työaikana sakot 20km/h ylinopeudesta vaikka laitteiden mukaan opeutta ollut vain 2-4km liikaa

        Eipä AKT auta myöskään siinä jos ei tule tövoimapoliittista lausuntoa työkkäristä

        Työautossa tekninen vika, siitä tulee sakkoa, ei auta kiistämisessä

        On kyllä turhaa ajanhukkaa hullujenhuoneella väitellä, mutta menköön..

        Jos nopeutta on ollut liikaa, on sakko aiheellinen. Kiistäminen on odotusarvoltaan negatiivista, koska valvontalaitteet ovat erittäin tarkkoja. Vika ei liene silloin ammattiliitossa. Viittaatko tällä casella siis johonkin tosiasialliseen rikkeeseen? Lähde tälle?

        AKT ei myöskään mahda TE-toimiston kankeudelle mitään. Ei ammattiliitto voi antaa työvoimapoliittista lausuntoa itse. Yleensä nämä viivytykset johtuvat hakijan virheellisestä menettelystä, ja tämä asia on hakijan selvitettävä itse TE-toimiston kanssa. Ammattiliittoa ei tähän voi käsittääkseni valtuuttaa, eikä tämä myöskään kuulu ammattiliiton varsinaisiin tehtäviin.

        Suomen lainsäädäntö on tällähetkellä sellainen, että piilevästäkin teknisestä viasta on ensisijaisesti vastuussa ajoneuvon kuljettaja. Viallisella autolla ei kannata ryhtyä ajamaan. Epäreilua, mutta tämäkään ei ole ammattiliiton vika.

        Suosittelisin jättämään nämä tietynlaista yhteiskunnallista sivistystä vaativat keskustelunaiheet muille, samoista asioista puutteellisella tiedolla ja käsityskyvyllä jankkaaminen ei liene järkevää kenenkään kannalta.


      • RahtiSepi kirjoitti:

        On kyllä turhaa ajanhukkaa hullujenhuoneella väitellä, mutta menköön..

        Jos nopeutta on ollut liikaa, on sakko aiheellinen. Kiistäminen on odotusarvoltaan negatiivista, koska valvontalaitteet ovat erittäin tarkkoja. Vika ei liene silloin ammattiliitossa. Viittaatko tällä casella siis johonkin tosiasialliseen rikkeeseen? Lähde tälle?

        AKT ei myöskään mahda TE-toimiston kankeudelle mitään. Ei ammattiliitto voi antaa työvoimapoliittista lausuntoa itse. Yleensä nämä viivytykset johtuvat hakijan virheellisestä menettelystä, ja tämä asia on hakijan selvitettävä itse TE-toimiston kanssa. Ammattiliittoa ei tähän voi käsittääkseni valtuuttaa, eikä tämä myöskään kuulu ammattiliiton varsinaisiin tehtäviin.

        Suomen lainsäädäntö on tällähetkellä sellainen, että piilevästäkin teknisestä viasta on ensisijaisesti vastuussa ajoneuvon kuljettaja. Viallisella autolla ei kannata ryhtyä ajamaan. Epäreilua, mutta tämäkään ei ole ammattiliiton vika.

        Suosittelisin jättämään nämä tietynlaista yhteiskunnallista sivistystä vaativat keskustelunaiheet muille, samoista asioista puutteellisella tiedolla ja käsityskyvyllä jankkaaminen ei liene järkevää kenenkään kannalta.

        Paljon tekstiä, vähän asiaa... AKT ei auta silloin kun eniten tarvitsee....

        Eli AKT ei auta jos tulee aiheeton ylinopeussakko, tai jos työautossa on vikaa


      • RahtiSepi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Paljon tekstiä, vähän asiaa... AKT ei auta silloin kun eniten tarvitsee....

        Eli AKT ei auta jos tulee aiheeton ylinopeussakko, tai jos työautossa on vikaa

        Et ilmeisesti jaksa lukea pitkiä tekstejä?

        Aiheettomia ylinopeussakkoja ei ole (anna tarkka lakiviite tällaiseen tapaukseen)!
        Ammattiliiton tarkoitus on auttaa työnantajan ja työntekijän väliseen työsuhteeseen liittyvissä asioissa. Esimerkiksi AKT:n neuvotteleman yleissitovan työehtosopimuksen soveltamiseen liittyvissä kysymyksissä saat takuuvarmasti apua. Pääuottamusmiehenä tästä on erittäin paljon positiivisia kokemuksia. Liiton maksavana jäsenenä puolestaan haluan, että tarjottu apu rajoittuu nimenomaisesti työsuhteeseen liittyviin seikkoihin! Tämä pitää jäsenmaksut maltillisina.

        Ylinopeussakkoon olet suurella todennäköisyydellä itse syyllinen ja työauton vikoihin liittyvissä asioissa kannattaa kääntyä työnantajasi käyttämän korjaamon puoleen. AKThen tämä vääntö ei kuitenkaan liity. Saati sen neuvottelemiin, taloustilanteessamme erittäin kilpailukykyisiin palkankorotuksiin.


      • RahtiSepi kirjoitti:

        Et ilmeisesti jaksa lukea pitkiä tekstejä?

        Aiheettomia ylinopeussakkoja ei ole (anna tarkka lakiviite tällaiseen tapaukseen)!
        Ammattiliiton tarkoitus on auttaa työnantajan ja työntekijän väliseen työsuhteeseen liittyvissä asioissa. Esimerkiksi AKT:n neuvotteleman yleissitovan työehtosopimuksen soveltamiseen liittyvissä kysymyksissä saat takuuvarmasti apua. Pääuottamusmiehenä tästä on erittäin paljon positiivisia kokemuksia. Liiton maksavana jäsenenä puolestaan haluan, että tarjottu apu rajoittuu nimenomaisesti työsuhteeseen liittyviin seikkoihin! Tämä pitää jäsenmaksut maltillisina.

        Ylinopeussakkoon olet suurella todennäköisyydellä itse syyllinen ja työauton vikoihin liittyvissä asioissa kannattaa kääntyä työnantajasi käyttämän korjaamon puoleen. AKThen tämä vääntö ei kuitenkaan liity. Saati sen neuvottelemiin, taloustilanteessamme erittäin kilpailukykyisiin palkankorotuksiin.

        Eli AKT ei auta arkipäiviäisissä asioissa joissa oikeasti tarvitsisi oikeusapua... He auttaa vain päivänselvittä jutuissa....

        Eli AKT ei auta silloin kun eniten tarvitsee...

        Joo, ja saammehan me tosin ensi yönä 250% isomman palkankorotuksen kuin viimeksi... oikeinhyvä mieli tulee mennä nyt nukkumaan ja ens yönä töihin VALTAVALLA palkalla...

        Tosin AKT:n jäsenyys loppui mulla jo vuosia sitten siihen kun heiltä EI herunut apua


      • Rahtireino
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Paljon tekstiä, vähän asiaa... AKT ei auta silloin kun eniten tarvitsee....

        Eli AKT ei auta jos tulee aiheeton ylinopeussakko, tai jos työautossa on vikaa

        RahtiSepi on harvinaisen järkevä ihminen joka osaa puolueettomasti pohtia näitä vaikeita asioita jossa kuski voi olla heikoilla. Näin se nyt menee kuules Pakettiautomaatti. Uskoisin ,että RahtiSepi on juuri sellainen kokenut alalla pitkään ollut kuljettaja niin kuin minäkin joka on joutunut kohtaamaan moniakin epämiellyttäviä asioita työssään jossa lainsäädännöllä on näppinsä pelissä. Joten ei haukuta työntekijäjärjestöä jos lainsäädäntö määrää miten mennään.
        Meidän kaikkien niin liiton,sinun kuin minunkin pitää elää niin kuin Suomen lainsäädäntö sanoo. Ja mihin sinulla on niin kiire. Itse ajan aina juuri rajoitusten mukaan ei ole tressiä ja työnantaja on todella onnellinen kun tarkastelee Scanian lähettämää viikkoraporttia miten olen työni hoitanut.Raportin mukaan tosi hyvin.


      • Itkuvirsi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli AKT ei auta arkipäiviäisissä asioissa joissa oikeasti tarvitsisi oikeusapua... He auttaa vain päivänselvittä jutuissa....

        Eli AKT ei auta silloin kun eniten tarvitsee...

        Joo, ja saammehan me tosin ensi yönä 250% isomman palkankorotuksen kuin viimeksi... oikeinhyvä mieli tulee mennä nyt nukkumaan ja ens yönä töihin VALTAVALLA palkalla...

        Tosin AKT:n jäsenyys loppui mulla jo vuosia sitten siihen kun heiltä EI herunut apua

        On se hyvä sentään,että pakettiautomaattikin saa korotuksen palkkaan vaikkei liittoon kuulu. Työnantajahan voisi jättää maksamattakin mokomalle valittajalle ja ihan laillisesti. Ei maksa jäsenmaksua ja silti ilkkuu palkankorotukselle. Juice Leskisen sanoin pitäisi viedä saunan taakse ja..................


      • Itkuvirsi kirjoitti:

        On se hyvä sentään,että pakettiautomaattikin saa korotuksen palkkaan vaikkei liittoon kuulu. Työnantajahan voisi jättää maksamattakin mokomalle valittajalle ja ihan laillisesti. Ei maksa jäsenmaksua ja silti ilkkuu palkankorotukselle. Juice Leskisen sanoin pitäisi viedä saunan taakse ja..................

        Kuuluihn minä liittoon 2-3 vuotta... Eli ihan oikeutettu olen ottamaan nuo valtaisat korotukset...

        Miksi jäsenyys päättyyi? jäsenmaksujen maksaminen oli vaikeaa (tietty prosentti palkasta) ja AKT:lta ei herunnut apua kun sitä olisin tarvinnut...

        Nyt YTK:n jäsenenä, ja he maksaa palkan tältä ja huomiselta... Onhan sitä oltu pätkätöissä 2,5 vuotta jo... kiitos YTK:n


      • puroporo

        Mitä enemmän akseleita,sitä vähemmän palkkaa, työmäärään nähden.


    • RahtiSepi

      Olen tätä automaatilta kysynyt joskus ennenkin, mutta menköön vielä kerran:
      Miten suuri palkankorotuksen olisi mielestäsi pitänyt olla?
      Miksi palkkoja yleensäkään korotetaan, onko sinulla mitään käsitystä?

      • Pakettiautomaatti

        Siis väitikö minä että korotus olisi huono? EN. mainitsin vain että se on 250% isompi kuin edellinen korotus....

        Tosin kuskeista senverran ylitarjonaa että tekijöitä riittäisi vaikka 10€/h tuntipalkalla


      • rattiexpertti

        Kuskeista on ylitarjontaa,mutta tekijämiehistä jotka hallitsee asiakaspalvelun ja tekee firmalle tosissaan tulosta niin niistä on edelleen pula koko maassa. Silloin puhutaan ihan eri tuntipalkoista. Hyvät firmat eivät hae nykyään kuljettajaa vaan asiakaspalvelijaa jolla ABCE-kortti. Ongelma on siinä miten nämä kaksi kohtaa kun näitä ns.kuskeja on pilvin pimein markkinoilla. Ja suomalainenhan ei osaa kehua itseään estottomasti.Ollaan niin jöröjukkaa ja vaatimattomia.


      • rattiexpertti kirjoitti:

        Kuskeista on ylitarjontaa,mutta tekijämiehistä jotka hallitsee asiakaspalvelun ja tekee firmalle tosissaan tulosta niin niistä on edelleen pula koko maassa. Silloin puhutaan ihan eri tuntipalkoista. Hyvät firmat eivät hae nykyään kuljettajaa vaan asiakaspalvelijaa jolla ABCE-kortti. Ongelma on siinä miten nämä kaksi kohtaa kun näitä ns.kuskeja on pilvin pimein markkinoilla. Ja suomalainenhan ei osaa kehua itseään estottomasti.Ollaan niin jöröjukkaa ja vaatimattomia.

        Tottakai on pulaa kun ei haeta työntekijöitä, vaan koitetaan löytää se kuski siitä "kaverin kaverin" kautta


      • Jätäkeverinirauhaan
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai on pulaa kun ei haeta työntekijöitä, vaan koitetaan löytää se kuski siitä "kaverin kaverin" kautta

        Hei nyt pakettiautomaatti. Oletko ulkomaalainen vai lukihäiriöinen. Rattiexpertti
        sanoi juuri sen mitä kuljetusala tarvitsee. Ei kuskeja vaan asiakaspalvelijoita sellaisia jotka hoitavat hommat eivätkä soita suuta kun asiakas on vihainen. Antaa
        asiakkaan olla vihainen hyvä kuski pysyy tyynen rauhallisena. miksi sinä väännät kaverit mukaan tähän keskusteluun?? En ymmärrä! Jos joku sinun asiakas sanoisi
        sinulle Pakettiautomaatti ,että olet täysi mu..ku ihmisenä niin olisitko tyynen rauhallinen ammattilainen vai menettäisitkö hermot. Tosi kuski sanoisi:kiitos tunnustuksesta.Olen m...lku.Sellainen onnellinen kuskin retale.


      • Lihasvoimajyrää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Siis väitikö minä että korotus olisi huono? EN. mainitsin vain että se on 250% isompi kuin edellinen korotus....

        Tosin kuskeista senverran ylitarjonaa että tekijöitä riittäisi vaikka 10€/h tuntipalkalla

        Kuskeista ei ole ylitarjontaa. Tervetuloa Helsingin keskustan jakelutehtäviin. Töitä on ja paljon. Kyse taitaa olla vain siitä tehdäänkö se työ jaloilla ja hauiksella vai rattia vääntämällä.Mitä vähemmän kilometrejä ja enemmän hauista niin sitä enemmän jää kuljetusyrittäjän taskuun. Rehti peli meille kaikille.Kannatan!


      • Jätäkeverinirauhaan kirjoitti:

        Hei nyt pakettiautomaatti. Oletko ulkomaalainen vai lukihäiriöinen. Rattiexpertti
        sanoi juuri sen mitä kuljetusala tarvitsee. Ei kuskeja vaan asiakaspalvelijoita sellaisia jotka hoitavat hommat eivätkä soita suuta kun asiakas on vihainen. Antaa
        asiakkaan olla vihainen hyvä kuski pysyy tyynen rauhallisena. miksi sinä väännät kaverit mukaan tähän keskusteluun?? En ymmärrä! Jos joku sinun asiakas sanoisi
        sinulle Pakettiautomaatti ,että olet täysi mu..ku ihmisenä niin olisitko tyynen rauhallinen ammattilainen vai menettäisitkö hermot. Tosi kuski sanoisi:kiitos tunnustuksesta.Olen m...lku.Sellainen onnellinen kuskin retale.

        Siis hyvötkin kuskit on työttömänä, koska niitä ei haeta...

        Ainostaan niihin "paskahommiin" haetaan kuskai, yhdessä ketjussa lueteltu firmat jotka hakee kuskeja koko ajan, siis lähes koko ajan...

        Turha siis valittaa että ei löydy hyviä kuskeja, jos ei niitä etsitä, vaan koitetaan löytää se "kaverin kaveri"


      • HikipinnassaAina

        Onko paskahomma sinun mielestä sellainen työ jossa tarvitaan hauista ja nopeita jalkoja.Jossa vaaditaan hyvää kuntoa ja hikikin saattaa jos kastella paidan ja persvaon.Onko paskahommaa sellainen työ jossa pitää hallita asiakaspalvelutaitoja olla kohtelias vaikka asiakas lataisi paskaa niskaan toden teolla.Onko paskahomma kun kuljettaja tekee työtä niin kuin tekisi omassa firmassa.Eli itseään säästelemättä ajatellen se mikä on firman etu on myös minun etuni. Nämä edellä mainitut kaverit ovat niitä jotka pärjäävät kuljetusalla ja heille on aina töitä tarjolla. Ja myös palkat on kohdillaan koska työnantajat pitävät näistä sälleistä kiinni kynsin hampain.Pakettiautomaatti totesi tuossa edellä ja valitti ettei hyviä kuskeja tulla hakemaan töihin. Minä olen 50 vuoden ikään jo oppinut,että kuskin se pitää työtä hakea ei työnantajan kuskia. Onko tämä pakettiautomaatti jokin "peräkammarin poika"


      • HikipinnassaAina kirjoitti:

        Onko paskahomma sinun mielestä sellainen työ jossa tarvitaan hauista ja nopeita jalkoja.Jossa vaaditaan hyvää kuntoa ja hikikin saattaa jos kastella paidan ja persvaon.Onko paskahommaa sellainen työ jossa pitää hallita asiakaspalvelutaitoja olla kohtelias vaikka asiakas lataisi paskaa niskaan toden teolla.Onko paskahomma kun kuljettaja tekee työtä niin kuin tekisi omassa firmassa.Eli itseään säästelemättä ajatellen se mikä on firman etu on myös minun etuni. Nämä edellä mainitut kaverit ovat niitä jotka pärjäävät kuljetusalla ja heille on aina töitä tarjolla. Ja myös palkat on kohdillaan koska työnantajat pitävät näistä sälleistä kiinni kynsin hampain.Pakettiautomaatti totesi tuossa edellä ja valitti ettei hyviä kuskeja tulla hakemaan töihin. Minä olen 50 vuoden ikään jo oppinut,että kuskin se pitää työtä hakea ei työnantajan kuskia. Onko tämä pakettiautomaatti jokin "peräkammarin poika"

        Paskahomma:

        - Auto joka ei sovellu työtehtävään, ei siis välttämättä vanha

        - Työpäivät suuniteltu tyhmästi, aloitusaika "keskiyöllä" esim 2:00, ilta-aloitus tai varhainen aamu on OK

        - Pitkät työpäivät ilman "vapaita" siis 3 kertaa 10 tunnin päivä viikkoon on OK

        - Paikat jossa tehdään pidempiä päiviä kuin muut firmassa tekee

        - Työt joissa on liikaa sitä fyysistä, mutta ei näy silti palkassa

        - Työpaikat jotka sijaitsee kaukana (kuskin) kotoota, helpolla tunti palkatonta päivään ja maksaa ne työmatkakin jotain

        Nooh, turha valittaa että ei löydy kuskia jos ei haeta, mistä tiedämme vaikka firmassa "A. Soininen" olisi nyt tarjolla täydellinen työpaikka minulle


    • Lisäksi kuljetusalalla tehdään töitä usein vähintään 80 tuntia kahteen viikkoon, eli palkkakautta kohden korotus onkin jo 4€ ja jos on yö, launtai, ylityö tms. tunteja nousee tuo korotus entuudestaan, unohtamatta, lomarahoja, pekkasia jne...

      Kyllä tä AKT osaa hoitaa hommat, maksat 500€ vuoteen ja saat 8€ kuukaudessa lisää palkkaa

    • dominus_calvus

      Renkikuski ajaa sen mikä käsketään, eikä mutise mitään. Eikä virnuile tai laita vastahan. Rengille maksan sen mitä jaksan, esim 7e tunti ja se ei kuulu millekäkään liitolle millään lailla. Minä päätän mitä maksan ja renki ajaa sen minkä käsketään. Hienon rouvani kanssa omistamme paljon kiinteistöjä ja huviloita. On mersut ja pelit ja vehkeet. Rengit tekee meille töitä. Renki on sitä varten että se nostaa hienomman väen elintasoa. Piste.

      • Näinhän se kuljetusalalla menee. Jos ei palkka tai itse työ kiinnosta, niin sitten voi lähteä menemään.

        Totuus on kuitenkin että työttömiä kuskeja on senverran että tekijöitä löytyy oli palkka mikä tahansa


    • noh

      Tää on tuurkulainen läski akka rekkakortin sai kurssin katkera ei sijoitu alalle ,.nolosika .pankiautom.ym .pas trollia .mekko päälle ja ostarille .älä kirjottele hesan taxipalstalle.hanki munat..

    • Tarpat

      Pankkiautomaatti on trolli. Ei noin yksinkertainen voi oikeesti olla.

    • Oikein harmittaa pitää tänään vapaata iltaa ja olla nousuhumalssa... Ei pääse nauttimaan siitä valtavasta palkankorotuksesta.... Sama juttu huomenna... jne.. sunnuntaihin asti...

      Nooh onneks YTK sponsoroi nämäkin kännit :) (ainakin osittain)

    • JEEE!!!!!!!!!!!! ensi yönä taas töihin yli tuplasti isomman palkankorotuksen kanssa kuin viimeksi... Ihan hyvällä omallatunnolla voi tuon korotukseen nostaa, maksoinhan mä sentään AKT:lle noin 1000€ aikoinaan

      • Nautiskellen

        On se hyvä YTK sponsoroi edes osittain kännit. Taitaa mennä sillä huru-ukkojen
        Koffin punaisella tai sitten Pirkan sinisellä. Näin se menee pakettiautomaatilla.
        AKT:n normi kuski maistelee perjantain kunniaksi jotain laadukasta Tsekki-olutta ja siihen kyytipojaksi jotain ranskalaista konjakkia. Ei sitä halvinta.ne on täyttä potaskaa. Laatuun kannattaa satsata.Kaikkia tietysti kohtuudella koska kunnon kuski haluaa viettää laatu aikaa myös lasten kanssa lauantaiaamuna. Muista pakettiautomaatti se vanha hyvä sanonta:"Viina on viisasten juoma!"


      • Nautiskellen kirjoitti:

        On se hyvä YTK sponsoroi edes osittain kännit. Taitaa mennä sillä huru-ukkojen
        Koffin punaisella tai sitten Pirkan sinisellä. Näin se menee pakettiautomaatilla.
        AKT:n normi kuski maistelee perjantain kunniaksi jotain laadukasta Tsekki-olutta ja siihen kyytipojaksi jotain ranskalaista konjakkia. Ei sitä halvinta.ne on täyttä potaskaa. Laatuun kannattaa satsata.Kaikkia tietysti kohtuudella koska kunnon kuski haluaa viettää laatu aikaa myös lasten kanssa lauantaiaamuna. Muista pakettiautomaatti se vanha hyvä sanonta:"Viina on viisasten juoma!"

        Nooh, itse olen juuri aloittelemassa töitä, siinä missä muut on baarissa...

        Nooh, itsellä ens viikolla töitä MA ja TI joten suotakoon tämä krsimys... ja YTK hoitaa loput rahat... AKT:n työttömyyskassan kanssa olisi tuostakin vääntämistä


      • Pakkopainaa

        No onhan se tuokin tapa tehdä töitä. Työnantaja ja sitten tuo YTK vielä.... Itse kyllä olen vanhan kansan duunareita ja tuntisin oloni todella tukalaksi ja epävarmaksi jos näin joutuisin töitä tekemään. Onko kenelläkään jotain tilastotietoa kuinka moni suomen 100 000 kuljettajasta on tällaisia yrittäjä/YTK pohjalla olevia. Kyllähän se on tosi surullista kun joutuu turvautumaan johonkin YTK:n ja vielä tosi ihmisarvoa alentavaa ihan kuin olisi sossun luukulla. Tsemppiä pakettiautomaatille ja jaksamista.Kyllä se sinullekin vielä joku päivä aukeaa kuljetushomma missä saa painaa niska limassa yötä päivää.Siinä on se hyvä puoli kun on aina töissä niin ei ehdi tuhlata rahoja.Sitä on sitten rikas mies kun jää eläkkeelle.Ja kun kuolee niin perikunta ylistää hautajaisissa kuinka mahtava mies oli eläessään.Kuskien kuski. En v...ttuile näin minä olen toiminut
        jo 30 viimeistä vuotta eli kokemuksella puhun.


      • Pakkopainaa kirjoitti:

        No onhan se tuokin tapa tehdä töitä. Työnantaja ja sitten tuo YTK vielä.... Itse kyllä olen vanhan kansan duunareita ja tuntisin oloni todella tukalaksi ja epävarmaksi jos näin joutuisin töitä tekemään. Onko kenelläkään jotain tilastotietoa kuinka moni suomen 100 000 kuljettajasta on tällaisia yrittäjä/YTK pohjalla olevia. Kyllähän se on tosi surullista kun joutuu turvautumaan johonkin YTK:n ja vielä tosi ihmisarvoa alentavaa ihan kuin olisi sossun luukulla. Tsemppiä pakettiautomaatille ja jaksamista.Kyllä se sinullekin vielä joku päivä aukeaa kuljetushomma missä saa painaa niska limassa yötä päivää.Siinä on se hyvä puoli kun on aina töissä niin ei ehdi tuhlata rahoja.Sitä on sitten rikas mies kun jää eläkkeelle.Ja kun kuolee niin perikunta ylistää hautajaisissa kuinka mahtava mies oli eläessään.Kuskien kuski. En v...ttuile näin minä olen toiminut
        jo 30 viimeistä vuotta eli kokemuksella puhun.

        Ja lisäksi tapani on ihan laillinen tapa tehdä töitä...

        Ja kyllä hommia saisin tehdä vaikkapa 10h päivässä 6 päivää viikossa. Mutta miksi, pari-kolme päivää viikossa YTK:n rahat ja pääsee samoihin ansioihin kuin kokoaikainen... Ja kivasti vapaa-aikaa ja rahaa...

        Tosin AKT:n kanssa tuokaan ei onnistuisi, heillä kun jopa työttömyyskassa toimii huonommin kuin YTK:lla

        ja mikä hauskinta, kikkailuni ei ole pois KENELTÄKÄÄN


      • nääs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Ja lisäksi tapani on ihan laillinen tapa tehdä töitä...

        Ja kyllä hommia saisin tehdä vaikkapa 10h päivässä 6 päivää viikossa. Mutta miksi, pari-kolme päivää viikossa YTK:n rahat ja pääsee samoihin ansioihin kuin kokoaikainen... Ja kivasti vapaa-aikaa ja rahaa...

        Tosin AKT:n kanssa tuokaan ei onnistuisi, heillä kun jopa työttömyyskassa toimii huonommin kuin YTK:lla

        ja mikä hauskinta, kikkailuni ei ole pois KENELTÄKÄÄN

        On se jostain aina pois. Kehtaat vielä leveillä "saavutuksellasi". Pummi.


      • nääs kirjoitti:

        On se jostain aina pois. Kehtaat vielä leveillä "saavutuksellasi". Pummi.

        Ei se ole pummina olemista että töitä tekee.... Nytkin kello on alle 00:00 ja olen jo herännyt ja aloittelemassa tiistain työvuoroa...


    • heavymies

      Katsoin tuon Arto Nyberg show viime sunnuntaina. Oli tuo Nightwishin Tuomas Holopainen haastattelussa. Kävi ilmi ihan itsellenikin yllätyksenä,että Nightwish on tehnyt 19 Amerikan kiertuetta ja vasta nyt tuorein huhti-toukokuussa tehty 5-viikon kiertue tuotti voittoa ensimmäisen kerran.Kaikki aiemmat ovat tuottaneet tappiota.Sehän tarkoittaa 18 vuotta silkkaa tappiota . Silti bändi ei tunnu katuvan mitään. Se on sitä suomalaista rohkeutta yrittää läpi harmaan kiven.Milloin pakettiautomaatti menee läpi harmaan kiven ja suostuu ottamaan ihan normaalin työpaikan niin kuin me muut 100 000 kuljettajaa olemme jo ottaneet ja näin olemme rakentamassa parempaa Suomea.

    • THEENDplease

      Pakettiautomaatti,pankkiautomaatti ja se kuuluisa Lervo eivät mene koskaan läpi harmaan kiven.Asenne ei ole sellainen. Eiköhän tämä ole tämän viestiketjun loppu.
      Kukaan ei jaksa enää lukea pakettiautomaatin omakehua joka haisee ihan sille ittelle.Miksi tämä Pakettiautomaatti ei perusta omia Facebook sivuja ja elvistele siellä. Vielä vuosi kaksi sitten tämäkin sivusto oli ihan mukavaa luettavaa kun aina oli tuoreita juttuja ja kommentteja. Eihän tällaista pakettiautomaatin itsensä kehumista kukaan jaksa. Siksi kai koko sivusto on täysin hyytynyt. Nightwish on kyllä täyttä rautaa. Helvetisti vastoinkäymisiä,mutta nyt elämänsä vedossa.Kiitos siitä Hollantilaiselle Floor Jansenille jolla tuntuu olevan tuota aitoa suomalaista SISUA.Sitä vaan tuntuu puuttuvan näiltä kuski kolleilta.

      • "Vielä vuosi kaksi sitten tämäkin sivusto oli ihan mukavaa luettavaa"

        On siitä enemmän aikaa, nykyjään palstat uppoaa noihin lervo, puukenkä, makkararaperuna yms. SIANSAKSAAN....

        Itselläni on Sisua kirjaimellisesti kun menen tälliseen aikaan töihin, ihan oikesti. Toisin kuin eräät jotka vain kiukuttelee täällä kun ei ole saanut C-korttia...

        Lisäksi arvostan AKT:ta, tämäkin ketjun avain vain kertoakseni miten mahtavan palkankorotuksen he sai järkättyä meille kaikille


      • THEENDplease
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        "Vielä vuosi kaksi sitten tämäkin sivusto oli ihan mukavaa luettavaa"

        On siitä enemmän aikaa, nykyjään palstat uppoaa noihin lervo, puukenkä, makkararaperuna yms. SIANSAKSAAN....

        Itselläni on Sisua kirjaimellisesti kun menen tälliseen aikaan töihin, ihan oikesti. Toisin kuin eräät jotka vain kiukuttelee täällä kun ei ole saanut C-korttia...

        Lisäksi arvostan AKT:ta, tämäkin ketjun avain vain kertoakseni miten mahtavan palkankorotuksen he sai järkättyä meille kaikille

        Jos kuuntelit uutiset tänään niin AKT vastusti uuden hallituksen aikeita,mutta samaan syssyyn sanottiin ettei sillä ole mitään merkitystä jos SAK on toista mieltä.Kaikki on kaikesta kiinni veliseni. Palkan korotuksia ei ole odotettavissa seuraavaan 4 vuoteen. Mitä sitten yhteiset talkoot joka ainoa kärsii. Vanhukset eniten.


      • THEENDplease kirjoitti:

        Jos kuuntelit uutiset tänään niin AKT vastusti uuden hallituksen aikeita,mutta samaan syssyyn sanottiin ettei sillä ole mitään merkitystä jos SAK on toista mieltä.Kaikki on kaikesta kiinni veliseni. Palkan korotuksia ei ole odotettavissa seuraavaan 4 vuoteen. Mitä sitten yhteiset talkoot joka ainoa kärsii. Vanhukset eniten.

        Noh, emmehän me palkankorotuksia tarvitse... Meillä on minimi palkallinen työaika, palkallakiset tauot, lauantain tupla, sunnuntain triplapalkka, pekkaset jne jne...

        Jos tämän lisäksi kuuluu vielä toimivaan töyttömyyskassaan, kuten YTK:hon, niin se vielä kruunaa kaiken...


      • Kimppakivaavarastolla

        Hyvä pakettiautomaatti.Jos nyt vähänkin olet seurannut uutisia niin sinunkin mukava on/off tyylisi työelämässä kapenee aika ohueksi. Hallitus muuttaa myös työttömyysturvaa aika radikaalisti yhdessä liittojen AKT,SAK,Akava jne kanssa.Mikä se taas vaivaa sinua kun tämänkin kirjoituksen alku oli sinun mahtava alkukommentti tuntuvasta palkankorotuksesta.Nyt sitten oletkin sitä mieltä ettet palkankorotuksia tarvitse. Tällä menolla kukaan ihminen ei ota sinua vakavasti. Itse asiassa tässä naureskellaan jutuillesi kuski porukalla kun kuormaa odotellaan terminaalilla.Onko kyseessä todella kuljetusalan Paavo Väyrynen???


      • Kimppakivaavarastolla

        Paavo se on....kohta Suomen presidentti.. ainakin omasta mielestä.


      • Kimppakivaavarastolla kirjoitti:

        Hyvä pakettiautomaatti.Jos nyt vähänkin olet seurannut uutisia niin sinunkin mukava on/off tyylisi työelämässä kapenee aika ohueksi. Hallitus muuttaa myös työttömyysturvaa aika radikaalisti yhdessä liittojen AKT,SAK,Akava jne kanssa.Mikä se taas vaivaa sinua kun tämänkin kirjoituksen alku oli sinun mahtava alkukommentti tuntuvasta palkankorotuksesta.Nyt sitten oletkin sitä mieltä ettet palkankorotuksia tarvitse. Tällä menolla kukaan ihminen ei ota sinua vakavasti. Itse asiassa tässä naureskellaan jutuillesi kuski porukalla kun kuormaa odotellaan terminaalilla.Onko kyseessä todella kuljetusalan Paavo Väyrynen???

        Voisitko kertoa miten tuollainen "kikkailu osa-aikatöillä" voitaisi estää...

        Aivan :)


      • Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Voisitko kertoa miten tuollainen "kikkailu osa-aikatöillä" voitaisi estää...

        Aivan :)

        Yksi idea voisi olla tämä:

        Mikäli henkilö on osa-aikaisena yli kuukauden ajan samssa työpaikassa, tulee työnantajan antaa TE-toimistolle lausunto että yirtyksessä ei ole tarjolla vakituista työtä. Tämä toimenpide pitäisi uusia esim. 6kk välein jos jatkaa samassa firmassa.

        Jos pomolta ei tulisi lausuntoa, niin 3kk karenssia.

        Itsellänikään ei nykyinen pomo edes tiedä että saan rahaa myös liitolta, meinaan vain "kunhan nyt parikyt tuntia tulee viikkoon et on jotain tekemistä"

        Tuollainen ehdottamani laki tekisi vaikeammaksi kikkailun, jossa ollaan omasta tahdosta pätkätöissä ja otetaan liitolta loput rahat


    • Rahtijytky

      Hyvä loppukirjoitus tälle karmealle p...kan väännölle. Kiitos ja The End

    • ToffeUlsson

      On se täysi kahjo tämä pakettiautomaatti. Välillä kehuu vetelyyttään 7.6 klo 9.20 ja sitä vielä,että se on täysin laillista ja sitten ollaan taas niin särmää yö-duunaria 8.3 klo 23.43. Pitäisikö tämä kundi viedä pakkopaidassa hoitoon. Ajatukset pyörii kuin tuuliviiri. Älköön tulko minun pöytään ABC huoltamolla(harrastoive)kertomaan näkemyksiään.

      • Eikös tuohon väliin se 7 tunnin vuoro mahdu...

        Viime yö töissä, kohta nukkumaan..

        Ens yönä sama, ja sitten seuraavan kerran hommia 20.5 LAUANTAINA tarkemmin ottaen PE-LA yönä jolloin muut juhlii juhannusta, ja minä raadan :)


      • ögöotrjölwym
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eikös tuohon väliin se 7 tunnin vuoro mahdu...

        Viime yö töissä, kohta nukkumaan..

        Ens yönä sama, ja sitten seuraavan kerran hommia 20.5 LAUANTAINA tarkemmin ottaen PE-LA yönä jolloin muut juhlii juhannusta, ja minä raadan :)

        No sinähän pitkälle tiedät vuorot etukäteen kun melkein vuoden meinasit lorvia ennen seuraavaa "työvuoroa". Hieman taas haiskahtaa paskapuheilta niinkuin suurin osa sinun jutuistasi!!!

        ps. minä ainakin juhlin juhannusta kesäkuussa niinkuin aina ennenkin, vai onko se räsänen senkin ajankohdan jo mennyt vaihtamaan???


      • ögöotrjölwym kirjoitti:

        No sinähän pitkälle tiedät vuorot etukäteen kun melkein vuoden meinasit lorvia ennen seuraavaa "työvuoroa". Hieman taas haiskahtaa paskapuheilta niinkuin suurin osa sinun jutuistasi!!!

        ps. minä ainakin juhlin juhannusta kesäkuussa niinkuin aina ennenkin, vai onko se räsänen senkin ajankohdan jo mennyt vaihtamaan???

        sinä juhlit, minä raadan :)

        Olen pelannut kortitni oikein, saatan joutua viikonlopuiksi/juhlapyhiksi töihin mutta vapaata voikin olla sitten viikko putkeen, ja ei juurikaan palkassa näy :)


      • klngklrngjl
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        sinä juhlit, minä raadan :)

        Olen pelannut kortitni oikein, saatan joutua viikonlopuiksi/juhlapyhiksi töihin mutta vapaata voikin olla sitten viikko putkeen, ja ei juurikaan palkassa näy :)

        Eiköhän sulla sitä vapaata ole melkein vuosi putkeen kun kerran 20.5 meinasit seuraavan kerran töihin mennä!!!


      • klngklrngjl kirjoitti:

        Eiköhän sulla sitä vapaata ole melkein vuosi putkeen kun kerran 20.5 meinasit seuraavan kerran töihin mennä!!!

        Tuleehan sitä tähän aika aika monta vapaata peräkkäin... Vielä semmonen 2-3 tuntia jos jaksais uurtaa töissä ja sit vapaalle....

        Kiitos siis YTK:n ja mikä parasta, kikkailuni on laillista (skannaan palkkakuitit, ilmoitan tunnit jne) ja se ei ole keneltäkään pois...

        Mitä tekis tänään illalla, jos menis vaikkapa... baariin lauleskelemaan karoakea. Tai vois vaikka lähteä ruottin risteilylle jos herään aikaisin päiväunilta :=)


    • ToffeUlsson

      Virhe tuli. 8.6 klo 23.43 piti olla ei 8.3 pahoitteluni.

      • rakettitomaattii

        Juu kysäsen het loimaalta josko maksaisivat mullekkin tyhjästä. Printtaan runkkuautomaatin jutut paperille että on mustaa valkosella....


      • Pakettiautomaatti
        rakettitomaattii kirjoitti:

        Juu kysäsen het loimaalta josko maksaisivat mullekkin tyhjästä. Printtaan runkkuautomaatin jutut paperille että on mustaa valkosella....

        Ei he tyhjästä maksa...

        Ekaksi pitää saada TE-toimiston lausunto että voidaan maksaa mitään

        Sitten palkkatodistus että he tietää paljonko maksaa

        Ja jos haluaa oikesti tulla toimeen hyvin, ja pitää paljon vapaata, tulee löytää sopiva osa-aikainen työ, ja skannata palkkakuitit YTK:lle ja ilmoittaa työtunnit 4 viikon välein

        AKT:n kautta tuokin olisi vaikeampaa :)


    • Kuljetusparooni

      Renkipoijat jotka kuuluu ATK tai YTK niin heti fudut multa, en kattele sellasia velttoperseitä!

      • Mistäs sä sen tiedät kuka kuuluu mihinkin :)

        Ei sen sijaan, itse olisin valmis tekemään JÄRKEVÄÄ työtä vaikkapa 10€ tuntipalkalla.....


      • HyväElämätässäjanyt

        Kuljetusparooni elää edelleen siinä ajassa jossa oltiin osa Venäjää. Oikein renkipoikia on töissä.Torpparilaitos lopetettiin jo 100-vuotta sitten. Ala kuljetuspieru jo elää nykyaikaa.ATK tai YTK Mitä v...tun väliä sillä on ihminen haluaa kuulua. Ei kukaan moiti sinua mulkvistia vaikka kuulutkin Haukon Kirkkokuoroon ja seurakuntaneuvostoon,Etelä-hämeen Rotareihin ja kantahämeen
        Vapaamuurareihin. Kukaan ei tuomitse myöskään vaikka olet antanut Keskustan Kanki Kaikkoselle 100 00 eur vaalitukea. Jokainen taplaa tyylillään ja on onnellinen
        kun saa olla jotain porukkaa. Kerro nyt rehellisesti miten YTK:n jäsenyys vahingoittaa sinun sujuvia kuljetusbisneksiä. Ääliö! Ei mitenkään ! Jäsenyys takaa
        turvan jos joutuu työttömäksi.Joku viisas tässä jo kertoikin ,että nimimerkki
        Kuljetusparooni on juoppo työtön kuljettaja joka ei pääse töihin vaikka haluaisi.
        Se on sitten jo surullisempi tarina.


    • Kikkelikikkailija

      Tämähän menee ihan mahdottomaksi. Pakettiautomaatti kommentoi itseänsä jatkuvalla syötöllä.... Pimeä kaveri on ... Ymmärrän kyllä hänen perusmottonsa:Työnantaja mukamas maksaa palkkaa ja kuski mukamas tekee töitä.Kuka uskaltaa edes palkata tällaista kaveria töihin.Sehän varmasti ryssii kaikki suhteet asiakkaisiin ja kuljetuksen tilaajiin. Oikein vanhanajan peruskommunisti sellainen taistolainen joka oli huolissaan vietnamin kansasta ja ylisti Fidel Castroa mahtavana johtajana. Lähinaapurimme mahtavia johtajia 1900-luvulta en edes viitsi mainita.



      Pakettiautomaatti miksi etsit työtä aina näistä kuljetusalan yrityksistä jotka kusettavat kuljettajaa. Miksi et tartu tilaisuuteen ja iske haukkana sellaisiin firmoihin jotka ovat vakaa varaisia. Tiedän, heillä vaatimustaso on korkealla,mutta silti miksi et seuraa aktiivisesti ja hyökkää heti kiinni kun osuus kohdalle jokin iso
      työnantaja joka noudattaa sopimuksia. Se ei välttämättä tarvitse olla kuljetusliike se voi olla myös jokin muun alan yritys joka tarvitsee kuljettajaa. Yleisesti juuri ei kuljetusalan yrityksissä kuskilla on ne "kuuluisat kissanpäivät" Minulle on jäänyt
      kuva,että sinä toimit juuri sellaisissa yrityksissä jotka kikkailevat kaikkien saakelin tukien kanssa. Ryhdistäydy! Et pääse ikinä kunnon duuniin jos näiden pellejen kelkassa pysyt. Olenko väärässä jos sanon ,että sinun mottosi on: Kuljetusyrittäjä mukamas maksaa palkkaa ja minä mukamas teen töitä. Tällainen kuva meille ratinvääntäjille jää sinusta. Onko näin???

      • Mistä tietää etukäten mikä on hyvä firma ja mikä ei???

        Aivan... Kyllä sen huomaa ekoina päivinä toimiiko homma taiko ei, jos ei, niin lähdetään helevettiin :) Onenksi saimme 5c palkakorotuksen, jaksaa tehdä huonompiakin hommia hymy suussa


      • lervotonelämä
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Mistä tietää etukäten mikä on hyvä firma ja mikä ei???

        Aivan... Kyllä sen huomaa ekoina päivinä toimiiko homma taiko ei, jos ei, niin lähdetään helevettiin :) Onenksi saimme 5c palkakorotuksen, jaksaa tehdä huonompiakin hommia hymy suussa

        Pakettiautomaatti on jo vanha konkari .Luulisi tietävän asiat. Siistit autot,asialliset kuljettajat jotka pysyvät vuodesta toiseen.Suunsa voi avata kysyä millainen firma?
        Taloustiedot netistä. AAA-luokitus.Hyvä valinta. Menenpä sinne töihin. Näin se menee.Nyky-Suomessa. Eli Puska-radio ja Netti kertoo totuuden ei ole ollenkaan
        vaikeaa edes pakettiautomaatille,pankkiautomaatille eikä sille mulkero Lervolle jos se nyt on edes hengissä(huhut kun kertoo muuta)


      • lervotonelämä kirjoitti:

        Pakettiautomaatti on jo vanha konkari .Luulisi tietävän asiat. Siistit autot,asialliset kuljettajat jotka pysyvät vuodesta toiseen.Suunsa voi avata kysyä millainen firma?
        Taloustiedot netistä. AAA-luokitus.Hyvä valinta. Menenpä sinne töihin. Näin se menee.Nyky-Suomessa. Eli Puska-radio ja Netti kertoo totuuden ei ole ollenkaan
        vaikeaa edes pakettiautomaatille,pankkiautomaatille eikä sille mulkero Lervolle jos se nyt on edes hengissä(huhut kun kertoo muuta)

        Kyllä, itse osaan sanoa äkkiseltään 10-20 firmaa johon EI kannata mennä töihin, ellei halua esim vanhaa kalustoa, huonoja työaikoja tai ylitöitä :)


    • pankkiautomaatin_kamu

      Lervo ainakin "mukamas" ruikkii kolitsiin täytettä ihan kiitettävästi ja ajaa "mukamas" ajua kans. Rahtiura välillä niin täynnä sitä "hyvää" eli tymäkkää takuumureeta ja ulvoo paarilla kuin mahtisonni laitumella. Myös makkarapataa se syö.

    • nakkivaan

      Lervo perkules sentään. Nyt on vähän suuremmat nimet esillä nimittäin pakettiautomaatin idolit Fidel Castro ja Che Guevera vapaustaistelija kuten myös pakettiautomaatti on kuljetusalalla. Hän taistelee,että vapaata olisi todella paljon.
      ja on onnistunut löytämään oikeat kanavat .

    • Atomaatti

      Pakettiautomaatti elää ja voi ilmeisesti mielestään hyvin omassa pienessä kuplassaan. Toistelee teesejään väsymättä eikä ymmärrä muuta kuin omia pieniä ajatuksiaan. Pienestä palkankorotuksestakin jaksaa vinoilla vaikka sai sen siipeilemällä koska ei AKT:n kuulu. Juuri tällaisten tyyppien vuoksi muut joutuvat tekemään enemmän kuin osansa jotta yhteiskunta toimii.

      • Kuuluin AKT:hen kaksi vuotta, eli maksoin heille tonnin. Joten hyvällä omallatunnolla voi ottaa palkankorotukset :)


    • kuskikojootti

      Juuri tällästen pankettiautomaatti tyyppien takia monet muut alan jermut ja mantereenki konkarit ei voi pudottaa vapautuneesti broikkelia, sitä "rahtimiehen mämmiä" kolitseihinsa.

    • Johtotähtinen

      Jättäkää nyt suosiolla se Che Guevara rauhaan. On joka porvarin seinällä juliste kyseistä äijästa vaikka oli ns. kommunisti sissipäällikkönä tappoi satoja tuhansia
      viattomia ihmisiä. Ihan samaan laariin joutaa Pol Pot tuo kuuluisa kommunisti
      joka tappoi miljoonia ihmisiä.Suomen taistolaiskommunistit lauloivat kannustuslauluja
      todella hartaasti molempien puolesta. Ei kai kukaan kaipaa tuota aikaa oikeasti. Se ,että Che Guevara osuu jokapaikassa silmiin niin on puhtaasti mainosihmisten aikaansaannos..... käsittämätön asia.......vallankumous on niin hauska asia?????

      • PaavoPresidentiksi

        Siihen samaan asiaan perustuu Paavo Väyrysen mukien suosio. Median luoma illuusio.Kahvi maistuu vaan niin paljon paremmalta tuosta kuuluisasta mukista.


    • Eka palkka tuolla 250% isommalla korortuksella rämähti tilille tänään :)

      Kyllä lämmittää mieltä tuollainen, ei jaksa edes odottaa että pääsisi takas töihin...

      Eikä enää ota yhtään päähän että maksoin AKT:lle 1000€ jäsenmaksuja, korotushan kattaa nuo jo 20.000 työtunnilla

    • hankiapua

      Jumittaako päätäsi. Jaksat aina vaan tuota samaa diibadaabaaaaa...

    • Homoshabiens

      Pakettiautomaatti.Teit elämäsi suurimman virheen.Tulit ulos kaapista.Nyt kun kommentoit jotain niin joku idiootti jyrää sen mennen tullen.Suomi ei ole niin vapautunut vielä,että kaikkea kannattaa kertoa omasta elämästä näillä sivuilla.

    • Kohta taas töihin noin 7 tunniksi, eli kiitos AKT:n saan tältä ajalta 0,4€ enemmän palkkaa...

      Eli voisin liittyä takaisin AKT:hen jos saataisi järkeä jäsenmaksuihin ja toimiva työttömyyskassa ja oikeusapua tarvittaessa

      • efjboefbowrobn

        No mutta sinunhan piti mennä töihin seuraavan kerran vasta 20.5, joten oletko nyt alkanut urakoimaan ja työvuoroja kalastelemaan oikein kunnolla???


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        No mutta sinunhan piti mennä töihin seuraavan kerran vasta 20.5, joten oletko nyt alkanut urakoimaan ja työvuoroja kalastelemaan oikein kunnolla???

        PAkko sitä aina sillointällöin tehdä töitä, niin saa maksimaalisen hyödyn YTK:sta :)


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        PAkko sitä aina sillointällöin tehdä töitä, niin saa maksimaalisen hyödyn YTK:sta :)

        Jos kerran näin on, niin sittenhän sinä olet valehdellut täällä aikaisemmin. Mihinkäs se sinun oma aina totuudessa ja faktoissa pysyminen nyt oikein on kadonnut???


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        Jos kerran näin on, niin sittenhän sinä olet valehdellut täällä aikaisemmin. Mihinkäs se sinun oma aina totuudessa ja faktoissa pysyminen nyt oikein on kadonnut???

        Sehän on fiksua, kun ei ole muuta asiaa, niin etsitään kirjoitusvirheitä :)

        Nooh, minähän olen nimenomaan KEHUNUT akt:ta ja kertonut miten on hyvä mieli nostaa palkankorotukset koska olen AKT:lle maksanut tonnin


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Sehän on fiksua, kun ei ole muuta asiaa, niin etsitään kirjoitusvirheitä :)

        Nooh, minähän olen nimenomaan KEHUNUT akt:ta ja kertonut miten on hyvä mieli nostaa palkankorotukset koska olen AKT:lle maksanut tonnin

        Miten voi täydellinen mies=( lue puppelipoika) tehdä virheen??? Ethän sinä sellaisia tee kun olet kerran täydellinen ja tiedät kaiken kuljetusalastakin, siis aivan kaiken.

        Toisaalta jos ne kerran on virheitä, niin ei niitä todellakaan tarvitse etsiä. Nuo sinun sepustuksesi kun ovat aivan täynnä niitä niin tekstin, kuin sisällönkin puolesta.


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        Miten voi täydellinen mies=( lue puppelipoika) tehdä virheen??? Ethän sinä sellaisia tee kun olet kerran täydellinen ja tiedät kaiken kuljetusalastakin, siis aivan kaiken.

        Toisaalta jos ne kerran on virheitä, niin ei niitä todellakaan tarvitse etsiä. Nuo sinun sepustuksesi kun ovat aivan täynnä niitä niin tekstin, kuin sisällönkin puolesta.

        Kyllä, tiedän kuljetusalasta paljon, esim. sen että viikon kuudennelta työpäivältä tulee tuplapalkka, ja millaisella työmäärällä saadaan paras hyöty YTK:sta...

        Nooh, kohta taas töihin, ja mahtavalla 250% isommalla palkankorotuksella :) Mitäs sitä keksisi lisäpalkalle käyttöä tällä kertaa?


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä, tiedän kuljetusalasta paljon, esim. sen että viikon kuudennelta työpäivältä tulee tuplapalkka, ja millaisella työmäärällä saadaan paras hyöty YTK:sta...

        Nooh, kohta taas töihin, ja mahtavalla 250% isommalla palkankorotuksella :) Mitäs sitä keksisi lisäpalkalle käyttöä tällä kertaa?

        Paremminkin luulet tietäväsi ja tämä on oiva esimerkki siitä!!! Se tuplapalkka tulee vapaapäivätyöstä eikä sillä ole mitään merkitystä monesko työpäivä se kyseisellä viikolla on!!!


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        Paremminkin luulet tietäväsi ja tämä on oiva esimerkki siitä!!! Se tuplapalkka tulee vapaapäivätyöstä eikä sillä ole mitään merkitystä monesko työpäivä se kyseisellä viikolla on!!!

        AKT:n tapana on myös yrittää selittää asiat mahdollisimman vaikeasti...

        Vapaapäivätyölisä tarkoittaa juurikin sitä "viikon kuudennelta (ja seitsemänneltä) työpäivältä tulee maksaa tupapalkka muiden lisien lisäksi"

        Eli jos työviikko on SU-PE säännöölisesti, niin sunnuntailta tulee tripapalkka...

        Jos työviikko on MA-LA tulee lauantailta tuplapalkka

        Jos työviikko on TI-LA ei tule lauantailta tuplaa


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        AKT:n tapana on myös yrittää selittää asiat mahdollisimman vaikeasti...

        Vapaapäivätyölisä tarkoittaa juurikin sitä "viikon kuudennelta (ja seitsemänneltä) työpäivältä tulee maksaa tupapalkka muiden lisien lisäksi"

        Eli jos työviikko on SU-PE säännöölisesti, niin sunnuntailta tulee tripapalkka...

        Jos työviikko on MA-LA tulee lauantailta tuplapalkka

        Jos työviikko on TI-LA ei tule lauantailta tuplaa

        Vapaapäivälisä tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että VAPAAPÄIVÄNÄ tehdystä työstä maksetaan siitä määrätty ylimääräinen korvaus, ja EDELLEENKÄÄÅN sillä ei ole mitään merkitystä monesko työpäivä se kyseisellä viikolla on. Vapaapäivälisä tulee jo siltä ensimmäiseltä työvuorolta siltä osin kun sitä työtä tehdään työtuntijärjestelmän mukaisena vapaapäivänä vaikka se olisi koko viikon ainut toteutunut työvuoro.


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        Vapaapäivälisä tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että VAPAAPÄIVÄNÄ tehdystä työstä maksetaan siitä määrätty ylimääräinen korvaus, ja EDELLEENKÄÄÅN sillä ei ole mitään merkitystä monesko työpäivä se kyseisellä viikolla on. Vapaapäivälisä tulee jo siltä ensimmäiseltä työvuorolta siltä osin kun sitä työtä tehdään työtuntijärjestelmän mukaisena vapaapäivänä vaikka se olisi koko viikon ainut toteutunut työvuoro.

        Viikossa tulee olla kaksi vapaapäivää. Vapaapäivänä tehdystä työstä maksetaan 100% korvaus....

        Hankalasti selitetyt, kun sinäkään et sitä tajua.

        Helpommin "Viikon kuudennelta työpäivältä tulee maksaa 100% korvaus muiden lisien päälle"

        Noh, itse maksoin AKT:lle tonnin, ja mitä saamme 5c palkankorotuksen ja epäselvän työehtosopimuksen


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Viikossa tulee olla kaksi vapaapäivää. Vapaapäivänä tehdystä työstä maksetaan 100% korvaus....

        Hankalasti selitetyt, kun sinäkään et sitä tajua.

        Helpommin "Viikon kuudennelta työpäivältä tulee maksaa 100% korvaus muiden lisien päälle"

        Noh, itse maksoin AKT:lle tonnin, ja mitä saamme 5c palkankorotuksen ja epäselvän työehtosopimuksen

        No kumpikohan meistä sitä asiaa sillein ihan oikeasti ei tajua??? Siinä työehtosopimuksessa ei ole mitään epäselvää, vaan ainoa hankaluus tässä asiassa löytyy sieltä sinun korviesi välistä.


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        No kumpikohan meistä sitä asiaa sillein ihan oikeasti ei tajua??? Siinä työehtosopimuksessa ei ole mitään epäselvää, vaan ainoa hankaluus tässä asiassa löytyy sieltä sinun korviesi välistä.

        Niin, viikossa tulee olla kaksi vapaapäivää...

        Vapaapäivänä tehdystä työstä maksetaan vapaapäivätyölisä...

        Oletko kenties katkera työnantaja jolla joku työntekijä on keksinyt pyytää tuota :)


      • efjboefbowrobn
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, viikossa tulee olla kaksi vapaapäivää...

        Vapaapäivänä tehdystä työstä maksetaan vapaapäivätyölisä...

        Oletko kenties katkera työnantaja jolla joku työntekijä on keksinyt pyytää tuota :)

        Voi v1ttu kyllä sä olet sekaisin. Miten tyhmä jätkä voi olla kun ei tajua edes työehtosopimuksen perusasioita ja eikä ymmärrä lukemastaan tekstistä yhtään mitään. Sen sijaan noita omia kuvitelmiasi kyllä jaksat täällä viljellä ja sitä kautta joku sua saattaa vielä vaikka vahingossa uskoakkin joka ei todellakaan ole hyväksi kuljetusalalle.

        Miten helvetissä minä tähän samaan ansaan taas astuin kun olisihan se pitänyt ymmärtää ettei siihen turkulaiseen umpiluuhun ole mitään mahdollista saada sitä järkeä taottua...


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        Voi v1ttu kyllä sä olet sekaisin. Miten tyhmä jätkä voi olla kun ei tajua edes työehtosopimuksen perusasioita ja eikä ymmärrä lukemastaan tekstistä yhtään mitään. Sen sijaan noita omia kuvitelmiasi kyllä jaksat täällä viljellä ja sitä kautta joku sua saattaa vielä vaikka vahingossa uskoakkin joka ei todellakaan ole hyväksi kuljetusalalle.

        Miten helvetissä minä tähän samaan ansaan taas astuin kun olisihan se pitänyt ymmärtää ettei siihen turkulaiseen umpiluuhun ole mitään mahdollista saada sitä järkeä taottua...

        Oho, oletkin siis joku katkera kuski joka on tehnyt 6 päivästä viikkoa vuosikaudet, ja ei ole saanut mitään ylimäärästä koska ei ole "viikkotunnit ylittyneet"

        Nooh, oma vika... Tai ei ole AKT:n vika kun tekee sopimuksesta niin sekavan


      • RahtiSepi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Oho, oletkin siis joku katkera kuski joka on tehnyt 6 päivästä viikkoa vuosikaudet, ja ei ole saanut mitään ylimäärästä koska ei ole "viikkotunnit ylittyneet"

        Nooh, oma vika... Tai ei ole AKT:n vika kun tekee sopimuksesta niin sekavan

        Näin ulkopuolisen näkökulmasta kommentoisin, että pankkiautomaatin vastaväittelijä on tässä asiassa kyllä enemmän oikessa. Mielestäni työehtosopimus on tämän vapaapäiväasian suhteen erittäin yksiselitteinen. Pankkiautomaatille tuntuu vain olevan hankalaa käsittää, että vapaapäiviä voi olla viikossa enemmänkin kuin kaksi. Myös näiltä päiviltä tulee maksaa vp-lisät, mikäli työntekijä nyt jostain pakottavasta syystä joutuu töihin vapaapäivänään tulemaan. Tätä ilmeisesti väittelyssä ajetaan takaa.

        Ja onhan sielä työehtosopimuksessa avattu mahdollisuus paikalliseen sopimiseen, jolloin vapaapäivät voidaan sijoittaa kaksiviikkoisjaksossa esim. 1 3.


      • efjboefbowrobn
        RahtiSepi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisen näkökulmasta kommentoisin, että pankkiautomaatin vastaväittelijä on tässä asiassa kyllä enemmän oikessa. Mielestäni työehtosopimus on tämän vapaapäiväasian suhteen erittäin yksiselitteinen. Pankkiautomaatille tuntuu vain olevan hankalaa käsittää, että vapaapäiviä voi olla viikossa enemmänkin kuin kaksi. Myös näiltä päiviltä tulee maksaa vp-lisät, mikäli työntekijä nyt jostain pakottavasta syystä joutuu töihin vapaapäivänään tulemaan. Tätä ilmeisesti väittelyssä ajetaan takaa.

        Ja onhan sielä työehtosopimuksessa avattu mahdollisuus paikalliseen sopimiseen, jolloin vapaapäivät voidaan sijoittaa kaksiviikkoisjaksossa esim. 1 3.

        No näinhän se on ja vapaapäiviä voi tietenkin olla enemmänkin. toki sitä tälle vastausautomaatille yritin tolkuttaa että kun se viikon ainut toteutunut työvuoro voi joissain tilanteissa todellakin sattua sille työvuorolistan mukaiselle vapaapäivälle ja niille varsinaisille työpäiville ei vaan ole keikkaa, tai kaikille päiville ei ole keikkaa. Ei siinä silloin voi se korvaus tulla vasta kuudennesta päivästä, kun ei edes välttämättä sitä toista toteutunutta työpäivää ole viikolla. Tietysti tälläinen tilanne firman kannalta ei ole kovin järkevää, mutta onhan näitäkin tilanteita muutama minullakin ollut.

        En ymmärrä mikä siinä tälle vastausautomaatille on niin vaikea ymmärtää että se vapaapäiväkorvaus tulee vapaapäivänä tehdystä työstä olkoon se vapaapäivä sitten missä kohtaa viikkoa tahansa eikä minkään numeron mukaisesta päivästä.


      • RahtiSepi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisen näkökulmasta kommentoisin, että pankkiautomaatin vastaväittelijä on tässä asiassa kyllä enemmän oikessa. Mielestäni työehtosopimus on tämän vapaapäiväasian suhteen erittäin yksiselitteinen. Pankkiautomaatille tuntuu vain olevan hankalaa käsittää, että vapaapäiviä voi olla viikossa enemmänkin kuin kaksi. Myös näiltä päiviltä tulee maksaa vp-lisät, mikäli työntekijä nyt jostain pakottavasta syystä joutuu töihin vapaapäivänään tulemaan. Tätä ilmeisesti väittelyssä ajetaan takaa.

        Ja onhan sielä työehtosopimuksessa avattu mahdollisuus paikalliseen sopimiseen, jolloin vapaapäivät voidaan sijoittaa kaksiviikkoisjaksossa esim. 1 3.

        En puuttunut "muhin vapaapäiviin" vaan siihen että "viikon kuudennelta työpäviältä tulee maksaa tuplapalkka"

        Tätähän ei AKT kerro SELKOKIELELLÄ


      • ndjs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        En puuttunut "muhin vapaapäiviin" vaan siihen että "viikon kuudennelta työpäviältä tulee maksaa tuplapalkka"

        Tätähän ei AKT kerro SELKOKIELELLÄ

        Kuuntelet varmaankin ylen selkokielisiä uutisia?


      • efjboefbowrobn
        ndjs kirjoitti:

        Kuuntelet varmaankin ylen selkokielisiä uutisia?

        No perhana!!! Tässähän olisi vallan mainio idea että sen työehtosopimuksen saisikin nauhoitteena selkosuomella. Jospa se näiden puukenkäelämäntaparahtareiden ajaminen jollain naurettavalla läpituntipalkalla ja kaikista työehdoista välittämättä johtuu vain siitä ettei ymmärretä siitä luetusta tekstistä yhtään mitään, aivan kuten tämä meidän vastausautomaatti.


      • efjboefbowrobn kirjoitti:

        No perhana!!! Tässähän olisi vallan mainio idea että sen työehtosopimuksen saisikin nauhoitteena selkosuomella. Jospa se näiden puukenkäelämäntaparahtareiden ajaminen jollain naurettavalla läpituntipalkalla ja kaikista työehdoista välittämättä johtuu vain siitä ettei ymmärretä siitä luetusta tekstistä yhtään mitään, aivan kuten tämä meidän vastausautomaatti.

        Eihän se olisi isokaan homma tehdä työehtosopimuksesta muutaman sivun SELKOKIELISTÄ koostetta...

        Eli kerrottaisi SELKOKIELESSÄ kuskeille oleellisista asioista. esim. kokemusvuosin kertymisestä eri työtehtävissä (pakukuski, KA. kuski jne)

        Kerrottaisi selkeästi koska vapaapäivätyölisä tulee maksaa (sovittujen vapaapäivien lisäksi viikon kuudentena ja/tai seitsemäntentävä päivänä tehdyistä tunneista)

        Kerrottaisi selkeästi että 2 viikkoon tulee maksaa sovittu tuntimäärä palkkaa, vaikka olisi tuuraajana ja tunteja tullut vain esim 8 tai 0

        Kerrottaisi selkeästi miten ylityöt määräytyy

        Kerrottaisi selkeästi että minimipalkka on 4,45h

        Kerrottaisi selkeästi mikä on pisin mahdollinen "palkaton tauku" työpäivän aikana, itsekään en tähän osaa vastata

        Kerrottaisi selkeästi korvauksesta jos pesee itse omat työvaatteet.

        Kerrottaisi selkeästi kuinka pian palkkakauden päättymisestä palkka tulee maksaa (olisiko se nyt 3 viikkoa)

        jne...

        Nyt on satoja sivuja höpöhöpöä ja oleellisuudet siellä seassa sikinsokin

        Esim. tuntuu että itse olen ainut palstalla joka on tajunnut pyytää viikon kuudennelta työpäivältä tuplat, vaikka se ei olisikaan pyhä


      • Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eihän se olisi isokaan homma tehdä työehtosopimuksesta muutaman sivun SELKOKIELISTÄ koostetta...

        Eli kerrottaisi SELKOKIELESSÄ kuskeille oleellisista asioista. esim. kokemusvuosin kertymisestä eri työtehtävissä (pakukuski, KA. kuski jne)

        Kerrottaisi selkeästi koska vapaapäivätyölisä tulee maksaa (sovittujen vapaapäivien lisäksi viikon kuudentena ja/tai seitsemäntentävä päivänä tehdyistä tunneista)

        Kerrottaisi selkeästi että 2 viikkoon tulee maksaa sovittu tuntimäärä palkkaa, vaikka olisi tuuraajana ja tunteja tullut vain esim 8 tai 0

        Kerrottaisi selkeästi miten ylityöt määräytyy

        Kerrottaisi selkeästi että minimipalkka on 4,45h

        Kerrottaisi selkeästi mikä on pisin mahdollinen "palkaton tauku" työpäivän aikana, itsekään en tähän osaa vastata

        Kerrottaisi selkeästi korvauksesta jos pesee itse omat työvaatteet.

        Kerrottaisi selkeästi kuinka pian palkkakauden päättymisestä palkka tulee maksaa (olisiko se nyt 3 viikkoa)

        jne...

        Nyt on satoja sivuja höpöhöpöä ja oleellisuudet siellä seassa sikinsokin

        Esim. tuntuu että itse olen ainut palstalla joka on tajunnut pyytää viikon kuudennelta työpäivältä tuplat, vaikka se ei olisikaan pyhä

        Esim. firma nimeltään R@lf H€lsb€rg tarjoaa lauantaiksi hommaa jossa työvuorot ovat:

        4:30-8:00 (maito (Runko (avanti)))
        9:15-12:00 (maito (reitti 113))

        Moneltako tunnilta kuskin tulisi saada palkkaa tuolta ajalta?

        Oma tulkintani olisi 2*4,75 eli 9,5h

        Toinen tulkinta on että työaika on 4:30-12:00 eli 7,5h, josta vähennetään 30 min tauko. Eli palkkaa maksettaisi 7h

        R@lfin tulkinta on... runkolenkiltä 3,5h, jakolenkiltä 2,75h, yhteensä 6,25h

        Mikä näistä kolmesta tulinnasta on oikein... tai onko mikään :)


    • Vaippojaodotellessa

      Pakettiautomaatti on mahti tyyppi sellainen uusavuton tollo! Jos tietää kerta miten asiat pitäisi olla niin miksi tekee toisin ja sitten valittaa!
      AKT on perseestä. Jos olisit ATK:n jäsen niin ne palkat meni juuri niin kuin haluat ihan 100% varmasti. Mutta kun sinä ääliö sotket työehtosopimuksiin kaikki omat ongelmat kuten välähtäneet kameravalvontapöntöt ja lähdet niitä vastaan sotimaan
      ja vaatimaan liittoa avuksi. Ihan näin 62-vuoden kokemuksella voin sanoa valtiota
      vastaan ei kannata kapinoita oli sitten kyseessä vero tai joku p...keleen kamera.
      Olen niin todella onnellinen pappara jos tämä pakettiautomaatti tekee täyttä päivää ja maksaa 100% verot joskus tulevaisuudessa.Silloin minullakin on mahdollisuus saada kuivat vaipat ja kunnon ruoka joka päivä. mitä pakettiautomaatti on mieltä tästä "yhteiskuntavastuusta" joka kuuluu hänelle ihan aidosti.(Ja se ei ole mikään huulenheitto,vaan vakava asia)

      • Ei, vaan sotkean asiaan sen, että AKT:lta EI heru oikeusapua esim. silloin kun sitä eniten tarvitsee....


      • opeopeopeope
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Ei, vaan sotkean asiaan sen, että AKT:lta EI heru oikeusapua esim. silloin kun sitä eniten tarvitsee....

        Olet kyllä yksinkertainen periksi antamaton tyhjäpää, kun et vaan tuotakaan ymmärrä, ettei ATK:n tehtävä ole riidellä virkavallan kanssa sinun aiheellisista sakoistasi. Selkokielestä sen verran että kerrottaisi-sana ei ole selkokieltä vaan laiskan murretta.


      • opeopeopeope kirjoitti:

        Olet kyllä yksinkertainen periksi antamaton tyhjäpää, kun et vaan tuotakaan ymmärrä, ettei ATK:n tehtävä ole riidellä virkavallan kanssa sinun aiheellisista sakoistasi. Selkokielestä sen verran että kerrottaisi-sana ei ole selkokieltä vaan laiskan murretta.

        Selkokielessä: AKT ei auta asiaoissa joissa tarvitsisi oikeusapua työjuttuihin liittyeb


    • Haaveissavaan

      V.....un hyvä kommentti. Miten pakettiautomaatti aikoo osallistua näihin talkoisiin jotka meillä kaikilla on edessä. Mitään ei ole jaossa ,jokaisen pitää tulla jotenkin vastaan.Onko pakettiautomaatiilla mitään realistista kuvaa millaisessa kuseessa ollaan. Jos minulta kysytte niin pakettiautomaattí on pihalla kuin paketti Postin lajittelukeskuksessa.Kuka minä olen??? minne olen menossa??? kohti helvettiä???

    • Isokaroliina

      Pakettiautomaatti....vapise kun luet tässä ja nyt mitä MC Donalds maksaa palkkaa harjoittelijoille.Siis 18-22 vuotiaille tytöille ja pojille. Harjoittelujakson palkka on 13.08 eur/tunti .Se sisältää vuorolisät.Jos on reipas niin pääsee esimieskoulutukseen ja ravintolapäälliköksi.Silloin palkka on jo ihan eriluokassa. Tämä on totta ja oli keskiviikon Helsingin sanomissa .Mc Donaldsin henkilöstöjohtaja vahvisti asian kyseisessä jutussa. Kun sinulle on tuo ajohomma silkkaa kidutusta niin voisitko edes harkita ravintola-alaa kun olet sentään nuori kolli ja intoa täynnä. Olisi todella särmä näky. Pakettiautomaatti ravintolassaan valkoinen paita päällä ja musta Kraka ryhdissä tiuskimassa teini tytöille ja pojille keittiön puolella.

      • ConstaPylkkänen

        Luin tuon kyseisen jutun 22-vuotiaasta nuoresta naisesta. Hänellä tuntui olevan selkeä tulevaisuuden suunnitelma valmistua ravintolapäälliköksi. Mietin vain onko tällainen firman omakoulutus todella omakoulutus. Eli tekeekö tittelillä mitään jos haluaa vaihtaa ns."oikeaan ravintolaan tai hotelliin"kun toisina hakijoina on restonomeja joilla on ammattikorkeakoulu koulutus.Sinänsä tästäkin jutusta huomasimme ,että kuljettajan palkka on tosi huono varsinkin aloitusvaiheessa.Mäkkäriin pääsee ilman koulutusta 13.08 tunti.Kuskit aloittaa työt ihan pohjalta 10-11 eur. jakelutyö on vielä henkisesti ja fyysisesti raskasta.


      • Enhän minä ole kuljetusalaa tai AKT:ta haukkunut, vaan kerroin juurikin miten ne on junaillut mahtavan 250% korkeamman korotuksen kuin viimeksi...

        Ja onhan AKT neuvotellut muitakin mahtavia juttuja. Esim kuskille taataan neljä vapaapäivää kahteen viikkoon, jos ei toteudu, niin vapaapäiviltä 100% palkankorotus

        He on myös neuvotellut sen että firma saa periä takaisin koulutusmaksut

        Heiltä heruu myös oikeusapua päivänselviin tapauksiin jolloin kaipat apua kaikista eniten


      • RahtiSepi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Enhän minä ole kuljetusalaa tai AKT:ta haukkunut, vaan kerroin juurikin miten ne on junaillut mahtavan 250% korkeamman korotuksen kuin viimeksi...

        Ja onhan AKT neuvotellut muitakin mahtavia juttuja. Esim kuskille taataan neljä vapaapäivää kahteen viikkoon, jos ei toteudu, niin vapaapäiviltä 100% palkankorotus

        He on myös neuvotellut sen että firma saa periä takaisin koulutusmaksut

        Heiltä heruu myös oikeusapua päivänselviin tapauksiin jolloin kaipat apua kaikista eniten

        Ei jösses tuota sitkeyden määrää! Sen kun kanavoisi johonkin järkevään kohteeseen, saattaisi saada paljon hyvää aikaan.

        Alan kyllä kohta epäillä, että pakettimatti on samassa työpaikassa kanssani. Samanlainen liittoon kuulumaton vänkyrä on aina kyselemässä milloin mitäkin. Aina on itkut ja akt:n mollaaminen kun en pysty saati halua liikaa käyttää aikaa hänen ongelmiinsa.


      • RahtiSepi kirjoitti:

        Ei jösses tuota sitkeyden määrää! Sen kun kanavoisi johonkin järkevään kohteeseen, saattaisi saada paljon hyvää aikaan.

        Alan kyllä kohta epäillä, että pakettimatti on samassa työpaikassa kanssani. Samanlainen liittoon kuulumaton vänkyrä on aina kyselemässä milloin mitäkin. Aina on itkut ja akt:n mollaaminen kun en pysty saati halua liikaa käyttää aikaa hänen ongelmiinsa.

        Noh itsellä on se jos ei työpaikka miellytä, lähdetään menemään...

        Jos on ihan paska paikka, jäädään vain pois

        Jos on sentään vähän jotain hyvää, ilmoitetaan 2 viikkoa ennen lopetusta...

        Mutta se mitä sanon AKT:Sta on totta... valitettavasti


      • Kyllävähänketuttaa
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Enhän minä ole kuljetusalaa tai AKT:ta haukkunut, vaan kerroin juurikin miten ne on junaillut mahtavan 250% korkeamman korotuksen kuin viimeksi...

        Ja onhan AKT neuvotellut muitakin mahtavia juttuja. Esim kuskille taataan neljä vapaapäivää kahteen viikkoon, jos ei toteudu, niin vapaapäiviltä 100% palkankorotus

        He on myös neuvotellut sen että firma saa periä takaisin koulutusmaksut

        Heiltä heruu myös oikeusapua päivänselviin tapauksiin jolloin kaipat apua kaikista eniten

        Pakettiautomaatti voi sinua poloista. Miksi länkytät jatkuvalla syötöllä asiasta joka koskee kuljettajien ammattipätevyys jatkokoulutusta. Onko sinusta reilua yrittäjää kohtaan sellainen käytäntö ,että hän maksaa koulutuksen ja sinä sitten lähdet heti

        toiseen firmaan ja sinä saat uuden työn sillä perusteella,että koulutus on suoritettu.
        Asetu nyt poika poloinen köyhän yrittäjän asemaan.Hänet on pakotettu maksamaan sinun koulutus.Totta mooses hän luottaa ,että sitten teet myös töitä hänen firmassa.1 vuosi töitä ja sinun ei tarvitse maksaa mitään takaisin.Se on halpa hinta sinulle,mutta ei yrittäjälle. Pakettiautomaatilla on ihme käsitys kuljetusyrittäjistä hän pitää heitä riistokapitalisteina vaikka suurin osa elää koko ajan veitsen terällä milloin on konkurssi edessä. Saunakaljatkin ostetaan vaimon luottokortilla.Ei kaikki asiat voi mennä ainoastaan työntekijän ehdoilla,kyllä näitä asioita pitää myös ajatella yrittäjän kannalta.


      • Vanhapunaniska

        Pakettiautomaatti siirry ravintola-alalle. Please! kannattaa muistaa: Hesburger,Kotipizza ja Snacky ovat kaikki alkaneet todella,todella pienestä bisneksestä. Nyt ovat miljonäärejä. Kotipizzan perustaja siirtyi juuri tuonne laajemmille laitumille.Rauha hänen sielulle. Pakettiautomaatti kun et selvästikkään osaa elää kuljetusalan sääntöjen ja normien mukaan niin ravitsemusalalla voisi olla se uusi kultasuoni sinunkaltaiselle "yhteiskunnan valtavirtaan vastaan uivalle tyypille" Onhan se tässä jo tullut selväksi,että olet elämäntapaintiaani totta tosiaan.


      • Kyllävähänketuttaa kirjoitti:

        Pakettiautomaatti voi sinua poloista. Miksi länkytät jatkuvalla syötöllä asiasta joka koskee kuljettajien ammattipätevyys jatkokoulutusta. Onko sinusta reilua yrittäjää kohtaan sellainen käytäntö ,että hän maksaa koulutuksen ja sinä sitten lähdet heti

        toiseen firmaan ja sinä saat uuden työn sillä perusteella,että koulutus on suoritettu.
        Asetu nyt poika poloinen köyhän yrittäjän asemaan.Hänet on pakotettu maksamaan sinun koulutus.Totta mooses hän luottaa ,että sitten teet myös töitä hänen firmassa.1 vuosi töitä ja sinun ei tarvitse maksaa mitään takaisin.Se on halpa hinta sinulle,mutta ei yrittäjälle. Pakettiautomaatilla on ihme käsitys kuljetusyrittäjistä hän pitää heitä riistokapitalisteina vaikka suurin osa elää koko ajan veitsen terällä milloin on konkurssi edessä. Saunakaljatkin ostetaan vaimon luottokortilla.Ei kaikki asiat voi mennä ainoastaan työntekijän ehdoilla,kyllä näitä asioita pitää myös ajatella yrittäjän kannalta.

        Nimenomaan, TOISEEN KULJETUSFIRMAAN

        Eli tuo olisi just sitäyhteistä köyden vetämistä, eli firmat maksaisi koulutukset ilman "kikkoja"


      • Kyllävähänketuttaa
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nimenomaan, TOISEEN KULJETUSFIRMAAN

        Eli tuo olisi just sitäyhteistä köyden vetämistä, eli firmat maksaisi koulutukset ilman "kikkoja"

        Ei voi mitään tällä pakettiautomaatilla on myös lukihäiriö.Hän ei ymmärrä lukemaansa tekstiä.Et edelleenkään vastanut kysymykseeni. Nykyinen järjestelmä on erittäin reilu eteenkin työntekijää kohtaan.Takaisin maksu velvoite koskee hyvin lyhyttä aikaa.Kaiken lisäksi en tiedä yhtään tapausta jossa yrittäjä olisi perinyt centtiäkään takaisin.Varsinkin jos työsuhde päättyy hyvässä yhteisymmärryksessä.Katsos kuljetusyrittäjät ovat reilua väkeä.Centtejä ei aleta viilata pienistä asioista.


      • Kyllävähänketuttaa kirjoitti:

        Ei voi mitään tällä pakettiautomaatilla on myös lukihäiriö.Hän ei ymmärrä lukemaansa tekstiä.Et edelleenkään vastanut kysymykseeni. Nykyinen järjestelmä on erittäin reilu eteenkin työntekijää kohtaan.Takaisin maksu velvoite koskee hyvin lyhyttä aikaa.Kaiken lisäksi en tiedä yhtään tapausta jossa yrittäjä olisi perinyt centtiäkään takaisin.Varsinkin jos työsuhde päättyy hyvässä yhteisymmärryksessä.Katsos kuljetusyrittäjät ovat reilua väkeä.Centtejä ei aleta viilata pienistä asioista.

        ei se kauhean reilua oli että peritään takas maksuja....

        Ja tuo että ei perittäisi, olisi juurikin sitä yhteen hiileen puhaltamista, eli toinen yrittäjä maksaisi enemmän koulututuksista, toinen vähemmän jne...


      • Johtotähtönen
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        ei se kauhean reilua oli että peritään takas maksuja....

        Ja tuo että ei perittäisi, olisi juurikin sitä yhteen hiileen puhaltamista, eli toinen yrittäjä maksaisi enemmän koulututuksista, toinen vähemmän jne...

        Kyllä se niin on,että se olisi reilupeli,että jokainen kuljettaja maksaisi itse koulutuksen. Koulutukselle valtio määräisi kiinteän hinnan. Yrittäjä maksaisi verottomana tietyn summan joka kuukausi kuljettajalle takaisin. Se olisi reilu peli niin yrittäjää kuin kuljettajaa kohtaan. Siinä ei kukaan häviäisi centtiäkään.
        Mitäs olet mieltä pakettiautomaatti. Hyvä idea saa hyödyntää.Se olisi juuri sitä yhteen hiileen puhaltamista.Kuskit tekisivät töitä eivätkä velttoilisi ja kuljetusliikkeillä olisi takuuvarmasti kuljettajia. Suomi nousuun työtä tekemällä.


    • Kotoinenpizzamiäs

      Olen pizzanpaistaja ollut jo 13 vuotta. Vähän harmittaa kun tuo netin "julkkispoika" ei laita mitään kommentti siitä jokkopa siirtyisi ravintola puolelle hommiin. Siis Pakettiautomaatti onko mitään mahdollisuutta ,että tulisit ravintola-alalle tekemään kunnon tiliä. Kyllä vai ei???? Ei tämä ala nyt sentään niin surkea ole. Aina se kuljetusalan voittaa . Siisti sisätyö ympäri vuoden.

      • Miksi vaihtaisin leppoisan alan toisene. Juurikin kehuin miten saamme matavia korotuksia :D 2 ja 5c korotuksia pari kertaa vuoteen :D


      • kotoinenpizzamiäs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Miksi vaihtaisin leppoisan alan toisene. Juurikin kehuin miten saamme matavia korotuksia :D 2 ja 5c korotuksia pari kertaa vuoteen :D

        Hyvä pakettiautomaatti juuri aiemmin kehuit ettet kaipaa yhtään mitään korotusta. Lähde nyt suosiolla Pizza kuskiksi. Siellä voi olla oven takana joku nätti tyttö alusvaatteisillaan odottamassa pakettiautomaattia ja tulista pizzaa. Se se vasta olisi pakettiautomaatille leppoinen ala tai sitten tulinen ihan miten vaan.....


      • expizzapoika
        kotoinenpizzamiäs kirjoitti:

        Hyvä pakettiautomaatti juuri aiemmin kehuit ettet kaipaa yhtään mitään korotusta. Lähde nyt suosiolla Pizza kuskiksi. Siellä voi olla oven takana joku nätti tyttö alusvaatteisillaan odottamassa pakettiautomaattia ja tulista pizzaa. Se se vasta olisi pakettiautomaatille leppoinen ala tai sitten tulinen ihan miten vaan.....

        Alkoi kiinnostaa mikä sälli tämä pakettiautomaatti on. Totta tosiaan 9.6.2015 klo 0.14 olet kirjoittanut mielipiteen: Emmehän palkankorotuksia tarvitse ! Miksi sitten kehua mahtavia 5 centin palkankorotuksia joka paikassa näillä foorumeilla. Olisit
        tyytyväinen kun on töitä. Etkö seuraa yhtään uutisia. Suurella osalla suomalaisista
        menee todella huonosti tänä päivänä joutuu työttömäksi jne..... Nuorena ajoin pizza-taksia ja siinä kyllä näkee kaikenlaista humalaisista lähes nakuihin tyttöihin.Ehkä on hyvä että näillä maahanmuuttaja kavereillakin on jotain silmäniloa iltaöisin. Sopisitko edes alalle kun pitää olla asiakaspalveluhenkinen???


      • mikäpizzavikana

        Älkää nyt sille pakettiautomaatille tarjoilko pizzalähetin hommia.Parempi ,että jakelee niitä entisen Itellan eli nykyisen postin paketteja rauhassa sillä YTK tuoella.Parempi poika poloisen pysyä sellaisessa turvallisessa osapäivätyössä.
        Pizzakuski kun saa enimmäkseen iltayöstä joko tappouhkauksia tai sitten sanotaan ettei mitään ole tilattu.


      • kotoinenpizzamiäs kirjoitti:

        Hyvä pakettiautomaatti juuri aiemmin kehuit ettet kaipaa yhtään mitään korotusta. Lähde nyt suosiolla Pizza kuskiksi. Siellä voi olla oven takana joku nätti tyttö alusvaatteisillaan odottamassa pakettiautomaattia ja tulista pizzaa. Se se vasta olisi pakettiautomaatille leppoinen ala tai sitten tulinen ihan miten vaan.....

        Kyllä, unelmahommaa (esim. roskakuskin työ, sanomalehtien jakelu KA:lla) tekisin vaikkapa läpituntipalkalla 12€/h lomarahat

        Huoniihin hommiin taas en menisi edes 17€ tuntipalkalla


      • Filosofipylkkö
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä, unelmahommaa (esim. roskakuskin työ, sanomalehtien jakelu KA:lla) tekisin vaikkapa läpituntipalkalla 12€/h lomarahat

        Huoniihin hommiin taas en menisi edes 17€ tuntipalkalla

        Hatun nosto ja suuri ihmetys! Pakettiautomaatti sinulla on tosi pitkä pinna. Nuo kaikki peruskuljettajan ajatusmaailmasta eriävät mielipiteet ja hieman boheeminen elämän asenne saa monet kirjoittamaan sinulle takaisin aika tylysti.Itsekään en ymmärrä kaikkea sitä mitä yrität selittää mikä on järkevää. Se kyllä ihmetyttää miten tyynesti otat ns.pa...skan vastaa kun sinun mielipiteitäsi arvioidaan. Mikä on elämänasenteesi salaisuus. Saatko myös työpaikallasi samanlaista negatiivista palautetta? työtovereilta ja työnantajalta.


      • Ajatustentulkitsija
        Filosofipylkkö kirjoitti:

        Hatun nosto ja suuri ihmetys! Pakettiautomaatti sinulla on tosi pitkä pinna. Nuo kaikki peruskuljettajan ajatusmaailmasta eriävät mielipiteet ja hieman boheeminen elämän asenne saa monet kirjoittamaan sinulle takaisin aika tylysti.Itsekään en ymmärrä kaikkea sitä mitä yrität selittää mikä on järkevää. Se kyllä ihmetyttää miten tyynesti otat ns.pa...skan vastaa kun sinun mielipiteitäsi arvioidaan. Mikä on elämänasenteesi salaisuus. Saatko myös työpaikallasi samanlaista negatiivista palautetta? työtovereilta ja työnantajalta.

        No niin siihen se tämänkin keskustelu sitten tyssäsi vihdoin ja viimein.Onneksi! Pakettiautomaatti on jo sen verran julkkis noin Suomen mittakaavassa ettei kommentoi henkilökohtaisia asioita joita filosofi Pylkkö toi tässä edellä esiin.Olen huomannut jo aiemmin milloin kirjoittelu loppuu kuin seinään tällä kuljetusalan filosofilla. Ajatukset on kuin Esa Saarisella ,mutta ei mene lävitse työläisen ajatteluun.(ei mene muuten Esa Saarisenkaan vaikka on proffa.)


      • Huovinenonhienomies
        Ajatustentulkitsija kirjoitti:

        No niin siihen se tämänkin keskustelu sitten tyssäsi vihdoin ja viimein.Onneksi! Pakettiautomaatti on jo sen verran julkkis noin Suomen mittakaavassa ettei kommentoi henkilökohtaisia asioita joita filosofi Pylkkö toi tässä edellä esiin.Olen huomannut jo aiemmin milloin kirjoittelu loppuu kuin seinään tällä kuljetusalan filosofilla. Ajatukset on kuin Esa Saarisella ,mutta ei mene lävitse työläisen ajatteluun.(ei mene muuten Esa Saarisenkaan vaikka on proffa.)

        Kiitos filosofi Pylkölle,sille Konsta Pylkkäsen pojan pojalle.Jo oli aikakin tämä potaska päättää. Maalaisjärki se on joka suomalaisen tiellä pitää.


    • kirjoitusvirheautomaatti

      Matava on jotain hidasta vastaavaa. Toisene saattaisi tarkoitta sitä, kun käskisi vaikka kaveria tulemaan kahdeksi samanlaiseksi.

    • kirjoitusvirheautomaatti

      Yksi a jäi puuttumaan , koneen vika : )

      • Hniinkuinhohtimet

        taisi kyllä yksi h jäädä uupumaan.Yksi kalja vähemmän .Yksi kirjain enemmän.


      • kirjoitusvirheautomaatti
        Hniinkuinhohtimet kirjoitti:

        taisi kyllä yksi h jäädä uupumaan.Yksi kalja vähemmän .Yksi kirjain enemmän.

        Matava viittaa matelevaan, hidasvauhtiseen. Tarkoittaa sanasta puuttuu yksi a. Kaksi kaljaa vähemmän. Tarkempaa tarkastelua ennen pikkunäppärää kommentointia, kiitos..... : )


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe