Sarkaimen kakkosrivi pomppaa väärään sarkaimeen

kiireongelma

Otsikko on huono, mutta en osaa oikein selittää tätä ongelmaa. Minulla on siis käytössä Word 2013. Laitan tähän esimerkin, että millaista tekstiä minun pitäisi pystyä tekemään:

Nimi Matti Meikäläinen
Hetu 010101-123A
Valtakirja Valtuutan NN -nimisen henkilön nostamaan puolestani postista lähetyksen

Ongelma tuleekin tuossa esimerkikissä ilmi eli kun minulla on sarakkeita, niin mitä minun pitää tehdä tuota Valtakirja-sanan kohdalla (ilmeisesti painaa jotain funktionäppäintä???), jotta kakkossarakkeessa teksti lähtee kulkemaan 'valtuutan' sanan V-kirjaimen kohdalle eikä niin, että kakkosrivi meneekin ykkössarakkeeseen ?

6

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa auttaa juuri tuohon, mutta vastaan kuitenkin koska itse laittaisin otsikon ihan omalle rivilleen, ja tällöin en saisi siitä ongelmaa. (ja verbiksi pistäisin noutamaan - postin tai paketin nostaminen on vähän outoa)

      Nimi Matti Meikäläinen
      Henkilötunnus 010101-123A

      Valtakirja
      Valtuutan NN -nimisen henkilön noutamaan ...

      • siis teksti sisennettynä, mutta tässähän se ei onnistu. (tai sitten ei sisännettynä - ihan miten vain)


    • 3points

      Tab-näppäimellä teksti siirtyy seuraavaan sarkaimeen?

    • alkuperäinen

      Toki tab-näppäintä käytän nytkin ja sillähän se siirtyy seuraavaan sarkaimeen. Ongelma on siinä, että kun tekee dokumentteja, jotka pitää olla aseteltuna asiakirjastandardien mukaan, niin se itse pääteksti kakkossarkaimessa ei pysy siinä kakkossarkaimessa, vaan pomppaa rivinvaihdon jälkeen sinne ykkössarakkeeseen.

      Tiedän, että joskus ennen kun käytin enemmän Wordiä, niin oli joku näppäinyhdistelmä tyyliin TAB F4 tms, joka "kiinnitti" tekstin siihen kakkossarkaimeen, jonka jälkeen poistui tuo tekstin vaeltaminen.

      Jos joku viitsii kokeilla huvikseen tätä selittämääni asiaa Wordissä, niin on tosi hankala saada se ykkössarkaimeen menevä teksti takaisin oikeaan sarkaimeen. Nykyisin kun tätä hommaa teen enemmän, niin hermot menee tyhmään asiaan, kun tiedän, että tämän saisi korjattua jollain pikakonstilla.

      Osaisiko joku muu auttaa?

      P.S. Esimerkki on vain pelkkä esimerkki, koska en tähän kirjoita nyt mitään pitkää tosielämän esimerkkiä siitä, miten teksti ei pysy aloillaan.

      • Word 2010:ssä se toimii (testasin) näin - luultavasti myös 2013:ssa (tai sitten ei).

        Onhan sinulla viivain näkyvissä? (Näytä, ja viivain -kohtaan pukki!)
        Viivaimella näkyy vasemmassa reunassa kaksi kolmiota vastakkain, ylempi on 1.rivin sisennys, alempi on vasen sisennys/riippuva sisennys. Kun siirrät alemman kolmion haluamaasi sisennyskohtaan, niin ensimmäisen rivin jälkeen teksti jatkuu tuosta merkitsemässäsi kohdassa, siihen saakka kun seuraavan kerran painat enteriä (=kappalevaihto), jolloin uusi kappale alkaa taas reunasta (ylemmän kolmion kohdasta). Jos taas haluat pakotetun rivinvaihdon niin että teksti jatkuu edelleen sisennettynä, paina Shift Enter, jolloin teksti jatkuu sisennettynä.


      • Ai niin! Sarkaimet voit tässä unohtaa kokonaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe