eikö jo saatas pois nään palkaliset katkot,miestä voi pitää kiinni työssä päivässä vaikka 12 tuntia mutta työaikaa on 7 tuntia.Millä muulla alalla tämmöstä on?Nämä pois niin se lisäis työlisyytäkin.AKT NYT NEUVOTELEE.Tasa-arvo suomeen tässäkin asiassa:
ootos tunnit
35
<50
Vastaukset
- AjatteleeErkki
Ammatinvalintakysymys !
- kgkdkgjdk
Niin... Eli mielestäsi sulle pitäisi maksaa täysi palkka siitä että puristelet muniasi päivätauolla...niinkö?
- jaska26
aika härskisti yritykset käyttää näitä katkotunteja,sano millä muualla alalla on samanlaista.Lähet aamulla töihin klo6.00 ja tuut klo 19.00 työ tunteja 8.15.Haloo
- Alavaihdettu
Jaska on oikeassa. Millään muulla alalla ei moista ole. Työaika max 8 tuntia päivässä. Virolaiset on asia erikseen. Niille ei tartte maksaa kuin 8 tunnista ,mutta tekevät käytännössä 13-16 tuntiakin samalla taksalla.
- ddddlfkdjfdj
Palkalliset tauot tulisi laskea työaikaan, jottei työsidonnaisuusaika kasvaisi järjettömäksi.
- Yli80Kerralla
Ja palkattaisi lisää kursseilta työlääsii
Yli80Kerralla kirjoitti:
Ja palkattaisi lisää kursseilta työlääsii
Joo näin jollei muuten kohtuullisella ajalla (8 tunnin työaika riitä).
- luonnont.kandidaatti
Vai ei ole millään muulla alalla palkattomia katkoja. Hei, ottakaa asioista selvää. Esimerkiksi kauppaoppilaitoksen tuntiopettajalla voi olla tunti 9.00-9.45, sen jälkeen
palkatonta taukoa 9.45-13.15, sen jälkeen tunnit 13.15-14.00 ja 14.15-15.00. Hän saa palkan KOLMESTA OPETUSTUNNISTA.- Logistiikan_Ope
Joo tiedossa on.
Itsekin olen opettanut AMK:saa ja nuo ylläkuvatut tunnit ovat ihan arkipäivää.
Tosin ainakin mulla oli tuntipalkka 42,50€ / 45min oppitunti.
Mutta ei se sitä todellisuutta poista että palkattomia taukoja on joka ainoa päivä.
Paljon mielummin itsekin ottaisin noita 45 min opetustunteja 8 putkeen.
No tietenkin kun taloudellinen tilanne on nyt mikä on niin ei voi edellyttää että tekemättömästä työstä maksettaisiin. Se olisi kaikkien bussisuhareittenkin kyllä hyvä ottaa huomioon.
Mutta tosiaan, ette ole ainoita joilla on palkatonta taukoa että lopettakaa se turha rutiseminen. - nopeastipois
Logistiikan_Ope kirjoitti:
Joo tiedossa on.
Itsekin olen opettanut AMK:saa ja nuo ylläkuvatut tunnit ovat ihan arkipäivää.
Tosin ainakin mulla oli tuntipalkka 42,50€ / 45min oppitunti.
Mutta ei se sitä todellisuutta poista että palkattomia taukoja on joka ainoa päivä.
Paljon mielummin itsekin ottaisin noita 45 min opetustunteja 8 putkeen.
No tietenkin kun taloudellinen tilanne on nyt mikä on niin ei voi edellyttää että tekemättömästä työstä maksettaisiin. Se olisi kaikkien bussisuhareittenkin kyllä hyvä ottaa huomioon.
Mutta tosiaan, ette ole ainoita joilla on palkatonta taukoa että lopettakaa se turha rutiseminen.Huom tuntiopettajalla, mutta ei vakituisilla opettajilla, bussinkuljettajilla on sen sijaan vakituisillakin jatkuvasti nämä odotustunnit ja sen opettajan tuntipalkka on 3,5 kertaa korkeampi kuin bussinkuljettajan. Olin itse autoalalla tuntiopena kurssikeskuksessa, laman takia hommat loppuivat, nyt vihonviimeistä hommaa bussin ajoa pienellä palkalla ja suden työvuoroilla, päivät pitkiä kuin nälkävuosi.
- heinytihanoikeesti
Kuka käskee olla huonopalkkainen bussikuski.
Miksi et lue itseäsi AMK opettajaksi jos se niin helppoa on. Yleensä hyvä palkka tulee vastuusta ja ammattitaidosta. Bussinkuljettaminen: viikon kurssi ja valmis oot, eli tuokin palkka minkä siitä nyt saa on vaativuuteen nähden ainakin tuplat mitä sen pitäisi olla. Jokainen meistä nyt osaa autoa ajaa ja myydä sen 3,00€ kertalipun. Lippulaitteessakin pitää osata oikein yhtä nappia painaa että lippu tulostuisi. Ai hurja, ai hurja. - Prööötti
Kun vaan ei osaa ja sen huomaa joka ainut päivä.
- Reuho-Jari
heinytihanoikeesti kirjoitti:
Kuka käskee olla huonopalkkainen bussikuski.
Miksi et lue itseäsi AMK opettajaksi jos se niin helppoa on. Yleensä hyvä palkka tulee vastuusta ja ammattitaidosta. Bussinkuljettaminen: viikon kurssi ja valmis oot, eli tuokin palkka minkä siitä nyt saa on vaativuuteen nähden ainakin tuplat mitä sen pitäisi olla. Jokainen meistä nyt osaa autoa ajaa ja myydä sen 3,00€ kertalipun. Lippulaitteessakin pitää osata oikein yhtä nappia painaa että lippu tulostuisi. Ai hurja, ai hurja.Ai "jokainen meistä osaa ajaa autoa". Hei, tunnen henkilöitä, joilla hyvä koulumenestys, mutta jotka eivät ole saaneet autokoulua suoritettua. ERI IHMISET OSAAVAT ERI ASIOITA. On ihmisiä, jotka osaavat ajaa autoa. On ihmisiä, jotka osaavat derivoida funktioita. On jopa ihmisiä, jotka osaavat derivoida funktioita, mutta haluavat toimia bussikuskin työssä, koska kokevat bussinkuljettajan työn mielekkääksi.
Tiedoksi: Bussikuskin palkka on hyvä, ainakin parempi, kuin jotkut bussikuskit väittävät sen olevan. - Alavaihdettu
No mihin vertaa. Työn määrään , sidonnaisuuksiin ja vastuuseen nähden häviävän pieni.
- enookuski
heinytihanoikeesti kirjoitti:
Kuka käskee olla huonopalkkainen bussikuski.
Miksi et lue itseäsi AMK opettajaksi jos se niin helppoa on. Yleensä hyvä palkka tulee vastuusta ja ammattitaidosta. Bussinkuljettaminen: viikon kurssi ja valmis oot, eli tuokin palkka minkä siitä nyt saa on vaativuuteen nähden ainakin tuplat mitä sen pitäisi olla. Jokainen meistä nyt osaa autoa ajaa ja myydä sen 3,00€ kertalipun. Lippulaitteessakin pitää osata oikein yhtä nappia painaa että lippu tulostuisi. Ai hurja, ai hurja.missäs saa viikossa bussikortin??urpo.
- Suominousuun
Linja-autonkuljettajien palkoista puolet maksaa yhteiskunta joukkoliikennetukena jo nyt. Sitä varten otettu velkaa jo miljardeja. Pitäisi älytä olla jo hiljaa ja tehdä vaan työnsä.
Demarien suosikit nostavat jo enemmän tukia, kuin maajussit, eikä heillä edes Pekkaspäiviä tai arkipyhäkorvauksia, ainoastaan nollatunti sopimus.
Lopettakaa ruikutus jo ihmeessä, Kreikka on liian hyvä esimerkki etujen jakamisesta verovaroilla.- vaihdalevyä
Älä puhu p.askaa
- Mittatäynnä
Tavallisen vähän seuraat asioita, ellet tiedä että valtiolla on velkaa jo 100 miljardia ja kunnilla lisää. Suuri osa on kertynyt erillaisista tuista.
Suomessa on lomailtu jo pitkään velaksi ja juuri yhteiskunnan työntekijöiden toimesta.
Demari paskat palkkioviroisaan, pitäköön nyt kerrankin suunsa kiinni. - vaihdalevyä
Siis mieti vielä ensimmäistä väitettäsi.
- dkngiin
Minkälaista tukea linja-autoyhtiöille maksetaan? Kaupungit ostavat kyllä
liikenettä kaupunkilaisten joukkoliikennetarpeen tyydyttämiseksi, mutta ei sitä tukea makseta.
Ihan samoin kaupunki ostaa perunoita perunatukkurilta ja polttoainetta lämpövoimalaan; ovatko nekin yhteiskunnan tukea?
Lipputuki taas on yhteiskunnan käden ojennus meille kansalaisille, ei linja-autoyhtiöille.
Linja-autoyhtiöt antavat opiskelija- ym. alennuksia omasta pussistaan. - popofdj
Niinhän ne väittää, että maataloustukikin on oikeasti tukea kuluttajille eikä suinkaan maanviljelijöille. Kas kun sen avulla ruokaa voidaan myydä halvemmalla. Kukaan ei ota kantaa siihen miksi vaikkapa ruotsalaista maitoa, jota tuetaan murto-osa Suomeen verrattuna, saa ihan yhtä halvalla. Kyllä se maataloustuki on tukea maanviljelijöille, joiden toiminta on kannattamatonta, ja lipputuki on tukea linja-autoyhtiöille, joiden toiminta on kannattamatonta.
Kannattavan toiminnan raja menee kyllä jossain ja se olisi markkinaehtoisesti löydettävissä. Se vain voisi tarkoittaa sitä, että Suomessa ei enää esim. pidettäisi lehmiä Tampereen pohjoispuolella tai että paikallisliikenteen bussi ei kulkisikaan kuin neljä vuoroa päivässä. Tähän ei ole haluttu mennä ja niinpä kannattamatonta toimintaa tuetaan maaseutupolitiikan ja peruspalveluiden nimissä.
Henkilökohtainen kantani on, että maataloustuesta tulisi luopua, mutta paikallisliikenteen tukeminen on perusteltua riittävän urbaanissa ympäristössä.
- huonojaesimerkkejä
Kuntatyöntekijöiden palkka maksetaan kokonaan verovaroista Pitääkö nyt pienipalkkaisten vielä alentaa palkkaansa että noustaan taas tästä lamasta?
- Arikähärä
Maksetaanko ootostunteja työkkärissä notkumisesta sekä sossussa venaamisesta ?
- oiutgvbnkg
Kähärä eikö tällä poistolla saatas alalle lisää työpaikkoja.
- Oleg-Eestista
oiutgvbnkg kirjoitti:
Kähärä eikö tällä poistolla saatas alalle lisää työpaikkoja.
Mita se Kahara oikein pottuilee, kylla ootostunnit poistamalla saisi lisaa tyopaikkoja ja kun tunteja ei lueta tyoaikaan, niin paivat saadaan venytettya kohtuuttoman pitkiksi.
Ootostunnit tyoaikaan kuuluviksi on vahinta mita tehda ja ma tiedan, entisaikaan ei maksettu mitaan ja oli jopa 6 tunnin ootoksia , mutta tahti on nyt toinen ja elamme 2000 lukua, joten olisi aika astua sille, muilla aloilla ei ole tammoisia, vana selva tyopaiva 7,5-8 tuntia.
- slgnksd
No mutta tämähän onkin reipas ehdotus; eli palkalliset katkot muutetaan kokonaan palkattomiksi? Uskon kaikkien linja-autoyhtiöiden ilahtuvan tästä ajatuksesta.
- Alavaihdettu
Mitään katkoja ei tunneta muillakaan aloilla ,vaan työaika yhtenäinen , ainoastaan kahvi-ja ruokatauot välissä ja 8 tuntia max sidonnaisuus. Paitsi no...virolaiset ja polakit yms hömelöt on luku sinänsä ,kun eivät vaadi kun muutaman euron palkkaakaan ja sidonnaisuus 24/7
- kfkenkvnek
Mielellään annetaan ymmärtää, että odotusaika olisi kokonaan palkatonta.
Kuitenkin tunnin palkatonta katkoa lukuun ottamatta odotusajalta maksetaan tuntipalkan verran, tosin lukematta sitä työaikaan.
Eli ilmaiseksi ei kukaan odottele.
Ja näistä odotusajoista voidaan syyttää paitsi aamu- ja iltapäivän suurempia matkustajamääriä verrattuna klo 9-15 määriin, niin myös ammattiliiton kielteistä
suhtatutumista osa-aikaisiin työntekijöihin.
- virolaisetajamaan
On se kyllä rankkaa tuo bussikuskin työ. jaksetaan valittaa jopa siitä että palkka juoksee eikä tarvitse tehdä mitään.
ei muuta kuin potkut perseelle ja virolaiset ajamaan.- Alavaihdettu
Kuljetusfirmat valittavat kuralla olevia taloustilanteitaan ja sitten on varaa istuttaa tavallaan kuin vankeudessa työntekijöitä , vaikka palkallakin ,mutta pelkkä peruspalkka , ei prossatunnit , eikä lueta työaikaan , mutta et vapaakaan ole vaan kökit siellä duunipaikalla ja päivä venyyyyy.....
Kuljetusalalla palkka menee näin:
Työpäivä alkaa kun tulet töihin
Työpäivä loppuu kun lähdet kotiin
Kaikki tällä välillä kerryttää palkkaa, olkoon se sitten odottamista, taukoa, ajamista, lastaamista tms.... Tämä siis KÄYTÄNNÖSSÄ 99% firmoista- pienioikaisu
Ei pidä paikkaansa, ensinnäkin palkaton ruokatauko, joka esim, konttorihomissa on työaikaan kuuluva ja monessa hoitoalan hommassa myös, kuljetusalalla se on siis palkaton, myöskään työaikaan kuuluvia kahvitaukoja ei ole, kuten muissa hommissa.
Linja-autopuolella ruokatauon päälle odotustunteja, joista saa perustuntipalkan(ilman lisiä) mutta se ei kerrytä työaikaa, eli päivä voi olla työaika 8 tuntia ruokatunti 1 tunti päälle 2 tuntia odotustunteja eli 11 tuntia ja tästä työaikaa kuluu 8 tuntia, kun muissa hommissa se on 7-8 tuntia ja piste ja kotiin!!!!!!!
Eli tavallinen ihminen on työssäesim. 8-16, pitää siihen ruokatunnin ja kaksi kahvitaukoa samaan, kuljettaja voi olla työssä 6-18, työaikaa kuluu kuitenkin vain 8 tuntia.- lmglk
Ruokatunti on yleensä palkaton. Toimistossa käytännössä aina eli työaika on 7,5 tuntia, vaikka työpaikalla ollaan 8-16. Ruokatunti voi olla työaikaan kuuluva silloin kun on erityinen syy järjestää se niin, eli kun työpaikalta ei voi poistua. Sairaanhoitajien tessissä tauko on palkallinen kun se pidetään ns. lyhyenä ja ollaan työvaatteissa työpaikalla. Silloin pitäisi periaatteessa olla valmis lähtemään työhön kesken ruokailun, mutta käytännössä näin ei tietenkään tehdä.
Kyllä se olis oikeus ja kohtuus että palkkaa maksettaisiin koko ajalta mitä joutuu olemaan töissä eli siitä kun tulee varikolle ja siitä kun lähtee töistä kotiin
- Karjuheinolasta
Tilausajoeläkeukot odottelee ilmatteeksi. Että ne kehtaakin ! ! !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1441549Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661546En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311272Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä621223- 421075
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100870Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60734Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42667Mikä siinä on, että kun Kokoomus on hallituksessa...
... niin talous menee ihan päin helvettiä? 1980-luku Holkeri, 1990-luku Viinanen, 2008 finansssikriisi Katainen ja nyt O94624