Mitä mieltä olette ateisteista?

tlrk

Millaisen kuvan olette saaneet ja mitä ajattelette heistä?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääosin tavallisia ihmisiä hyvine ja kenties huonoinekin puolineen. Ihan kuten ihmiset yleensäkin.

    • uskon.saa.pyytävä

      Että he eivät ole löytäneet "syvempää" totuutta, vaan elävät siinä tyhjässä ja kolkossa tavallisessa maailmassa ilman Jumalaa.

      • satujahve

        Tätä syvempää totuutta etsiettään, läpi historian ihmiset ovat 'löytäneet' noin 500 000 eri jumalaolentoa :)

        Piilostahan nämä puoli miljoonaa jumalaa nykyään leikkivät; ei näy zeusta, ei thoria, ei allahia, ei jeesusta, ei brahmania ei niin yhden yhtäkään jumalaa :)


      • Maat_Diosa

        Katsos kun tehtyä ei saa tekemättömäksi, ja seurauksella on syynsä, ihan niinkuin sinä kuksit ja jonain päivänä muksusi iloitsee, on maailmakin saanut alkunsa jostakin! Siksi jumala on aivan kuin huolehtiva isä tai äiti, asia on ainakin minulle selvää, asian voi esittää näinkin. Aivan yhtä hyvin voidaan sanoa, että jumala vain on kaikkialla, ja että hänetä on lähtöisin kaikki, ja että kaikki alkoi kaaoksesta, josta tuli järjestys. Kaikki edellinen on tiedetty aikaa sitten.......Tai että Jumala on kuin Aurinko ja hyvä isä samassa persoonassa joka antaa hyvää kaikille eikä ole syyttä eikä pitkään vihainen......

        Maat-Diosa

        (Jumalaa on varmaan siksi vähän vaikea huomata, että insinööri pystyy kyllä luomaan mielikuvitusmikropiirinkin, mutta mielikuvitusmikropiiri ei aina huomaa Jumalaa...... luvalla lisätty huomautus...... ..... ..... . .) (Eipä muita)... .


      • fda

        Mistä ihmeen mielikuvitusmikropiiristä puhut? Ilman mikropiirejä et pystyisi tänne kirjoittamaan.


      • asdfdsfsdf
        Maat_Diosa kirjoitti:

        Katsos kun tehtyä ei saa tekemättömäksi, ja seurauksella on syynsä, ihan niinkuin sinä kuksit ja jonain päivänä muksusi iloitsee, on maailmakin saanut alkunsa jostakin! Siksi jumala on aivan kuin huolehtiva isä tai äiti, asia on ainakin minulle selvää, asian voi esittää näinkin. Aivan yhtä hyvin voidaan sanoa, että jumala vain on kaikkialla, ja että hänetä on lähtöisin kaikki, ja että kaikki alkoi kaaoksesta, josta tuli järjestys. Kaikki edellinen on tiedetty aikaa sitten.......Tai että Jumala on kuin Aurinko ja hyvä isä samassa persoonassa joka antaa hyvää kaikille eikä ole syyttä eikä pitkään vihainen......

        Maat-Diosa

        (Jumalaa on varmaan siksi vähän vaikea huomata, että insinööri pystyy kyllä luomaan mielikuvitusmikropiirinkin, mutta mielikuvitusmikropiiri ei aina huomaa Jumalaa...... luvalla lisätty huomautus...... ..... ..... . .) (Eipä muita)... .

        Tuo purkaus ei tainnut tulla ihan selvästä päästä...


      • näin-sen-näin
        Maat_Diosa kirjoitti:

        Katsos kun tehtyä ei saa tekemättömäksi, ja seurauksella on syynsä, ihan niinkuin sinä kuksit ja jonain päivänä muksusi iloitsee, on maailmakin saanut alkunsa jostakin! Siksi jumala on aivan kuin huolehtiva isä tai äiti, asia on ainakin minulle selvää, asian voi esittää näinkin. Aivan yhtä hyvin voidaan sanoa, että jumala vain on kaikkialla, ja että hänetä on lähtöisin kaikki, ja että kaikki alkoi kaaoksesta, josta tuli järjestys. Kaikki edellinen on tiedetty aikaa sitten.......Tai että Jumala on kuin Aurinko ja hyvä isä samassa persoonassa joka antaa hyvää kaikille eikä ole syyttä eikä pitkään vihainen......

        Maat-Diosa

        (Jumalaa on varmaan siksi vähän vaikea huomata, että insinööri pystyy kyllä luomaan mielikuvitusmikropiirinkin, mutta mielikuvitusmikropiiri ei aina huomaa Jumalaa...... luvalla lisätty huomautus...... ..... ..... . .) (Eipä muita)... .

        >> Aivan yhtä hyvin voidaan sanoa, että jumala vain on kaikkialla, ja että hänestä on lähtöisin kaikki, ja että kaikki alkoi kaaoksesta, josta tuli järjestys. <<
        Tuo kuullostaa kovin panteistiseltä jumalalta.
        Mitä virkaa on muka jumalla, jolla ei ole mitään virkaa. Tuo kuullostaa lähinnä epätoivoiselta roikkumiselta jossain abstraktissa jumalkäsityksessä, mistä itse jumala on kuitenkin poistettu.


    • pelottaa

      Ateisti on sellainen jota ihmisten keksimät lukemattomat mielikuvitusolennot ei ole saanut valtaansa. Jos joku niistä olisi totta niin se järjestelmä olisi koko maailmassa voimassa. Sellaista vaan ei ole. Minä olen suomalainen. Uskon Ukko Ylijumalaan. Jonkun pienen aasialaisen paimentolaiskansan jutut jätän omaan arvoonsa. EU:ssa on yli 500 miljoonaa henkeä. Luulisi löytyvän omasta maanosasta järkevämpi palvottava niille jotka eivät itse pärjää.

    • Vaikkeiuskoisi

      Jokainen tekee parhaansa

    • näin-sen-näin

      Itse ateistina sanoisin, että palstoille kirjoittelevat ateistit ovat uskovia keskimäärin analyyttisempiä, itsekriittisempiä, kriittisempiä ja paremmin perillä esim uskonnoista. Mutta on uskovissakin tullut vastaan tohtoritason ihmistä ja silloin juttujen taso on korkea, melkein liiankin korkea.
      Palstalla tilannetta uskoakseni vääristää se, että uskovista äänekkäimpiä ovat juuri uskonsa löytäneet innostuneet karismaatikot, jotka haluaisivat käännyttää koko ihmiskunnan ja ateisteja edustaa usein lahkonsa jättänyt ja ateistiksi päätynyt.
      Jos mennään arkielämään, niin en minä ainakaan tiedä kenestäkään vastaantulijasta onko hän uskossa vai eikö hän ole, jos en kysyisi. Eli se ei näy päällepäin, eikä selviä arkipäiväisessä rupattelussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe