Toimeentulo tuki kesälomalla

Persaukinen1123

Elikkäs kesäloma alkaa ja kela eikä pankki enää maksa opintotukea/asumistukea eikä opintolainaa.
Kesätöitä täältä ei saa tosiaankaan ja olen kyllä niihin hakenut.
Olen kesäloma persauki eikä tuloja tule mistään.
Vuokrani on 365€/kk sähkö n50€
miten ihmees maksan tämän?
Toimeentulotukea olen opiskelu aikana saanut hikiset 20€ mutta sossu kyllä on sähkön maksanut onneks.
Kesälomalla ei ole mitään tuloja joten miten tämä onnistuu?
Sosiaalityöntekiä nr 1. sanoi että joudun kirjaamaan itteni työttömäksi ja sitten niitten kautta hakemaan rahaa.
Sosiaalityöntekijä nr 2. sanoi että jos olen hakenut mutta en ole päässyt ni he ottavat tietyn prosentin jotain korvausta jostain. En ymmärtänyt itsekkään mitään siitä koska kaikki muutenkin tehään niin monimutkaiseksi.
Olen myöskin ulkomaalainen,
Haenko normaalisti toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulle ja tuloiksi laitan 0€ ja menoiksi 365€ vuokraa?
Eikö vapaata rahaa pitäisi jäädä myöskin jotain 400€ ihmisellä käteen?
Ja kesäloman aikana tuota opiskelia lomaketta ei tarvii täyttää toimeentulo tukea hakijessa?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jykyf

      Tarkennus: Et saa opintolainaa, koska olet jo nostanut kaikki tämän lukuvuoden lainat vai et saa opintolainaa, koska kuvittelet ettet enää voi sitä kesän aikana nostaa, vaikka sitä olisi vielä lukuvuodelta nostamatta määrä x?

      Tarkennus 2: Tarkoitatko oikeasti asumistukea vai kenties asumislisää? Asumistuen maksamiselle ei nimittäin pitäisi olla mitään estettä kesällä, jos ei ole muunakaan aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe