Sekava suhde. Parisuhde vai mikä hitto?

Mitäsviidua

Sanotaan nyt jo heti alkuun, että pää on tässä hajoamaisillaan etten tiedä enää missä mennään ja mitä tehdä. Tässä oltiin exän kanssa suunniteltu uutta alkua ihan yhteistuumin ja menneisyyden harmit on haudattu ja kuopattu. Sovittiin, että otetaan uusi alku hitaasti ettei kiirehditä minnekkään eikä ns. olla vielä parisuhteessa vaikka vastaavia sääntöjä mitä niissäkin noudatetaan on kuten: kumpikaan ei tapaile muita naisia/miehiä, puhutaan asioista yms. Laadittiin myös alkuun säännöt, että toista ei kutsuta rakkaaksi, kullaksi, muruksi yms. ja hellyydenosoitukset on kielletty. No alku menikin ihan rattoisasti ettei ollut mitään riitoja ja kaikinpuolin meillä oli hauskaa yhdessä ja kumpikin piti kiinni näistä ''rakkaussäännöistä''. Kuitenkin nainen alkoi ensimmäisenä lipsumaan näistä vaikka oli vaatinut niitä. Alkoi flirttailut, hellä tuijottelu, jatkuva huolenpito jne. Sitten minäkin aloin näyttämään tunteitani aivan vastaavalla tavalla ja siitä koko tilanne sai alkunsa. Aloimme käyttäytyä tavallaan, kuin olisimme suhteessa ainoana poikkeuksena: ei pussailua, ei seksiä eikä muutakaan sellaista intiimimpää (paitsi jos vierekkäin nukkuminen lasketaan poikkeukseksi) ja edelleen ''rakastan sinua'', ''kulta'' ja semmoiset kommentit oli kielletty. Seuraava vaihe oli, että sanat tuli sallituksi paitsi nimitykset kuten ''rakas'', ''kulta'', ''hani'' jne. Vihdoin sai sanoa, että rakastaa yms. Sitten tuli sallituksi pussailu ja paijailu yms. Olo oli, kuin olisimme parisuhteessa ja muidenkin silmissä vaikutimme parilta vaan ei naisen mielestä. Naisen mielestä me emme seurustelleet joten hän omasta mielestään sai muunnella sovittuja juttuja ja tehdä oman pään mukaan asioita puhumatta niistä minun kanssani ja kumpikaan ei ollut niin sanotusti toisen oma (vaikka hän kyllä kutsuu minua ''omaksi pöljäkseen'' tai ''omaksi pallokseen'' ja minä häntä vastaavasti myös omaksi pöljäksi, mutta kumpikaan ei sano omaksi kullaksi tai muuksi sellaiseksi. Se on kiellettyä). Kuitenkin samaan aikaan hän vaatii minulta, että minä pidän kiinni sovituista yms. Miten tämän nyt sanoisi...Minä elän, kuin olisin hänen kanssaan suhteessa, mutta hän elää vähän, kuin 50-50. On ja ei ole. Kaikki muut säännöt pätevät, mutta hän saa tehdä oman päänsä mukaan mitä haluaa, koska ei olla pari. Otin tämän tänään puheeksi noin 2 tuntia sitten, että entä jos minä alkaisin tekemään niin, niin miltä hänestä tuntuisi jos alkaisin itse tekemään oman pääni mukaan, että muuntelen sovittuja juttuja ihan yhtäkkiä ja suuttuisin kun hän huomauttaisi minulle ja sanoisin saman, että emme seurustele joten saan tehdä oman pääni mukaan ja muuttaa suunnitelmia ja sovittujakin sellaisia. Tuli jäätävä hiljaisuus, sitten mökötys ''No anteeksi kun olen tämmöinen ja muutan suunnitelmia välillä. Jos ei kelpaa niin olkoon kelpaamatta!'' ja lopulta ''en halua olla tässä. Anna mun olla''. Juttelu meni lopulta siihen, että tiuskaisin hänelle, että ''no annan sun sitten olla'' ja hän vastasi ''no anna mun olla''. Kumpikin lähti sitten äkäisenä ja hiljaisena siitä tilanteesta pois. Ei ole nyt hänestä kuulunut mitään. Hänellä tosin on myös se aika kuusta joten tunteet saattaa olla vähän pinnassa. Tämä tuskin vielä kertoo miksi tunteet ja ajatukset on sekaisin joten yritän valottaa vähän.

1. Kumpikin kutsuu toista vanhoilla hellyyttelynimillä: hönö, ''baka'' (japania. tarkoittaa tyhmää/idioottia), pöljä, hönötin, pallo (minua sanoo palloksi koska olen pyöreä) ja keskustelussa ''oot mun pallo'' ja esim. hyvää yötä toivottaessa ''kauniita unia oma pöljän kuvia''. Nainen heitti kerran myös ''joillekkin oot vaan muru, mutta mulle olet koko pulla''. Mutta sitten nimitykset rakas, kulta, hani, muru ja sellaset on kiellettyjä. Niistä tulee syvä hiljaisuus ja häneltä sellanen ''mietis nyt vähän''-katse.

2. Pussailu (myös kielisuudelmat), flirttailu ja vihjailu, halailu, hiusten paijaaminen, syliin tuleminen (nainen tulee syliin), hierominen, kainalossa nukkuminen, selän ja poskien silittäminen, kainaloon kaappaaminen (kumpikin tekee) ja sen sellainen on jotain mikä on sallittua ja jota hän oikein pyytää minulta vaikka teen niin muutenkin. 10 minuuttia jos menee ilman halausta niin hän syöksyy halaamaan ja rutistaa niin, että hyvä kun saan henkeä. Kuitenkin seksi on vielä sellainen kielletty juttu ettei siitä edes puhuta. Käsi jos menee liian lähelle vahingossa intiimejä alueita (minulla) niin käsi siirretään pois, mutta hän itse taas sanoo, että hänellä on lupa hipelöidä minua.

3. Normaalisti toimimme, kuin olisimme suhteessa, mutta kuten sanoin niin hän saattaa oman pään mukasesti muunnella sovittuja juttuja. Esimerkiksi jos on sovittu, että nähdään vaikka kuudelta illalla ja hän sitä ennen menee kaverin kanssa kaffet juomaan niin jos kaverilla on paljon asiaa niin tämän kaverin asia menee sen meidän sovitun jutun tilalle. Tästäkin kysyin, että pitääkö minun kiltisti niellä vaan aina kaikki ja hymyillä. Vastaus oli ''Ei tarvii. En minä sitä tarkoita''. No mitä sitten?''. ''En tiedä''.

27

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäsviidua

      Jatkan vielä, että kysyin häneltä myös viime yönä, että mikä minä olen hänelle kun en ole poikaystävä, mutta käyttäydymme, kuin pari. Hän sanoi ettei tiedä mikä minä olen hänelle. Minulle tuli vähän paha olo kun en itsekkään tiedä mikä olen hänelle eikä hänkään tiedä. Sanoin: ''Toivottavasti en ole sulle nyt mikään välivaihde''. Tästä hän meni hiljaseks ja käänsi mulle selän. Yritin kysyä mikä hälle tuli ja hän alko itkemään. Siinä itkun aikana sitten sano, että hänellä itselläänkin on paha olo kun ei tiedä mikä minä olen hänelle ja hänelle itselleenkin tämä suhde on epäselvä. Samoin hänen tunteitaan kuulemma sekoittaa meidän edellinen riitamme. Tästäkin tuli puhe. Sanoin ettei ole olemassakaan parisuhdetta jossa ei olisi riitoja, mutta tähän hän vaan naurahti ja tuhahti eli ilmeisesti ei usko tai sitten jotain muuta mitä minä en ymmärrä. Minulle tuli pieni itkukohtaus siinä vaiheessa ja hetken päästä hän vaan kääntyi ja kaappasi minut kainaloonsa ja alkoi silittämään hiuksia. Kysyin miksi hän niin teki ja sano vaan ''en tiedä. Teki mieli ottaa sut kainaloon. Tuli sellainen olo, että pakko. Ei ole koskaan tullut sellainen olo sun kaa aiemmin mut nyt tuli. Olit vaan niin pieni siinä miun kainalossa. Niin haavoittuneen näkönen ja tuli olo, että tarviit mua''. On vähän semmoinen, että onko tämä parisuhde vai eikö? Tässä ei ole enää mitään hitaasti edettävää. Ainut mitä puuttuu on ''rakastan sinua'' ja ''kulta'' ja sen semmoset sekä seksi. Muuten kaikki toimii. Vaati minua menemään kanssaan suihkuunkin eilen, mutta sanoi, että koskeminen on kiellettyä. Voisiko joku selittää selkokielellä mitä tää touhu oikein on? Neiti osallistu kotitöihinkin eilen kun oltiin minun asunnossani ihan ilman, että sanoin mitään ja pyyti, että katsotaan yhessä leffa ja käski minut tulemaan vakiopaikalle sohvalle hänen taakseen jotta voin halata häntä samalla kun katsomme leffaa.

      Tuossa aikasemmin sanoin noista sovittujen juttujen muuntelusta. Tarkoitan sillä siis, että jos on sovittu vaikka juuri tuollainen kuten esimerkissä niin sillon käy näin, mutta muuten siis luottamus pelittää ja kumpikin pitää lupauksensa. Tämä on niinku se ainut mikä on se isoin häikkä tuo kun ei tiedä mikä tämä tilanne oikein on. Olen miettinyt jo psykologilla käyntiä, että sais jollekkin puhua näistä tai jos ammatti-ihminen osais auttaa. Töissäkään kun ei meinaa pystyä keskittymään kun miettii tätä tilannetta, mutta en kehtaa mennä työnantajallekkaan sanomaan mitään tästä tilanteesta.

    • Eevartti

      Sanoisin, että nainen ei tunnista omia tunteitaan tai pelkää tulevaisuutta. Ehkä ajattelee, että entä jos te taas eroatte niin kannattaako alkaa nyt sitoutua. Samaan aikaan kuitenkin taas vaikuttais haluavan olla kanssasi. Mutkikasta.... Jotenkin mulle tulee sellainen kuva, että kokonaisuudessaan te olette parisuhteessa josta puuttuu tietyt elementit ja jossa nainen ei oikein tiedä mitä hänen pitäisi tehdä. Yrittää elää suhteen mukaisesti ja samalla tulevaisuutta pelätessään pitää sinkkuuden tietyt ominaisuudet kuten yksin tehdyt päätökset jotka ei muille kuulu. Se ei taas tietenkään toimi niin mikä aiheuttaa tuon mitä kuvailit ja varmasti teille kummallekkin iso stressitekijä. Vaikutatte muuten olevan onnellisia, mutta tietyissä osa-alueissa mättää ja ne pitäisi saada kuntoon, että saatte paketin kasaan.

    • sinkkumies39

      Naisten lupauksiin ei voi luottaa. Ja miksi olla yhdessä jos ei saa halata tai pussata eikä olla lähellä. Ette osaa tehdä kompromissejä ettekä hyväksy toisten huonoja puolia. Teidän ei pidä olla koskaan yhdessä koska ette osaa olla riitelemättä.

    • apuvaaaaa

      Kuka mies jaksaa kirjoittaa ja analysoida asioita noin pitkästi??? Zzz en jaksanut edes lukea koko kirjoitusta loppuun.


      • Ja se psykologilla käynti olisi varmasti erittäin hyvä ajatus...


      • Mitäsviidua

        Minä en analysoi. Muistan vain sanatarkkaan miten keskustelu meni, koska olen pyöritellyt sitä mielessäni. Kavereiden kanssa olen yrittänyt puhua muutamaan kertaan (viime iltana myös skypessä yhden kaverin kanssa), mutta joka suunnalta tulee eri näkökulmia. Yksi sanoo, että olen mahdollisesti backup pläni siltä varalta jos parempaa ei löydy (ei ainakaan ole tiedossa ketään muuta miestä, mutta kuka sen tietää. Ainakaan ei ole näyttänyt siltä, että olisi), muutama taas pohtii onko naisella nyt itsellään kaikki kotona kun toimii niin sekavasti, osa sanoo jätä se ja osa taas, että katso miten käy. Kirjoitan pitkästi, koska en osaa tiivistää tuota asiaa lyhyesti. Yritin, mutta silti tila loppui kesken. Halusin kirjoittaa käymämme keskustelun ja tilanteen tarkasti jotta muut osaisivat sanoa minulle mikä tämä juttu oikein on kun en itse saa siitä mitään tolkkua ja ettei tuu epäselvyyksiä.

        En ole tuo sama kaveri mikä helkan linkissä, mutta kyllä. Itselläni on pää ja tunne-elämä ihan sekaisin tän toiminnan takia. Ensin homma lähtee hitaasti ja monet asiat kielletty, sitten pikkuhiljaa alkaa asiat muuttumaan parempaan suuntaan, sitten ollaan, kuin melkein suhteessa ja sitten tulee omituista toimintaa häneltä joka keikauttaa tilanteen päälaelleen. Mietin tätä senkin takia kun aloitimme ensimmäisen kerran seurustelemaan niin tämmöistä sekoilua ei ollut. Silloin kaikesta pidettiin kiinni niin mietin mitä on tapahtunut tänä aikana. Yritän parhaillaan miettiä menneisyyttä ja nykyisyyttä ja löytää niistä jotain eroavaisuutta, että löytyisikö jotain.


      • Mitäsviidua

        Yritän tässä myös etsiä muualtakin neuvoja/vihjeitä/apuja ja tarinoita samaa kokeneilta. Suomalaisilla keskustelupalstoilla ei näytä olevan paljoakaan puhetta tämmöisestä suhteesta. Englanninkielisillä sivuilla taas näyttää, etät miehet ovat tehneet tätä samaa naisille, mutta harva nainen on tehnyt samaa miehille. Netistä on joitakin vinkkejä löytynyt kuitenkin kuten:

        http://www.torontosnumber1datedoctor.com/NEWSLETTER ARTICLES/ex_back_8_simple_rules_for_dating_your_ex.html

        http://www.lovepanky.com/love-couch/your-ex/how-to-date-an-ex-again

        http://www.relationshiptalk.net/my-ex-wants-to-start-fresh-again-what-shall-i-do-7976231.html

        https://philawdelphia.wordpress.com/2007/06/28/10-ways-you-know-youre-over-your-ex/

        http://torontosnumber1datedoctor.com/blog/are-you-moving-too-fast-for-your-ex/


      • TheTruth
        Mitäsviidua kirjoitti:

        Minä en analysoi. Muistan vain sanatarkkaan miten keskustelu meni, koska olen pyöritellyt sitä mielessäni. Kavereiden kanssa olen yrittänyt puhua muutamaan kertaan (viime iltana myös skypessä yhden kaverin kanssa), mutta joka suunnalta tulee eri näkökulmia. Yksi sanoo, että olen mahdollisesti backup pläni siltä varalta jos parempaa ei löydy (ei ainakaan ole tiedossa ketään muuta miestä, mutta kuka sen tietää. Ainakaan ei ole näyttänyt siltä, että olisi), muutama taas pohtii onko naisella nyt itsellään kaikki kotona kun toimii niin sekavasti, osa sanoo jätä se ja osa taas, että katso miten käy. Kirjoitan pitkästi, koska en osaa tiivistää tuota asiaa lyhyesti. Yritin, mutta silti tila loppui kesken. Halusin kirjoittaa käymämme keskustelun ja tilanteen tarkasti jotta muut osaisivat sanoa minulle mikä tämä juttu oikein on kun en itse saa siitä mitään tolkkua ja ettei tuu epäselvyyksiä.

        En ole tuo sama kaveri mikä helkan linkissä, mutta kyllä. Itselläni on pää ja tunne-elämä ihan sekaisin tän toiminnan takia. Ensin homma lähtee hitaasti ja monet asiat kielletty, sitten pikkuhiljaa alkaa asiat muuttumaan parempaan suuntaan, sitten ollaan, kuin melkein suhteessa ja sitten tulee omituista toimintaa häneltä joka keikauttaa tilanteen päälaelleen. Mietin tätä senkin takia kun aloitimme ensimmäisen kerran seurustelemaan niin tämmöistä sekoilua ei ollut. Silloin kaikesta pidettiin kiinni niin mietin mitä on tapahtunut tänä aikana. Yritän parhaillaan miettiä menneisyyttä ja nykyisyyttä ja löytää niistä jotain eroavaisuutta, että löytyisikö jotain.

        Olen samoilla linjoilla kuin kaverisi, joka sanoi, että

        "Yksi sanoo, että olen mahdollisesti backup pläni siltä varalta jos parempaa ei löydy (ei ainakaan ole tiedossa ketään muuta miestä, mutta kuka sen tietää. Ainakaan ei ole näyttänyt siltä, että olisi)"

        Nainen haluaa olla sinkku julkisesti, jotta voi etsiä uutta kumppania, mutta kaiken varalta pitää sinut, jotta voi tyydyttää läheisyyden ja hellyyden tarpeen sinulla. Olet sen verran helppo ja helposti saatavilla, eikä hänen tällöin tarvitse käydä kipeitä tunteita läpi ja ottaa vastuuta omasta elämästään, vaan voi kaataa kaiken henkisen paskan sinun niskaan. Sen henkisen paskan hän aiheuttaa itse sinulle sekä itselleen juuri tuolla juupas-eipäs-pelillä. Tätä hän ei tietenkään tule koskaan myöntämään. Hän tietää miten manipuloida sinua ja sinun tunteita, ja käyttää kaikkia keinoja, kuten heittäytymällä avuttomaksi, jotta sinä ottaisit syyn niskoillesi hänen käytöksestään. Silloin kun sinä tunnet syyllisyyttä, on hänen helpompi hyväksikäyttää sinua, kun teet melkein mitä ikinä hän kehtaa pyytää.

        Sanoisin, että ota etäisyyttä tähän manipuloivaan naiseen, ja vietä aikaa kavereidesi kanssa. Silloin näet tilanteen selkeämmin, kun et ole koko ajan naisen vaikutuksen alaisena.


      • Mitäsviidua
        TheTruth kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kuin kaverisi, joka sanoi, että

        "Yksi sanoo, että olen mahdollisesti backup pläni siltä varalta jos parempaa ei löydy (ei ainakaan ole tiedossa ketään muuta miestä, mutta kuka sen tietää. Ainakaan ei ole näyttänyt siltä, että olisi)"

        Nainen haluaa olla sinkku julkisesti, jotta voi etsiä uutta kumppania, mutta kaiken varalta pitää sinut, jotta voi tyydyttää läheisyyden ja hellyyden tarpeen sinulla. Olet sen verran helppo ja helposti saatavilla, eikä hänen tällöin tarvitse käydä kipeitä tunteita läpi ja ottaa vastuuta omasta elämästään, vaan voi kaataa kaiken henkisen paskan sinun niskaan. Sen henkisen paskan hän aiheuttaa itse sinulle sekä itselleen juuri tuolla juupas-eipäs-pelillä. Tätä hän ei tietenkään tule koskaan myöntämään. Hän tietää miten manipuloida sinua ja sinun tunteita, ja käyttää kaikkia keinoja, kuten heittäytymällä avuttomaksi, jotta sinä ottaisit syyn niskoillesi hänen käytöksestään. Silloin kun sinä tunnet syyllisyyttä, on hänen helpompi hyväksikäyttää sinua, kun teet melkein mitä ikinä hän kehtaa pyytää.

        Sanoisin, että ota etäisyyttä tähän manipuloivaan naiseen, ja vietä aikaa kavereidesi kanssa. Silloin näet tilanteen selkeämmin, kun et ole koko ajan naisen vaikutuksen alaisena.

        Olen tässä itsekkin pohtinut, että ottaisin etäisyyttä. Aikaisemmin olen niin tehnytkin joskus ja sen seurauksena nainen on kysellyt yhteisiltä kavereilta kuulumisiani, miten menee, voinko hyvin ja stalkannut minua facebookissa ja whatsappissa (myöntänyt tämän itsekkin ja kaverit paljastaneet tämän minulle kun on kertonut heille). Kuulemma myös valittanut sitä kun ei tiedä mitä sanoisi minulle kun olen ollut hiljaa.

        Tuon minä tiedän, että hän aiheuttaa itse tän olotilan kummallekkin omalla toiminnallaan ja olen siitä sanonutkin ja, että vastuuta pitäisi ottaa. Siitä tulee usein riita ja alkaa minun syyttely ja perusteeksi otetaan tuo ''ei me olla yhdessä''-kortti kun tulee puheeksi yhteiset sovitut asiat, vastuun otto niistä yms. Hän kyllä tunnistaa olotilani pelkällä vilkaisulla. Vaikka yrittäisin peitellä esimerkiksi suruani niin hän huomaa sen heti ja kysyy mikä on. Ensin hän on lohduttamassa, mutta jos syyksi paljastuu hän niin sitten alkaa mökötys ja riita...

        Mutta tosiaan olen ajatellut ottaa etäisyyttä. Hän on itse myöntänyt välttelevänsä kipeiden asioiden pohtimista ja sen sijaan keskittyy tekemään jotakin kivaa kuten piirtää. Mietin mitä tapahtuisi jos en olisikaan enää läsnä. Olen se jolle hän avautuu kaikesta ja olen se joka kuuntelee häntä eniten, mutta mikä tulee olemaan hänen reaktionsa siihen.


      • helka kirjoitti:

        Ja se psykologilla käynti olisi varmasti erittäin hyvä ajatus...

        hyvä Helka. Mulle tuli myös dejavu näihin aiempiin kirjoituksiin.


    • Olet tehnyt tuosta "suhteesta" itsellesi elämänsisällön ja projektin. Edelleen suosittelen sitä psykologia (tai mieluummin psykoterapeuttia) ja edelleen arvaan vastaavani samalle selittäjälle, jonka aiempia keskusteluja jo linkitin.

      • Mitäsviidua

        Ymmärsinkö tuon ''projektin'' oikein eli yritän tehdä sen eteen kokoajan töitä, että se onnistuisi?


      • Mitäsviidua kirjoitti:

        Ymmärsinkö tuon ''projektin'' oikein eli yritän tehdä sen eteen kokoajan töitä, että se onnistuisi?

        Ei, vaan yrität luoda kanssakäymisestä ihmisen kanssa jonkin ihmeellisen tehtävän, jota varten pitää hakea netistä tietoa ja jota pitää puida tuntikaupalla sekä kyseisen ihmisen että ulkopuolisten kanssa.

        Mitä jos sen sijaan tänään istuisit alas kyseisen neidon kanssa ja kertoisit hänelle, mitä tunnet häntä kohtaan ja että (sikäli kuin siis olet häneen ihastunut/rakastunut) ja että haluaisit olla hänen kanssaan nyt ja tulevaisuudessa. Jos hän haluaa olla sinun kanssasi niin lopettakaa nuo turhanpäiväiset säännöt ja oikut, jos ei niin anna hänen mennä.


      • Mitäsviidua
        helka kirjoitti:

        Ei, vaan yrität luoda kanssakäymisestä ihmisen kanssa jonkin ihmeellisen tehtävän, jota varten pitää hakea netistä tietoa ja jota pitää puida tuntikaupalla sekä kyseisen ihmisen että ulkopuolisten kanssa.

        Mitä jos sen sijaan tänään istuisit alas kyseisen neidon kanssa ja kertoisit hänelle, mitä tunnet häntä kohtaan ja että (sikäli kuin siis olet häneen ihastunut/rakastunut) ja että haluaisit olla hänen kanssaan nyt ja tulevaisuudessa. Jos hän haluaa olla sinun kanssasi niin lopettakaa nuo turhanpäiväiset säännöt ja oikut, jos ei niin anna hänen mennä.

        Mmmm...en mielestäni yritä tehdä siitä mitään tehtävää vaan yritän saada selvää mitä tämä ristiriitainen touhu on. Häneltä jos kysyy niin hän vastaa ''en tiedä''. Tämä on vakio vastaus kaikkiin kysymyksiin jotka liittyy tähän tilanteeseen :/

        Muuten kyllä istuisin, mutta hän ei tänään laittanut ''Huomenta''-viestiä ja vanhasta kokemuksesta olen oppinut sen, että jos hän ei laita viestiä niin silloin hän ei halua puhua ja myös pysyy vaiti kunnes joko minä otan yhteyttä ja pyydän anteeksi tai hän on itse kyllin rauhoittunut. Ja tuo ''Anna mun olla'' tuo mieleen ettei hän halua vähään aikaan puhua.

        Olen sanonut hänelle, että rakastan häntä. Sanoin hänelle tiistainakin kun hän oli täällä ja hän vain hymyili, pussaili ja halasi takaisin ja oli kiinni, kuin takiainen. Kuten tuossa aikasemmin sanoin niin yöllä tuli se keskustelu mikä tämä suhde on ja sain vastauksen ettei hän tiedä mikä olen hänelle, että suhde on epäselvä ja muukin tulevaisuus on epäselvä. Ja se aiheuttaa hänelle pahan olon. Tämän takia juuri olen niin sekaisin. Käytös ja puheet viittaa, että haluaa, mutta sitten vetäytyy kauemmas kun tulee kipeä tilanne tai aihe puheeksi.


      • Mitäsviidua
        Mitäsviidua kirjoitti:

        Mmmm...en mielestäni yritä tehdä siitä mitään tehtävää vaan yritän saada selvää mitä tämä ristiriitainen touhu on. Häneltä jos kysyy niin hän vastaa ''en tiedä''. Tämä on vakio vastaus kaikkiin kysymyksiin jotka liittyy tähän tilanteeseen :/

        Muuten kyllä istuisin, mutta hän ei tänään laittanut ''Huomenta''-viestiä ja vanhasta kokemuksesta olen oppinut sen, että jos hän ei laita viestiä niin silloin hän ei halua puhua ja myös pysyy vaiti kunnes joko minä otan yhteyttä ja pyydän anteeksi tai hän on itse kyllin rauhoittunut. Ja tuo ''Anna mun olla'' tuo mieleen ettei hän halua vähään aikaan puhua.

        Olen sanonut hänelle, että rakastan häntä. Sanoin hänelle tiistainakin kun hän oli täällä ja hän vain hymyili, pussaili ja halasi takaisin ja oli kiinni, kuin takiainen. Kuten tuossa aikasemmin sanoin niin yöllä tuli se keskustelu mikä tämä suhde on ja sain vastauksen ettei hän tiedä mikä olen hänelle, että suhde on epäselvä ja muukin tulevaisuus on epäselvä. Ja se aiheuttaa hänelle pahan olon. Tämän takia juuri olen niin sekaisin. Käytös ja puheet viittaa, että haluaa, mutta sitten vetäytyy kauemmas kun tulee kipeä tilanne tai aihe puheeksi.

        Tai jos annan palautetta jostakin toiminnasta.


    • Mitäsviidua

      Juttelin tänään lisää parin ystävän kanssa ja tulin siihen tulokseen, että nyt on aika ns. lätkäistä kortit pöytään naisen eteen. Että sitä joko ollaan yhdessä tai ei olla jne. Kirjoitan fiilikset ja ajatukset ylös ja lähetän ne hänelle sähköpostiin, koska tuskin suostuu puhumaan, mutta kuitenkin hän aina katsoo sähköpostin. Katsotaan miten käy.

    • Mitäsviidua

      No tämä sitten selvisi. Hänelle tuli burn out tilanteesta eikä jaksanut enää ja minun viimekertainen suutahtamiseni oli se mikä laukaisi tämän olotilan ja kun en pyytänyt heti anteeksi. Juttelimme hetken ja siinä selvisi ettei hän ollut kertonut kaikkea. Se kahvittelu oli ollut tärkeämpi, kuin olin luullut. Naisen kaveri oli purkanut omia suhdeongelmiaan tälle, mutta minulle taas oli annettu kuva, että se oli normi päiväkahvittelu. Sanoin ettei suuttuneena tajua pyytää anteeksi. Keskustelu junnasi aikalailla siinä, että puitiin niitä syitä ja hän vastaili minulla ''ok'' ja ''jaa'' ja purskahti itkemään ja sanoi, että on burn out ja ei jaksa enää yrittää ja sanoi minulle ''mene pois''. Sanoimme toisillemme hyvästit hieman kiukkuisina ja hän itkuisena ja tässä sitä nyt ollaan. Ihan virallisesti sinkkuna.

      • Leenamaria_

        Hieno homma sinulle!


      • hyvä_

        jätä hänet vaan rauhaan. Lisäksi jatkat elämääsi unohtamalla hänet.


    • kallekarijakaveritkans

      Tuota, tuota... Ihan kamalassti teillä näitä sääntöjä. Eikö elämä voisi vain viedä?

    • nainen-64__

      "Sekava suhde. Parisuhde vai mikä hitto?"

      Ei sekava suhde, ei nyt ainakaan parisuhde, vaan SÄÄTÖ. Olen jo 50v, aina silloin tällöin miettinyt mitä SÄÄTÖ pitää sisällään (ei ole tullut vastaan missään ennen), ja nyt totesin, että juuri tuota: paljon sanoja, sääntöjä, niiden veivaamista loputtomiin, soutamista, huopaamista, vääntämistä, kääntämistä ilman mitään merkitystä ja päämäärää. Eihän tuollaisesta voi edes nauttia. Itsensä kiusaamista.

    • Hyvääkesää

      Kerro hänelle itse mitä haluat suhteeltanne ja jos ei hänelle kelpaa, niin sitten sinä ainakin voi jatkaa matkaasi. Anna hänelle etäisyyttä ja aikaa vaikka sellainen viikko miettiä, että saisi tunteensa selviksi suhteesi- Ei kukaan jaksa sellaista eestaas pompottelua, jos itsellä kummiski on tunteita, sellainen on vaan sitä toisen tunteilla leikkimistä vaikkei se seurustelukumppanisi sitä itse ehkä tiedostakaan, mutta sinua kohtaan hän käyttäytyy ikävästi.

      • Rasittavaa

        Eikä kukaan jaksa velvollisuutta selittää kaikkia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan toiselle. Ei kukaan jaksa jatkuvaa analysoimista ja tulkintaa. Jos ihminen ei tiedä, hän ei tiedä! Vastaus ei selviä jankkaamalla eikä etenkään sääntöjä asettamalla.


      • shannna
        Rasittavaa kirjoitti:

        Eikä kukaan jaksa velvollisuutta selittää kaikkia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan toiselle. Ei kukaan jaksa jatkuvaa analysoimista ja tulkintaa. Jos ihminen ei tiedä, hän ei tiedä! Vastaus ei selviä jankkaamalla eikä etenkään sääntöjä asettamalla.

        "Jos ihminen ei tiedä, hän ei tiedä! "

        Kyllä. Ja siitä mitä toinen ei tiedä, on vedettävä omat johtopäätökset, tehtävä omat ratkaisut niiden perusteella.


      • Rasittavaa
        shannna kirjoitti:

        "Jos ihminen ei tiedä, hän ei tiedä! "

        Kyllä. Ja siitä mitä toinen ei tiedä, on vedettävä omat johtopäätökset, tehtävä omat ratkaisut niiden perusteella.

        Juuri näin. Tuskin omia tunteitaan edes ehtii selvittää itselleenkään, kun toinen vatvoo, veivaa, ahdistelee, vaatii, analysoi, tulkitsee jne.


    • shannna

      Jestas sentään. Pitääkö tuostakin laatia säännöt, ettei kutsuta toista kullaksi, rakkaaksi ym.? Miksi? Entä jos toinen haluaa? En tosin ole itse koskaan tykännyt "kullitella" yms. kumppania, enkä oikein välitä siitä toisinkaan päin, mutta että sääntö, huh.

      Säännöistä sen vielä verran, että mitä enemmän niitä on, sitä enemmän niitä aivan varmasti rikotaan. Kaikenlisäksi ne tekevät elämästä ikävää tuhertamista, puurtamista, työtä. Itse arvostan jouhevia suhteita, joissa osataan puolin ja toisin ottaa kumppani huomioon. Ainoa sääntö on, ettei ole sääntöjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe