väittely internetti ateistien kanssa

seitsemänplus

Kirjoitus siitä, miksi väittely internetti ateistien kanssa on typerää:
1. Heidän tietonsa ovat kvin vajavaiset.
2. Useimmat heistä ovat "uskontosokeita" Aivan kuten joku on värisokea.
3. Uskonnosta väitteleminen on typerää. Voidakseen sanoa jotakin painavaa olisi heidän tutkittava uskontoa puolueettomasti, jota he eivät pysty tekemään.
4. On olemassa parempiakin väittelijöitä kuin minä. Joskus tapaa todella vapaamielisiä ateisteja joille väittely on ainoa tapa kommunikoida uskonnosta.
5. Väittely ei ole se metodi jolla voi tutkia uskontoja.
6. Todisteet? Olen keskustellut useamman ateistin kanssa, mutta kukaan heistä ei ole pystynyt kertomaan, mikä on todiste, millaisia todisteita toivotaan.
7. Minua pyydetään tuomaan esiin ensikäden todisteita. Kaikkein mahtavin todiste Jumalalsta on meidän jokaisen oma elämä.
8. Usea ateisti ei ole lainkaan ateisti. He ovat vain ihmisiä jotka vihaavat uskontoa tai ehkäpä he vain kapinoivat sitä uskontoa vastaan jonka piirissä heidät kasvatettiin.
9. En yleensä usko siihen jumalaan johon ateistit luulevat minun uskovan.
10. Väitellessä ateistien kanssa joutuu usein kahlaamaan läpi typerien sekä karkeiden ja siveettömien sekä mauttomien juttujen.
11. Minulle uskonto on kallisarvoista. Minä todella uskon että minä uskon ja yritän elää uskoni korkeiden standardien mukaisesti.
12. Ateismi on tylsää. Ateistit itse voivat olla kovinkin jännittäviä, viehättäviä sekä hauskoja, mutta ateismi on tylsää. Se on tylksää, koska se perustuu selvien asioiden kieltämiseen. Siinä ei ole mitään juhlittavaa, tai iloista. Se on negatiivista ei positiivista. Se on tyhjää, ei tayttä.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeyttä

      Kiitos! Kuvauksesi sopii hyvinmm. täällä kirjoittelevaan "kasipisteto:hon".

      • kaksipisteto

        Kerrotko mitkä kohdat sopivat minuun hyvin?
        En ole edes ateisti, agnostikko nimittäin on "henkilö, joka ei usko jumalaan, koska sen olemassaoloa ei voi todistaa, mutta ei myöskään kiellä jumalan olemassaoloa, koska sitäkään ei voida todistaa" . Raamattuakin kunnioitan, toisin kuin mormonit.


      • Tapanii
        kaksipisteto kirjoitti:

        Kerrotko mitkä kohdat sopivat minuun hyvin?
        En ole edes ateisti, agnostikko nimittäin on "henkilö, joka ei usko jumalaan, koska sen olemassaoloa ei voi todistaa, mutta ei myöskään kiellä jumalan olemassaoloa, koska sitäkään ei voida todistaa" . Raamattuakin kunnioitan, toisin kuin mormonit.

        Jeesus tai Jahve, ateisti tai agnostikko, samapa se.


      • kaksipisteto
        Tapanii kirjoitti:

        Jeesus tai Jahve, ateisti tai agnostikko, samapa se.

        Väärin, ja sitten ne muut kohdat jotka muka sopivat minuun, ei ole yhtään. Et sinäkään pystynyt esittämään yhtään.


      • K.T.USA
        Tapanii kirjoitti:

        Jeesus tai Jahve, ateisti tai agnostikko, samapa se.

        Ei se ole SAMA. Voimaerot ovat suuret isän ja pojan välillä. YAHWE herätti poikansa Jeesuksen ylös hautakammiostaan. Isä on ylin, " Adonai ",poika on
        " Adoni",eli Messias. Kaksi eri henkipersoonaa, mutta onhan Jeesuksella
        veljiäkin, joiden lukumäärää ei mainita. Jumalan POJAT riemuitsivat Luomis-työn tuloksista. Raamatun alussa on maininta ADAMIN luomisesta,
        jossa mainitaan ADAMIN myöskin olevan JUMALAN POIKA. Nyt se harhaoppi kolminaisuudesta ei enää pidäkkään paikkaansa ollenkaan, koska siihen kuuluu tuntematon lukumäärä osallisia.
        Toivon rakkaudellista opiskelua niille jotka arvostavat kirjoituksiani.


      • kaksipisteto

        Selkeyttä: Kiitos! Kuvauksesi sopii hyvinmm. täällä kirjoittelevaan "kasipisteto:hon".
        Mitä se äitisi sanoikaan?


    • Joojustiinsa

      Lähes 12 argumentointivirhettä...

    • Hehheheheh

      Olipa nenskumainen aloitus kielioppivirheineen.

      • K.T.USA

        Kielioppivirheitä tekevät jokainen, silloin tällöin. Itse teen niitä usemmin kuin muut, mutta viestini menee aina perille, koska saan vastaukseksi
        älyttömyyksiä. Apostolit eivät olleet " kirjanoppineita "mutta heillä oli
        sitäkin varmenpi tieto suoraan Messiaalta, jonka tieto tuli suoraan
        maailmakaikkeuden auktoriteetiltä, hänen omalta isältään YAHWElta.
        Kukaan ei ole vieläkään voinut todistaa Jeesuksen opettavan mitään
        mistä olisi haittaa taikka häpeää kenellekkään, koska hän julisti pelkästään taivaallisen hallituksen viestiä maan päällä haalien vapaaehtoisia tulevan ajan ylösnousemukseen, ikuiseen elämään ennallistetussa tilassa. Jeesus ei koskaan sanonut kaikkien kuolleitten
        menevän taivaaseen. Se luku näkyy selvästi ilmestyskirjassa. Lue se sieltä.


      • K.T.USA

        Lisäksi vielä. Kahden eri maan kansalaisena alkaa esiintyä enemmän
        kirjoitusvirheitä, ajatusten sotien ilmaisuja. Eipä ne korpieläjätkään
        kirjoittele yhtään sen selvemmin murre-sanoillaan.Suomen kirjakieli
        on häviämässä sekasotkuksi.Mainoksissa jo näkyy lauseita " very HYVÄ ."


      • Tarkkuutta
        K.T.USA kirjoitti:

        Kielioppivirheitä tekevät jokainen, silloin tällöin. Itse teen niitä usemmin kuin muut, mutta viestini menee aina perille, koska saan vastaukseksi
        älyttömyyksiä. Apostolit eivät olleet " kirjanoppineita "mutta heillä oli
        sitäkin varmenpi tieto suoraan Messiaalta, jonka tieto tuli suoraan
        maailmakaikkeuden auktoriteetiltä, hänen omalta isältään YAHWElta.
        Kukaan ei ole vieläkään voinut todistaa Jeesuksen opettavan mitään
        mistä olisi haittaa taikka häpeää kenellekkään, koska hän julisti pelkästään taivaallisen hallituksen viestiä maan päällä haalien vapaaehtoisia tulevan ajan ylösnousemukseen, ikuiseen elämään ennallistetussa tilassa. Jeesus ei koskaan sanonut kaikkien kuolleitten
        menevän taivaaseen. Se luku näkyy selvästi ilmestyskirjassa. Lue se sieltä.

        Jokainen ei ole monikko, joten ensimmäisen lauseesi pitäisi kuulua: "Kielioppivirheitä tekee jokainen,..."


    • K.T.USA

      Onhan uskon asioista hyvä kiistellä. Jeesus kehoitti apostoleja riitelemään
      sovussa, puntaroiden elintärkeitä kysymyksiä. Tämän ajan elämä ei paljoa
      merkitse, koska nyt ei synnytä uudestaan uskoon, eikä ole ketään paikalla
      antamassa rikkeitä anteeksi, se aika on luvassa,eikä siitä tiennyt edes
      Jumalan poika, vaan ISÄ YKSIN. Yksinkertaista jos ei asioita vääristellä.

    • kkkkkkkks

      Kohta nro 7 mukaan aika mulkku jumala kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe