Sote Amk valintakoekutsut

madikkaa

Hei! Onko kukaan sotepuolelle hakenut saanut vielä koekutsua? Itse hain sosionomiksi sekä sairaanhoitajaksi.

Myös mietin tuota matikka osiota, tietääkö kukaan voiko missään netissä harjoitella samantyyppisiä tehtäviä? Minulla meinaa matikassa jännitys viedä pisteet :$

361

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rh15

      Hain Turkuun, sairaanhoitajaksi ja röntgenhoitajaksi. Ei tullut mitään....
      Perus lääkelaskut on aika helppoja, no hätää :)

    • Tekniikka1500

      Miten voi nykyään olla kutsujen lähettäminen näin vaikeaa?

    • madikkaa

      Mietin samaa.
      Työssä olevilla jne. On mukava paria päivää ennen alkaa järjestellä asioita, jotta pääsevät edes pääsykokeisiin. Saatikka ne jotka saavat aineistoa, jotka pitää lukea :o olis edes tarkka päivä tiedossa niin tietäis minä päivänä kutsua odottaa

      Mä oon tosi huono päässälaskija, varsinkin tuollaisessa koetilanteessa. "Luonnollisessa" tilanteessa lasken kyllä hyvin päässälaskut :D

    • FUUU

      Hain Turkuun toimintaterapeutiksi ja sosionomiksi, ei vieläkään kutsua ja kokeet kuitenkin 2.-3.6! Hermoja raastavaa...

    • rh15

      Niinpä. Tä on tosi ärsyttäväää!! :-(

      • Jännittäjätär

        Huomenna 26.6 tulee sotealan pääsykoekutsut jos on tullakseen. Tänään en oo kuullut et kellekkään ois tullut. Tässä jännittää niin et hermoja kiristää


    • ksnsndnndnd

      Turkuun toimintaterapiaa lukemaan. Kutsu tuli PE. Tänään tai huomenna pitöisitulla loput kutsut

      • ahdistaa

        Hain kanssa Turkuun, mutta kutsua ei ole tullut :0 Toiminterapiaan. Onko niillä joku systeemi kutsujen lähetyksessä? Saitko sähköpostilla? Kuinka monta lähtöpistettä sulla oli? (mulla 25, riittääkö?!) Jos vastaisit oisin kiitollinen t. ahdistunut


      • perseperkele

        Haiks mihinkää muuhu? Oliko toimintaterapia ykkösenä vai jonakin muuna? Meinaa mun kaveri on turus lukemas toimintaterapiaa ja sil oli pistei 30 ja pääsi. Meinaa netis ku o kattonu niit alimpii pistemäärii ni sielhä ne pisteet on just siel 30 paikkeel... mä ite hain viime vuon turkuun sairaanhoitajaks, sillo mun pisteet oli 24 enkä saanu ees kutsua.


      • ahdistaa

        Toimintaterapia oli mun ykkönen, sosionomi kakkonen. Mut nykyään ei saa ensimmäisestä hakutoiveesta 5p siksi omat pisteet 25, eikä 30. Joten esim viime keväänä pisteet oli 30 paikkeilla koska ekasta hakutoiveesta extra 5 pojoo. Siks mietinkin että riittääkö mut kai niitten on pakko alentaa pisteitä?! Ei tääl varmaa monta ketkä saa 30/30 koulumenestyksestä, kun sekin asteikko muuttui vaikeammaksi.
        Viime vuonna mun menestys oli 29/30 kun se asteikko oli löyhempi keskiarvon kohdalla (mun ka 8,5 lukiosta) nykyään tarttee olla joku 9,5 et saa täydet...


      • perseperkele

        Hä??? ei saa enää ekast hakutoiveest 5 pistettä???


      • ahdistaa

        JEP siksi tässä kyselen "ksnsndnndnd" pisteitä! On kyl jännä kun tätä hakua näin muutettiin! Viime kesänä olisin päässyt heittämällä kokeeseen jos TT ois ollut ykkösenä (29 5)

        VOISKO NE LÄHETTÄÄ NE KUTSUT JOOOO?


      • ksnsndnndnd

        Hain Turkuun ja Kakkosvaihtoehtona oli ja sähköpostia tuli PE päivällä.


      • ahdistaa
        ksnsndnndnd kirjoitti:

        Hain Turkuun ja Kakkosvaihtoehtona oli ja sähköpostia tuli PE päivällä.

        Ok kuinka monta pistettä sulla oli?


      • ksnsndnndnd

        Mulla oli muistaakseni 26 pistettä.


      • ahdistaa
        ksnsndnndnd kirjoitti:

        Mulla oli muistaakseni 26 pistettä.

        Ok ja mulla 25 joten voi olla pienestä kiinni mun kutsu.. toivitaantoivotaan


    • perseperkele

      Tää on nii raastavaa, yöllä näin koko aikaa unta mite olis tullu kutsu, sit herään ja pakko tarkistaa sähköposti (turku amk lähettää kans sähköpostiin tiedon) ja taas nukkumaa ja sama toistuu.

    • hdsauhdoas

      Jos ei tule valituksi, lähettääkö ne jonkun viestin, että et pääse kokeeseen? Vai täytyykö sitten itse päivitellä ja soitella? Viime vuonna en päässyt sosionomi kokeeseen, eikä mistään tullut mitään viestiä...

      Taisin itse juuri vastata omaan kysymykseeni :D haistatan vitut kaikille amkeille jotka lähetää kutsut näin myöhään

    • mororor

      Onko kukaan hakenut bioanalyytikoksi Turkuun? Saitteko kutsun?

      • vipunen

        Ei oo mulle ainakaan tullut vielä, vatsahaavan tästä stressistä kyllä kohta saa..


      • aikuisopiskelija2

        Hain bioanalyytikoksi Helsinkiin. Ei ole kutsua näkynyt. Tänään kai se viimeistään pitäisi tulla, kun kerran alkuviikosta on lupailtu. Ei kai keskiviikko ole enää alkuviikkoa? Olen niin jännityksestä sekoomassa ihan pian, muilla näköjään sama juttu. Pääsykoekirjan luin jo kerran tossa aikasemmin keväällä, nyt en viitsi vaivautua ennen kun tiedän että olen kans menossa kokeeseen.
        Onkohan tonne bioanalyytikko/Helsinki vaikea päästä? Onko sinne kauheesti hakijoita? Ja en ole edes löytänyt mitään pisteytysjuttuja, tietääkö joku onko jotain alkupistejuttuja yo-papereista tai hakujärjestyksestä?
        Itse asiassa tämä vaihtoehto on mun "villi kortti" kun suunnittelen alan vaihtoa ja nyt on niin hirmu monta juttua auki tässä enkä ole edes kertonut näistä hakuhommista kenellekään. Mutta kiitos kun sain avautua. Tämäkin päivä varmaan kuluu sähköpostia kytäten.


      • kgdd

        Täälläkin kutsua odotellaan. Hain Ouluun/sosionomi... Raastavaa.


    • Zuh

      Diakin sivuilta lainattua:
      "Huom! Sosiaali- ja terveysalan amk-koulutusten valintakoekutsut pyritään lähettämään noin viikkoa ennen valintakoetta, joten odotathan kärsivällisesti omaa kutsuasi! Mikäli kutsujen lähettäminen viivästyy, pyrimme lähettämään tiedon kutsusta myös sähköpostitse tai tekstiviestitse. Valitettavasti kutsuja ei ole voitu vielä lähettää, tilanne on valtakunnallinen. (Päivitetty ma 25.5.2015.)".
      Eli ilmeisesti jotain häikkää on?

      • ereer

        Just joo......


      • ahdistaa

        Turun amkissa ei lue mitään päivitettyä tietoa... mut jos tossa lukee, että tilanne valtakunnallinen. On tää kans yhtä persettä


    • qwasss

      voi luoja..alle viikkoo ennen koetta ja kutsut on jossain....

      • ahdistaa

        Jep.. mutta kaikki on samassa veneessä. Miten tässä pystyy mitään aineistoa pänttää jos ei ole varmuutta pääseekö kokeeseen?!


      • rh15

        Totta.. =/


      • stressaa

        Samaa olen tässä miettinyt! Oon päntännyt jo paljon noita ennakkomateriaaleja, että kiva jos se on turhaa!


    • perseperkele

      tulee vissii viimeistää keskiviikkona?
      aika kumma kyl ku turun amk sivuilla ku tsekkaa noit 'valintaperusteita', ni siel lukee edellee siit 1. hakutoiveest ja 5 lisäpisteest. et täh :|

      • ahdistaa

        joo mut siel on väärää/vanhentunutta tietoo.. opintopolussa oli ainakin ne päivitetyt tiedot


    • Toivoelääsilti

      Ei ne pisterajat valitettavasti oo laskeneet, vaan ennemminkin suhteessa nousseet, koska nyt vähän alempien lähtöpisteiden edelle kiilaa joka ikisen vähänkään paremman pisteet alemmilta hakutoiveilta.

      Karu kohtalo, jonka olen itse kasin ja m:n papereilla saanut kokea.

    • stressaa

      Hain Turkuun sosionomiksi ja kiva tässä nyt odotella et tuleeko kutsu vai ei! Ja oon lukenutkin jo paljon noita ennakkomateriaaleja! Mulla on 8,25 keskiarvo ja arvosanat MMMB. Viime vuonna pääsin valintakokeisiin mutta jäin 7. varasijalle. Paikkoja on tänä vuonna enemmän mutta toi valinta menettely on muuttunut, joten ei voi tietää. :/

      • ahdistaa

        Hain kanssa sosionomiks kakkosvaihtoehtona . Katsotaan jos huomisen vielä odottaa mutta sitten kyllä soitan sinne hakutoimistoon Turkuun... ehkä soitan jo huomenna koska en kestä tätä tietämättömyyttä :D


      • stressaa

        Mäkin varmaan soitan huomen, ei tässä jaksa enään odotella. :D


    • tulookonejo

      Plaah. Vieläkin odotusta. Minä myös hain sosionomiksi, kolmas kerta. Aiemmin saanut syyksi (miksi minua ei valittu) sen että olen sopiva alalle mutta nyt oli vaan paljon hakijoita.

      Ottaisivat enemmän opetusluokkia, ei tietenkään oo resursseja. Mutta lopettamis prosentti on silti vieläkin suuri

    • kääkkk

      Onko kukaan hakenut sote puolelle Ouluun suuhygienistiksi? Mitä luulette millasilla pisteillä ois mahkut päästä sisää??

    • Dxb

      Onko kukaan saanut kutsua??

      • ahdistaa

        Tämän keskustelyn pohjalta kukaan ei ainakaan eilen ole saanut. Mulle ei ole vielä tänään tullut s- postia kun turun amk lähettää sähköisesti


      • penavaanjoo

        eipä oo näkynyt.... :/ hain itse metropoliaan kätilö ja sh linjoille..


    • Zuh

      Ja Vamkin sivuilta lainattua:
      "Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut
      Julkaistu 2015-05-25 12:03:33 EEST.
      Sosiaali- ja terveysalan (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, sosionomi AMK) koekutsuja ei ole vielä lähetetty hakijoille. Esivalintalaskenta ja tarkastukset ovat kesken. Kutsut pyritään lähettämään sähköpostilla niin pian kuin mahdollista."
      Eli kyllähän kaikki on samassa veneessä, mikään koulu ei voi saada nimilistaansa ennenkuin kaikki saavat ja sitten lähtee kutsut.

    • ahdistaa

      Soitin äsken Turun amk hakutoimistoon kutsut kuulemma lähtee viimeistäön PERJANTAINA! Oli kuulemma niin paljon joitain virheitä tehty ettei mikään amk saa lähetettyä kutsuja :( eli ei kannata menettää toivoa vielä

      • aikuisopiskelija2

        Voi luoja sentään! Ärsyttää sekin kun kalenterissa on 3 päivää varattuna nyt yhdelle valintakokeelle ja töissäkin pitäisi käydä! Puoli viikkoa lomaa nyt ehkä ihan turhaan jos kutsua ei tulekaan


      • aikuisopiskelija2

        Tietääkö joku millä kellonlyömällä ne kokeet yleensä sitten alkaa? 9.00?


    • rh15

      herranjumala..
      sh:n koe jo maanantaina!!( turun amk)
      ei voi olla totta...prkle :(

    • rh15

      Mulla palaa kohta hermot totaalisesti...

    • Dxb

      Sisi ihan perseestä ei voi muuta sanoa

    • kasjsbsbks

      Minä sain Turun koekutsun PE. Koe alkaa 8 aamulla

      • ahdistaa

        Haitko monimuotoo koska siellä sanottiin että PÄIVOPETUKSEN kutsut myöhässä


      • rh15

        kui kauan koe kestää?


    • KattiaKans

      Varmaan taas Opintopolku solmussa. Itselläni tämä herättää kysymyksen, että haluanko sitoutua 3-4 vuodeksi järjestelmään, joka toimiin näin huonosti.

      • aikuisopiskelija2

        Niin ja voiko siihen luotta että jos kutsu tulee niin onko se oikea vai järjestelmävirhe. Ja vaikka saisi jo opiskelupaikan mutta sitten huomataan että ethän ole oikeutettu edes valintakokeeseen... Tässä järjenlähtö lähellä..


    • öäh

      Oamkn bioanalytiikkaan tuli kutsu nyt

      • aikuisopiskelija2

        Voi onnea sinulle kokeeseen! Helsingistä ei ole kuulunut vielä mitään.. Onko kellekään tullut Metropoliasta vielä kutsua yhtään mihinkään?


      • penavaanjoo

        eipä oo mulle vielä ainakaan tullut metropoliaan kutsua. hain ykkösvaihtoehtona kätilö ja kakkonen sh. kuumottaa kuumottaa tuleeko kutsua vai ei...


      • Wannabekätilö

        Onko kellekkään tullu kätilötyön pääsykoe kutsuja? Onko oamkista lähetetty vasta bioanalyytikkojen pääsykoekutsut vai joko muillekin o tullu oamkin kutsuja?


    • kad

      Kenellekään tullut oamk suuhygienistin kokeisiin kutsua??

    • epätoivo1

      Täällä kanssa odotellaan kutsua fysioterapian ja osteopatian kokeisiin...

    • Urzila

      Joku isompi ongelma niillä menossa ei oo vielä lähteny. On kansallinen eli koko suomessa

    • Astama

      Kutsua odotellaan täälläkin osteopatiaan ja toimintaterapiaan. Ei kuulu, ei näy..... Kerrassaan piinaavaa.

    • SSSaaa

      Täälläkin odotellaan kutsua oamkin terveydenhoitajan ja kätilön pääsykokeisiin.. :s Onko kukaan saanut kutsua vielä?

      • Oamk

        Kehtaisko kukaan soittaa oamkin hakutoimistoon ja kysyä joko ne on lähettäny terkan/kätilön pääsykokeita? Ite soitin sinne eilen enkä kehtais enää ahdistella niitä.:D


      • SSSaaa

        Minä otin ja soitin sitten :D Totes, että tämän päivän aikana pitäs tulla sähköpostitse pääsykoekutsut noille aloille... Jännitys tiivistyy!


      • aikuisopiskelija2

        Kiitos soitostasi! Itse en viitsinyt kun mulla täällä niin surkea kuuluvuus. Mutta tänään... Halkean kohta!!


      • oamk

        Kiitos kun soitit! Joutuukohan sitä kutsua nyt jännäämään koko illan vai jokohan sen kohta pitäs tulla.... Ilmotelkaa täällä sitten, jos saatte kutsuja oamkilta, kun itseä vähän epäilyttää tuleeko kutsua, kun on niin huonot lähtöpisteet.:/ Mutta nyt peukut pystyyn, että tulis meille kaikille oamkista ne kutsut kohta!:)


      • hermotmenee

        Tuskin tulee enää tänään kutsua kun tuskin ne niitä enää illalla lähettää? Ihana jännätä tätä ja miettiä, että kannattaako edes lukee tuota ennakkomatskua... Mahtaa tulla hyviä portfolioita porukalta, jos jää vaan viikonloppu aikaa tehä niitä!


      • oamk

        Tuliko teille kutsuja kätilön pääsykokeisiin oamkiin???


    • nouppp

      DIAK Oulu sh.. kutsua ei kuulu..

      • nopee

        Onko Diakista kuulunut mitään??


      • rh15

        Eikä Turun amk..


    • voihan_kutsu

      Alkaa tässä odotuksessa hiipua viimeisetkin motivaationrippeet pääsykokeseen kertaamisessa/lukemisessa. :( Tosi kurjaa, että sote-alan pääsykoekutsut ylipäätänsäkin lähetetään myöhään.

      En ole itse ainakaan löytänyt tämän kevään hakuun liittyviä pisterajoja tms, jotta saisi jotain osviittaa siitä tuleeko kutsua ylipäätänsäkin. Olen hakemassa Metropoliaan. Mietin myös sitä ammatti- ja erikoisammattitutkinnolla hakevien suoraa kutsumista pääsykokeisiin, sillä itselläni on sekä ammatti- että ylioppilastutkinto.

      Onneksi täällä pidetään toisia ajantasalla pääsykoekutsuihin liittyen! Lievittää paniikkia ainakin osin.

      • penavaanjoo

        sama täällä... ei oikein innosta/pysty lukemaan kun jännittää ja stressaa nämä kutsut ja että tuleeko sellaista edes.. kyttään vaan kokoaika sähköpostia ja lueskelen täällä että onko muille tullut kutsuja.


    • tätiviirukas

      Diak pieksämäeltä tuli s.postitse ja tekstiviestitse kutsu tänään : )

    • Jjcfjjnm

      Huh! Oulu/Sosionomi oli tullut kutsu s.postiin!:)

    • rh15

      Helvetti mä luovutan koht. Ei jaksa lukee kokeeseen nyt ollenkaa

      • ahdistaa

        Soitin tosiaan Turun amkiin ja ne viivästyy ainakin sieltä :( Itse koitan vaan luottaa omiin pisteisiin ja lukea mutta perseestähän tämä on :((


      • ahdistaa

        Twitterissä Turun amk vastas et pyritään lähettämään huomenna :D tää on niin tätä

        #pahoittelut, luki joopajoo...


    • bergeleenbergele

      Mä oon ihan luopunut toivosta, vaikka ei sitä nyt muutenkaan ihan hirveesti ollut, kun ei oo mitenkään kummoset lähtöpisteet. Kiitos kuitenkin kaikille, jotka tänne infoo kun saavat kutsuja, ihan hermostuneena oon viimesen viikon päivittänyt sähköpostia! Metropolia ja Diak oli haaveissa, katellaan varmaan sit ens keväänä... Plaah

    • jhytrg

      Oamk suuhygienisti????onko tullut kutsuja??

    • perunainen

      Onko Laureasta kuulunut mitään?

    • Pläääh1234

      Onko Laureasta (sosionomi, Kerava ja Hyvinkää) tullut kellekään kutsua?

    • ksöggg

      Onko kukaan soittanut seamkiin? Tai vamkiin? Saanut kutsua vielä?

      Perkl. Mitä kyttäämistä ja kun ei tiedä odottaako turhaan

    • epätoivoinenhakija

      Onko kukaan saanut metropoliaan kutsua (terveydenhoitaja)???

    • ketutusss

      Metropoliasta tällänen vastaus:

      "Valitettavasti sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsujen lähettäminen on viivästynyt. Saamme kutsut lähetettyä lähipäivinä hyväksytyille sähköpostilla. Seuraa sähköpostiasi."

      Joo... Maanantaina olis kokeet joihin pitäisi lukea, olis kiva tietää luenko turhaan TAI vääriin pääsykokeisiin....

      • bergeleenbergele

        Joo siis hitto tää koko "valintakoeyhteistyö" on aivan perseestä. Jos hakee vaikka kaikkiin Helsingin seudun kolmeen sairaanhoitajakoulutukseen eli Metropoliaan, Laureaan ja Diakkiin, täytyy lukea kolmet eri pääsykoemateriaalit, koska ei voi olla varma mistä koulusta se kutsu tulee jos tulee. Eikö vois olla kaikilla samat ennakkomateriaalit?!? Aivan järjetöntä. Metropolian ennakkomatskut eli anatomia ja fysiologia ja etiikka nyt on vielä ihan fiksua luettavaa, siitä on varmasti hyötyäkin jos pääsee opiskelemaan ko. alaa, mut sit jotain helvetin sosiaalibarometrejä, oikeasti nyt hei...


      • Jjjjuu

        Millon oot tälläsen vastauksen saanu, tänääkö?


      • Tyyttyyt
        bergeleenbergele kirjoitti:

        Joo siis hitto tää koko "valintakoeyhteistyö" on aivan perseestä. Jos hakee vaikka kaikkiin Helsingin seudun kolmeen sairaanhoitajakoulutukseen eli Metropoliaan, Laureaan ja Diakkiin, täytyy lukea kolmet eri pääsykoemateriaalit, koska ei voi olla varma mistä koulusta se kutsu tulee jos tulee. Eikö vois olla kaikilla samat ennakkomateriaalit?!? Aivan järjetöntä. Metropolian ennakkomatskut eli anatomia ja fysiologia ja etiikka nyt on vielä ihan fiksua luettavaa, siitä on varmasti hyötyäkin jos pääsee opiskelemaan ko. alaa, mut sit jotain helvetin sosiaalibarometrejä, oikeasti nyt hei...

        Keväälle tulossa tai ainakin suunnitteilla yhteneväinen pääsykoe


      • aikuisopiskelija2

        Nyt ainakin luki, että Metropolia lähettää kutsut 27.5, elikkäs huomenna. Onneksi olen huomenna töissä, niin on jotain muuta ajateltavaa.


      • hömpöösi
        aikuisopiskelija2 kirjoitti:

        Nyt ainakin luki, että Metropolia lähettää kutsut 27.5, elikkäs huomenna. Onneksi olen huomenna töissä, niin on jotain muuta ajateltavaa.

        Missä näin luki? Toivottavasti tulis mullekin siis huomenna kutsu...


      • aikuisopiskelija2

        Näin lukee siis Metropolian sivulla Ajankohtaista -alla.


    • turhauttaa

      Onkohan JAMKin sote-alan kutsut jo tulleet? Omat pisteet tuskin riittää mutta kiinnostaa joka tapauksessa.

      • jjjjaaaam

        Tänään tuli toimintaterapeutin päiväpuolelle :)


    • vamkjaseam

      Myös kyselen onko kuulunuy mitään etelä-pohjanmaalle ja pohjanmaalle hakeneilta?

    • jassudaa

      Ei ole kelleen vielä tullut perkele

    • hermotmenee

      Onko oamkista kuulunut vielä mitään??? millasilla pisteillä tuli kutsut?

      • ahistaa

        ei oo kuulunu ei...


      • uskomatonta

        Vissiin sosionomit saa ekana kutsut kerta jotkut ovat niitä jo saaneet... veikkaan, että sairaanhoitajien, kätilöiden ja terkkojen pääsykoekutsut tulee vasta huomenna aikasintaan, vaikka puhelimessa muuta väittivätki.:(


    • jassudaa

      ei ole tullut ouluun eikä pieksämäelle, kusettivat vaan aiheuttaakseen pahennusta, relax and wait

    • Vamk

      Vamkista tuli kutsu hetki sitten sähköpostiin. Sosionomilinjalle

      • Lähetetty

        Olivat näköjään sinne sivuillekin lisänneet, että kutsut lähetetty.


      • hähhj
        Lähetetty kirjoitti:

        Olivat näköjään sinne sivuillekin lisänneet, että kutsut lähetetty.

        Ei mulla näy sellaista? Viimeisin siellä 25.5


      • lopettakaatrollausstana
        jassudaa kirjoitti:

        http://www.puv.fi/fi/news/sosiaali-ja_terveysalan_valintakoekutsut/

        Sosiaali- ja terveysalan (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, sosionomi AMK) koekutsuja ei ole vielä lähetetty hakijoille. Esivalintalaskenta ja tarkastukset ovat kesken. Kutsut pyritään lähettämään sähköpostilla niin pian kuin mahdollista.

         
        Niin eli ei oo.


      • erre3

        Päivitys 26.5: kutsut sosionomi AMK, päivätoteutuksen valintakokeisiin lähetetty sähköpostilla hakijoille.


    • jokonnkn

      Ahdistaa odottaa kun ei tiiä odottaako jo turhaan ja kaikkien koulujen sivuilla erilaista tietoa kutsujen lähetys ajasta. Joillain selkeästä viimeistään tänään ja joillain loppu viikkoon mennessä

    • Terveydenhuoltoalalle

      Onko kutsuja tullut Helsingin Metropoliaan kätilö/ensihoitaja/sairaanhoitaja linjoille?
      Odottelenko siis turhaan omaa kutsuani?

      • Wwwws

        Ei oo tullu ://


    • sftb

      Onko kenelläkään tullut kutsua laurea kerava sosionomilinjalle?

    • jassudaa

      SeAMKin fyssarit on lähetetty

    • pringlesi

      JES! Seamk sosionomi kutsu tuli just

    • rh15

      Turust ei kuulu mitään..

    • sftb

      Kuuluuko Laureasta mitään?

      • ketuttaa

        ainakin netissä lukee kutsujen lähteneen. ei tullu kutsua ei.


    • juuuuuuujuu

      Ei oo seamk eikä vamk kylläkään päivittänyt sivuilleen mitään sote juttuja muutakuin seamk fyssarit. Et höpöhöpö

      • pringlesi

        joo o ei sitten vissii :D

        VALINTAKOEKUTSU



        Seinäjoen ammattikorkeakoulu

        Sosionomi (AMK), päivätoteutus



        Koeaika: 1.6.2015. Koe alkaa klo 8.00 ja kokeen suorittamiselle on varattava koko päivä aikaa.

        ei lue netissä juu vielä


      • pringlesi
        pringlesi kirjoitti:

        joo o ei sitten vissii :D

        VALINTAKOEKUTSU



        Seinäjoen ammattikorkeakoulu

        Sosionomi (AMK), päivätoteutus



        Koeaika: 1.6.2015. Koe alkaa klo 8.00 ja kokeen suorittamiselle on varattava koko päivä aikaa.

        ei lue netissä juu vielä

        tuli pelkkä sähköposti vaikka sivuilla kyllä sanottiin tekstarikin mut anyways


      • pringlesi

        kantsii tarkastaa roskapostikansiokin


      • pringlesi

        tekstari tuli nyt :)


    • dipaopapa

      Kannattaa tosiaan seurailla koulujen omia sivuja, aika moni päivittelee sinne. Nyt lukee Laurean sivuilla:

      "Sosionomi (monimuototeutus ja päivätoteutus) valintakoekutsut on lähetetty 26.5. sähköpostitse.
      Sosionomi esivalinnan alimmat hyväksytyt pistemäärät ovat:
      Hyvinkää (monimuotototeutus) 23 p, Kerava (monimuotototeutus) 24 p, Otaniemi (päivätoteutus) 20 p.
      Voit laskea omat koulumenestyspisteesi alakohtaisista valintaperusteista. Valinnassa tasapisteissä olevien välillä noudatetaan yleisiä valintaperusteita.

      Fysioterapeutti (päivätoteutus) valintakoekutsut on lähetetty 26.5. sähköpostitse.
      -Fysioterapeutti esivalinnan alin hyväksytty pistemäärä on 22p. Voit laskea omat koulumenestyspisteesi alakohtaisista valintaperusteista. Valinnassa tasapisteissä olevien välillä noudatetaan yleisiä valintaperusteita.

      Muita sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsuja ei ole vielä lähetetty."

      Kiva kun laittoivat noi pisteetkin tohon, niin saa jotain käsitystä edes.

      • sftb

        Kauankohan kestää että sähköposti tulee perille?:-D jooh turha toivo.. Ei tullu kutsuu..


      • plöääääh

        Höh :( Tossahan näkyy noi alimmat pisteet, millä on kutsun saanut, sainko sen verran? En tiiä oikein mitä noi yleiset valintaperusteet on tai en saanut ihan selkeää vastausta miten näissä valintakoekutsutilanteissa menee. Ykköseks menee kumminki ilmeisesti ne, jotka on laittanut korkeemmalle hakutoivesijalle Laurean ja jos siinä on tasatilanne niin sit katotaan ilmeisesti keskiarvoa... Voithan sä vielä huomenna tarkistaa asian tuolta hakutoimistosta?


    • Vieläontoivoa

      Hei kaikki metropoliaan sote-alalle hakevat!!!

      Lainaus metropolian sivuilta:
      Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsujen lähettäminen on viivästynyt alkuperäisestä tavoitteesta. Todennäköisesti kutsut lähetetään 27.5.2015. Kaikki kutsut lähetetään sähköpostilla hakijan yhteishakulomakkeessa ilmoittamaan osoitteeseen.

      linkki:
      http://www.metropolia.fi/ajankohtaista/uutiset/?tx_ttnews[tt_news]=5106&cHash=1ce6e13d531bf4c1858d149da2542636

      • voihemmettiiiiii

        JES kiitos tiedosta! Toivotaan toivotaan...


    • apuvälintekniikkaa

      Ärsyttää helkkaristi kun sote-alan kutsut tulee näin viime tipassa. Varsinkin kun apuvälinetekniikkaa voi opiskella vain Helsingissä, pääsykoepäivä ei ole varmistunut ja pitäis bussilippujakin jo vähitellen varata.

      Kiva kyllä näin ulkopaikkakuntalaisena jännittää viime metreille asti, että mikä on se varsinainen koepäivä, että miten täältä pääsee kulkemaan. Että kiva kun ette yhtään aikaisemmin niitä kutsuja pistä tulemaan...

    • KYAMK

      Kyamkin päivätoteutuksen sosionomikutsut ovat tulleet sähköpostitse, ainakin minä sain tänään.

    • mitatapahtuuu

      Ei siellä seamkin sivuilla ollutkaan tuolloin tietoa että sosionomikutsut laitettu. Nyt on, onko moni jo saanut kutsun? Onko ny pistemäärät muuttuneet? Kaksi kertaa olen jo kokeisiin päässyt mutta nyt ei tullut kutsua.

      Niin ja en minäkään vamkin sivuilta löytänyt että olisi lähetetty kutsuja?? Samoin sairaanhoitaka kutsuja ei ilmeisesti vielä laitettu

      • pringlesi

        20p ja sain, on varmasti muuttunut koska uus systeemi


      • Vamk

        Vamkin sivuille oli lisätty siihen 25.5 laitettuun tiedotteessa tänään, että kutsut lähetetty.


      • jassudaa
        Vamk kirjoitti:

        Vamkin sivuille oli lisätty siihen 25.5 laitettuun tiedotteessa tänään, että kutsut lähetetty.

        niin ko linkkihän on tänne myös laitettu, ihmekös ei pääse sisälle kun ei sen vertaa osaa etsiä/lukea


      • perrrrsssseeeee
        pringlesi kirjoitti:

        20p ja sain, on varmasti muuttunut koska uus systeemi

        Olen typerä enkä älyä paljonko minä saisin pisteitä. Mulla arvostelu 1-3 ja ykkös valintana tuo?


      • ärsyttäväteini
        jassudaa kirjoitti:

        niin ko linkkihän on tänne myös laitettu, ihmekös ei pääse sisälle kun ei sen vertaa osaa etsiä/lukea

        Voi että sä oot viisas :) luuletko ettei sitä linkkiä painettu miljoonaa kertaa? Kenties en osaa lukea mutten onneksi ole asennevammainen


      • pringlesi
        perrrrsssseeeee kirjoitti:

        Olen typerä enkä älyä paljonko minä saisin pisteitä. Mulla arvostelu 1-3 ja ykkös valintana tuo?

        Mikä oli sun keskiarvos?


      • harmiii
        pringlesi kirjoitti:

        Mikä oli sun keskiarvos?

        Voi anteeksi se jäi! 2,00
        Ihmettelen kun aiemmin päässy kaks kertaa ja nyt en :/
        Vamkissa katoin et olisin saanu enemmän pisteitä

        Kaveri päässyt vaikka sama.keskiarvo ja hänellä oli vasta 3 vaihtoehto seinäjoki.
        Harmittaa


      • pringlesi

        Sait 15p. Onko sulla minkä koulutuksen paperit, epäilen että lähihoitaja?


      • pringlesi

        Ja mikä oli ensimmäinen hakutoiveesi? Vaasassa korkeammat kun esmes sjoella


    • perrrkkkeleee

      Seinäjoki eka ja kampaajan paperit.

      :(

      • pringlesi

        Aijjaa no sitten en tiedä miten oot aikasemmin kokeille päässyt, ehkä sitten kun ekasta sai ennen 5p, nykyään ei.


      • perrrrkwle
        pringlesi kirjoitti:

        Aijjaa no sitten en tiedä miten oot aikasemmin kokeille päässyt, ehkä sitten kun ekasta sai ennen 5p, nykyään ei.

        Ai onko se tänä keväänä muuttunut? Siis onko hakujärjestyksellä enää mitään väliä?


      • pringlesi

        on väliä, ylimpään pisteet riittävään paikkakuntaan pääsee kokeelle jos pääsee, mutta ekasta ei tosiaaan sitä viittä pojoo saa


      • pwrrrkke
        pringlesi kirjoitti:

        on väliä, ylimpään pisteet riittävään paikkakuntaan pääsee kokeelle jos pääsee, mutta ekasta ei tosiaaan sitä viittä pojoo saa

        Ompas jännä sitten tosiaan kun kaverilla sama pistemäärä mutta hakutoiveena sjoki tosiaan kolmas.
        Noh. Ehkä joskus :(


    • fasuhq

      Onko Laureasta tullut sähköpostit perille jo kaikille?

    • romahduksenpartaalla

      Entäs Tamkista? hain itse kätilö-puolelle ja bioanlyytikoksi sekä samkiin fysioterapiaa opiskelemaan. Ärsyttää tämä järkyttävä pääsykoe odotus. Ihmettelen jos en pääse edes pääsykokeisiin, kun teknilliselle alalle amk olisin päässyt suoraan, ilman kokeita!! MIKSI ne ei voi lähettää pääsykoekutsuja ajoissa?? Joillakin hakijoilla on perhettä ja lastenhoito, liikkuminen paikkakunnalle pitää järjestää. ihmettelen suuresti!

      Sisko oli kuitenkin saanut sähköpostitse pääsykoekutsun. Ja itse en ole saanut mitään tietoa mistään. Yliopistoon tuntui olöevan helpompi "päästä" pääsykokeisiin - ei muutakuin hakua sisään ja naps! pääsykokeisiin.

    • Jännittää niin kovasti pidän peukkua kaikille jotka on hakenut Metropolian kätilö/sairaanhoitaja puolelle. Toisaalta vaikka uskon, että saan kutsun mutta se koe jännittää niin paljon. En ymmärrä anatomia kirjasta mitään, etiikka on ihan ok. Ei taida edes olla mitään mahiksia.

    • gujkiijbki

      Onko ensihoidon kutsuja tullu?

    • nounou33

      Tää pääsykoekutsuhomma on ihan farssi. Tulee sellanen fiilis, että sote-alalle haluaville heti näytetään, millaista alan ihmisten arvostus on...

    • Joukola

      Oletteko saaneet Lamk tai Hamk sosionomilinjan kutsuja?

      • epäileevahvasti

        Ei oo tullu mitää :( eikä Tamk lähettäny mitään, roskapostit katottu.


      • taiminen

        Hamkiin tuli just 20 min sitte kutsu!


      • Odottaminen

        Millä pistellä hait? Olisi kiva tietää kannattako edes odottaa.


      • pääsin

        Mulla oli 20 ja kutsu tuli


      • Odottaminen

        Eli minunki pitäisi saada kutsu :)


      • Joukola

        Hamkiin tuli kutsu! 21 oli pisteet minulla :)


      • opiskelijako

        Mihin haitte hamkissa? Sähköpostillako tuli?


      • Joukola

        Sosionomi ja s.postilla tuli :)


    • Tsatkaris

      Oletteko jo saaneet JAMK toimintaterapeutin (päivä ja monimuoto) kutsut?

      • jjjammk

        Ei oo ainakaan vielä minulle tullut. Elättelen toiveita, et perjantaihin mennessä tulis kutsu. Kuitenkin kokeet "vasta" 9.6.-> niin eivät oo niin kiireisiä kuin esim. Sh jolla kokeet 2.-3.6.


      • Tsatkaris

        Monimuoto olisi jo alkukuusta :/


      • Odottaaodottaa

        En ole saanut kutsua, en tosin ole varma, riittääkö pisteetkään. Onneksi tosiaan kokeet on vasta myöhemmin. Vähän alkaa pelko nousemaan, kun kutsun saaminen pitkittyy.


      • eiootullu

        Hei! Ei ole tännekään vielä saapunut kutsua. Toivossa elellään, vaikka ihan pikkuisen kyllä stressaa :)


      • jjammkk

        Tänään aamulla tuli seiskan jälkeen kutsu toimintaterapeutin päiväpuolelle! Oli ihana herätys :)


      • Ammattikouluunuusiksi

        JAMKn Toimintaterapeutin monimuotoon oli hullut pisteet, 26/30 pistettä vaati. Siellä on kyllä kova porukka kasassa :o


    • Piparikla

      Jumankekka mitä kyykytystä, nöitten tietojen pitäis tulla toukokuun alkupuolella. Silloin tattais kaikille mahis oikeesti jeskittyä pääsykokeisiin. 3 pääsykokeeseen lukeminen on jo aika naurettavaa.

      • Närkästynyt

        Sama homma täällä. Kutsuja ei vieläkään näy ja maanantaina olis eka pääsykoe.


      • Yippikaijee

        Älä nyt tämä on sitä voimauttavaa sosiaalipedagogiikkaa, joka tuottaa yhteiskunnallisesti aktiivisia subjekteja. Kuis ois mielenosoitus, anyone :)


    • Helvetinlaurea

      En kestä enää voisko terveydenhoitajan kutsut jo tulla.

    • vertsuli

      Onko kenellekään tullut vielä Metropoliasta kutsuja? Ite hain sosionomiksi ja jännittää ihan kamalasti :I

      • aikuisopiskelija2

        Metropoliasta ei ole kuulunut mitään, ainakaan mulle.


      • vertsuli

        Sais kyllä tulla jo, ihan hirveetä kun ei pysty keskittymään mihinkään, eikä edes tiedä mihin pääsykokeisiin oikeestaan pitäis lukea...


    • Mööööy

      Onko tullut muille Metropoliaan hakeneista? Osteopatian pääsykoekutsua odotellessa..

      • Eihitsi

        Ei oo tullut, netissä lukee että lähettävät tänään. Maanantaina ois koe joko laurean tai metropolian tervhoitajan kokeisiin nii ois ihan kiva tietää et kumpaan lukea


      • jostänää

        Ei kuulu metropoliasta... Toiminta- ja jalkaterapiaan haettu. Ei ihan hirveesti naurata.


      • apuvälinetekniikka

        Joo Metropoliasta ei ole kuulunut mitään... Hain sekä apuvälinetekniikkaa että optometriaa, jossa jälkimmäisessä koe on tosiaan "vasta" 8.-10.6. välisenä aikana, mut apuvälinetekniikka just ensi viikon alussa. Jos on. Saakeli.


    • rh15

      Turust ei kuulu mitään taas

      • Vakikävijä

        Turku oli juuri päivittänyt että kutsut tulevat tällä viikolla. Mä en ainakaan pysty odottelemaan kauempaa, kun en mä sitten enää loppuviikosta pysty vuorojani sumplimaan. Vituttaa tällänen touhu..


      • ahdistaa

        Sain äske sosionomi turusta päiväopetus mutten sh tai toimintaterapiaa


      • rh15

        aaa kiitti tiedosta
        odotetaan..
        helvetti....mikä systeemi


      • rh15

        enmääkään saanu sh:n kustsua eikä rh:n..


      • barbarellazzi
        ahdistaa kirjoitti:

        Sain äske sosionomi turusta päiväopetus mutten sh tai toimintaterapiaa

        kutsuhan tulee ensimmäiseen johon pisteet riittää, jos pääsykokeet menee sitten niin ettei pisteet riitä ekaan paikkaan, siirtyy ne automaattisesti seuraavaan hakuun, näin ketju menee eteenpäin, kunnes/jos/toivon mukaan/johonkin ne koepisteet riittää


      • haluunsinne

        Mutta jos nyt hakee sellaseen pääsykokeeseen mihin ennen tarvittu vaan vähän pisteitä nii eikö nyt sit pääse ollenkaan kokeisiin, jos muualta tulee porukkaa paremmilla pisteil sinne kokeisiin?


      • Jännittää

        sain tänää turusta hammastekniikan valintakoekutsun


      • iikk
        Jännittää kirjoitti:

        sain tänää turusta hammastekniikan valintakoekutsun

        Mitkä siun pisteesi olivat?


    • enjaksaoottaa

      Oamkiltakin pitäis tulla tänään terkan/sh/kätilön pääsykoe kutsut! Noin ainakin väittivät hakijapalveluissa.

    • Sannaleena

      LAittakohan ne kutsuja aakkosjärjestyksessä?

    • ärrrsyttäää

      Onko OAMK Toimintaterapeutti kutsuja tullu kelleen?

      • aaabbbccc123

        kaverille on eilen tullu!


    • Sluibaduipa

      Tämä uusi systeemi on siitä hyvä, ettei tarvitse jättää johonkin pääsykokeeseen menemättä. hain muutama vuosi sitten eh koulutukseen metropoliaan, sh kokeet ( toinen hakuvaihtari) oli samaan aikaan. Piti valita. pisteet ei riittäneet ensihoitajaksi, mutta ois riittäny sh:ksi.....enpä siis päässy mihinkään opiskelemaan.

    • jaahastaas

      Sain justiin kutsut sähköpostiin Turun amk Fysioterapeutiks

      • zazas

        Paljon sulla on alkupisteitä?


    • vakikävijä

      Joko Turku Röntgenhoitaja kutsut on tullut? Mä en kestä odottaa.

      • rh15

        mä en ainakaa saanut..


      • rh15
        rh15 kirjoitti:

        mä en ainakaa saanut..

        nyt se tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • tnr

      Turun AMK:n sosionomin päivätoteutuksen kutsu tuli juuri äsken.

      • tnr

        Lähtöpisteitä siis 23 itselläni.


      • hkbkbk

        Niin tuli! Mulla lähtöpisteitä 21.


    • rh15

      Eli sain just turun amkist röntgenhoitaja kutsun!!!! Ja pisteet oli 23 ( keskiarvo 2,44 1-3 aseikko)

    • k15

      Metropoliasta vastattiin, että tunti sitten lähetettiin ekat kutsut, eli tän päivän aikana lähetetään kaikki! Hain kätilöksi 25 pisteellä, paljonko muilla metropoliaan hakevilla pisteitä?

      • Tyhmä

        Miten lasken pisteet? Eikö se pisteiden laskutapa muuttunut viime vuotisesta?.


      • vertsuli

        Hain Metropoliaan, tosin sosionomiksi kylläkin 27 pisteellä. Sinänsä ärsyttää, sillä valmistun nyt tänä keväänä toisen asteen koulutuksesta ja arvioin yhteishaussa keskiarvoni ihan reippaasti alakanttiin vahingossa. Nyt viimeviikolla sain tietää lopullisen keskiarvoni ja todellisuudessa saisinkin täydet 30 pistettä. Kiva jos tämän takia jää kutsu saamatta :I


      • Lähetä niille viimeisen keskiarvosi, minäkin lähetin vasta maanantaina kun sain tietää lopullisen. Ne vastasi saman tien että korjasivat hakulomakkeeseen.


      • Sprotlc

        Sinne on menny tokarit ni kyllä ne siellä tietää mitkä on lopulliset pisteet :) sen takii onki kestäny niin kauan ku niit on pitäny laskeskella..


      • Pitikö tokarit lähettää.. en mä oolähettänyt mitään. Ne sanoi jossain vaiheessa että vasta valmistumisen jälkeen lähettää kopiot.


      • k15
        Tyhmä kirjoitti:

        Miten lasken pisteet? Eikö se pisteiden laskutapa muuttunut viime vuotisesta?.

        Joo, nykyään ei saa enää 5 ylimääräistä pistettä 1. hakutoiveesta... En kyllä tiiä, miten sitten vaikuttaa sisäänpääsypisteisiin


      • mitääähhhh eikö no voi hitto sentään, miksei voi selkeästi lukea ettäei enää saa lisäpisteitä.


    • Sukunimi B alkava mulla ei ainakaan vielä ole tullut mitään pääsykoekutsua metropoliaan. grrrrrrrrrr

    • Äwpwåzmxlr

      Itse hain saikkariksi 20 pisteellä. Luulis riittävän mutta tänään sen sitten näkee mikä on tuomio.. Jänskättää ihan kauheestiiii!!!

      • hkbkbk

        Mihin kouluun hait?


      • Äwpdoew
        hkbkbk kirjoitti:

        Mihin kouluun hait?

        Metropoliaaan, Laureaan, Diakii


    • nlsd

      Oamk suuhygienisti?? Vieläkään tullut kirjeitä??????????? Hajoo

      • ljhgfg

        Itselleni tuli spostilla kutsu jo eilen klo 12 aikaan


      • flfomrlfl

        Paljo sulla oli pisteitä?


    • YliopistoonEnsin

      Olisitte hakeneet yliopistoon. Amkit eivät osaa näitä hommia.

      • vainAMKissa

        No kaikkea ei voi opiskella yliopistossa, että vähän huono homma hakea sinne.


    • Söpiz

      Jos on ammattikoulutus tulee kutsu ilman esivalintaa jos on todistuksen lähettäny. Siitä tuli muistutus noin viikko ennen kun aika meni umpeen.
      Luetteko te niitä hakuohjeita ollenkaan

      • Kfoo3

        Ammattitutkinto ja ammatillinen perustutkinto on eriasia..


      • rh15

        mulla on ammatillinen perustutkinto,eli haku samalla tavalla kuin muilla-esivalinnan kautta kokeesee


      • vertsuli

        Taidat puhua nyt niistä joilla on ammatti- tai erikoisammattitutkinto. Itse ainakin valmistun nyt ammattikoulusta, ja kyseessä on ammatillinen perustutkinto, ei siis ammattitutkinto sillä nämä ovat kaksi ihan eri asiaa.


      • Itse kans valmistun nyt keväällä ja ammatillinen perustutkinto. Kyselin 22.4, että tarviiko kopiota lähettää todistuksesta niin ne vastasi näin:" Todistuskopioita sinun ei tarvitse lähettää vielä tässä vaiheessa, koska todistuksesi tullaan tarkastamaan vasta opiskelijavalintojen yhteydessä mikäli sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa."


      • Tinkkanen

        Samanlaisen vastauksen minäkin sain, minullakin ammatillinen perustutkinto jonka kirjoitin vielä kysymykseen.


    • rh15

      Tuliko jo sh:n kutsut Turusta?

      • AndeMar

        Ei ainaskaan tänne, mulla pisteitä 26


      • Mari8338

        Mulla 27 eikä kans ole tullut :( Tämä on kamalaa


    • 13piii

      KUTSUT tulevat siis tämän päivän aikana ja lähettävät siinä järjestyksessä milloin valintakoe järjestetään. Jos ei tule s.postia tänään, ei tule kutsutuksi, näin vastasi äsken metropolian hakijaplavelut.

    • imek

      Onko kenelläkään mitään tietoa Laurean ja Diakin pääkaupunkiseudun sairaanhoitajakoulutuksien kutsuista?

    • Tietämätönn

      Ymmärsinkö oikein, että jos haen fyssariksi kahteen kouluun, jotka tekee valintakoe yhteistyötä, saan kutsun vaan ensimmäiseen hakutoiveeseen, jos pisteet riittää sinne. Sitten jos pisteet valintakokeesta ei riitä ekaan vaihtoehtoon, voin tulla valituksi toiseen hakutoiveeseen ekan hakukohteen kokeen pisteillä..? En siis saanut kutsua tokasta hakukohteesta vaikka sinne olis pisteet riittäny

      • Urpå

        Ny mäkin oon ihan pihalla, eiks sieltä tokasta pitäis tulla kutsu ?


      • nopee

        Uujee!! Diak oulu pääsykoekutsu tupsahti sähköpostiin ja tekstiviestillä tänään. Miten ihmeessä selvitän tuon matemaattisen osion..jaiks. Onko kenelläkään kokemusta millaiset on sh pääseykokeen matemaattinen osio? Millaisia tehtäviä on tiedossa?


      • Zuh

        Pääsykoekutsu tulee vain korkeimmalla sijalla olevaan kouluun jos ovat valintayhteistyössä. Niillä pisteillä sitten katsotaan pääsetkö alempiin vaihtoehtoihin jos ei ylimpään riitä pisteet.


    • penavaanjoo

      mulle tuli just laurea otaniemi kutsu sh pääsykokeisiin!! hain ykkösenä metropolia kätilö 2. metropolia sh 3 laurea tikkurila ja 4 laurea otaniemi. ei muutaku sosiaalibarometria lukemaan...

      • bööna

        paljon sulla oli pisteitä ?


      • pid

        millaset sun lähtöpisteet oli? itse odottelen metropoliaan kutsua.


      • paljon sulla oli keskiarvo. Itselläni kans 1. kätilö 2. sairaanhoitaja. Mietin että saankohan ollenkaan kutsua....


      • penavaanjoo

        3,37 keskiarvo. Lähihoitajan papereilla hain.. epäilin riittääkö se metropoliaan tai mihinkään mutta onneks riitti laureaan.


      • ai sulla arviointi 1-5. Meillä käytössä 1-3 arviointiasteikko.


    • Hakupaperinsyöjähirmu

      Turusta tosiaan kopsahti röntgenhoitajan ja fysioterapeutin kutsut vähän aikaa sitten sähköpostiin. Kai sen sairaanhoitajankin sieltä pitäisi pian 29 alkupisteellä tupsahtaa, mutta inhottavasti laittavat kyllä odottamaan, kun tähän saakka sai pelätä, että ovat hukanneet minun kaikki tietoni johonkin bittiavaruden syövereihin...

      • rh15

        Sama täällä.Rh kutsu tuli,odotellaan sh..


      • molotovvv

        Tänne tuli kans röntgenhoitajan kutsu mutta sh oli kolmena ekana valintana. 27 pistettä minulla.


      • ihmettelen

        Miten älyttömän hyvä todistus teillä on, jos liki täydeet pisteet?


      • molotovvv

        Keskiarvo minulla 4,30 asteikolla 1-5


    • ärsyyntynyt

      turhaa odottaa ainakaan metropoliasta tänään mitään kutsua. Ymmärsin, että siellä on niin kaikki sekaisin ettei ne osaa sanoa aikataulusta mitään. Toivon mukaan perjantaihin ei jäisi, sanoi puhelimessa oleva. Tänään/ huomenna pyrkivät lähettää, no justt =(

      • Outoa

        Mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu??


      • 123nipsu

        Mä kanssa soittelin Metropoliaan suunnilleen tunti sitten. Mulle sanoivat, että pyrkivät lähettämään kutsuja tänään tai huomenna ja että kaaosta on. Kuulemma ihan opetushallituksessa asti on häikkää.. :o
        On kyllä helvetin tuskallista tää odottelu.


      • apuvälinetekniikkaa

        Minä just puolisen tuntia sitten sain kutsun Metropoliasta. Apuvälinetekniikkaa heti maanantaina, että ei turhan ajoissa tullut tietoa kyllä ei. Mutta toivottavasti tekin niitä kutsuja saatte! Pidetään peukut pystyssä. (:


      • 123nipsu
        apuvälinetekniikkaa kirjoitti:

        Minä just puolisen tuntia sitten sain kutsun Metropoliasta. Apuvälinetekniikkaa heti maanantaina, että ei turhan ajoissa tullut tietoa kyllä ei. Mutta toivottavasti tekin niitä kutsuja saatte! Pidetään peukut pystyssä. (:

        Tsemppiä kokeeseen! :)
        Millasilla pisteillä ootte hakeneet Metropoliaan? Mulla on 17 pistettä ja lähärin paperit, mut pääsin viime vuonna terveydenhoitajan pääsykokeisiin niillä Metropoliaan. Nyt kyllä vähän tuntuu siltä, että jään pihalle kokeista..


      • apuvälinetekniikkaa
        123nipsu kirjoitti:

        Tsemppiä kokeeseen! :)
        Millasilla pisteillä ootte hakeneet Metropoliaan? Mulla on 17 pistettä ja lähärin paperit, mut pääsin viime vuonna terveydenhoitajan pääsykokeisiin niillä Metropoliaan. Nyt kyllä vähän tuntuu siltä, että jään pihalle kokeista..

        Kiitos! (: Toivotaan, että sullekin sieltä postia tulee.

        Ja mitäs mun pisteet on joko 23 tai 24, mä en yhtään muista mun lukion keskiarvoa niin se on jompi kumpi. :D Mutta en sitten tiedä millaset pisteet tarvitaan muihin pääsykokeisiin.


    • samsarasimattikokytö

      miten voi olla noin vitun vaikeeta, paljon jaksaa keskittyä pääsykoematskuihinkin, kun ei tiijä mihin kouluun piteet riittää. laittais edes jotain tietoa, eikä pitäis meitä ihan älykääpiöinä

    • kiksu

      Onko Jamkista tullu kutsuja toimintaterapia monimuotokoulutukseen? Tää odotus on piinallista...

      • djeie

        ei ainakaan tänne, tosin tuntuu lähtöpisteet aika kehnoilta kun lukee muiden pisteitä, että tuskin tuleekaan :/


      • odotustaodotusta
        djeie kirjoitti:

        ei ainakaan tänne, tosin tuntuu lähtöpisteet aika kehnoilta kun lukee muiden pisteitä, että tuskin tuleekaan :/

        Minäkin samaa odottelen. Sain kutsun Turkuun päivätoteutukseen, mutta koska ajattelin ettei kutsua voi tulla, en ole edes vilkaissut ennakkomateriaalia... lisäksi elämäntilanne ei sallisi muuttoa joten monimuoto olisi paras vaihtoehto. Mitäs hain varalta päivätoteutukseen :D


      • eiootullu

        Ei ole tullut ainakaan tänne!


    • Epätoivonenjo

      Onko kukaan saanut kutsua sairaanhoitaja koulutukseen kamkissa? :/

      • Miffd

        Ei ole näkynyt kutsua Kamkista. :(


    • piinaavaaodotusta

      Moikka

      Voisko joku olla niin ihana, että ilmoittaa tänne jos saa sosionomi kutsun metropoliaan, laureaan tai diakkiin (pk-seutu). Siten saisi vähän osviittaa onko itselle tulossa kutsua :)

    • imek
    • odottavanaikaonpitkä

      Jamkista odottelisin spostia. Sivuilla on tosi huonosti tietoa. Omat pisteet tuskin riittää mut ei tyttöystävällekkää oo tullu mtn ja sil pitäis riittää. Sen verra hyvä keskiarvo on

    • diakinpääsykoekutsut

      Onko kellekään tullut kutsua Helsingin Diakin sosionomikokeeseen?? Tiedän, että tuolta netistä näkee alimmat pisterajat, joilla kutsuttu, mutta stressaa kun itsellä on juuri tuo 21 pistettä, että riittääkö se nyt sitten varamasti... :D

    • Piuude

      Metropoliasta tuli kutsu ensihoito päivätoteutukseen just äsken :)

      • vila66

        Millaisilla pisteillä?Onneksi olkoon!!!


      • Piuude

        En oo ihan varma pisteistä mut papereilla joilla hain ni keskiarvo oli 3,0. 1-3 taulukolla :)


    • möpötsipöltsi

      mulla näyttäis riittävän pisteet ihan kevyesti diakkiin stadiin sh ja sh/diakonissa linjoille. Metropolia näyttää jäävän haaveeksi. ka. 3.6 ei taida riittää millään

    • hermotmenee

      onko oamkin kätilötyön kutsuja tullut vielä kenellekkään?????

    • Enjaksaodottaaenää

      Onko laurean terveydenhoitajien kutsua kukaan saanut? Sivuilla lukee et lähetetään tänään, oispa tää piina jo ohi

    • onnisto

      Minä sain Laurean Otaniemen kampukselle terveydenhoitajakutsun juuri sähköpostiin 14.06. Pisteitä 23. Sukunimeni alkaa S:llä. Siis sillä vain meinaan jos aakkojärjestyksessä laittavat.. Onnea kaikille kutsua odotteleville!

    • Möpötsipöltsi

      Onko hesan diakista tietoa sh puolelle hain

    • Ept

      Lohja/hyvinkää laurea? Sh

      • lalllu

        On tullu tänään lohjalle sh


    • ootellaanootellaan

      JAMKiin soiteltu ja tänään myöhemmin tai huomenna tullee sieltä spostilla sote kutsut

      • tämähyvä

        Kiitos tiedosta!


    • OneDown

      HKI Diakin Sosionomikutsu tuli.

    • saasnähä

      Metropolian sh kutsu tuli sähköpostiin. Onnea kaikille

      • Tietämätönnnnn

        En kestä tätä tietämättömyyttä!!!

        Onkohan vielä toivoa että saattaisi tulla huomenna?!


      • dippppp

        Millaset pisteet sulla oli? Ja mille päivälle sait kutsun?


    • Jännääääää

      Hain kätilöksi metropoliaan, just tuli kutsu.

      • Terveydenhuoltoalalle

        Sama homma :)
        Nyt täytyy vaan pärjätä itse valintakokeessa..


      • mitäköhäntässätapahtuu

        Sain itse myös, mutta monimuotototeutukseen joka mulla oli vasta kuudennella sijalla? lähtöpisteitä mulla on 27, joten olisi pitänyt riittää myös sille ensimmäiselle sijalle laittamaani sh:n päivätoteutukseen metropoliaan?? Ihmettelen


      • k15

        millä pisteillä saitte kutsun?


      • Zuh

        Kätilö ja sh eivät taida olla saman kokeen alla? Eli silloinhan sinulle tulisi kaksi koekutsua ja kutsut menee ns. aloittain, eli kätilöt yhdellä kertaa, ensihoitajat yhdellä kertaa jne. Sh-kutsuja on tainnu tulla vasta ihan muutamasta koulusta.


      • Jännäääää

        Mielestäni mulla oli 29 pistettä. En sit tiedä miten ne oikeastaan lasketaan.


      • Monimuotovaiei

        Jos on hakenut sh:ksi päivätoteutukseen ja sh:ksi monimuotototeutukseen ja kokeet ovat eri päivinä niin saako kaksi kutsua? Pisteet riittävät kumpaankin.


      • Zuh

        Riippuu ovatko valintakoeyhteistyössä, uskoisin kyllä että ovat. Eli vain ylempään tulee tuolloin kutsu.


      • metropolianmonimuoto

        Metropolian monimuoto ei kuulu yhteistyöhön joten tulet saamaan kahdet pääsykoekutsut jos pisteesi riittävät kumpaankin


      • NYT15

        Mä luulen että siellä sekoillaan ihan huolella, mä sain kutsun Metropolian kokeeseen sekä kätilö- että sh monimuotolinjoille. Peräkkäisinä päivinä sama koe? Öööhmm... Laitoin sinne spostia että saan varmistuksen, oletan että noudatan kätilö kokeen aikatauluja kun oli ylempänä hakutoiveissa. Kyllä noiden pitäis olla siis yhteistyössä keskenään?


    • vertsuli

      Onko vieläkään kellekään tullut Metropolian sosionomin kutsua? :o

      • JSF9

        Eipä ole kuulunut vielä


    • Bogu

      Kukaan saanut vielä turkuun sh tai kätilöön kutsua?

      • rh15

        En ole saanut vielä


      • AndeMar

        En myöskään. Hermot menee just! Ja pisteitä olikin 27 eikä 26, tarkistin.


      • rh15
        AndeMar kirjoitti:

        En myöskään. Hermot menee just! Ja pisteitä olikin 27 eikä 26, tarkistin.

        Kyl sen pitäis tulla joko huomen tai sit pe


      • vinettoako

        Eipä oo tullut ei..:/


      • Mari8338

        Turusta opinto-ohjaaja vastasi että eivät ole saaneet Opetushallitukselta tarvittavia tietoja, joten siellä siis mättää..ja odotella vai pitää kuulemma :(


      • rh15
        Mari8338 kirjoitti:

        Turusta opinto-ohjaaja vastasi että eivät ole saaneet Opetushallitukselta tarvittavia tietoja, joten siellä siis mättää..ja odotella vai pitää kuulemma :(

        voi hyvänen aika..koe on jo maanantaina..


      • AndeMar

        Uskomatonta! Miten Turku ei saa tietoja Oph:sta kun näköjään muut saa, sh -kutsuja jo saaneet muualta..


      • Mari8338

        Siellä joku istuu nyt konttorituolilla piuhan päällä kun ei tieto kulje :D kyllä tunteet on vaihdelleet parin päivän ajan koko tunneskaalan läpi...


      • AndeMar

        Joo, ja tätä ennen hermot menneet jo fysiologian ja anatomian kanssa, joten pian rauniona täällä!


      • Mari8338

        Sama täällä. Nytkin yritän kerrata mutta aika levoton olohan tässä on...Tsemppiä kaikille jotka odottelee.


      • Bogu

        Äitini sanoi, että turun amkista irtisanottu määräaikaisia työntekijöitä , jotka näitä asioita yleensä hoitaa, elikkä hyvin menee :) Toivottavasti huomenna tulis kutsua!


      • Mari8338

        Nyt tuli kutsu Turkuun sh-pääsykokeisiin! Mikä helpotus!


      • shxxsh

        Kutsu tuli Turun amk sh :) huh!


    • wefjewpofj

      Onko kukaan saanu kutsua metropoliaan th?

    • pikkumyymyy

      DIAK sairaanhoitaja/sh-diakonissa anyone, pisteet pitäis riittää mutta kutsua ei kuulu. Alkaa kohta jo itkettämää

      • Zuh

        Diakin sivuilla näkyy jo alimmat pisteet kokeisiin pääsyyn, eli sieltä tarkistamaan riittikö! Jos on just sen verran pisteitä ni hakujärjestys voi tiputtaa kokeesta ulos.


    • fkkcgfhjzdd

      onko metropolian bioanalyytikosta kuulunut muille?

      • aikuisopiskelija2

        Ei ole kuulunut ei... Oon jo niin puhki tähän odottamiseen etten varmaan jaksaisi edes mennä koko kokeeseen vaikka kutsu tuliskin...
        "Kaatui maahan jo ennen lähtölaukausta.."


    • plimplom

      Metropolian radiografiaan kutsun saaneet, millaisia pisteitä teillä oli? Harmittaa ihan älyttömästi, kun itselle ei kutsua tullut :( Täytyy varmaan lähteä korottamaan numeroita... Ois kiva jos kaikki pääsisivät kokeisiin, niin kuin yliopistoissakin. Plaah

    • Jossez

      Täälläkin tuli juuri äsken kutsu Metropolian sairaanhoitotyön valintakokeeseen. Kyllä tätä on odotettu. Uskoisin, että kutsuja lähetetään vielä pitkin alkuiltaa ja mahdollisesti vielä loppuviikosta. Tsemppiä kaikille!

      • Tuleva_sairaanhoitaja

        Tänne tuli myös. Stressi purkautui aivan käsittämättömällä tavalla, on tässä niin kauan tätä stressattu ja odotettu. Toivottavasti monelle tulee myös hyviä uutisia hakemastaan koulusta!


      • Jossez

        Naulan kantaan! Erityisesti viimeiset päivät ovat olleet juuri niitä stressaavimpia, eikä tilannetta lainkaan auttanut kutsujen viivästyminen ja jatkuva epätietoisuus siitä, onko ylipäätään kutsuttujen joukossa. Nyt voi fokusoida kaikki energiat kokeeseen valmistautumiseen.


    • Jep-

      Eilen tuli kutsu Laurea Keravan sosionomi monimuoto-linjan pääsykokeisiin. Oli hakuvaihtoehto kakkosena, joten aloin hullun lailla pänttäämään aineistoa, oletin etteivät pisteeni (27) riittäneet ykkösvaihtoehtoon, Metropoliaan. Noh, tänään tuli sitten kutsu Metropoliankin pääsykokeisiin (monimuoto), molemmat kokeet samana päivänä, maanantaina. ja Metropolian monimuoto ei kuulu valtakunnalliseen valintayhteistyöhön, joten nyt sitten arvotaan mennäänkö riskillä... Kolmosena oli Laurean Hyvinkään toimipisteen monimuotolinja....

    • hammaskeijukainen

      Minulle tuli eilen päivällä sähköpostiviesti Oamkilta, suuhygienisti-linjan pääsykokeisiin pääsin. Pisteeni olivat 29. Eli toikkarini k.a on 2,74 asteikolla 1-3. Kokeet ens keskiviikkona.

      Portfolion teko, haastattelu ja luetunymmärtäminen en jänskätä yhtään, mutta se matikan osio kylläkin! :D Mitähän siinä vois olla? Oon kuullu että sote-linjojen pääsykoematikassa on aiemmin ollu jotain yksikkömuunnoksia ja helppoja lääkelaskuja, mutta sitten taas huomasin Turun amkin sivuilta että heidän shg-linjan matikan osuuteen sisältyy vain plus, miinus, kerto, jako, % ja ensimmäisen asteen yhtälö-laskut... Pitänee yrittää kerrata kaikkea mahdollista!

      Saapa nähä miten menee!

    • repeän_ilosta

      10 min sitten tuli kutsu Metropoliaan terveydenhoitotyön pääsykokeeseen. :) Onko muita?

      • odotavanaikaonpitkä

        Ihana nimimerkki :D Onnea! Mä vielä oottelen. Paljon sulla oli pisteitä?


      • repeän_ilosta1

        En kyllä tiedä yhtään pisteistä... Hain sekä ylioppilas (lukiotodistuksen ka 8,33 ja MMMCA oli kirjotukset)- että ammattitutkinnolla (asteikolla 1-3 ka 2-3 välillä). Luulen, että pääsin ammattitutkinnolla suoraan pääsykokeeseen, niin kuin hakusivustolla sanottiin.


    • JFS9

      Itse sain juuri äsken Metropolian Sosionomi päivätoteutus pääsykoekutsun. Eiköhän lopuillekin tule illan aikana tai viimeistään huomenna aamupäivästä jos on tullakseen!

      • vertsuli

        Mullekin tuli äsken :) Huh mikä helpotus!


    • epätoivoineeeeeeen

      ei ole tullut vielä metropolian sh-linjalta pääsykoekutsua.. sukunimi on aakkosissa loppupäässä, onkohan vielä toivoa vai ei??

      • vihdoinkin

        Aivan varmasti on. Mä sain just äskettäin optometrian valintakoekutsun ja oon aakkosten alkupäästä. Optometria on kyllä vasta parin viikon päästä, mutta silti. Pidetään peukut pystyssä! (:


      • epätoivoineeeeeeen

        tuskin enää on toivoa.. :D ei tosiaan vieläkään ole tullut.


    • hittovie

      sinne meni mahdollisuudet. yhden pisteen päässä laurean terveydenhoitajan pisterajasta. mikä siinä on että pitää näin myöhään lähettää tieto siitä pääseekö ees koko hiton kokeesee, kumminkin kaks kuukautta melkein luettu turhaan! ja miksei suomessa voi olla niin myös sote pääsykokeissa että kaikki halukkaat pääsevät!!

    • gle111

      Onko Tamkista tai Samkista kuulunut mitään?

      • Josmu

        Täällä ei ainakaan tamkista oo kuulunut mitään :(


      • eiriittäny

        tamkista tuli tänään aikaisemmin spostia, että pisteet eivät riittäneet bioanalytiikan pääsykokeeseen, joten ei kannata menettää toivoa ennen kuin kielteinen vastaus tulee sähköpostiin!!


      • josehkä

        Minä sain kanssa tänää s.postia Tamkista, pisteeesi ei riittänyt bioanalyytikan pääsykokeeseen, eikä riitäny myöskään Röntgenhoitajan pääsykokeeseen. :(


      • Josmu

        Tänään tuli kutsu tamkin sh pääsykokeisiin :)


      • ikionnellinen

        Kutsu tamkkiin sh:n pääsykokeisiin :-)


    • Babanas

      Hämäävää, pisteet diakonissa/sh puolelle pitäis riittää kirkkaasti, miks kutsu ei tule ?

    • tahtooo

      Onko kenellekään tullut mamkista kutsua??? (sh)

      • Epätoivonenjo

        Mulle tuli eilen Savonlinnaan


    • mahis811

      Diakkiin pieksämäelle tuli aamulla kutsu sh siis :)

    • Toivossaonhyväelää

      Tääläkin odotellaan, josko tulis OAMKiin pääsykoekutsua optomeriaan ja toimintaterapeuttiin.

      Tuntuu, että tänävuona on säädetty oikein kunnolla noiden pääsykoekutsujen kanssa. Tekniikan puolellaki ongelmaa ollut ja viimetippaan sieläkin kutsujen laitto menny. Tekniikassa kuitenki kaikki pääsee pääsykokeeseen ja sen on valtakunnallinen. Ihme touhua :/

      • piuuuuuuuu

        Mulla tuli toimintaterapeutin valintakokeeseen jo toissapäivänä kutsu. :o


    • nraprengäp

      Onko kellekkään tullut terveydenhoitaja-kutsuja Oulun ammattikorkeaan? Ja minkälaiset lähtöpisteet oli?

      • SSSaaa

        Monimuoto opiskeluna tuli eilen oamkiin. Pisteitä en nyt muista, kun en voi tarkistaa nyt, mutta eivät ne mitkään huiput olleet!


    • rh15

      nyt tuli sh:n kutsu Turun amkist:)

      • Mari8338

        Tänne kans! Jippiii!


      • AndeMar

        Tänne myös! HipHei!


    • Piparilla

      Olkaa nyt pirhana tarkkoja ihmiset. Mulla riittää kevyesti pisteet hakemaani DIAK kiin Helsinkiin mutta kutsua ei ole kuulunut. hakupalvelu ei vastaa puhelimeen ja meiliä tuntuu turhalta laittaa kun sitä on varmasti laatikko täysi.
      Millähän tämänkin nyt selvittää ? Oikeus pääsykokeisiin on, mutta ei pääsyä kun ei ole kutsua.

      • Zuh

        Ja toivottavasti kaikki koulut ilmoittaa pisterajan että tämän voi itse tarkistaa!


      • Zuh

        Ja onhan se sinulla ykkösvaihtoehtona?


    • Piparilla

      Ei sillä vaihtoehdolla ole väliä, eikös se kutsu tule siihen kouluun mihin pisteet riittää.

      • määvaanvaan

        Onko oikeasti niin että jos pisteet ei riitä ekaan hakupaikkaan jää ilman pääsykoekutsua kokonaan, eli sinua ei silloin kutsuta mihinkään kokeisiin. ??? siis oikeesti???


      • Zuh

        Kutsu tulee siihen paikkaan johon pisteet riittävät ja on ylimpänä hakujärjestyksessä. Siksi kysyin ylempänä onko ykkösvaihtoehtona, koska jos ei ole, voi ykkösenä olla sellainen koulu joka ei ole vielä kutsuja lähettänyt. Eli silloin se kutsu voisi tulla jostakin muusta koulusta.


    • Mimmuskamammuska

      Stadin DIAK ilmoitti äsken, että osalle on lähtenyt kirje ja osa kutsutista on vielä lähettämättä.

    • Piparilla

      Sinulle on tulossa valintakoekutsu tänään x toiveeseesi sairaanhoitaja-diakonissakoulutukseen. Viimeisiä valintakoekutsuja on postitettu eilen kirjeenä, mutta Helsingin sairaanhoitajakoulutusten valintakoekutsut eivät valitettavasti ehtineet postiin, joten niitä lähetetään vielä tänään sähköpostitse Helsingin opintotoimistosta.

      Meidän tietojemme mukaan kaikki hakutoiveesi tekevät valintakoeyhteistyötä Diakin hakutoiveidesi kanssa, eli yhden kokeen tulos huomioidaan kaikissa muissakin hakutoiveissasi. Lopullisissa valinnoissa katsotaan myös, riittävätkö pisteesi 1. toiveeseen, jos ei niin riittävätkö 2. toiveeseen, jne.

    • Malttia

      Ei ole kutsuja vielä kuulunut Tampereen AMK sosiaali ja terveysalalle

      • Josmu

        Mulle tuli tänään.


    • Zuh

      Saimian kutsu sh monimuotoon tuli juuri sähköpostilla! Jesh!

    • Metropolia

      Nyt on Metropolian kutsut kaikki nettisivujen mukaan lähetetty.

    • hurru

      Onko Jamk lähettänyt jo kutsuja?

      • nniiin

        Kutsuja on sadellu pitkin päivää. Itselle vain niitä kielteisiä:(


    • iviiviivi

      Onko kukaan saanut kutsua Samk:in pääsykokeisiin...?

      • gle111

        Kysyin sieltä ja tänään pitäisi lähteä sähköpostit


      • iviiviivi

        Sähköposti tuli, huh. Meinasi jo toivo loppua.


    • huonoltanäyttää

      mistä näkee/tietääkö kukaan minkälaisia pisterajoja oli metropolian suuhygienistin, metropolian bioanalyytikon tai turun suuhygienistin pääsykokeisiin?

      • jiitee2015

        Sun pitää kysyä sieltä hakupalveluista, ne kertoo kyllä.


    • iloinen_93

      Eilen päivällä tuli MAMKista sh pääsykoekutsu. Huh, kyllä sitä ehti jo stressata tuleeko ollenkaan.

    • Epätoivonenjo

      Mistä näkee koulujen ne pisterajat? Mietin vaan kun kutsua ei tullu Kajaaniin vaikka viime vuonna pisteraja siellä oli 5...

    • Bogu

      Hei Turkuun sh kokeeseen päässeet! Oliko jotkin ennakkokysymykset jossain. sähköpostikutsussa ei ainakaan mainittu mistään ennakkotehtävästä, mutta muistan jostain lukeneeni jotain kysymyksiä esim miksi haet jne..

      • shxxsh

        Mielestäni sinne ei ole mitään ennakkotehtävää.


      • Bogu

        Jes kiitoksia! :)


    • KIIRE_OAMK

      Hei, Voisiko joku kertoa mitä aiheita lukee kirjan "Anatomia ja fysiologia. Rakenteesta toimintaan. 3. tai 4. painos. 2013" sisällysluettelossa sivuilla 9-63?
      En saanut tuota kirjaa mutta voisin opiskella vastaavasta, kun tietäisi vain mitä lukea.

    • seasea222222

      Itse hain karelian amk:hon sosionomiksi. Sain valintakoekutsun sähköpostiini. Lähetetäänkö vielä erikseen postitse jotain papereita esim. jotain esitietolomaketta/ennakkotehtävää??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe