Vanha opiskelupaikka ja hakeminen uuteen

apujakiitos

Opiskelen tällä hetkellä AMK:ssa, mutta olen nyt kuitenkin hakemassa yliopistoon, jonka pääsykokeet oli jo viime viikolla. Tänään tuli viestiä, että pitäisi ensi viikkoon mennessä ilmoittautua AMK:hon läsnä- tai poissaolevaksi.

Jos ilmoittaudun nyt läsnäolevaksi AMK:hon, voinko ottaa vastaan uuden opiskelupaikan yliopistosta (jos sellanen on tullakseen) ja aloittaa opintoni siellä syksyllä?

Jos ei onnistu niin: vittu mitä paskaa

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Libberet

      Siis mitä, läsnäolevaksi kun uusi lukukausi alkaa vasta elokuun loppupuolella? Eihän tässä ole mitään järkeä niin aikaisin. Voithan sä niille ilmoittaa ettet tiedä ja odotat Yliopistosta viestiä että pääsitkö vai et.

      • Libberet

        Niin, ja et voi ottaa opiskelupaikan vastaan jos pääsisit Yliopistoon, jos ilmoittaudut länsäolevaksi nyt. Tähän on se laki että 1. opiskelupaikka per kerrallaan. Tähän pätee vain korkeakoulut.


    • Cologran

      Voit ottaa vastaan. Myös jos sulla on tarpeeksi noppia, voit vaihtaa itsesi monimuoto eli ehtoo-opiskelijaks. Niin mäkin aion tehä ja tämän olen selvittänyt byrokraateilta. Olettaen tietty että haluat sen tutkinnon ammattisurkeasta. Jos et halua, niin otat sitten tutkinnon vastaan ja meet riehuun toimistoille. Niiden rahoitus riippuu paljolti opiskelijoiden noppasuorituksista, ei ne pidä turhaan yhtään ketään aktiivikirjoilla.

    • Kokemusta_on

      Voit ottaa vastaan, vaikka ilmoittaudut ammattikorkeakouluun läsnäolevaksi. Kokemusta on. Voit toki varmistaa vielä omalta koulultasi, mutta näin minulle sanottiin omasta AMK:stani, kun asiasta aikoinaan kysyin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe