Tappouhkaus netissä

NooraMarianne

Jos uhkaa toisen tappaa useampaan kertaan ja käyttää muutakin väkivaltaa netissä, kun henkilö on ensiksi itse tullut solvaamaan ja ärsyttämään muita ja sulla palaa hermot siihen, niin onko kyseessä laiton uhkaus ja onko henkilöllä perusteltu syy, nostaa syyte minua vastaan ja mun saada tuomio, jos en tiedä ihmisestä kuin pelkän nimimerkin joka on esim joku kukkanen21?

23

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgsdgdfsf

      nämä on näitä villeviisveejuttuja, syyte raukeaa viimeistään kun se menee syyttäjälle, tuskin asiasta tulee yhtään mitään. Minäkin tapan sinut. Voit nostaa syytteen minua kohtaan mutta asia ei etene kuitenkaan..

      • NooraMarianne

        Ok. Kiitti sinulle. :) oon tänään yhteydessä kuitenkin vielä juristiin!


      • Tsiisusnieminen

        Eikös siinä jonkun pitäis ensin herättää henkiinkin välissä?


      • NooraMarianne

        No ei? jos hän laukoi uhkauksensa myös kiivastuneessa tunnetilassa vaan, eikä aio sitä todellisuudessa toteuttaa. !


      • Lunkkirela
        NooraMarianne kirjoitti:

        No ei? jos hän laukoi uhkauksensa myös kiivastuneessa tunnetilassa vaan, eikä aio sitä todellisuudessa toteuttaa. !

        Sulla taitaa olla se kiivastunut tunnetila jäänyt päälle? Mitäs jos vähän relaisit ja antaisit koko asian olla. Käy vaikka terasilla vetäsee yks bisse.


      • NooraMarianne

        Vähän paha antaa olla, jos tästä tulee jotain... Mut yritän kyl rentoutua tänään, mun keho on ollu viimeset 2pvä hirveessä stressissä tän asian takia...


    • NirriPois

      Riippuu ja roikkuu. Poliisi tutkii ja syyttäjä päättää syytteen nostamisesta. Se ettet tiedä muuta kuin nimimerkin ei vaikuta asiaan. Jos uhkailujen kohteella on perusteltu syy epäillä että tiedät muutakin, niin uhka on todellinen.

      Kannattaisi pysyä pois keskustelupalstoilta ja elävän elämän keskustelutilanteista jos provosoituu niin paljon että uhkaa tappaa keskustelukumppaninsa...

      • NooraMarianne

        No mutta eikös nyt poliisi kuitenkin kuulustele häntä? Mitä muuta minä voisin hänestä tietää, jos tiedän vaan nimimerkin? :D googlasin muuten hänen nimimerkin, eikä silläkään löytynyt mitään. Joten hän ei voisi myöskään siinä mielessä olla hengenvaarassa. Ja kuulusteluissa poliisi varmaan kysyisi häneltä, että tunnetaanko me, keneksi hän minua epäilee, jos tuntee mikä minun nimi on, entä missä osoitteessa asun... Mitä ukko niihin vastaisi, jos ei todella tiedä, joten kuinka luontevalta nyt tuntuu et hän on todellisessa hengenvaarassa...? Tai millä perustellulla syyllä ja vakavasti, olisi??

        Ja mä en yleensä provosoidu noin pahasti, tai okei, oon muutamaan kertaan provosoitunut. Mutta kun mulla on oikeassa elämässä esim. Taustalla ollut rajua kiusaamista, niin mä en yhtään kestä tuollaista turhan päivästä nettivittuilua mua kohtaan. Kun lauoin nuo uhkaukset, olin myös nukkunut pidemmän aikaa huonosti ja taas huonos kondikses sit siitä. Kun kärsin myös masennuksesta ahdistuksesta, mutta todellakaan en silti tosissaan tappaisi ketään! Tai no, ainakaan näin pienestä... Sitten pitäisi olla kadulla todellinen itsepuolustus tilanne päällä, missä joku uhkaa esim tökkiä minuun puukolla ja jos en töki takaisin, niin tilanne on sellainen että kuolen.


      • NooraMarianne

        Ja tää ukko sit uhkasi, et syyte tulee ja kun tuomion saan, niin se on 480e sakkoja, joista maksan tulottomana (en tiedä mistä tiesi edes että olen tuloton?) 180e ja hän tuomion yhteydessä selville myös mun nimen ja rupeaa minusta kai nettiin levittämään sitten jotain paskaa ja mustamaalaamaan mun mainetta, tai missä nyt levittääkään eli uhkas myös vähän niinku alkaa vainoomaan minua ja että menetän mun yksityisyydensuojan. Niin kuinka toden kuulosilta nämä jutut kuulostaa teidän korviin?

        Mutta nämä jutut pisti entistä enemmän VIHAAMAAN tuota miestä ja tekis niin mieli............ No ei nyt tappaa, mutta tehdä jotain muuta kaunista. :)


    • NirriPois

      No, olennaista ei ole se mitä sinä tiedät hänestä vaan se mitä hän uskoo sinun tietävän hänestä. Tuskin lisäsit tappouhkaukseesi "P.S. En tiedä sinusta muuta kuin nimimerkkisi." Jo tässäkin olet paljastanut tietäväsi ko. henkilön olevan miespuolinen ja yli 7-vuotias (osaa kirjoittaa), ts. paljon muutakin kuin nimimerkin.

      Tuo hänen puoleltaan tullut uhkailu kannattaa säilyttää ja näyttää poliisille jos ja kun päädyt kuulusteluun.

      Pykälästä:
      "tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa"
      Tarvitaan sekä perusteltu syy että vakava vaara. Hengenmeno on vakava vaara :)

      • NooraMarianne

        No tiedämpä tosi paljon jos tiedän sukupuolen ja että on yli 7-vuotias ! voi herranletta. Naurettavaa. Ei oo musta kovin olennaista tietoa?

        Ja kai niillä hänen uskomuksillakin on rajansa, ei hän voi keksiä kaikenmaailman mielikuvitus löpinöitä.

        Mulla ei ole hänen uhkailujaan kuule tallessa.

        Ja eikös sen pitäisi olla, jos - tai , päädyn kuulusteluun. Sä kuullostat aika varmalta tuossa nimittäin, että päädyn. Eikä mulla ole siellä kuulusteluissa kuule paljon edes mitään sanottavaa, vain nämä tosi asiat mitä täs on käyny, eli henkilö tuli nettiin ärsyttämään muita, mulla oli huono päivä ja sit kilahti, sanoin jotain semmosta mitä en todellisuudessa tarkoittanut tai tekisi ikinä. Niin ompas siinä kauheasti kuullusteltavaa?

        Ja juu, on tämä ukko nyt todellisessa hengenvaarassa että ihan hymyilyttää. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) <---- näinkin isosti. Kerroppa mulle, mikä TODELLISUUDESSA, hänen henkeään tälläkin hetkellä uhkaa? Ei yhtikäs mikään.

        Joten koita sinäkin päättää, seisotko tässä kiusaajien puolella vai kiusattujen. Taidat seistä ensimmäisen, shame on you ! Hymy hyytyy vielä sinultakin, kun oot tuollasen puolen valinnu missä aiheutetaan tahallisesti ja tarkoitetuksellisesti toiselle ihmiselle pahaa oloa.


      • NirriPois
        NooraMarianne kirjoitti:

        No tiedämpä tosi paljon jos tiedän sukupuolen ja että on yli 7-vuotias ! voi herranletta. Naurettavaa. Ei oo musta kovin olennaista tietoa?

        Ja kai niillä hänen uskomuksillakin on rajansa, ei hän voi keksiä kaikenmaailman mielikuvitus löpinöitä.

        Mulla ei ole hänen uhkailujaan kuule tallessa.

        Ja eikös sen pitäisi olla, jos - tai , päädyn kuulusteluun. Sä kuullostat aika varmalta tuossa nimittäin, että päädyn. Eikä mulla ole siellä kuulusteluissa kuule paljon edes mitään sanottavaa, vain nämä tosi asiat mitä täs on käyny, eli henkilö tuli nettiin ärsyttämään muita, mulla oli huono päivä ja sit kilahti, sanoin jotain semmosta mitä en todellisuudessa tarkoittanut tai tekisi ikinä. Niin ompas siinä kauheasti kuullusteltavaa?

        Ja juu, on tämä ukko nyt todellisessa hengenvaarassa että ihan hymyilyttää. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) <---- näinkin isosti. Kerroppa mulle, mikä TODELLISUUDESSA, hänen henkeään tälläkin hetkellä uhkaa? Ei yhtikäs mikään.

        Joten koita sinäkin päättää, seisotko tässä kiusaajien puolella vai kiusattujen. Taidat seistä ensimmäisen, shame on you ! Hymy hyytyy vielä sinultakin, kun oot tuollasen puolen valinnu missä aiheutetaan tahallisesti ja tarkoitetuksellisesti toiselle ihmiselle pahaa oloa.

        Koitas nyt rauhoittua ja käyttää päätäsi. Tämä on "Sakot ja rangaistukset"-palsta, täältä saa lakipuolen neuvontaa. Ei täällä olla kenenkään puolella kun ei kuulla kuin yhden osapuolen kotiinpäinvedetty selostus asiasta. Väärä palsta kysyä myötätuntoa omalle asialleen.

        Olen jo kahdesti kertonut sinulle ettei ole olennaista mitä tiedät hänestä. Vielä kolmannen kerran: Olennaista on se mitä uhkailun kohde uskoo sinun tietävän hänestä = perusteltu syy.

        Kuulusteluun joutumisella on kaksi edellytystä, 1) rikosilmoitus ja 2) asianomistaja tuo omassa kuulustelussaan esille tuon perustellun syyn. Senkin jälkeen poliisi voi keskeyttää tutkinnan, syyttäjä voi jättää syyttämättä tai oikeus voi jättää tuomitsematta.


      • NooraMarianne

        Jaahas ja jos joudun edes kuulusteluihin, niin saako ukko sillon mun nimen käsiinsä?


      • 10-10
        NooraMarianne kirjoitti:

        Jaahas ja jos joudun edes kuulusteluihin, niin saako ukko sillon mun nimen käsiinsä?

        Tietysti saa. Lisäksi hän saa sun puhelinnumeron, kotiosoitteen ja henkilötunnuksen. Sinun on myös luovutettava hänelle autosi avaimet, mikäli auto on saksalaista tai japanilaista mallia ja käyttöönottovuosi myöhempi kuin 1996.


      • NooraMarianne

        :DDD


      • NooraMarianne

        Mutta jos olen nyt tehnyt vakavan rikoksen, niin miksi poliisi keskeyttäisi tutkinnan, syyttäjä jättäisi syyttämättä jne!?

        Ja ihan oikeasti, joutuuko joka rikosilmoituksesta kuulusteluun...?

        Ja vielä kerran, saako se ukko selville minun nimen ja pääsee tekemään sillä mitä lystää!?

        Yrittäkää nyt, kerta olette niin hyviä neuvomaan.

        Ja mitään mä en ole vetänyt tässä enemmän kotiinpäin, olen rehellisesti kertonut, MITÄ MENIN TEKEMÄÄN JA MIKSI ! _ vittu riittääkö _ .


    • Niinpänion

      Itsestäni 50sivua solvauksia, kymmeniä tappouhkauksia, uhkauksia moottoripyöräkerhoilla, jaettu osoitteita, tappouhkauksia lapsiin, ystäviini, perheeseeni. Kaiken tän duunaa yksi ja sama naisihminen. Näis nettijutuis menee aikaa et tuomio tulee hulluimmat ei ymmärrä et lopulta aina se heilunta loppuu.

      • NooraMarianne

        Miksi sinua vihataan noin paljon? Mitä olet oikein tehnyt?


      • NooraMarianne

        Ja toivottavasti et vihjaile minua hulluksi. Mulla ei oo rikosrekisteriäkään, joten aika asiallisesti elelen. Mä vihaan vaan kiusaamista ja ihmisille turhan päivästä vittuilua! Esim. Eilen illalla yhdellä automaatilla kävi niin kun olin rahaa nostamassa, että mun taakse tuli 2 poikaa/nuorta miestä, en tiedä loppujen lopuksi että kelle puhuivat mutta sanovat jotain " menehän kotiisi siitä, vai täytyykö ajaa " aika pelottavaa puhetta muutenkin kun toinen on vielä pimeän aikaan automaatilla! En tiiä olivatko he, HUMALASSA, AINEISSA ... Mutta eihän noin puhuta nuorille näteille naisille! Hitto miten epäkunnioittavaa. Meinasin alkaa räyhätä niille jätkille, mutta sain kuitenkin hillittyä itseni. Siinä pimeydessä he eivät näyttäneet mulle mitenkään tutuilta! Täytyy tarkkailla tapahtuuko jatkossa mitään..........................

        Mut just tuollasta turhan päivästä vittuilua esim. Ihteäni kohtaan, niin mie en kestä. Enää.

        Se chatissakin olija alko syyttelee mua feikiksi ja vaikka kerroin sille mun tilanteen, et ei mulla oo nyt oikein muutakaan kuin tää ja anelin et antais minun keskustella muiden ihmisten kans, mut syyttäminen vaan jatkui ja sit palo hermot, en ollu nukkunu kunnolla, muutenkin huono päivä, lauoin tuolle äijälle uhkauksia. Sit se haukku valvojiakin mielisairaiksi jne. Että näin.

        En minä ymmärrä ihmisiä, jotka jos, tehtailee rikosilmotuksia, niin ollaan niin saatanan sokeita sille omalle käytökselle!!!!!


      • Ihankototta9

        Niin ehkä tuollainen määrä uhkailua sun muuta ei tule täysin turhasta...


    • nettiävastaan

      ":DDD"


      selvennätkö?
      mitä kirjaimet tarkoittaa`?

    • Valvontaa

      Oletkohan joutunut poliisin harjoitaaman Gang Stalkingin kohteeksi?
      Kävele poliisiylijohtajan puheille polisiihallitukseen ja laillisuusvalvontatehtävät ja sisäministeriön poliisiosastolta Jari asian selvittämistä.

    • haloskanrikollisuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe