Työnantajan törkeä käytös

Bisnespuvus

Työpaikallani on selkeästi linjattu miten työaika käytetään ja siihen sisältyy työvaatteiden vaihto iltapäivällä. Eli jos työaika on 6-14:30 niin 14:20 saa lähteä vaihtamaan vaatteita. Tähän on tietysti muutama syy että miksi työajalla saa vaihtaa vaatteet ja siitä myös täytyy kiittää työnantajaa. Töissä tuli tänään tavallista enemmän roskaa ja muutenkin kaikkea raivattavaa (työkaluja yms.) Ajattelin päivän päätteeksi käyttää 10min minkä yleensä käytänkin työkalujen ja roskien siivoamiseen. Työnantajani sattui paikalle ja tästä olisi aiheutunut varmaan jonkinmoinen sanaharkka mutta piti vain malttaa mieleni. Keskustelu pääpiirteiltään oli about tälläinen.
Mihinkäs olet lähdössä?
Työkalut ja roskat siivoon ja lähen vaihtamaa vaatteita
Ootkos perillä paljon mahtaa kello olla?
Enköhän ole kun tossa ranteessa toi kello on.
Paljonkos se näyttää?
14:15
No eikös se työaika lopu vasta 14:30 vai oletko erimieltä??!

Olenko liian herkkä vai miksi mua rupes toi vituttamaan niin jumalattomasti, vai oliko toi sit vain sellanen "huomautus" mikä kyllä oli työpaikan sisällä sovittujen sääntöjen kanssa täysin ristiriidoissa ja ottaen huomioon ympärilläni muut työntekijät tekivät samaa eli siivosivat työkalujaan ja osa oli jopa tupakalla tekemättä mitään muuta, ja minulle piti tulla tosta huomauttamaan. Olen kyllä vielä suht uusi työntekijä kyseissä firmassa n. vuoden päivät kumminkin jo töissä ollut. Nykyään kumminkin kun puhutaan yleisestä siisteydestä töissä ja siihen viitaten työturvallisuudesta niin minusta senkin takia siivoaminen kuuluu työaikaan. Mua ei haittaa ollenkaan olinko pari minuuttia yliajalla kun leimasin vasta työajan päättymisen jälkeen itseni ulos vaan se että toi käytös meni jo sellaisen vittuilun/viisastelun puolelle. Pitäskö tässä olla liittoon tai johonkin vastaavaan yhteydessä jos toi käytös jatkuu tulevaisuudessakin?

4

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näintäällää

      Jos olisi ansiosidonnaien turvattuna en olisi seuraavana päivänä saapunut töihin.

      Sattuu olemaan minulla kuitenkin niin hyvä työpaikka kuitenkin että tuollaisia syitä ei löydy....

      • Bisnespuvus

        Itselläni ei ole ansiosidonnaiseen vielä tarpeeksi liiton maksuja maksettuna. Tänään juuri soittelin uutta työpaikkaa ja pääsen aika varmaan tällä viikolla jo työhaastatteluun. Muutenkin tämän hetkinen työsopimus loppuu ihan parin viikon sisällä ja jatkosta ollaan puhuttu, mutta mitään sopimusta ei ole kirjattu. Muutenkin kyseessä vain muutaman viikon jatko tämän hetkiseen sopimukseen eli jos vain saan pidemmäksi aikaa töitä niin nostan kytkintä heti.


    • tunteja24

      Tuo on normaalia piilo*ittuilua, kun ei pomon rahkeet riitä asialliseen johtamiseen ja sanon tämän nyt omalla esimieskokemuksella. Mulla on tällä hetkellä ihan samanlainen tyyppi pomona. En mm. hyväksynyt tuntieni manipulointia (eli vähentämistä ilman syytä) jälkikäteen, kun pomon mieli muuttuikin, joten sain hankalan maineen ja suoran pyynnön "voisitko irtisanoutua sitten, jos ei kelpaa".

    • fjskljfggjfdjo

      Minun työpaikalla ei sallita työasun vaihtoa työajalla, kellokortin leimaamisen jälkeen vasta omalla ajalla ja leimauksessakaan ei ole minkäänlaista joustoa. Työaika on 8 tuntia päivässä ja 40h viikossa. En ymmärrä pyrkimyksiä työajan pidentämiseksi kun 8 tunnin jälkeenkin on ihan loppu, työ fyysisesti raskasta teollisuusduunia.
      Se on varmaan helppo sanoa ministerien ja kansanedustajien kun heidän työ on kevyttä istuskelua, tosin heidän työaikansa on siitä lyhyemmästä päästä, viikkokaupalla joululomallakin, kesälomaa kuukausia, jne., duunarin selkänahasta heidänkin palkka nyljetään...

      Kyllä nykyään työntekijän asema on surkea, yhteiskunnan huono-osaisimpia kansanryhmiä, aivan orjan asemassa jo. Tällainen pitää laittaa poikki ensi tilassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe