Miehen rakkaus loppunut?

YksinäisyysRaastaa

Olen avioliitossamme yksinäinen. Yhteisiä vuosia takana neljä, yksi lapsi on ja toinen tulossa. Mies käy töissä, töistä tultuaan on lapsen kanssa jonkin verran. Kun lapsi menee nukkumaan, mies hautautuu "omaan tilaansa", ei hakeudu seuraani ja jos alan keskustella jostain ihan tavallisesta, on se nalkutusta/vaatimista tms. Sanoo usein minua laiskaksi, vaikka tuon talouteemme suurimman osan toimeentulosta, hoidan lapsen, teen pihatyöt, talvella lumityöt, siivoan enimmäkseen yksin kodin ja teen kotiin lähes kaikki hankinnat. Selitykseksi tälle mies sanoo, ettei olisi itse tarvinnut sitä tai tätä. Koska itse halusin vaikkapa sohvan, saan sen itse maksaakin. Maksan lapsen vaatteet, varusteet, vakuutukset, pihalle hankittavat kasvit jne, huonekalut, suurimman osan ruokalaskuista. Mies maksaa auton, siinä kaikki.

Mies haluaa seksiä kanssani ehkäpä kerran kolmessa viikossa, itse en oikeastaan ehdota seksiä koskaan. Todellisuudessa kaipaan läheisyyttä, mutta jotenkin olen alkanut pelätä miestäni. Mies lannistaa minut aina, kun olen innostunut jostain. Mies sanoo vian kaikkeen olevan minussa, haluaa että minä muuttuisin. Todellisuudessa en nalkuta. Haluaisin, että yhdessä perheenä tekisimme kaikkea, miettisimme kodin laittoa, tulevaisuutta, yhteistä elämää.

En enää edes osaa itkeä. Mietin vaan, onko mieheni rakkaus täysin loppunut. Vai onko vika tosiaan vain minussa? Kun on liian lähellä tässä tilanteessa, on vaikea nähdä asiaa selkeästi. En usko, että miehelläni on toista naista. Hän tulee aina töistä suoraan kotiin, eikä vapaa-ajallaankaan käy missään. Aiemmin hän oli sosiaalisesti paljon aktiivisempi. Sanottakoon vielä, että olen hyvännäköinen nainen ja pidän ulkonäöstäni huolta, en ole lihonut muodottomaksi lapsen saannin jälkeen, laitan hiukset ja meikit, kun jonnekin lähdemme, joten tämäkään asia ei ole suhteen alun jälkeen muuttunut.

Olen todella yksinäinen. Ennen odotin miestäni töistä kotiin. Välillä odotan vieläkin. Joudun kuitenkin usein pettymään, koska hän ei halua olla seurassani. En edes muista milloin hän olisi viimeksi minua halannut, varmastikin joskus viime vuoden puolella. Mikäli meillä ei olisi lasta emmekä olisi naimisissa, tietäisin mitä tehdä - eroaisin. Nyt asia ei ole niin yksinkertainen, kun on mietittävä seurauksia laajemmin. Se tarkoittaisi lapselle rikkinäistä kotia, muuttoa omasta kodista sekä muita asioita, jotka saavat minut edelleen yrittämään. Olen ehdottanut parisuhdeterapiaa. Mutta miehen vastaus on, että minun tulisi muuttua. En vaan ymmärrä millaiseksi. En ole nalkuttavaa tyyppiä, enkä muutenkaan mitenkään poikkeuksellisen "hankala" ihminen.

Valitsin kai vaan väärän miehen. Tiedän aiemmasta suhteestani, millaista on olla rakastettu. Nyt ei todellakaan tunnu siltä. Väärä mies, väärä valinta, ja sellaisen miehen kanssa vielä lapsi. Huonoa tuuria. Vääriä päätöksiä elämässä.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kertoisitteko miten tilanne ratkesi? Paraniko suhteenne vai johtiko tämänkaltainen tilanne eroon?

Asiallisia kirjoituksia, kiitos :)

8

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläkirjotaliian

      Pitkiä tekstejä, en jaksa lukee ;D

    • hae.apua.itsellesi

      On hyvä, että kirjoitat pitkästi. Tilanne kuulostaa siltä, että on vakavan keskustelun paikka. Sinun pitäisi kertoa miehellesi, että olet harkinnut eroa. Mene yksin pariterapiaan, jos mies ei lähde. Parisuhteen takana vaikuttavat monet asiat esimerkiksi lapsuudenperheestä, joita ihminen itse ei tiedosta. Pienten lasten hoito on vaativaa ja kypsyyttä edellyttävää puuhaa yksistäänkin, perhe-elämään tarvittaisiin molempien vanhempien panostusta. "Vapaamatkustajaksi" heittäytyminen parisuhteessa (eli toisen syyttäminen vuorovaikutuksen ongelmista) on tavallista, mutta sellaiseen ei pidä suostua. Yhteistä tekemistä vailla oleva parisuhde ei oikeastaan ole mikään parisuhde, terapiasta löytyy keinoja parantaa viestintää, jos molemmat sitä haluavat. Voi myös tutkia arvoja ja asenteita, joita suhteen dynamiikasta löytyy.

    • KokemusK

      Kyllä tuo on terapian paikka, niin suhteellenne kuin varmaan miehellekin. Tuntuu että mies on vähän masentunut ja väsynyt kun mikään ei huvita ja sosiaaliset suhteetkin ovat vähentyneet.
      Ehkä kannttaisi nostaa kissa ihan kunnolla pöydälle ja kertoa miehelle että se on nyt joko terapia ja asioista puhuminen tai sitten ero on ihan konkreettinen vaara. Usein miehen herättää vasta se kun vaimo suoraan sanoo että ero voi olla lähellä.

      Olen itse nähnyt oman sisarukseni parisuhteen jossa oltiin vähän samassa jamassa. Onneksi siellä se vastahakoinen osapuoli saatiin raahattua terapiaan ja jo muutaman käynnin jälkeen solmut alkoivat aueta. Kävi ilmi että suhde heijasteli sen toisen puolison omaa pahaa oloa, ei ongelmia itse suhteessa. Kun tämä saatiin selville niin toisen osapuolen terapia korjasi vähitellen suhteen entiselleen ja nyt on menty jo monta vuotta oikein hyvin eteenpäin.

      Älä siis jää jumittamaan tuohon omaan onnettomuuteesi suhteessa vaan tee päätöksiä joilla voidaan korjata vielä tilanne. Varaa itse aika terapiaan ja tee miehellesi selväksi että sinne mennään ja siellä käsitellään molempien asioita. Jos hänellä on toiveita sinun suhteesi, nekin voi siellä esittää ja myös sinä voit muuttua jos on tarpeen. Mutta hän itsekin voi joutua muuttumaan. Mutta jos mitään ei tehdä niin asiat eivät välttämättä pääty hyvin.

    • Stellaria

      Edellisiin kommentteihin ei minulla ole juuri lisättävää. Sen verran kuitenkin, että pidä huoli itsestäsi. On oikein haluta henkistä ja fyysistä läheisyyttä, mutta vaikka et niitä tällä hetkellä mieheltäsi saa, se ei tee sinusta huonoa. Arvosta itseäsi ja sitä, mitä perheen ja kodin eteen teet - vaikkei mies sitä näkisi.

      Ehdota vielä terapiaa. Sano, ettet syyttele, mutta että asioihin pitää tulla muutos ja olet itse valmis siihen. Pitää ruveta toimimaan yhdessä. Jos mies ei lähde, mene yksin. Ulkopuolisen näkemys ja oikeat kysymykset voivat auttaa sinua eteenpäin.

    • bnc

      Kuulostaa ihan samalta, itsekin maksan kaikki kodin hankinnat ja usein saan vain kuulla että tarvittiinko nyt tätäkin, olen kuulemma laiska vaikka käyn joka päivä töissä , kesälomallakin.

      Olen kuulemma laiska tekemäään töitä vaikka tulokseni on noussut töissä.

      Siivoan kodin ja pihan ja teen ruokaa. Silti kuulen aina, että täällä ei ole mitään syötävää

      Jos innostun jostain matkasta, kuulen että sinnekö nyt pitäis päästä.

      Ei koskaan että kuulostaa hyvälle, voidaan suunnitella .

      Koko juttu kuulostaa ihan samalta kuin alkuperäisen kirjoittajan.

      Olisi hauska jos nämä miehet voisi keskenään laittaa yhteen ja voisivat toisilleen nokittaa että etkös saanut töissä mitään aikaan , mihkäs sinä tuota moottorosahaa tarvit, eihän sinulla ole rahaakaan.

      Mikä oikeus on sanoa naiselle noin? Eikö oikea mies sanoisi että hyvä että kävit taas töissä niin ihmiset saivat apua tai että

      kiva kun olet tehnyt ruokaa.

      Ei niitä joka kerta tarvitse sanoa, mutta joskus enemmin kuin nuo nokitukset.

    • 7369

      Ihmettelen kaiken sietäviä naisia!
      Aloittajan kohdalla tulee mieleeni kysymys mikä on aiheuttanut miehen käyttäytymisen muutoksen?

      Kaikille kaiken sietäville. Yhteiset tavoitteet lyhyemmällä ja pitemmällä tähtäyksellä. Onko niitä?
      Henkilöön kohdistuva tölviminen. Miten viitsitte kuunnella?
      Raha-asiat. Miksi eivät kaikki killingit ole yhdessä ja samassa kassassa molempien käytettävissä?

      Kodin hankinnoista. Meillä vaimoni vastaa sillä sektorilla kaikesta. Tosin kun kyse on jostakin mittavammasta hankinnasta kuten esimerkiksi sohvakalustosta niin hän raahaa minut mukaan kauppakierrokselle jolla yritän olla edes hieman kiinnostunut.
      Vastaavasti, ostin tämän nykyisen tehdasuuden automme vaimon sitä näkemättä ja ajettuani sen pihaamme niin ensimmäinen lausuma oli "herra jumala, pitiks se olla tuon värinen"?

      Kummallakaan meistä ei ole omaa tiliä vaan molemmat tilit ovat ehdolla rva TAI hra.
      Tunnemme vastuumme kumpikin ilman vähäisintäkään kontrollia.

    • Mikärakkaus

      Kyllä mieähesi on oikeassa; sinun pitää muuttua, koska hän ei siihen ikinä pysty, ei kykene. Lakkaa säälimästä itseäsi ja näytä mitä muutos tarkoittaa ja närhen munat samalla.

    • Kamalasude

      En olis päivääkään tuollaisessa suhteessa mollattavana ja kiusattavana, äijäsi on narsku ja itsekäs paska, suosittelen eroa, ei tuollatavalla voi elää , olet pian masentunut ja menettänyt itsetuntosi.
      Tuskin hän miksikään muuttuu se on luonne tuolainen, ja se haluu alistaa ja nöyryyttää sinua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe