Pösön merkkihuolto ei oikein osaa hommiaan. Nyt vaihdettiin pikkudieseliin uusi turbo ja auto alkoi merkkaamaan. Turbosta tihkuu öljyä ulos.
Olen itse muutoin tykästynyt pösön dieseleihin, mutta Suomessa ei oikein osata korjata näitä vehkeitä.
Merkkihuollon osaamattomuus
8
<50
Vastaukset
- Niinno
Optimi olisi että siihen pikkudieseliin ei tarvisi vaihtaa sitä turboa, mutta kun on huonosti suunniteltu niin niitä hajoaa. Taitaa vaihdon jälkeen hajota pian uudelleen ja mahdollisesti koko moottori.
- pösönkö_vika
Eipä se Pösö niitä turboja valmista ja kenenkään ei tarvitse ostaa muuttuva- (lue juuttuva-) siipistä turbokonetta. Minulla 1,6 HDI 90 hv ja 368000 mittarissa alkuperäisellä turbolla, öljyt vaihtoon alle 15 tkm välein.
- Huono_moottori
Autosi on saanut siis aina hyvää huoltoa, joka tarkoittaa sitä että moottoriin tulee absoluuttisen parasta laatua olevaa öljyä ja vaihtoväli on maksimissaan tuo 15tkm.
Valitettavasti tuo moottori on tunnettu siitä, että huonoilla öljyillä tapahtuu "täystuho". Ensin hajoaa se turboahdin voitelun puutteesta, sen jälkeen hajoaa itse moottori, samasta syystä.
Jostakin syystä peruslaatuinen öljy palaa "kokkareiksi" ja tukkeaa öljysihdin jonka jälkeen peli onkin menetetty.
Nettiautossa olen nähnyt varmaan 15 - 20 kpl ilmoituksia autoista, joissa kyseinen moottori on, ja se on ollut rikki
Tässä juuri nettiautoon tullut ilmoitus:
http://www.nettiauto.com/peugeot/307/7267170
Peugeot 307
SW Olympia 1.6 HDi 90 5d
Turbo uusittu lähiaikoina
- Hyvät talvirenkaat, ei kesärenkaita
Auto ei lähde käyntiin, Startti ei pyöri, ei tutkittu tarkemmin.
Vika startissa, moottorissa tai sitten vauhtipyörässä
Suomeksi sanottuna, turbo hajonnut ensin, se on vaihdettu, sen jälkeen moottori leikannut kiinni voitelun puutteesta. - pösönkö_vika
Huono_moottori kirjoitti:
Autosi on saanut siis aina hyvää huoltoa, joka tarkoittaa sitä että moottoriin tulee absoluuttisen parasta laatua olevaa öljyä ja vaihtoväli on maksimissaan tuo 15tkm.
Valitettavasti tuo moottori on tunnettu siitä, että huonoilla öljyillä tapahtuu "täystuho". Ensin hajoaa se turboahdin voitelun puutteesta, sen jälkeen hajoaa itse moottori, samasta syystä.
Jostakin syystä peruslaatuinen öljy palaa "kokkareiksi" ja tukkeaa öljysihdin jonka jälkeen peli onkin menetetty.
Nettiautossa olen nähnyt varmaan 15 - 20 kpl ilmoituksia autoista, joissa kyseinen moottori on, ja se on ollut rikki
Tässä juuri nettiautoon tullut ilmoitus:
http://www.nettiauto.com/peugeot/307/7267170
Peugeot 307
SW Olympia 1.6 HDi 90 5d
Turbo uusittu lähiaikoina
- Hyvät talvirenkaat, ei kesärenkaita
Auto ei lähde käyntiin, Startti ei pyöri, ei tutkittu tarkemmin.
Vika startissa, moottorissa tai sitten vauhtipyörässä
Suomeksi sanottuna, turbo hajonnut ensin, se on vaihdettu, sen jälkeen moottori leikannut kiinni voitelun puutteesta.tiedä abosuuttisista öljyistä, Shell Helixiä se yleensä on ollut. Muutama kymppi vuodessa euroissa ehkä eroa halvimpiin, joten en katso tarjousöljyjen perässä juoksemista oikein järkevänä.
- Flash_point
Jos olet Helix Ultraa koneeseen laittanut, niin sen flash point, joka on 242 astetta, on pitänyt moottorin ehjänä.
Mobil 1 ESP öljyssä lukema on 254 astetta.
Vertailun vuoksi "halpis" teboil gold : 220 astetta, joka ei ole riittävä kyseiseen moottoriin.
Tuohan siis kertoo sen, missä lämpötilassa öljy "alkaa palamaan kokkareeksi".
- RMB
Ei tässä ole osaamisesta kysymys. Jos vaihdettu turbo alkaa vuotamaan, mikä on täysin mahdollista, ei se merkkiliikkeen vika ole. Se että onko vika vaihdetussa turbossa tai jossain muualla, ei tullut esille. Halusit vain valittaa etukäteen.
- psapoks
Ala-arvoinen tuote, kun siitä ei ole tehtaalla saatu toimivaa niin tuskin siihen kukaan muukaan pystyy, kokemus 206 1.6 oli vaimolla kun uutena sellaisen laittoi aikanaan, jäi eka kerran välille jo kun luovutushuollosta haki ja lähti kotia kohti, kytkinpoljin putosi lattiaan...vuoden aikana useasti jätti välille, suurin vika oli ajonesto sen takia oli monta viikkoa pajalla kun joutuivat vaihtamaan paljon elektroniikkaa...sen jälkeen 15tkm ajettuna kolisi jo joka paikasta, lähtikin vaihtoon, kallis kokemus kun eihän sillä mitään vaihtoarvoa ollut noin "paljon" ajettuna ja yli vuoden vanhana...
- kallis_se_on_aina
En ota kantaa siihen että onko peugeot hyvä tai huono auto, mutta uuden auton ostajan tulisi tajuta se, että uuden auton ostaminen on aina kallis kokemus, toimii se tai ei toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031565
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781204- 881127
- 1391046
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1977Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8892- 20880
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9724Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8670