Ruusupuinen keittön maalaus

Aloittelijat

Onnistuuko ruusupuisen keittiön maalaus vaaleaksi jopa valkoiseksi. Olisko paras antaa ammattilaisen työksi?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puukuinpuu

      Onnistuu. Miksi et myy soitintenrakentajille koko keittiösi puita ja vaihda valkoisia, mieleisiäsi keittiön puita uusiin?

    • kaikkeeonkokeiltu

      Onnistuu kyllä ja ihan kotikonstein siitä voi saada siistin näköisen, jos vain aineet, välineet ja osaaminen on hallussa.

      Irroita ovet/poista niistä helat/puhdista ja hio pinnat (ensin 120 karkeus, sitten 240 karkeudella)/poista pölyt harjaten, imuroiden ja kostealla kankaalla/valmista pölyvapaa alue maalusta varten/maalaa ovet ohuelti pohjamaalilla joko hyvällä siveltimellä tai telalla/anna kuivua/maalaa ensimmäinen kerros varsinaista maalia ohuelti (älä pyri peittoon heti)/anna kuivua/maalaa toinen kerros ja anna kuivua/jos epätasaisuuksia niin hio hienolla (320 tai yli) pinta sileäksi/tee viimeistely ohuelti maalaten/anna kuivua/jos olet tyytyväinen maalaukseen niin kiinnitä ovet saranoihin ja kiinnitä helat/jos pinta on vielä vähän epätasainen niin tee vielä välihionta hienolla paperilla, puhdista pölystä ja maalaa vielä yksi kerros huolellisesti ja anna kuivua hyvin.

      Tähän menee maalista riippuen 2-5 päivää eli valmista heti se ei todellakaan ole. Tärkeintä on huolellisuus niin puhdistuksessa, hionnassa kuin itse maalauksessa ja työvälineiden valinta/käyttö on myös erittäin tärkeää ja oikein tehtynä tulos on lähes "tehdaslaatua" - tosin laadukasta korkeakiiltoista pintaa on lähes mahdotonta saada aikaan kotikonstein.

      Jos epäilyttää ryhtyä urakkaan itse niin etsi seudultasi maalaamo, joka tekee myös kalusteiden maalaamista ja anna ammattilaisten hoitaa asia - ehkä pääset helpommalla ja halvemmalla tai sitten vain vaihda ovet ja vetimet nykyisin haluamiisi.

      Ootraus on myös yksi vaihtoehto maalauksen sijaan, jos haluaa jättää puunkuvion näkyviin. Itse olen käyttänyt sitä muutamiin lakattuihin mäntypuisiin, kellastuneisiin oviin ja lopputulemat ovat mielestäni hyvä - toki sekin vaatii osaamista, hyviä työvälineitä ja kärsivällisyyttä - varsinkin tasaisen värin saaminen ilman raitoja vaatii työtä. Kuukleta "ootraus" niin saat lisää infoa asiasta.

      Voit toki kokeilla ensin tehdä itse - jos kusee käsiin niin aina ne ovet voi lähettää ammattilaiselle tai ostaa uudet - jos taas lopputulema on itseäsi tyydyttävä niin eiku kiinnitä ovet ja helat paikoilleen ja nauti "uudesta" keittiöstäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe