Sinkkujen harhat

everyendisjustastart

Yksi suurimmista harhoista mitä sinkkuihmisillä ja muilla on se kuvitelma, että suurin onni on kun yksi ja sama puoliso on vierellä hautaan asti. Ei, ei se ole onnea. Ette te ole vapaita ja onnellisia.
Onnea on se kun hyväksyy ettei elämässä mikään olw pysyvää.

52

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SunHarhatTerve

      Suurin nykyajan harha taas on juuri tuo mitä selität mutta toisinpäin.

      Ettei ihminen voisi olla onnellinen yhden ja saman puolison vierellä hautaan asti.

      "Ei, ei se ole onnea. Ette te ole vapaita ja onnellisia."

      Aivan. Nykyaikana tärkeintä on omat halua joka on sitä vapautta ja onnellisuutta.
      Mitä jos tekisit niin ettet sitten pyri parisuhteeseen ollenkaan etkä lupaile toiselle mitään?

      • hyyyyvää

        Oletkos koskaan miettinyt sitä että se pirjoliisa jonka kihlasit 23.6.1965 on tänä päivänä jo hyvinkin erilainen ihminen ku se jonka kanssa menit kihloihin? Hän ei sillon edes itse tuntenut itseään.
        Jos olisi niin ettei ihmisetmuutu ja kasva, avioliitot voisivat olla elinikäisiä. Mutta näin ei ole.


      • pidäpropagandasi
        hyyyyvää kirjoitti:

        Oletkos koskaan miettinyt sitä että se pirjoliisa jonka kihlasit 23.6.1965 on tänä päivänä jo hyvinkin erilainen ihminen ku se jonka kanssa menit kihloihin? Hän ei sillon edes itse tuntenut itseään.
        Jos olisi niin ettei ihmisetmuutu ja kasva, avioliitot voisivat olla elinikäisiä. Mutta näin ei ole.

        Tai sinä et ole koskaan ymmärtänyt, että toiset kasvaa yhdessä, kun toiset kasvaa vain eri suuntiin. Kaikki ihmiset eivät ole psyykkisesti samanlaisia, siksi myös ihmisten parisuhteet ovat erilaisia.


      • iuhiuhiuh
        hyyyyvää kirjoitti:

        Oletkos koskaan miettinyt sitä että se pirjoliisa jonka kihlasit 23.6.1965 on tänä päivänä jo hyvinkin erilainen ihminen ku se jonka kanssa menit kihloihin? Hän ei sillon edes itse tuntenut itseään.
        Jos olisi niin ettei ihmisetmuutu ja kasva, avioliitot voisivat olla elinikäisiä. Mutta näin ei ole.

        Hyvä esimerkki todellakin, itselläni takana rankka lapsuus perheessä, jossa vanhemmat eivät todellakaan tuntuneet rakastavan toisiaan, vaan pelkästään tottumuksen ja sosiaalisen tuomion pelossa olivat naimisissa yli 50 vuotta. Oi sitä auvoa ja niitä ravitsevia perheriitoja, joista minäkin kasvattityttärenä pääsin osingoille ja tekijäksi!

        Mielestäni nykyseksikulttuurin yksi vaara on juuri, että seksin takia aloitetaan parisuhde vähän kenen kanssa vaan. Kannattaa todellakin tutustua ja seurustella pitkään ennen yhteen muuttamista. Jumalan kiitos, se on nykyään mahdollista.

        Olen ollut sinkkuna pitkään ja kasvanut siinä sivussa aikuiseksi. Nyt jo tajuaa, mitä parisuhde edes tarkoittaa ja mitäominaisuuksia puolisoltaan kaipailee. Ja nelkytä kohta lasissa, en voi muuta sanoa, että olen todella kiitollinen, etten ole lapsia vääntänyt ja eronnut, vaan vapaa.


      • totuus2089
        pidäpropagandasi kirjoitti:

        Tai sinä et ole koskaan ymmärtänyt, että toiset kasvaa yhdessä, kun toiset kasvaa vain eri suuntiin. Kaikki ihmiset eivät ole psyykkisesti samanlaisia, siksi myös ihmisten parisuhteet ovat erilaisia.

        Joo...tosta voikin laskea et korkeintaan 25% ihmisistä kasvaa samaan suuntaan koska 50% eroaa ja vähintään 25% avioliitoissa on siel lasten tai asuntolainan takia.


      • totuus2089 kirjoitti:

        Joo...tosta voikin laskea et korkeintaan 25% ihmisistä kasvaa samaan suuntaan koska 50% eroaa ja vähintään 25% avioliitoissa on siel lasten tai asuntolainan takia.

        ...sitoutumiskyvytön/sitoutumiskyvyttömät ja/tai toisilleen väärät persoonat yhdessä, mitä uutta informaatiota viestisi toi keskusteluun, samaa järmäämistä vain hieman sanoja muutettu....


      • Ei vanhana ainakaan seksiä voi olla. Vanhana ei pidä viehättävänä sen paremmin itseään kuin toista, kun molemmat ovat rumia. Juna on mennyt silloin.


      • Ikis__M
        iuhiuhiuh kirjoitti:

        Hyvä esimerkki todellakin, itselläni takana rankka lapsuus perheessä, jossa vanhemmat eivät todellakaan tuntuneet rakastavan toisiaan, vaan pelkästään tottumuksen ja sosiaalisen tuomion pelossa olivat naimisissa yli 50 vuotta. Oi sitä auvoa ja niitä ravitsevia perheriitoja, joista minäkin kasvattityttärenä pääsin osingoille ja tekijäksi!

        Mielestäni nykyseksikulttuurin yksi vaara on juuri, että seksin takia aloitetaan parisuhde vähän kenen kanssa vaan. Kannattaa todellakin tutustua ja seurustella pitkään ennen yhteen muuttamista. Jumalan kiitos, se on nykyään mahdollista.

        Olen ollut sinkkuna pitkään ja kasvanut siinä sivussa aikuiseksi. Nyt jo tajuaa, mitä parisuhde edes tarkoittaa ja mitäominaisuuksia puolisoltaan kaipailee. Ja nelkytä kohta lasissa, en voi muuta sanoa, että olen todella kiitollinen, etten ole lapsia vääntänyt ja eronnut, vaan vapaa.

        "olen todella kiitollinen, etten ole lapsia vääntänyt ja eronnut, vaan vapaa."

        Hyvin ajateltu noin niin kuin naiseksi.


    • Kiitos, totuus hienosti tiivistettynä.

      • melkoinentotuus

        Mikä totuus?

        Ihmiset ovat psyykkisesti lukemattomilla tavoilla erilaisia. Turvallisuushakuiset vs. muutoshakuiset, ekstrovertit vs. introvertit, älykkäät vs. tyhmät, ajattelevat vs. tunteella menevät, psykopaatit vs. empaattiset, bipot vs. tasapainoiset .... Kuka heistä edustaa totuutta koko ihmiskunnasta?

        Ongelmia tulee, kun yksi koko pakotetaan kaikille. Se ettei aloittaja kykene elinikäiseen parisuhteeseen, ei tarkoita, etteikö joku toinen kykenisi valitsemansa kumppanin kanssa. Aloitus on juuri sitä samaa ylidominoivaa pakkosyöttöä, jossa omaa mallia syötetään muille väkisin, koska aloittajan äly ja empatia eivät riitä parempaan.

        Sanon tämän yhä uudelleen, ihmiset ovat yksi laji vain biologisesti. Psyykkiset erot yksilöiden välillä ovat liian suuria, että sielultaan kaikki ihmiset olisivat lajikumppaneita. Minulle aloittaja on tuntematon örkki, ja hänen on turha sanoa minunpuolestani, mihin kykenen tai en.


      • melkoinentotuus kirjoitti:

        Mikä totuus?

        Ihmiset ovat psyykkisesti lukemattomilla tavoilla erilaisia. Turvallisuushakuiset vs. muutoshakuiset, ekstrovertit vs. introvertit, älykkäät vs. tyhmät, ajattelevat vs. tunteella menevät, psykopaatit vs. empaattiset, bipot vs. tasapainoiset .... Kuka heistä edustaa totuutta koko ihmiskunnasta?

        Ongelmia tulee, kun yksi koko pakotetaan kaikille. Se ettei aloittaja kykene elinikäiseen parisuhteeseen, ei tarkoita, etteikö joku toinen kykenisi valitsemansa kumppanin kanssa. Aloitus on juuri sitä samaa ylidominoivaa pakkosyöttöä, jossa omaa mallia syötetään muille väkisin, koska aloittajan äly ja empatia eivät riitä parempaan.

        Sanon tämän yhä uudelleen, ihmiset ovat yksi laji vain biologisesti. Psyykkiset erot yksilöiden välillä ovat liian suuria, että sielultaan kaikki ihmiset olisivat lajikumppaneita. Minulle aloittaja on tuntematon örkki, ja hänen on turha sanoa minunpuolestani, mihin kykenen tai en.

        Tätä komppaan, hyvin kiteytetty!

        jk. tosin tiedän palsta siskoni WGTOW:in olevan ihan fiksu yksilö...ainakin sellaisen käsityksen olen saanut...joten voi olla, että hänellä mieli maassa tjmv.


      • Omatotuus
        melkoinentotuus kirjoitti:

        Mikä totuus?

        Ihmiset ovat psyykkisesti lukemattomilla tavoilla erilaisia. Turvallisuushakuiset vs. muutoshakuiset, ekstrovertit vs. introvertit, älykkäät vs. tyhmät, ajattelevat vs. tunteella menevät, psykopaatit vs. empaattiset, bipot vs. tasapainoiset .... Kuka heistä edustaa totuutta koko ihmiskunnasta?

        Ongelmia tulee, kun yksi koko pakotetaan kaikille. Se ettei aloittaja kykene elinikäiseen parisuhteeseen, ei tarkoita, etteikö joku toinen kykenisi valitsemansa kumppanin kanssa. Aloitus on juuri sitä samaa ylidominoivaa pakkosyöttöä, jossa omaa mallia syötetään muille väkisin, koska aloittajan äly ja empatia eivät riitä parempaan.

        Sanon tämän yhä uudelleen, ihmiset ovat yksi laji vain biologisesti. Psyykkiset erot yksilöiden välillä ovat liian suuria, että sielultaan kaikki ihmiset olisivat lajikumppaneita. Minulle aloittaja on tuntematon örkki, ja hänen on turha sanoa minunpuolestani, mihin kykenen tai en.

        Jokaisella on kyllä oma totuutensa. Se on taivaan tosi : )


      • Omatotuus kirjoitti:

        Jokaisella on kyllä oma totuutensa. Se on taivaan tosi : )

        Se on ihan totta, mutta on parempi olla sinkkuna tai ainakin muistaa kertoa oma rehellinen suhtautuminen suhteisiin, jos siihen touhuun kuitenkin haluaa lähteä...


      • Tähti-Silmä
        MGTOW kirjoitti:

        Se on ihan totta, mutta on parempi olla sinkkuna tai ainakin muistaa kertoa oma rehellinen suhtautuminen suhteisiin, jos siihen touhuun kuitenkin haluaa lähteä...

        Minun omatotuus on kerrottuna tuolla alempana ;) sori et seukkaan!


      • Tähti-Silmä kirjoitti:

        Minun omatotuus on kerrottuna tuolla alempana ;) sori et seukkaan!

        Näinhän minä sen.... =)

        Tottakai saat seukata, puuhastelen tässä samalla muuta, välillä kurkin tänne palstalle. :)


      • Tähti-Silmä
        MGTOW kirjoitti:

        Näinhän minä sen.... =)

        Tottakai saat seukata, puuhastelen tässä samalla muuta, välillä kurkin tänne palstalle. :)

        Mitä, saitko eilen kalaa, haukeako perkaat?
        Itse tilasin äsken pizzaa pitkästä aikaa, yleensä teen itse pizzani!


      • Tähti-Silmä kirjoitti:

        Mitä, saitko eilen kalaa, haukeako perkaat?
        Itse tilasin äsken pizzaa pitkästä aikaa, yleensä teen itse pizzani!

        Meni pyöräilyksi ja syömiseksi melkein koko reissu, tyhmänä en ottanut vara perukkeita mukaan......kunhan tuli nautiskeltua...


      • Tähti-Silmä
        MGTOW kirjoitti:

        Meni pyöräilyksi ja syömiseksi melkein koko reissu, tyhmänä en ottanut vara perukkeita mukaan......kunhan tuli nautiskeltua...

        No , seuraavalla kerralla jos Ahti suo antejaan ;) Kävin itse tänään tekemässä metsä lenkin.Vaikka asunkin kaupungissa, niin metsään on noin 300 m.
        Näkyillään ;D


      • MGTOW kirjoitti:

        Tätä komppaan, hyvin kiteytetty!

        jk. tosin tiedän palsta siskoni WGTOW:in olevan ihan fiksu yksilö...ainakin sellaisen käsityksen olen saanut...joten voi olla, että hänellä mieli maassa tjmv.

        Veli tunnisti mun tunnetilan, vähän siipi maassa...
        Mutta tärkeintä musta tuossa aloituksessa oli sen lopetus: "Onnea on se kun hyväksyy ettei elämässä mikään ole pysyvää."
        Tämä täytyy oppia ja jos sen hyväksyy, se tekee elämän helpommaksi. Vaikka pysyisikin saman parin kanssa, ei itse, kumppani eikä parisuhde kuitenkaan pysy ennallaan.


      • WGTOW kirjoitti:

        Veli tunnisti mun tunnetilan, vähän siipi maassa...
        Mutta tärkeintä musta tuossa aloituksessa oli sen lopetus: "Onnea on se kun hyväksyy ettei elämässä mikään ole pysyvää."
        Tämä täytyy oppia ja jos sen hyväksyy, se tekee elämän helpommaksi. Vaikka pysyisikin saman parin kanssa, ei itse, kumppani eikä parisuhde kuitenkaan pysy ennallaan.

        Tuo on totta, muutoksia tapahtuu, mutta kunhan muistaa oikeasti tärkeät asiat ja hyvät hetket, myös silloin, kuin kaikki ei ole niin kaunista.........tähän liittyy vahvasti se miten suhteessa ollaan, miten sitä hoidetaan jne....

        "Onnea on se kun hyväksyy ettei elämässä mikään ole pysyvää."

        Tämän voi ymmärtää jokainen eritavalla, riippuu näkökannasta, se miten minä haluan sen ymmärtää, niin silloin voin kompata tätä, jonkin muun ajatuksia en välttämättä voi........ja sitten on jotain asioita, joita on vaikeampi hyväksyä esim. läheisen äkkinäinen kuolema tjms.

        Toivottavasti sulla hieman parempi mieli siskoseni tai ainakin pientä "räpsytystä" siivissä jo taas.... :)


      • Totta, että kaikkea ei voi aina hyväksyä. Ehkä olisi parempi puhua siitä että ymmärtää ihmisten, asioiden, elämäntilanteiden muuttuvan jatkuvasti? Muutokset eivät aina ole pahasta, tosin joskus muutoksen positiivisuuden tajuaa vasta ajan kuluttua.

        On jo parempi mieli, todella harvinaista että mulla on siipi maassa. Se oli monen asian summa: paljon hauskoja tapahtumia, sosiaalista elämää, loma ja sitten tulee arki... Lisäksi luin turhan raskasmielistä romantiikanajan kirjallisuutta (ei siis romanttista kirjallisuutta)


      • WGTOW kirjoitti:

        Totta, että kaikkea ei voi aina hyväksyä. Ehkä olisi parempi puhua siitä että ymmärtää ihmisten, asioiden, elämäntilanteiden muuttuvan jatkuvasti? Muutokset eivät aina ole pahasta, tosin joskus muutoksen positiivisuuden tajuaa vasta ajan kuluttua.

        On jo parempi mieli, todella harvinaista että mulla on siipi maassa. Se oli monen asian summa: paljon hauskoja tapahtumia, sosiaalista elämää, loma ja sitten tulee arki... Lisäksi luin turhan raskasmielistä romantiikanajan kirjallisuutta (ei siis romanttista kirjallisuutta)

        "sitten tulee arki... "

        Monelle suuri "kompastuskivi".....pitäisi vain muistaa löytää siitäkin ne mukavat hetket...helpommin sanottu välillä kuin tehty, varsinkin tietyissä elämäntilanteissa...("kuin kaikki ei ole niin kaunista").

        Aurinkoista päivänjatkoa. :)


    • ikisinkkuus

      Onnea on se että saa olla sinkkuna hautaan asti!

    • Jassuka

      Olisihan se kuitenkin mukavaa, jos se yksi ja sama olisi aina läpi elämän elämänkumppanina. Ihminen voi olla onnellinen yksinkin. Ei kaikki tule onnelliseksi samoista asioista.

      Omat vanhempani ovat olleet yhdessä ikänsä. Teinistä asti. Ei sekään avioliitto aina ole pelkkää onnea ollut, mutta yhdessä ovat pysyneet. Tiedä sitten kärsivätkö kovastikin, epäilen että eivät kärsi. :)

      • eisamaenää

        Ihmiset muuttuu..siksi ei voi kuvitella olevansa samanlaisen ihmisen kanssa 30v..se on mahdotonta. Ja itse muututaan myös.


      • 17plus6
        eisamaenää kirjoitti:

        Ihmiset muuttuu..siksi ei voi kuvitella olevansa samanlaisen ihmisen kanssa 30v..se on mahdotonta. Ja itse muututaan myös.

        Miksi muutos estää saman ihmisen kanssa elämistä?

        Kunhan se muutos ei ole merkittävästi huonompaan suuntaan.


      • nnnnnnainnnnnn
        17plus6 kirjoitti:

        Miksi muutos estää saman ihmisen kanssa elämistä?

        Kunhan se muutos ei ole merkittävästi huonompaan suuntaan.

        Naisille kehittyy oma tahto siinä päälle kolmekymppisenä. Parikymppisenä ne voi mennä naimisiin koska ovat miellyttämisenhaluisia, kaipaavat turvaa ja eivät tiedä että maailmassa on monenlaisia miehiä.
        Sitten kun on kasvanut henkisesti naiseksi, alkaa miettiä että olenko loppuelämänikin valmies toteuttamaan tuon ukkelin unelmia ja minä ainakin tajusin että ansaitsen toisenlaisen miehen.


      • nnnnnnainnnnnn kirjoitti:

        Naisille kehittyy oma tahto siinä päälle kolmekymppisenä. Parikymppisenä ne voi mennä naimisiin koska ovat miellyttämisenhaluisia, kaipaavat turvaa ja eivät tiedä että maailmassa on monenlaisia miehiä.
        Sitten kun on kasvanut henkisesti naiseksi, alkaa miettiä että olenko loppuelämänikin valmies toteuttamaan tuon ukkelin unelmia ja minä ainakin tajusin että ansaitsen toisenlaisen miehen.

        Kyllä minun kokemukseni mukaan tuokaan ei pidä täysin paikkaansa, on taas yhden yksilön oma tarina.......


    • Taas yhden persoonan ja yksilön mielipide, juuri sellaisen persoonan joka ei osaa arvostaa ja tunnistaa erillaisten yksilöiden olemassaoloa.......

      Ole kaltaisiesi seurassa, äläkä ikinä ainakaan yritä erehdyttää toisenlaista persoonaa, jos niin teet niin et ansaitse minkäänlaista arvostusta, vaan olet silloin vain täysi *sensuroitua tekstiä".... =D

      • MetsäänOnTullutJoSyys

        Samoin kaikki yhden ihmisen telkeäjät, älkää yrittäkö viedä elämäniloa vääränlaisilta ihmisiltä pakottamalla heitä itsenne kaltaisiksi.


      • MetsäänOnTullutJoSyys kirjoitti:

        Samoin kaikki yhden ihmisen telkeäjät, älkää yrittäkö viedä elämäniloa vääränlaisilta ihmisiltä pakottamalla heitä itsenne kaltaisiksi.

        "Samoin kaikki yhden ihmisen telkeäjät, älkää yrittäkö viedä elämäniloa vääränlaisilta ihmisiltä pakottamalla heitä itsenne kaltaisiksi."

        Ei kuulu luonteeseen, asia tulee kyllä hyvin selväksi jos toinenkin osaa olla avoin ja rehellinen.......harvemmin minun kaltaiseni sortuvat tuohon, toisinpäin tuntuu olevan yleisempää, eli valehdellaan ummet ja lammet, että saadaan se mitä oltiin vain hakemassa/haluamassa....


      • MetsäänOnTullutJoSyys
        MGTOW kirjoitti:

        "Samoin kaikki yhden ihmisen telkeäjät, älkää yrittäkö viedä elämäniloa vääränlaisilta ihmisiltä pakottamalla heitä itsenne kaltaisiksi."

        Ei kuulu luonteeseen, asia tulee kyllä hyvin selväksi jos toinenkin osaa olla avoin ja rehellinen.......harvemmin minun kaltaiseni sortuvat tuohon, toisinpäin tuntuu olevan yleisempää, eli valehdellaan ummet ja lammet, että saadaan se mitä oltiin vain hakemassa/haluamassa....

        Minusta se on yleisempää juuri niin päin, että yritetään "kouluttaa itselle jatke" mahdollisimman epäsopivista kesytettävistä. Ulkoisesti voi olla pätevä kyllä. Tähän sortuvat siis molemmat sukupuolet.


      • MetsäänOnTullutJoSyys kirjoitti:

        Minusta se on yleisempää juuri niin päin, että yritetään "kouluttaa itselle jatke" mahdollisimman epäsopivista kesytettävistä. Ulkoisesti voi olla pätevä kyllä. Tähän sortuvat siis molemmat sukupuolet.

        Onhan se noinkin, varsinkin silloin jos ollaan liikaa eri "taajuudella", eli luullaan että kaikkien ihmisten perustunteet ja tarpeet ovat edes lähellä toisiaan, vaikka näin ei todellisuudessa ole.......tämäkin vältettäisiin sillä, että oltaisiin aidosti rehellisiä ja avoimia, koska sitoutumiskyvyttömät ja muut tietynlaiset persoonat tekevät juuri niinkuin aikaisemmin sanoin...

        "eli valehdellaan ummet ja lammet, että saadaan se mitä oltiin vain hakemassa/haluamassa...."

        Tälläisillä ihmisillä ei välttämättä ole kauhean paljon tunnontuskia, kun päättävät tehdäkin toisin, eli lupaukset yms. on tarkoitettukin rikottaviksi tarpeen mukaan, koska se on taas heidän mielestään ihan normaalia.....


      • MetsäänOnTullutJoSyys
        MGTOW kirjoitti:

        Onhan se noinkin, varsinkin silloin jos ollaan liikaa eri "taajuudella", eli luullaan että kaikkien ihmisten perustunteet ja tarpeet ovat edes lähellä toisiaan, vaikka näin ei todellisuudessa ole.......tämäkin vältettäisiin sillä, että oltaisiin aidosti rehellisiä ja avoimia, koska sitoutumiskyvyttömät ja muut tietynlaiset persoonat tekevät juuri niinkuin aikaisemmin sanoin...

        "eli valehdellaan ummet ja lammet, että saadaan se mitä oltiin vain hakemassa/haluamassa...."

        Tälläisillä ihmisillä ei välttämättä ole kauhean paljon tunnontuskia, kun päättävät tehdäkin toisin, eli lupaukset yms. on tarkoitettukin rikottaviksi tarpeen mukaan, koska se on taas heidän mielestään ihan normaalia.....

        Silloin ei pitäisi painostaa ihmisiä lupaamaankaan mitään itselleen, jos se ei edes kerran tule vapaaehtoisesti. Ihmiset näyttävät kokevan, että painostus on ihan oikein, sikäli kun sattuvat itse olemaan siellä painostavassa päässä. Niinkö se onnellisuus tosiaan revitään, vaatimalla ja pakottamalla. Sitten itketään, kun se ei ollutkaan ihan aitoa pakotetulta puolelta. No älä.


      • MetsäänOnTullutJoSyys kirjoitti:

        Silloin ei pitäisi painostaa ihmisiä lupaamaankaan mitään itselleen, jos se ei edes kerran tule vapaaehtoisesti. Ihmiset näyttävät kokevan, että painostus on ihan oikein, sikäli kun sattuvat itse olemaan siellä painostavassa päässä. Niinkö se onnellisuus tosiaan revitään, vaatimalla ja pakottamalla. Sitten itketään, kun se ei ollutkaan ihan aitoa pakotetulta puolelta. No älä.

        Ketään ei ole puhunut painostamisesta mitään..........sinä olet ihan eri "taajuudella", joten tuskimpa sinä ymmärtäisit mitä tarkoitan tai siis ymmärrät, mutta näyttelet "tyhmää" koska se kuuluu luonteeseen.....

        "Ihmiset näyttävät kokevan, että painostus on ihan oikein, sikäli kun sattuvat itse olemaan siellä painostavassa päässä. Niinkö se onnellisuus tosiaan revitään, vaatimalla ja pakottamalla."

        Nyt tehdään niin, että jos aiot järmätä lisää, niin sitten sinulla pitäisi olla antaa esimerkkejä, eikö niin?

        "Sitten itketään, kun se ei ollutkaan ihan aitoa pakotetulta puolelta. No älä."

        Edelleen esimerkkejä kiitos ihana järmääjä ystäväni, onko niitä vai ei?


      • jotenhyvääillanjatkoa
        MGTOW kirjoitti:

        Ketään ei ole puhunut painostamisesta mitään..........sinä olet ihan eri "taajuudella", joten tuskimpa sinä ymmärtäisit mitä tarkoitan tai siis ymmärrät, mutta näyttelet "tyhmää" koska se kuuluu luonteeseen.....

        "Ihmiset näyttävät kokevan, että painostus on ihan oikein, sikäli kun sattuvat itse olemaan siellä painostavassa päässä. Niinkö se onnellisuus tosiaan revitään, vaatimalla ja pakottamalla."

        Nyt tehdään niin, että jos aiot järmätä lisää, niin sitten sinulla pitäisi olla antaa esimerkkejä, eikö niin?

        "Sitten itketään, kun se ei ollutkaan ihan aitoa pakotetulta puolelta. No älä."

        Edelleen esimerkkejä kiitos ihana järmääjä ystäväni, onko niitä vai ei?

        Mikäköhän pakko minun on olla samalla taajuudella, siellä varmaan niitä "fiksuja" ihmisiä tosiaan kuhisee... mutta hei, en minäkään tunne taustojasi, mistä kirjoitat.


      • jotenhyvääillanjatkoa kirjoitti:

        Mikäköhän pakko minun on olla samalla taajuudella, siellä varmaan niitä "fiksuja" ihmisiä tosiaan kuhisee... mutta hei, en minäkään tunne taustojasi, mistä kirjoitat.

        Eli ei erkkimerkkejä, eikä esimerkkejä ole antaa?

        Ei ollut yllätys, jeps ei kelpaa ketä vain tusinapirkko......eli ei vilise....

        Hyvää illan jatkoa myös sinulle...


      • nainrnnn
        MGTOW kirjoitti:

        Eli ei erkkimerkkejä, eikä esimerkkejä ole antaa?

        Ei ollut yllätys, jeps ei kelpaa ketä vain tusinapirkko......eli ei vilise....

        Hyvää illan jatkoa myös sinulle...

        MGTOW, olet nyt tosi kireellä. Mene panemaan ja rentoudu! RELAX!


      • nainrnnn kirjoitti:

        MGTOW, olet nyt tosi kireellä. Mene panemaan ja rentoudu! RELAX!

        =DD...ihanasti huomattu, siis söpösti! :)

        Noh, en jaksa "kiltteillä" The Järmääjien kanssa, mutta en nyt ollut töykeäkään, vaan kylmän välinpitämätön. ;D

        Rentoudun kokoajan......mutta en siis käytä sinun tyyliäsi tällä hetkellä... =DD


    • Tähti-Silmä

      Ei minun mielestä sinkut ajattele noin, vaan enemmänkin, että mistä , missä yleensä kohtaisi sopivan kumppanin. Ei minulla ainakaan ole mielessä loppuelämän tilanne.
      Elän päivän kerrallaan ja mitä se tuo tullessaan. Tämä hetki on tärkeä !
      Mitä onneen tulee, niin olen ollut parisuhteessa useamman kerran. Tunteet vaihtelevat
      parisuhteessa : rakasta ja kärsi, onni, mielihyvä, pahamieli, viha hallitsevat.
      Sinkkuudessa tunteet ovat aika neutraalit, mutta tyytyväisyys, onnellisuus , mielihyvä
      ovat arkea. Olenkohan harhoissani :D

    • Rose23

      Toki moni ihminen ei aina heti tiedä mitä haluaa ja kaikille elämänmittainen parisuhde ei varmaan tuokaan suurinta onnea, mutta joillekin se tuo. Itselleni parisuhde ja se toinen rakas ihminen on tärkeintä. Tottakai on muitakin asioita ja haaveita, jotka tuovat onnea, mutta vielä hienompaa on jakaa kokemuksensa sen rakkaan ihmisen kanssa.

      • ...ja kasvaa kumppanin kanssa yhdessä, ei erikseen ja eri suuntiin......kaikki tyylillään, teidän tyylistä minä itse pidän. :)


    • liisakulta

      On trendikästä vaihtaa kumppania useasti.

    • pitkätakana

      arjen kohtaaminen on haastavinta suhteessa ero piikki tulee kesälomien jälkeen vanhat parit säilyy osalla eläke ikään asti kunnes naamatusten arki tylsistyttää suhteen.

    • Se voi olla onnea jos partneri on täydellinen itselleen, taikka sitten se voi olla jotain muuta huonoimmillaan.... Kyllähän jos 10v ollaan yhdessä ja sitten erotaan, niin miltä se tuntuu...En usko, että hyvältä, mutta joskus se on väistämätöntä. Se, että mikä tämän postin uutinen oli, niin....:)

      • lähdetarmeijaan

        Partneri ei pysy samana vaan ihminen on hyvin erilainen esim 20v ja 35v


      • lähdetarmeijaan kirjoitti:

        Partneri ei pysy samana vaan ihminen on hyvin erilainen esim 20v ja 35v

        Tottakai tulee elämänkokemusta, mutta en yhdy tuohon täysin kaikkien yksilöiden kanssa,......perus persoona/luonne on edelleen suurimmaksi osaksi sama, hieman voi olla jotain muutoksia.....


      • lähdetarmeijaan kirjoitti:

        Partneri ei pysy samana vaan ihminen on hyvin erilainen esim 20v ja 35v

        Yleensähän ihmiset muuttuu samaan suuntaan kun yhdessä eletään ja koetaan...
        Mut älkää nyt sentään papin eteen menkö vannomaan ikuista rakkautta ylämäkeen ja alamäkeen, kunnes kuolema erottaa, jos ajatumalli on tuo.


    • slnkku

      Riittää että sama kumppani on rinnalla 15 minuuttia.

      • 15minuuttia

        Eikö minuuttikin jo riittäisi? ;D


    • nytkö

      Siinä mielessä allekirjoitan, että sitä ajattelee, että elämä olisi niin paljon täydellisempää jos olisi mies ja perhe.

      Se on harhaa. Ei elämä ole koskaan täydellistä. Aina on omat hankaluutensa. Sinkuilla on sinkkujen murheet ja parisuhteellisilla omansa. Samoin ilot.
      Tämä vain osoittaa että pitäisi nauttia hetkestä eikä elää "sitku"elämää.

    • niistäharhoista

      Sut on koulutettu siihen, että sä olet sinkku. Kaikki täällä jauhettu on pelkkää paskaa. et sä sille voi mitään, että sä olet sinkku. Se ei ole sun vika, vaan systeemin. systeemi on iskostanut sulle päähän, että on coolia olla sinkku eikä täällä mitään parisuhdetaitoja osata eikä niitä opeteta. Oikeastaan ainoastaan uskossa olevat tietävät jotenkin toisen kunnioitttamisesta ja rakkaudesta, koska sitä nyt opetetaan kirkossa. Ja he myös jakavat sitä ympärilleen ja toisilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe