Millainen paikka Tampere on asua?

Eliih

Haluaisin tiedustella kuinka helppoa Tampereelle muutto on? Mikä alue olisi ihanteellinen pienille lapsille ja opiskelevalle? Kuinka toimeentulotukiasiat hoituvat, saako palvelua vai takkuaako? Onko ulkoilumahdollisuuksia riittävästi (pururatoja, puistoja jne.)? Yhteydet hyvät, riittävät ja kohtuu hintaiset? Mielenkiinnolla odottelen vastauksia. :)

37

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ogasukki

      Opiskelijalle ihanteellinen. Kannattaa asua lähellä keskustaa ja välttää kauempia lähiöitä. Toimeentulotuki on lakisääteinen pakko, eli sitä saa kaikki tarvitsevat. Keskustassa on myös hyvät ulkoilumahdollisuudet Kaupin ja Pyynikin maastoissa. Lasten kanssa muuttaisin Pyynikille, Pispalaan tai Tammelaan.

      • refdsfsd

        Lakisääteinen pakko, mutta silti vain jotkut toimeentulotukea saavat ja toiset eivät. Heidän eläminen laitetaan sellaisten ihmisten kontolle, jotka eivät sitä todellisuudessa hoita ja rahaa ei tule mistään.

        Jos olet yksin elävä niin toimeentulosi on turvattu, mutta parisuhteessa eläville pidetään rahahanat visusti kiinni.


    • Nenmu

      Tampere on aika maaseutumainen paikka. Ihmiset on kateellisia. Tampereelle ei kannata muuttaa. Toimeentulo on arpapeliä. Ympäröivää luontoa on hyödynnetty huonosti kaupunkisuunnittelussa. Urheilumahdollisuuksia on, mutta suhteessa ne ovat aika kehnot. Yhteydet on aika hyvät. Lapsille ei oikein ole mitään. Opiskelijana voi olla muiden mukana.

      • kannttoei

        Missä suhteessa urheilumahdollisuudet ovat huonot? Miten ympäröivää luontoa on hyödynnetty kaupunkisuunnittelussa?


    • älätule

      Kaikki palvelut on huonoja täällä. Sanoisinettä Kaleva on hyvää seutua. Puolikeskustaa. Tammela tietysti paras. Lähelläkeskustaa mutta ei juoppoja haastamassa riitaa.

      • järkyttäväkaupunki

        Mitään terveyspalvelujaei käytännössä ole. Sua on varoitettu. Suomalaiset on tottuneet että kaikki toimii. Tampereella ei toimi mikään. Juoppoja onja ne voi olla agressiivisia.


      • jääkiakkohakametsä

        Kannattaa muuten opiskella perustiedot jääkiekosta. Mitä enemmän tiedät jääkiekosta-sen ylempänä olet arvoasteikolla täällä.


    • Määkii

      Siis täydellisesti hanurista koko Tampere, eritoten nämä sukupolvia asuneet hämäläiset!

      Ei varmasti kyllä löydy maasta yhtä sisäänpäin kääntynyt, ivallista, ylimielistä, pitkävihaista ja kateellista rotua , kuin hämäläiset. Itse 30 vuotta tampereella pystyn varmasti nämä asiat kertomaan. Kaiken kruunaa luotaan pois tunkeva luonne. Tamperelaiseen et sitten varmasti ystävysty, ellet alistu pikku naljailuun ja ole valmis ummistamaan silmät ja korvat lukemattomilta eri asioilta. Kuten kerroin, niin olen asunut täällä 30 vuotta ja vaikka olen todella sosiaalinen ja puhelias luonne, niin läheisiä ystävyys-suhteita ei ole tullut tänä aikana yhden yhtä! Olen monet kerrat mennyt peilin eteen ja kysynyt, mikä minussa on oikein vikana, mutta aina jään selitystä vaille! Omituisuutta lisää se, että synnyinkaupungissa minulla oli ja on vieläkin lukematon määrä ystäviä, joiden kanssa olen yhteyksissä ja aika-ajoin tapailemmekin. Tämä siis koskee LÄHEISIÄ ystävyys-suhteita. Tampereella toki kohtaa ihmisiä, mutta kyse ei ole kenenkään kohdalla ystävyydessä sanan oikeassa merkityksessä. Pikemminkin hyvänpäivän tuttuja. Eli henkilöitä, joille liikenteessä moikkaat, ja nyt jos kaupassa kohtaat, niin muutaman merkityksettömän sanan vaihdat. Mistään kylään kutsumisista on turha haaveilla. Sitä ihmettä et tamperelaisen kohdalla tule kokemaan, paitsi jos satut tapaamaan heidät kännissä ja taustalla on taka-ajatus esim. seksistä.

      Millaista on sitten asuminen tampereella? Yleensä et kerrostalossa asuessasi tunne ketään samassa rapussa asuvaa. Muutaman saatan tuntea näöltä, mutta tervehtiminen onkin sitten jo melkein toiveunta. Yleensä katse 45 astetta alaviistoon, kun kohtaat naapuri ja parhaimmassakin tapauksessa saatat saada omalle tervehdyksellesi hyvin pienen pään nyökkäyksen. Tämä ei suinkaan tarkoita tamperelaisen kohdalla, ettei sinua noteerata. Kyllä noteerataan, varsinkin silloin, jos vietät hiukankin äänekäämmin tupaatulijaisia, syntymäpäivää tai mitä tahansa silloin tällöin tapahtuvaa juhlaa. Pienikin hetkellinen kovempi ääni, olipa kyseessä vaikka sitten niinkin harmiton asian, kuin nauru, niin jopa merkiksi alkaa patteriin hakkaus ja satavarvasti tulee nimettömiä lappusia postiluukusta, kera talon järjestyssääntöjen. Tälläinen "kyttäys" ei rajoitu huoneistosta tuleviin satunnaisiin elämän ääniin vaan siirryttäessä pihamaalle, niin jos satut omistamaan auton on tiedossa jonkin asteisia ongemia takuu varmasti. Toki kaikki on hyvin, jos sinulla on oma parkkiruutu, mutta auta armias jos sitä ei ole. Sinut on noteerattu asuvaksi talossa, joten jos autosi on esim. vierasparkissa, niin jo yhden päivän seisottamisen seurauksena on ikkunassa jälleen niitä nimettömiä lappuja, jossa todella ilkeästi ivailla ja tietty uhataan parkkipirkolla tai poliisilla. Jälkimmäistä muuten uhataan vähän joka tilanteessa, jos homma ei mene pilkulleen. Se onkin muualta tulleille kova paikka, koska liki kaikkialla Suomessa ihmiset tajuavat asioissa sellaisen tietyn toleranssin, siis joustavuuden. Sitä ei tampereella löydy. Asioita luetaan, kuin piru raamattua ja jokainen muu, kuin tamperelainen tajuaa, että arkielämäkin muuttu helvetiksi, jos asioita luetaan todellakin, kuin piru raamattua!

      Muutama sana vielä lisää hämäläisestä ja eritoten tamperelaisesta luonteesta, joka voi tulla yllätyksenä varsinkin itäisestä Suomesta muuttavalle. Tamperelaisen ymmärtäminen on käytännössä mahdoton tehtävä, ellet ole itse tamperelainen. Pienimmästäkin asiasta saat valtavan polemiikin aikaiseksi, jos et ymmärrä heti lopettaa, kun ensimerkit tulemasta on ilmassa. Mikäli kuitenkin ajaudut siihen tilaan, että sinä haluaisit perustella kantaasi ja näin ollen saada hyväksyntä, että olet mielipiteinesi oikeassa, niin silloin on edessä vetinen suo! Nimittäin perusteet ei koskaan riitä, että olisit oikeassa, vaan tamperlainen jankuttaa kantaansa, vaikka maailman tappiin, eikä sitten varmasti anna periksi, vaikka tietäisikin olevansa väärässä. Hän ei välitä siitä, että tilanne johtaa riitaa, kunhan hän vaan saa euforian "oikeassa" olemisesta. Tamperelainen on luvallakin sanottuna äärimmäisen umpimielinen, johon yhdistyy pitkävihaisuus. Mikäli tamperelainen loukkaantuu jostakin asiasta, vaikka hän olisi itse ollut aiheuttaja, niin turha kuvitella, että tulle ja pyytää anteeksi! Ei tule, eikä myöskään myönnä olleensa väärässä. Pahinta kaikessa on, että vaikka itse pyytäisit anteeksi, niin asiaa ei ole unohdettu tamperelaisen osalta. Hän todella muistaa asian ja jatkaa sitä hamaa tulevaisuuteen aina kun hän siihen tilaisuuden saa.

      Lyhyesti voi sanoa, että kaupunki on nätti, mutta hämäläiset eli tamperelaiset ovat täydellinen vastakohta. Aivan tässä asiassa voi verrata mustaa ja valkoista. Olenkin ohjeistanut kaikkia, jotka Tampereelle muutavat, että elävät täysin omaa elämää, tapaavat muualta muutaneita ja muuttavat pois niin nopeasti, kuin mahdollista. Näin myös teen itse, jopa elinkeinoni uhalla. Kyllä nämä tamperalaiset on nähty 30v aikana. Olet aina vieras!

      • JunttiEinarit

        Täytyy huomata, että Tampereella ollaan Satakuntalaisia ja vain vähäksi osaksi Hämäläisiä. Vaikea paikka on myös Etelä-Suomesta jostain syystä Tampereelle siirtyneille. Lähinnä siksi, että ihmiset ovat sellaisia kyräileviä juntteja, että vähänkään avoimempi toiminta leimauttaa junteissa vihan esiin. Ja siitä voi alkaa koko toisen iän kestävä nälviminen. Tampere on ns. junttiuden ykkösmekka Suomessa. Ja sellainen kannattaa kiertää todella kaukaa. Vaikka muutamia poikkeuksiakin on olemassa.


      • TampereellaNääs

        Minusta kuvauksesi sopii kaikkiin suomalaisiin, mutta jos olet todella sitä mieltä että tällaisia ovat vain tamperelaiset, niin ihmeen sitkeästi olet jaksanut kärsiä täällä jo 30 vuotta!


      • Määkii
        TampereellaNääs kirjoitti:

        Minusta kuvauksesi sopii kaikkiin suomalaisiin, mutta jos olet todella sitä mieltä että tällaisia ovat vain tamperelaiset, niin ihmeen sitkeästi olet jaksanut kärsiä täällä jo 30 vuotta!

        Kirjaimellisesti "sitkeästi olen jaksanut kärsiä"... Siihen on ollut tietyt siteet, jotka ovat pakolla pitäneet, mutta nyt....nyt todella menetän elinkeinoni, mutta pääsen pois! Toki ymmärrän sen verran tamperelaisia, jotka mahd. kritisoivat kuvaustani...niin "paljasjalkaiset" manselaiset eivät näitä seikkoja huomaa, koska ovat äidin maidosta geenit saaneet ja kotrahtia ei ole. Vielä halua erään detaljin kertoa...Kysyin kerran, kun piilovittuilu oli ikivihan seurauksena päällä tamperelaisen toimesta, että "kannattaaks toi...oletko käynyt esim. itäisessä Suomessa? Siellä ei ihmisillä ole kiinnostusta olla vahingon iloisia tai ikivihaa kantavia?"....vastaus oli veret seisauttava...."tartteeks nääs aina olla iloinen?".... toi siis oli vastakysymys, joka kieltämättä seisautti liki veret! Itsehän todellakin tarkoitin "ainaista iloa"...huh, huh! Tämä oli tässä ja pian, kun olen saanut asiani järjestettyä...niin poistun ja vaikka vältän "en koskaan" sanomista, mutta tässä tapauksessa se 100-varmasti pätee...siis en koskaan enää tule tamperelle...en edes sivuuta tätä sisäsiittoista/sisään päin lämpiävää, ylimielisten kylää! Itse olen kaikkien kaveri, mutta tamperelainen ei ole, kuin tamperelaisen kaveri! Adios! Pitäkää tunkkinne ja nääs, nääs, nääs...


      • Valoja

        Varsin vuolaita olivat selvitykset. Muutapa Lahteen ja kokeile siellä asumista ja uusiin ihmisiin tutustumista, niin alkaa tulla kova ikävä takaisin Tampereelle. Niin, 30 vuotta samassa paikassa asumista, niin ei muusta mitään tiedä. Asuin mäkin melkein 40 vuotta Lahdessa ja olin aina enemmän tai vähemmän kusipäiden kanssa tekemisissä. Kun tulin yli 2 vuotta sitten Tampereelle, huomasin, että on ihan eri meininki kuin entisessä kotikylässä. Täällä on sentään saanut elää rauhassa, toisin kuin Lahdessa, missä on se noin 100000 asukasta ja siten ihan käsittämättömän pienet piirit. Ihan sama mihin muutit, niin porukalla ihan samat jutut ja lässytyksen aiheet. Aina joku tunsi jonkun sun entisen naapurin tai tutun. Pikkusieluja, kyyliä ja ikäviä ihmisiä. Lahdessa on ihan oma kulttuurinsa.


      • TampereellaNääs
        Valoja kirjoitti:

        Varsin vuolaita olivat selvitykset. Muutapa Lahteen ja kokeile siellä asumista ja uusiin ihmisiin tutustumista, niin alkaa tulla kova ikävä takaisin Tampereelle. Niin, 30 vuotta samassa paikassa asumista, niin ei muusta mitään tiedä. Asuin mäkin melkein 40 vuotta Lahdessa ja olin aina enemmän tai vähemmän kusipäiden kanssa tekemisissä. Kun tulin yli 2 vuotta sitten Tampereelle, huomasin, että on ihan eri meininki kuin entisessä kotikylässä. Täällä on sentään saanut elää rauhassa, toisin kuin Lahdessa, missä on se noin 100000 asukasta ja siten ihan käsittämättömän pienet piirit. Ihan sama mihin muutit, niin porukalla ihan samat jutut ja lässytyksen aiheet. Aina joku tunsi jonkun sun entisen naapurin tai tutun. Pikkusieluja, kyyliä ja ikäviä ihmisiä. Lahdessa on ihan oma kulttuurinsa.

        Tätä juuri tarkoitin kun sanoin: "Minusta kuvauksesi sopii kaikkiin suomalaisiin".


      • parikirjotusvirhettäkin

        "Siis täydellisesti hanurista koko Tampere, eritoten nämä sukupolvia asuneet hämäläiset!

        Ei varmasti kyllä löydy maasta yhtä sisäänpäin kääntynyt, ivallista, ylimielistä, pitkävihaista ja kateellista rotua , kuin hämäläiset. Itse 30 vuotta tampereella pystyn varmasti nämä asiat kertomaan. Kaiken kruunaa luotaan pois tunkeva luonne. Tamperelaiseen et sitten varmasti ystävysty, ellet alistu pikku naljailuun ja ole valmis ummistamaan silmät ja korvat lukemattomilta eri asioilta. Kuten kerroin, niin olen asunut täällä 30 vuotta ja vaikka olen todella sosiaalinen ja puhelias luonne, niin läheisiä ystävyys-suhteita ei ole tullut tänä aikana yhden yhtä! Olen monet kerrat mennyt peilin eteen ja kysynyt, mikä minussa on oikein vikana, mutta aina jään selitystä vaille! Omituisuutta lisää se, että synnyinkaupungissa minulla oli ja on vieläkin lukematon määrä ystäviä, joiden kanssa olen yhteyksissä ja aika-ajoin tapailemmekin. Tämä siis koskee LÄHEISIÄ ystävyys-suhteita. Tampereella toki kohtaa ihmisiä, mutta kyse ei ole kenenkään kohdalla ystävyydessä sanan oikeassa merkityksessä. Pikemminkin hyvänpäivän tuttuja. Eli henkilöitä, joille liikenteessä moikkaat, ja nyt jos kaupassa kohtaat, niin muutaman merkityksettömän sanan vaihdat. Mistään kylään kutsumisista on turha haaveilla. Sitä ihmettä et tamperelaisen kohdalla tule kokemaan, paitsi jos satut tapaamaan heidät kännissä ja taustalla on taka-ajatus esim. seksistä.

        Millaista on sitten asuminen tampereella? Yleensä et kerrostalossa asuessasi tunne ketään samassa rapussa asuvaa. Muutaman saatan tuntea näöltä, mutta tervehtiminen onkin sitten jo melkein toiveunta. Yleensä katse 45 astetta alaviistoon, kun kohtaat naapuri ja parhaimmassakin tapauksessa saatat saada omalle tervehdyksellesi hyvin pienen pään nyökkäyksen. Tämä ei suinkaan tarkoita tamperelaisen kohdalla, ettei sinua noteerata. Kyllä noteerataan, varsinkin silloin, jos vietät hiukankin äänekäämmin tupaatulijaisia, syntymäpäivää tai mitä tahansa silloin tällöin tapahtuvaa juhlaa. Pienikin hetkellinen kovempi ääni, olipa kyseessä vaikka sitten niinkin harmiton asian, kuin nauru, niin jopa merkiksi alkaa patteriin hakkaus ja satavarvasti tulee nimettömiä lappusia postiluukusta, kera talon järjestyssääntöjen. Tälläinen "kyttäys" ei rajoitu huoneistosta tuleviin satunnaisiin elämän ääniin vaan siirryttäessä pihamaalle, niin jos satut omistamaan auton on tiedossa jonkin asteisia ongemia takuu varmasti. Toki kaikki on hyvin, jos sinulla on oma parkkiruutu, mutta auta armias jos sitä ei ole. Sinut on noteerattu asuvaksi talossa, joten jos autosi on esim. vierasparkissa, niin jo yhden päivän seisottamisen seurauksena on ikkunassa jälleen niitä nimettömiä lappuja, jossa todella ilkeästi ivailla ja tietty uhataan parkkipirkolla tai poliisilla. Jälkimmäistä muuten uhataan vähän joka tilanteessa, jos homma ei mene pilkulleen. Se onkin muualta tulleille kova paikka, koska liki kaikkialla Suomessa ihmiset tajuavat asioissa sellaisen tietyn toleranssin, siis joustavuuden. Sitä ei tampereella löydy. Asioita luetaan, kuin piru raamattua ja jokainen muu, kuin tamperelainen tajuaa, että arkielämäkin muuttu helvetiksi, jos asioita luetaan todellakin, kuin piru raamattua!

        Muutama sana vielä lisää hämäläisestä ja eritoten tamperelaisesta luonteesta, joka voi tulla yllätyksenä varsinkin itäisestä Suomesta muuttavalle. Tamperelaisen ymmärtäminen on käytännössä mahdoton tehtävä, ellet ole itse tamperelainen. Pienimmästäkin asiasta saat valtavan polemiikin aikaiseksi, jos et ymmärrä heti lopettaa, kun ensimerkit tulemasta on ilmassa. Mikäli kuitenkin ajaudut siihenperustella kantaasi ja näin ollen saada hyväksyntä, että olet mielipiteinesi oikeassa, niin silloin on edessä vetinen suo! Nimittäin perusteet ei koskaan riitä, että olisit oikeassa, vaan tamperlainen jankuttaa kantaansa, vaikka maailman tappiin, eikä sitten varmasti anna periksi, vaikka tietäisikin olevansa väärässä. Hän ei välitä siitä, että tilanne johtaa riitaa, kunhan hän vaan saa euforian "oikeassa" olemisesta. Tamperelainen on luvallakin sanottuna äärimmäisen umpimielinen, johon yhdistyy pitkävihaisuus. Mikäli tamperelainen loukkaantuu jostakin asiasta, vaikka hän olisi itse ollut aiheuttaja, niin turha kuvitella, että tulle ja pyytää anteeksi! Ei tule, eikä myöskään myönnä olleensa väärässä. Pahinta kaikessa on, että vaikka itse pyytäisit anteeksi, niin asiaa ei ole unohdettu tamperelaisen osalta. Hän todella muistaa asian ja jatkaa sitä hamaa tulevaisuuteen aina kun hän siihen tilaisuuden saa.

        Lyhyesti voi sanoa, että kaupunki on nätti, mutta hämäläiset eli tamperelaiset ovat täydellinen vastakohta. Aivan tässä asiassa voi verrata mustaa ja valkoista. Olenkin ohjeistanut kaikkia, jotka Tampereelle muutavat, että elävät täysin omaa elämää, tapaavat muualta muutaneita ja muuttavat pois niin nopeasti, kuin mahdollista. Näin myös teen itse, jopa elinkeinoni uhalla. Kyllä nämä tamperalaiset on nähty 30v aikana. Olet aina vieras"

        Aika paljon tekstiä.


      • manseeee

        Ja eikun hoitoon,hassua,että koko tampere on sinua vastaan.Peili,,peili.Pitäisikö sinne katsoa ja pitkään.Tarinan pi
        tuus kertoo jo jostain ongelmasta,joka ei taida johtua meistä
        tamperelaisista.


      • hommaaelämä

        Tarinan pituudesta voi jo päätellä,että elät läppärielämää se on
        sinulle kaikki kaikessa.Kaikki sosiaalinen elämäsi kulkee koneen
        kautta.Oletko koskaan kohdannut oikeita ihmisiä.Uusi sukupolvi
        joka luulee elämän löytyvän netistä.En edes viitsinyt lukea lop
        puun vuodatustasi.Säälittävää.


    • hyttrr

      Hyvä,hyvä,hyvähyväjuurinäin! Mutta olise tapparakuitenkin ylivoimainen 80-luvulla. Ja70-luvulla.

    • nääs_nääs_nääs

      "saako palvelua vai takkuaako?"
      Ainakin mustakakkaraa saa joka paikasta, joten kyllä vampyyreitten kelpaa.

    • Suomalais

      Minä olen ollut yhteydessä suomalaisiin ja suomalaiset eivoi ymmärtää esimerkiksi.Tamperelaista terveydenhoitoa. Suomalaiset luulee että vitsailen kun kerron kokemuksiani Tamperelaisesta terveydenhoidosta..

    • hyväsuomi

      Suomessa näyttäisi kaikki toimivan. Ilmeisen hyvä maa. Tampereella ei toimi terveydenhoito eikä mikään.

      • olisinpasuomalainen

        Suomessa kestää korkeintaan viikkopari ja pääset hoitoon ja sut hoidetaan. Tampereellakestää10-30 vuotta. Ja sua ei hoideta.


    • hehheeh

      Jollain angstipesäkkeellä ollut näköjään vauhdikas yö :) Määkii oiken ahkerasti...

    • sa0o9uhy

      Vähän lohtua tuoJuti,Raipe, Mika Nieminen ja Martti Jarkonsaavutukset. Ollaan ainakin kohtuuhyvää kiakkokansaa.

    • kiakkovarmana

      Tampere ei kuulu Suomeen. Suomalaisten lait eivät ole voimassa Tampereella. Sairaat viskotaan heitteille toisin kuin Suomessa. Olemme käytännössä itsenäinen valtakunta. Mutta Kanadaan verrattava kiakkojoukkue saadaan kokoon varmasti.

    • suomalaiset.oudoksuu

      olen kertonut Tampereen julkisesta terveydenhoidosta suomalaisille. Ne ei usko vaan pitää mielisairaana.

    • kauhuskenaariojärkyty

      Sataprosenttiseen palveluun tottuneet suomalaiset tulee Tampereelle ja vastassa on JOTAIN IHAN MUUTA.

    • Eliih

      Huuh, tämän keskustelun perusteella Tampere tuntuu olevan aivan kamala mesta.. :D

    • yheksänvuottaasunut

      Ainaskin liikenteessä tanperelainen umpimielisyys korostuu. Paikallisten on äärimmäisen vaikea mieltää, että he eivät ole yksin liikenteessä. Autolla ajaessa, jos haluaa vaihtaa kaistaa ja laittaa hyvissä ajoin vilkun, niin on todella vaikeaa saada tilaa rinnakkaiselta kaistalta. Vetoketjua vedetään kiinni, vaikka sitten sentin päähän edellä ajavasta. Pääasia vaan, ettei kukaan pääse edelle! Lopulta kun on pakko vaan tunkea keulaa väliin, niin alkaa torvet soimaan ja valot räpsymään! Tuntuu väliin, että on idioottien kanssa samaan aikaan liikenteessä.

      • kguuyt

        Tuo oli jo totta jo yli 30 vuotta sitten vaikka liikennettä oli paljon vähemmän.


    • KuulluNoiJututEnnenkin

      Olikohan toi "määkii" sama, joka taannoin kirjoitti Lahden palstalle piiiiiiitkät jutut siitä, kuinka hirveä mesta Lahti on asua, elää, olla ja muuta. Ihan samanlaiset oli jutut siinä vuodatuksessa kuin mitä tässäkin. Lopuksi hän sanoi: "Ajattelin kirjoittaa tämän alun perin Tampere-palstalle, mutta yhtä hyvin tämä sopii tännekin." Siis mitä ihmettä? Sitten kun tämä tai joku muu löytää sellasen paikan, missä se elämä on kaikinpuolin täydellistä, niin levittää ihmeessä tietoa, että muut voi lyyä kimpsut ja kampsut kasaan ja muuttaa sinne perässä. Luulen vaa, että saa keskelle ei niin mitään muuttaa, luolaan jonnekin missei muita ihmisiä mailla halmeilla. Siis kun jokaisessa kylässä ja kaupungissa on ne omat plussat ja miinukset, ja joka ikisessä paikassa on se oma joukkonsa vähemmän fiksuja ihmisiä. Ei pidä yleistää. Helpolla tekee sen yleistämisvirheen, koska ihmimieli on mikä on. Jos tuntee 50 ihmistä ja niistä on 24 sellasta, joiden kaa ei tule toimeen, niin ne loput 26 pääsee helposti unohtumaan. Ne hyvät tyypit. Kyllä kannattaa valita seuransa tarkoin ja ottaa kunnolla etäisyyttä niihin vääriin ihmisiin. Suurimman osan kanssa tulee hyvin toimeen, jos ei pyöri jatkuvasti baareissa, örvellä väkijuoman voimin ja tee itsestään täyttä pelleä joka tilanteessa. Poikkeukset ovat tietty aina olemassa, valitettavasti. Sitä sanotaan: "Pidä ystävät lähellä ja vihamiehet vielä lähempänä." Kyllä mä oon vähän eri mieltä.

    • refdsfsd

      Paikkakunta siinä missä muutkin. Julkinen liikenne toimii kohtalaisen hyvin ja liikkuminen muutenkin kohtalaisen helppoa. Kaupunki on mukavan kokoinen, joten siihen ei kyllästy heti ydinkeskustaa lukuun ottamatta. Tapahtumia on etenkin kesällä kohtalaisen paljon, joten viikonlopuksi keksii helposti tekemistä.

      Kesällä kahden järven välissä oleminen on mukavaa, mutta toisaalta se tuo liikenteeseen omat haasteensa kun tilaa ei ole paljon.

      Paikkakunta ei tee ihmistä onnelliseksi, vaan oma asenne ja se, että asuu siellä missä on myös omat ystävät.

      • MarkoPoolo

        "Paikkakunta ei tee ihmistä onnelliseksi, vaan oma asenne ja se, että asuu siellä missä on myös omat ystävät."

        Se tekee onnelliseksi, että on paikkakunnalla, jossa voi olla omalla asenteellaan ystäviensä kanssa. Ja kehittyä elämässään eteenpäin.


      • rfdsfsd
        MarkoPoolo kirjoitti:

        "Paikkakunta ei tee ihmistä onnelliseksi, vaan oma asenne ja se, että asuu siellä missä on myös omat ystävät."

        Se tekee onnelliseksi, että on paikkakunnalla, jossa voi olla omalla asenteellaan ystäviensä kanssa. Ja kehittyä elämässään eteenpäin.

        Tässä maassa ei taida olla sellaista paikkakuntaa, jossa ei voi elää niin kuin haluaa.


      • PellossaVoi
        rfdsfsd kirjoitti:

        Tässä maassa ei taida olla sellaista paikkakuntaa, jossa ei voi elää niin kuin haluaa.

        Pellossa voi elää kuin Pellossa...


    • Entisiä_juttuja

      Onhan tästä jo melkein parikymmentä vuotta aikaa, kirjoitanpahan nyt silti. Eräästä yhdestä isosta tamperelaisesta työpaikastani lähdettyä pääkaupunkiseudulle töihin, laitettiin tästä entisestä työpaikasta sellaiset huhumyllyt liikenteeseen, että oksat pois.
      Asioita vääristeltiin ja leviteltiin tamperelaisten toimesta aina uusiin työpaikkoihini.
      Asia selkisi minulle vuosien saatossa kun kuulin vähitellen mistä juorut olivat peräisin. Työntekoani yritettiin silloin hankaloittaa kaikin tavoin erilaisin mustamaalausjutuin.
      Tampere on silti kaunis kaupunki viheralueineen ja järvineen, ja aika tekee tehtävänsä, en juurikaan menneitä muistele enää.

    • KaikkeaSitäOn

      Olisi hyvä tietää, että missä työpaikassa, tai alalla, tuo on tehty? Aika alhaista touhua. Ei ihme jos on huono maku jäänyt.

    • Niinjanäin

      Ei mitenkään erikoinen. Suht. kallis vuokrataso. Yleensäkin paikkakunta on liian suuren muuttoliikkeen vuoksi hyvää vauhtia slummiutumassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe