Rakas Jumala, minulla on asiaa

Parahin kristinuskon Jumala. Minua syytetään sinun pilkkaamisestasi lähes päivittäin, kun kerron mielipiteitäni Sinusta ja toimistasi ihmiskunnan historiassa.

Joten nyt pyydän, että mikäli Sinulla parahin Jumala on valittamista jutuistani, niin tee se tämän päivän aikana, ennen auringon laskua.

Viestin voit tuoda minulle esimerkiksi palavan pensaan välityksellä. Puhuva aasi käy samoin, tai heitä minua kuumalla kivellä. Samoin jos olet oikein tuohtunut, voit tuhota kotikaupunkini kuten Sinulla on tuohduksissa tapana ollut tehdä. Saattaa tietenkin mennä muutama adventisti siinä sivussa, mutta suuret linjat ovat olleet Sinulle aina tärkeitä, ei yksityiskohdat.

Joten nyt minä olen kuulolla. Sinulla on riittävästi aikaa kertoa näkemyksesi.

Mutta minusta tuntuu siltä, että minä tulen pettymään, sillä etpä taida Sinäkään tehdä jumalien sääntöön poikkeusta, vaan jumalat pettävät aina. Nyt sinulla on loistava tilaisuus kertoa minulle se, mitä Sinä minusta ajattelet ja sinulla on paljon vaihtoehtoja valita vaikkapa niistä, kuinka sinä olet raamatun mukaan välittänyt viestejä, joten jään odottamaan.

Tosin heti tullaan kertomaan, että kuolemani jälkeen Sinä sitten kerrot, mutta rakas Jumala, tunnethan Sinä minut jo, eli minä en ole aivan niin tyhmä kuin monet muut, joten minä toivoisin sinulta viestin jo eläessäni, enkä oikein vakuutu näistä "sitten kuoleman jälkeen" -jutuista.

Sinä tiedät, rakas Jumala, että en minä ostaisi autoakaan sellaiselta autokauppiaalta, joka lupaa minulle auton kuolemani jälkeen, niin jos minä en usko asiassa autokauppiasta, niin miksi minä uskoisin jotain itseään jumalaksi kutsuvaa.

Joten aurinko laskee tuossa kymmenen hujakoilla, niin pistäpäs Kaikkivaltiaan kykysi nyt käyttöön ja vakuuta minut kunnolla viestilläsi, jossa kerrot että mitä minusta ajattelet. Muistutan vielä, eli palava pensas, puhuva aasi, puhuva käärme käy myös, kuuma kivi, maanjäristys, meteorisade, tuho ja hävitys. Keinoja sinulla raamatun mukaan on ja olet niitä ahkerasti käyttänytkin, niin nyt vain kerro minulle.

119

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelemista-B-mannille

      Tässä muutama viikko sitten sanoi yksi nainen että Jeesus oli varmaan huumeiden käyttäjä .. ja sitten hetkeä myöhemmin, että jos Jumalalla on hänelle jotain sanomista niin sanokoon - mutta hänellä itsellään ei ole mitään sanomista Jumalalle...

      Kerron tämän osoitukseksi ateismin sokeudesta. Ateistit nimittäin uskottelevat itselleen. että he ovat tärkeämpiä kuin Jumala - ja tekevät Jumalasta itselleen jonkinlaisen palvelijan ja syyttävät Jumalaa ja antavat Jumalalle ohjeita ... kun ensin ovat pilkanneet ja eksyttäneet ihmisiä sekoilemaan samalla tavalla kuin he itse tekevät.

      • >>> kun ensin ovat pilkanneet ja eksyttäneet ihmisiä sekoilemaan samalla tavalla kuin he itse tekevät. >>>

        Mistä sinä voit tietää minun mahdollisista sekoiluistani?

        En keksi kuin yhden syyn, että sinä juttelet jonkin jumalan kanssa ja se jumala on kertonut sinulle.

        Joten jos sinulla on tähän jumalaan kovin lämpimät suhteet, niin pyydäpäs nyt palvelusta, eli että toimittaa minulle viestin, jonka minäkin voin ymmärtää.

        Jos jumalasi ei keksi keinoja, niin sano että katsoo raamatusta miten on toiminut ennen vanhaan. Voihan se olla, että dementia on yleinen ongelma myös jumalailla.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> kun ensin ovat pilkanneet ja eksyttäneet ihmisiä sekoilemaan samalla tavalla kuin he itse tekevät. >>>

        Mistä sinä voit tietää minun mahdollisista sekoiluistani?

        En keksi kuin yhden syyn, että sinä juttelet jonkin jumalan kanssa ja se jumala on kertonut sinulle.

        Joten jos sinulla on tähän jumalaan kovin lämpimät suhteet, niin pyydäpäs nyt palvelusta, eli että toimittaa minulle viestin, jonka minäkin voin ymmärtää.

        Jos jumalasi ei keksi keinoja, niin sano että katsoo raamatusta miten on toiminut ennen vanhaan. Voihan se olla, että dementia on yleinen ongelma myös jumalailla.

        Bravo !!!


    • Exadventistiparka

      Tiedätkö Bushmanni, joskus Jumala vastaa rukouksiin jo ennen kuin olemme ne ehtineet sanoa.
      "Puhuva aasi käy samoin, "
      Oletko katsonut peiliin ?

      • >> Oletko katsonut peiliin ? >>

        Oi mikä ihanan kristillinen vastaus.

        Mutta sinäkin siis olet sitä mieltä, että jumalasi pettää minut tälläkin kertaa, eikä toimita viestiä jonka voisin ymmärtää?

        Jumalat pettävät aina ja se sinäkin tulet huomaamaan.


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        >> Oletko katsonut peiliin ? >>

        Oi mikä ihanan kristillinen vastaus.

        Mutta sinäkin siis olet sitä mieltä, että jumalasi pettää minut tälläkin kertaa, eikä toimita viestiä jonka voisin ymmärtää?

        Jumalat pettävät aina ja se sinäkin tulet huomaamaan.

        Jer 2:
        "19 Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.
        20 Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella'. Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.
        21 Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnöksiksi?
        22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
        23 Kuinka saatat sanoa: 'En ole saastuttanut itseäni, en ole baaleja seurannut'! Katso menoasi laaksossa, huomaa, mitä olet tehnyt, sinä nopea, nuori naaraskameli, joka juokset sinne ja tänne;
        24 sinä villiaasi, erämaahan tottunut, joka himossasi ilmaa ahmit! Kuka hillitsee sen kiiman? Joka sitä etsii, sen ei tarvitse väsyttää itseään; sen löytää, kun tulee sen kuukausi.
        25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'"


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        Jer 2:
        "19 Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.
        20 Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella'. Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.
        21 Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnöksiksi?
        22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
        23 Kuinka saatat sanoa: 'En ole saastuttanut itseäni, en ole baaleja seurannut'! Katso menoasi laaksossa, huomaa, mitä olet tehnyt, sinä nopea, nuori naaraskameli, joka juokset sinne ja tänne;
        24 sinä villiaasi, erämaahan tottunut, joka himossasi ilmaa ahmit! Kuka hillitsee sen kiiman? Joka sitä etsii, sen ei tarvitse väsyttää itseään; sen löytää, kun tulee sen kuukausi.
        25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'"

        Etkö luota jumalaasi edes sen vertaa että antaisit hänelle mahdollisuuden kertoa henkilökohtaisesti asiansa?

        No jos olemme rehellisiä, niin et sinä luota. Ja mitä nuo kopioidut jakeet koettivat kertoa? Anna jumalallesi mahdollisuus ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti, joten sitä tässä nyt odotellaan eikä sitä, että olet oppinut copy/pasten käytön.


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        Etkö luota jumalaasi edes sen vertaa että antaisit hänelle mahdollisuuden kertoa henkilökohtaisesti asiansa?

        No jos olemme rehellisiä, niin et sinä luota. Ja mitä nuo kopioidut jakeet koettivat kertoa? Anna jumalallesi mahdollisuus ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti, joten sitä tässä nyt odotellaan eikä sitä, että olet oppinut copy/pasten käytön.

        Ai mitäkö ne kertovat ? Aasista, joka on hylännyt Jumalan, ei pelkää Häntä ja hirnuu aavikolla, juosten sinne tänne väittäen ettei ole mitään epäjumalaa seurannut.
        Minusta se vain on oikein hyvä vastaus rukoukseesi näyttää puhuva aasi, ei tarvitse siis odotella, vaan ainoastaan peiliin katsoa.
        Senhän olisit itsekin osannut päätellä, jos olisit edes ajatellut mitä sanoin... tosin, olen sen aiemminkin huomannut ettet edes mieti mitä muut sinulle kirjoittavat.
        Enkö sitten luota Jumalaani ? No, Raamatun mukaan Hän ei herjauksiin herjaajan toivomalla tavalla vastaa, joten uskoni mukaisesti pidän aika itsestäänselvänä että hän jättää sinut odottaen hirnumaan.
        Mutta sanohan, pyytäessäsi omaa tuhoasi, toivotko itse sitä vastausta vai et ?


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        Ai mitäkö ne kertovat ? Aasista, joka on hylännyt Jumalan, ei pelkää Häntä ja hirnuu aavikolla, juosten sinne tänne väittäen ettei ole mitään epäjumalaa seurannut.
        Minusta se vain on oikein hyvä vastaus rukoukseesi näyttää puhuva aasi, ei tarvitse siis odotella, vaan ainoastaan peiliin katsoa.
        Senhän olisit itsekin osannut päätellä, jos olisit edes ajatellut mitä sanoin... tosin, olen sen aiemminkin huomannut ettet edes mieti mitä muut sinulle kirjoittavat.
        Enkö sitten luota Jumalaani ? No, Raamatun mukaan Hän ei herjauksiin herjaajan toivomalla tavalla vastaa, joten uskoni mukaisesti pidän aika itsestäänselvänä että hän jättää sinut odottaen hirnumaan.
        Mutta sanohan, pyytäessäsi omaa tuhoasi, toivotko itse sitä vastausta vai et ?

        >>> Ai mitäkö ne kertovat ? >>

        Ja tämä hieno pätkä ei siis millään kykene kertomaan sinusta, koska sinähän olet jo taivaspaikkasi varmistanut ja olet nk. parempi uskova?

        Mutta olemme yhtä mieltä siitä, että sinun jumalasi ei kykene antamaan minulle henkilökohtaista vastausta?

        Hän ei kykene siihen, vaan tarvii sinut sen sijaan solvaamaan minua, vaikka sinähän tässä olet se epäuskoinen, joka et luota jumalaasi pätkän vertaa.

        Minä olisin kyllä valmis uskomaan, että jumalasi kykenee tuomaan minulle viestin palavan pensaan välityksellä jos olisi olemassa, mutta sinulla ei tähän usko riitä, vaan sinä päätät keksiä solvauksia, joka ratkaisee asian ja siirtää huomion muualle kyvyttömästä jumalastasi, eikös niin?

        >>> No, Raamatun mukaan Hän ei herjauksiin herjaajan toivomalla tavalla vastaa, joten uskoni mukaisesti pidän aika itsestäänselvänä että hän jättää sinut odottaen hirnumaan. >>

        No minulla on toinen, loogisempi syy jumalasi parin tuhannen vuoden hiljaisuuteen, mutta sinä et varmaan ole sitä vielä keksinyt?

        >>> Mutta sanohan, pyytäessäsi omaa tuhoasi, toivotko itse sitä vastausta vai et ? >>

        Tietenkin toivon. Mikä tahansa edes pieni merkki nyt sinun jumaltasi, niin minä lopetan kirjoittamisen seuraavan sekunnin aikana.

        Mutta et tietenkään arvanne sitä syytä, että miksi minä omaa tuhoani uskallan sinun jumalaltasi pyytää näin avoimesti, suoraan ja kursailematta?

        Miksi minä uskallan rehellisesti haastaa sinun jumalasi, mutta sinä et uskalla?

        Taannoin esitin sinulle haasteen, että juo myrkkyä, kuten raamattu kehottaa, niin sillähän se usko selviää, mutta sinä et uskaltanut, tosin tiedämme kumpikin, että miksi.

        Minä sen sijaan uskallan pyytää sinun jumalaltasi omaa tuhoani, koska minä tiedän sen, että kuinka jumalasi vastaa ja mitä hän tekee.

        Ei yhtään mitään, koska jumalat pettävät aina.


      • MerkkiPäivä

        B-manni leukailee ja on suurta ja vaatii merkkiä .. On selvä että on jokseenkin turha sinulle mitään sanoa, mutta Raamatussa on "Joonaan merkki" - tutki sitä.


      • MerkkiPäivä kirjoitti:

        B-manni leukailee ja on suurta ja vaatii merkkiä .. On selvä että on jokseenkin turha sinulle mitään sanoa, mutta Raamatussa on "Joonaan merkki" - tutki sitä.

        Jumalasi tarinoiden mukaan todellakin kykeni joskus johonkin mutta nyt on tarinat muisto vain ja minä haluan konkreettisen viestin tänään, ennen kuin maapallo pyörähtää sellaiseen asentoon, että auringon säteet eivät enää tavoita asuinpaikkaani.

        Tein jopa Jumalalle hieman helpotusta, eli kun tuossa autoilin niin jätin turvavyön kiinnittämättä. Ajattelin että edes poliisin sakko asiasta voisi olla Jumalalta merkki minulle, mutta taas Jumala petti minut.

        Olen koko päivän antanut Jumalalle tasoitusta, mutta aika alkaa loppua.

        Miksi minulle olisi turha Jumalan antaa selkeää merkkiä? Kuten sanoin niin kyllä puhuva aasi minut vakuuttaa tai kuuma kivi, maanjäristys peruskalliossamme tai mikä tahansa sellainen asia johon Jumalalla riitti vielä mielikuvitusta muutama tuhat vuotta sitten. Turun tuho! Helsingin hävitys! Tulva puoleen sääreen jos vettä ei ole lähimaillakaan.


      • MansestakoOlet
        bushmanni kirjoitti:

        Jumalasi tarinoiden mukaan todellakin kykeni joskus johonkin mutta nyt on tarinat muisto vain ja minä haluan konkreettisen viestin tänään, ennen kuin maapallo pyörähtää sellaiseen asentoon, että auringon säteet eivät enää tavoita asuinpaikkaani.

        Tein jopa Jumalalle hieman helpotusta, eli kun tuossa autoilin niin jätin turvavyön kiinnittämättä. Ajattelin että edes poliisin sakko asiasta voisi olla Jumalalta merkki minulle, mutta taas Jumala petti minut.

        Olen koko päivän antanut Jumalalle tasoitusta, mutta aika alkaa loppua.

        Miksi minulle olisi turha Jumalan antaa selkeää merkkiä? Kuten sanoin niin kyllä puhuva aasi minut vakuuttaa tai kuuma kivi, maanjäristys peruskalliossamme tai mikä tahansa sellainen asia johon Jumalalla riitti vielä mielikuvitusta muutama tuhat vuotta sitten. Turun tuho! Helsingin hävitys! Tulva puoleen sääreen jos vettä ei ole lähimaillakaan.

        Turun tuho! Helsingin hävitys!
        Entä Tampere ? Kelpaisko ?


      • MansestakoOlet kirjoitti:

        Turun tuho! Helsingin hävitys!
        Entä Tampere ? Kelpaisko ?

        >>> Entä Tampere ? Kelpaisko ? >>

        Tampere kelpaa ja onhan se Jumalalle iljetys, kun on mustamakkarakin, joten rakas Jumala, pari tuntia ja Tampereelle tulikiveä kiitos. Oulu kelpaa myös, samoin Vaasa tai Joensuu. Kuopio, Kouvola tai Lahti, jopa Jyväskyläkin sopii hävittää maailmankartalta.

        Tai jos olet minuun vain vähän kiukkuinen, niin joku Myrskylä kelpaa myös.

        Mutta henkilökohtaisesti toivoisin, että nyt huomio kohdistuisi suoraan minuun, vaikka ymmärrän, että tykkäät kollektiivisista rangaistuksista, eli jos yksi töppää, niin tuhotaan koko kaupunki.

        Eli salama tai tulikiveä ja osoitteen tietänet? Ja puhuva aasi sekä käärme ja palava pensas on edelleen tietenkin voimassa.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ai mitäkö ne kertovat ? >>

        Ja tämä hieno pätkä ei siis millään kykene kertomaan sinusta, koska sinähän olet jo taivaspaikkasi varmistanut ja olet nk. parempi uskova?

        Mutta olemme yhtä mieltä siitä, että sinun jumalasi ei kykene antamaan minulle henkilökohtaista vastausta?

        Hän ei kykene siihen, vaan tarvii sinut sen sijaan solvaamaan minua, vaikka sinähän tässä olet se epäuskoinen, joka et luota jumalaasi pätkän vertaa.

        Minä olisin kyllä valmis uskomaan, että jumalasi kykenee tuomaan minulle viestin palavan pensaan välityksellä jos olisi olemassa, mutta sinulla ei tähän usko riitä, vaan sinä päätät keksiä solvauksia, joka ratkaisee asian ja siirtää huomion muualle kyvyttömästä jumalastasi, eikös niin?

        >>> No, Raamatun mukaan Hän ei herjauksiin herjaajan toivomalla tavalla vastaa, joten uskoni mukaisesti pidän aika itsestäänselvänä että hän jättää sinut odottaen hirnumaan. >>

        No minulla on toinen, loogisempi syy jumalasi parin tuhannen vuoden hiljaisuuteen, mutta sinä et varmaan ole sitä vielä keksinyt?

        >>> Mutta sanohan, pyytäessäsi omaa tuhoasi, toivotko itse sitä vastausta vai et ? >>

        Tietenkin toivon. Mikä tahansa edes pieni merkki nyt sinun jumaltasi, niin minä lopetan kirjoittamisen seuraavan sekunnin aikana.

        Mutta et tietenkään arvanne sitä syytä, että miksi minä omaa tuhoani uskallan sinun jumalaltasi pyytää näin avoimesti, suoraan ja kursailematta?

        Miksi minä uskallan rehellisesti haastaa sinun jumalasi, mutta sinä et uskalla?

        Taannoin esitin sinulle haasteen, että juo myrkkyä, kuten raamattu kehottaa, niin sillähän se usko selviää, mutta sinä et uskaltanut, tosin tiedämme kumpikin, että miksi.

        Minä sen sijaan uskallan pyytää sinun jumalaltasi omaa tuhoani, koska minä tiedän sen, että kuinka jumalasi vastaa ja mitä hän tekee.

        Ei yhtään mitään, koska jumalat pettävät aina.

        Mitä on usko ??


    • Matt 6:18 " Isäsi, joka on SALASSA; ja sinun Isäsi, joka SALASSA näkee, maksaa sinulle."
      .
      Kreik. "kruphaios" = hidden, secret" = "kätketty, salassa"... juontuu kreikan kielen käsitteestä " kruphé" = secretly = "salaa, vaivihkaa"
      .
      http://biblehub.com/text/matthew/6-18.htm

      • Joskus vastaukset tulevat ikään kuin "taka-portin" kautta kuin huomaamatta...
        Eli hyvin harvoin juuri niin kuin me itse haluaisimme...
        Jumalan Henki tietää mikä meille on parhaaksi...
        Itse emme aina tiedä sitä !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Joskus vastaukset tulevat ikään kuin "taka-portin" kautta kuin huomaamatta...
        Eli hyvin harvoin juuri niin kuin me itse haluaisimme...
        Jumalan Henki tietää mikä meille on parhaaksi...
        Itse emme aina tiedä sitä !

        Ja vielä: Jumala on Viisaudessaan "salannut" itsensä meiltä ihmisiltä niin että emme me koskaan Jumalasta saa keppihevosta itsellemme !


      • >>> Matt 6:18 " Isäsi, joka on SALASSA; ja sinun Isäsi, joka SALASSA näkee, maksaa sinulle." .... Ja vielä: Jumala on Viisaudessaan "salannut" itsensä meiltä ihmisiltä niin että emme me koskaan Jumalasta saa keppihevosta itsellemme !>>>

        No minä tiedän kyllä sen, että mistä tämä salaisuuden verho johtuu ja sille on yksi erittäin looginen ja helppo selitys.

        Kerronko sen jo nyt sinulle, vai odottelemmeko todellakin iltaan saakka?


      • Jumalanrakkaus

        Busman: Jumala on siksi salassa ihmisiltä koska jos me näkisimme hänet tässä syntisessä lihassamme me kuolisimme, sillä hän on niin kirkas. Mutta me voimme oppia tuntemaan hänet sillä hän vetää meitä puoleensa iankaikkisella rakkaudella.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Matt 6:18 " Isäsi, joka on SALASSA; ja sinun Isäsi, joka SALASSA näkee, maksaa sinulle." .... Ja vielä: Jumala on Viisaudessaan "salannut" itsensä meiltä ihmisiltä niin että emme me koskaan Jumalasta saa keppihevosta itsellemme !>>>

        No minä tiedän kyllä sen, että mistä tämä salaisuuden verho johtuu ja sille on yksi erittäin looginen ja helppo selitys.

        Kerronko sen jo nyt sinulle, vai odottelemmeko todellakin iltaan saakka?

        ...Veikkaan että asennevammastasi johtuen Jumala ei sinulle iltaan mennessä suostu näyttäytymään mutta voin tietysti olla väärässäkin...Tulevaisuudessa ehkä voi olla toisin... ;D
        .
        Ps. Herra ilmestyy ihmiselle yleensä sillä hetkellä kun hän sitä juuri vähiten odottaa eli useimmiten siis aivan yllättäen... ja tämän tiedän kokemuksesta !
        .
        Vrt. Jaak 4:8 "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset."


      • Jumalanrakkaus kirjoitti:

        Busman: Jumala on siksi salassa ihmisiltä koska jos me näkisimme hänet tässä syntisessä lihassamme me kuolisimme, sillä hän on niin kirkas. Mutta me voimme oppia tuntemaan hänet sillä hän vetää meitä puoleensa iankaikkisella rakkaudella.

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

        Vrt. Psalmi 118:20 Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
        118:21 Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
        118:22 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
        118:23 Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.


      • Pois-keppihehoset
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja vielä: Jumala on Viisaudessaan "salannut" itsensä meiltä ihmisiltä niin että emme me koskaan Jumalasta saa keppihevosta itsellemme !

        Noin puhuu se joka ei Jumalasta paljon tiedä. Ei se että Jumala kuulee salassa tarkoita että Jumalaa ei voisi tuntea. Kopittelija itse käyttää raamattua keppihevosenaan todistamaan hänen omia näkemyksiään. Ihminen todella tietää Jumalasta sen mitä ihmisen tuleekin tietää.


    • Yksi-On-olemassa

      On olemassa vain YKSI Jumala koska on olemassa vain yksi täydellisyys. Ihmiset vain keksivät Jumalalle jos jonkinlaisia ominaisuuksia tai kuvia .. näin ihmisten omien mielikuvien mukaan. Toiset uskovat toiset eivät. Se joka ymmärtää voi uskoa - ei muut.

    • Totisesti

      'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'.

      • >>> 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'. >>

        No minä en ole niin ronkeli, että minulle kelpaa kyllä mainiosti sellainen viestintuoja, jonka minä tiedän varmuudella olevan kuollut aikoja sitten.

        Miksi ihmeessä sellainen ihme ei minulle kelpaisi?

        Joten lisätään palavan pensaan, puhuvan aasin, puhuvan käärmeen, meteorisateen, tuhon ja hävityksen perään myös kuolleeksi tietämäni henkilön tuoma viesti.


      • Kuoli-ja-heräsi

        Jeesus kuoli ja haudattiin ja herätettiin kuolleista takaisin elämään kolmantena päivänä - kuoli perjantaina ja heräsi kuolleista sunnuntaina. Oli haudan levossa sapatin, tällä kuolemallaan hän maksoi myös syntivelkasi
        Eikö se kelpaa sinulle? Mitä vielä pyydät?


    • onhannoitakertomuskia

      Eihän nuo mitään, mutta kun tuo tarvini pisti apinan toimistotöihin, ja siihen porukat uskoo, niin puhuuko siinä aasi vai palaako jonkun pensas?

    • kerettiläinen--

      Miksi sinä kuvittelet olevasi jotenkin erityisasemassa muihin nähden? Jumala vastaa sinulle, jos vastaa, niin kuin itse tahtoo tai jättää vastaamatta. Ei Hän ole sinun sätkynukkesi, jolle sinä asettelet ehtoja ja vaatimuksia.

      Matt.13
      10. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
      11. Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
      12. Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
      13. Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
      14. Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
      15. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

      • >>> Miksi sinä kuvittelet olevasi jotenkin erityisasemassa muihin nähden? >>>

        Siksi että minä olen rohkea ja uskallan haastaa sinun jumalasi, aivan kuten raamattu kertoo monien rohkeiden tehneen ennen minua.

        Minä voin sanoa jumalallesi, että heitä minua palavalla kivellä, tuhoa kotikaupunkini tai tee ihan mitä lystää, jos minä mielestäsi loukkaan sinua.

        Jos jumala on hiljaa, hänellä ei liene mitään minua vastaan.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Miksi sinä kuvittelet olevasi jotenkin erityisasemassa muihin nähden? >>>

        Siksi että minä olen rohkea ja uskallan haastaa sinun jumalasi, aivan kuten raamattu kertoo monien rohkeiden tehneen ennen minua.

        Minä voin sanoa jumalallesi, että heitä minua palavalla kivellä, tuhoa kotikaupunkini tai tee ihan mitä lystää, jos minä mielestäsi loukkaan sinua.

        Jos jumala on hiljaa, hänellä ei liene mitään minua vastaan.

        "Jos jumala on hiljaa, hänellä ei liene mitään minua vastaan"
        __________________________________________________

        Matt 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


      • TuhoakoHaet
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Miksi sinä kuvittelet olevasi jotenkin erityisasemassa muihin nähden? >>>

        Siksi että minä olen rohkea ja uskallan haastaa sinun jumalasi, aivan kuten raamattu kertoo monien rohkeiden tehneen ennen minua.

        Minä voin sanoa jumalallesi, että heitä minua palavalla kivellä, tuhoa kotikaupunkini tai tee ihan mitä lystää, jos minä mielestäsi loukkaan sinua.

        Jos jumala on hiljaa, hänellä ei liene mitään minua vastaan.

        ?? Tuhoa kotikaupunkini ??
        Kuinkas on Bushmanni - jäikö pillerit tänään ottamatta?


      • kujakki1
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Miksi sinä kuvittelet olevasi jotenkin erityisasemassa muihin nähden? >>>

        Siksi että minä olen rohkea ja uskallan haastaa sinun jumalasi, aivan kuten raamattu kertoo monien rohkeiden tehneen ennen minua.

        Minä voin sanoa jumalallesi, että heitä minua palavalla kivellä, tuhoa kotikaupunkini tai tee ihan mitä lystää, jos minä mielestäsi loukkaan sinua.

        Jos jumala on hiljaa, hänellä ei liene mitään minua vastaan.

        Hienoa Bushmanni !!


    • iloinen_naurajaa

      Alkeelliset mielet ovat luoneet kaikki jumalat oman ymmärtämättömyytensä ja tyhmyytensä pohjalta. Nykyaikaiselle ihmiselle satuolennot kuten jumalat ovat kuolleita. Eli kriittisesti ajatteleva ihminen lähinnä nauraa hohottaa esimerkiksi Raamatun ja Koraanin sairaille valheille ja tarinoille. :-):-):-)

      • lueskelijana

        Ei järin älykkäitä kommentteja kumminkaan nämä ateistiset kommentit.


      • iloinen_naurajaa

        KARU TOTUUS ottaa vain sinulla harhojesi keskellä erittäin koville, arvoisa ystäväiseni.


      • lueskelijana

        Karu totuus että olet vain omasta mielestäsi älykkäämpi kuin muut.


      • iloinen_naurajaa

        Kyllä, olen uskovaisia älykkäämpi uskontoa koskevissa asioissa. Minua ei voida kusettaa vuosituhansia vanhoilla paimentolaisten typerillä saduilla. En maksa papeille "uhrilahjoja" enkä kuukausimaksuja. Miksi? Koska olen normaali fiksu ihminen.


      • Kaikki-kukat-kukkikoot
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Kyllä, olen uskovaisia älykkäämpi uskontoa koskevissa asioissa. Minua ei voida kusettaa vuosituhansia vanhoilla paimentolaisten typerillä saduilla. En maksa papeille "uhrilahjoja" enkä kuukausimaksuja. Miksi? Koska olen normaali fiksu ihminen.

        Valitan mutta olet väärässä omasta älykkyydestäsi, tosiasiassa sinulta puuttuu syvempi ymmärrys asioista ja siksi et voi myöskään ymmärtää ihmisiä jotka puhuvat asioista joihin tarvitaan syvempää näkemystä ja ymmärrystä. Tämä on puutteesi vaikka luonnollisesti et myönnä sitä koska et ymmärrä sen olevan olemassa - sinulle on asiat yksinkertaisesti ja vain yhdellä tavalla .. suunnilleen kuin maailmassa olisi vain 2 väriä - musta ja valkoinen ja luulet että se käsittää koko maailman - sen kaikki osat .. mutta niinkuin jo mainitsin olet väärässä .. maailma on tulvillaan värejä.


      • 1Yksinkertainen

        Vai älykkäämpi. Tietysti sinä rakas ihminen olet myös niin älykäs, että tutkit tarkasti mistä evoluutioteoriasi on peräisin. Suuressa viisaudessasi toki ymmärrät, että se on ollut olemassa jo ennen kuin moderni tiede oli edes syntynyt. Ymmärrät toki myös sen, että äly ja viisaus ovat kaksi eri asiaa, jotka eivät toki sulje toisiaan pois, mutta eivät myöskään sisälly toisiinsa automaattisesti. Hyvä. Jatka siis valitsemallasi tiellä. Ylpeys käy lankeemuksen edellä, mutta älykkyydessäsihän tiedät, ettei lankeemusta ole. Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää.


      • EiPaljonNaurata

        Ei se riitä että nauraa päin vastoin osoittaa että ei ole oikein "mukana".. jos väärä asia naurattaa..


      • kujakki
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Kyllä, olen uskovaisia älykkäämpi uskontoa koskevissa asioissa. Minua ei voida kusettaa vuosituhansia vanhoilla paimentolaisten typerillä saduilla. En maksa papeille "uhrilahjoja" enkä kuukausimaksuja. Miksi? Koska olen normaali fiksu ihminen.

        Olen samaa mieltä.


    • Mielenkiinnolla odotamme saako "bushmanni" vastaustaan. Itse veikkaan "bushmannin" omien kommenttiensa pohjalta, kuten lauseessa... "Samoin jos olet oikein tuohtunut, voit tuhota kotikaupunkini kuten Sinulla on tuohduksissa tapana ollut tehdä. Saattaa tietenkin mennä muutama adventisti siinä sivussa, mutta suuret linjat ovat olleet Sinulle aina tärkeitä, ei yksityiskohdat. Joten nyt minä olen kuulolla. Sinulla on riittävästi aikaa kertoa näkemyksesi." ...selviää että hän itse on kuulolla ja se on iso juttu verrattavissa hänen kotikaupunkinsa parine mitättömine advareineen.
      En jaksa uskoa että Jumala tältä pohjalta lähtisi pilkkaajan käskemänä tekemään mitään, vaan jäänee odottamaan kaikkien jumalattominen kohtaloa.
      Toisaalta kiinnostaa toinen puoli, koska kaikki on Jumalalle mahdollista ja tulkitsen tämänkin aloituksen ennen kaikkea "bushmannin" sielun hätähuutona.
      Me kerran tuolla profetiapalstalla, jossa olen kymmenisen vuotta roikkunut ahkerasti, niin erään vakkariuskovajengin kanssa ruvettiin rukoilemaan erään tällaisen vakipilkkaajan puolesta. Lopputulos oli se että tämä alkoi pilkata erittäin räikeästi Pyhää Henkeä ja sitten päätimme luovuttaa. Taisi olla se kaveri jo päätepysäkillään, josta vain suuri ihme enää pois hakisi.

      • >> Mielenkiinnolla odotamme saako "bushmanni" vastaustaan >>

        Ei saanut. Jumalat pettävät aina.

        >>> En jaksa uskoa että Jumala tältä pohjalta lähtisi pilkkaajan käskemänä tekemään mitään, vaan jäänee odottamaan kaikkien jumalattominen kohtaloa. >>

        Katsos vaan, sinun "ennustus" meni oikein ja minun myös, sillä olin 110 % varma, että vastausta ei tule, mutta selityksemme taitaa tapahtuneeseen vain olla hieman erilainen. Minä kyllä tiedän erittäin hyvin sen, että miksi yksikään jumala ei toimi millään tavalla, tai tee mitään tai vastaa tai yhtään mitään.

        >>> Toisaalta kiinnostaa toinen puoli, koska kaikki on Jumalalle mahdollista ja tulkitsen tämänkin aloituksen ennen kaikkea "bushmannin" sielun hätähuutona. >>

        Sielu ei ole mitään muuta kuin varhaisten ihmisten väärinymmärrys, kun he eivät ymmärtäneet sitä, että mistä unet johtuvat. He arvioivat unia valvemaailman säännöillä ja luulivat, että unessa jokin ihmisen osa lähtee ihmisestä pois ja näin syntyi käsitys sielusta. Uskonnoissa ei ole mitään, mikä ei olisi syntynyt ihmisten tietämättömyydestä ja siksi jumalat pettävät aina.


      • Ohjeistaja
        bushmanni kirjoitti:

        >> Mielenkiinnolla odotamme saako "bushmanni" vastaustaan >>

        Ei saanut. Jumalat pettävät aina.

        >>> En jaksa uskoa että Jumala tältä pohjalta lähtisi pilkkaajan käskemänä tekemään mitään, vaan jäänee odottamaan kaikkien jumalattominen kohtaloa. >>

        Katsos vaan, sinun "ennustus" meni oikein ja minun myös, sillä olin 110 % varma, että vastausta ei tule, mutta selityksemme taitaa tapahtuneeseen vain olla hieman erilainen. Minä kyllä tiedän erittäin hyvin sen, että miksi yksikään jumala ei toimi millään tavalla, tai tee mitään tai vastaa tai yhtään mitään.

        >>> Toisaalta kiinnostaa toinen puoli, koska kaikki on Jumalalle mahdollista ja tulkitsen tämänkin aloituksen ennen kaikkea "bushmannin" sielun hätähuutona. >>

        Sielu ei ole mitään muuta kuin varhaisten ihmisten väärinymmärrys, kun he eivät ymmärtäneet sitä, että mistä unet johtuvat. He arvioivat unia valvemaailman säännöillä ja luulivat, että unessa jokin ihmisen osa lähtee ihmisestä pois ja näin syntyi käsitys sielusta. Uskonnoissa ei ole mitään, mikä ei olisi syntynyt ihmisten tietämättömyydestä ja siksi jumalat pettävät aina.

        Valitettavasti puhut itse tietämättömästi koska olet jo etukäteen päättänyt että "näin se on" - vaikka se ei olisikaan. Olen myös todennut että välttelet todellista keskustelua asioista .. Tuntuu siltä että pelkäät todellista keskustelua, ehkä ajattelet että jos yhtä äkkiä ymmärrätkin mistä uskossa on kysymys, että asia ei olekaan siten kuin olet nyt väittänyt vuosikausia .. että vain typerykset uskovat Jumalaan - se voisi olla sinulle kova paikka ja asia jäisi vaivaamaan sinua vaikka et sitä haluaisi tunnustaakaan (ainakaan muille). Näin minä ainakin ymmärrän välttelysi ja viestiesi matalan tason.


      • Ohjeistaja kirjoitti:

        Valitettavasti puhut itse tietämättömästi koska olet jo etukäteen päättänyt että "näin se on" - vaikka se ei olisikaan. Olen myös todennut että välttelet todellista keskustelua asioista .. Tuntuu siltä että pelkäät todellista keskustelua, ehkä ajattelet että jos yhtä äkkiä ymmärrätkin mistä uskossa on kysymys, että asia ei olekaan siten kuin olet nyt väittänyt vuosikausia .. että vain typerykset uskovat Jumalaan - se voisi olla sinulle kova paikka ja asia jäisi vaivaamaan sinua vaikka et sitä haluaisi tunnustaakaan (ainakaan muille). Näin minä ainakin ymmärrän välttelysi ja viestiesi matalan tason.

        >>> Valitettavasti puhut itse tietämättömästi koska olet jo etukäteen päättänyt että "näin se on" - vaikka se ei olisikaan. >>

        No minulla on erittäin hyvät loogiset perusteet sille, että tiesin jumalan pysyvän hiljaa. Itse asiassa tiesin jokaisen tuhansista jumalista pysyvän hiljaa, sillä jumalat pettävät aina.

        >>> Olen myös todennut että välttelet todellista keskustelua asioista >>

        Eikös tämäkin ketju ollut todellista keskustelua, eli siinä Jumala haastettiin kuten raamatusta on luettavissa useista paikoista:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kun.18.html#o52

        27 Tuli keskipäivä, ja Elia pilkkasi heitä sanoen: "Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta." 28 Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä. 29 Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        30 Silloin Elia sanoi kansalle: "Tulkaa tänne luokseni." Kaikki kerääntyivät hänen lähelleen. Elia korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu. 31 Hän otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobista polveutuvia heimoja, hänestä, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Sinun nimesi on oleva Israel." 32 Hän rakensi kivistä Herralle alttarin ja kaivoi sen ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä. 33 Sitten hän latoi puut alttarille, paloitteli sonnin ja pani palat puiden päälle. 34 Hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja valuttakaa vesi polttouhrin ja puiden päälle." Sitten hän sanoi: "Tehkää sama uudelleen." Näin tehtiin. Hän sanoi: "Tehkää se kolmannen kerran." Se tehtiin kolmannen kerran. 35 Vesi valui alttarin ympärille ja täytti ojankin.
        36 Ruokauhrin aikaan profeetta Elia astui kansan eteen ja sanoi: "Herra, Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala! Tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen palvelijasi ja olen tehnyt kaiken tämän sinun käskystäsi. 37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, jotta tämä kansa oppisi, että sinä, Herra, olet Jumala! Vastaa ja käännä heidän sydämensä taas puoleesi!"
        38 Silloin Herran tuli iski alas.

        Jumala on kyllä aina temppuillut käskystä ja kun hän haluaa pullistella voimiaan osoittaakseen toisten jumalien heikkouden, niin sitähän tässä taas haettiin.


    • 1Yksinkertainen

      Olen ollut itse samassa tilanteessa. Tai no, melkein. Pointtina se, että minun oli vaikeaa (oikeastaan mahdotonta) uskoa Jumalan olevan oikeasti olemassa, ja pyysin Jumalaa todistamaan olemassaolonsa - mikäli Hän on olemassa. Erona tilanteessa oli se, että oma kantani oli täysin neutraali - en järjelläni kyennyt uskomaan, mutten silti ollut päättänyt etukäteen asian olevan niin tai näin kumpaankaan suuntaan. Esitin pyyntöni vilpittömin mielin ja avoimin sydämin, täysin rehellisenä tunteistani ja ajatuksistani, tuntien oloni hieman hölmöksikin ajatellessani ettei Jumalaa välttämättä ole, ja siinä minä kuitenkin esitin pyyntöjä olennolle jonka olemassaoloon en uskonut. Vastaus kuitenkin tuli, vielä saman päivän aikana, vaikken sitä todellakaan odottanut. Jumala antaa rehellisen vastauksen rehelliseen kysymykseen. Viisas vastaa herjauksiin hiljaisuudella. Miksi? Sen kun ymmärrät, olet viisauden lähteillä.

      • >>> Esitin pyyntöni vilpittömin mielin ja avoimin sydämin, täysin rehellisenä tunteistani ja ajatuksistani, tuntien oloni hieman hölmöksikin ajatellessani ettei Jumalaa välttämättä ole, ja siinä minä kuitenkin esitin pyyntöjä olennolle jonka olemassaoloon en uskonut. Vastaus kuitenkin tuli, vielä saman päivän aikana, <>

        Niin minäkin esitin ja toivoin luonnollisesti että olisin väärässä.

        En ollut, eikä vastausta ole tullut vieläkään. Jumalat pettävät aina.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Esitin pyyntöni vilpittömin mielin ja avoimin sydämin, täysin rehellisenä tunteistani ja ajatuksistani, tuntien oloni hieman hölmöksikin ajatellessani ettei Jumalaa välttämättä ole, ja siinä minä kuitenkin esitin pyyntöjä olennolle jonka olemassaoloon en uskonut. Vastaus kuitenkin tuli, vielä saman päivän aikana, <>

        Niin minäkin esitin ja toivoin luonnollisesti että olisin väärässä.

        En ollut, eikä vastausta ole tullut vieläkään. Jumalat pettävät aina.

        Kuinka voit pyytää yleensäkään sellaista johon et usko ?
        .
        Jaak 4:3 "Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti" !


      • Lainaanpa tähän yhteyteen pätkän Risto Santalan kirjasta / Rukouksen juurilla s.96!
        .
        "Hebrean "tahto"-sana, "ratson", merkitsee joissakin yhteyksissä "mielisuosiota" ja "hyvänsuopaisuutta"...
        .... Psalmissa 147:11 luemme tätä käsitettä käyttäen "rotsee Adonai et-jereaav": " Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa." Jotta voisimme tahtoa jotakin, meidän tulee rakastua ja mielistyä siihen.
        Jeesus sanoi: " Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni", ja "jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani " (Joh 14:15 ja 15:10). Johannes muisti ilmeisesti näitä Jeesuksen sanoja, kun hän lisäsi 1 Joh 5:3 jakeeseen sen lopun: " Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat."
        .
        Verrattuna rabbien vaatimiin 613 peruskäskyyn, uskon tie on yksinkertaisempi. Siinä syntyy molemminpuolinen syvä "ratson"-suhde, jossa olemme mieltyneet hengellisiin asioihin.
        Uskova ei ole pelkkä "hiljainen yhtiökumppani", passiivinen sivustaseuraaja. Usko merkitsee sisäistä sitoutumista Vapahtajan omaksi. Silloin käy kuten Paavali kirjoittaa: "hän oli "mielistynyt" heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin ja ahdistuksiin Kristuksen tähden" (2 kor 12:10)
        Jumalan tahto sai hänessä etusijan."

        ***

        ( Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tama-on-kristus-on-lain-loppu-/
        JUMALAN 10/2 KÄSKYÄ !
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12123906 )


      • KuisOn
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Esitin pyyntöni vilpittömin mielin ja avoimin sydämin, täysin rehellisenä tunteistani ja ajatuksistani, tuntien oloni hieman hölmöksikin ajatellessani ettei Jumalaa välttämättä ole, ja siinä minä kuitenkin esitin pyyntöjä olennolle jonka olemassaoloon en uskonut. Vastaus kuitenkin tuli, vielä saman päivän aikana, <>

        Niin minäkin esitin ja toivoin luonnollisesti että olisin väärässä.

        En ollut, eikä vastausta ole tullut vieläkään. Jumalat pettävät aina.

        Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Kuinka voit pyytää yleensäkään sellaista johon et usko ?
        .
        Jaak 4:3 "Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti" !

        >>> Kuinka voit pyytää yleensäkään sellaista johon et usko ? >>

        Sitähän tuossa juuri haettiin. Jumala, tule esiin piilostasi. Ei tullut. Olipa yllätys.


      • KuisOn kirjoitti:

        Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan.

        >>> Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan. >>

        Kun kuolen niin se on biologisen elämän loppu minun kohdallani. Kuten teidän kaikkien muidenkin, eikä usko johonkin muuta tilannetta.

        Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää.

        Miksi minä mitään muuta tarvitsisin?

        Minun elimistöstäni suurin osa on vettä ja jokainen veden vetyatomi on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä noin 13.7 miljardia vuotta sitten.

        Se on minusta käsittämättömän hienoa ja jokainen maailmankaikkeuden vetyatomi on peräisin kyseisestä tapahtumasta, niin Maapallolla kuin missä tahansa ja kaiken elämän vety täällä on siitä tapahtumasta lähtöisin.

        Kun varhaiset ihmiset vaelsivat Afrikasta muualle noin 200 000 vuotta sitten, niin heidän elimistönsä vetyatomit kiertävät meissä jokaisessa edelleen ja kun me kuolemme, niin ne samat vetyatomit jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka. Se riittää minulle.

        Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan. >>

        Kun kuolen niin se on biologisen elämän loppu minun kohdallani. Kuten teidän kaikkien muidenkin, eikä usko johonkin muuta tilannetta.

        Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää.

        Miksi minä mitään muuta tarvitsisin?

        Minun elimistöstäni suurin osa on vettä ja jokainen veden vetyatomi on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä noin 13.7 miljardia vuotta sitten.

        Se on minusta käsittämättömän hienoa ja jokainen maailmankaikkeuden vetyatomi on peräisin kyseisestä tapahtumasta, niin Maapallolla kuin missä tahansa ja kaiken elämän vety täällä on siitä tapahtumasta lähtöisin.

        Kun varhaiset ihmiset vaelsivat Afrikasta muualle noin 200 000 vuotta sitten, niin heidän elimistönsä vetyatomit kiertävät meissä jokaisessa edelleen ja kun me kuolemme, niin ne samat vetyatomit jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka. Se riittää minulle.

        Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.

        "Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä."
        Ei, vaan tuon pohjalta ihmiselämä tuntuisi turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.
        Mutta edelleenkään et ymmärrä miten nuo vetyatomisi kumppaneineen voivat tulla tietoiseksi itsestään. Kyllä se tietysti harmittaa jos joku tietää, muttei kerro sinulle.


      • Pilkkajan-tiestä
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Esitin pyyntöni vilpittömin mielin ja avoimin sydämin, täysin rehellisenä tunteistani ja ajatuksistani, tuntien oloni hieman hölmöksikin ajatellessani ettei Jumalaa välttämättä ole, ja siinä minä kuitenkin esitin pyyntöjä olennolle jonka olemassaoloon en uskonut. Vastaus kuitenkin tuli, vielä saman päivän aikana, <>

        Niin minäkin esitin ja toivoin luonnollisesti että olisin väärässä.

        En ollut, eikä vastausta ole tullut vieläkään. Jumalat pettävät aina.

        Hyvä esimerkki siitä että Jumala vastaa - omalla tavallaan ja kenelle haluaa.
        Jumalan ikuinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus on - muuttumattomana .

        Hes. 32:2
        "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi faraosta, Egyptin kuninkaasta, ja sano hänelle: Nuori leijona kansojen seassa, sinä olet hukassa! Sinä olit kuin krokodiili virroissa: sinä kuohutit virtojasi, sotkit vettä jaloillasi ja hämmensit sen virtoja.

        Pilkkaajan tie on kuin Egyptin faraon, joka puudutti mielensä ja sai tehdä sen ja näennäisesti hänen vallan käyttönsä vain lisääntyi ja hänen puheensa ylpistyivät niinkuin hänen pilkka puheensakin - hänen kulkiessaan pilkkaajan tietään.
        Näin on käymässä myös sinulle - nämä kirjoittelusi tulevat röyhkeimmiksi mitä lähemmäksi kuolemaasi kuljet. Mielesi on puutunut ja jäljellä ei ole mitään tunne herkkyyttä.

        Ihmisille jotka elävät ja haluavat säilyttää tuntuman oikeaan elämään ja jotka rakastavat Jumalaa ja panevat toivonsa Hänen armolliseen oikeudenmukaisuuteensa olet säälittävässä asemassa - koska olet kuin ohjelmoitu kone ilman toivoa elämästä täynnä pilkkaa ja jonkinlaista voiton pyydettä, lasket mikä kannattaa ja mikä ei .. ja unohdat elää. Ja kaikki tämä vain siksi että olet "anti" ja vastaan ... Aika kuluu ja elämäsi päivät menevät menojaan .. pilkatessasi Jumalaa ja ihmisiä .. päivittäin .. vääristellessäsi ihmisten puheita ja Raamatun sanomaa.

        Tulee päivä jolloin sinua ei enää ole ja pilkkasi on vaientunut, totean vain että voisi elämänsä elää paremminkin kuin tuollaisessa kierteessä.


      • No-voi-että-taas
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan. >>

        Kun kuolen niin se on biologisen elämän loppu minun kohdallani. Kuten teidän kaikkien muidenkin, eikä usko johonkin muuta tilannetta.

        Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää.

        Miksi minä mitään muuta tarvitsisin?

        Minun elimistöstäni suurin osa on vettä ja jokainen veden vetyatomi on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä noin 13.7 miljardia vuotta sitten.

        Se on minusta käsittämättömän hienoa ja jokainen maailmankaikkeuden vetyatomi on peräisin kyseisestä tapahtumasta, niin Maapallolla kuin missä tahansa ja kaiken elämän vety täällä on siitä tapahtumasta lähtöisin.

        Kun varhaiset ihmiset vaelsivat Afrikasta muualle noin 200 000 vuotta sitten, niin heidän elimistönsä vetyatomit kiertävät meissä jokaisessa edelleen ja kun me kuolemme, niin ne samat vetyatomit jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka. Se riittää minulle.

        Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.

        "Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää."
        ***
        Niinkö? siis uskot kuitenkin iankaikkiseen "olemassaoloon" omalle kohdallesi ? mutta Jumalan olemassa oloon et usko?

        Eikö tämä ole itsensä pettämistä - tavalla tai toisella.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä."
        Ei, vaan tuon pohjalta ihmiselämä tuntuisi turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.
        Mutta edelleenkään et ymmärrä miten nuo vetyatomisi kumppaneineen voivat tulla tietoiseksi itsestään. Kyllä se tietysti harmittaa jos joku tietää, muttei kerro sinulle.

        >> Ei, vaan tuon pohjalta ihmiselämä tuntuisi turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä. >>

        Ja se, että sinä pääsisit kuolemasi jälkeen ikuisuudeksi palvomaan jotain raivohullua murhaajaa, tekisi siitä sitten jotenkin hienoa ja merkityksellistä?

        >>> Mutta edelleenkään et ymmärrä miten nuo vetyatomisi kumppaneineen voivat tulla tietoiseksi itsestään. Kyllä se tietysti harmittaa jos joku tietää, muttei kerro sinulle. >>

        Miksi vetyatomien tulisi olla tietoisia itsestään?

        Minusta on käsittämättömän hienoa jo se ajatus, että jokin osa minusta on ollut täällä jo 13.7 miljardia vuotta ja tulee olemaan vielä miljardeja vuosia minun jälkeen, eli minä vallan mainiosti tyydyn siihen pieneen osaan, minkä maailmankaikkeus on minulle arvalla antanut, eikä minun tarvitse luulla itsestäni enempää kuin mikä minun osani maailmankaikkeudessa on.

        Minä luon itse oman elämäni tarkoituksen siksi aikaa, kun täällä viivyn, eikä minun tarvitse kuvitella, että jokin henkiolento sen minulle tekisi sitten kun olen kuollut. Jo pelkkä ajatus on täydellisen typerä ja naiivi.


      • No-voi-että-taas kirjoitti:

        "Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää."
        ***
        Niinkö? siis uskot kuitenkin iankaikkiseen "olemassaoloon" omalle kohdallesi ? mutta Jumalan olemassa oloon et usko?

        Eikö tämä ole itsensä pettämistä - tavalla tai toisella.

        >>> Niinkö? siis uskot kuitenkin iankaikkiseen "olemassaoloon" omalle kohdallesi ? mutta Jumalan olemassa oloon et usko? >>

        Tämä sama asia on myös sinun kohdallasi ja jokaisen kohdalla, riippumatta siitä, että mitä jumalaa tai uskontoa ihminen kannattaa.

        Jos ihminen harrastaa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin hänen geeninsä monistuvat ja siirtyvät jälkeläisiin ja jos jälkeläiset harrastavat seksiä, siirtyy sinun geenisi taas eteenpäin.

        Aivan kuten sinun ja minun geenistössä on geenejä varhaisilta viruksilta. Ne geenit ovat sinussa yhä todistamassa evoluution kehittämää elämää, halusit sinä uskoa siihen tai et halua uskoa siihen.

        Se on myös todistettu fakta, että jokainen vetyatomi maailmankaikkeudessa on lähtöisin alkuräjähdyksestä, myös sinun elimistösi vedessä olevat vetyatomit. Ja ne jatkavat kiertämistään kun kuolet ja jokainen ihmisen veden vetyatomit tekevät samoin uskonnosta ja uskomuksista riippumatta.

        >> Eikö tämä ole itsensä pettämistä - tavalla tai toisella. >>>

        Miten tiedettyjen faktojen hyväksyminen on itsensä pettämistä?


      • Peli-ja-elämä
        Exadventistiparka kirjoitti:

        "Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä."
        Ei, vaan tuon pohjalta ihmiselämä tuntuisi turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.
        Mutta edelleenkään et ymmärrä miten nuo vetyatomisi kumppaneineen voivat tulla tietoiseksi itsestään. Kyllä se tietysti harmittaa jos joku tietää, muttei kerro sinulle.

        Kun miettii tuota kirjoitustasi - niin huomaa että lasket elämän ikäänkuin voittona tai häviönä - kuin bisnestä - kannattaako tai eikö - saako tuosta voittoa tai ei. Kannattako olla oikeudenmukainen - ? kannattaako olla rakkaudellinen ? kannattaako ja kannattaako .. Tuolla tavalla elämästä tulee vain teoreettinen lohduton peli - jonkinlainen Monopoli-peli, jota pelataan kunnes elämä loppuu, Aika lohdutonta ja siksi kai monet huumeita tarvitseekin ..


      • Peli-ja-elämä kirjoitti:

        Kun miettii tuota kirjoitustasi - niin huomaa että lasket elämän ikäänkuin voittona tai häviönä - kuin bisnestä - kannattaako tai eikö - saako tuosta voittoa tai ei. Kannattako olla oikeudenmukainen - ? kannattaako olla rakkaudellinen ? kannattaako ja kannattaako .. Tuolla tavalla elämästä tulee vain teoreettinen lohduton peli - jonkinlainen Monopoli-peli, jota pelataan kunnes elämä loppuu, Aika lohdutonta ja siksi kai monet huumeita tarvitseekin ..

        >>> Kun miettii tuota kirjoitustasi - niin huomaa että lasket elämän ikäänkuin voittona tai häviönä - kuin bisnestä - kannattaako tai eikö - saako tuosta voittoa tai ei. >>

        Voisitko nyt ystävällisesti kertoa, että mistä lauseista mahdoit päätyä tuollaiseen johtopäätökseen?

        Missä kirjoitin, että elämä on vain peli, bisnestä, jossa vain mietitään voittoja tai häviöitä, vai keksitkö sen ihan itse?

        >>> Kannattako olla oikeudenmukainen - ? kannattaako olla rakkaudellinen ? kannattaako ja kannattaako >>

        Missä minä kirjoitin, että elämässä pitää koko ajan miettiä, että kannattaako elää hyvin, kannattaako rakastaa, kannattaako olla oikeudenmukainen?

        >>> Tuolla tavalla elämästä tulee vain teoreettinen lohduton peli - jonkinlainen Monopoli-peli, jota pelataan kunnes elämä loppuu, Aika lohdutonta ja siksi kai monet huumeita tarvitseekin .. >>>

        Nyt kyllä herralla taisi hieman karata mopo käsistä, eli jospa nyt ensin kerrot, että mikä sai sinut luulemaan moista. Pilkuista pääteleen olit Alex-kasi, mutta saatan tietenkin olla myös väärässä, mutta jos olet, niin kirjoita omalla nimimerkilläsi, jookos.


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Niinkö? siis uskot kuitenkin iankaikkiseen "olemassaoloon" omalle kohdallesi ? mutta Jumalan olemassa oloon et usko? >>

        Tämä sama asia on myös sinun kohdallasi ja jokaisen kohdalla, riippumatta siitä, että mitä jumalaa tai uskontoa ihminen kannattaa.

        Jos ihminen harrastaa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin hänen geeninsä monistuvat ja siirtyvät jälkeläisiin ja jos jälkeläiset harrastavat seksiä, siirtyy sinun geenisi taas eteenpäin.

        Aivan kuten sinun ja minun geenistössä on geenejä varhaisilta viruksilta. Ne geenit ovat sinussa yhä todistamassa evoluution kehittämää elämää, halusit sinä uskoa siihen tai et halua uskoa siihen.

        Se on myös todistettu fakta, että jokainen vetyatomi maailmankaikkeudessa on lähtöisin alkuräjähdyksestä, myös sinun elimistösi vedessä olevat vetyatomit. Ja ne jatkavat kiertämistään kun kuolet ja jokainen ihmisen veden vetyatomit tekevät samoin uskonnosta ja uskomuksista riippumatta.

        >> Eikö tämä ole itsensä pettämistä - tavalla tai toisella. >>>

        Miten tiedettyjen faktojen hyväksyminen on itsensä pettämistä?

        "Se on myös todistettu fakta, että jokainen vetyatomi maailmankaikkeudessa on lähtöisin alkuräjähdyksestä,"
        No tässä taas yksi väitteistäsi jossa "todistettu fakta" on soopaa.
        Todistettu fakta oikeasti on se, että neutronit eivät ole stabiileja, vaan voivat hajota protoniksi betahajoamisen kautta. Vapaan neutronin keskimääräinen elinikä on 15 minuuttia. Hajoamisessa siitä siis tulee vetyioni, eli protoni.
        Protonit taas voivat muuttua neutroneiksi käänteisen betahajoamisen kautta, mutta vain suuren energialisäyksen kautta, eli
        p e- --> n ve
        Tämä siis koskee vapaita hiukkasia. Nukleonien ja elektronien kanssa sitoutuneet protonit ovat stabiileja.
        Tosin, tässäkin on huomioitava että keskimääräinen elinikä on suuri, muttei "ikuinen". Sidotutkin protonit (vetyatomissa) voivat hajota antimyoniksi ja neutraaliksi pioniksi. Tämän ilmiön oletetaan olevan myös käänteisesti tapahtuva, minkä vuoksi uusia protoneja syntyy tuotakin kautta - ja siis uusia vetyatomeja.
        Faktasi on fiktiota.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Se on myös todistettu fakta, että jokainen vetyatomi maailmankaikkeudessa on lähtöisin alkuräjähdyksestä,"
        No tässä taas yksi väitteistäsi jossa "todistettu fakta" on soopaa.
        Todistettu fakta oikeasti on se, että neutronit eivät ole stabiileja, vaan voivat hajota protoniksi betahajoamisen kautta. Vapaan neutronin keskimääräinen elinikä on 15 minuuttia. Hajoamisessa siitä siis tulee vetyioni, eli protoni.
        Protonit taas voivat muuttua neutroneiksi käänteisen betahajoamisen kautta, mutta vain suuren energialisäyksen kautta, eli
        p e- --> n ve
        Tämä siis koskee vapaita hiukkasia. Nukleonien ja elektronien kanssa sitoutuneet protonit ovat stabiileja.
        Tosin, tässäkin on huomioitava että keskimääräinen elinikä on suuri, muttei "ikuinen". Sidotutkin protonit (vetyatomissa) voivat hajota antimyoniksi ja neutraaliksi pioniksi. Tämän ilmiön oletetaan olevan myös käänteisesti tapahtuva, minkä vuoksi uusia protoneja syntyy tuotakin kautta - ja siis uusia vetyatomeja.
        Faktasi on fiktiota.

        >>> Faktasi on fiktiota. >>

        Ei ole, vaan tämän hetken paras näyttö osoittaa kiistatta, että kaikki vety sekä osa heliumista ovat muodostuneet alkuräjähdyksessä. Muut alkuaineet ovat valmistuneet myöhemmin tähtien räjähdyksissä miljardien vuosien aikana.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinsynteesi

        http://www.astro.utu.fi/zubi/astroph/element.htm

        Tämän tutkimus osoittaa kiistatta ja sen todisteet ovat täysin murskaavat.

        Alkuaineiden synnystä tähtien sisällä on olemassa täysin suorat todisteet, joita sinun liirumlaarumisi, tieteellinen louhinta ei voi kumota koskaan, vaikka sinä niin saatat luulla.

        Kokeilepas vaihteelsi etsiä tietoa jostain muualta kuin postikorttitaiteilija Kimmo Pälikön nettisivuilta, sillä oikeat astronomit tietävät avaruuden tapahtumista huomattavasti postikorttitaiteilijoita enemmän.

        http://www.helsinki.fi/~esihvola/lektio.html

        Esimerkiksi heliumin kohdalla asia on tavattoman helppo päätellä ympäröivästä todellisuudesta:

        >>> Kun määritetään heliumin massaosuutta eri kohteista, kuten tähtien pintakerroksista ja tähtienvälisistä pilvistä, havaitaan että massaosuus vaihtelee hieman paikasta toiseen mutta on aina suurempi kuin 23%. Tämä on osoitus siitä että helium on primordiaalista, eli alkuräjähdyksestä peräisin. Jos nimittäin helium olisi peräisin esimerkiksi tähdistä, odottaisimme näkevämme paljon suurempia vaihteluita. Tuo pohjaosa, 23%, siis edustaa alkuräjähdyksessä syntynyttä heliumia, ja siellä missä heliumin osuus on suurempi, ylimäärä on myöhemmän, tähdissä tapahtuneen fuusion tulosta. >>

        Sinun jumalallasi ei ole mitään osuutta mihinkään eli jumalat pettävät aina.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kun olet elämäsi elänyt ja polttoaine on loppunut ja kuolet - kuinka ajattelet ? Onko sinun kohdallasi olemassa mitään muuta kuin olemattomuus tai elätkö ainoastaan lastesi kautta heidän soluissaan. >>

        Kun kuolen niin se on biologisen elämän loppu minun kohdallani. Kuten teidän kaikkien muidenkin, eikä usko johonkin muuta tilannetta.

        Mutta minun geenini tietenkin jatkavat elämäänsä sekä minun atomini jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka ja ehkäpä sen ylikin, kuka tietää.

        Miksi minä mitään muuta tarvitsisin?

        Minun elimistöstäni suurin osa on vettä ja jokainen veden vetyatomi on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä noin 13.7 miljardia vuotta sitten.

        Se on minusta käsittämättömän hienoa ja jokainen maailmankaikkeuden vetyatomi on peräisin kyseisestä tapahtumasta, niin Maapallolla kuin missä tahansa ja kaiken elämän vety täällä on siitä tapahtumasta lähtöisin.

        Kun varhaiset ihmiset vaelsivat Afrikasta muualle noin 200 000 vuotta sitten, niin heidän elimistönsä vetyatomit kiertävät meissä jokaisessa edelleen ja kun me kuolemme, niin ne samat vetyatomit jatkavat elämäänsä maailmankaikkeuden loppuun saakka. Se riittää minulle.

        Kun miettii tuota asiaa, niin jokainen jumala tuntuu täysin turhalta, tarpeettomalta ja pieneltä.

        Bravo !!


    • Opiksi-B-mannille

      Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.

      Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle:
      "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
      Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

      Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
      Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

      Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
      Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

      Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

    • höykäsenpöläys2

      Tämä on koe:

      suomi24 ei enää tunne salasanaani, joten kokeilen nyt onnistuuko viestin lähettäminen tilapäisellä nimimerkillä

    • höykäsenpöläys2

      Näköjään onnistui.
      On minulla omakin nikki, teille ihan tunnettu, mutta en nyt pääse siihen käsiksi.

      Tällä palstalla en vieraile enää kuin satunnaisesti. Kuinka ollakaan, veli B:n kirjoitus osui silmääni.

      Hänelle ystävällisenä huomiona totean,

      että on ero rienauksella ja rienauksella. Edellistä olen itsekin harrastanut vaihtelevalla menestyksellä, mutta jälkimmäisestä olen yrittänyt pysytellä erossa.

      Edellinen onnistuessaan voi olla tyylikästä ja lukijoille tarpeen vaatimaa, mutta jälkimmäinen vaikuttaa negatiivisesti sekä itse kirjoittajaan että lukijoihin.

      En väitä, että veli B olisi tuon rajan ylittänyt, mutta likelle sitä on nyt kuitenkin tultu.

      Mahtaisiko pieni introspektio olla paikallaan?

      Tai sitten ei?

    • 456487544

      "Joten aurinko laskee tuossa kymmenen hujakoilla, niin pistäpäs Kaikkivaltiaan kykysi nyt käyttöön ja vakuuta minut kunnolla viestilläsi, jossa kerrot että mitä minusta ajattelet. Muistutan vielä, eli palava pensas, puhuva aasi, puhuva käärme käy myös, kuuma kivi, maanjäristys, meteorisade, tuho ja hävitys. Keinoja sinulla raamatun mukaan on ja olet niitä ahkerasti käyttänytkin, niin nyt vain kerro minulle."

      Jumala päätti näyttää sinulle olemassaolonsa tuholla. Video ladattu 7 tuntia sitten. En tiedä oliko suomessa jo yö kun tuo tapahtui
      https://www.youtube.com/watch?v=OTE_Eshm2xw
      Tämä ei ole vitsi. Toivoisin kyllä.

      • Exadventistiparka

        "Jumala päätti näyttää sinulle olemassaolonsa tuholla."
        Tuo ei ole totta. Sielunvihollisen vaikutuksen vuoksi ihmiset käyvät toisiaan vastaan; ei pommien käyttö ole Jumalan työtä.
        Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Jumala päätti näyttää sinulle olemassaolonsa tuholla."
        Tuo ei ole totta. Sielunvihollisen vaikutuksen vuoksi ihmiset käyvät toisiaan vastaan; ei pommien käyttö ole Jumalan työtä.
        Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen.

        >>> Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen. >>>

        Minusta tuntuu että sinun jumalasi ei kohta pidä sinusta, kun sinä viesti toisensa perään huudat ilmoille epäuskoa jumalaasi kohtaan.

        Minusta tuntuu, että kun sinä itsekin ymmärrät, että sinun jumalasi ei kykenisi ilmaisemaan itseään minulle niin, että minä ymmärtäisin sen olevan sinun jumalasi tekosia, niin miksi ihmeessä sinä aikuinen ihminen pidät vielä mielikuvituskavereita?


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen. >>>

        Minusta tuntuu että sinun jumalasi ei kohta pidä sinusta, kun sinä viesti toisensa perään huudat ilmoille epäuskoa jumalaasi kohtaan.

        Minusta tuntuu, että kun sinä itsekin ymmärrät, että sinun jumalasi ei kykenisi ilmaisemaan itseään minulle niin, että minä ymmärtäisin sen olevan sinun jumalasi tekosia, niin miksi ihmeessä sinä aikuinen ihminen pidät vielä mielikuvituskavereita?

        "Minusta tuntuu että sinun jumalasi ei kohta pidä sinusta, kun sinä viesti toisensa perään huudat ilmoille epäuskoa jumalaasi kohtaan."
        Se on sinun käsityksesi. Minun käsitykseni taas on kokonaan päinvastainen. Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän.


      • 456487544
        Exadventistiparka kirjoitti:

        "Jumala päätti näyttää sinulle olemassaolonsa tuholla."
        Tuo ei ole totta. Sielunvihollisen vaikutuksen vuoksi ihmiset käyvät toisiaan vastaan; ei pommien käyttö ole Jumalan työtä.
        Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen.

        Busmanni tarvitsi kunnon herätyksen ja a-pommi luulisi olevan sellainen merkki että tajuaa. Tuo videon tapahtuma on melko varmasti myös merkki siitä, että ajat kovenevat.


      • Exadventistiparka
        456487544 kirjoitti:

        Busmanni tarvitsi kunnon herätyksen ja a-pommi luulisi olevan sellainen merkki että tajuaa. Tuo videon tapahtuma on melko varmasti myös merkki siitä, että ajat kovenevat.

        Molemmissa lauseissasi olet ehkä oikeassa.
        Mutta se ei tee pommista Jumalan antamaa merkkiä Bushmannille.


      • 456487544
        Exadventistiparka kirjoitti:

        Molemmissa lauseissasi olet ehkä oikeassa.
        Mutta se ei tee pommista Jumalan antamaa merkkiä Bushmannille.

        Jumala voi herättää huomion millä tahansa merkillä jopa videossa olevalla pommilla. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä että Jumala olisi tämän pommin lähettänyt Jemeniin(sen teki pahat ihmiset). Hän vain halusi osoittaa Bushmannille olemassaolonsa, kun Bushmanni pyysi tuhoa osoittavan merkin rukouksessaan. Pommilla voi myös olla Bushmannille jokin erikoismerkitys jonka vain hän itse tietää. Se lisää merkin uskottavuutta rukoilijalle.

        Jumalan lähettämä merkki voi olla aivan mikä tahansa tapahtuma taivaan ja maan välillä. Se voi olla irrallinen lause jonka kuulet kadulla. Se voi olla jokin kuva, elokuvan kohtaus, numero, uutinen, vanhan tutun tapaaminen sattumalta,.. Merkin merkitys avautuu yleensä vain merkin saajalle.

        Mikä merkitys on videolla tavalliselle adventistille?


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Minusta tuntuu että sinun jumalasi ei kohta pidä sinusta, kun sinä viesti toisensa perään huudat ilmoille epäuskoa jumalaasi kohtaan."
        Se on sinun käsityksesi. Minun käsitykseni taas on kokonaan päinvastainen. Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän.

        >>> Se on sinun käsityksesi. Minun käsitykseni taas on kokonaan päinvastainen. Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän. >>

        Sinä kirjoitit näin:

        >>> Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen. >>>

        Täysin selkeästi kerrot, että sinä et usko että sinun jumalasi kykenisi osoittamaan jumaluutensa minulle, niin minusta sinä et usko jumalaasi pienimmässäkään määrin, jos olet vakuuttunut siitä, että jumalasi ei kykene osoittamaan minulle olevan jumala.

        >>> Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän. >>

        Jos sinä itsekään et usko jumalaasi pennin vertaa, niin miksi minun tuollaista typerää satuilua pitäisi uskoa?

        Jos jumala ei kykene todistamaan itseään minulle, niin mitä ihmettä minä teen sellaisen jumalan rakkaudellakaan?

        Kertakaikkisen turha jumala on sellainen jumala, joka ei kykene itseään esittelemään luotettavasti.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Se on sinun käsityksesi. Minun käsitykseni taas on kokonaan päinvastainen. Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän. >>

        Sinä kirjoitit näin:

        >>> Joten tämä Bushmannille taisi nyt jäädä kuitenkin pettymykseksi...vaikkakaan hän ei uskoisi vaikka kyseessä olisikin ollut selittämätön räjähdys keskellä Helsinkiä tai Turkua. Siihenkin hän olisi kaivanut vaikka keksitynkin luonnollisen selityksen. >>>

        Täysin selkeästi kerrot, että sinä et usko että sinun jumalasi kykenisi osoittamaan jumaluutensa minulle, niin minusta sinä et usko jumalaasi pienimmässäkään määrin, jos olet vakuuttunut siitä, että jumalasi ei kykene osoittamaan minulle olevan jumala.

        >>> Mutta tuskin ymmärrät sitä että Hän edelleen rakastaa sinuakin ja haluaisi sinun elävän. >>

        Jos sinä itsekään et usko jumalaasi pennin vertaa, niin miksi minun tuollaista typerää satuilua pitäisi uskoa?

        Jos jumala ei kykene todistamaan itseään minulle, niin mitä ihmettä minä teen sellaisen jumalan rakkaudellakaan?

        Kertakaikkisen turha jumala on sellainen jumala, joka ei kykene itseään esittelemään luotettavasti.

        Asia, jota olen ihmetellyt : kun sattuu jokin suuronnettomuus, tsunami tai maanjäristys ym . Kokoonnutaan ympäri maailmaa kiittämään Jumalaa ???


      • kujakki kirjoitti:

        Asia, jota olen ihmetellyt : kun sattuu jokin suuronnettomuus, tsunami tai maanjäristys ym . Kokoonnutaan ympäri maailmaa kiittämään Jumalaa ???

        >>> Asia, jota olen ihmetellyt : kun sattuu jokin suuronnettomuus, tsunami tai maanjäristys ym . Kokoonnutaan ympäri maailmaa kiittämään Jumalaa ??? >>>

        No tietenkin! Jumalaa pitää kiittää ja ylistää kun se tappoi niitä muita jossain kaukana ja itse säilyi hengissä!

        Ehkäpä se lohduttaa myös niitä kuolleita.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Asia, jota olen ihmetellyt : kun sattuu jokin suuronnettomuus, tsunami tai maanjäristys ym . Kokoonnutaan ympäri maailmaa kiittämään Jumalaa ??? >>>

        No tietenkin! Jumalaa pitää kiittää ja ylistää kun se tappoi niitä muita jossain kaukana ja itse säilyi hengissä!

        Ehkäpä se lohduttaa myös niitä kuolleita.

        Hyvä Bushmanni. Olen lukenut kommenttejasi ja olen kanssasi samaa mieltä. lähes kaikessa. Kuitenkaan en ole aivan varma, oletko sitä mieltä, että uskotko tosissasi jumalan olevan ihmisen kaltainen olento? Epäilen .
        Itse olen ateisti kaikkiin uskontoihin suhteutettuna.
        Luulen, että olemme perhtyneet samoihin argumentteihin, mitä tähtitiede on saanut selville, joka luullaksni vielä on " jäävuoren huippu".
        Kiitos kommenteistasi, joista olen saanut olon, että en ole ajatuksineni aivan yksin,


      • kujakki kirjoitti:

        Hyvä Bushmanni. Olen lukenut kommenttejasi ja olen kanssasi samaa mieltä. lähes kaikessa. Kuitenkaan en ole aivan varma, oletko sitä mieltä, että uskotko tosissasi jumalan olevan ihmisen kaltainen olento? Epäilen .
        Itse olen ateisti kaikkiin uskontoihin suhteutettuna.
        Luulen, että olemme perhtyneet samoihin argumentteihin, mitä tähtitiede on saanut selville, joka luullaksni vielä on " jäävuoren huippu".
        Kiitos kommenteistasi, joista olen saanut olon, että en ole ajatuksineni aivan yksin,

        >>> Kuitenkaan en ole aivan varma, oletko sitä mieltä, että uskotko tosissasi jumalan olevan ihmisen kaltainen olento? Epäilen . >>

        No minun miettimismyssyn kärkisijoilla ei ole miettiä sitä, että minkä kaltaisia tai hahmoisia jumalat ovat, mutta eikös vaikka adventtikirkon sivuilta ole selkeästi pääteltävissä, että adventtikirkon mukaan Jumala on mieshenkilö, jolla on tuulessa liehuvat hiukset sekä siistin metroseksuaalin muodin mukainen parta sekä hän on selkeästi eurooppalainen vaalean hipiänsä johdosta:

        https://mikkeli.adventist.fi/

        Tuossa kuvassa esiintyvä henkilö lienee Jumala, jolla olisi kosolti kysyntää DTM-baarissa Helsingissä, joten ihmettelen kovasti adventtikirkonkin homokielteisyyttä.

        Hyvin mielenkiintoista on se, että Afrikassakin paikalliset hyväksyvät sen, että heidän Jumalansa on vaaleaihoinen, kuten Sierra Leonen adventtikirkon nettisivuilta on havaittavissa:

        http://www.sdachurchsierraleone.org/our-mission.html

        Myös enkelit näyttävät olevan vaaleaihoisia, joten onhan tuo historiallisten asioiden valossa hieman tragikoomista, että siellä ne tummahipiäiset taas joutuvat palvomaan valkoista miestä, joka tulee heidät muka pelastamaan.

        Mutta ei tule, koska jumalat pettävät aina.

        Mutta minusta on täysin yhdentekevää, että millaisen hahmon omaavaksi kukakin jumalansa kuvittelee. Minusta sillä voisi olla yllään vaikkapa Teräsmiehen puku ja sormessaan Mustanaamion pääkallosormus, niin se olisi jotain!

        Mutta jokainen uskontoihin hurahtanut nainen voisi miettiä sitä, että miksi ihmeessä jokainen jumala on mies?

        Ja tämänkin jälkeen ne sirkkaiitat edelleen haluavat sellaista palvoa ja siihen sovinistiseen maailmaan uppoutua vaikka ennen kuolemaa olisi todella paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kuitenkaan en ole aivan varma, oletko sitä mieltä, että uskotko tosissasi jumalan olevan ihmisen kaltainen olento? Epäilen . >>

        No minun miettimismyssyn kärkisijoilla ei ole miettiä sitä, että minkä kaltaisia tai hahmoisia jumalat ovat, mutta eikös vaikka adventtikirkon sivuilta ole selkeästi pääteltävissä, että adventtikirkon mukaan Jumala on mieshenkilö, jolla on tuulessa liehuvat hiukset sekä siistin metroseksuaalin muodin mukainen parta sekä hän on selkeästi eurooppalainen vaalean hipiänsä johdosta:

        https://mikkeli.adventist.fi/

        Tuossa kuvassa esiintyvä henkilö lienee Jumala, jolla olisi kosolti kysyntää DTM-baarissa Helsingissä, joten ihmettelen kovasti adventtikirkonkin homokielteisyyttä.

        Hyvin mielenkiintoista on se, että Afrikassakin paikalliset hyväksyvät sen, että heidän Jumalansa on vaaleaihoinen, kuten Sierra Leonen adventtikirkon nettisivuilta on havaittavissa:

        http://www.sdachurchsierraleone.org/our-mission.html

        Myös enkelit näyttävät olevan vaaleaihoisia, joten onhan tuo historiallisten asioiden valossa hieman tragikoomista, että siellä ne tummahipiäiset taas joutuvat palvomaan valkoista miestä, joka tulee heidät muka pelastamaan.

        Mutta ei tule, koska jumalat pettävät aina.

        Mutta minusta on täysin yhdentekevää, että millaisen hahmon omaavaksi kukakin jumalansa kuvittelee. Minusta sillä voisi olla yllään vaikkapa Teräsmiehen puku ja sormessaan Mustanaamion pääkallosormus, niin se olisi jotain!

        Mutta jokainen uskontoihin hurahtanut nainen voisi miettiä sitä, että miksi ihmeessä jokainen jumala on mies?

        Ja tämänkin jälkeen ne sirkkaiitat edelleen haluavat sellaista palvoa ja siihen sovinistiseen maailmaan uppoutua vaikka ennen kuolemaa olisi todella paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä.

        Oletko lukenut Neale Donald Walsch, n teoksia " Keskusteluja Jumalan kanssa" ?
        Mitä mieltä olen maapallon luonnon järjestyksestä, se on matriarkaalinen. Pohjois Amerikan intiaanien uskomus, joka on ainoa uskomus, jota pidän oikeana tapana elää tätä palloa.


    • Mitäpä "bushmanni" jos muuttaisit rukoustaktiikkaasi hieman otollisemmaksi ja Jumalle haasteellisemmaksi, kuin puhuva aasi tai palava pensas, puhumattakaan brutaalista kaupungin tuhosta. Haasta Jumala rukouksella!
      Jumalaa on helppo testata niillä asioilla, joita hän on sanassaan luvannut, joten anna uusi julkinen rukous ja haasta Jumala. Sanassahan sanotaan ettei usko tule meistä, vaan valinnan kautta, joten nyt sinulla on mahtava tilaisuus haastaa todellakin Jumalan hänen omien sanojensa kautta ja rukoile itsellesi uskoon tulemista.
      Toki on selvää ettet usko jne. mutta tämähän sen muuttaakin, koska jos et ole uskossa, ja uskoon tuleminen vaatii nimenomaan Jumalan ylhäältä tekemän TEON, jonka kautta tulet uskoon. Pyydät tätä tekoa, antamaan sinulle usko. Näin sinun on helppo sanoa ettei uskoa ole, tai sitten se tuli sinuun, koska rukous on pyyntö ja jos joku pyytää uskoon tulemista, niin Jumala ei voi jäädä kylmäksi.

      • Hinduheglund

        Oletko Jarmo jo pyytänyt Vishnulta, että alkaisit uskoa Häneen? Kyllä Vishnu antaa sinulle uskon hindulaisuuteen, kun vain vilpittömästi pyydät!


      • Mitäpä jos Bushmanni lukittuisi yksinäisyyteen rukouskammioonsa vaikka vessan pöntölle ja polvistuisi sinne ja rukoilisi siellä hiljaisuudessa sydämen rukouksen todellisesta sisimmästään, niin ehkä Jumala antaisi silloin Bushmannille "sisäisen eheytymisen ja näkevät silmät"...
        .
        Huom. Vrt. Tuhlaajapoika sikakaukaloiden ääreltä: Luuk 15:17 "Niin hän meni itseensä ja sanoi:...Jne "
        .
        Eli... "Totuus näkyy vessan peilistä"
        .
        Parempi siis Bushmannillekin ajoissa kun kuitenkin lopulta käy näin ...

        Jes 45:22 "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
        45:23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
        45:24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."


      • Pohdiskelia

        Eikös se jumala voisi antaa kaikille ihan suoraan sen uskon vaikka sopivien ihmeiden saattelemana että jokainen varmasti uskoisi. Eikö hän haluakaan pelastaa kaikkia?


      • Pohdiskelia kirjoitti:

        Eikös se jumala voisi antaa kaikille ihan suoraan sen uskon vaikka sopivien ihmeiden saattelemana että jokainen varmasti uskoisi. Eikö hän haluakaan pelastaa kaikkia?

        Luuk 16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."


      • Kaikkivoivottelu

        Kaikkivoipahan voi laittaa semmoisen ihmeen, että kaikki ihan omasta vapaasta tahdostaan alkavat uskoa. Tarkoitatko siis, että jumala ei olekaan kaikkivoipa?


      • nähtyon

        Niin Bushmannille tuskin mikään ihme riittäisi. Kaikkeen vaan yrittäisi jonkun tieteellisen selityksen kaivaa.


      • Kaikkivoivottelu

        Eli jumala ei olekaan kaikkivoipa. Miksi palvoa jotakin epätäydellistä olentoa?


      • Kaikki "ihmeet" ovat yleensä tarkoitettu vain ihmiselle uskon vahvistuksiksi !Kaikki muu tärkeä Jumalaiseen elämään löytyy raamatun kirjoituksista !
        .
        Vrt. "epäilevä Tuomas" Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        .
        Eli... " AUTUAITA NE JOTKA EI OLE KONKREETTISTA IHMETTÄ KOKENUT MUTTA SILTI USKOVAT " !

        Vrt. Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        .
        Joh 6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".6:66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.6:67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;


      • Kirjajumala

        Elikkä Raamattu on tämä sinun jumalasi, ilmankos mitään ihmeitä ei näytä enää tapahtuvan.


      • Kopittelija bamlaa taas asiaa... hyvä homma! Mutta kandee muistaa aina että saatanapalvojiakin tulee uskoon ihmeiden kautta. Kaikki on Jumalalle mahdollista!


      • Kirjajumala kirjoitti:

        Elikkä Raamattu on tämä sinun jumalasi, ilmankos mitään ihmeitä ei näytä enää tapahtuvan.

        Olen kyllä minä henkilökohtaisella tasolla kokenut monia ihmeitä, enneunia, profetioita ja muitakin johdatuksia, joita ei voi järjellä selittää...varsinkin uskoni alkuaikoina 17.03.1989 ja siitä eteenpäin...
        .
        Mutta usein erilaiset "kokemukset" monellakin Jumalan lapsella jää vähemmälle uskon edetessä ja vahvistuessa eikä niitä juuri tarvita kun ihminen alkaa "juurtumaan sanaan" ja ei ole enää niin "maitoa tarvitsevan asteella" ja osaa jo kävellä ns. "omilla jaloillaan" !


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kopittelija bamlaa taas asiaa... hyvä homma! Mutta kandee muistaa aina että saatanapalvojiakin tulee uskoon ihmeiden kautta. Kaikki on Jumalalle mahdollista!

        Olen ollut Stop-huumeilla jonkin aikaa ollut joskus päihdetyöharjoittelijana ja heiltä olen kuullut myös mielenkiintoisia tarinoina "konkreettisesta" pahasta ja myös kerran eräs vanhempi kokenut Ryttylän lähetyskeskuksen pappi Joutjärven kirkossa kertoi mielenkiintoisia asioita aiheesta ja hänen kokemuksiaan juuri liittyen siihen miten ihminen on itse altistanut itsensä tällaisille alueille...
        Pappi saarnasikin näin: " näistä asioista on hyvä tietää mutta ei ole hyvä tietää liikaa."
        .
        Eli jos on Saatana on Jumalankin pakko olla olemassa... Jumala voi joskus käyttää pahaa niin että siitä voi koituakin loppupelistä hyvää !
        .
        Uskon vaelluksessakin Jumala voi antaa ihmisen erehtyä että sen kautta ymmärtäisimme mikä oikein on !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Olen ollut Stop-huumeilla jonkin aikaa ollut joskus päihdetyöharjoittelijana ja heiltä olen kuullut myös mielenkiintoisia tarinoina "konkreettisesta" pahasta ja myös kerran eräs vanhempi kokenut Ryttylän lähetyskeskuksen pappi Joutjärven kirkossa kertoi mielenkiintoisia asioita aiheesta ja hänen kokemuksiaan juuri liittyen siihen miten ihminen on itse altistanut itsensä tällaisille alueille...
        Pappi saarnasikin näin: " näistä asioista on hyvä tietää mutta ei ole hyvä tietää liikaa."
        .
        Eli jos on Saatana on Jumalankin pakko olla olemassa... Jumala voi joskus käyttää pahaa niin että siitä voi koituakin loppupelistä hyvää !
        .
        Uskon vaelluksessakin Jumala voi antaa ihmisen erehtyä että sen kautta ymmärtäisimme mikä oikein on !

        Eli kerronpa vielä hiukan mistä tämä pappi muun muassa puhui:
        .
        Hän kertoi eräästä tytöstä joka oli kaiketi jonkinlainen entinen päihdeongelmainen ja saatanan palvoja ja hänessä oli jonkinlainen Poltergeist-ilmiö http://fi.wikipedia.org/wiki/Poltergeist eli hänessä oli ns."riivaaja-henki"...
        .
        Ryttylän papit olivat yöllä lähetyskeskuksessa rukoilleet tytön puolesta useamman henkilön toimesta ja tämä "räyhähenki" oli hänessä herännyt niin että tyttö oli välillä puhunut miehen sekä naisen äänellä ja piehtaroinut niin että oli oudosti lennähtänyt ihan peräseinälle...
        .
        Noh tietenkin minäkin tätä kertomusta kuuntelin vähän ihmeissäni Joutjärven kirkossa mutta kun kysymyksessä oli jo vanhempi pastori ja kysymyksessä ihan kuuluisa paikka ja puhuja vielä kertoo kertomusta Joutjärven kirkon saarnastuolista niin vaikea kertomusta nyt äkkiseltään oli teilatakaan ja varsinkin kun kysymys oli ihan konkreettisista henkilöistä...
        .
        Koko aiheen aihe siinä illassa oli muistaakseni "Pahan olemassaolo" tai jotain sinnepäin...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli kerronpa vielä hiukan mistä tämä pappi muun muassa puhui:
        .
        Hän kertoi eräästä tytöstä joka oli kaiketi jonkinlainen entinen päihdeongelmainen ja saatanan palvoja ja hänessä oli jonkinlainen Poltergeist-ilmiö http://fi.wikipedia.org/wiki/Poltergeist eli hänessä oli ns."riivaaja-henki"...
        .
        Ryttylän papit olivat yöllä lähetyskeskuksessa rukoilleet tytön puolesta useamman henkilön toimesta ja tämä "räyhähenki" oli hänessä herännyt niin että tyttö oli välillä puhunut miehen sekä naisen äänellä ja piehtaroinut niin että oli oudosti lennähtänyt ihan peräseinälle...
        .
        Noh tietenkin minäkin tätä kertomusta kuuntelin vähän ihmeissäni Joutjärven kirkossa mutta kun kysymyksessä oli jo vanhempi pastori ja kysymyksessä ihan kuuluisa paikka ja puhuja vielä kertoo kertomusta Joutjärven kirkon saarnastuolista niin vaikea kertomusta nyt äkkiseltään oli teilatakaan ja varsinkin kun kysymys oli ihan konkreettisista henkilöistä...
        .
        Koko aiheen aihe siinä illassa oli muistaakseni "Pahan olemassaolo" tai jotain sinnepäin...

        Voi vain toivoa ettei kukaan sairastunut joutuisi teidän puoskaroitavaksenne - vaan menisi vaikka lääkärin puheille. Kun ihmiset jotka "uskovat" voivansa parantaa sairaita ottavat lääkäreiden tehtävät itselleen siitä ei hyvää seuraa - kenellekään.. Usein on näillä parantajilla itsellään erilaisia "vaikeuksia" elämässään.. nähdään näkyjä ja kuullaan ääniä ja uskotaan uniin .. Tällaisten ihmisten hengellinen sairaiden ihmisten hoitaminen tulisi kieltää lailla. Ja kaikille "Benny Hinn tyypeille" joka maassa tulisi antaa isot tuntuvat sakot joka kerta kun he pettävät ihmisiä uskomaan heidän parantamisiinsa.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Voi vain toivoa ettei kukaan sairastunut joutuisi teidän puoskaroitavaksenne - vaan menisi vaikka lääkärin puheille. Kun ihmiset jotka "uskovat" voivansa parantaa sairaita ottavat lääkäreiden tehtävät itselleen siitä ei hyvää seuraa - kenellekään.. Usein on näillä parantajilla itsellään erilaisia "vaikeuksia" elämässään.. nähdään näkyjä ja kuullaan ääniä ja uskotaan uniin .. Tällaisten ihmisten hengellinen sairaiden ihmisten hoitaminen tulisi kieltää lailla. Ja kaikille "Benny Hinn tyypeille" joka maassa tulisi antaa isot tuntuvat sakot joka kerta kun he pettävät ihmisiä uskomaan heidän parantamisiinsa.

        alex

        Niin... Sinäkö Alex muka uskot yliluonnolliseen konkreettisia ihmeitä tekevään Jumalaan mutta et yliluonnolliseen saatanaan ?
        .
        ...Jotenkin "ontuvaa" tämä sinun "raamatullisuus"... :O


      • Vrt 1 Kor 12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
        .
        Ps. ns." hurmahenget" ja Alexin mainitsemat "Benny Hillit" tms. ovat sitten jo asia erikseen ja on Alexilta suurta epäraamatullista tyhmyyttä liittää kaikki "Hengen kokemukset" näihin !
        .
        Mutta Alex nyt on mikä on...


      • Pitäisiköhän Jeesuksenkin ja tämä "miehen"Alexin mukaan lähteä lääkäriin ? !
        .
        Vrt. Mark5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki".5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin".5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen."
        .

        Ei Raamatusta voi uskoa vain sitä mikä sopii omaan "korvasyyhyyn" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Pitäisiköhän Jeesuksenkin ja tämä "miehen"Alexin mukaan lähteä lääkäriin ? !
        .
        Vrt. Mark5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki".5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin".5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen."
        .

        Ei Raamatusta voi uskoa vain sitä mikä sopii omaan "korvasyyhyyn" !

        Tai vaikka esim. Opetuslapsi Pietari herättää kuolleen takaisin eloon !
        .
        Ap. Teot. 9:36 Mutta Joppessa oli naisopetuslapsi, nimeltä Tabita, mikä kreikaksi käännettynä on: Dorkas; hän teki paljon hyviä töitä ja antoi runsaasti almuja.9:37 Ja tapahtui niinä päivinä, että hän sairastui ja kuoli; ja he pesivät hänet ja panivat yläsaliin.9:38 Ja koska Lydda oli lähellä Joppea, niin opetuslapset, kun kuulivat Pietarin olevan siellä, lähettivät kaksi miestä hänen luoksensa pyytämään: "Tule viipymättä meidän tykömme".9:39 Niin Pietari nousi ja meni heidän kanssansa. Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät hänet yläsaliin, ja kaikki lesket tulivat hänen luoksensa itkien ja näytellen hänelle ihokkaita ja vaippoja, joita Dorkas oli tehnyt, ollessaan heidän kanssansa.9:40 Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.9:41 Ja Pietari ojensi hänelle kätensä ja nosti hänet seisomaan ja kutsui sisään pyhät ja lesket ja asetti hänet elävänä heidän eteensä."


      • 2 Kor 13:5 "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin... Sinäkö Alex muka uskot yliluonnolliseen konkreettisia ihmeitä tekevään Jumalaan mutta et yliluonnolliseen saatanaan ?
        .
        ...Jotenkin "ontuvaa" tämä sinun "raamatullisuus"... :O

        #Niin... Sinäkö Alex muka uskot yliluonnolliseen konkreettisia ihmeitä tekevään Jumalaan mutta et yliluonnolliseen saatanaan ? #

        Olet sinä tosi kopittelija..
        Mitähän tuokin taas oli??
        Sinulla on paha tapa .. puhua puuta heinää muista ihmisistä ... johtuneeko se sitten siitä ettet ymmärrä tai mistä .. paha tapa se kuitenkin on.. Tuo oli taas sitä "hyvää päivää / kirvesvartta" polemiikkia. Siinä ei ollut asian häivääkään.

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt 1 Kor 12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
        .
        Ps. ns." hurmahenget" ja Alexin mainitsemat "Benny Hillit" tms. ovat sitten jo asia erikseen ja on Alexilta suurta epäraamatullista tyhmyyttä liittää kaikki "Hengen kokemukset" näihin !
        .
        Mutta Alex nyt on mikä on...

        No ne "hurmahenkiset" juuri ovat niitä joita vedetään huulesta - niitä joille "melkein" luvataan parannusta - ja kun parannusta ei tule niin sanotaan että ei "me" ole mitään luvattu - se on Jeesuksen asia.. jos parantaa tai ei.. Tämä on fakta .. Ei Benny Hinn ole ainoa pikku Hinnejä on joka puolella .. myös Suomessa .. ja niillä on juuri samanlainen "usko" kuin sinulla.. Uskotaan että ollaan jo omasta takaa yhtä kuolemattomia kuin itse Jumala -- ai ai ai - en muuta sano ..

        Se että sinä kopittelija yrität erotella yhden hurmahenkisten parantajan toisesta osoittaa vain, että niin kauan kuin joku on osoitettu vääräksi on hän mielestäsi oikea.

        Olen muuten huomannut halveksintasi kanssaihmisiisi lisääntyvän sitä mukaa mitä ahtaammalla olet noine sekavine oppeinesi.
        Minulle olet vain harhaileva itseään korostava ihmisparka joka epätoivoisesti hakee paikkaa jossa tuntisi olevansa "jotain" - ja kun et sitä löydä alat teeskentelemään ja leikkimään kovastikin tietävää.

        voi voi

        alex


      • Tässä ohjeita Bennien sun muiden "hurmahenkien" muiden Youtube-hörhöjen varalle kun näitä ilmiöitä seuraa ja tutkii !
        .
        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        .

        Eli... "Hedelmistään puu tunnetaan" ja tässä kohtaa usein nämä ilmiöt "lysähtävän" ajan päästä kasaan ja paljastuu lopulta mitä nämä ovat...
        .
        Jeesushan varoitti : Matt 24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Ps. Alexin "raamatullisuus" ja sen korvasyyhyt ja "ikuiset piinat" on sitten jo ihan oma eri asiansa kokonaan ja siihen en viitsi ottaa nyt tässä yhteydessä OPILLISESTI kantaa !


      • Alex kirjoittaa: " Olen muuten huomannut halveksintasi kanssaihmisiisi lisääntyvän sitä mukaa mitä ahtaammalla olet noine sekavine oppeinesi.

        Minulle olet vain harhaileva itseään korostava ihmisparka joka epätoivoisesti hakee paikkaa jossa tuntisi olevansa "jotain" - ja kun et sitä löydä alat teeskentelemään ja leikkimään kovastikin tietävää.
        voi voi
        alex
        _____________________________________

        Ihanko omasta päästäsi tämän tekstin kehitit... :D


      • Ps. HUOM:
        Eihän siinä mitä minä kirjoitan ole luettavissa muuta kuin se mitä minä kirjoitan !


    • plmb

      Tarina. Sillojn tällöin kaikki Jumalanpojat taivaan voimat kokoontuvat neuvottelemaan, Olikos se Jobin päivinä viimeksi. Siitä on dokumentti. Sitten he menivät tehtäviinsä. Iso joukko serafeja ja kerubeja oli ottanut sen Andomedan asetuksen tehtääkseen, yksi pohti vetisten planeettojen otsoniongelmaa, kun yleensä siinä oli miljardit kerrat epäonnistuttu epäonnistuttu. Mutta sitten tuli tavallinen hätäinen lastenenkeli ihan tavallisen elektronisen kirjevasun kanssa ja säteili ja sanoi, että eräs horroksesta vastaherännyt kielen saanut ihmiskuntakansa oli jälleen samantapaisissa ongelmissa kuin Job joku vesiplaneetan luonnon vuosituhat sitten ,Vaikka ei enaä ollut ongelmia pahemmin dinosauruksista et cetera, hiiliketjuja oli tarpeeksi ja happeakin oli saatu levistä ettei tarvinnut olla hapenpuuteessa. Ja itseasiassa olisi ollut magneetinapojenkin vaihto isompi ongelma. Kaikki kerubit ja serafit katsuivat lastenenkelin kirjevasuun. ja närkästyivät. Ei nyt ole aikaa tuhlata monta valovuotta, tässä on isompi juttu ja kaikki kirjelippuset muuttuivat sädekimpuksi joka jatkoi eteenpäin ylempään asteeseen ja tavalliset valtvoimat palasivat tällä kertaa omiin tehtäviinä. - valitan - ei tullut vastausta Bushmannillekaan. Ehdotan tutustumista Jobin dokumenttiin joka on jokin vuosituhat siten kirjoitettu ja vastikään saatu eloktronisen kirjeen kielelle

    • onkovastannut

      Onko Jumala jo vastannut?

      • En.löydä.kirvestä

        Olen ollut paskalla jo yli 2000 vuotta (1000 vuotta kuin yksi päivä), enkä löydä kirvestä kun se sarvipää Saatana on sen jemmannut jonnekkin. En saa pökälettä poikki, joten en nyt oo vastannut. Ähisen ja puhisen kun veri lentää peräpukamista. Verestä kun olen aina pitänyt. Minä olen siis teidän jumalanne Jahve. Pelätkää minua jahka löydän kirveen.


      • >>> Onko Jumala jo vastannut? >>

        Ei. Tosin tiedän syyn. Siitä kertoo vaikkapa tuore uutinen avaruudesta:

        http://yle.fi/uutiset/tahtitieteilijat_onnistuivat_kurkistamaan_elaman_edellytysten_syntysijoille__sai_nimen_cristiano_ronaldon_mukaan/8075868

        http://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-sumut-ja-galaksit/tahtitieteilijat-loysivat-todisteita-maailmankaikkeuden-ensimmaisesta-tahtisukupolvesta.html

        Elettyään pari miljoonaa vuotta tähdet räjähtivät supernovina levittäen synnyttämänsä raskaat alkuaineet avaruuteen. Vasta sen jälkeen pystyi muodostumaan Auringon kaltaisia tähtiä ja Maan kaltaisia kiviplaneettoja.

        >>> "Olen aina ihmetellyt, mistä tulemme. Jopa lapsena halusin tietää, mistä alkuaineet tulevat: luitteni kalsium, lihasteni hiili, vereni rauta. Havaitsin, että nämä muodostuivat aivan maailmankaikkeuden alussa, ensimmäisen sukupolven tähdissä. Tämän löydön myötä olemme alkamassa ensimmäistä kertaa nähdä näitä kohteita", kertoo Jorryt Matthee Leidenin observatoriosta. >>

        Ihmeellisintä tiedon kumuloitumisessa on se, että vain noin sata vuotta sitten emme tienneet mitä on elämä, miksi Aurinko paistaa tai millaisessa universumissa elämme. Kiitos tieteellisen fysiikan tutkimuksen, nämäkin asiat ovat nyt tiedossa.

        Aurinko paistaa, koska sen uumenissa atomiytimet törmäilevät yksi kerrallaan toinen toisiinsa ja tuottavat näin sen valon, joka maapallolle lopulta sinkoutuu.

        Elämää ei ohjasta mystinen elinvoima vaan kaksoiskierteinen molekyyli, DNA.

        Alkeishiukkaset muodostavat ytimiä ja atomeja, atomit molekyylejä, molekyylit ainetta ja elämää. Sikäli kun tiedämme, missään kohtaa tätä ketjua ei esiinny minkään lajin simsalabim-hetkeä: mystistä hyppyä yli nimeämättömän kuilun, jota ei fysiikan keinoin voisi selittää.

        Luonto tottelee fysiikkaa ja vain fysiikkaa.

        Siksi yksikään jumala ei ole vielä vastannut. Jumalat pettävät aina, fysiikka ei petä.


      • kujakki
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Onko Jumala jo vastannut? >>

        Ei. Tosin tiedän syyn. Siitä kertoo vaikkapa tuore uutinen avaruudesta:

        http://yle.fi/uutiset/tahtitieteilijat_onnistuivat_kurkistamaan_elaman_edellytysten_syntysijoille__sai_nimen_cristiano_ronaldon_mukaan/8075868

        http://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-sumut-ja-galaksit/tahtitieteilijat-loysivat-todisteita-maailmankaikkeuden-ensimmaisesta-tahtisukupolvesta.html

        Elettyään pari miljoonaa vuotta tähdet räjähtivät supernovina levittäen synnyttämänsä raskaat alkuaineet avaruuteen. Vasta sen jälkeen pystyi muodostumaan Auringon kaltaisia tähtiä ja Maan kaltaisia kiviplaneettoja.

        >>> "Olen aina ihmetellyt, mistä tulemme. Jopa lapsena halusin tietää, mistä alkuaineet tulevat: luitteni kalsium, lihasteni hiili, vereni rauta. Havaitsin, että nämä muodostuivat aivan maailmankaikkeuden alussa, ensimmäisen sukupolven tähdissä. Tämän löydön myötä olemme alkamassa ensimmäistä kertaa nähdä näitä kohteita", kertoo Jorryt Matthee Leidenin observatoriosta. >>

        Ihmeellisintä tiedon kumuloitumisessa on se, että vain noin sata vuotta sitten emme tienneet mitä on elämä, miksi Aurinko paistaa tai millaisessa universumissa elämme. Kiitos tieteellisen fysiikan tutkimuksen, nämäkin asiat ovat nyt tiedossa.

        Aurinko paistaa, koska sen uumenissa atomiytimet törmäilevät yksi kerrallaan toinen toisiinsa ja tuottavat näin sen valon, joka maapallolle lopulta sinkoutuu.

        Elämää ei ohjasta mystinen elinvoima vaan kaksoiskierteinen molekyyli, DNA.

        Alkeishiukkaset muodostavat ytimiä ja atomeja, atomit molekyylejä, molekyylit ainetta ja elämää. Sikäli kun tiedämme, missään kohtaa tätä ketjua ei esiinny minkään lajin simsalabim-hetkeä: mystistä hyppyä yli nimeämättömän kuilun, jota ei fysiikan keinoin voisi selittää.

        Luonto tottelee fysiikkaa ja vain fysiikkaa.

        Siksi yksikään jumala ei ole vielä vastannut. Jumalat pettävät aina, fysiikka ei petä.

        Bravo !!! Vain fysiikkaa.


    • 12_13

      "Nyt sinulla on loistava tilaisuus kertoa minulle se, mitä Sinä minusta ajattelet ja sinulla on paljon vaihtoehtoja valita vaikkapa niistä, kuinka sinä olet raamatun mukaan välittänyt viestejä, joten jään odottamaan."

      Jos sinulle ei kelpaa Raamatussa oleva viesti, ei sinulle kelpaa sama viesti vaikka se tulisi mitä kautta.

      Mutta ehkä sinun olisi hyvä huomata, Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille. Se on ratkaisevaa. Jos Jumalan ilmestyminen suoraan sinulle ei tee sinusta vanhurskasta, ei ilmestymisestä ole juuri hyötyä.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Vanhurskas ihminen pysyy toduudessa ja totuus vapauttaa.

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

      Minun nähdäkseni ihmisten yleisin ongelma on totuudessa pysyminen. se vaikuttaa olevan myös sinun suurin ongelma.

      • kujakki

        Mikä on totuus ?


    • kujakki

      kuka ja ketkä syyttävät ?

    • kujakki

      Olen uusi keskustelupalstalla, joten ehkä vastannut väärään kommenttiin. En luonnollisestakaan ole Kristinuskon Jumala, jolle kirjoituksesi on osoitettu. Mielelläni jatkaisin dialogia kanssasi, koska olen monesta asiasta samaa mieltä kanssasi.

    • kujakki1

      Kuka ja ketkä syyttävät ??

    • Mitä.teen

      Rakas jumala minua panettaa suunnattomasti, mutta en ole kihlattu kenellekään enkä naimisissakaan. Mitä siis teen?
      Alapäässä on hirvittävä polte ja pallit on täynnä siemeniä herra jumala. Mitä siis teen?

      • LuonnollinenPolku

        Sairastut vakavaan masennukseen.


    • Päivitetäänpä tämän tilanne, eli edelleen jumalalla on pupu pöksyssä ja hän ei ole uskaltautunut minulle mitään vastaamaan. Kuinkahan sen jumalan saisi piilopaikastaan esille?

      Aivojen pistäminen pois päältä sitten ei ole vastaus minun tapauksessani.

    • Pyytämäsi merkit ovat kyllä tavattoman epäspesifejä. Tarkoitan sitä, että tuollaiset jutut kuin puhuvat eläimet, kivien putoilut tai epätavallisesti palavat puskat voivat olla aivan yhtä hyvin minkä tahansa jumaluuden ilmoituksia itsestään.

      Jos jotakin tuollaista tapahtuisi, olen varma, että hyvin monien eri jumalien kannattajat kuittaisivat tapahtuneen todisteeksi omasta uskostaan. Eikä meillä olisi mitään keinoa osoittaa, onko joku heistä oikeammassa tai vääremmässä.

      Vielä vaikeammaksi tulkinta menee, jos teemme sen täysin perustellun myönnytyksen, että mikään olemassaoleva uskonto ei tiedä täsmällistä totuutta kaikkivaltiaasta. Silloin käy niin, että poikkeuksellinen ja selittämätön tapahtuma todistaa yksinomaan itsensä. Sellaista tapahtui ja se oli hyvin hämmästyttävää. Mutta mitään muutahan se ei oikeasti todista.

      Voisimme aivan yhtä hyvin pyytää vaaleanpunaiselta näkymättömältä yksisarviselta merkkiä olemassaolostaan vaikkapa lanttia heittämällä. Jos tulee kruuna niin yksisarvinen on olemassa ja klaavalla taasen ei. Me kaikki (toivottavasti) ymmärrämme tämmöisen todistelun onttouden.

      Tuossa merkin pyytämisessä kristinuskon Jumalalta on periaatteessa aivan yhtä ontto logiikka, vaikka todennäköisyydet ehdotetuille tapahtumille ovatkin pienempiä.

      • >>>Pyytämäsi merkit ovat kyllä tavattoman epäspesifejä. Tarkoitan sitä, että tuollaiset jutut kuin puhuvat eläimet, kivien putoilut tai epätavallisesti palavat puskat voivat olla aivan yhtä hyvin minkä tahansa jumaluuden ilmoituksia itsestään. >>

        Tätäpä ne muuten ottanut huomioon ollenkaan. Etenkin se Vanha Vihtahousu voisi naamioida merkit tulemaan joltain jumalalta, vaikka ne tulisivatkin sen Lämpimän Osaston Päämieheltä.

        Eli jumalat voisivat hankkia kuvallisen henkilötodistuksen tai biotunnisteisen passin lähimmältä poliisiviranomaiselta ja vain biotunnisteisen passin avulla henkilöillisyytensä varmentanut jumaluus olisi sellainen, jonka uskovat voisivat tunnustaa pääjumaluudekseen ja muita ei kuunneltaisi ollenkaan!

        Jos kerran onnistui tekemään neitsyen tiimeeksi, niin kai sitten passin hankkiminenkin onnistuu!

        >> Jos jotakin tuollaista tapahtuisi, olen varma, että hyvin monien eri jumalien kannattajat kuittaisivat tapahtuneen todisteeksi omasta uskostaan. Eikä meillä olisi mitään keinoa osoittaa, onko joku heistä oikeammassa tai vääremmässä. >>

        Tämä olisi suuri uhka. Jos nyt toisin tänne ilmoituksen, että jokin jumala todellakin vastasi minulle vaikkapa polttamalla kesämökkini ja mitään luonnollista syytä ei löytynyt, niin uskoisin jokaisen uskontokunnan ottavan siitä kunnian omalle jumalalleen.

        Tässäpä juuri nimimerkki V.aari todisti sen, että miksi tänne kannattaa kirjoittaa, eli asia on herättänyt ajatuksia ja nyt myös todistettiin minun oman loogisuuteni suuria puutteita, joita nyt kykenen kehittelemään edelleen ja korjaamaan puutteet ajattelussani jumalien suhteen.

        Ajattelu kannattaa aina!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe