Lainaus iltasanomista

seataudiskodaVWsama

Öljyä palaakin sitten VAG-koneissa saman verran kuin bensaa. Ja nää kulutusarvot on muutenkin todettu huijaukseksi. Pysykää kaukana näistä ongelmapesistä.Avaa lainaukset
Ihmettelin kun vm-2011 Transportterissa kone kuluttaa tuhannella kilometrillä öljyä litran verran vaikka moottorilla ajettu 60tkm. Pitivät sitä eräässä liikkessä normaalina.Yksi liike pääkaupunkiseudulla tutki asiaa ja totesi,että näissä malleissa sylinteri ja männän renkaat susia, aiheuttaa naarmuja sylitereihin. nyt vaihtomoottori tulossa ja kustannukset 10000,- Arvaa naurattaako, Tallaista öljyn kulutusta näissä malleissa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaat_koneet_FRA

      Eikös litra tuhannella kilometrillä ole normaali ainakin Toyotan vvt-i -moottoreissa? Kuulemma väljä kone ja se on tietysti ominaisuus, kun on Toyota kyseessä.
      Mun edellinen ranskalainen 1,6 litrainen ei vienyt 20 tuhannen vaihtovälillä sen vertaa öljyä, että olisi tikusta erottanut. Koko ajan oli pari milliä vajaa tikun ylämerkistä. Toki sillä oli ajettu vasta vajaa 250tkm. Nykyinen saman merkkinen 2,0T vie sen verran, että jos 50tkm ajaisi samoilla öljyillä niin sitten olisi alamerkissä. Kilometrejä alkaa olla tuo sama 250 tuhatta.

      • seataudiskodaVWsama

        Missäs uutisessa kerrotaan tojon kuluttavan VW:N lukemia?
        Linkkiä kiitos.


      • tässäesimerkiksi

      • Leivättömäänpöytään

      • audiryhmäkanne
        Leivättömäänpöytään kirjoitti:

        Tämä ei ole varsinaisesti uutinen, mutta tällainen joukkokanne on nostettu Toyotaa vastaan kun omistajat olivat kyllästyneet moottorin liikaan öljynsyömiseen.

        http://www.classactionsnews.com/consumer/toyota-excessive-engine-oil-consumption-class-action-lawsuit

        Katso face: öljynkulutus


      • seataudiskodaVWsama
        audiryhmäkanne kirjoitti:

        Katso face: öljynkulutus

        Tykätään


      • NoMuttaMutta
        Leivättömäänpöytään kirjoitti:

        Tämä ei ole varsinaisesti uutinen, mutta tällainen joukkokanne on nostettu Toyotaa vastaan kun omistajat olivat kyllästyneet moottorin liikaan öljynsyömiseen.

        http://www.classactionsnews.com/consumer/toyota-excessive-engine-oil-consumption-class-action-lawsuit

        No mutta jos kysymyksessä on Toyota, niin sehän on vaan hyvä että öljyä kuluu! Se on japanilainen insinööri sitten niin suunnitellut, että pitää öljyä kulua! Ei tuo ainakaan vika ole, kun tehdas ei tehnyt koko hommalle yhtään mitään vaikka tuli mitä kanteita. Toyota kuskin täytyy olla maailman yksinkertaisin olio, mikä vaan käy kun on T keulassa.


      • T-mies

        267 tkm 1.6 VVTi, ei tarvi lisätä öljyä 15 tkm vaihtovälillä. Ei ole koskaan tarvinnut.


      • Paska_kinneri
        T-mies kirjoitti:

        267 tkm 1.6 VVTi, ei tarvi lisätä öljyä 15 tkm vaihtovälillä. Ei ole koskaan tarvinnut.

        Olen kahdella VVTI koneella ajanu yhteensä noin 200TKM ja ei kyllä öljyn syönti ongelmia ollu kummassakaan eikä kyllä muutakaan vikaa! Varmasti joka merkissä löytyy yksilöitä joille öljy maistuu mutta tuskin se on Toyotalla mikään ongelma niin kuin Pokswaagenilla!


    • I-TECH

      Jaa, ja Ilta-Sanomat on = kaikki VAG-autot. mietis vielä. Ei ole tarvinnut lisätä öljyä lainkaan 20 000km matkalla.

      • VTTtestas

        Jossain luki että longlife öljyjen ominaisuudet loppuu 22tkm kohdalla.Ilmankos sippaa autot sitten kun kitkat kasvaa.


      • Puppugeneraattori
        VTTtestas kirjoitti:

        Jossain luki että longlife öljyjen ominaisuudet loppuu 22tkm kohdalla.Ilmankos sippaa autot sitten kun kitkat kasvaa.

        Jossain luki = keksin tällaisen jutun


    • unsererwagen

      Omassa VW:ssäni arpaonni oli sellainen, että öljyä ei juurikaan tarvinnut lisätä. 9 dl pullo riitti koko huoltovälin ajaksi. Usko tai älä!
      Sen sijaan piti lisätä paitsi bensaa, niin ahtimia, jakoketjuja, vesipumppuja sun muuta. Mutta nyt olen jälkeenpäin ymmärtänyt, että ahtimien rikkontuminen 40 tkm ajon jälkeen johtui käyttäjän taitamattomuudesta, eli siis siitä, etten osaa käsitellä turbokonetta. Olin lähtenyt autolla ajoon mm. talvipakkasella, vesisateella sekä jopa kesähelteellä. Sanomattakin on selvää, ettei tuollaisissa ääriolosuhteissa ole autoa tarkoitettu käytettäväksi, eikä voida taata, että ahdin saa oikean määrän oikeanlaatuisen viskositeetin omaavaa öljyä. Ainakaan takuuta ei voida myöntää tuollaisiin äärioloihin. Vielä pitää mainita, että ajoin usein jopa asvaltilla ja kaistaviivojen poikki!

      • RiksRaattori

        Siinäpä juurikin VW:n väärinkäyttäjä pahimmasta päästä. Taitamattomuutesi takia VW:n piiiiiiiiitkä takuukin lakkaa nyt olemasta voimassa. Tosin nyt saat myös VW:si aiempaa nopeammin työn alle korjaamolla, kun saat riemuksesi maksaa kaikki rempat omasta pussistasi.....


      • huoltobäällikkö
        RiksRaattori kirjoitti:

        Siinäpä juurikin VW:n väärinkäyttäjä pahimmasta päästä. Taitamattomuutesi takia VW:n piiiiiiiiitkä takuukin lakkaa nyt olemasta voimassa. Tosin nyt saat myös VW:si aiempaa nopeammin työn alle korjaamolla, kun saat riemuksesi maksaa kaikki rempat omasta pussistasi.....

        Ei ei ei! Ethän ole käynnistänyt VWtä pakkasella! Takuu lakkaa välittömästi.


    • PalaakoRöllinKäämit

      "Lainaus Iltasanomista" antaa ymmärtää, että teksti olisi jonkun toimittajan kirjoittama, ja perustuisi oikeisiin asioihin. Kyseessä on kuitenkin jonkun onnettoman lukijan kommentti, jonka todenperäisyyttä EI voida todistaa. Mutta trollihan tarttuu näihin netistä löydettyihin "faktoihin" kuin oljenkorsiin.

      • dssdds

        Niin paljon luotettavampi kommentti saadaan maahantuojalta, joka väittää että mitään ongelmia ei ole TSI:ssä tai DSG:ssä?


    • EiMerkkihuoltoon

      Jos se mitä olen kuullut VW:n huollosta pitää paikkansa ei ole mikään ihme mikäli ne koneet alkavat öljyä viemään. Kusetusta ja omaan koipeen ammuskelua koko toiminta. Siksi huollatan oman vagenin ihan muualla. Ja hyvin on toiminut kohta 400 000 km.

      • uusipoloilija

        Luin äskettäin toukokuun(?) Tekniikan Maailmasta merkkihuoltojen ja monimerkkikorjaamojen vertailun. Tulos oli samanlainen kuin edellisessä vertailussa, jossa merkkihuollot ns. pyyhkivät lattiaa näillä halpakorjaamoilla.
        Edellinen (165 tkm) ja nykyinen (nyt 70 tkm) Poloni ovat olleet Laakkosella merkkihuollossa, ja aina on vaihdettu LL-öljyt 30 tkm:n välein. Lisätä ei ole tarvinnut välillä, mutta rupesin nyt tunkemaan öljyä koneeseen puoliväkisin. Kun öljyä ei kulu juuri lainkaan ja joka auton mukaan annetaan litran pullo, niin niitähän alkaa kertyä nurkkiin!


      • T-mies

        Oletko muka aivan oikeasti *saanut* jotain Laakkoselta? Taitaa olla niin että sibulle myydään öljypulloja tarvitsit tai et. Hölmöt ostaa öljyjä joita eivät tarvitse. Hölmnöjen eväät syödään aina ensin.


      • uusipoloilija
        T-mies kirjoitti:

        Oletko muka aivan oikeasti *saanut* jotain Laakkoselta? Taitaa olla niin että sibulle myydään öljypulloja tarvitsit tai et. Hölmöt ostaa öljyjä joita eivät tarvitse. Hölmnöjen eväät syödään aina ensin.

        Ei Laakkonen voi käydä tililläni tai lompakollani tietämättäni sen enempää kuin muutkaan. Öljypullosta ei veloitettu, vaan sen antoi mukaan joko auton myyjä tai maahantuoja.
        Taitaa olla niin, että elät mielikuvitusmaailmassa. Ei taida olla eväitä jaettu ollenkaan.


    • Öljysheikki

      Voidaankin varmaan vaihtaa öljylaatuihin/ merkkeihin. Miks hitossa laatuja on niin paljon. Merkkien määrän nyt ymmärtää kun kilpailu on kovaa! Mutta ESIM. halvin täyssynt. 5w-40 19euroa ja kallein täyssynt. 5w-40 39euroa ( esimerkki siis!) ja molemmat kehuu öljyn ja SL-luokitus sama. Mitä eroa/järkeä?????

      • ioooooooi

        0-40 ESP Mobil 1, sillä öljyllä olen pärjännyt(Golf2005) 198000km, motonetissa noin 10€/lt vaihtotyön hinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe