Henkilöstövuokrausfirmoista

152_r

Minulle on hieman hämärää, kun ei ole kokemusta enkä ole asiaan perehtynyt, että mistä nuo kaiken maailman henkilöstövuokrausyritykset oikein saavat tulonsa. Haluaisiko joku kertoa minulle, mihin ko. toiminta oikein perustuu?

4

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakkailtatietenkin

      Saavat tulonsa asiakkailtaan (kuten iso osa muista yrityksistä). Siis niiltä yrityksiltä, jotka heiltä niitä henkilöitä vuokraavat.

      Menopuolella on sitten niiden vuokratyöntekijöiden palkat ja yrityksen muut kulut (muun henkilöstön palkat, toimitilat, markkinointi, hallinto jne.).

    • 152_r

      "Saavat tulonsa asiakkailtaan"

      Olipas hauskasti todettu itsestään selvä tosiasia; ihan kuin en olisi tuota ymmärtänyt. Kiitän kuitenkin vastauksestasi.

      Se, mikä minua hieman hämää, on se, että ihmiset joka tapauksessa etsivät työtä (työkkäri, sosiaaliset verkostot, ihan perinteisesti hakemuksia lähettämällä jne.), joten minun on hankala nähdä, miten tuo voi olla kannattavaa liiketoimintaa, kun yritys, vaikkapa jokin kauppaketju, voi suoraan valita ihmiset töihin ilman mitään välikäsiä, joille pitää sitten erikseen maksaa.

      Ymmärtäisin kyseisen bisnesmallin toimivuuden varsin hyvin siinä tapauksessa, että olisi kyse vain pelkistä ns. korkeamman lisäarvon töistä. Jos organisaatio etsii itsellensä huippuasiantuntijaa, niin sellaista voi olla saman tien hieman hankala löytää. Kun sen sijaan onkin kyse ns. huonommista töistä (kaupan kassa, pakkaamo, varasto yms.), niin luulisi niihin hommiin löytyvän tyyppejä ihan muutenkin.

      Mikä on se asia, joka analyysistani uuppuu; mitä en ymmärrä?

      • asiakkailtatietenkin

        Vuokrahenkilön hinta on selvästi korkeampi kuin itse palkatun henkilön kulut. Henkilöstövuokrausyritys elää tällä erotuksella. Vuokraavan yrityksen taas kannattaa maksaa ylihintaa siitä, ettei henkilöstöä tarvitse irtisanoa jos tarvetta ei myöhemmin enää olekaan. Oman henkilöstön määrän sopeuttaminen nimittäin vasta kallista onkin.


    • sikakohtelua

      Jos olisin päättäjä leikkaisin näiltä siivet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe