Täysikäisen pakkohoito, kokemuksia? Apua!

Kuolenmielummin

Mitkä oli perustelut pakkohoidolle? Mikä/mitkä diagnoosit? Kuinka kauan olit hoidossa? Tekikö hyvää vai huonoa?

Voiko täysikäisen, yksinasuvan laittaa pakkohoitoon? Bmi vähän yli 13 ja haluan jatkaa avohoidossa. Ylilääkäri haluaa tavata minut ''kiirreellinen hoitokokous''. Pelottaa... Osastolle en mene.

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassuliini

      Psykiatriseen pakkohoitoon määrätään jos henkilö on vaaraksi itselleen tai muille. Tällöin potilas ei useinkaan itse tajua kuinka huonossa tilanteessa on. Diagnoosilla ei merkitystä. Minä olin nk. pakkohoidossa ja aluksi kauhistuin tilannetta johon olin joutunut. Jo muutaman päivän kuluttua huomasin että hoitoon joutuminen oli minulle hyväksi. Ei se niin kauheaa ole! Jos lääkäri katsoo sen sinulle tarpeelliseksi, hänellä on siihen hyvä syy. Et varmaan usko, mutta hän ajattelee sinun parastasi. Lääkärinä hän näkee tilanteesi toisin sinä. Ymmärrän että sinua pelottaa. Sairaalassa ollessani tapasin potilaita jotka olivat samassa tilanteessa kuin minä. Tajusin etten ole yksin. Jotkut hoitajat aiheuttivat mulle pahaa mieltä, ja tämä olikin se huonoin muisto tuolta ajalta. Paras juttu oli se kun ei tarvinnut teeskennellä pirteää, sai itkeä kun itketti eikä kukaan tuijottanut tai ihmetellyt. Kaikki olivat nk samassa veneessä. Sun kohdalla on varmaan niin että ei ole vielä varmaa että joudut hoitoon. Voimia, älä pelkää!

    • 184

      Osaako kukaa sanoa että onko mahdollista joutua pakkohoitoon ku tilanne on tämmönen:
      Oon ollu reilu kuukauden osastolla vapaaehtosesti hoidossa. Tullessa bmi 13,6 ja nyt ku oon syönny täsmällee atsin mukaan on paino noussu tietääkseni muutaman kilon. Oma motivaatio on todella kova ja uskon vahvasti että pärjään tiivissä avohoidossa syömishäiriötiimissä.
      Haluisin kotiutua ennen juhannusta mutta lääkäri ei pidä sitä realistisena ajatuksena.
      Onko siis mahdollista että lääkäri laittaa pakkohoitoon, jos ilmoitan lähteväni muutaman viikon päästä kotiin?

      • katjaliini45

        En usko, jos et ole mainostamassa, että aiot tappaa itsesi juhannuksena.


    • 184

      Toivotaan näin... sekii varmaa vaikuttaa jonkuu verran että vanhemmat on ehdottomasti pakkohoitoa vastaan ja haluu mut juhannukseks kotii ja avohoitoo, vaikka aikuinen oonkii. Täällä kuitenkii porukat on tiiviisti hoidossa mukana ni luulis ettei mua pakkohoitoo laiteta jos hekin sitä vastustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe