Hiusten pesu päivittäin?

tyttö21

Hei
Kyselisin mitä hyötyä/haittoja on jos pesee hiukset kerran päivässä?

Itselläni on pitkähköt, melko hyväkuntoiset, ei ohuet mutta hennot hiukset.
Päänahassa todettiin psoriasis, jota hoidetaan pesemällä hiukset päivittäin.

Haluaisin kuulla faktoja tuosta hiusten pesemisestä.
Kuluttaako, kuivattaako se hiusta jne?

Kiitos jos jaksat vastata :)

69

3021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakinhoitoainetta

      kuluu tolkuttomasti jos ei muuta. Tresemee Naturals.

      • ihaisseseisespessee

        Voe ristussentään! Onko mun kysyttävä, ett saank mä käydä pzgalla joka päivä? "Jokainen pesköön wäyryysesä ihan ite!" -sanoi pesumummu.


      • Kiitiliini

        Vois jättää ihottuman takii välil pesemättä


      • matsu68

        lanttaa vedellä pesuaine


    • akoski

      Minä pesen myös hiukseni joka päivä. Hiukseni on iän myötä muuttunut ohueksi ja harmahtavaksi. Joskus hikoilen niin, että tuntuu jotenkin tahmealta karvakasalta koko hiuspöheikkö.
      Ole huoletta pesujen kanssa sillä itse olen lähes poikkeuksetta pessyt joka päivä, enkä aio luopua tavastani. Hiuspohjan iho on lääkärin mukaan mitä parhaimmassa kunnossa joten ei syytä huoleen. Käytä tavallisia shampoita ja kokemus auttaa valitsemaan sinulle parhaiten sopivan. Tsemppiä ...

    • dnnd

      ei kannata pestä joka pv hiuksia :) semmonen 2-3pv on aika hyvä! ite pesen joka toinen päivä, mökillä tms saatan pitää 3päivää väliä jos ei oo minnekkään menoa.
      pesin ennen ite joka pv ja hiukset oli kyl kuivat jne, sitkun lopetun ton joka päiväsen pesun nii jopas on paremmas kunnos :)

      • Hellävaraisesti

        Itse olen myös pidentänyt hiusten pesuväliä. Ennen pesin päivittäin: hiukset olivat todella kuivat ja päänahka kutisi. Nyt kun pesen jokatoinen päivä hiukset eivät ole enään kuivat eikä päänahka kutise, aikaakin säästyy koska annan hiusten kuivata omaa vauhtia ja siinä menee helposti 3 tuntia. Seuraavana päivänä pesusta hiukset asettuvatkin paremmin mutta eivät silti ole vielä rasvaiset.
        Aloittaja, jos sinun on pestävä jokapäivä suosittelen käyttämään jokatoisella pesukerralla lasten todella mietoa shampoota ja toisena taasen sitä mitä käytät yleensä äläkä sivuuta hoitoainetta millään pesukerralla. Anna myös hiusten kuivata omaa vauhtia sillä jokapäiväinen föönaaminen saa ne entistä kuivemmiksi. Muista myös hieroa shampoo ainostaan juureen, hiukset huuhdellessa shampoo valuu pituuksia pitkin ja näin pesee niitä tarpeeksi :)


      • Ohjeet_saanut

        Ammattilaiset sanovat että hiukset voi pestä vaikka joka päivä, mutta pesuun on käytettävä laadukasta shampoota ja ennen kaikkea LAIMENNETTAVA sitä ennen kuin laittaa päähänsä.


      • Hellävaraisesti

        Itsellä ei ainakaan ole 30e laittaa kampaamotuotteisiin joskus viitsin ostaa BCn hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Hyvin selviää markettejen tuotteillakin.
        Eikä tarvitse olla nero tajutakseen miksi kampaajat suosittelee omia tuotteitaan.


      • kampaaja_
        Ohjeet_saanut kirjoitti:

        Ammattilaiset sanovat että hiukset voi pestä vaikka joka päivä, mutta pesuun on käytettävä laadukasta shampoota ja ennen kaikkea LAIMENNETTAVA sitä ennen kuin laittaa päähänsä.

        Kampaamotuotteita ei todellakaan laimenneta. Kukaan koulutettu kampaaja ei voi tuollaista neuvoa antaa. Laimennettaessa pesuteho vähenee...eli ei mitään järkeä.


      • fdgdfgfdgdsfgfsfg

        En ole ikinä laittanut sampoota kuivaan päähän. Eli se laimenee joka tapauksessa, kun sen laittaa kosteisiin hiuksiin. Hiuslaadut, päänahat, sampoot ja annostelut ovat erilaisia, joten ei niitä voi verrata keskenään. Kuka mittaa sampoon mitalla? Harva. Eli eiköhän pesutehoon vaikuta jonkin verran sekin, minkä verran yleensä käyttää.


      • Hähhöö
        kampaaja_ kirjoitti:

        Kampaamotuotteita ei todellakaan laimenneta. Kukaan koulutettu kampaaja ei voi tuollaista neuvoa antaa. Laimennettaessa pesuteho vähenee...eli ei mitään järkeä.

        Ai, pesuteho huononee mitä välii ku joka päivä pesee ,ei ne päänahka ja hiukset ny niin likaiset ole kyl se laimeampanaki pesee ihan hyvin.


      • tsiizuz

        No eiköhän ois olemassa valmiiksi laimennettuja tuotteita, jos olisi tarkoitus että niitä laimennetaan? Laimennatteko te ihorasvojaki..."ku rasvaanhan mä joka päivä jne jne..."? :D Shampoita, niinku muitakaan tuotteita, ei laimenneta ellei pullon ohjeessa erikseen niin sanota. Jos laimennatte, niin sama on pestä pelkällä vedellä. Käykääpä varsin kampaamosta kysymässä mitä mieltä he ovat tuotteiden laimentamisesta...


      • Voivittuasentää
        tsiizuz kirjoitti:

        No eiköhän ois olemassa valmiiksi laimennettuja tuotteita, jos olisi tarkoitus että niitä laimennetaan? Laimennatteko te ihorasvojaki..."ku rasvaanhan mä joka päivä jne jne..."? :D Shampoita, niinku muitakaan tuotteita, ei laimenneta ellei pullon ohjeessa erikseen niin sanota. Jos laimennatte, niin sama on pestä pelkällä vedellä. Käykääpä varsin kampaamosta kysymässä mitä mieltä he ovat tuotteiden laimentamisesta...

        Kampaamoissa nyt sanotaan mitä sanotaan, et saavat pottujas myytyä enemmän, meikä ,kun pesee pääs joka päivä niin se pesu kyl hoituu laimennetullakin shampoilla ja hyvin on pessyt ja puhdasta on tullut.Sinä voit laittaa päähäs vaikka koko pullollisen kerralla ,jos silt tuntuu.


      • osta_isoja_pulloja
        Hellävaraisesti kirjoitti:

        Itsellä ei ainakaan ole 30e laittaa kampaamotuotteisiin joskus viitsin ostaa BCn hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Hyvin selviää markettejen tuotteillakin.
        Eikä tarvitse olla nero tajutakseen miksi kampaajat suosittelee omia tuotteitaan.

        Osta isompia pulloja, ja tilaa netistä halvemmalla.
        Shampoo joka suomessa maksaa yli 30€/250ml pullo, maksaa saksasta Amazon.de tilattuna litran pullossa (salon size) 32€. Täysin samaa tavaraa, mutta nelinkertainen määrä, ja tulee halvemmaksi kuin jopa osa surkeista ruokakauppashampoista.


    • päänahanrasva

      Hiukset ei niinkään kaipaa pesua joka päivä, mutta se päänahka joka rasvoittuu siellä tuuhean pehkon alla kaipaa pesua ja tietty se päänahan tali tarttuu hiuksiin ja sitte hiuksetkin on rasvassa.

    • Sara956

      Pese 2-3 kertaa viikossa, käytä shampoota ja balsamico HAIRBELL of harmonylife.fi, ja Hiukset OLI terve ja Kiiltävä, suosittelen

      • jvvvhvjhkjkhkhhk

        Haiskahtaa vahvasti mainokselle.


    • thinkthink1

      kannattaa pestä, sillä jos jätää pesemättä moneksi päiväksi hiuspohja vaan tukkeutuu ja sehän vasta haittoja aiheuttaakin, minä itse ainakin pesen joka päivä ja hyvänä on tukka pysynyt, kandee käytää bonaucre tuotteita ovat hyvii

    • Kenna23

      Ostin tämän ja se todella toimii. Olen nyt käyttänyt sitä vain noin kolmen viikon ajan, mutta hiukseni ovat jo kasvaneet noin 3 cm. Lisäksi se poisti kaiken hilseen, johon olin kokeillut kaikenlaisia tuotteita. Joten paljon kiitoksia tästä tuotteesta, joka todella toimii hairbell

    • Susi26

      Hairbell erittäin hyvä, koska hiukset on öljyinen hitaampaa.
      Oon käyttäny nyt 1 viikon ja hiukset on 1 cm pitemmät ja paljon kiiltävämmät

      • puhukaa_pukille

        mie oon ollunna liki puol vuossattaa kalajunna, mut viim joulunna pukki toi putelin hairpellii ja nyt miul on hiukset jo hartijoille asti, eli kun ne sentin kasvaa kihahtaa viikos ni ensvuonna näihin aikoihin miul on melekein metrin fleda...


    • tundrallatuulee

      Kuluttaa se, varsinkin jos kuumassa suihkussa kovin ottein pesee halpalaatuista shampoota hiuksiinsa hieroen. Hiukset katkeilevat ja jos on taipumusta rasvoittumiseen, voi käydä niin että rasvoittuu sitä hurjemmin, jos lähtee taisteluun rasvoittumista vastaan pesemällä usein. Ja kuivattaa päänahkaa myös liika taaja pesu. Eli jos tukka pysyy siistinä harvemmin pestynäkin esim joka toinen päivä eikä työsuhde erityisen huoliteltua olemusta vaadi, ei kannata päivittäinen pesu. Tai ainakin mieto shampoo ja lämmin vesi ( ei kuuma) ja sopiva hoitoaine valittava.

      • oletkokampaaja

        Höpö höpö. Kuule ihan marketti shamppoot ja hoitoaineet ollut käytössä vuosikymmeniä, hiukset on hyvä kuntoiset ja paksut, vaikka värjään joka kuukausi. Ei ole päänahka kuivanut, alkaa helposti kutiseen jos en pese päivittäin.


    • karvapää2

      Olen pessyt hiukseni joka päivä vaikka kuinka monta vuotta jo ja hiukset ovat kiiltävät & terveet ja päänahka myös kunnossa; ei hilsettä, ei kutinaa jne. Olen myös joskus pitänyt kausia, jolloin olen ns. siedättänyt itseäni parin kolmen päivän pesuväliin, mutta en huomannut mitään eroa ja hiukset olivat aina tosi rasvaiset, vaikka kuukausia totutin niitä pidempään pesuväliin. Shampoona käytän mitä milloinkin, enkä laimenna.

      Ihmettelen, kun monet saarnaavat absoluuttisena totuutena sitä 2-3 päivän pesuväliä, vaikka ihan varmasti tämä on yksilöllinen juttu.

      • eibakteereja

        Mää pesen aamuin illoin pääni, kun tulen töistä tai salilta iltapäivällä, meen suihkuun ja aamulla siin 8 aikaan meen aamusuihkuun ja pesen itteni päätä myöden, joskus ihoni tuntuu aikas kuivalta, mutta puhtaudesta en tingi.


    • 40vuottakahdentukka

      Hyvä kun ihmiset antaa täällä ohjeita yleisesti hiusten pesuun ja jättää huomioimatta tuon mainintasi psoriasiksen hoidosta.

      http://www.psori.fi/doc/Hiuspohjan_psoriasis.pdf

      Kun nyt peset hiukset päivittäin suojaa hiuksesi sipaisten latvaosaan esim. oliiviöljyä ennen pesua. Ja laita aina hoitoaine. Myös hiuksiin jätettävä hoito olisi hyvä ottaa käyttöön, mutta itse en kyllä laittaisi tuota kuin joka toinen päivä - kerta/ vko.

      • fgdfgfdgddfg

        Hyvä kommentti. Seurustelin joskus psoriaatikon (mies) kanssa, ja hän käytti huomattavan rasvaisia tuotteita. Jos joutuu hoitamaan päänahkaa, niin on törkyistä puuhaa. Rikkonaisella iholla allergiariskikin kasvaa. Eli siihen nähden kannattaa harkita, mitä työntää päähänsä. Jos olisin mies, ajaisin kaljuksi tai aivan siiliksi. Itse asiassa olen pitänyt siiliä hilseen vuoksi (olen atoopikko), vaikka olen nainen. Nyt eka kerran vuosiin olen saanut ohuet hiukseni kasvamaan parille saparolle.

        Pitkä, ohut ja likainen (karstainen ja öljyinen) kuontalo on kamalan näköinen. En ainakaan suosittelee kovin pitkiä hiuksia. Voihan olla, että oireilu helpottaa jossain vaiheessa. Ainakin pahimman oireilun pitäisin hiukset mahdollisimman lyhyenä. Hoito helpompaa ja siistimpi.


    • N1m1merkki

      Psoriasiksesta en tiedä, mutta itse käytän pienille lapsille tarkoitettua shampoota. On hellemmpi hiuksille sekä kemikaalittomampi. Pesen hiukset joka toinen päivä, joinain aikoina päivittäin.

    • Shampoo_on_hyvä

      Olen 16-vuotiaasta pessyt joka päivä hiukseni ja mitään pahaa pesu ei ole tehnyt, vaikka täytän pian 45. Treenaan päivittäin ja suihkun ohessa koen luontevaksi pestä myös hiukset, sillä hyväntuoksuiset hiukset ovat mielestäni ihanat. Enkä edes laimentele shampoota.

      Hiukset ovat tässä iässäkin paksut ja kiiltävät - ja kuulen niistä myös kehuja. On nykyajan neurootikkojen pseudotieteellistä hömpänpömppää, että päivittäinen pesu muka tekee jotain huonoa. No pelätkööt rasvaletit shampoota, ei se minulta pois ole. Kaikkein hassuinta on, että osa noista shampoofoobikoista vetää tupakkaa ja / tai syö aivan järkyttävän epäterveellisesti. Sitten sätkä suussa tai hampurilaista ja pizzaa pupeltaen vaahdotaan, kuinka vaarallista on pestä päivittäin hiuksensa.

    • työtäonpaneminenkii

      kuka tietää maksaako työnvälitys ,sosku matkat vaikka jos lähden Kreikkaan töitäetsimäänja elämisen 3 kk nykyään. muukin iltaelämä on Hesarin mukaan halpaa.(2€ maiskis)

    • senkuspeset

      Olen pessyt hiukseni kohta 30 vuotta päivittäin, olen atoopikko ja vaalennan hiuksiani, ei ole ongelmia tullut. Oikeastaan hiukseni ovat paksuuntuneet tässä ajan myötä

    • wtf9

      Olen pessyt hiukseni kohta 3. vuotta, kerran kuussa. Ei kulu shampoota, rahat säästyy. Oiskohan alkanu kaljuuntumineni, tämän syytä? En kyllä usko.

    • terveellinenelämäauttaa

      Joka toinen ilta miedolla shampoolla ja joka toinen ilta pelkällä vedellä on toiminut minulla vuosikausia. Tukan pesu riippuu jo siitä onko lyhyt vain pitkä tukka, sekä miten kuluttava työ. Itselläni lyhyt tukka. Tukka pestävä lämpimällä vedellä, ei kuumalla.
      Tukan värjäys kuluttaa aina tukkaa, vaikka sitä ei aina myönnetäkkään. Samoin jatkuva föönaus ei ole tukalle hyväksi. Jos päänahka on kunnossa, silloin on yleensä tukkakin. Ammatti kampaajat tietää aikapaljon tukan hoidosta mutta suosiivat tietenkin omia tuotteitaan. Jos päänahkaan tulee ongelmia, kannattaa kysyä ohjeita ihotautilääkäriltä.

    • NOpool

      Mitäs jos pesisit pelkällä vedellä päivittäin, jos psorin takia pitää pestä? Minä olen pessyt kahden vuoden aikana vain muutaman kerran shampoolla. Hoitoaineiden käytön lopetin jo aikaisemmin. Alussa tuntui, että hiukset ovat jatkuvasti likaiset. Puolisen vuotta meni tottumiseen. Nyt pesen vedellä kaksi kertaa viikossa, alussa joka toinen päivä. Joskus huuhtelen vedellä, jossa on muutama pisara etikkaa. Joskus hieron hiuksiin kananmunan keltuaista ja huuhtelen pois. Sillä saa kiiltoa hiuksiin. Joskus huuhteluvedessä on hiukan hunajaa. Minulla on erittäin arka iho kasvoissa ja erityisesti luomissa, atoopikko kun olen. Jos hiukset ovat likaiset, alkaa iho ärtyä ja mistään ei tule mitään, ennen kuin pään ympärillä olevan likaisen pilven on saanut pestyä pois. Tämä oli jo silloin, kun käytin shampoita ja hoitoaineita ja ihan sama juttu nykyisin, tosin harvemmin. Hiuslaatu on paksu, karhea ja helposti kuivuva.

      Netissä on paljon juttua hiusten hoidosta ilman kemikaaleja.

    • vyyhdenkerijä

      Hiukset saa tai tulee pestä päivittäin ellei mitään ongelmia hiusten -tai päänahan kunnon osalta ilmene, jos taas ilmenee on ongelmaan puututtava ja käytettävä joko hiusten taikka päänahan hoitoon sopivia tai kyseiseen ongelmaan tarkoitettuja ja vedellä laimennettuja aineita joita voi hankkia joko apteekista, kampaajalta taikka hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista ja kun ongelma rauhoittuu ja poistuu jopa kokonaan niin hiuksia ja päänahkaa saa ja tuleekin taas pestä päivittäin ellei mitään haittoja taikka ongelmia niiden päivittäisestä pesusta taasen ilmene.

    • örinäää

      Jos ei oma järki riitä hiusten pesuun, ota kalju

    • Östeyenssöen

      Hei,

      Mistähän se psori sinne päänahkaan on tullut? Liiasta pesusta?

    • aloittajalle

      Jos sinulla on kerran todettu sairaus, jota hoidetaan pesemällä pää päivittäin niin silloin kannattaa pestä joka pvä. Esim.jos saat antibiottikuurin,niin nekin tabletit on syötävä joka pvä. Eikös niin.

    • hiuksetpäässä

      Periaatteessa hiukset rasvoittuvat sitä nopeammin, mitä useammin niitä pesee. Itse pesen yleensä joka toinen päivä, mutta esimerkiksi kuukautisten alla sitten joka päivä, koska rasvoittuvat tosi nopeasti silloin. Sitten kun menksut ohi, palaan jälleen joka toisen päivän malliin. Poikkeustapauksia on, jos esimerkiksi hikoilen urheillessani todella paljon, tai jos tukka hautuu villapipon alla suunnilleen koko päivän tai olen pöllyttänyt hevosia niin, että pää on täynnä sitä tallipölyä.

      Olen huomannut, että mitä rasvaisempi letti, sitä enemmän minulta irtoaa hiuksia. Olen muutenkin kärsinyt hiustenlähdöstä pari vuotta, lääkärit eivät löytäneet selitystä asialle. :(

      Aloittajan tapauksessa kannattanee kuitenkin pestä joka päivä, jos on kerta lääkäri niin määrännyt.

      • kasku

        Hiusten lähtöön auttaa (olen testannut) Luomu merilevä rouhe jossa on tosi paljon ravinto-aineita luontaisessa muodossa.
        Jossa on myös jodia jota elimistö tarvitsee esim kilpirauhasen toimintaan... ;-)
        Kuntoilija urheilijat myöskin käyttävät tätä merilevä rouhetta ravintolisänä : )


      • kiinnostuin
        kasku kirjoitti:

        Hiusten lähtöön auttaa (olen testannut) Luomu merilevä rouhe jossa on tosi paljon ravinto-aineita luontaisessa muodossa.
        Jossa on myös jodia jota elimistö tarvitsee esim kilpirauhasen toimintaan... ;-)
        Kuntoilija urheilijat myöskin käyttävät tätä merilevä rouhetta ravintolisänä : )

        Hei mistä sitä saa? :D Minuakin vaivaa keskilievä hiustenlähtö, eikä Priorin tunnu tepsivän siihen. Voisin kokeilla. :) Syödäänkö sitä vai onko se siis jonkinlainen pesuaine/vastaava "hiusnaamio"?


    • PuuhkisPirulainen

      Ei mulla ainakaan ole ollut mainitsemiasi haittoja.
      Käytän kylläkin hoitoainetta lisäksi ja mulla on parturin mukaan ainakin poikkeuksellisen hyvälaatuiset ja tuuheat hiukset.
      Työskentelen itse elintarvikealalla, joten tuo vaatimustaso on henkilökohtaisenkin hygienian kohdalla aika korkea, joten joudun tosiaan pesemään hiukseni(kin) päivittäin.

    • TÖYHTÖ

      Ei saa pestä joka päivä (LAITONTA)

    • ei_pesupakkoa

      Saa pestä, mutta on se pakkoa? Ei, jokapäiväinen pesu ei ole välttämätöntä.
      Ei päänahkaakaan ole pakko raapia joka päivä.

    • apuasaanut

      Psoriaatikon ja atoopikkojenkin kannattaisi ehkä kokeilla palashampoota ja luopua turhia kemikaaleja sisältävistä pesu-, hoito- ja muotoiluaineista. Vaatii vähän totuttelua, mutta on kyllä vaivan väärti. Itse en ole vuosiin muuta käyttänytkään, ja aikaisemmin pahasti vaivanneet päänahan ongelmat ovat historiaa. Hoitoaineen tilalle hapanhuuhtelu, ja välillä voi tarvittaessa laittaa öljyhoidoksi oliivi-tai kookosöljyä ennen pesua. Huoletta voi pestä päivittäin, mutta voipi käydä niin, että ongelman vähentyessä pesuväliäkin voi pidentää.

    • sdfgdfsdfdsfgd

      ET saa!! Joudut helvettiin Ja kuolet!

    • kaskuk

      Hei
      Näkemykseni mukaan hiuksia ei kannata pestä joka päivä koska hiukset ja hiuspohja kuivaa liikaa.Hiuspohjasta lähtee veks luontainen rasva pois ,sitten alkaa ongelmat vasta tullakkin..!!
      Kun aloin käyttää luomu merilevä rouhetta(jossa paljon ravintoaineita jodia luontaisessa muodossa) niin hiusten lähtö loppui ja hiuksien kunto parani tosi paljon. Vaikutti myös koko kehooni positiivisesti!
      Hiuspohjallesi olisi varmaan hyvä saada ravintoaineita joita merilevässä on.
      Sinuna minä ainakin kokeilisin kyseistä tuotetta!
      ONNEA JA ILOA ELÄMÄÄSI ;)

      • Tiedoton

        Olisitko ystävällinen ja kertoisitko lukijoille, mistä sitä luomu merilevä rouhetta voi ostaa. Kiitos!


      • Kemikaalejavälttäen

        Kun ei ole likaista työtä niin en käytä mitään kemikaaleja itseni pesuunkaan. Hieronta hanskoilla saunassa kerran viikossa kuollutta ihosolukkoa pois. Samalla lailla voidaan kemikaaleilla pestä koko kropan ihokin pilalle.

        Jos läheiset alkavat karttamaan ja haisee aivan järkyttävälle niin silloin ei ole asiat aivan kunnossa mutta muuten jos ei tule mitään ongelmia niin kemikaaleja kannattaa välttää. Pesen hiukset tosi harvoin öljy shamppoolla. Käsiä kun täytyy pestä saippualla hyvin paljon niin rasvaan ne hyvin yöksi kunnolla kerran pari viikossa. Kynnet täytyy pitää lyhyinä ettei alustat kerää paskaa, inhoan pitkä kyntisiä joilla näkyy selvä paskakerroskin siellä kynsien juuressa ja auta armias jos on peittävää lakkaa tai jotkut tekokynnet niin se paska ei edes näy. Kynnetkin tykkää rasvauksesta ja kynsinauhat, terveen puhtaan näköinen iho ja lyhyet kynnet eivät ainakaan yökötä ketään. En pystyisi tekemään puutarha- koti siivousta ym. pitkillä kynsillä niin että kun näen niitä ihmisillä niin tiedän etteivät he teekkään mitään käsillään kunhan muuta kuin levittävät bakteereja ja sairastavat koko ajan jotain kausi influensseja ja täytyy piikittää kaikki kausi rokotteet.

        Oikealla järkevällä kemikaalien käytöllä vain tarpeen mukaan niin niitä ei paljoa kannata lotrata viemäristä alas. Kaikki sairas haju ilman mitään syytä kropasta tulee jostain lääkkeistä tai pesemättömyydestä ja yhdistettynä ne niin monet vanhat äijät haisevat aivan karmealle ja jos bussissa niitä tulee lähelle niin alkaa oksettamaan kun niillä on vielä pesemättömät vaatteet joihinka on oikein pinttynyt haju. Niillä haisee viikkokausia pesemätön alapääkin vielä ja ihmettelen kuinka he edes kehtaavat kulkea julkisilla, Vanhat naiset eivät ole koskaan noin laistaneet hygieeniansa kuin nämä vanhat äijät ja ensimmäisinä ne valittavat hajuvesistä kun eivät tunne omaa paskan hajuaan jos hajusteet vievät ilon siitä.

        Jos oma äijäni alkaisi haista pahalle niin varmasti korjaisin asian mutta yksinäisillä vanhoilla miehillä ei ole ketään joka asiasta huomauttaisi ja kaikki läheiset ovat kadonneet jo ajat sitten.

        Kannattaako pestä ja kuinka usein ja paljonko tarvitsee kemikaaleja niin on ihan yksilöllistä sen mukaan kuinka raskasta työtä tekee, kuntoileeko, käyttääkö lääkkeitä ym. Siihen pitää löytää vastaus vain omasta itsestään! Käyttää hajuaistiaan ja omia tuntosarviaan miltä, mistä se suurin elin elikkä iho tykkää. Jo pelkkä vesi on kuivattavaa ja miksi joku kuiva ihoinen joka ei tee likaista työtä tarvitsisi kemikaaleja? Onko se vaan tapa. Kaikkein paras on saunassa kun käyttää hieronta hanskaa kerran viikossa.


      • kaskuk
        Tiedoton kirjoitti:

        Olisitko ystävällinen ja kertoisitko lukijoille, mistä sitä luomu merilevä rouhetta voi ostaa. Kiitos!

        Hei!
        Luomu merilevä rouhetta saa ostettua ainaskin luontaistuotekaupoista ja heidän nettikaupasta. Joissakin päivittäistavarakaupoissa on myös tuotetta myynnissä esim kärkkäisellä.
        Aurinkoisia päiviä teille kaikille, kaikki järjestyy ajallaa ja oikeaan aikaa!!


    • kartyyn

      Jos lääkäri on määrännyt että sairauden takia on pestävä joka päivä, niin mitä sitä enään ihmettelee.

    • ReksonaPölhö

      Onpa SAASTAISTA sakkia,tietenkin joka päivä pestävä hiukset ja koko vartalo.
      Inhottaa ajatellakin kuonka hikinen ja kuolleen iho solukon peittämä pesutta.

    • Rasvatukka

      Kerran viikossa riittää ainakin mulle hyvin. Pesen, kun käyn saunassa, en muulloin!

    • Ghjkkll

      Älä pese hiuksiasi ainakaan joka päivä. Päänahan pitää antaa välillä rauhoittua... huonoimmat hiukset on niillä, jotka käsittelevät hiuksiaan päivittäin monin eri tavoin..

    • öaapisenlaidalla

      Saa.

    • Vihje-

      käytä pesussa tuoretta muna shampoota sitä isimysiniä jonka valmistat itse . Jos sulla ei ole tuubia mä voin tulla.

    • pekku123

      Pakko pestä joka aamu (vaikka olisin illalla pessytkin), sillä hiukseni ovat paksut ja jäykät aamulla hiukset sojottaa joka suuntiin eikä ne kammalla taivu yhtään.

    • Tuotteita

      Minulla on psori ja pesen Nitzoralilla (kerran viikossa) nykyisin saa jo ilman lääkärin reseptiäkin.
      Muuten käytän lasten shamppoota.Nyt löysin vielä ACO kosteuttavan geelin apteekista joka vähentää kuivuutta ja kutinaa.Liika peseminen aiheuttaa kuivumista ja kutinaa.En ole enään töissä jotenka voin olla pesemättä ihan joka päivä.
      Tämä on ollut jo ihan lapsuudesta saakka ja ei koskaan varmaan paranekkaan.Olen kohta 70v.Isälläni oli sama vaiva.Kiusallinen ,mutta ei vaarallinen ; )))

    • fbakj

      Saako pissalla käydä silloin kun on hätä vai vaan tietyin väliajoin?

    • PenttiPukka

      Meillä jo talonyhtiön säännöt kieltää pesemästä hiuksia shamppoolla,hoitoaineella tai käyttämästä suihkusaippuuaa jossa silikonia kun se tukkii lattiakaivot ja kertyy viemäreihin kerroksien vaakalinjoissa. Saunavuorolla kellarikerroksessa voi sitten kerran viikossa peseytyä ja läträtä millä tahansa mömmöillä kun rosterikaivo josta lyhyt viemäriveto isoon runkoviemäriin. Näin kannattaa muidenkin talonyhtiöiden ohjeistaa asukkaitaan ja jopa talonyhtiölakiin olisi kirjattava mielestäni. Ja säästyy ihmisten raha näinä aikoina kun naisten ei tarvi ostaa kalliita litkuja ja päänahka kiittää.

    • vcvcvffeer

      en suosittele. päänahka rasvoittuu sitä nopeammin mitä useammin pesee.

    • Peseittes

      Olen mieshenkilö 55v ja minulla on yhä voimakkaasti rasvoittuvat hiukset. En voisi kuvitellakkaan lähteväni aamulla liimatukkana liikkeelle - pesemättä hiuksiani. Näin on mennyt kohta 40-vuotta ja hiukseni ovat yhä runsaat ja kehujakin on tullut. Oli aikanaan taivas päästä maalta kaupunkiin ja päivittäiseen suihkuun. Aamulla suihkuun ja hyvät tuoksut päälle ..and life is goood!! Joka toisen suomalaisen voisi lähettää kesken päivän suihkuun pesemään itsensä!!!

      • rasvaineniho

        Ei ne hiukset mittään rasvotu, vaan päänahan iho, hius on kuollutta solukkoa.


    • siaforb
      • Shampooteikasvata

        Täyttä humpuukia ,ei ulkoapäin saa hiuksia kasvamaan ,se on geeneissä kuinka paljon hius kasvaa ,se kasvu on yleensä 1- 1,5 cm kuukaudessa.
        Hyvät elämäntavat ,ravitseva ruoka, hyvä terveys pitää hiusjuuriston samaten ihon kunnossa.


    • Eisotkuja

      Jos kokeilisit päästä pääkemikaaleista irti. Et tarvitse välttämättä shampoota, mutta toki ihon pitää tulla puhtaaksi.

      Olen ollut 3 - 4 vuotta ensin ilman hoitoainetta, sitten luovuin shampoostakin. Melkein vuosi totuttelua. Aluksi piti pestä vedellä viimeistään joka toinen päivä. Nyt pesen kahdesti viikossa. Pari pisaraa laitan pesuveteen omenaviinietikkaa. Hunajaakin voi käyttää, samoin ruokasoodaa. Tosi kuivalle, paksulle hiuslaadulleni mahdollisimman vähäinen kemikaalimäärä on ollut parasta. Kaksihaaraisiakaan ei juuri ole, kuten oli silloin kun käytin aineita. Ainut haitta, koska hiukseni ovat hiukan luonnonkiharat, että hiukset eivät koskaan ole siistin sileät. En ole keksinyt mitään keittiöstä, joka pitäisi hiukset paremmin kurissa.

    • voi_pestä_päivittäin

      Itselle tulee hilsettä ainoastaan halvasta markettishampoosta. Niissä käytetyt sulfaatit (esim. SLS) ärsyttävät päänahkaa.
      Kallissa shampoissa käytetään herkälle iholle paremmin soveltuvia sulfaatteja (esim. SLES josta myös 1,4-dioxane poistetaan) jolloin ne eivät ärsytä päänahkaa ollenkaan, ja hilse on täysin kokonaan poissa vaikka pesee hiukset päivittäin shampoolla ja hoitoaineella. Kannattaa siis ostaa shampoo kampaajalta, ei myrkkyshampoota ruokakaupasta.

      Kokonaan sulfaatittomia ekoshampoita kuitenkaan ei voi suositella, niissä puhdistusteho on onnettoman heikko, eivät edes vaahtoa juuri ollenkaan ja hiukset jäävät pesun jälkeen likaisiksi ja rasvaisen näköisiksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe