miten aloitan salapoliisi kertomuksen?

toivoton11

Mulla on jo juoni ja tiedän miten se jatkuu, mutta minun on vaikea keksiä alkua. Teen tarinaa salapoliisi Snowvystä joka ratkoo kultasepän liikeestä vietyä timantia. Enkä keksi mitenkää alkua.

26

1495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdyssanat

      Opettele nyt ihan alkajaisiksi yhdyssanat.

    • 10ja12

      Älä aloita kirjoittamista tarinan alusta, jos se tuntuu vaikealta. Tarinan voi kirjoittaa sekalaisessa järjestyksessä, eli aloita siitä kohdasta, joka tuntuu helpoimmalta kirjoittaa :)

      • snowvy.sucks

        Unohda koko juttu


    • hhllhhlhl

      "Olin toiminut vuosikaudet salapoliisina, mutta ruumis oli verisin näkemistäni. Tyyppi oli teurastettu viidakkoveitsellä ja ripustettu lopuksi lihakoukkuun. En silti hätkähtänyt yhtään. Tällainen on maailma. Sytytin syöpäkääryleen ja laitoin murharyhmän pojat asialle. Tarvittiin valokuvia, DNA-näytteitä ja sen sellaista. Itse mietin missä timantti mahtoi nyt olla".

      • jatkoakkk

        "Potkaisin tieltäni kaksi pubista iskemääni kissaa, jotka olin nainut tajuttomiksi. Toisella oli ollut ihan liian väljä, toinen oli kohtalainen, tosin sen rinnat muistuttivat männynkäpyjä. Pesä sen sijaan oli ollut hyvä, mietin, montako timanttia sinne mahtuisi. Puolen kilon pussillinen ehkä, tai vähän vähempi. Ehkä typy olikin ottanut sen timantin. Vaikkei se siellä ollut ollut. Ehkä se oli nielaissut timantin ja kivi oli nyt vatsassa. Viidakkoveitsi oli onneksi vielä paikalla ja typyn maha paljaana. Tartuin entuudestaan veriseen veitseen ja viilsin."


      • jatt
        jatkoakkk kirjoitti:

        "Potkaisin tieltäni kaksi pubista iskemääni kissaa, jotka olin nainut tajuttomiksi. Toisella oli ollut ihan liian väljä, toinen oli kohtalainen, tosin sen rinnat muistuttivat männynkäpyjä. Pesä sen sijaan oli ollut hyvä, mietin, montako timanttia sinne mahtuisi. Puolen kilon pussillinen ehkä, tai vähän vähempi. Ehkä typy olikin ottanut sen timantin. Vaikkei se siellä ollut ollut. Ehkä se oli nielaissut timantin ja kivi oli nyt vatsassa. Viidakkoveitsi oli onneksi vielä paikalla ja typyn maha paljaana. Tartuin entuudestaan veriseen veitseen ja viilsin."

        "Verta valahti lattialle aimo lätäkkö. Sisuskalut olivat hyvässä järjestyksessä typyn sisällä. Neidon kirkuminen vaimeni nopeasti, kun pengoin paljain käsin vatsalaukun sisältöä veriletuista haaveillen. Aamiaiseksi olin syönyt vain donitseja. "


      • jjjkll
        jatt kirjoitti:

        "Verta valahti lattialle aimo lätäkkö. Sisuskalut olivat hyvässä järjestyksessä typyn sisällä. Neidon kirkuminen vaimeni nopeasti, kun pengoin paljain käsin vatsalaukun sisältöä veriletuista haaveillen. Aamiaiseksi olin syönyt vain donitseja. "

        Jokin niksahti päässäni ja summamutikassa kouraisin kädet täyteen ja aloin silmittömästi ahmia. Mässäiltyäni kylliksi aloin voida pahoin ja yhtäkkiä päästin kamalat yrjöt. Timantti ponnahti suustani ja silloin muistin kaiken, myös kaupan josta olin ostanut viidakkoveitsen. Kauhistuttava totuus lamautti minut enkä pannut yhtään hanttiin kun valkotakkiset veivät minut lataamoon. Siellä olen ollut jo 30 vuotta.


      • jjjsss1
        jjjkll kirjoitti:

        Jokin niksahti päässäni ja summamutikassa kouraisin kädet täyteen ja aloin silmittömästi ahmia. Mässäiltyäni kylliksi aloin voida pahoin ja yhtäkkiä päästin kamalat yrjöt. Timantti ponnahti suustani ja silloin muistin kaiken, myös kaupan josta olin ostanut viidakkoveitsen. Kauhistuttava totuus lamautti minut enkä pannut yhtään hanttiin kun valkotakkiset veivät minut lataamoon. Siellä olen ollut jo 30 vuotta.

        "#0-vuotishoidon päivää seuraavana päivänä kuitenkin karkasin. Oli bodannut joka ainut päivä, salaa tietysti ja leikkinyt, että ryhtini oli valahtanut ja kaikki voimat poissa. Niinpä minun oli helppo heittää seinään yksi kukkakeppi hoitaja, liekö homo tai muutoin vain uivelo, parta sillä ei kasvanut, muista karvoituksesta ei ollut tietoa. Nappasin siltä avaimet, kun se nojasi kiviseinään valuan koko ajan alaspäin, aivot siltä olivat levinneet harmaaksi massaksi, olin tainnut käyttää vähän liikaa voimaa. No, voimia oli hyvä olla vastaisen varalle.

        En kohdannut vastustusta, kun pinkaisin poikki hourulan pihan, muutama ulkoilija siellä hiukan viittoili. Tuttuja tyyppejä, sekin, joka oli vuoropäivin Jeesus, vuoropäivin profeetta Muhammed. Nappasin ylilääkärin Audin, äijä oli jättänyt ovet auki ja avain oli virtalukossa. Mitäs sitä nyt turhia varomaan, tiesin sen ajattelevan, eihän hullut autoa aja, tuskin tunteekaan.

        Hansikaslokerossa oli äijän passi ja totesin, että jos kävisin parturissa ja hankkisin siistit vaatteet, olisimme hämmästyttävän samannäköiset."


      • gggjjj
        jjjsss1 kirjoitti:

        "#0-vuotishoidon päivää seuraavana päivänä kuitenkin karkasin. Oli bodannut joka ainut päivä, salaa tietysti ja leikkinyt, että ryhtini oli valahtanut ja kaikki voimat poissa. Niinpä minun oli helppo heittää seinään yksi kukkakeppi hoitaja, liekö homo tai muutoin vain uivelo, parta sillä ei kasvanut, muista karvoituksesta ei ollut tietoa. Nappasin siltä avaimet, kun se nojasi kiviseinään valuan koko ajan alaspäin, aivot siltä olivat levinneet harmaaksi massaksi, olin tainnut käyttää vähän liikaa voimaa. No, voimia oli hyvä olla vastaisen varalle.

        En kohdannut vastustusta, kun pinkaisin poikki hourulan pihan, muutama ulkoilija siellä hiukan viittoili. Tuttuja tyyppejä, sekin, joka oli vuoropäivin Jeesus, vuoropäivin profeetta Muhammed. Nappasin ylilääkärin Audin, äijä oli jättänyt ovet auki ja avain oli virtalukossa. Mitäs sitä nyt turhia varomaan, tiesin sen ajattelevan, eihän hullut autoa aja, tuskin tunteekaan.

        Hansikaslokerossa oli äijän passi ja totesin, että jos kävisin parturissa ja hankkisin siistit vaatteet, olisimme hämmästyttävän samannäköiset."

        Käväisin parturissa ja vaatekaupassa ja palasin samantien takaisin. Jäin odottelemaan parkkipaikalle kunnes ylilääkäri saapui autolleen. Hänestä ei ollut vastusta. Sulloin äijän tähteet takakonttiin ja palasin pöpilään – tällä kertaa ylilääkärinä. Mielessäni oli vain yksi ajatus: kosto!


      • hhlhlhl
        gggjjj kirjoitti:

        Käväisin parturissa ja vaatekaupassa ja palasin samantien takaisin. Jäin odottelemaan parkkipaikalle kunnes ylilääkäri saapui autolleen. Hänestä ei ollut vastusta. Sulloin äijän tähteet takakonttiin ja palasin pöpilään – tällä kertaa ylilääkärinä. Mielessäni oli vain yksi ajatus: kosto!

        Aivan aluksi puin ylleni lääkärintakin. Sitten menin leikkaussaliin ja valitsin muutamia kirurgin veitsiä, jotka laitoin taskuuni. Nauraa hohottaen katsoin peiliin. Kaikki olivat kohdelleet minua vuosikaudet kuin mielipuolta... pian he saisivat havaita erehtyneensä raskaasti. Olin kaikin puolin täysin järkevä...


      • hhhhhch

        Tapoin ensimmäisen vastaantulijan seivästämällä sairaanhoitajanaisen silmät kirurginveitsillä. Nainen ei kuollut heti, vaan jäi vaikertelemaan lattialle. Viimeistelin homman viiltämällä kurkun auki. Katsoin hurmeisen kiihkon vallassa, kuinka punainen veri suihkusi seinille, kengilleni ja housuilleni. Sitten verenpaine heikkeni ja kurkusta kuului enää ohutta pulputusta. Ajattelin timanttia, muuta en voinut ajatella. Se täytti mieleni.


      • ggkgkkg
        hhhhhch kirjoitti:

        Tapoin ensimmäisen vastaantulijan seivästämällä sairaanhoitajanaisen silmät kirurginveitsillä. Nainen ei kuollut heti, vaan jäi vaikertelemaan lattialle. Viimeistelin homman viiltämällä kurkun auki. Katsoin hurmeisen kiihkon vallassa, kuinka punainen veri suihkusi seinille, kengilleni ja housuilleni. Sitten verenpaine heikkeni ja kurkusta kuului enää ohutta pulputusta. Ajattelin timanttia, muuta en voinut ajatella. Se täytti mieleni.

        Jälleen ahmin ja join kaikessa rauhassa ja tyydytin nälkäni. Olin jälleen kerran todistanut itselleni ja koko maailmalle että olin täysin normaali. Mutta arvokas työni oli kesken. Vedin punaisen viirun seinälle ja jatkoin matkaa. Numero yksi. Homma oli hoidossa. Mutta olin vasta alkanut. Hypistelin veitsiä taskussani varoen loukkaamasta sormiani. Sitä paitsi oli mietittävä missä timantti juuri nyt oli.


      • hshhshhs
        ggkgkkg kirjoitti:

        Jälleen ahmin ja join kaikessa rauhassa ja tyydytin nälkäni. Olin jälleen kerran todistanut itselleni ja koko maailmalle että olin täysin normaali. Mutta arvokas työni oli kesken. Vedin punaisen viirun seinälle ja jatkoin matkaa. Numero yksi. Homma oli hoidossa. Mutta olin vasta alkanut. Hypistelin veitsiä taskussani varoen loukkaamasta sormiani. Sitä paitsi oli mietittävä missä timantti juuri nyt oli.

        Heräsin hikisenä kauheasta painajaisesta. Hetkeen en tiennyt missä olin, sitten muistin edellispäivän tapahtumat ja hymyilin ohutta mielipuolen hymyä. Kohottauduin käsieni varaan. Oli hämärää. Tajusin makaavani valtavan ruumiskasan päällä. Kaikilta ruumiilta oli hakattu pää irti ja ne oli ripustettu lihakoukkuihin huoneen kattoon. Naisia, lapsia, miehiä, nuoria, vanhoja. Kasvojen ihot roikkuivat ilmeettöminä, katseet tyhjinä. Kaunista, ajattelin. Seinään oli kirjoitettu verellä numero 36. Olin vasta tehtäväni alussa. Hamusin timanttia, se oli saatava.


      • ggkkgkggkf
        hshhshhs kirjoitti:

        Heräsin hikisenä kauheasta painajaisesta. Hetkeen en tiennyt missä olin, sitten muistin edellispäivän tapahtumat ja hymyilin ohutta mielipuolen hymyä. Kohottauduin käsieni varaan. Oli hämärää. Tajusin makaavani valtavan ruumiskasan päällä. Kaikilta ruumiilta oli hakattu pää irti ja ne oli ripustettu lihakoukkuihin huoneen kattoon. Naisia, lapsia, miehiä, nuoria, vanhoja. Kasvojen ihot roikkuivat ilmeettöminä, katseet tyhjinä. Kaunista, ajattelin. Seinään oli kirjoitettu verellä numero 36. Olin vasta tehtäväni alussa. Hamusin timanttia, se oli saatava.

        Joo, kaikki millä oli vähänkään merkitystä oli se timantti. Ruumiskasa, kuollut hoitsu, timanttikauppias lihakoukussa, ylilääkäri takakontissa.-.. yksi saman hailee. Timantti oli saatava! Halusin laittaa sen piirongin päälle ihailtavaksi samalla kun katson salkkareita. Olin löytänyt elämän tarkoituksen!!!


      • Anonyymi

        voisitko pliis kirjoittaa loputkin
        toi on niin hyvä


    • TästäLähtee

      Hyvin käytetty ilmaisu on:Olipa kerran ja siitä jatkat salapoliisisi kanssa. Tai toinen alku: Kukaan ei olisi uskonut, että näin voi tapahtua pienessä kultakaupassa, jossa omistaja oli juuri .......................jne. Ole hyvä.

    • ernomainen

      Aloita tällä klassikolla: Oli synkkä ja myrskyinen yö.

      • Anonyymi

        Perkeles.minä aioin ehdottaa tätä😁😁😁


    • Samaharrastus

      Mene suoraan asiaan, ei mitään synkkää myrskyistä syysyötä alkuun. Joskus kannattaa poistaa muutama ensimmäinen lause kokonaan.

    • Anonyymi

      harmi

    • Anonyymi

      Aloita näin : "Oli synkkä ja myrskyinen yö."

    • Anonyymi

      Kukapa ei olisi uskonut että tässä käpykolossa tapahtuisi silmitön miestappo. Eikä sellaista sitten tapahtunutkaan. Eihän täällä ollut enää miehiä. Ne jotka olivat jääneet paikkakunnalle, kun työpaikat olivat kadonneet, olivat nyt joko rapajuoppoja tai lepäsivät hautuumaalla. Sillä mitä täällä nyt enää oli, jopa valtion suojatyöpaikatkin olivat kadonneet ja niissä nyt ei koskaan oikein miehiä ollut töissä nähtykään. Johtajat olivat vanhoja syöttiläitä, joitten näkeminen sai kyllä aikaan etäisiä miestappoajatuksia, mutta täällä sai kätensä likaisiksi muutoinkin. Mikä tällainen paikkakunta tosiaan oli, pussinperä takimmaisessa hatelikossa. Tai paremminkin pullonperä, niljaisen liuotinviinan viimeinen nuolaisu odottamassa elämäänsä kyllästynyttä ihmisrauniota. Ei täällä asunut ketään kiinnostavaa ihmistä, pelkkiä susia ja surkimuksia, jotka eivät olleet viitsineet raahautua muualle kuihtumaan. Ei täällä ollut enää kauppoja, kunnan palvelut oli siirretty läheiseen kaupunkiin, johon pääsi linja-autolla kahtena päivänä viikossa, jos jaksoi nousta kyytiin ennen kymmentä. Hylättyjen rivitalojen pihateillä kasvoi pajukkoa, kattojen läpitse tunkivat näkyviin lepät ja koivut. Kirkon nurmialueen olivat vallanneet maamyyrät, joitten korkeat kolot kertoivat minkä sortin elämälle kyläkunta oli antautunut.

      Aluksi kukaan ei tiennyt minkä vuoksi Sheyla saapui kylään. Ensimmäisenä hänet tapasi lossikuski, joka kyyditsi tuon etelämerien neidon salmen ylitse. Sheyla hymyili ystävällisesti, mutta säilytti koko ajan välimatkan, kenenkään ei onnistunut murtaa salaisuuden muuria, joka häntä ympäröitsi. Kylän miehet, joitten kehot oli kehno viina muuttanut tutisevaksi hyytelöksi, toivoivat nyt, että edes jotain olisi ollut jäljellä heidän miehisyydestään. Vaan eipä ollut. Vielä joulukuussa sai Sheyla käydä avantouinnilla ilkialastomana. Veri pakeni miesten yläpäästä heidän katsellessaan tuota täydellistä, naisellisesti keinahtelevaa vartaloa, jonka ainoana ulkonaisena koristeena oli punotulla nahkavyöllä lantiolle solmittu julmetun suuri punainen timantti.

    • Anonyymi

      Aloita se näin: kgugkfnfifkdbrifjdkdidksldocughg fkfifjxixjxjfugjfi

      Tai näin: gkficbfifjgickfod lflgifbfigk

      Tai oisko tää: tlxickfädlfifix7372616

    • Anonyymi

      Osta Tapani Baggen kirja: Se murhaa joka osaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt vitun idiootit hiljaa!
      Elä kuuntele noita. Miksi kirjoittaisi jostain hemmetin ihmissyöjästä. Kulunut idis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe