Kroonistuminen ??

elämänhylkimä

Elikkä mulla on ollut jo vuosia ahdituneisuutta ja siitä johtuvaa masennusta.
Viimeiset 1,5 vuotta elämästäni on ollut ihan kamalaa. Kaikki alkoi siitä että en pystynyt olemaan töissä. Ahdisti ihan hirveästi. Siis niin paljon että olin ihan millin päässä siite etten pistänyt itseäni narun jatkoksi. Tosin olin koeajalla jolloin irtisanoutuminen oli helppoa. Olin niin ahdistunut ettei muuta tietä ollut. Tämän jälkeen kaikki tutut yms alkoivat sättiä. Olin laiska ja ties mitä kun en työhön pystynyt. En pystynyt kertomaan että kaikki johtui sietämättömästä ahdistuksesta. Kukaan ei edes huomannut että painoakin putosi kun yritin ja yritin sen 6 viikkoa väkisin.
Nyt tämä työstä luopuminen ja kaikki sanat joita sukulaiset ym sanoneet poistu päästäni. Haluaisin mennä töihin ja olla kuten muut mutta en enää uskalla oli tuo viimeinen kokemus sellainen jota ei ihan hevillä unohda. Tosin alani työpaikkailmoituksia ei kauehasti tulekkaan. Mutta en pääse eroon tuosta mitä tapahtui 1,5 vuotta sitten. Se vaivaa mua edelleen päivittäin ja aina kun jokin asia muistuttaa niin ahdistus senkun nousee.

Olen käynyt terapiassa, syön lääkkeitä joten siihen ei tarvitse patistaa. Lisäksi tämä ei hoidu sillä että lopettaisin lääkkeet ja alkaisin liikkumaan. Liikun päivittäin 10-15km kävelle/juosten. En myöskään omista autoa joten hyötyliikuntaakin tulee lähes päivittäin edellä mainitun lisäksi.Käyn myös kuukausittain keskustelemassa mutta kunnan määrämä mielenterveyshoitaja ei oikein tajua minua.

Olen yrittänyt ja yritän. Jostain joskus luin, että jos ei pääse ahdistuksesta puolenvuoden sisällä se voi jäädä ns. elämään mieleen. Eli aivot eivät enää ns. palaudu tilaan jossa ahdistus ei enää ole läsnä. Vaikka minullakin on kaikki jo noinkin pitkän ajan takaa silti tunnen ahdistusta päivittäin. Välillä se yltyy siihen että otan rauhoittavan välillä taas pärjään ilman joskus jopa useamman päivän. Onko tämä ahdistuneisuus jäänyt osaksi minua ?? onko ehkä parempi sitten siirtyä vihreämmille niityille kun ei tätä ihmis eloa oikein jaksa. Tämä raastaa niin paljo ja niin SYVÄLTÄ

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ringman55

      Lääkärit / psykoterapeutit, joita tapaat, tai joita et ole vielä tavannut, ovat parempia auttamaan sua ahdistuksen hoidossa kuin me, joilla ei ole mitään vastuuta neuvoista, mitä annamme nimimerkin takaa. Käyt jo terapiassa, saat jo koulutetun lääkärin määrittelemää lääkehoitoa ja kerrot liikkuvasi päivässä enemmän kuin suurin osa suomalaisista. Ainoa, mitä tässä voi suositella, on terapeutin vaihto, jos ahdistus vain jatkuu ja pahenee.

      Miten sä kuvailet ahdistumiskohtauksiasi tai -päiviäsi? Tuleeko sulle sellainen olotila, että nyt kaikki kaatuu päälle vaikka sulla ei oikeastaan olisi mitään edes kesken joka voisi kaatua? Vai onko se jokin ihminen, tilanne tai paikka? Mietin, onko sun ahdistumiskohtaukset henkisiä vai fyysisiä, koska jos ne on henkisiä, niihin on laukaisija, johon voi puuttua terapialla. Jos ne on fyysisiä, sun aivojen kemia on sotkussa ja siihen auttaa vain ruokavalio, lääkkeet tai elämäntapojen muuttaminen toisenlaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe