Avioliitto ja auto

Masina

Avioliitto, isotuloinen mies, keskituloinen nainen, yhteinen talo, ei yhteisiä lapsia.
Mies omistaa auton, jolla kulkee työ- ja harrastematkoja ja jolla vie lapsiaan viikonloppuisin harrastuksiin. Naista mies auton kyytiin ei huoli kuin joskus satunnaisesti kauppareissuille kun mies hakee viikonloppuruoat omalle pesueelleen. Tosin joitakin kertoja mies on vienyt naisen lääkäriin, mutta niistäkin käynneistä mies jaksaa motkottaa ja muistuttaa asiasta tilaisuuden tullen. Naisella on ajokortti, mutta kolarin jälkeen hän ei oikein uskalla enää ajaa. Kun nainen tulee krt/vkko iltaisin kahdeksan jälkeen töistä kolmella julkisella kulkuvälineellä, värjöttelee viimassa, sateessa ja pakkasessa pysäkeillä ja on muutaman kerran pyytänyt mieheltä väsyneenä kuljetusapua, vastauksena on vaatimus bensamaksusta tai luento siitä, kuinka naisen pitäisi osallistua auton huoltokuluihin sekä vakuutusmaksuihin, vaikka nainen ei itse autoa käytäkään. Ja jos nainen haluaa miehen auton kyytiin, hänen on maksettava PUOLET kaikista autokuluista.
Onko tämä oikein?

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkadu

      ei ole oikein, ja juuri tuollaisen käytöksen takia erosin 30 vuoden jälkeen eli ikä teki vielä pahemmaksi miehen...

      • Masina

        30 vuotta on pitkä aika... Sietokykyni raja on tullut vastaan. Näyttää siltä, että kolme vuotta riittää minulle. Tapaus auto ei ole ainoa laatuaan.


    • kariaalto

      Onko miehellä ikää 18v? Ainakin käytöksen perusteella on.

      • Masina

        Mies täyttää kohta 48 vuotta. On kolmannessa parisuhteessa.

        Pari vuotta sitten hän antoi minulle vanhan ohuen urheilutakkinsa, jota olen käyttänyt pyörälenkeillä. Hihat ovat pitkät, mutta minua se ei haittaa. Eilen mies oli yhtäkkiä sitä mieltä, että minulla on taipumus omia hänen vaatteitaan ja esimerkkinä hän kertoi vain yhden tarinan vanhasta urheilutakista, jonka hän ANTOI minulle. Totta kai palautin vanhan takin hänelle, koska en halua riitaa. Olen hyvin hämmästynyt koko tapauksesta. Minulle ei ole tullut KOSKAAN mieleenikään pyytää häneltä takaisin useita UUSIA paitoja ja neuleita, joita olen hänelle laatuliikkeistä ostanut. Olen sanaton, hämmentynyt ja hyvin surullinen.


      • Yksinehdottomastiparempi

        Miksi ihmeessä tuhlaat aikaasi tuollaiseen mieheen? ?????? Enpä jaksa tajuta. Sori, -minä en tuhlaisi. Tuollaisia kyllä on 13 tusinassa. Siksipä on kolmannessa suhteessaan, kun edelliset puolisot ovat järkiintyneet.


      • Masina

        Joskus totuutta on vaikea ymmärtää. Joskus taas totuuden valkenemisen jälkeen tarvitaan sulattelu- ja kypsyttelyaikaa. Ratkaisu kyllä löytyy.


    • Cloetta

      Riippuu siitä keltä kysyy. Jos mieheltäsi kysyy, asia on varmasti oikein hänen mielestään. Oletan, ettei sinun mielestäsi ole. Nämä oikein - väärin vastaukset tulevat aina omista lähtökohdista ja intresseistä käsin.

      Minä en moista meninkiä hyväksyisi enkä ymmärrä tuon oloista avioliittoa; avioliitto on minulle yhteiseloa ja kaikki mikä on minun, on myös puolisoni ja toisin päin. Autamme toisiamme aina kuin vain voimme. Ja yhteinen arki pyritään tekemään molemmille mukavaksi ja helpoksikin.

    • mekkk

      Ompa onneton mies ja mina vein naisení eilen illalla töihin autolla kun halusi tulla tänäaamuna fillarilla kotito ja olin ensin 12h töissä ja klo 20 jälkeen vein. Tämänkaltainen jeesaaminen kuluu aprisuhteeseen ja minuakin kyyditään aina välillä ja makselen auton kulut Mennen tullen eikä haittaa.

      • ioihhiuioguyguygo

        Rakkauden tekoja.


    • Vanhaaloitus

      Osta oma auto niin helpottaa eikä tarvitse laskea kolikoita kenen se olikaan.

      • Masina

        Kuten aikaisemmin kirjoitin, autotapaus ei ole ainoa laatuaan. Oma auto ei ratkaise tilannetta. Pysyvä asennevamma ja sairaalloisen pihi luonne eivät häviä koskaan.


    • maksunainen

      Jos maksat puolet kaikista auton kuluista, se on siis puolet ajasta sinun käytössäsi. Ilmoita tämä miehellesi. Eli joka toinen päivä työmatkoihin ja joka toinen viikonloppu myös. Kuskatkoon sitten lapsensa joka toinen viikonloppu julkisilla. Todellisuudessa mies on ahne ja se ei hyvää liitollenne ennusta.

      Kaksi aiempaa liittoa ehkä menneet niin, että mies on maksanut kaiken ja on siitä katkeroitunut ja nyt kostaa sinulle. Tyhmintä siinä on, että ne jotka eivät odota toisen maksavan enemmän tai kaikkea saavat kärsiä. Minuakin kismittää se, että mieheni on menetellyt juuri näin ja nyt vaikka aina on lupaillut maksaa enimmän osan jostain, niin kummasti minä saan hankkia kaikenlaista yhteiseen kotiin omalla rahallani. Niin sohvat ja muutkin tai niitä ei sitten hankita vaikka vanhat hajoaa. Minä en ole ikinä elännyt kenenkään siivellä vaan päinvastoin ja siksi taas maksumieheksi joutuminen kismittää.

      • Honesty1

        Tuo on niin väärin kuin olla voi. En ymmärrä miksi nämä aiemmin maksumiehenä olleet eivät "kostaneet" maksumieheksi joutumistaan elätille, joka käytti heitä hyväksi. Miksi se pitää kostaa täysin viattomalle ihmiselle, jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Juuri tämän takia kannattaa miettiä kaksi kertaa kannattaako eronneen miehen kanssa olla, tai ainakin, että kannattaako muuttaa yhteen. Olisi mies saanut olla vihdoin onnellinen, kun lopulta löysi hyvän naisen, ei-elätettävää, eikä pilata sitä tuommoisella käytöksellä.


      • Masina

        Mies ostelee stereoita, cd-levyjä, urheiluvälineitä; minulta kysymättä sisusti koko talon siten, että pianolleni ja työpöydälleni ei jäänyt tilaa. Se tarkoittaa, että hän kerää omaisuutta, jota on helppo viedä mahdolliseen uuteen kotiin. Minä taas olen hankkinut kaikki liinavaatteet, pyyhkeet ja muuta arkitavaraa, joka kuluu ja jonka arvo ei säily. Onko mies osallistunut em. kuluihin? Ei ole. Itseasiassa minulla ei ole edes omaa huonetta, mutta kahdella miehen lapsella on kummallakin oma huone, vaikka lapset ovat meillä vain joka toinen viikonloppu. Asumiskulut pitäisi kuitenkin maksaa puoliksi tulojen epätasapainosta huolimatta.
        Olen helmikuusta lähtien katsellut asuntoilmoituksia. Tahdon oman kodin, omat huonekalut sekä tilaa pianolleni ja työpöydälleni. Tulevaa ex-miestäni en jaksa enää katsella. Mikä onni että en ole taloudellisesti kenestäkään riippuvainen!


    • BUUUUUUUUUU

      Omaa tyhmyyttään on, jos ei uskalla ajaa. Turhaa valigtusta ja napinaa, mutta tässäKIN perimmäinen pointti on lapset ekasta liitosta ja mustasukkaisuus

      • häpeäkurppa

        Siinä tuon aloittajan miehen kaltainen luuseri. Häpeä!


    • huh.huh.h

      Aika karmealta kuulostaa. Ei auto, vaan kaikkinensa koko asenne. Miten ihmeessä siedät ja kestät moista? Ottaisin kyllä jalat alleni, parempi ajaa vaikka resiinalla kuin tuollaisen miehen kyydillä.

      • Masina

        Olet oikeassa - kuulostaa karmealta ja tuntuu pahalta. Tosiasia on, että jos joku kohtelisi ystävää kuten mies on kohdellut minua, ystävyyssuhde loppuisi alta aikayksikön. Olen jutellut ystävieni ja läheisten kanssa tilanteesta. Heille olen kertonut tarinan lisukkeineen kaikkineen. He ovat olleet jo pitkään sitä mieltä, että syitä miehen ja minun yhdessäololle ei ole.


      • huh.huh.h.h
        Masina kirjoitti:

        Olet oikeassa - kuulostaa karmealta ja tuntuu pahalta. Tosiasia on, että jos joku kohtelisi ystävää kuten mies on kohdellut minua, ystävyyssuhde loppuisi alta aikayksikön. Olen jutellut ystävieni ja läheisten kanssa tilanteesta. Heille olen kertonut tarinan lisukkeineen kaikkineen. He ovat olleet jo pitkään sitä mieltä, että syitä miehen ja minun yhdessäololle ei ole.

        Voimia irtiottoon! Tuollaisen tilanteen valkeneminen varmaankin tapahtuu pikkuhiljaa, ensin tyyppi kokeilee mitä toinen on valmis sietämään ja vähitellen alistaminen etenee. Sillä alistamistahan tuo on.

        Aina ei voi tietää edeltä käsin, mitä ihmisestä parisuhteessa ilmenee ja tuollaisesta suhteesta toipuminen voi kestää, ehkä voisit käydä jossain juttelemassa. Kaikkea hyvää!


      • Masina

        Kiitos :-)

        Tänään taas uutta kivaa... Muutama päivä sitten kävimme kaupassa ja hankimme jää- ja pakastinkaappien alle 2 turvakaukaloa. Mies kehotti minua maksamaan ja maksoinkin, koska mies lupasi maksaa minulle osuutensa myöhemmin. Tänään hän oli sitä mieltä, että hän ei ole minulle velkaa senttiäkään. Samassa yhteydessä hän ehdotti, että hieman keskeneräinen talomme kannattaa laittaa myyntikuntoon minun säästöilläni ja että saan häneltä rahani takaisin myyntihetkellä.... Saa kyllä hoitaa remonttiosuutensa rahoituksen omin neuvoin.

        Mies antoi minulle pari vuotta sitten polkupyörän, jonka hän oli ostanut aikoinaan exälleen ja joka kulkeutui muuttokuorman mukana meidän osoitteeseemme. Pari päivää sitten hän muistutti siitä yllättäen sävyyn, joka ei jättänyt tulkinnanvaraa. Palautin pyörän kypärineen lukkoineen......


    • neuvot

      En oikein ymmärrä, miksi julistat tuota typeryyttäsi näillä palstoilla. Veikkaan, että olet ainakin yhden muun ketjun aloittaja. Vonkaat lukijoilta empatiaa, ja teet uuden ketjun, kun alatkin saamaan kritiikkiä. Minusta sinun kannattaisi varata aika mielenterveystoimistosta. Kuulostaa vähän siltä, että kaikki muumit eivät ole laaksossa.

      • Masina

        Kyllä, olen aikaisemminkin osallistunut keskusteluun. Viestini kertovat minusta ja elämästäni. Minun mielestäni on hienoa lukea sivullisten asiaan vihkiytymättömien ihmisten mielipiteitä, jotka nekin kertovat kirjoittajista itsestään. Tässä aloittamassani ketjussa viestittelyn taso on pysynyt asiallisena ja olen siihen tyytyväinen.
        Toivotan aurinkoista kesää kaikille osallistuneille :-)


    • 7167

      Porukka on perustellusti yksimielinen tuomiossaan. En minäkään ymmärrä tuollaista yhdessä elämistä. Vähiten kustannusjakoa.
      Minä lienen toisen laidan hölmö. Jäädessäni kokoaikaisesti kotiin 57-vuotisena ( putki ), jätti vaimoni korttinsa uusimatta samoihin aikoihin. Eipä tuo aiheuttanut edes keskustelua. Eipä tuon ole tarvinnut bussia käyttää. Kesäisin fillaroi lähimatkat.

    • malanie

      Juokse karkuun niin pian kuin pääset!

    • oppeliini1

      Ulkopuolisen on äärettomän vaikea ymmärtää miksi sinä tyonnät kehoasi, mieltäsi ja omaisuuttasi noin äärettomän vastenmieliseen ihmiseen! Miksi?!
      Ja sinä vain jatkat ja jatkat! Miksi?!

      Kenties saat tuosta jotain sairasta mielihyvää kertoessasi miten paljon parempi olet ihmisenä kuin tuo ällottävä, sinun huolleisesti valitsemasi puoliso. Emme ymmärrä, emme!

    • varakasmiesonpihi

      Muutin aikanaan isotuloisen miehen kotiin, itse olen ns keskituloinen. Oli aluksi todella ihastunut asuntoon, ja pidin kaikesta hyvää huolta. Ajan saatossa kuitenkin huomasin, ettei asunto ollutkaan täysin minun kotini. Kertaakaan en ole saanut "omin luvin" vaihtaa esimerkiksi huonekalujen järjestystä tms, sillä olihan koti hänen maksama jne (näitä kommenttejaan olen riitojen yhteydessä kuullut). Halusin aiemmin tuntea kodin enemmän omakseni, ja kysyin mahdollisuutta sen vuoksi maksaa hänelle vuokraa/ostaa xx verran siitä itselleni osuutta. Sekään ei hänelle sopinut, luultavasti siksi, että hän tosiaan haluaan pitää kaiken vallan itsellään. Hän myös nalkuttaa, etten hoida "kotiamme" riittävästi. Minulla ei ole enää paljonkaan intressejä koko asuntoon saati sitten valittavaan mieheen - hän on omalla käytöksellään vaikuttanut avioliittomme näivähtymiseen hyvin tehokkaasti.

      • 1sdjo

        Jätä tuo tomppeli, herranen aika. Miksi aikuinen ihminen viitsii katsella tuollaista toimintaa. Miehiä maailmassa piisaa, eikä yksinkään ole pirumpaa, on ainakin vapaus tehdä ja ajatella mitä haluaa. Tsemppiä sinulle!


      • kaisa_lk

        Etenkin ns toisella kierroksella olevien keskuudessa tämä ei kylläkään ole mitään outoa toimintaa, valitettavasti. Usein nainen on se, joka muuttaa miehen asuntoon, lapsiensa kanssa tai ilman. Vain huomatakseen käytännössä, että koti ei olekaan hänen, sanan varsinaisessa merkityksessä eikä muussakaan. Tästäkin syystä nämä toisen (saati kolmannen kierroksen) kierroksen perhe kotiyritykset ovat niin vaikeita monelle naiselle.


    • TYLYPIRKKO

      Mies vaihtoon - miten tollasen kusipään kanssa olet naimisiin mennytkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe