onko rakastuminen mielestäsi tietoinen valinta

kyselenpä

Mietin vaan sitä, että kun niin moni täällä valittaa siitä, että naiset rakastuvat renttuihin, pelimiehiin, ja jollain muulla tavalla "vääränlaisiin" miehiin, että uskotko sen olevan tietoinen valinta.

Uskotko siis siihen, että naiset (ihimiset ylipäänsä) tahallaan ihastuvat ja rakastuvat vääränlaisiin ihmisiin, ja että ihminen pystyisi jotenkin pakottamaan itsensä rakastumaan "oikeanlaiseen" kumppaniiehdokkaaseen.

74

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipaadaapaa

      Tyhmä kysymys. Kuka tahansa voi lukea tieteellisistä tutkimuksista ettei rakastuminen ole tietoinen valinta. Ikinä milloinkaan ei voi päättää kehen rakastuu.

      Mitä tulee onnenonkijoihin...aina on mahdollista ihastua rahaan/ korkeaan elintasoon mutta siinä ei olekaan kyse rakastumisesta vaan hullaantumisesta parempaan elintasoon.

      • tottapotta

        Hyvä komma


    • scrg

      Tahtomattaan voi ihastua, mutta rakastuminen vaatii jo omaa tietoista panostusta. Ja kukaan ei rakastu vääränlaisiin, vaan juuri niihin joihin sen ihmisen kuuluukin.

      • diipaadaapaaa

        Hoh hoh..
        En nyt jaksa linkittää mutta googlailepa mitä rakastuminen tarkottaa. Sitä ei tapahdu tietoisesti. Päivittäin voi ihastua kukkiin naisiin miehiin ruokiin eläimiin mutta sillä ei ole tekemistä rakastumisen kanssa mikä on verrattavissa huumeidenkäytön kaltaisiin muutoksiin aivokuvissa.


      • scrg
        diipaadaapaaa kirjoitti:

        Hoh hoh..
        En nyt jaksa linkittää mutta googlailepa mitä rakastuminen tarkottaa. Sitä ei tapahdu tietoisesti. Päivittäin voi ihastua kukkiin naisiin miehiin ruokiin eläimiin mutta sillä ei ole tekemistä rakastumisen kanssa mikä on verrattavissa huumeidenkäytön kaltaisiin muutoksiin aivokuvissa.

        Eikö rakastuminen vaadi, että viettää aikaa ihastuksen kohteen kanssa? Tai edes ihastuksen kohdetta ajatellen?


      • ATMaisteri

        Bingo. Yleensä rakastuminen vaatii aikaa, läheisyyttä, ja oikeaa mielentilaa.

        Minua aina huvitti opiskelukaverit jotka selittivät kuinka maaginen kemia ratkaisee, mutteivat osanneet selittää miksi sitä kemiaa löytyi siiderien, nauramisen, bilettämisen, jne jälkeen yökerhossa pelimiehen tullessa iholle kiinni...mutta ei vaikka silloin kun harpottiin kaupasta luurit korvilla ja bitch shield päällä opiskelijaboksiin :D


      • hghghgj
        ATMaisteri kirjoitti:

        Bingo. Yleensä rakastuminen vaatii aikaa, läheisyyttä, ja oikeaa mielentilaa.

        Minua aina huvitti opiskelukaverit jotka selittivät kuinka maaginen kemia ratkaisee, mutteivat osanneet selittää miksi sitä kemiaa löytyi siiderien, nauramisen, bilettämisen, jne jälkeen yökerhossa pelimiehen tullessa iholle kiinni...mutta ei vaikka silloin kun harpottiin kaupasta luurit korvilla ja bitch shield päällä opiskelijaboksiin :D

        Ei rakastuminen mitään aikaa vaadi. Luin tutkimuksesta kuinka jo se että mies nai 30 sekunttia naista voi saada naisen rakastumaan. Seksi saa naisen rakastumaan.


      • scrg
        hghghgj kirjoitti:

        Ei rakastuminen mitään aikaa vaadi. Luin tutkimuksesta kuinka jo se että mies nai 30 sekunttia naista voi saada naisen rakastumaan. Seksi saa naisen rakastumaan.

        Asiaan en osaa kommentoida mitään. Naureskelen vaan ajatusta tuon tutkimuksen teosta ja sitä tutkijatohtoria joka ähellyksen vieressä valvoo sekuntikello kädessä ja 25 sekunnin kohdalla karjuu: "STOP!"


      • Tähti-Silmä
        ATMaisteri kirjoitti:

        Bingo. Yleensä rakastuminen vaatii aikaa, läheisyyttä, ja oikeaa mielentilaa.

        Minua aina huvitti opiskelukaverit jotka selittivät kuinka maaginen kemia ratkaisee, mutteivat osanneet selittää miksi sitä kemiaa löytyi siiderien, nauramisen, bilettämisen, jne jälkeen yökerhossa pelimiehen tullessa iholle kiinni...mutta ei vaikka silloin kun harpottiin kaupasta luurit korvilla ja bitch shield päällä opiskelijaboksiin :D

        Sinun opiskelija kaverit olivat oikeassa, kannattaa joskus uskoa muitakin kuin itseä, niin oppii ymmärtämään asioita, vaikkei itse näekkään samallalailla.
        Elämä perustuu energioihin, jotka meissä vaikuttavat.
        On olemassa seksuaalienergia "kemia" joka vaikuttaa niin voimakaasti ihmisten välillä , ettei sitä voi vastustaa, se on niin huumaavaa! ; D tiedän mistä puhun, kokemuksesta, olen nähnyt sielunisilmin tämän energian.


      • nuunen
        scrg kirjoitti:

        Eikö rakastuminen vaadi, että viettää aikaa ihastuksen kohteen kanssa? Tai edes ihastuksen kohdetta ajatellen?

        Ei vaadi. Vai miten muuten selität että naiset rakastuu sarjamurhaajiin, rocktähtiin ym iästä riippumatta?


      • nuunen kirjoitti:

        Ei vaadi. Vai miten muuten selität että naiset rakastuu sarjamurhaajiin, rocktähtiin ym iästä riippumatta?

        Rakastuu sarjamurhaajiin ja rocktähtiin? En itse kutsuisi idolien palvontaa rakastumiseksi. Kyllä siinä on kyse jostain ihastumisen opettelusta. Teinille on luonnollista ihastua johonkin etäiseen hahmoon, poptähteen tai urheilijasankariin tms. Se on turvallinen tapa tutustua omiin ihastumisen tunteisiin. Aikuisen ihmisen rakastumisesta se on tosi kaukana.

        Nämä sarjamurhaajiin ja muihin rikollisiin ihastujat ovat vielä joku ihan oma alaryhmänsä. Heidän kohdallaan kyseessä on varmaan joku "parantajabakteeri"-tarve.

        Ainakin itse ymmärrän rakastumisen tunteena, joka kohdistuu ihan oikeaan, tuttuun ihmiseen, jonka läheisyys tai silkka olemassaolo herättää mm. puhtaasti kemiallisia reaktioita (oksitosiinin ja mielihyvähormonien erittyminen).


      • 1212
        helka kirjoitti:

        Rakastuu sarjamurhaajiin ja rocktähtiin? En itse kutsuisi idolien palvontaa rakastumiseksi. Kyllä siinä on kyse jostain ihastumisen opettelusta. Teinille on luonnollista ihastua johonkin etäiseen hahmoon, poptähteen tai urheilijasankariin tms. Se on turvallinen tapa tutustua omiin ihastumisen tunteisiin. Aikuisen ihmisen rakastumisesta se on tosi kaukana.

        Nämä sarjamurhaajiin ja muihin rikollisiin ihastujat ovat vielä joku ihan oma alaryhmänsä. Heidän kohdallaan kyseessä on varmaan joku "parantajabakteeri"-tarve.

        Ainakin itse ymmärrän rakastumisen tunteena, joka kohdistuu ihan oikeaan, tuttuun ihmiseen, jonka läheisyys tai silkka olemassaolo herättää mm. puhtaasti kemiallisia reaktioita (oksitosiinin ja mielihyvähormonien erittyminen).

        Vaan osaatko arvata mitä tapahtuu jos nuori nainen sattuu tapaamaan ihailemansa statusmiehen?

        Yksi tuttu nörttityttö ihaili puolitunnetun rockbändin solistia, kuulemma ihan vain musiikin takia (jonka kylläkin säveltää bändin kosketinsoittaja). Kävi pyytämässä nimmarin, yksi pikainen katse silmiin ja pum nyt tämä introvertti animesta tykkäävä nainen on ihan oikeasti rakastunut tähän yltiösosiaaliseen pelimiesrokkariin.

        Sama kuin sinullakin, jos mies osoittaa korkeaa statusta siellä toimistolla tai ravintolassa, siinä ei paljon tarvita kun mies on helkan silmissä ihmeellinen ;)


      • 1212 kirjoitti:

        Vaan osaatko arvata mitä tapahtuu jos nuori nainen sattuu tapaamaan ihailemansa statusmiehen?

        Yksi tuttu nörttityttö ihaili puolitunnetun rockbändin solistia, kuulemma ihan vain musiikin takia (jonka kylläkin säveltää bändin kosketinsoittaja). Kävi pyytämässä nimmarin, yksi pikainen katse silmiin ja pum nyt tämä introvertti animesta tykkäävä nainen on ihan oikeasti rakastunut tähän yltiösosiaaliseen pelimiesrokkariin.

        Sama kuin sinullakin, jos mies osoittaa korkeaa statusta siellä toimistolla tai ravintolassa, siinä ei paljon tarvita kun mies on helkan silmissä ihmeellinen ;)

        Mitenhän mies mahtaisi "osoittaa korkeaa statusta toimistolla"? Olemalla toimitusjohtaja? Joku päällikkö? :DDD


    • ATMaisteri

      Asiaa on tutkittu.

      Eräässä kokeessa sattumanvaraisesti valitut ihmiset laitettiin käyttäytymään kuin rakastavaiset (sanat, läheisyys, palvelukset), pl. seksi. Tästä huolimatta enemmistö - kyllä, enemmistö - päätyi rakastumaan toisiinsa.

      Miksi naiset sitten rakastuvat jännämiehiin? Ihan oikea tohtori selittää:

      https://www.psychologytoday.com/blog/the-attraction-doctor/201211/why-nice-guys-and-gals-finish-last-in-love

      ts. naisen vaisto kertoo jännämiehen olevan heimon johtaja. Mies jolla ei ole aikaa, mies jota ei ole helppo saada, mies joka ei ole huolissaan villipedoista tai alfamiehistä, jne. Vaikka tosiasiassa mies olisikin heimon nahjus, sossupummi.

      • hghgjgj

        Esim ihmisten ominaishajut vaikuttaa siihen kehen rakastuu.


      • ATMaisteri
        hghgjgj kirjoitti:

        Esim ihmisten ominaishajut vaikuttaa siihen kehen rakastuu.

        Eli MHC-geenit. Mitä erilaisemmat, sen parempi. Tämä oli aikanaan luonnon tapa suojella pienissä heimoissa eläviä ihmisiä sisäsiittoisuudelta.

        Mutta jos ajatellaan että nykypäivään verrattuna sisäsiittoisissa 100-150 ihmisen heimoissa ihmiset löysivät geneettisesti sopivia kumppaneita, voimme päätellä että tapaamme useita geneettisesti sopivia ihmisiä joka päivä. Kyse on lähinnä siitä ettemme ole heidän kanssaan lähikontaktissa ja/tai haju on peitetty hajusteilla yms.


      • SeSuuriEro
        ATMaisteri kirjoitti:

        Eli MHC-geenit. Mitä erilaisemmat, sen parempi. Tämä oli aikanaan luonnon tapa suojella pienissä heimoissa eläviä ihmisiä sisäsiittoisuudelta.

        Mutta jos ajatellaan että nykypäivään verrattuna sisäsiittoisissa 100-150 ihmisen heimoissa ihmiset löysivät geneettisesti sopivia kumppaneita, voimme päätellä että tapaamme useita geneettisesti sopivia ihmisiä joka päivä. Kyse on lähinnä siitä ettemme ole heidän kanssaan lähikontaktissa ja/tai haju on peitetty hajusteilla yms.

        Mies tapaa useita "geneettisesti sopivia" parittelukumppaneita joka päivä, nainen taas ei tapaa.


      • ATMaisteri
        SeSuuriEro kirjoitti:

        Mies tapaa useita "geneettisesti sopivia" parittelukumppaneita joka päivä, nainen taas ei tapaa.

        Väärin. Geneettinen sopivuus toimii samalla tavalla molempiin suuntiin. Kyse on siitä että naisen alkukantainen vaisto kertoo rakastumisen johtavan seksiin ja lapsen hankkimiseen. Tällöin nainen haluaa varmistua että mies on kyvykäs hankkimaan resursseja, eli juurikin se vahva alfa.

        Ps. edellisessä viestissäni oli typo: MCH-geenit, ei MHC-geenit.


      • 5p20
        ATMaisteri kirjoitti:

        Väärin. Geneettinen sopivuus toimii samalla tavalla molempiin suuntiin. Kyse on siitä että naisen alkukantainen vaisto kertoo rakastumisen johtavan seksiin ja lapsen hankkimiseen. Tällöin nainen haluaa varmistua että mies on kyvykäs hankkimaan resursseja, eli juurikin se vahva alfa.

        Ps. edellisessä viestissäni oli typo: MCH-geenit, ei MHC-geenit.

        Vahva henkisesti vai fyysisesti?


      • ATMaisteri
        5p20 kirjoitti:

        Vahva henkisesti vai fyysisesti?

        Sekä että. Nainen on ohjelmoitu pitämään sellaisista piirteistä jotka liittyvät fyysiseen voimaan, ja erityisesti synnynnäisiin/geneettisiin ominaisuuksiin. Siksi bodari ei välttämättä ole suosituin, koska lihakset ovat hankittuja ominaisuuksia.

        Geneettisiä ominaisuuksia:
        - pituus
        - matala ääni
        - leveät hartiat
        - jykevä leuka
        - suuret kädet

        Näitäkin enemmän ratkaisee henkinen voima, silloin kun sen ansiosta miehellä on statusta. Tämä voi tarkoittaa hyvää asemaa työssä, tai johtajan asemaa kaveriporukassa. Hiljainen älykkö ei ole suosittu, älykäs ja rikas toimitusjohtaja tai huomion keskipiste bileissä sen sijaan on.

        Näistä koostuu mies jolta nainen saa paitsi hyvät geenit mutta erityisesti korkean aseman heimossa, ja näin ollen parhaat mahdollisuudet selvitä lapsineen hengissä.


      • KysytääsTaas
        ATMaisteri kirjoitti:

        Sekä että. Nainen on ohjelmoitu pitämään sellaisista piirteistä jotka liittyvät fyysiseen voimaan, ja erityisesti synnynnäisiin/geneettisiin ominaisuuksiin. Siksi bodari ei välttämättä ole suosituin, koska lihakset ovat hankittuja ominaisuuksia.

        Geneettisiä ominaisuuksia:
        - pituus
        - matala ääni
        - leveät hartiat
        - jykevä leuka
        - suuret kädet

        Näitäkin enemmän ratkaisee henkinen voima, silloin kun sen ansiosta miehellä on statusta. Tämä voi tarkoittaa hyvää asemaa työssä, tai johtajan asemaa kaveriporukassa. Hiljainen älykkö ei ole suosittu, älykäs ja rikas toimitusjohtaja tai huomion keskipiste bileissä sen sijaan on.

        Näistä koostuu mies jolta nainen saa paitsi hyvät geenit mutta erityisesti korkean aseman heimossa, ja näin ollen parhaat mahdollisuudet selvitä lapsineen hengissä.

        Olisiko jotain todistetta väitteelle vai onko pelkkää mutua? Kuinka monen naisen olet kuullut rehellisesti myöntävän että haluavat juuri tuollaisen miehen? Onko kaikilla naisilla samanlainen miesmaku? Onko mieskin ohjelmoitu siten että katsoo naisissa vain niitä ominaisuuksia jotka takaavat hyvät geeniperimät?


    • 88909

      Kuinka tietoisia ihmiset ylipäänsä ovat vieteistään?
      Ihastumisen mekanismeista voi tulla tietoiseksi, mutta suuri osa ihmisistä ei ehkä haluakaan tulla tietoiseksi niistä, koska sellainen kyynistää.

      Tunnemme vetoa elinvoimallisiin ominaisuuksiin: kauneuteen, henkiseen vahvuuteen, lisääntymiskykyisyyteen, älykkyyteen, sosiaalisuuteen, lahjakkuuteen etc.
      Toiset ominaisuudet arvotetaan korkeammalle kuin toiset.

      Renttuihin rakastuminen tukee sexy sons-teoriaa, mutta muutkin teoriat voivat päteä.

      • ATMaisteri

        Niin. Siksihän asian tutkimiseen ei ole aikaisemmin panostettu, koska kukaan ei halua kuulla totuutta. Artikkeli luetaan mielenkiinnolla, kunhan lopussa mainitaan "mutta kaikeasta huolimatta rakkautta ei voi selittää, ihqua hei!".

        Vaan jos olet ATM, kumpi tekee kyyniseksi:
        - rakastuminen vain tapahtuu, mutta sinulle ei vain koskaan tapahdu
        - sinuun ei rakastusta, KOSKA:

        Mieluummin totuus, sanon minä.


    • 0909090909

      Nykyään on alettu tajuamaan se että siinä missä tunteet ohjaavat käytöstä niin oma käytös myöskin muokkaa tunteita. Ihminen periaatteessa voi treenata itsensä tuntemaan kuten rakastumaan, mutta se vaatii tolkuttomasti motivaatiota ja panostusta.

      • yksinonnellisin

        Ei ole minkäänalaista motivaatiota parisuhteeseen. Eikä tule.


    • mythbuster

      Itse en ymmärrä sitä kuinka nainen rakastuu mutta ei osaa selittää miksi. Tämähän tuntuu nykyaikana olevan se rakastumisen ja ihastumisen korkein muoto - trendikkäintä mitä löytyy. Minulla se tunne ei olisi kovin varmalla pohjalla ellen löytäisi sille jotain syytä. Ilmeisesti vahvasti tunteella elävät ihmiset voivat tyytyä niinkin huteraan perustukseen. Tai ehkä he eivät tiedä paremmasta?

      • Aleksitymia?

        Jos et tunne tunteita etkä osaa kuvata niitä, niin se ei tarkoita että muu maailma eläisi väärin vaan ehkä olet se noin 1/10 ihmisestä, jotka ovat aleksityymikkoja.


      • mythbuster
        helka kirjoitti:

        Aleksitymia?

        Jos et tunne tunteita etkä osaa kuvata niitä, niin se ei tarkoita että muu maailma eläisi väärin vaan ehkä olet se noin 1/10 ihmisestä, jotka ovat aleksityymikkoja.

        Minä? Eikö tuo koske ennemminkin niitä jotka ihastuvat selittämättömistä syistä?


      • aikuisten.oikeesti

        "Itse en ymmärrä sitä kuinka nainen rakastuu mutta ei osaa selittää miksi. Tämähän tuntuu nykyaikana olevan se rakastumisen ja ihastumisen korkein muoto"

        Jos et ole koskaan rakastunut, tuskin ymmärrätkään. Se tosin on vaan mun mielipide. En mä pysty sulle selittämään miks mä olen joskus rakastunut.

        Rakkaus on kuin pieni hullu humala,kupliva onnen tunne...ehkä se muuttuu vuosien myötä...en tiedä. Mulla ei ole niin pitkää kokemusta siitä, valitettavasti mun rakkaus on haihtunut tai särkynyt muutamassa vuodessa.
        .
        Ihastumisia ihmisille tulee ja menee..ihastumista pystyn vielä selittämäänkin.
        Se on esim. hymy joka yltää silmiin..tai jokin hassu tapa...miehen ominaistuoksu
        derorantin ja partavedenkin kanssa.( ne nimittäin tuoksuvat eri ihmisten iholla erilaisilta) äänen sävy jolla juttelee mulle...pienet teot, toisen huomioiminen eritilanteissa...toisen ihmisen kunnioitus.. jne
        .
        Nyt sä luulet etten mä ole käsittänyt mitä rakkaus on!
        Mut ensimmäiseen ex-mieheeni rakastuin ehkä samantien..luulen.
        Tai sit en...mut hän oli mun ensirakkauteni.
        2viikossa olin täysin "myyty"ja muutin hänen luokseen. 2 vuodessa olin kuluttanut sen rakkautemme "puhki"...enemmän torailua kuin onnea. The End.

        Toinen rakkauteni alkoi ihastumisella ja hitaammin syttyi...paloi roihuten...
        kunnes "jäätävä" trooppinenmyrsky sammutti sen yhdessä hetkessä.
        Märkää vettynyttä hiillosta on turha yrittää edes puhaltaa liekkiin.
        Jäi kirvelevä muisto...
        Koita ymmärtää mitä kerroin, se on nyt sun päättelystäsi kiinni.
        Minä en osaa paremmin selvittää kuin et ihastuminen on täysin eri asia kuin rakkaus. Niin minä olen asian kokenut..naisena.


      • mythbuster
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        "Itse en ymmärrä sitä kuinka nainen rakastuu mutta ei osaa selittää miksi. Tämähän tuntuu nykyaikana olevan se rakastumisen ja ihastumisen korkein muoto"

        Jos et ole koskaan rakastunut, tuskin ymmärrätkään. Se tosin on vaan mun mielipide. En mä pysty sulle selittämään miks mä olen joskus rakastunut.

        Rakkaus on kuin pieni hullu humala,kupliva onnen tunne...ehkä se muuttuu vuosien myötä...en tiedä. Mulla ei ole niin pitkää kokemusta siitä, valitettavasti mun rakkaus on haihtunut tai särkynyt muutamassa vuodessa.
        .
        Ihastumisia ihmisille tulee ja menee..ihastumista pystyn vielä selittämäänkin.
        Se on esim. hymy joka yltää silmiin..tai jokin hassu tapa...miehen ominaistuoksu
        derorantin ja partavedenkin kanssa.( ne nimittäin tuoksuvat eri ihmisten iholla erilaisilta) äänen sävy jolla juttelee mulle...pienet teot, toisen huomioiminen eritilanteissa...toisen ihmisen kunnioitus.. jne
        .
        Nyt sä luulet etten mä ole käsittänyt mitä rakkaus on!
        Mut ensimmäiseen ex-mieheeni rakastuin ehkä samantien..luulen.
        Tai sit en...mut hän oli mun ensirakkauteni.
        2viikossa olin täysin "myyty"ja muutin hänen luokseen. 2 vuodessa olin kuluttanut sen rakkautemme "puhki"...enemmän torailua kuin onnea. The End.

        Toinen rakkauteni alkoi ihastumisella ja hitaammin syttyi...paloi roihuten...
        kunnes "jäätävä" trooppinenmyrsky sammutti sen yhdessä hetkessä.
        Märkää vettynyttä hiillosta on turha yrittää edes puhaltaa liekkiin.
        Jäi kirvelevä muisto...
        Koita ymmärtää mitä kerroin, se on nyt sun päättelystäsi kiinni.
        Minä en osaa paremmin selvittää kuin et ihastuminen on täysin eri asia kuin rakkaus. Niin minä olen asian kokenut..naisena.

        Ei millään pahalla, mutta en halua edes yrittää ymmärtää tuota sekamelskaa. Toivottavasti löydät sen kestävän rakkauden mutta onnella taitaa olla siinä aika iso rooli sillä tuuripeliltähän tuo kuulostaa.


      • ATMaisteri

        Monen naisen rakkauselämä kulkee n. kahden vuoden sykleissä.

        Itse rakkaus, eli se kemiallinen reaktio, on luonnon mekanismi jolla pyritään varmistamaan että lapsen isä pysyy maisemissa kunnes lapsi oppii kävelemään jne. Se kestää keskimäärin, tähän rummunpäristystä kiitos, kaksi vuotta.

        Eli rakkaus roihuaa tunteella valitun miehen kanssa, ja sitten sammuu.

        Osa naisista tuntee vetoa oikeanlaisiin miehiin ja siksi löytää sopivan tunteella, osa (erityisesti naiset joilla oli huono isäsuhde tai isä ei ollut maisemissa) viehättyy aivan vääränlaisista miehistä. Heidän kannattaisi miettiä että miksi suhteet eivät kestä, kannattaisiko sittenkin käyttää vähän järkeäkin?


      • ATMaisteri kirjoitti:

        Monen naisen rakkauselämä kulkee n. kahden vuoden sykleissä.

        Itse rakkaus, eli se kemiallinen reaktio, on luonnon mekanismi jolla pyritään varmistamaan että lapsen isä pysyy maisemissa kunnes lapsi oppii kävelemään jne. Se kestää keskimäärin, tähän rummunpäristystä kiitos, kaksi vuotta.

        Eli rakkaus roihuaa tunteella valitun miehen kanssa, ja sitten sammuu.

        Osa naisista tuntee vetoa oikeanlaisiin miehiin ja siksi löytää sopivan tunteella, osa (erityisesti naiset joilla oli huono isäsuhde tai isä ei ollut maisemissa) viehättyy aivan vääränlaisista miehistä. Heidän kannattaisi miettiä että miksi suhteet eivät kestä, kannattaisiko sittenkin käyttää vähän järkeäkin?

        Noh, ei tämäkään nyt ihan aukotonta analyysia ole.....taas yksi mielipide yhden persoonan kokemuksista ja ajatuksista....

        "(erityisesti naiset joilla oli huono isäsuhde tai isä ei ollut maisemissa) viehättyy aivan vääränlaisista miehistä. Heidän kannattaisi miettiä että miksi suhteet eivät kestä, kannattaisiko sittenkin käyttää vähän järkeäkin?"

        Varsinkin tämä osa on jotain ihan tuubaa, tuosta kategoriastakin, löytyy helmiä ja sikoja, ihan kuin monesta muustakin kategoriasta, vaikka kuinka yritettäisiin yleistää ja yksinkertaistaa asioita.....näihin asioihin vaikuttaa niin moni muukin asia.....


      • aikuisten.oikeesti
        mythbuster kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta en halua edes yrittää ymmärtää tuota sekamelskaa. Toivottavasti löydät sen kestävän rakkauden mutta onnella taitaa olla siinä aika iso rooli sillä tuuripeliltähän tuo kuulostaa.

        " Onnella taitaa olla siinä aika iso rooli sillä tuuripeliltähän tuo kuulostaa."




        Nyt ollaan 100%:sti samaa mieltä, siks pitäiskin maltaa odottaa ja kuulostella: onk todella olemassa mahdollisuus onnistua.
        .



        Ensirakkauden koin ihan pentuna 19v. ja se oli kyllä häkellyttävä!
        Ei siinä auttanut mitkään puheet tai varoittelut/peloittelut: et odota nyt hyvä flikka vähän ja katso etees, ettet tule pettymään!
        Olin mä pettynyt silloin kun muutin takaisin kotiin...mutt tunteet oli jo hiipuneet.
        Oikeastaan nyt kun muistelee jälkikäteen: se oli opettavaista aikaa..mulle.
        Ei jäänyt huonoja muistoja mulle..aika kultaa kai huonot jutut pois.


    • jghghghghh
    • Ikis__M

      Uskon että rakastua voisi ihan tietoisella valinnalla, kun vain alkaisi olemaan jonkun spekseihin sopivan kanssa niin pikkuhiljaa voisi tulla myös kiintymys ja sitäkautta rakkaus mukaan kuvioon, niinhän kävi vissiin niille sokkotreffit alttarilla pareille. Rakastuahan toiki voi myös ilman tietoista valintaa, nämä on niitä tuhoisimpia mahdolllisia joihin varmaan kaikki naisten jännämiessuhteet perustuu kun eihän niitä voi järjelläkään selittää.

      • sdfw43t

        Niin mutta eiväthän ätmit tuota halua tehdä ruman naisen kanssa.


      • Ex--PUA

        Sovituissa avioliitoissa on osoitettu, että rakastumaan tai rakastamaan voi oppia.


      • Ikis__M
        sdfw43t kirjoitti:

        Niin mutta eiväthän ätmit tuota halua tehdä ruman naisen kanssa.

        Niin ei tietenkään ruman naisen kannata lähteä järkiliittoa kokeilemaan mutta jos olisi kaunis nainen ja vaikkei siihen sitä valtavaa tunnesidettä heti syntyisi voisi kannattaa kokeilla josko aikaa myöten kiintyisi. Ruman naisen kanssa se vaatisi sen "kemian" jotta järkisyyt unohtuisivat, naiset kun rupsahtaa niin kovin helposti niin järjellä ajatellen kannattaa aloittaa mahdollsimman kauniista niin pienoinen rupsahdus ei siinä niin paljoa haittaisi.


      • 10011011
        Ikis__M kirjoitti:

        Niin ei tietenkään ruman naisen kannata lähteä järkiliittoa kokeilemaan mutta jos olisi kaunis nainen ja vaikkei siihen sitä valtavaa tunnesidettä heti syntyisi voisi kannattaa kokeilla josko aikaa myöten kiintyisi. Ruman naisen kanssa se vaatisi sen "kemian" jotta järkisyyt unohtuisivat, naiset kun rupsahtaa niin kovin helposti niin järjellä ajatellen kannattaa aloittaa mahdollsimman kauniista niin pienoinen rupsahdus ei siinä niin paljoa haittaisi.

        Eihän kauniin naisen kanssa oloon mitään järkeä tai rakkautta tarvitse.


      • 10011011 kirjoitti:

        Eihän kauniin naisen kanssa oloon mitään järkeä tai rakkautta tarvitse.

        Jos persoona/luonne/arvot jne. eivät natsaa, niin ei kyllä natsaa suhdekaan, ainakaan kaikilla.....


      • hehhehhee
        MGTOW kirjoitti:

        Jos persoona/luonne/arvot jne. eivät natsaa, niin ei kyllä natsaa suhdekaan, ainakaan kaikilla.....

        Mutta useimmilla miehillä "natsaa" kyllä, jos nainen vain on kaunis. He pystyvät myös "järjellään"(hekoheko) rakastumaan, täysin ilman mitään turhia "tunne-elämyksiä". Eiks vaan.


      • hehhehheee
        hehhehhee kirjoitti:

        Mutta useimmilla miehillä "natsaa" kyllä, jos nainen vain on kaunis. He pystyvät myös "järjellään"(hekoheko) rakastumaan, täysin ilman mitään turhia "tunne-elämyksiä". Eiks vaan.

        siis tuo "järjellä rakastuminen" tapahtuu vain, JOS nainen on kaunis!


      • hehhehheee kirjoitti:

        siis tuo "järjellä rakastuminen" tapahtuu vain, JOS nainen on kaunis!

        "Mutta useimmilla miehillä "natsaa" kyllä, jos nainen vain on kaunis. He pystyvät myös "järjellään"(hekoheko) rakastumaan, täysin ilman mitään turhia "tunne-elämyksiä". Eiks vaan."

        "siis tuo "järjellä rakastuminen" tapahtuu vain, JOS nainen on kaunis!"

        En tiedä useimmista miehistä, kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni....

        En ole missään vaiheessa sanonut noin, kun minulle nyt jostain syystä ilmoitat, omalla kohdalla varmastikin puhutaan persoonan/luonteen/arvojen/ajatusmaailman jne. yhteensopivuudesta ja tottakai ulkoisestikin pitää löytyä puolin ja toisin kiinnostusta......ja tuokin asia on "katsojan silmässä".......eleet, ilmeet jne., joko kaunistavat tai rumentavat ihmistä toisen silmissä, jotkut asiat kiehtovat yhtä ja toiset toista....

        Pitää siis olla sitä "kemiaa" ja sen lisäksi tarvitaan paljon muutakin, kun jutellaan ihan oikeasta hyvästä suhteesta.......itse nyt juttelen tällä hetkellä ihan jostain muusta, kuin pinnallisista ja materialismisistä jutuista....

        Oletkohan sama ihminen kuka eilen jaksoi jostain syystä pitää hernettä nenässään?


      • hehhehhee
        MGTOW kirjoitti:

        "Mutta useimmilla miehillä "natsaa" kyllä, jos nainen vain on kaunis. He pystyvät myös "järjellään"(hekoheko) rakastumaan, täysin ilman mitään turhia "tunne-elämyksiä". Eiks vaan."

        "siis tuo "järjellä rakastuminen" tapahtuu vain, JOS nainen on kaunis!"

        En tiedä useimmista miehistä, kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni....

        En ole missään vaiheessa sanonut noin, kun minulle nyt jostain syystä ilmoitat, omalla kohdalla varmastikin puhutaan persoonan/luonteen/arvojen/ajatusmaailman jne. yhteensopivuudesta ja tottakai ulkoisestikin pitää löytyä puolin ja toisin kiinnostusta......ja tuokin asia on "katsojan silmässä".......eleet, ilmeet jne., joko kaunistavat tai rumentavat ihmistä toisen silmissä, jotkut asiat kiehtovat yhtä ja toiset toista....

        Pitää siis olla sitä "kemiaa" ja sen lisäksi tarvitaan paljon muutakin, kun jutellaan ihan oikeasta hyvästä suhteesta.......itse nyt juttelen tällä hetkellä ihan jostain muusta, kuin pinnallisista ja materialismisistä jutuista....

        Oletkohan sama ihminen kuka eilen jaksoi jostain syystä pitää hernettä nenässään?

        En käynyt eilen palstalla, en siis ole epäilemäsi henkilö. Sorry, että pistin tuon kommentin sinulle. Sinun juttusi ovat ihan asiallisia.

        Naurattaa vain näiden muiden hemmojen jutut siitä, kuinka miehet mukamas "järjellään" rakastuvat vain niihin kauniisiin naisiin. Todellisuudessa järjellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kun mies on aivan myyty kauniin naisen edessä.


      • hehhehhee kirjoitti:

        En käynyt eilen palstalla, en siis ole epäilemäsi henkilö. Sorry, että pistin tuon kommentin sinulle. Sinun juttusi ovat ihan asiallisia.

        Naurattaa vain näiden muiden hemmojen jutut siitä, kuinka miehet mukamas "järjellään" rakastuvat vain niihin kauniisiin naisiin. Todellisuudessa järjellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kun mies on aivan myyty kauniin naisen edessä.

        "Todellisuudessa järjellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kun mies on aivan myyty kauniin naisen edessä."

        Tuo voi herättää pienen mielenkiinnon itselläkin, siis jos nainen on omaan silmään miellyttävän näköinen, mutta se miten hän käyttäytyy tai millaisia ajatuksia hänellä on, ratkaisee sen pysyykö se mielenkiinto lähestyä ja tutustua ihmiseen paremmin, ne joko kaunistavat ihmistä tai rumentavat........tämän asian vaikutus on itseni kohdalla "dramaattisen" suuri........koska silloin kyseinen nainen on vain kuorta ilman sisältöä tai oikeastaan monesti kuori täynnä "epämiellyttäviä" asioita.

        Eli mielipiteeni ja ajatukseni on vain omiani, en voi tietää kuinka moni on samalla "taajuudella" kanssani, välillä jotkut on ja välillä taas eivät.........


      • aikuisten.oikeesti
        MGTOW kirjoitti:

        "Mutta useimmilla miehillä "natsaa" kyllä, jos nainen vain on kaunis. He pystyvät myös "järjellään"(hekoheko) rakastumaan, täysin ilman mitään turhia "tunne-elämyksiä". Eiks vaan."

        "siis tuo "järjellä rakastuminen" tapahtuu vain, JOS nainen on kaunis!"

        En tiedä useimmista miehistä, kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni....

        En ole missään vaiheessa sanonut noin, kun minulle nyt jostain syystä ilmoitat, omalla kohdalla varmastikin puhutaan persoonan/luonteen/arvojen/ajatusmaailman jne. yhteensopivuudesta ja tottakai ulkoisestikin pitää löytyä puolin ja toisin kiinnostusta......ja tuokin asia on "katsojan silmässä".......eleet, ilmeet jne., joko kaunistavat tai rumentavat ihmistä toisen silmissä, jotkut asiat kiehtovat yhtä ja toiset toista....

        Pitää siis olla sitä "kemiaa" ja sen lisäksi tarvitaan paljon muutakin, kun jutellaan ihan oikeasta hyvästä suhteesta.......itse nyt juttelen tällä hetkellä ihan jostain muusta, kuin pinnallisista ja materialismisistä jutuista....

        Oletkohan sama ihminen kuka eilen jaksoi jostain syystä pitää hernettä nenässään?

        Mitenkä mulle tulee mieleen ett mua epäillään... käyttävän vierasta nikkeä?
        " kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni...."
        Kyllä mä käytän omaa nikkeä silloinkin kun, mulla on herne nenässä ja kaadan ämpärlillisen "kakkaa" toisen niskaan!
        Ja kohta mulla on taasen "herne nenässä"!
        Mä saatan olla itsekäs, ihan omana itsenäni, ja täysin väärässäkin.
        Ei muuta kommunikoitavaa.


      • aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Mitenkä mulle tulee mieleen ett mua epäillään... käyttävän vierasta nikkeä?
        " kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni...."
        Kyllä mä käytän omaa nikkeä silloinkin kun, mulla on herne nenässä ja kaadan ämpärlillisen "kakkaa" toisen niskaan!
        Ja kohta mulla on taasen "herne nenässä"!
        Mä saatan olla itsekäs, ihan omana itsenäni, ja täysin väärässäkin.
        Ei muuta kommunikoitavaa.

        "Mitenkä mulle tulee mieleen ett mua epäillään... käyttävän vierasta nikkeä?"
        " kun en voi "aikuisten oikeasti" puhua kun itsestäni...."

        Voi sua höppänää... :)

        Täytyy tunnustaa, että osasin aavistaa, että puutut tuohon, mutta tuo on sanonta mitä olen käyttänyt useasti ihan oikeassa elämässä, sekä myös "lasten leikisti", eli sillä ei ole sinuun henkilökohtaisesti mitään merkitystä, kun sitä sanontaa käytän, huomasin sen jo aiemmin jossain kohtaa, että otit jonkin toisen kommenttinikin "itseesi" turhaan, kun tuota sanontaa käytin......

        Mutta toisaalta onhan se hyvä, että tietää miten saa sinusta juttu kaverin, jos tuolla saa sinut "kutsuttua" keskusteluun, tämä siis hyvällä ei pahalla. :)

        "Kyllä mä käytän omaa nikkeä silloinkin kun, mulla on herne nenässä ja kaadan ämpärlillisen "kakkaa" toisen niskaan!"

        En epäile tätä yhtään, sinut kyllä tunnistaa ja olet aina kirjoittanut tuolla nick:illä, enkä ole ajatellut sinusta, että jaksaisit "trollata" toisella nimimerkillä....

        "Ja kohta mulla on taasen "herne nenässä"! "

        Otetaan se ainakin yöksi pois, ettei mene yöunet, eikä siihen ole mitään syytä, käsitit nyt vain jotain väärin tahattomasti.....

        "Mä saatan olla itsekäs, ihan omana itsenäni, ja täysin väärässäkin."

        Jeps, olen huomannut että olet rehellinen ja aito, sekä osaat tunnustaa myös virheesi, positiivisiä asioita ihmisessä.

        Eli sovitaanko sellainen juttu, että kun tuota sanontaa käytän, niin kommenttini ei ole kohdistettu sinuun, sanoisin sen kyllä suoraan, jos se olisi tarkoitus.

        Jos tämä tuottaa sinulle "päänsärkyä", niin sitten yritän välttää sen käyttöä.....mutta kuitenkin pohdin miksi tulkitset sanonnan käytön kohdistuvan sinuun?

        Hyvää yötä ja unia sinulle!


    • SeRakkaudesta

      On pakko ottaa esille dominanssin ja alistuvuuden vaikutus. Alistuvuushan kirjaimellisesti tarkoitaa sitä, ettei alistuva vaikuta omaan kohtaloonsa. Alistuvalle mikään ei ole siten tietoista valintaa, koska toiset ihmiset tekevät valinnat hänenkin puolestaan. Tällöin väite ettei rakastuminen ole tietoinen valinta, on vain alistuvan osapuolen tekosyy tulla dominoiduksi. Dominoiva osapuoli on todellisuudessa tehnyt tietoisen valinnan molempien puolesta.

      Omasta mielestäni rakastumiseen pystyy vaikuttamaan sillä, ettei koskaan heittäydy liian läheisiksi vaikkapa varatun kanssa. Ihastuminen taas ei ole niin voimakas tunne, etteikö sitä voisi vastustaa. Voin esimerkiksi pitää varatusta naisesta, ja hänen ulkonäöstään, mutta jos en anna itselleni lupaa rakastua, sitä ei myöskään tule tapahtumaan.

      Ihminen jolla dominanssi on kunnossa, pystyy kyllä pitämään omista arvoistaan kiinni ja myös valitsemaan. Alistuvat taas laittavat vaikka burghan päälle, kun riittävän dominoiva ihminen vain tulee ja alistaa. Burghapukuinen länsimainen nainen on varmasti halveksuttavin esimerkki alistuvasta ihmisestä, joka luopuu omasta ihmisarvostaankin "rakkauden" vuoksi. Mutta onko tällöin kyse sittenkin vain dominoivan ihmisen vaikutusvallasta alistuvaan osapuoleen? Ehkä alistuvat siksi kuvittelevat, ettei rakastumiseen voi vaikuttaa ja että juuri alistuminen vahvemmalle dominanssille on merkki tosi rakkaudesta. Onko rakkaus sittenkin vain vaihtokauppa dominoivan ja alistuvan luonteenpiirteen välillä?

      • Tuo alistuminen on juuri vaikea asia, kun jos haluaa, että kaikki sanat ja teot lähtisi aidosti kumppanista, eli ei niin, että kumppani esittäisi mitään mitä ei ole tai sitten muuttaa käyttäytymistä muiden haluamaan suuntaa, se kertoo vain siitä että ihminen ei ole sinut itsensä kanssa, eikä ole "tutkinut" itseään, näitä on ihan liikaa........tätä käytöstä kyllä harrastaa sumutuksena myös alistavat luonteet, eli näyttelevät tarpeen mukaan muuta kuin mitä ovat.

        Tämän asian puitteissa joutuu myös itsekin miettimään onko toisen käytös aitoa vai vain mukautumista, eli se ei ole hyvä jos tutustumisvaiheessa toinen kuuntelee ensin sinun ajatuksiasi ja sitten syystä tai toisesta antaa ymmärtää olevansa itsekin samoilla linjoilla, jolloin jos suhde ehtii syventyä "liikaa", niin tunteiden ollessa jo vahvasti mukana voi olla taas yksi kolhu lisää huonosta kohtaamisesta, oli sitten kyseessä alistuvasta tai alistavasta persoonasta.........alistuvan persoonan kanssakin kun kuitenkin on kyse siitä, että hän on voinut haluta suhteen "vääristä" syistä, jolloin toisen pahaolo kyllä tuntuu pahalta, jos on itse empaattinen ja herkkä.....


      • "Omasta mielestäni rakastumiseen pystyy vaikuttamaan sillä, ettei koskaan heittäydy liian läheisiksi vaikkapa varatun kanssa. Ihastuminen taas ei ole niin voimakas tunne, etteikö sitä voisi vastustaa. Voin esimerkiksi pitää varatusta naisesta, ja hänen ulkonäöstään, mutta jos en anna itselleni lupaa rakastua, sitä ei myöskään tule tapahtumaan. "

        Juuri näin ajattelen itsekin! En voi pakottaa itseäni ihastumaan ja rakastumaan (yritetty aikoinaan on), enkä näe sille edes tarvetta, mutta jos huomaan ihastuneeni väärään ihmiseen niin voin vain antaa ihastuksen tunteen kestää aikansa ja olla tekemättä mitään asioiden viemiseksi sen pitemmälle.


    • NaisetOvatElukoita

      Ihminen voi tietoisesti vaikuttaa asiaan?

      Ai miten?

      No esimerkiksi siten että harjoittaa älyään ja järjenkäyttöään ennen kuin kohtaa sen rentun jonka jälkeen on valmistautunut ettei niin käy.

      Esimerkiksi jos et osaa suunnata mielenkiintoasi johonkin muuhun kohteeseen kuin johonkin joka ei toteuta tavoittasi (pitempi parisuhde) tai tee sinua onnelliseksi sekä potentiaalisesti on sinulle monellakin tapaa vahingollinen.

      Niin sinä todellakin olet silloin vain yksinkertaisen elukan tasoinen ötökkä tai sitten pelkkä PENTU.

      Ajatus siitä että rakastuminen on ainoastaan tiedostamaton valinta on suoraan sanottuna aika vitun sairasta.

      Se tarkoittaisi sitä että olemme tekemisissä omiaan ajatuksiaan ja tekemisiään kontrolloimattomien lisääntymis ja nussimismasiinoiden kanssa.

      MUTTA SE TAITAAKIN OLLA SE TOTUUS NAISISTA, EIKÖS JUU?

      • Oletkosaanutvaikutteen

        Kuulostat ihan ExPUA:lta :(


      • njaah

        Entäs miehet sitten? Toimi ja Ike ovat mielestäni hyviä esimerkkejä siitä, kuinka miehet ovat vain kiimakullinsa vietävissä olevia elukoita. Monia muita, alemman tason tapauksia, löytyy myöskin niistä tyypeistä, jotka ovat menettäneet kaikkii säästönsä kiimakullinsa tahtiin tanssiessaan. Ei siis mitään eroa elukoihin ole.


    • päätämitäetsit

      Voihan sitä renttuihin, pelimiehiin, jänniin pahoinpitelijöihin ym. ihastua tai rakastua, mutta järjellä voi päättää, haluaako niiden kanssa viettää aikaa tai aloittaa suhteen. Toisaalta taas "oikeanlaiseen" kumppaniiehdokkaaseen rakastuminen helpottuu aika paljon, jos sellaisille antaa mahdollisuuden, eli yrittää etsiä ja valikoida sopivia ja tutustuu heihin. Ihastuminen ja kiintyminen voi tapahtua, kun kertyy yhteisiä kokemuksia ja näkee toisesta enemmän; kaiken ei tarvitse tulla siitä, että toinen on hyvän näköinen ensisilmäyksellä. Tietenkin jos aina vain paneskelee jännämiehiä, kun ne ovat niin ihania, ei voi koskaan rakastua ns. kunnon mieheen.

    • Ex--PUA

      Minä väittäisin että on se enemmän tai vähemmän tietoista.

      Ihminen antaa itselleen luvan rakastua, ja tästä johtuen rakastuu.

      Yleensä muut selitykset menevät tähän naisten suosimaan rationalisointihamsterointiin, joka tunnetaan palstalla koostetun sanan "vain" höystämänä selityksenä.

      Esim. Miten moni mies yllättyy siitä, että ihastuu johonkin naiseen? Aivan. Me olemme vain rehellisiä asian suhteen.

      • 765765

        Se voi olla liian vahva addiktio vastustaa kun ihastuminen kunnolla iskee kohdalle, fyysiset vieroitusoireet voivat olla todella vahvat.
        Harva ensikertalainen pystyy, tai edes haluaa sitä tunnetta vastustaa.

        Myöhemmin tuotakin toki osaa varoa jos on polttanut näppinsä kunnolla..


      • Ex--PUA
        765765 kirjoitti:

        Se voi olla liian vahva addiktio vastustaa kun ihastuminen kunnolla iskee kohdalle, fyysiset vieroitusoireet voivat olla todella vahvat.
        Harva ensikertalainen pystyy, tai edes haluaa sitä tunnetta vastustaa.

        Myöhemmin tuotakin toki osaa varoa jos on polttanut näppinsä kunnolla..

        Niinhän se tapaa olla. Jos sen päästää leviämään kulovalkean tavoin.

        Muistan viimeisimmän (kuinka voisin unohtaa) ihastumiseni, ja sen kohdalla tuo aivomyrsky kyllä oli sitä luokkaa että ei mitään rajaa. Ongelmana on se, että silloin pyyhkiytyy aiemman kokemuksenkin tuoma apu pitkälti pois, sillä niissä oli vain leuto viehätys, siinä missä tuon kohdalla voimakas ja dominoiva tunne.

        Tosin kyllähän siinäkin oli mukana tuo, että sitä ei sopivan (oloisen) kohdalla edes halunnut vastustaa, ja sitten kun oli liian myöhäistä, se vain paheni kun sitä koitti vastustaa.


      • madame90

        Kokemusta 50 vuotta joten voin kertoa että suurinpiirtein noin se menee. Ensin nuoruudenrakkaus 20 vuotta jonka kanssa kaksi ihanaa lasta. Sitten ero ja sinkkuvuosia, jolloin tapasin kaikenlaista tyyppiä. Kaikki hyvät olivat varattuja jutuistaan huolimatta, kuinka oltiin juuri eroamassa tai suhde kuollut yms tarinaa. Sydän ehti särkyä monta kertaa. Sitten tapasin nykyisen mieheni, joka sattui olemaan oikeasti vapaaa,komea ja fiksu. Päätin että tämän otan jos saan. Tosin piti leikkiä tavoittamatonta jonkin aikaa (osin omasta halustanikin). Mutta päätin että häneen haluan rakastua. Ja niin kävikin. Toivottavasti tämä kestäisi seuraavat 30 vuotta. Ja miksi hän? Koska päätin niin.


      • madame90 kirjoitti:

        Kokemusta 50 vuotta joten voin kertoa että suurinpiirtein noin se menee. Ensin nuoruudenrakkaus 20 vuotta jonka kanssa kaksi ihanaa lasta. Sitten ero ja sinkkuvuosia, jolloin tapasin kaikenlaista tyyppiä. Kaikki hyvät olivat varattuja jutuistaan huolimatta, kuinka oltiin juuri eroamassa tai suhde kuollut yms tarinaa. Sydän ehti särkyä monta kertaa. Sitten tapasin nykyisen mieheni, joka sattui olemaan oikeasti vapaaa,komea ja fiksu. Päätin että tämän otan jos saan. Tosin piti leikkiä tavoittamatonta jonkin aikaa (osin omasta halustanikin). Mutta päätin että häneen haluan rakastua. Ja niin kävikin. Toivottavasti tämä kestäisi seuraavat 30 vuotta. Ja miksi hän? Koska päätin niin.

        Et sinä päättänyt mitään, vaan nykyinen miehesi päätti alentua aisuriksi ja suostui jostain syystä seurustelemaan yh-naisen eli sinun kanssasi. Minne miehesi arvostus itseään kohtaan on kadonnut?


    • atännä

      Tavallaan. Kun ihastuneena lähtee rakentamaan suhdetta, niin onhan se valinta. Silloin antaa itselleen mahdollisuuden rakastua. Ihastuneena voi jättää sen tilaisuuden myös käyttämättä. Ihastuminen ja rakastuminen on eri asioita.

      Rakastaminen tulee vasta suhteen tasaannuttua, ja vaatii myös tahtoa.

    • Rakkaus on ajanjakso yksinäisyyden ja kyllästymisen välillä. Rakkauden seurauksena nainen alkaa olla oikeassa ja syntyy parisuhde, joka toimii naisen logiikalla. Rakkauden seurauksena mies muuttuu aivottomaksi naisen seuraajaksi ja naisesta tulee miestä ohjaava narttu. Joka on vieläpä luvan kanssa pahalla päällä säännöllisesti ainakin kerran kuukaudessa.

      • Tätäkö tarkoitit? 8-0

        https://www.youtube.com/watch?v=OQS2eUqH0_I

        Mutta tuo on ihan ymmärrettävä asia kuitenkin......ja jos meinaa mieheltä unohtua niin kyllähän "fiksu" nainen osaa miestä muistuttaa, miksi "ränkättää" ja miten yleensä "ränkättää" kyseisen naisen kohdalla.....


      • aikuisten.oikeesti

        " Rakkauden seurauksena nainen alkaa olla oikeassa ja syntyy parisuhde, joka toimii naisen logiikalla. Rakkauden seurauksena mies muuttuu aivottomaksi "





        Tämähän on mielenkiintoista...tästä lauseesta voi melkein päätellä sun olevan rakastunut! On se senverran pielessä oleva aforismi. (se aivottomuus)
        Eli sen jälkeen kun sanoit:
        tahdon..on tapahtunut ylenpaljon sellaista mitä et ole tahtonut!


        Mun oli pakko....koita ymmärtää ...=))))))))))))


      • MGTOW kirjoitti:

        Tätäkö tarkoitit? 8-0

        https://www.youtube.com/watch?v=OQS2eUqH0_I

        Mutta tuo on ihan ymmärrettävä asia kuitenkin......ja jos meinaa mieheltä unohtua niin kyllähän "fiksu" nainen osaa miestä muistuttaa, miksi "ränkättää" ja miten yleensä "ränkättää" kyseisen naisen kohdalla.....

        Menkat on yleisin tekosyy kiukuttelulle.


      • aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        " Rakkauden seurauksena nainen alkaa olla oikeassa ja syntyy parisuhde, joka toimii naisen logiikalla. Rakkauden seurauksena mies muuttuu aivottomaksi "





        Tämähän on mielenkiintoista...tästä lauseesta voi melkein päätellä sun olevan rakastunut! On se senverran pielessä oleva aforismi. (se aivottomuus)
        Eli sen jälkeen kun sanoit:
        tahdon..on tapahtunut ylenpaljon sellaista mitä et ole tahtonut!


        Mun oli pakko....koita ymmärtää ...=))))))))))))

        "Tämähän on mielenkiintoista...tästä lauseesta voi melkein päätellä sun olevan rakastunut! On se senverran pielessä oleva aforismi. (se aivottomuus)"

        No sinähän se hauska ja hassu olet (ainoastaan omasta mielestäsi). En ole rakastunut. Ja juttujesi perusteella sinä olet yksinkertainen.

        "Mun oli pakko....koita ymmärtää ...=))))))))))))"

        Ymmärrän hyvin yksinkertaisuuttasi, vaikka en nyt välttämättä jaksa.... Ei nyt oikein vittuilut jaksa tehota.


      • aikuisten.oikeesti

        "Ymmärrän hyvin yksinkertaisuuttasi, vaikka en nyt välttämättä jaksa.... Ei nyt oikein vittuilut jaksa tehota."
        -Sittenhän kaikki on hyvin, ei tullut mitään traumaa kummallekaan.
        Tuskin sulla sentään on yleisin syy kiukutteluunkaan. =)))))


    • Rakastumattomuus voi olla ja sen pitäisi olla tietoinen valinta silloin, kun ihastumisen kohde selkeästi on "renttu". Vaikka johonkin ihmiseen ensitutustumalla ihastuisi, niin ei sitä ihastumista tarvitse päästää sen pitemmälle, jos toinen kohtelee huonosti tai on ilmeisen epäluotettava tms.

      Kiintymykseen pystyy varmasti toista ihmistä kohtaan myös "pakotettuna". Rakastumisen tunnetta hormonimyrskyineen (ah!) se ei kuitenkaan uskoakseni voisi koskaan korvata. Siksi en itse myöskään näkisi mitään tarvetta ryhtyä sovittuun liittoon jonkun kanssa. Haluan kokea tunteeni täysillä ja sitoutua ihmiseen vain koska olen hulluna häneen.

      • ATMaisteri

        Kokeessa josta mainitsin enemmistö sattumanvaraisista pareista rakastui toisiinsa. Enkä siis tarkoita ihastumista, vaan ihan oikeaa rakastumista. Tämä todennettiin tieteellisesti.

        Testin perustella jos sinulle valitaan oikean ikäinen ja suurin piirtein sopiva pari, käyttäytymällä kuin rakastavaiset todennäköisesti rakastutte toisiinne. Varmaa tämä ei tietenkään ole, siksi järjestetyt avioliitot ovatkin pikku hiljaa katoamassa maailmasta.


      • kyynikko
        ATMaisteri kirjoitti:

        Kokeessa josta mainitsin enemmistö sattumanvaraisista pareista rakastui toisiinsa. Enkä siis tarkoita ihastumista, vaan ihan oikeaa rakastumista. Tämä todennettiin tieteellisesti.

        Testin perustella jos sinulle valitaan oikean ikäinen ja suurin piirtein sopiva pari, käyttäytymällä kuin rakastavaiset todennäköisesti rakastutte toisiinne. Varmaa tämä ei tietenkään ole, siksi järjestetyt avioliitot ovatkin pikku hiljaa katoamassa maailmasta.

        Jaa että rakastuminen todennettiin tieteellisesti. Vai niin.


      • ATMaisteri

    • chemistry

      Ei rakastuminen tietenkään sinänsä ole tietoinen valinta, että muka kuin napista painamalla rakastuisi johonkin ihmiseen tuosta noin vain!

      Mutta harva rakastuu silmittömästi esimerkiksi ihan ensitapaamisella. Eli ihmisen on kuitenkin täytynyt VALITA se kehen ylipäätään lähtee tutustumaan, tai kenen kanssa hengailee. Jos kokee ettei johonkin ihmiseen olisi hyvä rakastua, eikä haluaisi rakastua häneen, voi tehdä sen valinnan ettei hengaile sen ihmisen kanssa, näin rakastumisen paloa ei pääse syntymään niin koukuttavasti että olisi ns pakosta suhteessa tunteidensa vietävänä.

      Tosin ihmisne eivät aina itsekään tajua miksi joku vetää puoleensa, usien kyseessä on energiat, ja jotain mitä "kohtalo" ajaa kokemaan ja oppimaan tuon ihmisen kanssa.

      • laldskfs

        "attraction is not a choice" on pelimiesten yksi tunnuslause. Ihan samalla lailla muissakin lajeissa tietyt ominaisuudet vastakkaisessa sukupuolessa saa tuntemaan vetoa.
        Hyvä vertaus on muutkin tunteet. Jos menet korkean kielekkeen reunalle. Elimistösi antaa sinulle korkeanpaikankammotunnetta. Et voi tietoisesti valita vaikka kuinka haluaisit kokea tuon tunteen tasaisella maalla. Evoluutio on suosinut henkilöitä joilla on tuo korkeanpaikankammotunne. Yhtä lailla evoluutio on suosinut naisia, jotka tuntevat ihastusta tietylaisiin miehiin. Ei ole olennaista onko mies komea vaan miehellä pitää olla kavereita eli hän pystyy suojelemaan mahdollista jälkeläistä. Aivan samalla tavoin kuin korkeanpaikankammoa ei voi tuntea muulloin vaikka haluaisi, ei ihastumistakaan voi tuntea muulloin kuin sellaisia kohtaan jotka sen ansaitsevat.


      • laldskfs kirjoitti:

        "attraction is not a choice" on pelimiesten yksi tunnuslause. Ihan samalla lailla muissakin lajeissa tietyt ominaisuudet vastakkaisessa sukupuolessa saa tuntemaan vetoa.
        Hyvä vertaus on muutkin tunteet. Jos menet korkean kielekkeen reunalle. Elimistösi antaa sinulle korkeanpaikankammotunnetta. Et voi tietoisesti valita vaikka kuinka haluaisit kokea tuon tunteen tasaisella maalla. Evoluutio on suosinut henkilöitä joilla on tuo korkeanpaikankammotunne. Yhtä lailla evoluutio on suosinut naisia, jotka tuntevat ihastusta tietylaisiin miehiin. Ei ole olennaista onko mies komea vaan miehellä pitää olla kavereita eli hän pystyy suojelemaan mahdollista jälkeläistä. Aivan samalla tavoin kuin korkeanpaikankammoa ei voi tuntea muulloin vaikka haluaisi, ei ihastumistakaan voi tuntea muulloin kuin sellaisia kohtaan jotka sen ansaitsevat.

        "Jos menet korkean kielekkeen reunalle. Elimistösi antaa sinulle korkeanpaikankammotunnetta. Et voi tietoisesti valita vaikka kuinka haluaisit kokea tuon tunteen tasaisella maalla."

        Tämä oli loistava vertaus. En ihan suoraviivaisesti evoluutiota pidä parinvalintaa täysin selittävänä tekijänä, mutta tätä vertausta saatan vielä joskus lainata.


      • PlayTheGame

        Oli kyllä hyvä vertaus!

        Miehen tehtävä on huomaamatta taluttaa nainen lähelle sitä reunaa, ilman että kumpikaan putoaa ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe