Tupakkavero

Nikotinisti

Aloitin tupakoinnin jo 70 luvulla elikkä olen voimakkaasti riippuvainen.Nyt hallitus korottaa tupakkaveroa roimasti.Mikäs se on kororotellassa kun ei itse polta.Riippuvuus on sairaus,eli valtio kuppaa sairailta.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäaikaisterve

      Minä aloitin tupakoinnin vuonna 1963 ja lopetin vuonna 1978. Viisitoista vuotta polttelin toista askia päivässä enkä tuntenut itseäni mitenkään sairaaksi. Tupakomattomuutta on kestänyt 37 vuotta, jona aikana olen jättänyt ostamatta savukkeita 120 000 euron verran tämän päivän hinnalla laskettuna. Tällä hetkellä tupakoinnin vuosikuluni olisivat noin 3300 euroa. Johan sillä muutaman ulkomaanmatkan vuodessa tekee. Pääsiäisenä olin Venäjällä ja ainakin kaksi matkaa teen vielä tänä vuonna Välimeren seudulle. Eläkeläisenä ehdin matkustelemaan ja tähän mennessä olen vieraillut 24 Euroopan maassa ja monissa niistä useaan kertaan. Kannatan tupakkaveron nostamista todella roimasti.

    • tuprahdus

      Suosittelen tupakointia kaikille, siitä tulee eri hyvä olo!

      • pitkäaikaisterve

        Ja muhkeat tulot veroeuroja valtion kassaan! Niitä tarvitaan. Koska vero on noin puolet myyntihinnasta, olen jättänyt maksamatta tupakkaveroja 60 000 euroa elämäni aikana. Sillähän saa jo jonkinmoisen auton. Sillä ajellessa tulee myös eri hyvä olo.


    • Nikotinisti

      Minä en omista autoa,joten bensiiniveroa voi nostaa roimasti.

    • KöhKöh

      Samaten tupakasta aiheutuvan keuhkosyövän ja keuhkoahtauman hoidot tupakoitsijan itsensä maksettavaksi!

      • mieti.sitä

        Voisiko myös sinun aivovaurion laitaa maksuun, omasta kukkarosta


      • Bicycle

        Kuin myös läskisoosin syöjien aiheuttamien sydän ja verisuonitautien hoidot itsensä maksettavaksi.On aivan turhaa pelkästään syyllistää tupakoitsijoita epäterveellisestä elämäntavasta


      • rotestimökinpoika
        Bicycle kirjoitti:

        Kuin myös läskisoosin syöjien aiheuttamien sydän ja verisuonitautien hoidot itsensä maksettavaksi.On aivan turhaa pelkästään syyllistää tupakoitsijoita epäterveellisestä elämäntavasta

        Tupakointi ei ole välttämätöntä, syöminen on. Jos jättää tupakoimatta ei kuole, pitemmän aikaa syömättä niin alkaa jossain vaiheessa heikottaa.


      • Bicycle
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Tupakointi ei ole välttämätöntä, syöminen on. Jos jättää tupakoimatta ei kuole, pitemmän aikaa syömättä niin alkaa jossain vaiheessa heikottaa.

        Jos pitäisi valita niin valittsisin ruoan,tietysti.


    • suominousuun

      Tästä on hyötyä trokaille jotka käyvät venäjällä tankkaamassa 5 eurolla saa kartongin tupakkaa ja myyn sen 35 eurolla eteenpäin,saan sillä melkein 40 litraa polttoainetta..sama tahti jokapäivä...

    • kierrätys

      Tupakka ja viina ja villit naiset on joidenkin pahe eli paheiden määrä taitaa olla vakio sanoi aikanaan mies, joka laitto pari naista kierrätykseen ja otti valkaisemattoman

    • pieleenmenee

      Uusi hallitus meinaa alentaa uusien autojen verotusta,mutta nostaa autojen käyttömaksuja ja tietenkin vanhojen autojen verotus kiristyy. Täällä lähes kaikki joutuu ajelemaan vanhoilla autoilla ja kaiken lisäksi pakon edessä,koska joukkoliikennettä ei ole. Syrjäkylien vähävaraiset asukkaat joutuu taas kulujen maksajiksi lisäverojen muodossa.

    • ihanaaoloa

      Tupakasta vaan tulee niin eri hyvä olo!

      • tupakoimaton

        Minä olen ostanut tupakkarahoilla jo monta autoa. Aina on vaan tullut eri hyvä olo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe