Anoppi on hrveä ihminen

masentavaa

Anoppini on kamala ihminen.Onneksi emme näe kuin lasten synttäreillä elikkä kaksi kertaa vuodessa. Hänen luonaan käymme harvoin. Ei koskaan pyydä kylään. ( no onneksi ) Mieheni joutuu käymään kauppa asioilaan viikottain koska anoppi sairastelee. Mieheni ei siis myöskään pidä hänestä mutta kiltti ja ihana kun on niin ei kieltäydy koskaan. Vastaan kyllä sanoo tarvittaessa. Mä taas en, olen ihan tuppisuuna ja en puhu hälle mitään ellei ole pakko. Ja en ole mikään hiljainen kuitenkaan. Hoitoalan ihmisiä olen.
En halua lapslleni hänen käytöksestään vaikutteita.Appeni olessa vielä elossa anoppi sanoi kerran ollessaan meillä ( mies töissä )että ette sit saaneet poikaa aikaiseksi , ei ole perijää sitten suvulle. Loukkaannin tosta ja aattelin ettei tartte tulla käymään enää. Appi oli nolona ja sanoi että onnex ovat lapset terveitä, vain sillä väliä.
Lapsien kanssa ei osaa olla yhtään. Puhelee vain omia asioitaan, ja jos huomioi lapsia niin ohjaa huonoon käytökseen. Kahvipöydässä olessa nostelee paitaansa niin että tissit ja rintsikat näkyy ( on paksu nainen ) ja sanoo 4 vuotiallee mikä täällä on ? Lapsi ihmeissään ja anoppi sanoo " tissit niinkuin äidillä, meneppä mummilta kanssa pyytämään etta näyttämää puseron alle. huhu olitiin äitini kanssa ihan noloina. Sit hän kyselee 4 vuotiaaltta niin että tämäkin ärsyyntyy " Oletko sä äidin taikka mummin (äitini ) vauva ? oletko vauva ?
Molemmat lapset syntyivät keisarileikkuksessa ja kun tulivat silloin sairaalaan katsomaan niin molemmilla kerroilla anoppi nosteli peittoa ja housujani ja sanoi" millainen arpi siitä sit tuli oikein ? Nolotti kun siinä mun alapäätäni tuijotti ja appi vieressä.
Sanoi mulle myös että kun me mentiin naimisiin niin menetin heti ulkonäköni! ( leikkautin hiukseni lyhkäsekssi )
Äidilleni jolle soitteelee monta kertaa viikossa ja joka käy myös asioilla anopin puolesta hän on monesti sanonut että poikansa elää tossun alla.Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. kahvipöydässä hän sanoi toissa päivänä pojalleen että mene töihin jollet kestä lapsesi huutoa ja töissä saat olla ilman että eukko määrää. Lapsi huuteli ruoka suussa päydässä ja kiellettiin tekemästä niin .Anopin vastaus oli toi ja että antaa nyt tytön laulaa on niin pieni vielä vähän aikaa.
Eka lapsemme ollessa 4 kk, antoi hänelle kääretorttua suuhun. huomasin vasta lapsen kakoessa. Raukka kun ei olut vielä saanut kuin vähän soseita maistettavaksi. Mieheni. sanoi asiasta ja 3 kk meni ettei anoppia meillä silloin näkynyt,
Anoppini ei osaa hoitaa raha asioitaan, mieheni joutuu ostelamaan hälle ruokaa usein kun hällä rahat loppu. Silmälasit anopin piti ostaa ja sit osti kahdet 600 e lasit kun poikansa lupasi joululahjaksi maksaa ne.
Toisaalta säälin häntä kun sairas ja aika yksin on. On ystäviä kuitenkin. Mutta mä en jaksa / halua nähä häntä edes lasten takia koska minusta hänestä ei ole mitään iloa lapsillemme. Noin outoa ihmistä en ole iknä nähnyt.Kasvaessaan lapset toki saavat itse päättää miten paljon ovat tekemisissä mammansa kanssa.
Mutta kun mamma ei osaa tehdä mitään lasten kanssa. Ei ole koskaan lukeut heille, pelannut heidän kanssaan taikka siis yhtään mitään.
Nostelee pöydälle istumaan kahvipöydässä, lasten olessa pienempiä . Herkkuja ois pitänyt antaa jo reippaasti alle 1 vuotiaalle. Toivat aina karkkeja, shipsejä keksejä isoja määri lapsille kun appi vielä eli ja kaikenlaista krääsää. kerran antoi leikkiin teräviä vieheitä otettiin pois.
Mitäs mieltä olette ? Pitäsikö nähä useammin lasten takia? On kuitenkin isoäiti??

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mvnbh

      No haluaako anoppi edes nähdä lapsia? Kuulostaa vähän siltä, ettei ainakaan pieniä lapsia pysty antamaan hoitoon hänelle. Ehkä hänellä on jokin muistisairaus, mikä vaikuttaa käytökseen? Jos tuntuu, etteivät lapset ole turvassa, niin eihän silloin voi lapsia antaa.

      Jos jokin asia on sopimatonta, niin silloin asiasta pitää sanoa suoraan. Kieltämättä aika erikoiselta kuulostaa tuo peiton nostelu synnytyssairaalassa. Jos kerran olet hoitoalalla niin ehkä auttaisi, jos suhtaudut samoin kun sopimattomasti käyttäytyvään potilaaseen, ystävällisesti ja jämäkästi.

    • 84521

      Vaikuttaa että kyseessä henkisesti sairastunut ihminen. Jos näin on niin ei hän sille mitään voi. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Älä ole niin herkkänahkanen vaan ota huumorilla. Muista että me jokainen ollaan täällä omanlaisiaan. Ja jokainen on kuitenkin ihmisenä ainutlaatuinen.
      Ja et voi syyttää häntä siitä että halus niin kalliit lasit. Miksi miehesi ei sanonu minkä hintaset saa valita. Eli miehesi vika.
      Pidä huoli että hän ei hoida lapsiasi jos kerran ei siihen kykene. Ja voit selittää asian lapsillesi kyllä lapsi tajuaa tilanteen kun kerrotte että mummi on sairas. Ja ette missään nimessä saa haukkua häntä tai puhua pahaa lasten kuullen. Heillä on oikeus luoda oma suhde isovanhempiinsa.

      • masentavaa

        kiitos viesteistä,.
        Olen yittänyt suhtautua kuin asiakkaaseeni, mutta se jostin syystä vaikeampaa. Vaikeatkin asiakkaat tuntuvt paljon helpommilta kuin anoppini vaikka asiakkaita näen useammin.Koitan aina unohtaa hänen sanomisensa mutta kylä ne jää vaivaamaan.
        ja noista laseista , oli jo valinnut ne ja valitti sitten ettei ole rahaa maksaa. Tiesi varmaan poikansa sit maksavan ja niinhän poika teki. Nyt saa maksaa ruokatavaroitakin kun ei ole rahaa, Päätettiin että nyt loppuu maksaminen. Menee rahaa ihan omiinkin juttuihin tarpeeksi ja kyllä aiukuisen ihmisen pitää oppia käyttämään rahaa niin että pärjää. ( aina tuhlannut turhaan, kämppä täynnä uusia ja vanhoja tavaroita, vaatteita joira ei ikinä käytä. Onnex ei enää käy Tallinassa tuhlaamassa.
        Lasten kuullen emme häntä hauku ja samaa mieltä että lapset saavat itse päättää millainen suhde heillä tulee isompana olemaan.
        Hoitoon emme lapsia koskaan hänelle anna, eikä hän pystyiskään kipeiden polvien ja lonkan takia heitä hoitamaankaan. Eivätkä lapset haluakkaan hänen luokseen. Hänellä myös huono kuulo ja ei kuule mitä lapset sanovat.
        ei ole muistisairautta, tunnistaisin kyllä alan ihmisenä. On vaan kovin katkeroitunut ja toisaalta ymmärrän, on niin paljon sairauksia. tosin itsellänikin on ollut kaikkea ikävää vuosien varrella, mutta ei silti kohtele ihmisiä kaltoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe