Ootkos menossa/tulossa EL:n liittokokoukseen

pikkuaktiivi

Seinäjoelle? Olen ollut Joensuussa ja Rovaniemellä ja taas olen menossa. On mielenkiintoista kokousohjelman lisäksi tutustua uusiin ihmisiin ja nähdä kokea hyvää maakunnallista ohjelmaa.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämeen_hiras

      Mitä aatemaailmaa se Eläkeläisliitto edustaa, punaista vai sinistä?
      Meikäläinen kannattaa punaista väriä, kunhan se ei vain viittaa vasemmistoon.

      • pikkuaktiivi

        Eläkeliitto on puolueeton. Tässä iässä aatemaailma ei ole tärkeä, vaan monipuolinen toiminta. Olen ollut yhden puolueen jäsen ja siltä pohjalta kuulun kahteen eläkeläisyhdistykseen, eivät ole EL:n jäseniä. Poimin kermat eli pari kokoontumista vuodessa aterioineen.


    • Varma.Koskitar.SE

      En ole tulossa kun en tunne koko porukkaa. Tai edes yhtään sen jäsentä. Enkä yhdenkään eläkeläisjärjestön toiminnasta tiedä muuta, kuin että tansseja näkyvät lehti-ilmoitusten mukaan järjestävän. Vaan kun sekin jäi sattuneesta syystä opettelematta, niin eipä ole ollut tarvetta tuppautua mukaankaan.

      • pikkuaktiivi

        Minusta on ihan kiva olla mukana. Yhdistyksemme ei järjestä tansseja enkä ole muuallakaan käynyt. Meillä on talvisin bingoa ja lautapelejä, kesäisin kenttäpelejä. On risteilyä, teatterimatkoja, saunailtapäiviä. Kirkkopyhäkin jäjestetään. Eikö kukaan ole Sinua kaivellut mukaan, itse olen ollut aktiivinen jäsenhankkija? Nyt en ole hallituksessa.


      • Varma.Koskitar.SE

        Ei ole koskaan kukaan minua yrittänyt värvätä mihinkään mukaan. Pitsi joskus joku maksajaksi. Ja kun kohtuullisissa summissa on pysytty, niin olen lähtenytkin. Vaan kovin on harvoin noitakaan tapauksia. Ei edes joka vuosi...


    • yksoloneuvos

      Kuuluin paikallisen EL osaston hallitukseen.
      Kun siellä sitten alettiin puhua kuinka tuo EKL porukka on sellaista ja sellaista, tanssivat työväentalolla jne. erosin porukasta.

      Puolueeton tai ei, mutta ei EL ole puolueton paikallisilla tasoilla. Porvari on aina porvari ja sinne suuntaan kallellaan arkussakin, sanoi paappa muinoin.

      Ps. Olin pari kertaa kokousedustajanakin. Tutustuuhan niihin ihmisiin muutenkin kuin kokouksissa, kun avaa suunsa aina siellä missä ihmisiä tapaa, edustaen vain itseään.

      • pikkuaktiivi

        Tämän ikäisillä vaikuttavat vielä sisällissotaan perustuvat jaot eri kasteihin varsinkin maaseudulla. Meillä on esim. hallituksessa ollut eri puolueiden edustajia, mutta politiikkaa emme ole puhuneet. Olen tälläkin kertaa virallinen kokousedustaja. Varmaan moni ei tiedäkään, minkä puolueen jäsen olen ollut, se ei ole näiden seutujen valtapuolue.


      • jokujäsen
        pikkuaktiivi kirjoitti:

        Tämän ikäisillä vaikuttavat vielä sisällissotaan perustuvat jaot eri kasteihin varsinkin maaseudulla. Meillä on esim. hallituksessa ollut eri puolueiden edustajia, mutta politiikkaa emme ole puhuneet. Olen tälläkin kertaa virallinen kokousedustaja. Varmaan moni ei tiedäkään, minkä puolueen jäsen olen ollut, se ei ole näiden seutujen valtapuolue.

        Politiikka ei saisi kuulua ihan joka asiaan, eikä erotella vuohia lampaista joka asiassa.
        Eläkejärjestöt menettävät, varsinkin EL jäseniä liiallisesta vouhottamisesta kylvösiunauksineen ja muine rituaaleineen. Se kaikki on sitä tilanomistajien juhlaa. Kirkkopyhät, nehän on joka pyhä, tanssejakin järjestetään, yhdistykset, yhteisöt, seurat, yksityiset, jne. mutta yleensä EL porukka menee joulujuhlassakin kirkolliseen suuntaan, muuta pitävät naamiaisia.
        Nurkkakuntaisuutta on kaupungissakin! ja parempi olisi olla vain yksi eläkejärjestö.

        Mutta, herroiltahan loppusi luottamustehtävät. Pomoja pitää olla paljon, meneepä eläkeläisillä hyvin tai huonosti, heidän sielusitaan riidellään ja asiat jäävät sivuun.

        Edusjärjestökin on kuin tuuliviiri.


      • pikkuaktiivi

        Onko sulla oikeaa vai mututietoa? Meillä on kirkkopyhä, mutta myös iloinen iltapäivä tansseineen ja paljon muuta. Puurojuhlakin vietetään ravintolassa, on hyvää ruokaa ja tanssia. Toukosiunauksessa emme ole mukana. Mitä tarkoittanet pomoilla? Olen ollut hallituksen jäsen, jonkun pitää tehdä töitäkin, jotta asiat hoituisivat. Kaikki eivät halua, mutta iloinen olen, kun ihan tavallisina jäseninä osallistutaan.


    • punainen_porvari

      Aioin liittyä erääseen eläkeläisjärjestöön, koska sen viikko-ohjelmissa oli tanssia.
      Pian kuitenkin selvisi, että "tanssi" oli jonkinlaista piirileikkiä eikä suinkaan paritanssia.
      Kun jostakin esitteestä vielä selvisi, että kyseessä on "isänmaallisesti ajattelevien" eläkeläisten järjestö, kiinnostus lopahti .
      Kuuluminen vasemmistolaisjohtoiseen porvarivastaiseen eläkeläisjärjestöön tuntuisi vastenmieliseltä, vaikka toisaalta sen tarjoamat edut houkuttelisivat.

      • pikkuaktiivi

        Kyllä eläkeläistansseissa tanssitaan paritanssejakin. Ihan vauhdikasta on meno. Äitini oli valkoinen, isä punainen. Minusta on kasvanut suvaitseva. Sen verran olen ollut politiikassa mukana, että olen kokenut yhteistyön sujuvan, vaikka aatepohja on erilainen.


      • mikäsnyt
        pikkuaktiivi kirjoitti:

        Kyllä eläkeläistansseissa tanssitaan paritanssejakin. Ihan vauhdikasta on meno. Äitini oli valkoinen, isä punainen. Minusta on kasvanut suvaitseva. Sen verran olen ollut politiikassa mukana, että olen kokenut yhteistyön sujuvan, vaikka aatepohja on erilainen.

        RKP oli puolueesi ennen. Ootko eronnut siitä?


      • vm---39
        mikäsnyt kirjoitti:

        RKP oli puolueesi ennen. Ootko eronnut siitä?

        Puoluetta voi kannattaa kuulumatta siihen. Jos ei siihen kuulu, siitä ei voi erotakaan.

        Vaikka eläkeläisryhmiä onkin noin paljon, niin kyllä toisinajattelevien eläkeläistn huvitilaisuuksissa ja etenkin tansseissa käydään, tietenkin siellä missä niitä pidetään.

        On suuri vahinko, että eläkeläiset ja etenkin päälle seitsenkymppiset, harrastavat niin vähän tanssimista..


      • pikkuaktiivi

        Kyllä tällä seudulla päivätansseissa on tanssivaa porukkaa. Itse en käy, koska en koskaan ole ollut se nainen, jota kilvan haetaan. Joskus olen sillä tuulella, että itse haen, mutta toistaiseksi on ollut paljon muuta tekemistä. Ei viitsi maksaa siitä, että katselee toisten tanssimista. Miehen eläessä kävimme kerran viikossa tanssimassa ja iäkäskin väki oli ahkerasti lattialla. Polkkakin vielä sujuisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe