Äidin kosto lapselleen

näinsitäjotku

Tajusin/kuulin nyt vasta, että äitini on lapsena kokenut samat paskat asiat äitinsä taholta kuin minä hänen taholtaan. On se hirveää tajuta, että äitini teki minut vain kostaakseen minulle oman paskan lapsuutensa.

Olen jo lähes 50 vuotias joten nyt vasta tämäkin paska asia selvisi.

5

98

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukupolvien-kirous

      Ei harvinaista, et ole yksin. Mutta sinä voit pysäyttää sukupolvien kirouksen. Narsistiäidit sitten ovat sitten oma lukunsa.

      • näinsitäjotku

        Olen narsistiäiti!


      • näinsitäjotku
        näinsitäjotku kirjoitti:

        Olen narsistiäiti!

        No enhän voi olla mikään äiti koska ei ole koskaan ollut mahdollisuutta saada edes miestä joten nyt joku muu käytti aloittajan nimimerkkiä.


    • Tähti-Silmä

      Sehän on hyvä kun tunnistat, tiedostat tilanteen! Siitä on hyvä jatkaa.
      Tuskin äitisi sinut teki kosto mielessä, kutsuisin sitä sukurasitteeksi. Äitisi on saanut sellaisen kasvatuksen ja on varmaan tehnyt parhaansa sinun kasvatuksessa. Vaikkakin väärällä tavalla, valitettavasti näin se useimmiten menee, mutta jotain muutosta aina syntyy sukupolvien kehityksessä, kuten sinulle koska tiedostat asian.
      Tässä vaiheessa toiset neuvoo antamaan anteeksi, mutta se saa varmaan sinut entistä vihaisemmaksi! Itselläni on vastaava kokemus äitini taholta minuun, hän aina mitätöi minua ja se paheni mitä vanhemmaksi tulin. Hylkäsin äitini moneksi vuodeksi ja elin katkeruudessa, vihassa rypien. Aika teki tehtävänsä ja nyt olen päässyt vihasta ja olen pystynyt antamaan anteeksi äidilleni. Soitin hänelle ja onnittelin äitienpäivää hänelle!
      Se oli suuri teko minulta, mutta olin tosi helpottunut sen jälkeen ja elämä taas hymyilee minulle!
      Toivottavasti sinä ymmärrät oman tilanteesi omassa kasvussasi, onnea sinun elämääsi!

    • selvinnyt

      Olen kokenut äidin kirouksen. Asia selvisi minulle vasta tultuani uskoon. Olen päässyt selville uskon kautta mitä on kirous ja mitä on siunaus. Olen joutunut katkaisemaan kokonaan välit äitiini, koska yritin 10 vuotta löytää ymmärrystä äitini puolelta, mutta hän ei halunnut koskaan selvittää asioita kanssani. Äitini ei ole pystynyt selittämään miksi vihasi minua. Olin äitini vihan kohde. Äitini heijastin kaikki negatiiviset omat piirteenä minuun ja ajatteli pääsevänsä siten eroon omista negatiivisista piirteistä sijoittamalla ne minuun. Minussa oli piirteitä, joita hän ihosi itsessään eikä hyväksynyt piirteitä minussa kaa, joten hänen ratkaisunsa oli siirtää kaikki ikävät asiat lapsen kannettavaksi. Tämä on vaikuttanut elämääni ns. Kirouksen tavoin, koska uskoin pitkään olevani sellainen mitä äitini heijasti minuun. Vasta aikuisena olen joutunut hakemaan omaa identiteettiä ja laittanut rajat äitini ja omien ajatusten välille. Tajusin, kuinka äitini sijoitti omia ajatuksiaan minuun ja asetin rajat hänen ajatusten ja omien ajatusten välille. Tämä sai aikaan tilaa omalle identiteetille ja omalle kasvulle. 5 vuotta asetin rajoja ja 5 vuotta yritin saada normaalin yhteyden, mutta äitini yritti aina vain jatkuvasti rikkoa asettaman rajat, joten yhteys äitiini kävi hyvin raskaaksi, eikä hän halunnut ymmärtää minun ajatusmaailmaa eikä minun ajatuksiani lainkaan. Katsoin, että olen suorittanut omalta osaltani kaiken minkä voin. Tein käden ojennuksen asioiden selvittämiseen, mutta äitini ei halunnut tehdä käden ojennusta ja tulla vastaan yhtään, joten katsoin parhaaksi katkaista välit lopullisesti, sillä en voi muuttaa ketään eikä minun omatunto soimaa, sillä minä tein kaiken minkä vain pystyin ja ymmärsin. Voin jättää täysin taakseni äidin elämään niin kuin hän haluaa. Olen tyytyväinen kuitenkin siitä, että tein käden ojennuksen hänen puoleensa ja yritin tehdä kaikkeni. Voin jatkaa omaa elämääni hyvällä omalla tunnolla, koska minä en voi muuttaa ketään. Minulla on kuitenkin ollut erittäin hyvä ja rakastava isä sekä isäni vanhemmat eli isovanhemmat ovat välittäneet ja rakastaneet minua paljon. Tosin isäni ei pysty enään liikkumaan eikä puhumaan ja isovanhempani ovat kuolleet. Äitini kanssa yritin korjata asioita siinä kuitenkaan onnistumatta 10 vuoden aikana. Nyt on vain aika jatkaa omaa elämää ja ottaa vastuu siitä ja unohtaa äiti kuka ei koskaan ole hyväksynyt minua. Tärkeintä on tuntea omat rajansa ja tuntea itsensä, kun omissa nahoissaan joutuu elämään 24 h joka päivä. Itsensä hyväksyminen on tärkeää, kun ketään toista ei voi pakottaa hyväksymään ja rakastamaan. Äidin rakkaus on yliarvostettu, eivät kaikki äidit vaan halua hyväksyä ja välittää lapsestaan. Olen onnellinen heidän puolesta kuitenkin kenellä on hyvä äiti suhde, niitäkin on toki olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe