Ihanaa olla yksin

tälläinen_valinta

Olen ollut aina sosiaalinen, se on ollut helppoa. Matkustanut ympäri ämpäri maailman ja viillettänyt joka viikonloppu pitkin ravintoloita. Jaksoin päivittää FB:täkin useamman vuoden ja kertoa tekemisistäni. Nyt olen kuitenkin päättänyt olla yksin. En tarvitse kavereita, ei minun tarvitse kertoa FB:ssä yhtään mitään, enkä kerro. Ei oikeasti tarvitse edes käydä missään, jos ei siltä tunnu. Harrastaakaan ei ole pakko. En vastaa edes puhelimeen enään, koska on vaan niin ihanaa olla rauhassa. En oikeastaan edes pitänyt koskaan niistä sadoista kavereista, mitä minulla on. 400 ehkä 2 kivaa ja fiksua. Lapsia ja eläimiä ei ole, eikä tule. En aio velvoittaa itseäni tässä elämässä mihinkään, mihin en halua. Aika ihanaa vaan olla yksin. Rauhassa oman tilanteen herrana. Vanhempiini pidän yhteyttä säännöllisesti, mutta keneenkään muuhun en. Mielenkiintoisempaa käyttää aika lukemiseen ja sellaiseen toimintaan, mistä itse pidän.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elielieli

      Tervetuloa yksinäisyys, muista ettet valita yksinäisyyttäsi vanhentuessasi. Luetaan lehtiä, jossa kerrotaan vanhusten olleen kotonaan kuolleena pitkiä aikoja. Eikä kukaan kaivannut.

      • ylhäinen_yksinäisyys

        En usko, että valitan. Luulen, että vietän rikkaan elämänmyönteisen elämän. Maailmassa on paljon maita, mihin voin matkustaa ja vaikka jäädäkkin sinne jos siltä tuntuu. Mikään ei sido tai estä. Tuntuu vapauttavalta irrottaa kaikki turhat suhteet ympäriltä ja vaan olla itsekseni. Olen harjoittanut tätä yksinäisyyttä kuitenkin jo noin 5 vuoden ajan ja tämä tuntuu hyvältä. Työelämässä olen yrittäjä ja olen ihmisten kanssa tekemisissä enemmän, kuin tarpeeksi. En vain yksinkertaisesti enää jaksa ihmisiä vapaa-ajallani. Vapaa ajan vietän ilman ihmisiä omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni :-) Ihmisiinkin voi kyllästyä.


    • jännäjuttu

      Joo mutta oletko onnellinen noin? Kyllä minäkin haluan olla rauhassa joskus ilman ketään, se luonnollista, varsinkin kun työ sosiaalista jatkuvaa kanssa käymistä eri ihmisten kanssa. Kuulostat nyt hiukan pessimistiltä, näin minä sanon ja näin olen päättänyt, se olkoon aina. Aika karua elämää tulee olemaan.

    • waf

      Minkä ikäinen olet?

      • kotona_parasta

        Olen 37 ja aloitin tämän yksinolemisen noin 30 vuotiaana. Vaikkakin vielä senkin jälkeen aika paljon kävin ulkona tms. Nyt enää vain asiakkaiden kanssa. Niiden kanssa joutuukin sitten joskus ryyppäämään koko viikon, mistä en myöskään enää niin välitä.


    • itkusilmä

      Niin asiallista tekstiä kuin olla ja voi, hymyn sait huulilleni. Ihana lukea tekstiä johon on helppo samaistua! Hyvää alkavaa kesää sinulle!

      • hyvä_yksin

        Kiitos :-) Samoin hyvää kesää sinulle!


    • Kanki_kovana

      Oletan että olet nainen?
      Haluaisin nussia sinua!

      • hohhhoijaa

        Olet oksettava. Häivy kaltaistesi palstoille.


      • Kanki_veltostui_nyt
        hohhhoijaa kirjoitti:

        Olet oksettava. Häivy kaltaistesi palstoille.

        Höh-sen kerran kun mies kertoo tunteistaan ja avautuu niin tommonen reaktio. Tekopyhä olet.


    • antakaamunolla

      Ymmärrän täysin, komppaan täysin. Vuosikausien multisosiaalisen elämän jälkeen aivan sama tilanne ja samat tunnelmat. Nyt jo neljä vuotta elänyt hissukseen, eipä enää puhelin soi, onneksi.

      Elämä on täyttä näinkin, mitään parisuhdetta en todellakaan halua. Lapsia tosin on. Ihmeellistä, että jotkut tulkitsevat tilanteeni masennukseksi-kertoo jotain nykymenosta, että on pakko olla fb, twitter ja 300 kaveria ja 24h kontakti kaikkiin. Juu ei kiitos, olen onnellisempi näin.

    • Siunausta

      Vähän tuntuu rehvastelulta. Sanotko joka kerta peilin edessä itsellesi, olen kaunis fiksu ja hyvin toimeen tuleva.

      • noup_

        En koe olevani erityisen kaunis. Minulla on ikää kohta 40v, en siis ole mikään nuori ja kaunis. Olen aika pienikoinen ja kyllä pitkät naiset ovat yleisesti ottaen kauniimpia. Kauneuskin on suhteellista. Se, mikä on toiselle kaunista, ei välttämättä ole toiselle. Pelkällä kauneudella ei taas tee mitään. Siihen pitää yhdistää hyvä luonne ja vaikka myyntityö, niin sitten siitä voi saada jotain etua. Toimeentulokin täällä tulee sen mukaan paljonko tekee töitä. En tiedä olenko oikeasti edes kiinnostunut enää rahanteosta. Ihmisen elämä on kuitenkin aika lyhyt vaan ja ainoastaan rahan tekemiseen. Minun ei tarvitse päteä rahalla, eikä näyttää sitä FB:ssä. Joten en ihaile itseäni peilistä tai toistele mitään maneereja rahasta.


    • jalankulkija

      Tunnen samoin, sopivasti tuttavuuksia ja asunnossa vain minä. Saa dokumentit ja elokuvatkin katsoa rauhassa. Asuntokin pysyy siistinä. Tätä pientä yksin elämisen onnea on vaikea kertoa niille jotka elävät jatkuvassa ihmissuhdesolmuissa. Yksin matkustamistakaan ei moni ymmärrä. On tullut etäisyyttä niihin ihmisiin joille tätä on pitänyt kokoajan selitellä, eivätkä ole ymmärtäneet kuitenkaan. Olen asunut yksin 30v ja olen yhä tyytyväisempi vuosien myötä. En usko, että mieli muuttuu enää. Vanhana tulen pärjäämään hyvin kun olen jo etukäteen harjoitellut yksinoloa vuosikymmeniä, mitään suurta yllätystä ei tule, voi tosin jossain hoitolaitoksessa löytyä liikaakin seuraa.

    • Truecolour

      Miksi selität, kun voi silittää. Silittäkää kissa, mutta ei vastakarvaan. Puhukaa oieita asioita, joita toinen ymmärtää. Puhukaa kielillä, puhukaa asioista.

    • näinseon

      Jos yksin oleminen on oma valinta siitä, niin ei sitä silloin edes ajattele olevansa yksin.

    • ykserakk0

      Minäkin nautin yksinäisyydestä. Ihmisten kanssa olo ahdistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe