Raskaana 5+1!

FutureMamma

Jes! Sain siis tietää olevani raskaana 5 1 tänään :)
Mutta täällä paikkakunnalla kaikki tuntee toisensa niin ei kehtaa kauheena kysellä vertaistukea, joten jos joku täällä vastaisi.
Olen siis nuori terve normaalikokoinen nainen. Nyt ihan kamala nälkä ja tunne että vessassa pitäs käydä koko ajan. Kroppakin on ollut lämmin nyt viikon ja huimaa välillä. Onko nää ihan normaaleita vai jotain mun mielen kehittelemiä oireita?
Eka neuvola-aikakin on varattu. Pitääkö siihen varautua? Aika vaan annettiin eikä muuta.
Kertokaa omia kokemuksia hyviä ja huonoja ja mitä on odotettavissa! Koska alko pahoinvointi jne? :))

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauva2016

      Olin raskaana tänä keväänä, esikoista odotin. Ultrassa selvisi että sikiö oli kuollut rv 8 0. Mutta ei siitä sen enempää..

      Oireet mitä kerkesi olla: rintojen arkuus ja kasvu, hirveä väsymys, ruokahaluttomuus (ei siis tehnyt juuri mitään mieli, kaikki ällötti). Hmm.. Mitähän muuta oli. Niin ja vihlaisevia kipuja jos nukkuessa käänsi kylkeä ja muutenkin päivisin kohdun kasvukipuja. Että kyllä niitä oireita oli jo ihan alussa. :)

      Ekassa neuvolassa kerettiin käydä, otin siis mieheni mukaan. Siellä vaan mitattiin B-hb, rr, paino jne.. sykkeitä ei kuunnella ekalla neuvola käynnillä. Ja saat mukaasi paljon esitteitä! Varattiin aikaa äitiyspolille ultraan jne. Aika tylsä se eka käynti, vaikka jännittävää olikin :)

      Söin ja syön edelleen (koska yritys päällä) foolihappoa, raskausajan omega3, raskausajan multivitaa ja neuvolasta käskettiin syödä myös kalkki lisää, koska en käytä juuri ollenkaan maitotuotteita.

      Ota selvää mitä ei saa syödä: esim kala on aika rajoitettua, kofeiinia ei saa nauttia paljoa, ei saa syödä a-vitamiinia sisältäviä ruokia jne. Niitä on paljon. :)


      Yritys on nyt päällä koko ajan, toivotaan että seraavalla kerralla päästään loppun asti ja sinulle myös paljon onnea! :) Koskas on la laskurin mukaan?

      • FutureMamma

        Hei!
        Kiitos vastauksesta :)
        Voi oon pahoillani! Itelläkin kaks keskenmenoa jo takana, edellisestä 9kk. toivon suuresti että nyt selviäisi!

        Ostin apteekista niitä Mama vitsailua:)
        Laskettu aika olis 26.1 kuulemma ! Alkuvuoden vauvaa pukkaisi siis toisin kun vanhempansa!

        Onnea Teille yritykseen!<3


    • jnncgkv

      Hei! Itse olen rv 14 2 tällä hetkellä ekoina oireina oli: rintojen arkuus, finnien ilmestyminen otsaan, vessassa ramppaaminen ja palelu, eli oireesi kuulostaa normaalilta :) Nyt tällä viikolla vasta iskenyt armoton väsymys ja äklötys ruoka ruokaa kohtaan , hedelmiä voisin taas napostella ihan koko ajan.. sama kyllä oli edellisessä raskaudessakin :)

      ekalla neuvola käynnillä täällä käydään läpi omat miehen ja sinun suvun taudit (sokeri yms.), kerrotaan mitä ei saisi syödä, kysellään vointia, määrätään veri ja pissakokeet, laitetaan lähete ultraan yms. Pääsee vähän tutustumaan minkälainen neuvola hoitaja on teille määrätty :) tsemppiä odotukseen!

      • FutureMama

        Kiitos vastauksesta ja ihania uutisia teiltä :) Onnea sullekin tulevasta pikkusesta!
        Muullakin tuli pieniä finnejä otsaan! Ajattelin et me tuli koska yks yö en pessy meikkejä mut haha eikai sitten!
        Välillä tuntuu ku alkais menkat, tosi kovaa puristaa vatsalla ja alaselässä.. Toiv normaalia Sekin..
        ❤️


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe