tarvitsen apua!!

18vlukiolainen

Mä oon jo pitkään miettiny itsemurhaa. Syynä miks en oo sitä vielä tehny niin on se et haluan olla varma että onnistun. Mä en halua että herään sairaalassa ja mun perhe ja kaverit itkee vieressä ja kyselee miks yritin tappaa itteni jne. No siis mulla on suunnitelmissa et tekisin sen lääkkeiden avulla. Ja mulla on tällä hetkellä seroquel xr200 n. 150 kpl, seronil 20 mg n. 100 kpl, imovane 7,5 mg n. 100 kpl ja panacod 500mg n. 50 kpl. Niin haluisin tietää et onko tossa vielä tarpeeksi lääkkeitä että kuolisin?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletkoajatellut

      En ole farmaseutti ja ihmisen kyky sietää myrkkyjä on erilainen. Jos kuolema olisi ratkaisu sinun ongelmaan, niin mikä merkitys sillä olisi perheellesi. Tietävätkö läheisesi, että sinulla on äärimmäisen vaikeaa. Tulisiko yritys tai lähtösi heille yllätyksenä?

    • ksksksk

      Älä ajattele edes tollasta, olet 18 vuotias lukiolainen jolla on elämä vielä edessä.

    • Pokke

      toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia. Lääkkeillä on hyvin vaikea "lähteä" sillä elimistö pyrkii oksentamaan ne ulos. Näin ainakin minulla on yli-annostuksissa käynyt-tosin toisella kerralla olin tajuttomana 3vrk ja sitten olikin helvetillinen viikko edessä. Voin todella huonosti. Älä ota lääkkeitä! Etsi itsellesi apua ja jos voit niin juttele läheistesi kanssa

    • Pokke

      Lisään vielä että maksa noilla lääkkeillä poksahtaa..löydät itsesi sitten elinsiirto jonosta.

    • YDMBYP

      Jos sinut on lobotomoitu noilla aineilla niin en ihmettele, että haluat kuolla. Ennen kuin päädyt mihinkään ratkaisuihin, oletko miettinyt ajaa hallitusti alas kaikki mömmöt mitä sinut on psykiatrian toimesta manipuloitu käyttämään. Kunhan pahimmat vieroitusoireet selvittää, johon voi mennä useita kuukausia lopettamisesta, on mahdollisuus arvioida tilaansa uudemman kerran ilman huumausaineiden lamaavia vaikutuksia. Toki, jos aivovaurioita on jo ehtinyt syntyä ja ne haittaavat yksilöä merkittävästi on tilanne karu, mutta sitä on turha vielä stressata. Jos sinua kiinnostaa ajatus elämästä huumeitta, tutustu huviksesi ainakin sivuston www.beyondmeds.com ja www.cepuk.org antiin. Mitään et häviä, sen lupaan, mutta paljon voit voittaa. Ohessa myös lukemisenarvoinen teos psykiatristen aineiden negatiivisesta vaikutuksesta ihmisen fyysiseen että henkiseen vointiin.

      Your Drug May Be Your Problem
      Peter R. Breggin, David Cohen, Peter R. Breggin

      POKKARI , englanti, 2007

      http://www.adlibris.com/fi/kirja/your-drug-may-be-your-problem-9780738210988

      Mitä tulee itsemurhaan niin mielestäni jokaisella täysikäisellä on vapaus lopettaa elämänsä niin tahtoessaan. Tietenkin meidän Suomen kaltaisessa barbaarisessa yhteiskunnassamme keinoja kivuttomaan itsemurhaan ei ole juuri saatavilla, mikä on yhteiskunnallinen häpeä. Joka tapauksessa ennen kuin päätyy lopettamaan elämänsä kannattanee harkita kokeilevansa vielä jotain uutta ratkaisua. Valitettavasti psykiatria ei ajattele asiakkaan vaan oman alansa etua, mikä yksilön kohdalla johtaa traagisiin lopputulemiin. Sinne en suosita ketään hakeutumaan.

    • Sissix

      En neuvoisi sinua tekemään itsemurhaa vaikka noilla lääkkeillä aika likelle pääsisit, mutta varmaa se ei ole. Itsemurha vaikuttaa sukupolvien taakse tavalla tai toisella jokaiseen läheiseesi.
      Yritä saada kirjoitusapua tai vertaistukea samoja aatoksia pohtivilta.

      Elämä ei ole puolen vuoden päästä sitä mitä se on nyt. Mitä sinulta juuri nyt eniten puuttuu? Itsellänikin nuoruus oli aika kurjaa, mutta vanhuus on ollut pitkään melko ihanaa. Yritä ponnistella tänne päin vaikka päivä kerrallaan. Enempää et ehdikään.Se mikään tänään on totta, voi olla ensi viikolal suuri vale tai väärinymmärrystä.Elämä on kaunis eikä sen ulkopuolella ole varmistettua pelastusta. Toivon sinulle hyvää tulevaisuutta rakas lähimmäinen.

    • Ehkä_masentunut

      Brainstormataan nyt vähän hei?

      - Onko sulla mielessä joku ihminen, jonka haluaisit katoavan, aiheuttaa sulle pahaa oloa?
      - Entä joku ihminen, joka tuntuisi tajuavan sua jollain tasolla?
      - Oot 18 ja lukio on lähellä loppua. Onko sulla mitään jatkohaavetta, sellaistakaan, johon sulla ei ole mitään mahkuja?
      - Haluaisitko olla itsenäinen vai jonkun kanssa?
      - Onko sulla päiviä, jolloin masennus unohtuu hetkeksi?

    • MuutEnsin

      Jos olet miettinyt pitkään "lopullista ratkaisua", niin olethan varmasti kokeillut ensin kaikkia muita keinoja?

      Jos kerran harkitset itsemurhaa, niin eikö sitä ennen kannata kokeilla kaikki muu mahdollinen, jos vaikka jostain olisikin apua?

      Olethan puhunut ajatuksistasi lääkärille? Psykologille? Ystävillesi? Vanhemmillesi? Tukipuhelimet yms? Oletteko kokeilleet eri lääkkeitä? Terapiaa? Tukiverkostoja?

    • Hei,

      Haluaisin muistuttaa sinua siitä, että itsemurhalle on vaihtoehtoja, joille kannattaa antaa ainakin mahdollisuus.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07.
      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.

      Käynnit eivät maksa mitään ja käydyt keskustelut ovat kriisipuhelimen tavoin luottamuksellisia.

      Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti. SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi. Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)

      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

    • TekosyitäOllaUhri

      Kaveriki otti 5 kpl diapameja sai hirvittävän päänsäryn, oksentelua, pyörtymistä, huimausta, raivokohtauksia, hyperaktiivisuutta ja lopulta kuoli.

    • 4943

      Älä tapa itseäsi. Aiheutat vaan turhaa kärsimystä muille.

    • krooninenmasennus
    • pong

      Hei lukiolainen, mietin että haluaisitko kertoa tarinasi? Minua kiinnostaisi kuulla.

    • 21v

      Samat oli mullaki tuntemukset kaksi vuotta sitten. Otin ison annoksen psyykenlääkkeitä ja tuloksena oli viikon kooma.

      Lukioaika oli mullekin tosi rankkaa. Yritähän vaan pyristellä. Kyllä tää elämä ihan siedettävää hetkittäin on.

    • ui23d

      Jos sinulla on ajatuksia itsemurhasta, niin KANNATTAA keskustella vanhempien, ystävien tai lääkärin kanssa asiasta. Kaikki masennuslääkkeet eivät välttämättä tehoa. Kannattaa kertoa ainakin vanhemmillesi asiasta.

    • Elämänähnyt

      Jo kaikilla vaan ei löydy niitä ymmärtäviä läheisiä, vanhempia,kaverita. Terveydenhuolto ja psykiatriakin ri asia oikein kiinnostaa. Kaverini,kahden pienenlapsen yh-äiti yritti itsemurha. Siinä hoidetin nainen takaisin tolpille ja lähetettiin kotiin. Eiketään edes kiinnostanut miksi itsaria yritti. Ja sitten ihmetellaan perhesurmia ym. Apua et saa, jos sulla ei ole joku kaveri läheinen sun puolesta taistelemassa. Joko taistelet itse yksikseen tai annat periksi. Keinoja antaa periksi kyllä löytyy.

    • Tsemppiii

      Mulle tosi läheinen ihminen teki itsemurhan noin 5 vuotta sitte:( Vieläki itken joskus ja ei oo hetkee jossa en ajattelis häntä:( Hän oli yks rakkaimmista ihmisistä mulle:'( Älä tee sitä!! Koita nyt ottaa elämästä kaikki ilo irti! Mutta mitä ikinä teetkin älä tee itsarii:'( sun läheiset rakastaa ja välittää, ja varmasti haluis myös auttaa sua! Hae apua:'( Toivottavasti tää viesti autto ees jotenki:( Tsemppii sulle!!;)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe