Niin että onko se heila helluntaiksi

Malttia

katsottuna. Kiire tulee jos ei ole. Juhannukseksi sitten , jos ei helluntaina.

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Ei sitä joka hellua helluntaina.

    • olkoot.mokomat.helluset

      En osais käyttää ja olen laiska lukemaan käyttöohjetta.

      • Mul onkin sellanen hellu et se kertoo kysymättä mitä se tahtoo, kuhan pitää ja irrottaa ohjeen mukaan.


      • mimmimum-mi

        Parisuhteen kannattajana sanon...ei ole helppoa lukea käyttöohjetta...


      • mimmimum-mi kirjoitti:

        Parisuhteen kannattajana sanon...ei ole helppoa lukea käyttöohjetta...

        Pitkänlinjan miehenä sanon et toisinaan ei paljoa tarvi lueskella,pelkästä sivun asennosta näkee mis mennään.


      • mimmimum-mi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Pitkänlinjan miehenä sanon et toisinaan ei paljoa tarvi lueskella,pelkästä sivun asennosta näkee mis mennään.

        Joo... kyllä sitä ainakin heti naaman ilmeestä pystyy lukemaan....jos kauan yhdessä oltu.. jotkut sanovat että kengän asennostakin sen huomaa...millä tuulella ollaan.


    • 1eero

      Hellu on parempi kui lyyli, lyylillä oli tyyliä tänään meillä katkasi pariksi tunniksi sähköt ja heitteili irto tavaroita pitkin pihhoo.

      • mimmimum-m

        Äläs sano... jos Tuukka tuuppaa vielä kovenpaa myrskyä...minä pelästyin että nytkö tämä vanha läppäri sammui lopullisesti...mutta ei..se ole ihan pieni sähkökatkos...kellot vilkkui..


    • eppu2

      Ei ole heilaa, eikä tule.
      Vaan sanovat, jotta jos ei heilaa helluntaina niin juhannuksena on kaksi.
      Valetta taitaa olla.

      • k-kk

        Olen täs taas istuskellut ja funtsaillut niit sinisiä ajatuksia ja tuli mieleen et jos tuoni korjais kumppanin niin mitä tekis.
        Aika helposti sain pähkäiltyä et en alkais riiaamaan ei vanha jaksais opetella uusia tapoja ja tuskin se toinenkaan.
        Kun se kuppi on paikkansa hakenut ja matto asetettu huolella oikeaan kohtaan niin antaa olla erelleen.


      • eppu2
        k-kk kirjoitti:

        Olen täs taas istuskellut ja funtsaillut niit sinisiä ajatuksia ja tuli mieleen et jos tuoni korjais kumppanin niin mitä tekis.
        Aika helposti sain pähkäiltyä et en alkais riiaamaan ei vanha jaksais opetella uusia tapoja ja tuskin se toinenkaan.
        Kun se kuppi on paikkansa hakenut ja matto asetettu huolella oikeaan kohtaan niin antaa olla erelleen.

        Joo näin se on.
        Kun olen mökillä ja tuota sukuakin siellä vähän väliä on, aina saan muistutuksen siittä, että ´´kuppini ja mattoni´´ on taas miten sattuu (minun mielestäni).
        No nyt tulin kotio tänään, olen muutaman päivän, kun mökillä on väkee enemmänkin. (annan aina tilaa nuoremmille, en sano koskaan ei, kun joku kysyy saisiko mökkiä)
        En jaksaisi enää ruveta sopeutumaan kenenkään kuvioihin.


      • olkoot.mokomat.helluset
        k-kk kirjoitti:

        Olen täs taas istuskellut ja funtsaillut niit sinisiä ajatuksia ja tuli mieleen et jos tuoni korjais kumppanin niin mitä tekis.
        Aika helposti sain pähkäiltyä et en alkais riiaamaan ei vanha jaksais opetella uusia tapoja ja tuskin se toinenkaan.
        Kun se kuppi on paikkansa hakenut ja matto asetettu huolella oikeaan kohtaan niin antaa olla erelleen.

        Niin tokkiisa. Ei millään jaksa mitään uutta säätämistä. Minulle riittää kun kahvikuppi on niin alahyllyllä, että yletyn ite sen ottamaan ja sinne laittamaan.


    • Saama

      Minulla ollut mies jo vuodesta 2003 alkaen. Tähän päivään asti. Siinä ja pysyy. Eikä muita miehiä tarvii katella.

    • Omat-housut-hoidossa

      Ei taida ehtiä enää?

      Puolitoista tuntia helluntaihin ja istun alushoususillani. Ei jaksa pukeutua kun en tiedä missä lähin tanssilava ja kuka siellä esiintyisi? Baareissa en käy.
      Oisko täällä netissä helluntaineito tarjouksia, joku oma sivu kunhan se vaan ei ole Helluntalaiset sivu.

    • Hellutta.heilun

      Täällä olen tiiviisti kämpällä sähköaivon kanssa istunut ja odottanut josko se Hellu ovikelloa rimpauttaisi. Vaan ei ole mitään kuulunut. Vielä. Eikä sähköpostilla nakannut, ei Skypellä sysännyt eikä puhelimeen minulle ainakaan puhunut.
      Vaan jospa se huomenna? Eikös se huomenna vasta olekin se Helluntaki? Ei tästä mihinkään ulos uskalla mennä eikä tietokonetta sammuttaa ettei Hellu mene minun syystäni ohi! Jäis vielä sekin kokemus kokematta melkein omaa syytäni!

    • korppis1

      Ettäkö helluntai, jänskä kun toi sanonta on jäänyt unholaan. Jos ei heilaa helluntaina ei koko kesänä. No, syy lie kun ei ole tarkistanut asiaa suurimman ajatella.

      • Kaikkea.sitä

        Nuorna miesnä tunsin nuoren naisen jolla oli räävitön suu. Yksi sen sanonta oli muunnos, "nyt jortsuihin en anna kortsuihin jos ei heppiä helluntaina ei koko kesänä"


    • Heikunkeikku

      Euroviisuja tässä katselen ja kuuntelen.
      En ole etsinyt heilaa helluntaiksi. Kenties, ehkä turvaudun vanhaan mukavaan tuttuun, jonka kanssa juttu luistaa. En tahdo hänestä enempää, kuin luistavaa yhdessäoloa. Voisin tavata useamminkin, vaan en jaksa keskustella "miksi-et-tahdo-tutustuttaa-mua-sun lapsiisi"-keskusteluja ja muuta semmosta. Koen, etten ole valmis seurustelemaan. Silloin tällöin on kieltämättä ihan kivaa keskustella aikuisen miehen kanssa ja sitä tässä tuumiskelenkin, että josko käskisin kylään :)

      • eppu2

        Minäkin kuuntelen ja katson noita viisuja.
        Voisin myös ajatella, että olisi joku juttukaveri.
        En halua asua kenenkään kanssa enää. Eikä mikään intiimi kiinnosta.
        En halua ketään sekoittamaan hyvin järjestettyä elämääni.
        Ystävä voisi olla, mutta tietyn kädenmitan päässä.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Minäkin kuuntelen ja katson noita viisuja.
        Voisin myös ajatella, että olisi joku juttukaveri.
        En halua asua kenenkään kanssa enää. Eikä mikään intiimi kiinnosta.
        En halua ketään sekoittamaan hyvin järjestettyä elämääni.
        Ystävä voisi olla, mutta tietyn kädenmitan päässä.

        Joo, nyt tulee kertaus esiintyjistä. Tykkään Eestin kappaleesta ja Belgian ja sitten Kreikan ja mikä se nyt olikaan, numero 27 se oli. Oottelen vähän, se 27 tulee pian. Ai niin joo joo joo, tietysti Italia. Hmmmmm.... vaikea sanoa, mutta Eesti voittaa tai sitten Kreikka tai Italia. Nämä ovat veikkaukseni. Näistä tykkään.
        Mitä miehiin tulee, niin en tahdo minäkään alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa. Se aika on ohi ja sillä siisti.
        "Juttukaverini" tahtoisi enemmän. Hän tahtoisi seurustella ihan vakavasti.
        Ikävä juttu. Toinen tahtoisi tutustuttaa omaan perheeseensä ja tutustua mun perheeseen. Minä en tahdo tutustua enkä tutustuttaa. Kurjaa siksi, että kyseessä on tosi mukava tyyppi. Toivoisin hänen löytävän hänelle sopivan ihmisen.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, nyt tulee kertaus esiintyjistä. Tykkään Eestin kappaleesta ja Belgian ja sitten Kreikan ja mikä se nyt olikaan, numero 27 se oli. Oottelen vähän, se 27 tulee pian. Ai niin joo joo joo, tietysti Italia. Hmmmmm.... vaikea sanoa, mutta Eesti voittaa tai sitten Kreikka tai Italia. Nämä ovat veikkaukseni. Näistä tykkään.
        Mitä miehiin tulee, niin en tahdo minäkään alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa. Se aika on ohi ja sillä siisti.
        "Juttukaverini" tahtoisi enemmän. Hän tahtoisi seurustella ihan vakavasti.
        Ikävä juttu. Toinen tahtoisi tutustuttaa omaan perheeseensä ja tutustua mun perheeseen. Minä en tahdo tutustua enkä tutustuttaa. Kurjaa siksi, että kyseessä on tosi mukava tyyppi. Toivoisin hänen löytävän hänelle sopivan ihmisen.

        Yksi kipale lisäystä. Tulee taas uudestaan uusintana pätkä esityksistä.
        Sanon, siis Julistan Kreikan voittaneeksi:) Tulkinta on aivan kerrassaan ensiluokkaista. Noh. JOS Kreikka ei voita, niin sitten numerolla 4 esiintyvä Eesti on voittaja.
        Öh, noloo, jos menen metsään.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Yksi kipale lisäystä. Tulee taas uudestaan uusintana pätkä esityksistä.
        Sanon, siis Julistan Kreikan voittaneeksi:) Tulkinta on aivan kerrassaan ensiluokkaista. Noh. JOS Kreikka ei voita, niin sitten numerolla 4 esiintyvä Eesti on voittaja.
        Öh, noloo, jos menen metsään.

        No niin. Ruotsi voitti. Onnea Ruotsille. Esitys oli kyllä hieno. Hiottu viimesen päälle.
        Minun arvaukseni meni mönkään. Ei haittaa, vähä arvelinkin niin :)
        Pitäisiköhän mennä maate?
        No mä meen.
        Hyvää yötä kaikille.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        No niin. Ruotsi voitti. Onnea Ruotsille. Esitys oli kyllä hieno. Hiottu viimesen päälle.
        Minun arvaukseni meni mönkään. Ei haittaa, vähä arvelinkin niin :)
        Pitäisiköhän mennä maate?
        No mä meen.
        Hyvää yötä kaikille.

        Minulla on suuntaus joka viisuissa suosia sellaista, mikä jää sitten ihan hännille. Tänä vuonna tykkäsin Kyproksen rillupäästä (mikä hänen nimensä sitten olikaan) ja laulusta.
        Muutenkin pidän sellaisista laulajista, joilla ääni tulee vapaasti pingoittamatta, vinkumatta, narisematta kuin ruosteiset saranat. Miehen ääni pitää olla miehen ääni, eikä niinkuin Jamppa Tuomisella. Naisen ääni saa olla korkeakin tai matala, jos ei se tule väkisin pakottamalla.
        Musiikki ja jympytys ei saa ylittää laulajan ääntä.
        Laulajan on äännettävä sanat selvästi. (Anteeksi, Joakim Berg, tykkään teistä silti)
        Rauhallinen melodia, mikä on myös minun mieleiseni melodia.
        Sanoissa jotain sanottavaa.
        Musiikkiteknisesti olen sokea ja kuuro. Sille en voi mitään, enkä välitäkään.
        Harvoin löytyy sellaista yhdistelmää, missä olisi se kaikki. Jos sanat on hyvät, niin sitten melodia ja laulajan ääni saattaa pilata laulun ja niin etteenpäin...

        https://www.youtube.com/watch?v=tUnjE4kmw2I


    • Mä tykkäsin kyllä heti kun Måns voitti Ruotsin loppukilpailun että esitys oli ihan kansainvälisesti kaupaksi menevää laatutyötä. Mikä tuntui tosi hyvätä ajatellen viisujen tulevaisuutta oli se että taso oli mielestäni parempi kuin edellisinä vuosina ja kärkisijat tulivat konstailemattomilla meriiteillä. Hyvä Måns :) ja sitäpaitsi aika söötti poika eikö vaan?

    • Psykoterapeutitar

      Ei näytä olevan, eikä tulevan! Mutta lainalapsenlapsen kanssa on kiva herätä. Katsella pikkutytön iloa, kun aurinko paistaa ja aamupala maistaa :-)

      • koha.jottain

        Lapsenlapsi minullakin tuossa, vielä unessa tuhisee. Itse join jo aamukahvit. Oi auvoisuutta.


    • Heilun heilatta helluntain
      Heivaan hievahtamatta haaveet
      Eihän tuo mikään itseistarkoitus saa olla, kumppanin haku... Sehän on vain yksinolon ongelmien vaihto toisenlaisiksi ongelmiksi. Disney voi patentoida sen "happily ever after" ajatuksen, ei se taida toimia kuin leffoissa. Jos sielläkään.
      Ei silti tarkoita ettei upeita miehiä olisi olemassa. Kun on elämää ja perhettä, niiden yhteensovittaminen voi olla vaikeaa. Se että kahden ihmisen elämät sopivat yhteen taidetaan tarvita ikään kuin planeettojen kohtaaminen oikeassa kulmassa. Mielentilat ja elämänvaiheiden pitää sopia yhteen. Aika ihmeellistä sattumaa, jos sellainen löytyy.

    • Taidan pitää tänäkin helluntaina tuon yhden ja saman heilan, 36 vuotta on ollut enkä vaihtaisi.

    • Viatonsivullinen

      Ei ole, ei edes koiraa. Helluntairaveihin olen tänään menossa. Miten jos
      joku hevosmies? Helluntairaveissa olen jo lapsena käynyt, juuri tässä paikassa. Menen sisaren kanssa. Ei lupaa sadetta tänne.
      Upeita hevosia ja paljon tuttuja nään.
      Mukavaa Hellua jokaiselle!

    • Sama heila on nyt ollut jo kolme helluntaita, taidan pitää sen kun uuden hankkiminenkin on niin työlästä.

      • E-ri-koistapaus

        Mutta hei, takuuaika on mennyt.
        Yleiset takuuajat niin meille miehille kuin naisille on se 12 - 24 kuukautta. 36 kuukautta on harvinaisuus.
        Olenpa nähnyt 3 - 6 kuukauden takuitakin, siinä ei akku kestä kovin kauan.
        Itse olen poikkeustapaus. Yleensä lupailen sellaista 60 - 120 kuukauden takuuta.


      • ent.siivoojaparka
        E-ri-koistapaus kirjoitti:

        Mutta hei, takuuaika on mennyt.
        Yleiset takuuajat niin meille miehille kuin naisille on se 12 - 24 kuukautta. 36 kuukautta on harvinaisuus.
        Olenpa nähnyt 3 - 6 kuukauden takuitakin, siinä ei akku kestä kovin kauan.
        Itse olen poikkeustapaus. Yleensä lupailen sellaista 60 - 120 kuukauden takuuta.

        Onko noin? Minä olen kuullut avoliiton ja avioliiton 7-vuotiskriisistä.


      • E-ri-koistapaus

        Myös se pätenee. Muistan kuulleeni saman 7-vuotismääritelmän ekan kerran jo 80 luvun alussa. Kun 8 vuotta kestänyt suhde oli päättynyt eli pistin paremmaksi vuodella.


    • 1hyväkinpuoli

      Kun ei heilaa helluntaina niin ei aidsia adventtina.

      • Aika hauskoja variantteja "jos ei heilaa Helluntaina, niin ei koko kesänä"
        Taidamme olla AIDSin saajiksi liian vanhoja, tarkoitan valistuneita.

        Kun ei heiloja puissa kasva, eli ei tunge ovista ja ikkunoista. Voisihan täällä heittäytyä "helluntaiheilaksi , olisi pieni mahdollisuus kesällä sitten vielä.
        Tässä ilmoitus; eletty on ja töitä tehty, maalta lähdin ja cityihmiseksi päädyin, sivistys on työn alla edelleen, jatketaan myöhemmin................


    • Pirrepäs

      Miun heilani on poissa kuvioista tämän Helluntain, mutta tiistaina käyn taas kotia viikoksi, ja niin mennään tästä eteenpäin - viikko kotona ja viikko hoidossa...tämmöinen on elämämme tänään.

      Heleää Helluntain loppua vaan kaikille.

      • auli-auli

        Pirre, jaksamista teille molemmille. Vähitellen minullakin hoitojaksot vähentyivät ja intervallit muuttuivat pidemmiksi. Lopullinen luovuttaminen oli silti vaikeaa. Yli kaksi vuotta olen ollut vapaana, käyn syöttämässä melkein joka päivä vuodeosastolla.


      • Pirrepäs
        auli-auli kirjoitti:

        Pirre, jaksamista teille molemmille. Vähitellen minullakin hoitojaksot vähentyivät ja intervallit muuttuivat pidemmiksi. Lopullinen luovuttaminen oli silti vaikeaa. Yli kaksi vuotta olen ollut vapaana, käyn syöttämässä melkein joka päivä vuodeosastolla.

        Kiitos auli-auli, olemme samoilla aaloilla, itketty on silmät päästä.


    • HM.1

      Jos ei heilaa Helluntaina, tuskin muutakaan ongelmaa ilmaantuu.

      • E-ri-koistapaus

        Onpa hyvä määritelmä. Tuosta voisi pitää kiinni muinakin aikoina. Kyllä se heila on oltava 365 päivää vuodessa jos on ollakseen, eikä vain helluntaina...
        Mutta kuka tahtoo ongelmia 365 vuorokautta per vuosi :)


    • Hyvin heilahti helluntai ilman heilaa
      jussinakin on muuta menoa mutta
      jos jo köyrinä vähän haaveilis
      adventtina vois jo aatella
      niin jouluun se heila ehkä jo joutuisi...saas nähä...

    • Akkaonvaan

      Jos ei heilaa helluntaina ei murheita koko vuonna, sanoo vanha sananlasku ;D

    • tiällä.itekseen

      Onneksi huomenna alkaa arki, eikä mitään hellupakotteita. Säätiedotus lupaa huomiselle yli 15 lämmintä ja iltaa kohden selkeää. Lämpimintä pe- ja la.
      On se niin mukava palata ruotuun ja sorvin ääreen.

    • Viatonsivullinen

      Kivasti kului helluntai kilvanajoja katsellen. Kyllä oli komeita hevosia!
      Ilma oli loistava, siksikin paljon väkeä. Välillä viihdyttivät meitä laukkakisalla, joceyt oliva naisia, tietysti. Ai, ai kun oli hienoa katsoa se vauhti. Hyvinhoidettuja hevosia kupeet välkkyen auringossa.
      Silti, suomenhevonen nostattaa aina eniten tunteita, voi että:)!
      Sisar oli seurana, ja monta tuttua tavattiin, kyllä oli kivaa, kannattaa aina
      ängetä jokapaikkaan:)

      • Hepoista tuli mieleen eilinen Sherlock Holmes leffa, ja hänen kommenttinsa hevosista: Ovat vaarallisia kummastakin päästä, ja salakavalia keskeltä :))
        Kauniita ne on. Ja vauhdissa on jotain jylhää, aina kun luontokappale pistää parastaan. Minut raahattiin kerran katsomaan pikajuoksua, oikein livessä eikä tellun välityksellä. Siellä yksi nuorukainen meni kuin kello, tai kone, tarkasti, joka liike juuri se mitä tarvittiin eikä mitään ylimääräistä, kuitenkin helposti ja kevyesti. Ai että se oli kaunista... Niin että kyllä, allekirjoitan sun viimeistä lausetta! Kannattaa mennä joka paikkaan vaikkei aina niin alkuun kiinnostaisi edes :)


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Hepoista tuli mieleen eilinen Sherlock Holmes leffa, ja hänen kommenttinsa hevosista: Ovat vaarallisia kummastakin päästä, ja salakavalia keskeltä :))
        Kauniita ne on. Ja vauhdissa on jotain jylhää, aina kun luontokappale pistää parastaan. Minut raahattiin kerran katsomaan pikajuoksua, oikein livessä eikä tellun välityksellä. Siellä yksi nuorukainen meni kuin kello, tai kone, tarkasti, joka liike juuri se mitä tarvittiin eikä mitään ylimääräistä, kuitenkin helposti ja kevyesti. Ai että se oli kaunista... Niin että kyllä, allekirjoitan sun viimeistä lausetta! Kannattaa mennä joka paikkaan vaikkei aina niin alkuun kiinnostaisi edes :)

        Jep joo, hevoset ovat ihania. Oikein yli-ihania. Niin jalon näköisiä. Lapsena, siis pikkutyttönä, harrastin ratsastusta. Joka lauantai oli ratsastustunti. Oli mahtavaa istahtaa hevosen selkään ja lähteä kuleksimaan.

        Aikuisena oon myös ratsastanut. Maastoratsastusta.
        Kreikassa jotain hmmm.... koskas se oli.... taitaa olla jo kymmenen vuotta sitten. No jokatapauksessa, menin siellä ratsastamaan. Alla oli lämminverinen iso hevonen. Lähdimme (n. 5-6 ratsastajaa plus ratsastustallin opas) päiväretkelle. Minun hevoseni sai semmosen hepulikohtauksen, että luulin kuolevani. Se hevonen lähti kiitolaukkaa, kuin mielipuoli-hullupää. Juoksi vesirajassa (Egeanmeren rannalla) ja vesi pärskyi niin että ja jotta. En voinut pysäyttää hevosta, koska vesirajan ja rannan välissä oli korkea hiekkatöyräs. Semmonen samanlainen, kuin lumikin tekee tuulen käsittelyssä. Aallot olivat työntäneet hiekkaa korkeaksi kasaksi.
        Minä seisoin jalustoilla ja olin etukumarassa ja rukoilin suojelusta. Rannalla olevat ihmiset vahtasivat, kun meikäläinen hurahutti heidän ohi vähäköku lujaaaaaaaa. Kiitolaukkasin monta kilometriä. Vihdoin ja viimein hiekkatöyräs tasaantui ja sain kaarrutettua hevosen suureen ympyrän muotoiseen "juoksurataan". Sain hevosen pysäytettyä. Sydän takoi rinnassa niin lujaa, että se oli pullahtaa ulos rinnasta. Yritin kädellä painella sitä pysymään paikallaan. Hiki helmeili otsassa. Migreeni pätkähti päähän.

        Olisin tahtonut lopettaa koko ratsastuksen, mutta olimme monen monituisen kilometrin päässä ratsastustallista. Istuin hevosen selässä pitkän aikaa ja odottelin muiden ratsastajien tuloa.
        Ratsastusreissu kesti nelisen tuntia. No huh huh.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Jep joo, hevoset ovat ihania. Oikein yli-ihania. Niin jalon näköisiä. Lapsena, siis pikkutyttönä, harrastin ratsastusta. Joka lauantai oli ratsastustunti. Oli mahtavaa istahtaa hevosen selkään ja lähteä kuleksimaan.

        Aikuisena oon myös ratsastanut. Maastoratsastusta.
        Kreikassa jotain hmmm.... koskas se oli.... taitaa olla jo kymmenen vuotta sitten. No jokatapauksessa, menin siellä ratsastamaan. Alla oli lämminverinen iso hevonen. Lähdimme (n. 5-6 ratsastajaa plus ratsastustallin opas) päiväretkelle. Minun hevoseni sai semmosen hepulikohtauksen, että luulin kuolevani. Se hevonen lähti kiitolaukkaa, kuin mielipuoli-hullupää. Juoksi vesirajassa (Egeanmeren rannalla) ja vesi pärskyi niin että ja jotta. En voinut pysäyttää hevosta, koska vesirajan ja rannan välissä oli korkea hiekkatöyräs. Semmonen samanlainen, kuin lumikin tekee tuulen käsittelyssä. Aallot olivat työntäneet hiekkaa korkeaksi kasaksi.
        Minä seisoin jalustoilla ja olin etukumarassa ja rukoilin suojelusta. Rannalla olevat ihmiset vahtasivat, kun meikäläinen hurahutti heidän ohi vähäköku lujaaaaaaaa. Kiitolaukkasin monta kilometriä. Vihdoin ja viimein hiekkatöyräs tasaantui ja sain kaarrutettua hevosen suureen ympyrän muotoiseen "juoksurataan". Sain hevosen pysäytettyä. Sydän takoi rinnassa niin lujaa, että se oli pullahtaa ulos rinnasta. Yritin kädellä painella sitä pysymään paikallaan. Hiki helmeili otsassa. Migreeni pätkähti päähän.

        Olisin tahtonut lopettaa koko ratsastuksen, mutta olimme monen monituisen kilometrin päässä ratsastustallista. Istuin hevosen selässä pitkän aikaa ja odottelin muiden ratsastajien tuloa.
        Ratsastusreissu kesti nelisen tuntia. No huh huh.

        No huh huh sanon määkin! Onneksi sulla oli sitä taitoa lapsuudesta saakka, miten olis käynyt jos joku meikäläinen olisi ollut kyydissä... ois voinut hiekkasärkkään tulla lommo.
        Tuo tarina oli sellainen "väärä tapahtuma oikealle henkilölle". Mullekin sattui sellainen talven aikana. Poliisit usuttivat vahingossa koiransa mun kimppuun, se kävi merkkaamassa kaulaani nenullaan ja palasi ruotuun. Jos en olisi ollut suuren koiran ystävä ja pysynyt rauhallisena, mun olis voinut käydä hassusti. Ei pidä olla väärässä paikassa väärällä hetkellä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Jep joo, hevoset ovat ihania. Oikein yli-ihania. Niin jalon näköisiä. Lapsena, siis pikkutyttönä, harrastin ratsastusta. Joka lauantai oli ratsastustunti. Oli mahtavaa istahtaa hevosen selkään ja lähteä kuleksimaan.

        Aikuisena oon myös ratsastanut. Maastoratsastusta.
        Kreikassa jotain hmmm.... koskas se oli.... taitaa olla jo kymmenen vuotta sitten. No jokatapauksessa, menin siellä ratsastamaan. Alla oli lämminverinen iso hevonen. Lähdimme (n. 5-6 ratsastajaa plus ratsastustallin opas) päiväretkelle. Minun hevoseni sai semmosen hepulikohtauksen, että luulin kuolevani. Se hevonen lähti kiitolaukkaa, kuin mielipuoli-hullupää. Juoksi vesirajassa (Egeanmeren rannalla) ja vesi pärskyi niin että ja jotta. En voinut pysäyttää hevosta, koska vesirajan ja rannan välissä oli korkea hiekkatöyräs. Semmonen samanlainen, kuin lumikin tekee tuulen käsittelyssä. Aallot olivat työntäneet hiekkaa korkeaksi kasaksi.
        Minä seisoin jalustoilla ja olin etukumarassa ja rukoilin suojelusta. Rannalla olevat ihmiset vahtasivat, kun meikäläinen hurahutti heidän ohi vähäköku lujaaaaaaaa. Kiitolaukkasin monta kilometriä. Vihdoin ja viimein hiekkatöyräs tasaantui ja sain kaarrutettua hevosen suureen ympyrän muotoiseen "juoksurataan". Sain hevosen pysäytettyä. Sydän takoi rinnassa niin lujaa, että se oli pullahtaa ulos rinnasta. Yritin kädellä painella sitä pysymään paikallaan. Hiki helmeili otsassa. Migreeni pätkähti päähän.

        Olisin tahtonut lopettaa koko ratsastuksen, mutta olimme monen monituisen kilometrin päässä ratsastustallista. Istuin hevosen selässä pitkän aikaa ja odottelin muiden ratsastajien tuloa.
        Ratsastusreissu kesti nelisen tuntia. No huh huh.

        Äh, se jäi kysymättä. Oletko tuon jälkeen noussut uudestaan satulaan, noin ihan niinku sen sanonnan varsinaisessa merkityksessä :)


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        No huh huh sanon määkin! Onneksi sulla oli sitä taitoa lapsuudesta saakka, miten olis käynyt jos joku meikäläinen olisi ollut kyydissä... ois voinut hiekkasärkkään tulla lommo.
        Tuo tarina oli sellainen "väärä tapahtuma oikealle henkilölle". Mullekin sattui sellainen talven aikana. Poliisit usuttivat vahingossa koiransa mun kimppuun, se kävi merkkaamassa kaulaani nenullaan ja palasi ruotuun. Jos en olisi ollut suuren koiran ystävä ja pysynyt rauhallisena, mun olis voinut käydä hassusti. Ei pidä olla väärässä paikassa väärällä hetkellä.

        Kauhistus!! Ooks niin roiston näkönen, että poliisit usuttaa koiran kimppuus? :)
        Jäikö kaulaan nenun jälki?
        Mahtoivat poliisit olla nolona. Häntä koipien välissä (olis näkynyt jos ei olis housuja jaloissa). Olisi voinut tapahtua vaikka mitä, jos ei-koiraihminen olis ollut kyseessä. Onneksi olet kunnossa.

        Mitä mun ratsastamiseen tulee (sanan varsinaisessa merkityksessä siis), niin kävin ton paskaratsastamisreissun jälkeen ratsastamassa muutamia kertoja.
        Nyt en enää halaja hevosen selkään.

        En ollenkaan ole taitava, jos kyse on kiitolaukasta. Koskaan en ollut mennyt NIIN lujaa. Jossakin telkkarissa oot varmaan nähnyt villinlännen elokuvassa hurjia takaa-ajotilanteita, jossa ratsastetaan kuin puolimieliset hurjuudet. Kauheaa. En tiennyt millä tavalla kreikkalaisia hevosia opetetaan noudattamaan mitäkin neuvoja. Tuskin olisi pysähtynyt, vaikka olisin karjunut naama punasena, että hei heevetti pysähdy seis seis seis.:)


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kauhistus!! Ooks niin roiston näkönen, että poliisit usuttaa koiran kimppuus? :)
        Jäikö kaulaan nenun jälki?
        Mahtoivat poliisit olla nolona. Häntä koipien välissä (olis näkynyt jos ei olis housuja jaloissa). Olisi voinut tapahtua vaikka mitä, jos ei-koiraihminen olis ollut kyseessä. Onneksi olet kunnossa.

        Mitä mun ratsastamiseen tulee (sanan varsinaisessa merkityksessä siis), niin kävin ton paskaratsastamisreissun jälkeen ratsastamassa muutamia kertoja.
        Nyt en enää halaja hevosen selkään.

        En ollenkaan ole taitava, jos kyse on kiitolaukasta. Koskaan en ollut mennyt NIIN lujaa. Jossakin telkkarissa oot varmaan nähnyt villinlännen elokuvassa hurjia takaa-ajotilanteita, jossa ratsastetaan kuin puolimieliset hurjuudet. Kauheaa. En tiennyt millä tavalla kreikkalaisia hevosia opetetaan noudattamaan mitäkin neuvoja. Tuskin olisi pysähtynyt, vaikka olisin karjunut naama punasena, että hei heevetti pysähdy seis seis seis.:)

        Puutun nyt taas sellaiseen, mitä minulta ei ole kysytty. Mutta ei poliisikoiria ole opetettu tappamaan heti, jos joku tekee väärän liikkeen. Ne on hyvähermoisia. Pitää olla äärimmäisen suuri uhka ennenkuin ne käy kurkkun kiinni.
        Kerran olin pankissa yksin pesemässä ikkunoita, kun ovelle ilmestyi poliisikoira. Vaikka larmit olisi pitänyt olla pois päältä, niin joihinkin ikkunoihin oli jäänyt hälyytyslangat aktiivisiksi.
        Ehkä se olisi enintään lähtenyt perään, jos olisin alkanut hyppimään ikkunasta pakoon, en tiedä, mutta luulisin. Jatkoin vain työtäni, kunnes sinivuokot tulivat käsiraudat vyössä roikkuen paikalle. Ei ne niitä joutuneet käyttämään kuitenkaan, kun minulla oli työmääräyspaperi allekirjoitusta vaille näytettävänä. Henkilötiedot ne halusivat.
        Johan niitä olisi ruumiita paljon, jos poliisikoirat tappaisivat kaikki, jotka eivät ole koiraihmisiä.


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Puutun nyt taas sellaiseen, mitä minulta ei ole kysytty. Mutta ei poliisikoiria ole opetettu tappamaan heti, jos joku tekee väärän liikkeen. Ne on hyvähermoisia. Pitää olla äärimmäisen suuri uhka ennenkuin ne käy kurkkun kiinni.
        Kerran olin pankissa yksin pesemässä ikkunoita, kun ovelle ilmestyi poliisikoira. Vaikka larmit olisi pitänyt olla pois päältä, niin joihinkin ikkunoihin oli jäänyt hälyytyslangat aktiivisiksi.
        Ehkä se olisi enintään lähtenyt perään, jos olisin alkanut hyppimään ikkunasta pakoon, en tiedä, mutta luulisin. Jatkoin vain työtäni, kunnes sinivuokot tulivat käsiraudat vyössä roikkuen paikalle. Ei ne niitä joutuneet käyttämään kuitenkaan, kun minulla oli työmääräyspaperi allekirjoitusta vaille näytettävänä. Henkilötiedot ne halusivat.
        Johan niitä olisi ruumiita paljon, jos poliisikoirat tappaisivat kaikki, jotka eivät ole koiraihmisiä.

        Tottahan toki saat puuttua johonkin asiaan, vaikkei sinulta olekaan kysytty.
        Minäpäs vastaan nyt sinulle niin, että taidatpahan hyvinkin olla oikeassa.
        Vaikka haittaiskokaan se nyt mitään, jos eläinrakkaattomat tapettais?
        No ei, suoritin leikinlaskun. Huonon, mutta laskin kuitenkin :)

        Aikanaan, joskus kauan kauan sitten meille meinattiin aivan väkisin työntää poliisikoira. En muista tarkkaan, mutta se oli varmaan niin, että yks poliisikoira oli jäämässä pikapuoliin eläkkeelle ja sen tilalle oli tulossa uusi koira.
        En tahtonut poliisikoiraa kotiimme, koska meillä oli jo kaksi isoa koiraa. Kolme koiraa olisi ollut liikaa. Saattaa olla, että mieheni olisi sen ottanut, mutta ei kuitenkaan perheriitaa sitä asiasta tehnyt.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kauhistus!! Ooks niin roiston näkönen, että poliisit usuttaa koiran kimppuus? :)
        Jäikö kaulaan nenun jälki?
        Mahtoivat poliisit olla nolona. Häntä koipien välissä (olis näkynyt jos ei olis housuja jaloissa). Olisi voinut tapahtua vaikka mitä, jos ei-koiraihminen olis ollut kyseessä. Onneksi olet kunnossa.

        Mitä mun ratsastamiseen tulee (sanan varsinaisessa merkityksessä siis), niin kävin ton paskaratsastamisreissun jälkeen ratsastamassa muutamia kertoja.
        Nyt en enää halaja hevosen selkään.

        En ollenkaan ole taitava, jos kyse on kiitolaukasta. Koskaan en ollut mennyt NIIN lujaa. Jossakin telkkarissa oot varmaan nähnyt villinlännen elokuvassa hurjia takaa-ajotilanteita, jossa ratsastetaan kuin puolimieliset hurjuudet. Kauheaa. En tiennyt millä tavalla kreikkalaisia hevosia opetetaan noudattamaan mitäkin neuvoja. Tuskin olisi pysähtynyt, vaikka olisin karjunut naama punasena, että hei heevetti pysähdy seis seis seis.:)

        Niin, katosnääs kun mulla oli musta takki. Ihan niin kuin sillä rosvollakin (puukolla heiluva häirikkö). Ootas kun mä pyörittelen silmä tässä vähän aikaa...

        Ei vais, kovaa työtä heillä on, ei kovin helppoa.
        Mulla oli vielä oma koira mukanakin. Arvaa mitä se teki! Se mun suuri vahtini ja turvani... Ei se tehnyt mitään. EI MITÄÄN! Meillä oli pieni puhuttelu kun päästiin kotiin. Olihan se viisas, mutta... on se ehkä vähän väärin ymmärtänyt sitä työkuviota.

        Oishan se ollut, jos vahingossa olisit huutanut kreikaksi että lisää vauhtia :))) En ole koskaan itse ollut hevosen selässä, mutta voin kuvitella että siinä reisilihakset on kovalla jos joutuu kovin lujaa menemään. Siinä pahimmassa vauhdissa mitä telkkarissa näkee, niin siinä ei paljon istuta satulassa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Puutun nyt taas sellaiseen, mitä minulta ei ole kysytty. Mutta ei poliisikoiria ole opetettu tappamaan heti, jos joku tekee väärän liikkeen. Ne on hyvähermoisia. Pitää olla äärimmäisen suuri uhka ennenkuin ne käy kurkkun kiinni.
        Kerran olin pankissa yksin pesemässä ikkunoita, kun ovelle ilmestyi poliisikoira. Vaikka larmit olisi pitänyt olla pois päältä, niin joihinkin ikkunoihin oli jäänyt hälyytyslangat aktiivisiksi.
        Ehkä se olisi enintään lähtenyt perään, jos olisin alkanut hyppimään ikkunasta pakoon, en tiedä, mutta luulisin. Jatkoin vain työtäni, kunnes sinivuokot tulivat käsiraudat vyössä roikkuen paikalle. Ei ne niitä joutuneet käyttämään kuitenkaan, kun minulla oli työmääräyspaperi allekirjoitusta vaille näytettävänä. Henkilötiedot ne halusivat.
        Johan niitä olisi ruumiita paljon, jos poliisikoirat tappaisivat kaikki, jotka eivät ole koiraihmisiä.

        Ei niin, siivooja, tuskin ovat mitkään tappokoneita. Mutta hampaanjäljet olis kyllä voinut jäädä käteen.
        Mä kattelin sitä koiraa silmiin koko sen ajan kun se lähestyi. Kun oletin että se tulee kohti mun koiraa, ja menin väliin seisomaan. Jossain vaiheessa tajusin että ei sitä muut piskit kiinnosta, mua se haluaa. Siinä olin vähän kuin vihkipapin edessä, syteen tai saveen, tässä seison. Eikä se koira näyttänyt vihaiselta eikä mitään, hänellä oli tehtävä annettu, ja hän aikoi sen suorittaa.
        Kaikkien kanssa en lähde vänkäämään :))
        Hauska lisä oli poliisisedät, juoksivat maastossa kekkaroiden kuin Peppi Pitkätossun poliisit Kling ja Klang.


      • Marokossa lähdin mukaan, kun hotellilta lähti porukka ratsastamaan ns. haciendalle. Minäkin sitten kiipesin ratsaille ja hölmö kun olin käännyin vastaamaan takana tulevalle, jolloin ohjakset löystyivät. Heppa oli fiksu ja pysähtyi laskemaan minut alas, onneksi ehdin hypätä. Talleilla odottelin muita, pari n. 12v. poikaa tuli myymään hasis-savukkeita, kun selvisi, että olen suomalainen hymähtivät kunnioittavan halveksivasti.
        Yksi englantilainen tyyppi antoi rannalla kameli-miehelle pikkulaukkunsa ja lähti ratsastamaan sillä kamelilla ja unohti sen laukun sille miehelle. Ei nähnyt tullessaan miestä eikä laukkua, ilmeisesti passin lisäksi siellä oli rahaa ehkä muutakin kivaa.
        Aina joskus muistelee jänniä tapahtumia - niin täältä kuin kauempaakin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe