Pltterin/tutkan osto ukomailta

Plotteri

Onko totta ,että polotteria ei ulkomailta kannata ostaa koska se ei kuulemma toimi Suomessa ? Onko asiassa perää vai onko huuhaa juttua kuka tietää?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haa_huu

      Huuhaa on. Kateellinen naapuri joka itse maksoi täyden suomalaisen kauppiaan pyytämän kiskurihinnan keksi moisen.

    • plotterianneli

      Meinaatko, että kotimaassa myytävät plotterit olis valmistettu Suomessa, ja siksi olisivat toimivampia. Jos hetken miettisit niin tietäisit että kaikki esitetyt väitteet ovat täyttä huuhaata.

    • Mietivähänitekki

      Kyllä se totta on. Aina kun maa vaihtuu pitää ostaa ùusi plitteri ja tutka. Ja sitten takas tulleesa taas uudet. Juuri tämän takia suameesta ostettua venenettä ei kanata tuoda takasin suomaahan jos sen on yhden kerran ajanut täältä poijjes kun plittereitä ja tutkaimia kuluu niin vitusti.

    • plotteri

      No onko joku teistä sitten ostanu plotterin ukomailta ja jos on niin mistä? En kaipaa mitään vittuilua vaan fakta tietoa!

      • töttöröööööö

        esim svb.de.


      • raha_on_arvokasta

        Vaikka onkin vaikeaa uskoa jonkun tätä aivan oikeasti kysyvän, niin vastataan silti.
        Itse olen ostanut ainakin näistä:
        http://www.g-comm.co.uk/ ( VHF ja tutka )
        http://www.mailspeedmarine.com/ ( antenneja, kaiku ja plotteri )
        http://www.svb.de/ ( kaikenlaista elektroniikkaa ja ennen kaikkea edullisia lakkoja & kansimaaleja )
        Kaikki laitteet ovat toimineet aivan mainiosti.


      • Soopaa
        raha_on_arvokasta kirjoitti:

        Vaikka onkin vaikeaa uskoa jonkun tätä aivan oikeasti kysyvän, niin vastataan silti.
        Itse olen ostanut ainakin näistä:
        http://www.g-comm.co.uk/ ( VHF ja tutka )
        http://www.mailspeedmarine.com/ ( antenneja, kaiku ja plotteri )
        http://www.svb.de/ ( kaikenlaista elektroniikkaa ja ennen kaikkea edullisia lakkoja & kansimaaleja )
        Kaikki laitteet ovat toimineet aivan mainiosti.

        Itse ostin koko veneen Hollannista, jossa nämä härpäkkeet olivat jo asennettuna. Toimivat täällä samalla tavalla.


    • EiIkinäLottereita

      Ei lottereita kannata ostaa mistään, koska ne on niin surkeita ja käyttökelvottomia laitteita ja useimmissa on kartat joko vanhentuneita (vaikka myydään uusina) ja eivät pidä paikkaansa suomen vesillä.
      Osta mieluummin sopiva toimiva tietokone ja siihen suomen tarkat kartat ja GPS laite paikantamista varten, niin onpa iso hyvä ruutu ja toimii, niin tiedät ja näet missä seilaat.

      • Plotteri

        On kokeiltu jo 2000 luvun alussa tietokoneella ei hyvä! Plotteri ja tutka ollu jo kauan! Uudet ja paremmat olis hakusessa!


      • Märkänäkin

        Ja toimii varman sujuvasti myös sitloorassa ;)


    • PelittääNÄä

      Olen ostanut plotterin ulkomailta, pelittää hyvin.
      Koneiden siirtyminen markkinalta toiselle on joissakin estetty sillä, että laitteessa on esiasennetut kartat, joiden kanssa laite on edullinen. Kun ostaa udet kartat, se onkin halvempi Suomesta alkuperäisillä kartoilla.

    • jäihänkartta

      Ostin pltterin saksasta ja kun purjehdin tänne, niin aluevesirajalla tuli savut ulos. En tiedä miksi ja mihin liittyy, mutta käännyin heti ja lähdin purjehtimaan takaisin, mutta vaimo ehdotti että hoidetaan postitse. Ei ole vielä tullut vastinetta vaikka toissa vuonna lähetin.

    • LowAssRange

      Joidenkin valmistajien jotkut mallit on ns. geo-fencattuja. Esim. Lowrancen Amerikka-mallit toimivat rajoitetusti Euroopassa. Ota selvää ennen kuin ostat jenkeistä.

      • muroleenkanava

      • LowAssRange

        No, mutta kun plotterilla on se kiusallinen ominaisuus, että se tietää missä se on, ja lowrancen assholet ovat koodanneet ameriikanmalleihin tällaisen pikku miinan.


      • Muroleenkanava

      • 10-14
        Muroleenkanava kirjoitti:

        Ok... Onpas idiootti systeemi lowrancelta... Valtameripurjehtijan kannattaa ostaa joku muu

        Ton systeemin tarkoitushan on se, että he pystyy paremmin hallitsemaan hinnoittelua eri markkinoille lisensoinnin kautta. Ei mitenkään epätavallista. Vähän samanlainen juttu kuin se, että jenkkinettikaupoista ei pysty ostamaan kaikkia vaatteita Eurooppaan. Ainakin farkkujen kohdalla on tullut vastaan ilmoitus, että heidän lisenssinsä ei salli tätä tuotetta Eurooppaan toimittaa.


    • kyllätoimii

      Ostin veneen englannista ja kyllä kaikki vermeet toimivat suomessa, kun pläjäytti oman alueen sähköisen karttan plotteriin

    • 10-14

      Ainakin EU-alueelta ostetut toimivat varmasti. On ikäänkuin vähän pakkokin, muuten myyjä saisi EU-oikeuden kimppuunsa. Mutta se on totta, että Jenkkilästä ostetuissa saattaa törmätä johonkin yllättävään aluerajoitukseen, kuten monen muunkin elektronisen vimpaimen kanssa. Lisenssijuttuja...

    • Rayray

      Toin aikoinaan Raymarinen täyden paketin USA:sta, tutkaplotteri, tutka-antenni, GPS ja VHF. L-kanavia ei löydy VHF:stä, muuten kaikki pelaa kuin kuuluisa VR:n sinisen vaunun vessa.

      • Kanavat

        Minäkin ostin. Ei ollut alunpitäen L-kanavia, mutta myyjä koodasi ne laitteeseen.


    • Ruorimies.fi

      Joskus muinoin esim. Humminbirdin USA malleissa olsi olluti joku ihmeen GPS esto joka kuuleman mukaan ei toiminut Euroopassa, ei vahvistettu tieto.

      Joillain malleilla ei yksiköitä voinut muuttaa jaloista metreiksi jne. Mutta tämä tieto on jo muutaman vuoden vanhaa eikä taida enää pitää paikkaansa.

      Suurin haaste lienee tuen saanti ja mahdollisten reklamaatioiden hoito myyjän kanssa.

      Ruorimies

    • merellisyyksissäkin

      Plottereista en tiedä, koska ne ovat saatanasta, mutta paperikartan kanssa kävi kerran niin, että läksin ukista pohjoiseen ja kohta en enää ymmärtänyt mistään mitään. Vaikka oli papan vanha d-kartta 30-luvulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe