Cymbalta 60mg

jcttttttttt

Millanen lääke toi cymbalta on? :o
Haluisin tietää, ennen ku uskallan ottaa...

6

968

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehto_XXX

      Duloksetiini kuuluu SNRI-luokan aineisiin. Erittäin vahingollinen aivojen terveydelle. Mahdollisia pysyväisvaikutuksia ovat mm. kognition vauriot, tunteettomuus, mielihyväkokemusten katoaminen, PSSD, tuntohäiriöt ja eriasteinen sekavuuden ja epätodellisuuden tunne. Käytetään eniten valittavien ihmisten kemialliseen lobotomointiin. Jos olisin sinun kengissäsi, eeehkäpä jättäisin tällä kertaa väliin ja selvittäisin elämän vastoinkäymiseni huumeetta.

    • totuuslääkkeistä

      Älä usko palstan lääkehörhön manifestia. Cymbalta sopivin itselleni 35 vuotisen lääkekokeilun aikana.

      • avunsaanut

        Samoin minulla, paras lääke kaikista kokeilemistani.


    • Anna_999

      Hei, ajattelin jakaa vuoden käyttökokemukseni Cymbaltasta, joka määrättiin minulle neuropaattisiin kipuihin kipukynnystä kohottamaan. Ennen lääkkeen aloitusta harkitsin ja epäröin pitkään, vaikka en erityisesti uskonutkaan kaikkea pelottelua huonoista kokemuksista joita pääosin netistä voi kyseisen lääkkeen kohdalla voi lukea, -ajattelin, että ihmiste herkemmin lähtevät kritisoimaan asioita kuin kirjoittamaan positiivisista kokemuksista. Lääkäri vakuutti minut lopulta kokeilemaan lääkettä kuukauden ajan, jos siitä ei olisi hyötyä, voisin lopettaa. Aloitin 30mg annoksella joka nostettiin nopeasti 60mg. Ensimmäisen lääkkeen jälkeen tunsin voimakasta pahoinvointia a huimausta noin vuorokauden ajan, ja ajattelin, että en missään nimessä halua totuttaa kehoani näin voimakkaseen lääkkeeseen. Mutta kyseenlaisia haittavaikutuksia ei enää seuraavana päivänä tullut, sen sijaan varsinkin lääkkeen noston 60mg saakka olo oli aamuisin euforinen, ja ihmeekseni pystyin kävelemään kivutta pidemmän matkaa! Lisäksi aloin nautiskella päiväunista, pitkän huonosti nukutun ajan jälkeen. Olo oli leppoinen, aamuisin maailma oli kaunis. Hyvin nopeasti euforinen olo loppui (hyvä tietysti niin!), eli keho tottui lääkkeeseen, päiväunet jatkuivat, joka oli jonkin aikaa mukavaa, mutta pikkuhiljaa alkoi harmittaa jatkuva unentarve ja väsymys. Olen ollut siis väsynyt viimeisen vuoden ajan, näin jälkikäteen ajateltuna. Lisäksi olo oli suurimman osan aikaa vähän sumea, tai ei ainakaan täysin skarppi. Lisäksi näläntunne häiriintyi, olo oli usein pahoinvoiva niin kuin valtavan nälkäisenä on, täytyi opetella katsomaan kellosta koska on aika syödä, oman kehonsa viesteihin ei voinut luottaa. Paino nousi noin kahdeksan kiloa, osittain lääkkeen passivoittavan vaikutuksen vuoksi, olen aina ollut aktiiviliikkuja, mutta cymbaltan ansioista nukuin mieluummin kuin menin kuntosalille. Kilpirauhaseni toiminta heikentyi, nyt lääkkeen lopetettuani toivon sen palaavan ennalleen ilman lääkityksen aloittamista. Kipuni vähenivät, mutta sain uuden sairauden tilalle, onko se sitten terveyttä ja hyvää oloa edistävää. Lääkkeen vähensin ensin 60mg----30mg, ja ensimmäiset 5 päivää olivat todella ikäviä pahoinvoinnin ja huimauksen vuoksi, mutta olo tasoittui sen jälkeen siedettäväksi. Keräsin voimia muutaman viikon ennenkuin aloitin lääkkeen asteittaisen lopettamisen, -aluksi otin 30mg lääkettä joka toinen päivä, sitten joka kolmas, jonka jälkeen lopetin kokonaan. Koko prosessiin meni noin kuukausi, jonka aikana kykemin suoriutumaan työstäni, mutta olo oli todella huono ja epämiellyttävä, välillä myös henkisesti. Nyt olen ollut kaksi viikkoa kokonaan ilman cymbaltaa, ja toivon kilpirauhasen toiminnan palaavan ennalleen ja tämän painon nousun loppuvan, naurun sen sijaan olen jo saanut takaisin, sekä unentarpeeni on normalisoitunut, olen paljon pirteämpi huolimatta siitä että kipuja on taas jonkun verran enemmän. Harmittaa että koskaan aloitin lääkkeen, olisi pitänyt luottaa kaikkiin kirjoituksiin ja varoituksiin cymbaltasta, sekä luottaa omaan intuitiooni. En suosittele cymbaltaa, lopettaminen on ikävää, vireystaso ja into laskee, tajusin juuri että en ole tainnut vuoteen nauraakkaan ääneen, nyt nauru on palannut:-) Olen aika tasainen tyyppi muutenkin, ilman mielialalääkitystäkin. Vielä kerran, en voi suositella Cymbaltaa kenellekkään.

    • Anna_999

      Vielä cymbaltan lopettamisesta, on syytä varautua unettomiin öihin, hikoiluun ja valveuniin... Lääkkeen lopettamisen ajankohta on syytä harkoita tarkkaan!

    • 1996onollutjamennyt

      Aloitin 30mg. kahden viikon ajan ja jatkunut nyt 1/2 vuotta 60mg. Voin vain kehua tuota lääkettä,ei mitään sivuvaikutuksia. Se ensimmäiset kaksi viikkoa oli "sisäänajoa" ja sen huomasin kropassa,tärinää levottomuutta hikoilua päänsärkyä huimausta jne.,mutta olo tasaantui ja oireet hävisivät. Aivoverenvuoto v.1996,keskushermosto ei tykännyt asiasta,monien lääke kokeilujen jälkeen tämä on paras ja todellakin USEITA eri tuotteita olen kokeillut. Kivut säryt on pysyneet poissa. Kovin on yksilöllistä miten mikä ja kenelle mihinkin oireisiin kukin lääke sopii tai ei,mutta itse voin vain olla tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Alkoholia käytän vähän mutta kun käytän niin ei ole ongelmaa duloksetiinin kanssa,päinvastoin,ei ole mitään krapula päänsärkyjä mistä ennen kärsin. Myös unen laatu ja pituus on parantunut kun lääke alkoi toimia. Siis erittäin hyvä lääke minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe