Ratsastusko kallista?

ghghghghgh

Moikka! Eli oon kuullut monen sanovan et ratsastus on kallista, okei no on se munkin mielestä aik kallista mut jos vertaat jääkiekkoon. Jääkiekko on iha sika kallista. Ratsastus maksaa vuodessa noin. 1000e ja jääkiekko, en tiiä mut se on kuitenkin kallista sen tiiän. Mun veli harrastaa jalkapalloa ja PELIT maksaa vuodessa 1000e ja sitte ku siihe lisää viel kaikki joukkue maksut jne. No mut on se sillee ymmärrettävää mun veli pelaa kilpajoukkuees. No mut ei mul muuta.

17

1716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setelinippu

      Moikka vaan! Kyllä ratsastusta voi mielestäni sano kalliiksi harrastukseksi. Jos joka viikko ratsastaa kerran, tallista riippuen vuoden ratsastukset maksaa tällöin n.1000-1500€. Jos ratsastaa vaikka kaksi kertaa viikossa, tuo summahan tuplaantuu, jne. Lisäkuluja alkavat nopeasti aiheuttamaan myös omat ratsastusvälineet. On saapasta, housua, käsinettä, kypärää. Kasvavalla lapsella uudet varusteet hankitaan parhaimmillaan vuoden välein. Eli kyllä ratsastusta voi sanoa melkoisen kalliiksi harrastukseksi. Ei sen kalliutta vähennä se, että jokin muu harrastus olisi myös kallis. Jääkiekko on myös osittain välineurheilua, ja vuosi-, peli- ym. maksut varmasti ottavat euronsa.

      • Anonyymi

        Mulla maksaa ratsastus noin 2500€ vuodessa :) Käyn 2-3krt viikossa ratsastaa ja viikos menee noin 50/60€


    • zip--

      Miten se vaikuttaaa ratsastuksen kalleuteen, jos joku toinenkin harrastus on kallista? Onko sinun mielestä kaikki muu halpaa, jos jääkiekko maksaa tonnin vuodessa? Eli laji joka maksaisi vaikka 990€/vuosi onkin sitten halpaa? Hassua verrata lajeja tuolla tavoin...


      Ei ratsastus mitenkään älyttömän kallista olekaan, jos vain ratsastaa ratsastuskoulussa tai vuokraa jotain hevosta kerran tai pari viikossa.
      Kuten eihän se jääkiekkokaan ole kallista, jos vaan harrastelee ja käy pari kertaa viikossa kavereiden kanssa pelaamassa.


      MUTTA jos oikeasti haluaa tavoitteellisesti kilpailla, tarvitsee oman hevosen ja tällöin kulut nousee. Pelkästään kisakulut esim. kansallisella tasolla on helposti 200-300€/kilpailu. Tallivuokra hyvällä maneesitallilla 700€/kk.
      Nopeasti kulut on yli 10 000€/vuosi.

    • gjfgfk

      Sanoin vain se sama tyyppi oon

    • eao

      Riippuu kuinka usein ratsastaa yms.

    • Hevonen12

      Salami on ihan helvetin hyvää kun sitä mulkuttaa ja kovasti

    • Hinnat

      Riippuu paljonko tunti maksaa.. Maksaako se 18€ vai 35€

    • Mielipide____

      riippuu aika paljon missä ratsastaa ja kuinka monta kertaa. Onhan ratsastust kallista jos vertaa johonki muuhun niin ehkä ei mutta jos ajattelee ilman että vartaa niin on se kyl aika kallista

    • Eioohalpaaei

      Kyllä mulla ainakin ratsiminen tulee kalliiksi kun olen semmoisessa valmennusryhmissä ja tähtään tuonne nuorten SM-kisoihin vuodelle 2017
      Treenit, kisat, varusteet, vakuutus, matkat jne. Tunteja mulla on 2kertaa viikossa ja maksu per tunti on semmoset 24€että siitä vaan laskemaan! Tekee siis HIUKKASEN yli tuon 1000€! Pelkästään tunnit maksaa jo about 2 400€! Siihen päälle vielä kaikki muut kuten kisat joista kertyy maksuja 300-460€ Matkat päälle ja sitähän tulee sitten 20km tallille. Vanhemmat ajaa takasin ja samoin tulee hakemaan. Siitä koituu sitten jo 80km ja se kaksi kertaa viikossa... 160km joka viikko!

    • kallistakallista

      Ei todellakaan ole halpaa. Eri talleilla hinnat vaihtelee, yeisin taitaa ollla tuo 25 euroa plus jooka vuosi uudet kamat. Reilusti yli 1000 euroa.

    • macaa

      Nyt kun nostit tuon jääkiekon tohon, niin täältä tulee vähän mielipidettä. Isoveljeni harrastaa erittäin tavoitteellisesti jääkiekkoa, käy turnauksissa Ruotsissa ja toisella puolella Suomea, hankitaan uudet varusteet joka kaudeksi ja kuskataan treeneihin ja valmennuksiin kuudesti viikossa. Minä harrastan ratsastusta enemmän tai vähemmän tavoitteellisesti, käyn tallilla viisi kertaa viikossa ratsastamassa meidän ponia, ja voin kyllä sanoa että jääkiekko on kyllä halpaa ratsastuksen vieressä

    • seonkallistaa

      Itse käyn ratsastuskoulussa ja pelkät tunnit maksaa vuodessa 1660€. Sitten vielä varusteet, reilusti yli 2000€. Kurssit ja kisat, se on yli 2500€.
      Käyn siis kerran viikossa ratsastamassa!

    • Violetta_o

      Ratsastus on joo kyllä aika kallista.Varusteet maksaa paljon varsinkin jos on kasvava lapsi/nuori ja sille ostaa kalliimmat varusteet.Ja jos tiput ja lyöt pääsi sinulle pitää ehdottomasti ostaa uusi kypärä ja sekin maksaa monta kymppiä.Käyn tallilla jossa tunnit on keilu 10e. Ja myös riippuu käytkö valmennuksissa jotka maksaa yleensä enemmän kuin perustunnit.Jos menet omalla kyydillä siihenkin menee rahaa.

      • Anonyymi

        Mun tallil eka tunti 32/28 toka 21/15€ ja kolmas 12€😟
        Ja käyn 3 krt ratsastamassa ja vuodessa menee noin 3k


    • Halpaako

      Jääkiekko maksaa mut reenejä monesti. Toki varusteet kalliita myös. Mulla makso ratsastus 2x viikossa viimevuonna n. 1800€. Kisoissa olin jonkun neljä kertaa. Varusteisiin meni n.300€ ku piti hankkii kisavaatteetkin. Ostin kyl nekin halvimmasta päästä.

    • Anonyymi

      sisareni ja minun ratsastukseen menee kuukaudessa reilut 300e?

    • Anonyymi

      Moi! Minun mielestä ratsastus on aika kallista, varsinkin jos ottaa huomioon ratsastajan varusteet. Tietenkään kaikki eivät osta kuin ratsastuskypärän, mutta minulla on ainakin 3 eri ratsastushousut (kesähousut, talvihousut ja väliaikahousut, eli tavan). Sit kypärä, 2 ratsastushanskat, minichapsit, jodhpurit, raippa, aluspuku talveksi, talviratastussaappaat. Et kyllä niihin on mennyt rahaa, mutta se kannattaa jos ratsastaa säännöllisesti. Koska kun on hyvät ja mukavat varusteet, on kiva ratsastaakin.:)

      Mut joo siellä tallilla missä mä käyn, niin mun tunti maksaa (kerta) 35€. Ja jos ostaa 10-kerran kortin jotain yli 200€. Et kun harrastan säännöllisesti, kerran viikossa niin ei se hirveen halpaa vuodessa oo, mut se on ihanaa!:)
      Eli mun mielipide on, että ratsastus on aika kallista, mutta se riippuu myös tallista ja ratsastajan varusteista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe