Sormus vas. nimettömässä, mutta sinkku

sormustenherra

Olen tässä pähkäillyt, että miksi jotkut naiset pitävät vasemmassa nimettömässään sormusta, vaikka ovat sinkkuja. Esimerkiksi eräs puolituttu nainen erosi avopuolisostaan pari vuotta sitten, mutta silti hän pitää sormusta vasurissa. Hän asuu yksin eikä tietääkseni seurustele tai ole kihloissa. Mikä logiikka tässä tavassa on? Onko se jokin naisten juttu, että sama se missä sormessa pitää sormusta sinkkuna ollessaan, vai onko se ns. karkote?

27

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa tapauksessa saattaa olla, että nainen kaipailee miestä takaisin.

      Yksi tuttu nainen sanoi, on helpompi antaa pakit.

    • mbvg

      Tai sitten on ortodoksi. Oon ymmärtäny, että pitävät kihlautuessa oikeessa nimettömässä.

      • sormustenherra

        Ortodokseilla taitaa olla tuollainen tapa, mutta tämä tapaus on käsittääkseni ihan luterilainen ja kuten mainitsin, oletettavasti sinkku.


    • pelimieskarkote

      Taitaa olla karkote.

    • ei-haku-päällä

      Itse pidän....karkote tosiaan epämieluisia lähestymisiä kohtaan. Helppo näyttää sormusta "sori, oon varattu" ja häippästä jos mies ei tajua häippästä.
      Sinkkuna oleminen ei tarkoita seuran etsimistä. Ei ole haku päällä !

      • extrana_sumute---

        .

        "Extrana sumute????????"

        har!11

        .


      • sormustenherra

        Mitä muuten vastaat, jos joku kysyy, että oletko mennyt kihloihin?


      • ei-haku-päällä
        sormustenherra kirjoitti:

        Mitä muuten vastaat, jos joku kysyy, että oletko mennyt kihloihin?

        Riippuu onko tuttu kysyjä vaiko tuntematon.


      • sormustenherra
        ei-haku-päällä kirjoitti:

        Riippuu onko tuttu kysyjä vaiko tuntematon.

        No mitä vastaat tutulle ja tuntemattomalle?


      • ei-haku-päällä
        sormustenherra kirjoitti:

        No mitä vastaat tutulle ja tuntemattomalle?

        Tutuille kerron totuuden ja tuntemattomille asia ei periaatteessa kuulu.


    • sormustenherra

      Jos satuitte katsomaan pari viikkoa sitten perjantaina Sinkkulaivaa, niin siinäkin eräs daami piti vasurissa sormusta, mutta haki kuitenkin seuraa laivalla. Tätä ilmestystä puitiin jo tuolloin kaverin kanssa, muttei kyllä keksitty syytä moiselle :D

      Vielä tästä aloituksessa mainitsemastani naikkosesta, että se näkemäni sormus on melko koristeellinen, jota en ainakaan itse omalle naiselleni ostaisi edes kihloiksi. Leveyttäkin miltei sormen nivelten välin verran, lähinnä muistutti jotain koristetta.

      • määmy

        E kattonu. Yk frendi ol Kotikatu-sarjan tiimis. Kerra tuntematon herra X tuli heille möykkää, et miks vit** olivat käyneet lentoasemal kuvaamas. Sen takii oli herra X jääny kii pettämisest. Herra X sattu siin uutispätkäs menos ulkomail & rahastajatar ollu seuras.
        Saivat kuitenki selitettyy, et he kuvaavat draamaa & uutisil o muut kuvausryhmät


    • Sormus89

      Jospa sitä sormusta pidetään koristeena. Ainankin itse olen pitänyt sormuksia milloin missäkin sormessa, koska minulla on monta sormusta (itse ostamia) joita pitää.

    • plus-merkki

      Kai jos mies uskaltaa lähestyä sormuksesta huolimatta, tämän täytyy olla tosi itsevarma ja varmasti haluta juuri tätä naista. Eikös itsevarmat miehiset miehet ole naisten mieleen?

      Emt. Ei tajuu naisten logiikkaa. Paras kieron mielikuvituksen tuotos tämän ilmiön tiimoilta.

    • nnnaineeeen

      Nimeomaan sillä yritetään pitää ei-toivotut miehet kaukana!!!

    • klklfemklwefmklwef

      Skippaa sormustetut, sormuksen syyllä ei ole väliä. Jos nainen "Haluaa että mies toimii sormuksesta huolimatta" hän on sitä rotua naisia joista ei ole miehelle kuin haittaa. Jos nainen "pitää sormusta koska se on kaunis" henkii se taas sitä että nainen tuskin muutenkaan huomioi yleispäteviä symbolisia asioita, elikkäs on piittaamaton. Jos nainen puolestaan pitää sormusta "Örkkikarkoittimena" hän viestii että jokainen mies on lopultakin örkki (paitsi ne miehet jotka eivät kunnioita sormusta pätkääkään, eli tosiörkit). Taas ihan vitun fiksua.

      Järkevä oletus on siis että sormusta kantava nainen ei ole kumppanimateriaalia vaikka olisikin sinkku.

      • ei-haku-päällä

        Nyt päättelet väärin. Sormusta voi pitää nainen joka on hyvä kumppanimateriaalia mutta ei nyt sillä hetkellä ole "haku päällä". Sormuksen pito sinkkuna ei tarkoita että haluaa miehen toimivan sormuksesta huolimatta vaan toivoo ettei kukaan sillä hetkellä toimi hänen suuntaansa.


      • FKewkwefjknfwejkwef
        ei-haku-päällä kirjoitti:

        Nyt päättelet väärin. Sormusta voi pitää nainen joka on hyvä kumppanimateriaalia mutta ei nyt sillä hetkellä ole "haku päällä". Sormuksen pito sinkkuna ei tarkoita että haluaa miehen toimivan sormuksesta huolimatta vaan toivoo ettei kukaan sillä hetkellä toimi hänen suuntaansa.

        Tuohan tarkoittaa juuri sitä että ei ole kumppanimateriaalia koska ovi on lyöty lukkoon ainakin tältä erää, nainen on jäävännyt itsensä. On miehelle aivan sama onko se nainen myöhemmin otollinen vai ei, fiksu mies tutustuu sellaiseen joka ei ole esteellinen eli skippaa sormuksen ja ymmärtää sormuksesta että tuon kanssa ei kannata yrittää tehdä suhdetta.


      • ei-haku-päällä
        FKewkwefjknfwejkwef kirjoitti:

        Tuohan tarkoittaa juuri sitä että ei ole kumppanimateriaalia koska ovi on lyöty lukkoon ainakin tältä erää, nainen on jäävännyt itsensä. On miehelle aivan sama onko se nainen myöhemmin otollinen vai ei, fiksu mies tutustuu sellaiseen joka ei ole esteellinen eli skippaa sormuksen ja ymmärtää sormuksesta että tuon kanssa ei kannata yrittää tehdä suhdetta.

        Niin nimenomaan tältä erää!!!
        Sama nainen voi skipata sen sormuksen viikon päästä pois ja olla taas seuraa etsivää kumppanimateriaalia.
        Sehän on tarkoituskin että mies ymmärtäisi ettei sillä hetkellä kannata lähestyä, viesti on silloin mennyt perille.
        Näin tämä nainen toivoisi muittenkin käyttäytyvän miten itse ajattelet. Olet ymmärtänyt asian oikein.


      • Jii_Cee
        ei-haku-päällä kirjoitti:

        Niin nimenomaan tältä erää!!!
        Sama nainen voi skipata sen sormuksen viikon päästä pois ja olla taas seuraa etsivää kumppanimateriaalia.
        Sehän on tarkoituskin että mies ymmärtäisi ettei sillä hetkellä kannata lähestyä, viesti on silloin mennyt perille.
        Näin tämä nainen toivoisi muittenkin käyttäytyvän miten itse ajattelet. Olet ymmärtänyt asian oikein.

        Tässä sellainen juttu että miehille sormus ei ole päälle-pois juttu. Jos olet tänään sormus sormessa niin mies muistaa sen viikon päästä jos on huomannut sinut.

        Itse oletan että "sormuksensa menettänyt" nainen on lähestyttävissä ehkä puolen vuoden päästä oikeasti, tämä on turvatekijä sillä noilla parisuhteenvaihtajilla ja laastarinetsiskelijöillä sormukset pyörii kädessä kuin biljardipallot ja kiinnostukseni suhdekomplekseihin osallistumiseen on aika tarkalleen nolla.


      • valitettavasti

        ja useimmiten tämä sormustettu nainen päätyykin tosiörkin petiin aamuyöstä


      • ei-haku-päällä
        Jii_Cee kirjoitti:

        Tässä sellainen juttu että miehille sormus ei ole päälle-pois juttu. Jos olet tänään sormus sormessa niin mies muistaa sen viikon päästä jos on huomannut sinut.

        Itse oletan että "sormuksensa menettänyt" nainen on lähestyttävissä ehkä puolen vuoden päästä oikeasti, tämä on turvatekijä sillä noilla parisuhteenvaihtajilla ja laastarinetsiskelijöillä sormukset pyörii kädessä kuin biljardipallot ja kiinnostukseni suhdekomplekseihin osallistumiseen on aika tarkalleen nolla.

        Kun aikuinen ihminen voi avata suunsa ja kysyä asioista eikä luulla päässään kaikenlaista. Helppoa kuin mikä.


      • Jan_Cee
        ei-haku-päällä kirjoitti:

        Kun aikuinen ihminen voi avata suunsa ja kysyä asioista eikä luulla päässään kaikenlaista. Helppoa kuin mikä.

        Kysymällä saa sen ihmisen version totuudesta. Se voi olla totuus - mutta kun kyse on ihmisistä - se voi olla myös puolitotuus tai jotain muutakin ja eroa ei voi tehdä.

        Jostain syystä sillä ihmisellä on sormus ja se syy ei lakkaa sormuksen irti kiskaisemalla.Puoli vuotta on oikein hyvä varoaika jotta ne pään sisäiset sormuksetkin hiukan hellittävät otettaan. Ne nimittäin eivät oikeastaan katoa koskaan.


      • syitä.monia
        Jan_Cee kirjoitti:

        Kysymällä saa sen ihmisen version totuudesta. Se voi olla totuus - mutta kun kyse on ihmisistä - se voi olla myös puolitotuus tai jotain muutakin ja eroa ei voi tehdä.

        Jostain syystä sillä ihmisellä on sormus ja se syy ei lakkaa sormuksen irti kiskaisemalla.Puoli vuotta on oikein hyvä varoaika jotta ne pään sisäiset sormuksetkin hiukan hellittävät otettaan. Ne nimittäin eivät oikeastaan katoa koskaan.

        Ihan samalla lailla saat sormuksettomaltakin version totuudesta tai puolitotuudesta?
        Itsellä oli jonkin aikaa sormus kun opiskelut olivat viime vaiheessa, en kaivannut minkäälaista muuta uutta siihen hetkeen, mutta pää oli välillä hyvä käydä nollaamassa. Ja voin sanoa että takuulla katosi valmistumisen ja sormuksettomuuden myötä syytkin.


    • sormukseton

      Vautsi mikä mojova riita vielä tästäkin aiheesta voi koostua! Pistänpä paremmaksi, olen naimisissa enkä käytä sormusta. Menikö teillä aivot solmuun?
      Vaikken käytä sormusta se ei missään nimessä tarkoita että olisin "haku päällä" ja osaan torjua lähestymisyritykset sujuvasti ja silti ystävälllisesti. En tarvitse sormusta tietääkseni olevani naimisissa ja muille ihmisille ei asia kuulu mitenkään.

      • sormustenherra

        En haasta riitaa, mutta en ymmärrä tuotakaan teoriaa. Ehkä vanhoilla aviopareilla sen jokseenkin ymmärtää, etenkin jos/kun ovat olleet yhdessä sen 50-vuotta, että eipä sitä enää kannata sormuksilla koreilla. Mutta esim. yksi kaveripariskuntani riisui sormuksensa kahden avioliittovuoden jälkeen ihan vaan huvikseen, vaikka ovat avioliitossa edelleen. Olen kait jotenkin vanhoillinen, eli kun on kerran luvattu jotain, niin siinä pysytään ja sormus on merkki siitä.


      • bakteeripesiä
        sormustenherra kirjoitti:

        En haasta riitaa, mutta en ymmärrä tuotakaan teoriaa. Ehkä vanhoilla aviopareilla sen jokseenkin ymmärtää, etenkin jos/kun ovat olleet yhdessä sen 50-vuotta, että eipä sitä enää kannata sormuksilla koreilla. Mutta esim. yksi kaveripariskuntani riisui sormuksensa kahden avioliittovuoden jälkeen ihan vaan huvikseen, vaikka ovat avioliitossa edelleen. Olen kait jotenkin vanhoillinen, eli kun on kerran luvattu jotain, niin siinä pysytään ja sormus on merkki siitä.

        Minä inhoan pitää sormuksia ja yleensäkin kaikenlaisia koruja. Jos naimisiin/kihloihin menisin en silti sormusta pitäisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe