Kerro jotain päivästäsi!

tyttöJAlinnut

Tämä voisi olla ketju, johon voi kertoa pieniä ja suuria tapahtumia ja ajatuksia päivästään. Joskus aikaisemmin oli tämän tyylinen ketju otsikolla "pääsitkö tänään ovesta ulos". Itse tuli siihen aika paljon kirjoiteltua. :)
No, aloitanpa siis omasta päivästäni.
Todella tuulinen päivä tänään. Olo on aika virkeä, rupean kohta istuttelemaan pelargonian ja lopeliat ruukkuun. Ajattelin ensin ostaa muovikukkia, mutta jospa sain sitten nuo kukkaset äidiltäni. Jospa saisin ne pysymään hengissä.
Oishan se ihana laittaa koko parveke oikein täyteen kukkia, mutta kun välillä tulee oltua muualla menossa, niin voivat keretä kuolla sillä aikana.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinikka2015

      Aurinkoista päivää sinulle - uuden ketjun avaajalle. On ilahduttavaa, että löytyy ihmisiä joilla on ideoita ja niitä voi jakaa muillekin. Kukat olivat itsellänikin mielessä, mutta ne ovat vielä kukkakaupassa. Ei ole mitenkään mukavaa kun joudun kertomaan, että nivelreumani niin pahassa tilanteessa etten ole jaksanut käydä tänään ruokakaupassa. Mutta muuten tuleva sunnuntai on aivan muistojen päivä. Kirjoitellaan täällä kun on ajatuksia ja mukavaa kerrottavaa kanssaihmisille. Hyvää päivän jatkoa Sinulle!

    • SiipirikkoHäkkilintu

      Huomaan että vuosi vuodelta haaveet haihtuu ja elämä alkaa menettää merkitystään. Ilkeitä ja itsekkäitä sekä kateellisia ihmisiä on riittämiin muuta missä ovat tulijat? Eivät missään. Kaikki tapahtuu nopeammin mitä ajattelin. Tunnen olevani häkkiin vangittu lintu joka ei saa lentää. Unelmiltani on leikattu siivet poikki.

      • Tarkoitin

        Tukijat.


      • entinenhaaveilija

        Niin tuttu tunne! Sitä ei osaa enää haaveilla ja unelmoida mistään kun mitään ei tapahdu ja elämä menettää siinä oman merkityksensä. Muilla on väliä ei minulla, jaksan ihmetellä muiden haaveita ja suunnitelmia ja olen onnellinen heidän puolestaan, mutta samalla surumielinen kun olen jäänyt itse kaiken ulkopuolelle. Ihmettelen nyky ihmisiä ja itsekästä elämää, kaikkimullehetinyt on itselle täysin vieras käsitys, ensin tulee muut ja sitten vasta minä....
        Olen hyväksynyt sen ettei minun elämälläni ole mitään merkitystä....


    • Keissa

      Eilen olin vapaaehtoistöissä kirpparilla ja mieleltään sekava henkilö alkoi riehumaan: alkoi potkimaan ja heittelemään huonekaluja, rikkoi astioita, ym. Sitten meni ulos, riisuutui apposen alasti kaupungin pääkadun varressa.
      Kesti noin varttitunnin kun poliisit tuli ja nappasivat tädin kyytiin. Ensimmäistä kertaa elämäni aikana tuli tilanne, että jouduin soittamaan poliisin ja omat keinot eivät riittäneet asian rauhoittamiseksi. Kyllä iäkkäällä naisihmisellä voimaa riittää kun raivo nousee pintaan. Hän kimpaantui kun en suostunut myymään "piikkiin", kun sellainen ohje on saatu edunvalvojalta.

      Uskovaisena ihmisenä koin jälleen ihmeen: pysyin ihan tyynenä, sydän ei pomppaillut. Henkilö raivosi ja yritti tulla kohti ja uhosi aikoen tappaa, mutta oli kuin joku näkymätön muuri olisi ollut välillämme. Heitti painavan esineen päin kokovartalopeiliä, mutta vain se esine hieman rikkoontui, mutta peili säilyi vauriotta ja ne huonekalut. Saatoin sanoa poliisille, ettei tullut mitään aineellista vahinkoa. Jokunen vanha kahvikuppi pirskoontui. Tietenkin rukoilin koko ajan mielessäni ettei mitään vahinkoa sattuisi.

      Se oli eilisen päivän mieleen jäävä kokemus.

      • hyvää-helluntaita

        eilisestä jäi mieleen kylmä, tuulinen ja sateinen sää. Haluaisin laittaa kasvattamani taimet kasvihuoneeseen ,mutta sää ei oikein anna rohkeutta siihen. Tänään sitten vähän parempi keli. En kuitenkaan vie vielä tänäänkään. Odottelen muutaman päivän., Kait se kesä tulee tännekin. Hyvää Helluntaita kaikille.


    • CenjaSi

      Aamulla ketutti herätä tähän tylsyyteen ja yksinäisyyteen. Taas oli edessä yksi pitkä, köyhä ja kaikin puolin turha päivä. Istun koneella ja surffailen täällä ristiinrastiin. Kunhan vaan saa aikani jotenkin menemään.
      Odotan iltaa ja yötä, unta. Nukkuessa aika kuluu liiankin nopeasti, eikä huomisessa ole mitään odotettavaa - ei pieniä eikä suuria tapahtumia. Yhtä hyvin voin huomennakin kirjoittaa tasan tarkkaan samanlaisen stoorin päivästäni.

      • gehf

        Parempi sekin, kuin tulla jonkun mielisairaan raiskaamaksi laitoksessa.

        Jos et ole samaa mieltä, nsaitset kohtalos.


      • fhfhh
        gehf kirjoitti:

        Parempi sekin, kuin tulla jonkun mielisairaan raiskaamaksi laitoksessa.

        Jos et ole samaa mieltä, nsaitset kohtalos.

        *ansaitset


    • tyttöJAlinnut

      Tänään on ollut velttoilupäivä. Olen vain pelaillut koneella ja käynyt ostamassa kioskilta litran jäätelöö... joka on melkein jo syöty...
      Tarkoitus ois käydä vielä iltakävelyllä, kun aurinkokin taas paistaa. :)

      • gsuik

        Oletko narsisti, kun luulet, että moinen triviaaliuteus kiinnostais ihmisiä?


      • sukelaVhen
        gsuik kirjoitti:

        Oletko narsisti, kun luulet, että moinen triviaaliuteus kiinnostais ihmisiä?

        Miksi tulet tänne hattuilemaan tuo SINUN mielipiteesi ei varmati kiinosta ketään.


    • elämänsalaisuus

      Kävin kaupassa ja huomaan usein miettiväni, miten vastaantulijoiden elämä muuttuisi jos he tietäisivät minkä minä tiedän ja olen kokenut ja miten sen voi saavuttaa.Ottaessani koria pinosta tunsin jälleen miten voimakas sähkölataus kulkee jokapuolella ja kuin pieniä neuloja pisteltäisiin sormenpäihin kun se purkautuu ulos.Olen jo tottunut siihen näiden vuosien aikana.
      Ihmiset katsovat minua kuin hullua kun kävelen vähissä kesävaatteissa toisten kulkiessa talvitakit päällä viimassa.Minulla vaan ei ole kylmä.Tämä tuli "sivuoireena" harjoittelun myötä.
      Jos kertoisin,kukaan ei uskoisi.
      Tämä pitäisi itse kokea,mutta moniko harjoittelee vuosia ennenkuin tulokset alkavat tuntua? Moniko uskoisi tähän ja olisi valmis tekemään tuntikaupalla joka päivä töitä vuosien ajan,tuskin kukaan.
      Tietynlainen rauha on tullut sisälle kun tietää että on edistynyt paljon.Toisaalta on hauskaa kun kukaan muu ei tiedä tästä ja välillä kun joku koskee vahingossa kättäni, hän saa sähköiskun ja hyppää ilmaan.Väkisinkin tule hymynkare naamalle ja asia laitetaan staattisen sähkön piikkiin.

      • SeYx

        Voisitko kertoa mitä harjoituksia pitää tehdä että saada noita sähköisiä supervoimia? Haluaisin sellaisia voimia myös.


      • sähköttäjä3432

        Ei näitä voi tarkemmin julkisella foorumilla jaella.


      • SeYx

        Ok, kurjaa


    • Raisa-Ulla

      CenjaSi valahtiko elämäni sinulle?
      Samoin on jatkunut jo 15v. päivän suurin pettymys on herätä aamulla. Olen ollut nyt jo vuosia täysin lamaantunut en kykene tekemään oikeastaa muuta kuin pesemään itseni ja pyykin. Käytän kertakäyttöastioita useamman kerran samaa säilytän jääkaapissa :D
      Elämä on ollut moninainen kokemusta on itse hankittuna ja toisilta opittuna.
      En osaa pyytää enkä tehdä itselleni useimmat tuttavani ovat olleet palveluksien tarpeessa ja näin tulleet "ystäviksi". Nyt olen lopettanut yksisuuntaisen palvelun tähän päädyn kun erehdyin pyytämään palvelua enkä saannut.
      Ihanaa kun kerroitte parvekkeiden laitosta.
      Minulla on laittamatta jo useamman vuoden taa, enkä ole saanut sitä edes tyhjennetyksi.
      Sattui tapaturma loukkasin selkäni kolme kertaa samana talvena, aloin varomaan selkään kohdistuvia liikeitä kivun takia. Minulla ei ole reuma mutta käteni ovat kipeät ne herättävät öisin tätä on nyt kestänyt pian 6kk minulla on lääkäri tiistaina.
      Elämä ei ole mikään läpihuutojuttu ei omanmielen mukaan eikä muiden mielenmukaan.
      En pidä yksin asumisesta, mutta kenenkään piiakasi en ala.
      Tänään oli tarkoitus siivota makuuhuone en saa aikaiseksi.

      • CenjaSi

        Raisa-Ulla
        Kait se valahti!
        Oli minullakin joskus "ystäviä", silloin kun minua tarvittiin avuksi ja ilmaiseksi työntekijäksi.Pääasiassa he olivat sukulaisiani. Jos pientäkin vastavuoroisuutta tarvitsin, oli kaikilla kamala kiire tai jotain muuta seliseliä vastauksena. Nyt kaikki saa olla. Jos ja kun yksin en jaksa tai muuten pysty... antaapa sitten kaiken vaan olla.
        Yritän vielä käydä kaukana asuvaa vanhaa sokeaa äitiäni ulkoiluttamassa ja siellä siivoamassa yms. En saa sieltä tarvitsemaani keskustelukumppanuutta tms seuraa. Teen vain työni, järjestelen asioita ja kuuntelen loputtomiin.
        Niin, kuuntelijan ja luotettavan kaatopaikan osan olen aina kokenut. Kun joskus olen yrittänyt omista asioistani puhua, ne on heitetty samantien turhiksi ja suorastaan sanottu ettei kiinnosta tai "älä sinä nyt, kun mulla on yks juttu".
        Äitikään ei tiedä kuinka yksinäinen olen. Enkä halua hänelle semmoista murhetta taakaksi laittaa. Hän kuvittelee elämääni aivan muuksi kuin mitä tämä on. Antaa olla niin. Ei hän tuossa enää kovin pitkään keiku :-(
        Sitten minulla ei ole enää sitäkään vähäistä liikkeelle panevaa tehtävää tai tarkoitusta. Kunpa jaksaisin vielä hetken... On aivan aivokuollut olo.
        Kaupassa pitäisi käydä. En jaksa.


      • Raisa-Ulla

        Mun molemmat vanhemmat ovat jo kuoleet eipä ole ikävä. Äiti oli päätänyt että minä olisin heidän hoitajansa vanhuudessa ja oli kiellettyä perheen perustaminen. Tai en olisi avioon edes mennyt, mutta lapsia halusin.
        Haistatin heille homeet ja nostin kytkimen käväsin aviossa ja tein kaksi lasta. Nyt mulla on kaksi lastenlastakin. Äiti syyti mua X-miehen heitteille jätöstä, kun nostin sen ulkoruokintaan ja suljin koko hotellihuotamon oven.
        Mulla on viisi siskoa ja meillä on kaikilla neljä veljeä. :D
        Piian hommia olisi jokaisen huushollissa, en vain mene enää tekemään. Kait se oli äidin ansio, että musta tehtii koko sisarrussarjan ilmaista piikaa. Jos olin edes kahvilla siskoksilla, mut käsketiin aina tiskaamaan. jne.
        Olin keskimmäinen vanhin sisko piti mua kauan siivojanaan ilmoitin sen loppuvan nyt, kun kiitos oli pelkää ilkeilyä vinoilua ja haukkumista.
        Syy oli kyllä oikea; kyseli mitä olin ostanut pikku veljille joululahjoiksi ja sitten valehteli lahjojeni olevan häneltä.
        Toiseksi vanhin siskoni taas sanoi äidille minun viemisenieni olevan heiltä, kun ensi kuljin heidän autossaan lapsuuskodissa matka oli 155 km. Käräytin sen kärtämään äidiltä kiitoksia tuliaisista, joita siis ei ollut kun en ostanut. Maksoin lankoni laskujen mukaan siskolle jo koko matkan bensarahat ja tupakat tuli matkalle hintaa.
        Aloin kulkemaan yleisillä.


    • Kilttis

      Eilen heräsin 9 aikaan aamulla ja 10 aikaan olin jo tekemässä rappusia yhdelle tyypille. Tein betoni rappusia sille 18.00 asti illalla. Tänään heräsin 8.00 ja menin sitten salille. Salilta lähdin 10.00 aikaan, menin sieltä prismaan ja ostin ruokaa. Tulin kotiin tein ruuat, söin ja 14.00 aikaan kävin postissa hakemassa paketin, pyörän kumi puhkesi joten kävelin kotiin. Kotona paikkasin sen kumin heti ja sitten kävin vielä kaupassa ostamassa jäätelöä. Loppu ilta mennyt netissä.

    • dasdasdasd

      8.00 kouluun, 15.00 pois kouluusta 16.00 kaupassa. lopun illan koneella.
      koulusta koneelle on menny jo parisen vuoota

    • Raisa-Ulla

      Oli herättävä aamulla 07.05 lääkekuuri ja sitten suihkun kautta lääkäriin.
      Näin yöllä merkillistä unta.
      Oli jossain ulakolla; siinä oli pitkä käytävä ja ovia auki oikealle ja vasemalle. Käytävässä oli palo-ovia, jotka olivat avoinna joten käytävä näkyi lähes päästä päähän. Tilassa oli joku kokoontuminen joka loppui ja ihmiset lähtivät kadoten nopeasti. Lähdin kulkemaan käytävää muiden mukana, en huomannut mihin muut katosivat. Oli yksi kun tulin käytävän päähän viimeiselle palo-ovelle. Katsoin ovea sen lukko oli vain toisella puolella, toiselta puolen lukonkielekken liikuttamiseen olisi tarvittu avain. En ollut varma olisiko käytävän päässä mahdollisuus poistumiseen ja menin katsomaa jätin palo-oven auki.
      Käytävä päätyi eikä sieltä ollut mitään poistumis mahdollisuutta. Kaksi hahmoa häivähti palo-oven luona, se heitetiin kiinni niin että pamahti. Totesin etten pääse mihinkään enkä saa ovea siltä puolen auki, muistin ettei minulla ole puhelinta mukana. Päässä välähti kuinka kauan menee ennenkuin joku tulee tilaan. Käytävä oli keskellä taloa eikä siellä ollut ikkunoita. Ansaa mennessä tuntuu varmaa samalta.
      Heräsin kello on 04.15 kävin WC ja olin tyytyväinen ne menisi enää siihen uneen.

    • asentajamuija

      Mä oon opiskelija. Kettuuntunu siihen että luokkakaverit keulii... yrittää jotain hommaa tehä niin aina vaan joku tulee työntään eestä, että pääsee pätemään. Kyllä mäki osaan tehä ihan yhtälailla vaikka muija oonki. Opiskelen siis autoasentajaksi.

      Tässä just istun kopissa kun ketuttaa.

      Löytyy niitä hyviäki puolia. Saan rakastaa ja minua rakastetaan.

    • YksYrjänä

      Monta pasianssi on mennyt läpi ja monta on jäänyt menemättä.
      Laitoin just äsken partsun seinustalle kelloköynnöksen taimen ja pari Markettaa ruukkuihin. Toivottavasti ne menestyvät.
      Nälkä! Makaroonilootaa tein eilen ja koitan sillä nyt pärjätä muutaman päivän. Köyhyys ei ole ilo vaikka se rikkaampia naurattaakin.

    • 61vukkeli

      Heräsin, söin aamupalan ja join aamukahvit. Lähdin lenkille koira mukana. Tultua katselin kohta aukeavia omenan-, kirsikan- ja luumun kukkia. Kävin koneella lukemassa erästä blogia. Lämmitin lounaaksi eilistä lohta ja makarooneja sekä keitin porkkanoita. Karsin ja kokosin muutamia koivunlatvoja polttopuun tekoa varten. Kohta keitän päiväkahvit.

    • Raisa-Ulla

      Heräsin aamulla lääkekuurin vuoksi ja nousin ja aloin siivota. En edes kehtaa kertoa millinen urakka se on, pitkä lamaantumisen vuoksi. Tänään oli mummupäivä olen lastenlasten kanssa ja menemme heidän sedälleen. Kevät aika tuo omat riemunsa ja lapsosilla oli paljon juteltavaa mummulle.
      Oikeastaa hyvin vaikeaa kertoa päivästään, kun ei halua kenenkään tunnistavan. Kello on nyt 2.06 pitäisi tehdä siivous eteenpäin, tavaraa on sängyllä niin etten pääse edes maata. Siivous on oltava valmis huomiseen klo 12.00 silloin on tupatarkastus. Tulee remontti ja tila kartoitetaan mitä tehdään. En ole vielä päättänyt, en halua tehdä isoa velkaa, mutta nyt on todella hyvä paikka tehdä remppa. Rahoitus on n. 20kk velka ei huvita.
      Selkä on todella kipeä ei uskoisi kuinka paljon se vaikutta elämiseen tuntuu kuin kaikki liikeet muksahtaisivat sinne.
      Himoitsin kukkia parvekkeelle, mutta ei kannata hankkia ennenkuin saan huushollin edes auttavaan järjestykseen.
      Pelasin Kenoa vaikka en ymmärrä sitä, sain kioskilta neuvon ja minulla on tilille kortti. Jotenkin vaikka olen lukenut säänöt ja ohjeen moneen kertaan en tajua miten kenon toimii laiton tason 5 päivä ja ilta arvontaa saman rivin ilta arvonnassa oli 3 oikein mulla oli 10 numeroa.
      Rayn peleistä olen sitä mieltä että ne ovat hyväntekeväisyyden yksi muoto. Ray jakaa 300 miljoonaa avustuksia vuodessa joten ei mene pelien pitäjän taskuun.
      Se on mun päiväuneni, mulla on rivi tai kaksi aina voimassa Lottoa Vikingiä ja Eurojackpottia kuukaudessa menee n. 30-40€ ja saan uneksia. Ajattelin koittaa Kenoa kun ei ole tuuria muissakaan...
      Kait sitä on järestettävä sängynpaikkansa ja mentävä nukkumaan.

    • Raisa-Ulla

      Itse vihaan mielipide väittämiä, pyrin klinkittämään tiedon lähteen aina.

      http://www2.ray.fi/fi/ray/ajankohtaista/rayltä-järjestöille-avustuksia-309-miljoonaa-vuonna-2015

      "18.12.2014
      RAY:ltä järjestöille avustuksia 309 miljoonaa vuonna 2015
      RAY esittää ensi vuodelle raha-automaattiavustusta 790 sosiaali- ja terveysalan järjestölle 1 622 kohteeseen yhteensä 309,3 miljoonaa euroa. Lisäksi RAY:n tuotosta ohjataan ensi vuonna Valtiokonttorille 117 miljoonaa euroa sotiemme veteraanien hoitoon ja kuntoutukseen. Yhteensä RAY:n pelitoiminnan tuottoa käytetään suomalaisten hyväksi 426,3 miljoonaa euroa.

      Vuoden 2015 avustusehdotuksessa painottuu järjestöjen tarjoama tuki ja ennaltaehkäisevä toiminta elämän kriisitilanteissa. Avustuksia kohdistetaan myös aikaisempaa enemmän työllisyyttä ja ikääntyneiden toimintakykyä edistäviin hankkeisiin. Myös haasteellisissa elämäntilanteissa olevia lapsiperheitä tuetaan."

    • Ullakko-Raisa

      On aiha pilvinenpäivä, myös sisällä on pimeetä. Olen sen "hullu" suomalainen, koen pimeän hyvin voimakkaasti "sitovana", en oikein osaa alkaa tekemään mitään kun on valaistuksen varassa.
      Tässä olisi 'kolme päivää aikaa' suoria kotia, tunne on kuin side silmillä.

      https://www.youtube.com/watch?v=Uee0CFYmByE

      Yksinäisyys ympärillä joskus ottaa hahmon ihmisen
      Tiedän mitä haluan tiedän miten vähään kykenen
      Yksinäisyys sydämessä, katkeriksi pisaroiksi tiivistyy
      Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syy

      Olen sinussa kiinni, sinä tiedät vaikka myönnä en
      Läheisyyttäs kaipaan rakkauttasi tarvitsen
      Olen sinussa kiinni, sinuun kiinni jään
      Sanot: Pois! Ja minä menen, kohta huomaat etten mennyt mihinkään

      Kunpa sinut tuntisin paremmin
      Silloin ehkä oppisin itsenikin
      Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
      Tulen uudestaan

      Yksinäisyys, yksinäisyys joskus siihen hermostun
      Halki aavikon jäisen rämmin kunnes havahdun
      Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
      Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään

      Kunpa sinut tuntisin paremmin
      Silloin ehkä oppisin itsenikin
      Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
      Tulen uudestaan

      Kunpa sinut tuntisin paremmin
      Silloin ehkä oppisin itsenikin
      Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
      Tulen uudestaan

      Kunpa sinut tuntisin paremmin
      Silloin ehkä oppisin itsenikin
      Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
      Tulen uudestaan

      Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
      Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään

      Aion tulla viereesi uudestaan
      Poikki ikiroutaisen isänmaan
      Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
      Tulen uudestaan

      Read more: http://artists.letssingit.com/juice-leskinen-lyrics-kaksoiselamaa-2c1cfxg#ixzz3bW3LRgdS
      LetsSingIt - Your favorite Music Community

    • YksYrjänä

      Kävin kaupassa ja löysin mukavan kesäpaidan ja sandaalit. Haaveilen kait jossain vaiheessa kesää meneväni ihmisten ilmoille.
      Vuosien takainen exäni soitti eilen ilta myöhällä ja räkäkännissä. Just känniämmän seuraahan mä kaikkein vähiten kaipaankin. Juopon jorinoita kuunnellessa yksinäisyyden tunne sen kun vaan lisääntyy. Siitä on jo tarpeeksi kokemusta. Jankutijankuti ja sitä rataa... tuskin tolkkua sain.
      Eipä kelvannut minulle vieläkään se seura. En taida olla ihan niin tuskaisen yksin, kun vielä osaan ja haluan jotain ihmistä ja seuraa väistää. Tuommoiseen ei kannata hädissäänkään tarrata.

    • perseestä.on

      On perseestä.

    • Syvältä

      Tänään taas turha aamu, turha päivä... Turha elämä aina vaan.

    • ullakko-Raisa

      Tänään on jälleen surujen aika..
      Eilen oli vähän energiaa pesin mirkoaaltouunin. Tein eräänlaisen suunnitelman tuleville 4 viikolle..
      Kävin apteekissa ja kaupassa, jätin fillarin apteekin eteen U-lukolla kiinni pyörätelineeseen > siitä varastetiin matkamitari. Toinen, edellinen vietiin ihan pyöräkellarista. Ei sillä mitään tee, kun muut osat ovat fillarissani, mutta ikävää en osaa itse asentaa uutakaan eikä aikamiespoikani auta.
      Menetetyn hintakaan ei päätä huimaa, maksoi 13,95 e olisin voinut se jopa vorolle lahjoitaa kun ei olsi viennyt..
      En hanki enää uuta, minulla on jonkin moinen käsitys matkojen pituudesta joita pyöräilen.
      http://www.hs.fi/kuluttaja/a1371505687990
      " "Yleensä varkaat napsivat julkisella paikalla helppoja lukkoja. Paremmilla lukoilla lukitut pyörät kannetaan pois, jos ne ovat kannettavissa, ja lukot hajotetaan rautasahalla tai rälläkällä yksityisasunnoissa", Kortelainen sanoo. Kesän kukoistaessa varkaat ovat vauhdissa. Kortelainen kertoo, että testiä edeltävän vuorokauden aikana eli viime viikon maanantaina Helsingin poliisi kirjasi peräti 34 pyörävarkautta. Tavallinen kesäpäivän saldo on parikymmentä pyörää. "
      Fillareita on perheestäni varastettu jo kolme. Hankin U-lukon (35€) sen jälkeen kun pyöräni oli siirretty ostarin toiselle puolelle, paikkaan johon en koskaan itse parkeeraan.
      Ensi hankin vain ketjun pätkän (8€) jolla kahlitsin fillarin pyörätelineeseen lukko jo oli. Kerran laittaessani ketjulukkoa kiinni muuan keski-ikäinen mies tuli hattuilemaan "kyllä nyt on kiinni" sanoi tyynesti "joo meidän perheestä on jo varastettu kolme pyörää, se riittä yhteen perheseen eikä ole edes varaa kotivakuutukseen kun ei muuta varastettavaa ole."
      Mies katsoi minua todella harmistuneen näköisenä.. Muistin tuon artikkelin ja ostin samantien U-lukon..

    • ullakko-Raisa

      Alkoholisteilla on oma rukouksena.
      Tyyneyden rukous:
      "Luoja suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa.
      Rohkeutta muuttaa asiat, jotka voin muuttaa.
      Ja viisautta tajuta niiden välinen ero."
      Olenko yksinäinen vai olenko vapaa? Vapaus on oikeutta, valita ne tavat, jotka sinua sitovat. Aakeaa ja laakea koska jokainen ihminen elää yhteiskunnan osana...

    • sameaaharmaata

      Olin reissussa ja sain Tippunuhan, vaikka satoi siitepölyä ilmassa ainoa selitys. Oli juttu seuraa näin uudenlaisia paikkoja jes. Rahaa paloi 82 € eli n. 10 vrk käyttövarat nyt sitten nuukaillaan.
      Säästöä ja säästöä.
      Satoi ja oli kylmä linjurin ikkunat olivat likaiset ja sade hämärsin lopunkin näkyvyyden, joten linjurissa istuminen ei erityisemmän mukaan ollut.
      Miksi tilausmatkojen linjureiden ikkunoita ei pestä, eikö niitä saa pestyä onko se lika ikknoiden välissä?

    • ullakko-prinsessa

      http://areena.yle.fi/1-2735421?autoplay=true elokuva on filmattu 1970, mutta kerronta ja tapahtumat ovat 1960-lukua. http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 perustan väiteen muistoihin ja päähenkilön nimeen Raija jota anettiin eniten 1940-59 vuosina.
      Josku harmittaa todella ettei nykyään edes ymmäretä että lapset olivat työvoimaa js heiltä edellytetiin osallistumista kaikeen työhön. Maalaislapsilla ei ollut kavereita toinen lapsi oli ihmetys ja koulussakin mitään "koti" asioita ei saanut puhua. Silti tiesimme tosistamme esim. alkoholistiperheet ja tuska oli yhteinen.

    • taakelopää

      Vahinko ettei ketjuun tule kirjoituksia.
      Olenkohan Suomen ainoa yksinäinen?
      Tuleva maanatain on kesän viimeinen jolloin 'pakollinen' meno, sitten on 'vapaata' elokuun 10.päivään. Mitä vähemmän on menoja sen vähemmän saan tehtyä..
      Olen kiepauttanut vuorokauteni nurin.
      Kukun netissä ja odotan jotain kuin 'ihmettä', syvällisen ja pitkän pohdinnan tulos; netti on minulla pakoa yksinäisyydestä, kuten syöminenkin..
      En osaa lähteä mihinkään vain ulkoilemaan ja rahaa ei ole edes siihen mitä oikeasti tarvitsee tässä kuussa tulee sähkö ja hammaslääkäri maksut.
      Hulluinta on etten jaksa katsoa edes tveetä.
      Vahat ja uudet sodat eivät kiinosta, en halua katsella murhaamista, en niiden selvittelyä, enkä mitään missä roiskuu veri tai on väkivaltaa.

    • Kävin pururadalla kävelemässä tänään. Piristi käydä metsässä, vaikka oli pilvistä ja vettä tihkutti taivaalta.

    • tyttöJAlinnut

      Minä kävin tänään mato-ongella. Mitään ei tullut, mut sain ainakin raitista ilmaa. :)

    • Ämmikkä

      Viimeinen ehdoton osallistumismenoni, oli.
      Oli ihan mukavaa, jatkoin päivää kerhossa.
      Nukkumiset ovat todella seksisin, menin pöljä päikkäreille, nyt menee varmasti unirytmi seksisin. Olen jo kerran palauttanut tänä vuonna valvomalla yhdenyön, siten seuraavana yönä nukumaan klo 22.00 niinkauan kun nukuin taisi mennä 07.30.
      Kuinka saa vuorokauden ruotuun? Päivä unet tekevät raskaan tunkkaisen olon rintaan, ne eivät ole minua varten. Minulle riittää n.7,5 tunnin yöuni, olen menettänyt kyvyn mennä nukkumaan. Saatan nukahtaa istualleni ja istumanukahdus siirtää yöunille menoa.

    • Kilttis

      Kävin aamulla porissa ostamassa uuden läppärin ja sitten menin salille. kävin myös kaupassa ja tein ruokaa. Loppu ilta mennyt snookeria pelatessa.

    • yksinäinenharakka

      Taas yksi tylsä päivä muiden joukossa. Koitin eilen pyytää yhtä entistä työkaveria lähtemään johonkin kanssani, mutta eipä hän edes viestiini vaivautunut vastaamaan. Nyt vituttaa tuo ihminen ja muutenkin on ihan älyttömän pitkästyttävää. Meinasin lähteä salille kymmeneksi. Äsken ruokin lemmikit ja mulla on tällä viikolla työpaikkahaastattelu. Toisaalta en tiedä haluanko edes töitä taas joksikin puoleksi vuodeksi vai lähtisinkö opiskelemaan jotain. Oon niin tylsistynyt vaikka vasta pari viikkoa oon ollut lomalla.

    • kolmasyhteys

      Tänään tapahtui kummia? Minulla on kaksi puhelinta Soneran ja Saunalahden. Sonera on mukana ja Saunalahti yöpöytäpuhelin.. Yöpöytäpuhelin saunalahti soi, menin vastaamaan. Puhuin jonkin aikaa, kun tietokonepöydällä oleva Sonera alkoi soida. Sen näytöllä oli soittajana henkilö jonka kanssa puhuin juuri Saunalahteen, sitten saunalahti sammu ja samantien Sonera.
      Siis samasta numerosta minulle soitetiin kahteen eri numeroon, molemmat katkesivat kun yritin vastata myös toiseen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe