Apostolisella seurakunnalla on ylin auktoriteetti

PyhäJärjestys

Viikkojuhla, helluntai, Pentecost, Shavout (la 23.5. iltapäivä - su 24.5.2015 iltapäivä)

Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vuodatus viikkojuhlana, helluntaina (engl. Pentecost, hebr. Shavout) lähetti Kristuksen apostolisen (lähettiläiden) seurakuntaruumiin, Ekklesian voittajana matkaan ja voittamaan sekä käyttämään ylimmäistä auktoriteettia yli maanpiirin

"Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Ja kun hän tulee, niin hän tuomitsee/todistaa syylliseksi/kumoaa (G1651, elegchō, convict, confute) maailman/maailmanjärjestyksen koskien syntiä, oikeamielisyyttä (vanhurskautta) ja tuomiota;
syntiä koska he eivät usko minuun;
oikeamielisyyttä (vanhurskautta), koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
ja tuomiota, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Hän on minut ylentävä/kirkastava (Majesteettisuuteen), sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. (Joh.16:7-15)

"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä." (Joh.14:10-31)

"Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, Totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani." (Joh.15:26-27)

"Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut." (Joh.16:13-16)

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyhäJärjestys

      (jatkoa edelliseen)

      Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen (Messiaan) Pyhällä Verellään pääsiäisenä suorittamaa lunastusta, kolmantena päivänä kuolemanhetkestä ruumiillista ylösnousemista ja 40 vuorokautta myöhemmin taivaallista ylösnousemista ja Kaikkivaltiaan Luojan, Isän Jumalan, JHVH:n oikealle puolelle valtaistuimelle istuutumista seurasi viikkojuhlana eli helluntaina (englanniksi Pentecost, hebreaksi Shavout), 50 vuorokautta pääsiäistä (14. päivä Nisan-kuuta) seuraavasta sapatista laskettuna, Jumalan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen lähettäminen Isän tyköä Kristuksen toimesta ja vuodattaminen maan päällä olevan Kristuksen ruumiin eli apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian, sen apostolien ja muiden opetuslasten päälle.

      Tämä hetki, Jumalan Pyhän Hengen vuodattaminen ensimmäisenä helluntaina Kristuksen lunastuskuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen, tarkoittaa samalla Kristuksen maanpäällisen ruumiin eli Kristuksessa olevan Kaikkivaltiaan Luojan, JHVH Jumalan apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian samoin kuin Kristuksen maanpäällisen kuningaskunnan liikkeellelähtöä Kaikkivaltiaan Luojan, sen yhden ainoan Jumalan, JHVH:n, antamalla ehdottomalla ja kumoamattomalla auktoriteetilla eli oikeudella toimia halliten ja valtaa käyttäen sekä voimalla eli suorituskykyisyydellä rakentamaan, edistämään ja puolustamaan Kristuksen maanpäällistä ruumista eli apostolista (lähettiläiden) seurakuntaa, Ekklesiaa järjestyksineen ja toimintoineen (kuninkaallinen ja papillinen järjestys) sekä sen hallitsemaa Kristuksen maanpäällistä kuningaskuntaa järjestyksineen ja toimintoineen (kuninkaallinen ja papillinen järjestys) sekä resursseineen.

      Kristuksen maanpäällistä ruumista eli apostolista (lähettiläiden) seurakuntaa samoin kuin Kristuksen maanpäällistä kuningaskuntaa vastaa oma todellisuutensa näkymättömässä maailmassa eli henkimaailmassa, jonka kanssa näkyvän maailman todellisuus maanpiirillä on vuorovaikutuksessa.

      JHVH Jumalan apostolinen (lähettiläiden) seurakunta Kristuksessa samoin kuin sen hallitsema Kristuksen maanpäällinen kuningaskunta käyttää Jumalan antamia auktoriteetteja (oikeuksia toimia halliten ja valtaa käyttäen), ominaisuuksia sekä muita resursseja niin näkyvässä, fyysisessä maailmassa kuin näkymättömässä henkimaailmassa.

      Kristuksen maanpäällinen kuningaskunta käsittää, sisältää paitsi sitä hallitsevan Kristuksen maanpäällisen ruumiin eli apostolisen (lähettiläiden)seurakunnan, Ekklesian, sen kuninkaallisen (maallisen) ja papillisen (hengellisen) järjestyksen toimintoineen sekä tämän alaisuuteen ja hallintaan asetetun maanpiirin resursseineen.

      Kuningas Daavidin maanpäällisellä valtaistuimella istuvalla ja hallitsevalla Kristuksella (Messiaalla) -
      poissa- tai läsnäolevana - on ylimmäinen auktoriteetti ruumiissaan eli apostolisessa (lähettiläiden) seurakunnassaan, Ekklesiassa samoin kuin sen hallitsemassa Kristuksen maanpäällisessä kuningaskunnassa yli koko maanpiirin.
      Seuraavalla sijalla auktoriteetissa yli maanpiirin ovat Kristuksen 12 apostolia eli lähettilästä, jotka Kristus asetti olemaan kanssansa ja antoi heille auktoriteetin (oikeuden toimia halliten ja valtaa käyttäen) ja suorituskykyisyyden (vallan) ajaa ulos riivaajia (demoneita) ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

      Ja juuri tuona samaisena hetkenä helluntaina Kristuksen jälkeen korkein näkyväisen todellisuuden kuninkaallinen (maallinen) ja papillinen (hengellinen) auktoriteetti (oikeus toimia halliten ja valtaa käyttäen) yli koko maanpiirin oli siirtynyt lopullisesti tälle Kristuksen maanpäälliselle ruumiille eli apostoliselle (lähettiläiden) seurakunnalle, Ekklesialle, jota vastaava auktoriteetti (oikeus toimia halliten ja valtaa käyttäen) ilmenee myös näkymättömässä eli henkimaailmassa. Ja kun Kristuksen maanpäällisen ruumiin eli apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian järjestykset toimivat maan päällä, se ilmenee myös taivaallisissa eli henkimaailmassa.

      Kristuksen maanpäällinen ruumis eli apostolinen (lähettiläiden) seurakunta, Ekklesia on aina paitsi kuninkaallinen (maallinen) myös papillinen (hengellinen) yhteisö, Jumalan Uusi Israel Kristuksessa eli Kristuksen Uuden Liiton Israel tänä Jumalan ja Kristuksen Uuden Liiton aikana. Kristuksen Uuden Liiton aikana vallitsee ns. Meldisekin pappeus.

      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Ja juuri tuona samaisena hetkenä helluntaina JHVH Jumalan Vanhan Liiton Israelin maanpäällinen kuninkaallinen (maallinen) ja papillinen (hengellinen) hallinto järjestyksineen ja toimintoineen menetti lopullisesti kaiken auktoriteettinsa eli oikeutensa toimia halliten ja valtaa käyttäen Jumalan edustajana kuninkaallisesti (maallisesti) ja papillisesti (hengellisesti) näkyväisessä todellisuudessa eli fyysisessä maailmassa yli koko maanpiirin kuin sitä vastaten myös näkymättömässä todellisuudessa eli henkimaailmassa. Jumalan kuningaskunta oli otettu siltä pois niin näkyväisessä kuin sitä vastaten näkymättömässä todellisuudessa ja annettu sen sijaan kansalle, jonka tuli tehdä sen hedelmiä. Näin toteutuivat Taivaallisen Isän sanat, jotka Kristus ilmoitti.
        JHVH Jumalan lähettämän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) hylännyt Vanhan Liiton Israel tuli itse kohtalokkaan valintansa myötä hylätyksi ja heitetyksi pimeyteen.

        Tuon helluntain eli viikkojuhlan ja sen jälkeisten päivien, viikkojen, kuukausien ja vuosien tapahtumat todistavat kiistattomasti siitä, kuinka JHVH Jumala oli heittänyt Vanhan Liiton Israelin koko yhteiskuntajärjestyksen hallintoineen ja toimintoineen (yhteiskuntajärjestelmän) pois kasvojensa edestä auktoriteetteineen eli oikeuksineen toimia halliten ja valtaa käyttäen, toisin sanoen hylännyt heidät sekä siirtänyt Kristuksen jälkeen korkeimman maanpäällisen kuninkaallisen (maallisen) ja papillisen (hengellisen) auktoriteetin eli oikeuden toimia halliten ja valtaa käyttäen Kristuksen maanpäälliselle ruumiille eli apostoliselle (lähettiläiden) seurakunnalle, Ekklesialle tämä vastaavan ilmetessä myös näkymättömässä todellisuudessa.

        Tuon helluntaina eli viikkojuhlana tapahtuneen JHVH Jumalan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vuodattamisen sekä samalla korkeimman maanpäällisen kuninkaallisen (maallisen) ja papillisen (hengellisen) auktoriteetin (oikeuden toimia halliten ja valtaa käyttäen) antamisen jälkeen Kristuksen maanpäällisen ruumiin eli apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian jäsenillä eli opetuslapsilla ei ole ollut mitään oikeutta eikä lupaa Jumalalta eikä Kristukselta tunnustaa milloinkaan, missään, mitään sellaista kuninkaallista (maallista) ja/tai papillista (hengellistä) auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) yläpuolelleen, joka ei kuulu Kristuksen maanpäälliseen ruumiiseen eli apostoliseen (lähettiläiden)seurakuntaan, Ekklesiaan ja tämän Kristuksen apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan hallitsemaan Kristuksen maanpäälliseen kuningaskuntaan eikä omaa siinä tällaista auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen).

        Ensimmäisenä Kristuksen Uuden Liiton viikkojuhlana eli helluntaina tapahtuneen Jumalan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vuodattamisen jälkeen Kristuksen maanpäällinen ruumis eli apostolinen (lähettiläiden) seurakunta, Ekklesia lähti väkevästi liikkeelle Kaikkivaltiaan Luojan, JHVH Jumalan ja Kristuksen auktoriteetilla (oikeudella toimia halliten ja valtaa käyttäen) ja siunauksin kuten Uuden Testamentin Apostolien tekojen ensimmäiset luvut todistavat.

        Vanhan Liiton Israel oli näin viimeistään ensimmäisenä Kristuksen Uuden Liiton viikkojuhlana eli helluntaina Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vuodattamisen seurauksena menettänyt lopullisesti kaiken auktoriteettinsa (oikeuden toimia halliten ja valtaa käyttäen) niin kuninkaallisesti (maallisesti) kuin papillisesti (hengellisesti) Jumalan edustajina. JHVH Jumalan Pyhä Henki eli Totuuden Henki ja Sana (Logos) eli Kristus eivät sen auktoriteettia(oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) enää mitenkään, missään, milloinkaan tunnustaneet, mistä myös tuon Jumalan Pyhän Hengen vuodattamisen viikkojuhlan ja sen jälkeiset tapahtumat todistavat.
        Tästä todistaa esimerkiksi se, että enkeli päästi silloisen Vanhan Liiton Israelin korkeimman uskonnollisen ja maallisen johdon vangituttamat apostolit vapauteen sekä se, että opetuslapset jatkoivat parannuksen saarnaamista ja opettamista Kristuksen nimessä välittämättä vähääkään Vanhan Liiton Israelin korkeimman uskonnollisen ja maallisen johdon kielloista. Jos näillä olisi ollut edelleen auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) Jumalalta, nämä opetuslapset olisivat varsinkin ylipapin päätöstä vastustaessaan syyllistyneet pahimmillaan kuolemanrangaistuksen ansaitsevaan rikkomukseen.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Tuon helluntaina eli viikkojuhlana tapahtuneen JHVH Jumalan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vuodattamisen jälkeen Kristuksen maanpäällinen ruumis eli apostolinen (lähettiläiden) seurakunta (Ekklesia) rakensi, edisti ja myös puolusti itseään paitsi omana itsehallinnollisena papillisena (uskonnollisena) myös omana itsehallinnollisena kuninkaallisena (maallisena) järjestyksenä ja yhteisönä Jumalan ja Kristuksen ylimmäisellä, ehdottomalla auktoriteetilla (oikeudella toimia halliten ja valtaa käyttäen) yli maanpiirin välittämättä vastustuksesta. He muun muassa myivät ylimääräistä omaisuuttaan, laittoivat resurssejaan yhteen, jakoivat niitä toisilleen, ruokkivat, vaatettivat ja asuttivat toisiaan pitäen näin huolta toistensa välttämättömistä tarpeista. He järjestäytyivät, kokoontuivat usein yhteen ja tekivät töitä toistensa ja samalla Kristuksen seurakuntaruumiin, apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian ja Kristuksen maanpäällisen kuningaskunnan hyväksi, vaan eivät ulkopuolisten, eivätkä etenkään Kristuksen ja Jumalan vihollisten hyväksi.

        Näin Kristuksen Uuden Liiton ensimmäisenä helluntaina eli viikkojuhlana oli syntynyt uusi kuninkaallinen (maallinen) ja papillinen (hengellinen) yhteisö, yhteiskuntajärjestys (yhteiskuntajärjestelmä) ja sen hallinto kuninkaallisine (maallisine) ja papillisine (hengellisine) järjestyksineen ja toimintoineen, jolla on Kaikkivaltiaalta Luojalta, JHVH Jumalalta ja Kristukselta korkein mahdollinen kuninkaallinen (maallinen) ja papillinen (hengellinen) auktoriteetti (oikeus toimia halliten ja valtaa käyttäen) yli maanpiirin.

        Ja tämä Kaikkivaltiaan Luojan, JHVH Jumalan ja Kristuksen antama ehdoton ja kumoamaton auktoriteetti (oikeus toimia halliten ja valtaa käyttäen) on edelleenkin niillä, jotka lasketaan kuuluviksi tähän Kristuksen maanpäälliseen ruumiiseen eli apostoliseen (lähettiläiden) seurakuntaan, Ekklesiaan ja sen hallitsemaan Kristuksen maanpäälliseen kuningaskuntaan, siis Kristuksen opetuslapsiksi.

        Ulkopuolisilla ei tätä auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) ole, vaan nämä muut on asetettu Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen mukaisesti Kristuksen maanpäällisen ruumiin eli apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan, Ekklesian ja tämän hallitseman Kristuksen maanpäällisen kuningaskunnan ja samalla Kristuksen Uuden Liiton Israelin ehdottomaan alaisuuteen.

        Tätä Pyhää Säätämystään Jumala ja Kristus eivät ole muuttaneet, vaan se pysyy kuten Kristus on Taivaallisen Isän sanoin ilmoittanut maailman loppuun asti - ja senkin jälkeen.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kristuksen maanpäällisellä ruumiilla eli apostolisella (lähettiläiden) seurakunnalla, Ekklesialla on niin ikään Jumalan antama ehdoton auktoriteetti (oikeus toimia halliten ja valtaa käyttäen) kukistaa kaikki yritykset aiheuttajineen poistaa, muuttaa tai heikentää missään, milloinkaan, mitenkään Jumalan sille antamaa auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) samoin kuin alistaa vastustajat, kapinoitsijat alistumaan sen auktoriteettiin (oikeuteen toimia halliten ja valtaa käyttäen).

        Yritys poistaa, siirtää, muuttaa tai heikentää JHVH Jumalan Kristuksen maanpäälliselle ruumiille eli apostoliselle (lähettiläiden) seurakunnalle, Ekklesialle antamaansa auktoriteettia (oikeutta toimia halliten ja valtaa käyttäen) on kapinointia ja vihollisuutta Kaikkivaltiasta Luojaa, Kristusta, Kristuksen ruumista eli apostolista (lähettiläiden) seurakuntaa, Ekklesiaa ja Kristuksen kuningaskuntaa, Kristuksen Uutta Liittoa ja Kristuksen Opetuslapseutta vastaan sekä samalla Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen rikkomista, mutta myös pyrkimystä antaa väärä, eksyttävä ja varastava todistus Jumalan säätämästä auktoriteetista (oikeudesta toimia halliten ja valtaa käyttäen) yli maanpiirin Kristuksen Uuden Liiton ja Kristuksen Opetuslapseuden aikana.


        Kiitos, Ylistys, Kunnia, Kirkkaus, Valta, Voima ja Voitto kuulukoon Kaikkivaltiaalle Luojalle, yhdelle ainoalle Jumalalle ja Hänen Sanalleen, Pojalleen Jahushua (Jeesukselle) Kristukselle (Messiaalle)!


        JHVH Jumalan Pyhän Hengen vuodattaminen viikkojuhlana eli helluntaina ja sen välittömät seuraukset: Apostolien tekojen luvut 1-5.

        Viikkojuhla Jumalan Vanhassa Liitossa:
        2.Ms.23:16-19
        3.Ms.23:9-21
        4.Ms.26:26-31
        5.Ms.16:9-12


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kaikkivaltiaan Pyhä Henki vuodatetaan auktoriteetteineen ja ominaisuuksineen Kristuksen seurakuntaruumiille, joka lähtee voittajana ja valtiaana liikkeelle;
        Kristuksen ja siten Kaikkivaltiaan hylännyt vanha hallinto heitetään pimeyteen ja tilalle astuu hallitsemaan ylimmäisenä auktoriteettina uusi hallinto, Kristuksen seurakuntaruumis, Kaikkivaltiaan apostolinen (lähettiläiden) seurakunta Kristuksessa, Ekklesia ylösnousemuksen päivään saakka

        Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". (Apt.1:4-8)

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. (Apt.2:1-4)

        'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin JHVH:n päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi JHVH:n nimeä, pelastuu.' (Apt.2:17-21)

        "Koska hän (Daavid) nyt oli profeetta ja tiesi, että
        Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut hänen kupeittensa hedelmästä (sitä koskien), että Kristuksen (Messiaan) ruumis (liha) nousee ylös istuutuakseen / asettuakseen hänen (Daavidin) valtaistuimelle,
        hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta (sitä koskien), että hänen henkensä ei jää / hänen henkeänsä ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa (lihansa) näe rappeutumista (hajoamista).
        Tämän Jahushuan (Jeesuksen) on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu (ylennetty) ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'JHVH sanoi minun Herralleni (Adonai): Istu minun oikealle puolelleni,
        kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        (Apt.2:30-36)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä JHVH, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
        Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja JHVH lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. (Apt.2:36-47)

        Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää.
        Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies,
        mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
        Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette tietämättömyydestä sen tehneet, te niinkuin teidän hallitusmiehennekin.
        Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän.
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        että virvoituksen ajat tulisivat JHVH:n kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, JHVH Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
        Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
        Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." (Apt.3:12-26)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
        Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
        Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jahushuan (Jeesuksen) kanssa.
        Ja nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa he eivät voineet mitään vastaansanoa,
        vaan käskettyään heidän astua ulos neuvostosta he pitivät keskenänsä neuvoa
        ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää.
        Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle."
        Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jahushuan (Jeesuksen) nimeen.
        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
        mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet".
        Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mitä tapahtunut oli.
        Sillä sivu neljänkymmenen oli jo vuosiltaan se mies, jossa tämä parantumisen ihme oli tapahtunut.
        Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet.
        Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "JHVH, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!
        Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
        Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen JHVH:a ja hänen Voideltuansa vastaan.'
        Sillä totisesti, tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jahushuaa (Jeesusta) vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä Herodes että Pontius Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,
        tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.
        Ja nyt, JHVH, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
        ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jahushuan (Jeesuksen) nimen kautta."
        Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
        Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jahushuan (Jeesuksen) ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
        ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
        Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi - se on käännettynä: kehoittaja - leeviläinen, syntyisin Kyprosta,
        myi omistamansa pellon, toi rahat ja pani ne apostolien jalkojen juureen. (Apt.4:7-37)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan JHVH:n Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
        Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä.
        Eikä muista kukaan uskaltanut heihin liittyä, mutta kansa piti heitä suuressa kunniassa.
        Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat JHVH:een, sekä miehiä että naisia suuret joukot. (Apt.5:1-14)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen
        ja kävivät käsiksi apostoleihin ja panivat heidät yleiseen vankihuoneeseen.
        Mutta yöllä avasi JHVH:n enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
        "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
        Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
        Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
        sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet".
        Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
        Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa".
        Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
        Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
        ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".
        Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
        Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jahushuan (Jeesuksen), jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
        Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
        Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
        Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
        Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jahushuan (Jeesuksen) nimeen ja päästivät heidät menemään.
        Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jahushuan (Jeesuksen) nimen tähden.
        Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jahushuasta (Jeesuksesta). (Apt.5:17-42)


        "... ja jotta teistä tulisi seurakunta, joka kutsuu ihmisiä hyvyyteen, säätää heille oikeat elämäntavat ja estää heitä pahuudesta; sellaiset ihmiset tulevat menestymään." (Koraani 3:103)

        "Te olette paras seurakunta, mikä on muodostunut ihmisten keskuuteen. Te määräätte ihmisille oikeat elämäntavat, estätte heitä pahuudesta ja uskotte ALJAHuun (Jumalaan)." (Koraani 3:109)

        "Teidän (lähettiläiden) seurakuntanne on ainoa uskovaisten seurakunta, ja Minä olen teidän Herranne, siksi palvelkaa Minua,..." (Koraani 23:52)


    • PyhäJärjestys

      (jatkoa edelliseen)

      Kristus on voittanut sekä kutsutut, valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa

      "Kiitetty olkoon JHVH, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen
      ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta
      - niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta -
      pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat,
      tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
      sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
      suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä
      pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme." (Luuk.1:68-75)

      "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." (Joh.16:33)

      ”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

      Ja ALJAH (Jumala) sanoi:
      "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
      Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa."
      "Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. ALJAH (Jumala) ei rakasta väärintekijöitä."
      (Koraani, 3:54-56)

      "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
      niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
      ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jahushua (Jeesus) Kristus on Herra.
      (Fil.2:9-11)

      "Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      Niin he noudattivat hänen neuvoansa. (Apt.5:38-40)

      "Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun." (Kol.2:15)

      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei luovu / erottaudu / irtisanoudu / sano hyvästejä / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien / päällikkyyksien alamaisuudesta, ei kykene olemaan / omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)

        "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa." (Ilm.3:21)

        Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
        Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä".
        Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
        ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan suorituskykyisyyden (voiman) ja yltäkylläisyyden (rikkauden) ja viisauden ja väkevyyden/voimakkuuden ja arvollisuuden (kunnian) ja majesteettisuuden/ylhäisyyden (kirkkauden) ja siunauksen (ylistyksen)".
        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!" (Ilm.5:5-13)

        Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
        Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan." (Ilm.6:1-2)

        "He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." (Ilm.17:14)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Entä kun Mooses sanoi kansalleen: »Kansani! Muistakaa ALJAHun (Jumalan) suosiota kohtaanne; kuinka Hän lähetti keskuuteenne profeettoja ja asetti teille kuninkaita ja antoi teille sen, (mitä) Hän ei antanut kenellekään (muulle) luoduistaan.
        Kansani, kulkekaa sisälle ALJAHun (Jumalan) luvattuun pyhään maahan. Älkää kääntykö pakoon, muutoin varmaan joudutte perikatoon.
        He sanoivat: »Mooses, katso, jättiläiskansaa asustaa siellä, emmekä me pääse sinne, ennenkuin he poistuvat. Kun he ovat lähteneet, menemme me sinne.»
        Silloin puhui kaksi heistä, jotka pelkäsivät Herraa ja olivat ALJAHun (Jumalan) suosiossa: »Käykää sisään portin kautta heidän luokseen, ja kun olette sisälle päässeet, olette voittavat. Siis pankaa luottamuksenne (ALJAHuun (Jumalaan)), jos olette uskovaisia.»
        (Koraani 5:20-23)

        "Teidän liittolaisenne ovat siis: ALJAH (Jumala) ja Hänen lähettiläänsä sekä oikeauskoiset, nimittäin ne, jotka rukouksessa pysyvät ja jakelevat asetettuja almuja ALJAHua (Jumalaa) nöyrästi palvellen.
        Ne taas, jotka ovat liitossa ALJAHun (Jumalan) ja Hänen lähettiläänsä sekä oikeauskoisten kanssa, ovat totisesti sillä puolella, jolle ALJAH (Jumala) suo voiton." (Koraani 5:55-56)

        "Ken tottelee ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään, pelkää ALJAHua (Jumalaa) ja pitää vaarin velvollisuudestaan Häntä kohtaan, hänen kaltaisensa voittavat." (Koraani 24:52)

        ALJAH (Jumala) lausui (Moosekselle): "Me vahvistamme käsivarttasi veljesi avulla ja annamme teille kummallekin sellaisen vallan, että he eivät kykene mihinkään Meidän tunnustekojamme vastaan. Te kaksi sekä ne, jotka teitä seuraavat, peritte voiton." (Koraani 28:35)

        "Te, jotka uskotte, totelkaa ALJAHua (Jumalaa), olkaa kuuliaisia sananjulistajalle älkääkä saattako tekojanne raukeamaan!
        Totisesti ne, jotka eivät usko, vaan hylkäävät ALJAHun (Jumalan) tien, kuolevat, koska he ovat epäuskoisia, eikä ALJAH (Jumala) anna heille mitään anteeksi.
        Älkää siis olko heikkoja anoen rauhaa, sillä te olette voitolla ja ALJAH (Jumala) on kanssanne. Hän ei tee tekojanne mitättömiksi." (Koraani 47:33-35)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kristuksen Uuden Liiton ytimessä on Kymmenen Käskyä

        "Ja JHVH puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
        Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
        Ja minun JHVH silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne." (5.Ms.4:12-14)

        "Silloin JHVH sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki.
        Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'
        Niin minä tein arkin akasiapuusta ja veistin kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja minä nousin vuorelle, kädessäni ne kaksi taulua.
        Ja hän kirjoitti tauluihin saman, minkä edellisellä kerralla, ne kymmenen sanaa, jotka JHVH oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, seurakunnan kokouspäivänä. Ja JHVH antoi ne minulle.
        Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niinkuin JHVH oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat." (5.Ms.10:1-5)

        Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
        käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat JHVH:n liitonarkkia, sanoen:
        "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se JHVH:n, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan."
        (5.Ms.31:24-26)



        KYMMENEN KÄSKYÄ


        I. Minä olen JHVH, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Misraimin (Egyptin) maasta, orjuuksien talosta. Sinulla ei saa olla muita jumalia (Elohim) minun rinnallani.

        II. Älä tee itsellesi muotoiltua kuvaa äläkä mitään ilmentymää, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaissa, äläkä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alapuolella. Älä alennu (nöyrry) niille äläkä palvele niitä (työskentele niille), sillä minä JHVH, sinun Jumalasi, tarkasti valvova Jumala (EL), kostan isien pahuuden lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat. Ja teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        III. Älä käytä JHVH:n, sinun Jumalasi, nimeä vääryyteen, sillä JHVH ei pidä syyttömänä sitä, joka käyttää hänen nimeänsä vääryyteen.

        IV. Muista pitää sapatinpäivä pyhittääksesi sen. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki tehtäväsi. Ja seitsemäs päivä on sapatti JHVH:lle, sinun Jumalallesi; älä tee mitään tehtäviä, älä sinä älköönkä sinun poikasi, älköönkä sinun tyttäresi, älköön sinun miespalvelijasi, älköönkä sinun naispalvelijasi, älköönkä sinun karjaeläimesi, älköönkä sinun vieraasi, joka on porteissasi. Sillä kuutena päivänä JHVH teki taivaat ja maan, meren ja kaikki, mitä niissä on, ja hän lepäsi seitsemäntenä päivänä; sen tähden JHVH siunasi sapatinpäivän ja pyhitti sen.

        V. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta kauan eläisit sillä maaperällä, jonka JHVH, sinun Jumalasi, on sinulle antanut.

        VI. Älä murhaa (tapa).

        VII. Älä aiheuta [JHVH:n Järjestyksen] sekoittumista [mukaan lukien aviorikosta].

        VIII. Älä varasta.

        IX. Älä lausu lähimmäiseesi (lähimmäisestäsi ja lähimmäisellesi) väärää todistusta.

        X. Älä tavoittele (himoitse) lähimmäisesi taloa. Älä tavoittele (himoitse) lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen miespalvelijaansa, äläkä hänen naispalvelijaansa, äläkä hänen härkäänsä, äläkä hänen aasiansa äläkä mitään, mikä kuuluu lähimmäisellesi.


        ( ) = vaihtoehtoinen ja/tai tarkentava käännös
        [ ] = selitys

        Oikea seitsemännen päivän sapatti, lepopäivä on perjantain keskipäivästä lauantain keskipäivään.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Tahattoman synnin saa anteeksi, tahallista ei, eikä Jumalan Pyhän Pilkkaa edes tulevassa maailmassa

        Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Puhu israelilaisille ja sano:
        Jos joku erehdyksestä rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ja tekee jotakin, mitä ei saa tehdä,
        niin, jos voideltu pappi tekee rikkomuksen ja saattaa kansan vikapääksi, tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt..." (3.Ms.4:1-12)

        "Ja jos koko Israelin seurakunta erehdyksestä tekee rikkomuksen ja seurakunta ei siitä tiedä ja he rikkomalla jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ovat tehneet sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuneet vikapäiksi, ja jos sitten rikkomus, jonka he ovat tehneet sitä vastaan, tulee tunnetuksi,
        niin tuokoon seurakunta...
        Kun pappi näin on toimittanut heille sovituksen, annetaan heille anteeksi." (3.Ms.4:13-20)

        "Jos päämies tekee rikkomuksen ja erehdyksestä rikkomalla jotakuta JHVH:n, Jumalansa, käskyä vastaan tekee sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon.....
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:22-26)

        "Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, ....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:27-35)

        "Jos joku rikkoo siten, että hän, vaikka kuulee vannotuksen ja voisi olla todistajana, joko hän on ollut silminnäkijänä tahi muuten saanut asiasta tietää, ei kuitenkaan ilmoita sitä ja niin joutuu syynalaiseksi;
        tahi jos joku tietämättään koskee johonkin saastaiseen, mihin tahansa, joko saastaisen metsäeläimen raatoon tai saastaisen kotieläimen raatoon tai saastaisen matelijan raatoon, ja on siten tullut saastaiseksi ja vikapääksi;
        tahi jos hän tietämättään koskee ihmisen saastaan, olipa se mitä saastaa tahansa, josta tulee saastaiseksi, mutta sitten huomaa sen ja joutuu vikapääksi;
        tahi jos joku, ajattelemattomasti puhuen huulillansa, tietämättään vannoo tekevänsä jotakin, pahaa tai hyvää - vannoipa mitä hyvänsä, mitä ihminen saattaa ajattelemattomasti vannoa -
        mutta sitten huomaa sen ja joutuu johonkin sellaiseen vikapääksi,
        niin, jos hän on vikapää johonkin sellaiseen, tunnustakoon sen, mitä on rikkonut,
        ja tuokoon hyvityksenä JHVH:lle rikkomuksesta, jonka hän on tehnyt,...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen jostakin sellaisesta hänen tekemästään rikkomuksesta, annetaan hänelle anteeksi."
        (3.Ms.5:1-13)

        Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Jos joku lankeaa uskottomuuteen ja erehdyksestä rikkoo anastamalla sitä, mikä on JHVH:lle pyhitetty, tuokoon hyvityksenä...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen uhraamalla vikauhrioinaan, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.5:14-16)

        "Jos joku rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ja tekee tietämättään sellaista, mitä ei saa tehdä, ja tulee vikapääksi ja joutuu syynalaiseksi,
        niin tuokoon....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen siitä erehdyksestä, jonka hän on tietämättään tehnyt, annetaan hänelle anteeksi.
        Se on vikauhri; sillä hän on tullut vikapääksi JHVH:n edessä." (3.Ms.5:17-19)

        Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Jos joku tekee rikkomuksen ja on uskoton JHVH:a kohtaan kieltämällä saaneensa lähimmäiseltään, mitä tämä on hänen haltuunsa antanut tai hänen hoitoonsa uskonut, tahi mitä hän itse on väkisin ottanut tai vääryydellä anastanut lähimmäiseltään,
        tahi jos hän on löytänyt kadotetun esineen ja kieltää sen, tahi vannoo väärin missä asiassa tahansa, jossa ihminen helposti rikkoo,
        niin hän, jos hän näin on rikkonut ja tullut vikapääksi,...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen JHVH:n edessä, annetaan hänelle anteeksi kaikki, mitä hän on tehnyt sellaista, josta hän on tullut vikapääksi." (3.Ms.6:1-7)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin vieraallakin (muukalaisellakin), joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös vierasta (muukalaista) JHVH:n edessä.
        Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että vieraalla (muukalaisella), joka asuu teidän luonanne." (4.Ms.15:15-16)

        "Mutta jos erehdyksestä jätätte täyttämättä jonkun näistä käskyistä, jotka JHVH on Moosekselle puhunut,
        mitä hyvänsä, mistä JHVH Mooseksen kautta on teille käskyn antanut,
        siitä päivästä lähtien, jolloin JHVH antoi käskynsä, ja edelleen sukupolvesta sukupolveen,
        niin, jos rikkomus tapahtui seurakunnan tietämättä, erehdyksestä,...
        Kun pappi sitten on toimittanut sovituksen kaikelle israelilaisten seurakunnalle, niin rikkomus annetaan heille anteeksi; sillä se on ollut erehdys...
        Se annetaan silloin anteeksi kaikelle israelilaisten seurakunnalle samoinkuin vieraalle (muukalaiselle), joka asuu heidän keskellänsä; sillä koko kansa on vastuunalainen erehdyksestä." (4.Ms.15:22-26)

        "Mutta jos joku yksityinen rikkoo erehdyksestä,.....Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:27-30)

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä (kreik. koinon, 2840) liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)

        "Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet tulevan maailmanajan voimia ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja Häntä julki häpäisevät.
        Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta; mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan." (Hebr.6:4-8)

        "Sillä jos meidän Herramme ja Vapahtajan Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
        Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan oikeamielisyyden (vanhurskauden) tietä , kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: ”Koira palaa oksennukselleen” ja: ”Pesty sika rypee rapakossa”." (2.Piet.2:20-22)

        "Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi." (1.Joh.5:16-17)


        "Sentähden Minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." (Matt.12:31-31)

        "Totisesti Minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, sitä ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin.
        Sillä he sanoivat: ”Hänessä on saastainen henki.”" (Mark.3:28-30)


      • Pyhäjärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kristuksen Opetuslapseuden keskeisiä lähtökohtia, periaatteita, linjauksia ja velvoitteita Kristuksen Uudessa Liitossa

        "Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni." (Koraani, 51:56)

        ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava taikka toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva (hylkivä). Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt.6:24)

        Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saa tana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).'" (Matt.4:10)


        ”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

        Ja Jumala sanoi:
        "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa."
        "Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä."
        (Koraani, 3:54-56)

        "Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)


        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15-16)

        Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat." (Luuk.24:46-48)


        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". (Joh.31-32)

        "Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei luovu / erottaudu / irtisanoudu / sano hyvästejä / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien/päällikkyyksien alamaisuudesta, ei kykene olemaan/ omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)


        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi." (Joh.3:16-17)

        "Hän lähettää selvät merkit palvelijalleen, jotta tämä voisi johtaa teitä pimeydestä valoon; sillä totisesti ALJAH (Jumala) rakastaa teitä ja on teille armollinen." (Koraani 57:9)


        ”Minä olen tie totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

        ”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

        ”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen." (Joh.17:3)

        "Pitäkää siis velvollisuudestanne ALJAHia (Jumalaa) kohtaan ja totelkaa minua. Totisesti on ALJAH (Jumala) minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie." (Koraani 43:63-64)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        ”Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?”
        Niin Hän (Kristus) sanoi hänelle: ”Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?”
        ”Hän (lainoppinut) vastasi ja sanoi: ”Rakasta JHVH:a, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.” Hän (Kristus) sanoi heille: ”Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää.”
        (Luuk.10:25-28) & (Matt.22:36-40) & (Mark.12:28-33)

        ”Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.” (Matt.7:12)


        "Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en Minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti Minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten kuningaskunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten kuningaskunnassa." (Matt.5:17-19)

        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Luuk.16:17)

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
        (Matt.24:35 & Mark.13:31&Luuk.21:33)

        "Autuaat ne, jotka noudattavat hänen käskyjänsä / pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella (Uuden Jerusalemin) ovat koirat ja lääkitsijät/myrkyttäjät (velhot) ja huorintekijät ja murhaajat ja väärien käsitysten palvelijat (epäjumalanpalvelijat) ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm.22:14-15)

        Sano: "Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet". (Koraani 3:83 & 2:136-137)

        "Ja Me lähetimme profeettain jälkeen Jeesuksen, Marian pojan, vahvistaen sen, mikä ennen Häntä oli sanottu Toorassa; Hänelle Me annoimme evankeliumin, joka sisälsi johdatuksen ja valkeuden sekä varmensi sen, mikä edellä oli sanottu Toorassa, - ollen myös johdatukseksi ja kehoitukseksi niille, jotka karttavat pahaa."
        (Koraani 5:46)


        "Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:28-30)

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." (Matt.7:13)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat (laittomuuden tekijät)'." (Matt.7:21-23)

        ”Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä.
        Joka sanoo: ”Minä tunnen Hänet”, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        Mutta joka pitää Hänen Sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me Hänessä olemme.”
        (1.Joh.2:3-5)

        ”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme Hänen käskyjänsä.
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman.” (1.Joh.5:2-3)

        ”Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi.” (1.Joh.2:6)

        "Ja joka tähän kiveen (Kristukseen) kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:44 & Luuk.20:18)

        "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15.3)


        Ja katso, enkelit sanoivat: »Maria, ALJAH (Jumala) ilmoittaa sinulle hyvän sanoman, että hänen Sanansa tulee sinulle. Hänen nimensä on oleva Messias, Jeesus, Marian poika, hän on kuuluisa tässä ja tulevassa elämässä, yksi niistä, jotka korotetaan ALJAHin (Jumalan) läheisyyteen."
        (Koraani 3:44)

        "Messias, Jeesus, Marian poika, on yksinomaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki;..." (Koraani 4:171)


        "Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." (Joh.10:14-16)

        "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh.10:27-30)


        "Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten kuningaskunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." (Matt.16:18-19 & Matt.18:18)

        "... ja jotta teistä tulisi seurakunta, joka kutsuu ihmisiä hyvyyteen, säätää heille oikeat elämäntavat ja estää heitä pahuudesta; sellaiset ihmiset tulevat menestymään." (Koraani 3:103)

        "Te olette paras seurakunta, mikä on muodostunut ihmisten keskuuteen. Te määräätte ihmisille oikeat elämäntavat, estätte heitä pahuudesta ja uskotte ALJAHiin (Jumalaan)." (Koraani 3:109)

        "Teidän (lähettiläiden) seurakuntanne on ainoa uskovaisten seurakunta, ja Minä olen teidän Herranne, siksi palvelkaa Minua,..." (Koraani 23:52)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Luota ainoaan Elävään, joka ei milloinkaan kuole, ja julista Hänen Kunniaansa Häntä ylistäen."
        (Koraani 25:58)


        "ALJAH pitää huolen niistä, jotka julistavat Hänen käskyjään, pelkäävät
        Häntä, mutta eivät pelkää ketään muita kuin ALJAHua.
        Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan hän on ALJAHun
        sananjulistaja ja profeettojen sinetti. ALJAH on kaikkitietävä.
        Te, jotka uskotte, muistakaa ALJAHua, muistelkaa Häntä alinomaa
        ja ylistäkää Häntä aamuin illoin!
        Hän lähettää teille siunauksensa, ja samoin tekevät Hänen enkelinsä, jotta
        Hän voisi ohjata teidät pimeydestä valoon; Hän on laupias uskovaisille.
        Sinä päivänä, jolloin he kohtaavat Hänet, he tervehtivät häntä sanalla:
        »Rauha!» ja Hän on valmistanut heille ihanan palkinnon.
        Profeetta, Me olemme totisesti lähettänyt sinut todistajaksi, hyvän
        sanoman tuojaksi ja varoittajaksi
        kutsumaan ALJAHun luo Hänen luvallaan ja olemaan palavana soihtuna.
        Sinun on julistettava uskovaisille hyvää sanomaa, että heitä odottaa suuri
        armo ALJAHun luona.
        Älä sopeudu uskottomien ja tekopyhien kanssa, jätä huomiotta heidän
        väärämielisyytensä, luota yksin ALJAHuun, jonka voima riittää suojelemaan
        sinua." (Koraani 33:39-40)


        Irtisanoudumme ehdottomasti kaikesta muiden kapinoinnista, vihollisuudesta ja pilkasta Kaikkivaltiasta Luojaa ja Hänen Sanaansa, Kristusta (Messiasta), Kaikkivaltiaan muita lähettiläitä, Kaikkivaltiaan apostolista (lähettiläiden) seurakuntaa Kristuksessa, Kristuksen Opetuslapseutta ja Kristuksen Uutta Liittoa vastaan samoin kuin Hänen Pyhää Tahtoansa, Sanaansa, Lakiansa ja Järjestystänsä vastaan emmekä itsekään halua sellaista milloinkaan harjoittaa!


        Kaikkivaltiaan Luojan, Hänen Pyhän Henkensä eli Totuuden Henkensä auktoriteetin
        ja Hänen Pyhän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan Kristuksessa (Messiaassa), Kristuksen (Messiaan) seurakuntaruumiin, Ekklesian auktoriteetin ja
        Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan auktoriteetin,
        samoin kuin Kristuksen Opetuslapseuden auktoriteetin
        ja Kristuksen Uuden Liiton auktoriteetin
        ja tämän kaiken sinettinä, ilmentymänä Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin auktoriteetin
        ja näiden kaikkien auktoriteettien alamaisuuden tunnustaen
        sekä näitä kaikkia auktoriteetteja Kaikkivaltiaan Luojan ja Hänen Sanansa, Kristuksen (Messiaan) palvelijana ja opetuslapsena hengessä ja ruumiissa edustaen ja toteuttaen Kristuksen (Messiaan) Uudessa Liitossa,

        samoin kuin Kaikkivaltiaan Pyhää Sanaa, Lakia ja sen Kymmentä Käskyä oikeine sapatteineen perjantaista lauantaihin uskollisesti noudattamaan pyrkien,

        Kristuksen (Messiaan) nimessä ja voitossa ilmoittaen


        Kaikkivaltiaan Luojan JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) ja Kristuksen (Messiaan) palvelija lapsineen ja perheineen

        Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseus Kaikkivaltiaan Luojan Uudessa Liitossa Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        Venäjän (Russian) Tsaarikunta eli Keisarikunta ja sen Suomenmaan Suuriruhtinaanmaa eli Suuriruhtinaskunta
        (Jaakobin 12 sukukunnan sekä Ismaelin ja muun Aabrahamin 12 sukukunnan järjestys)
        &
        Kristuksen (Messiaan) maanpäällinen, Kuningas Daavidin kuningaskunta,
        Aabrahamin Kuningaskunta, Islamilainen Kalifaatti ja Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton Israel ja koko Aabraham
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan (apostolinen) seurakunta, Ekklesia Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan Pyhän Lain (Toora), Profeettojen ilmoitusten, Psalmien ja Evankeliumin mukainen ja Koraanin vahvistama Islamin ja Aabrahamin Pyhä Elämänjärjestys, Elämänvaellus, Usko


        ALLAH on ALJAH (ALYAH), KAIKKIVALTIAS, KORKEIN, JUMALA YAH

        HalleluJAH! (HalleluYAH!)

        ALJAHu AKBAR!


        Ps. Ruhtinaskunta = Emiraatti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe