Miten saa parran pois pysyvästi..

Transgrender

Kirjoitan tämän viestin koska oma sukupuoleni sekä sen erilaisuus ja moninaisuus on alkanut mietityttämään minua yhä enemmän. Olen tiedostanut sisälläni olevan naisellisuuden jo 5v lähtien eikä tuo tunne ole tähän ikään mihinkään hävinnyt. Iän karttuessa naisellisuus on yhä voimakkaammin havaittavissa monin eri tavoin. Biologisesti olen 100 % mies mutta mielen puolella koen olevani erittäin vahvasti nainen. En koe kuuluvani aivan täysin kumpaankaan sukupuoleen. Elän miehisyyden ja naisellisuuden rajalla.

Olen kuluneiden vuosien aikana netistä etsinyt tietoa erilaisista sukupuolirooleista ja vihdoin löysin tietoa asiasta jonka koen kuvaavan minua parhaiten kun mikään muu. Koen olevani 100 % Transgrender ja netistä löytämäni tiedon perusteella asia on vain vahvistunut minulle. Yksikään muu erilaisita sukupuolirooleista ei kuvaa minua yhtä parhaiten kuin transgrender

Olen kuitenkin asian kanssa hyvin yksin ja vain harva ihminen lähipiirissäni tietää asiasta. Asia mietittää ja pohdittaa minua erittäin paljon. Olen saamassa kesän aikana ajanvarausilmoituksen TAYS Transpolille jossa asiaan aletaan vihdoin perehtymään parhaiten.

Ennen tuonne TAYS Transpolille menoa haluaisin kuitenkin vastauksia muutamiin kysymyksiini.

Parta on minulle se kaikista vaikein,raskain ja ahdistavin asia. Parta on kuin kirous joka ylleni on langetettu. Parta on jotain joka ei ole osa minua. Häpeän ja suren sitä joka ikinen paäivä. Olen miettinyt kaikkia mahdollisia tapoja hävittää parta mutta minua mietityttää vain se että onko esim parran laseroinnista mitään pysyvää ja ikuista hyötyä jos kehossani on testosteronia joka partaa kasvattaa ?

Ovatko naishormonit ( mikäli minulle niitä joskus määrätään ) ainoa mahdollisuus jolla parran kasvamisen saa loppumaan pysyvästi ja ikuisesti ?

Pitääkö kehostani siis saada ensin testosteroni pois ennen kuin partaa voidaan naishormoneilla ja esim laserilla lopullisesti hävittää ?

Parta on minulle kuten edellä sanoin se kaikista raskain ja ahdistavin taakka kantaa mutta samalla ainoa asia mitä miehisyyden ulkoisista piirteistä haluan hävittää. Tästä syystä minua mietittää nuo naishormonit koska minun käsityksen mukaan naishormonien käyttö saattaa esim kasvattaa rinnat joita en missään nimessä halua !!

Haluan vain ja ainostaan parran pois pysyvästi. En missään nimessä halua rintoja joten onko niin että minulle ei voi edes määrätä naishormoneita ?

Toivottavasti ymmärsitte mitä ajoin takaa vaikka kirjoitukseni saattoi olla ajoittain hiukan sekavaa...

10

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljllk

      Ensinnäkin jos todellakin tavoittelet transgender-diagnoosia, pitää huomioida että tuolla diagnoosilla ei saa kaikkia julkisen puolen hoitoja kuten transsukupuolisuus-diagnoosilla. Näinollen voi olla että joudut hoitamaan parran poiston yksityispuolella (kalliisti).
      Tumma (mieluiten musta) parta voidaan poistaa alexandriitti- tai diodilaserilla, mutta hoitokertoja tarvitaan useita, yleensä lähemmäs kymmenen mikäli testosteronia ei blokata. Pelkkä estrogeeni ei riitä feminisaatioon eikä karvankasvun heikennykseksi, tarvitaan lisäksi antiandrogeeni. Mikäli parta on vaalea, sitä ei voi poistaa laserilla vaan tarvitaan neulaepilaatiota. Hoitokertoja tulee huomattavasti enemmän koska kerrallaan voidaan poistaa vain pieni alue. Nämä toistokerrat johtuu siitä että niin laserilla kuin neulaepilaatiolla voidaan poistaa vain sillä hetkellä kasvuvaiheessa olevat partakarvat. Kun leepovaiheessa olleet karvat kasvaa esille, ne poistetaan. Kun hoitokertoja on toistettu riittävästi, karvankasvu loppuu pysyvästi.
      Mikäli käyttää antiandrogeenia ja estrogeenia, feminisaatio käynnistyy ja sen mukana mm. rintojen kasvu. Jos ei halua feminisaatiota, testosteroni voi aiheuttaa parran poiston jälkeen uudiskasvua muutaman vuoden kuluttua ja silloin joudutaan toistamaan poistotoimenpiteet. Yleensä silloin pääsee vähemmillä kerroilla.
      Mutta miksi olet hakemassa diagnoosia jos tavoitteenasi ei ole naisellistua vaan ainoastaan parran poisto. Parran poistoon ei tarvita transdiagnoosia, palveluun voi mennä vaikka heti ja maksaa laskun. Laserilla maksu on n. 150-300 € alueen suuruudesta riippuen, neulaepilaatio vajaa satasen kerralta (n. 40-70 € hoitoajan pituudesta riippuen). Androgyyninä voi elää ilman trangender-diagnoosiakin. Henkilötunnustakaan ei pysty vaihtamaan tuolla diagnoosilla ja etunimen voi vaihtaa sukupuolettomaksi koska vain.

    • mikäihmeentransgrender

      Turhaan sinne transpolille menet jos et naiseksi halua. Jos parta häiritsee, niin mene itse se poistattamaan omin kustannuksin. Transgenderinä sinä mitään tutkimuksia tarvitse eikä transtutkimukset ole sinua varten kun ainut toive on päästä parrasta eroon. Haaskaat sen yhdenkin käynnin siellä sellaiselta joka tarvitsee oikeasti sen diagnoosin ja hoidot.

    • transgrender

      Olen menossa tuonne TAYS transpolille koska jos saisin ihan virallisen diagnoosin saisin tarvitsevat hoidot ja toimenpiteet edullisemmin kuin kaikki itse maksaen. Haluan mennä myös siksi koska TAYS saan kaikista kattavimmat ja parhaat kysymykset minua askarruttaviin kysymyksiin.

      En ota missään nimessä vastaan naishormoneita mikäli ne kasvattavat rinnat. En halua rintoja missään nimessä. Kuten sanoin koen olevani Transgrender eli minussa on sekä mies että nais persoona/luonne ja minun tapauksessa olen yli 70 % nainen mutta en kuitenkaan niin paljon nainen että haluan rinnat.

      Olen miettinyt myös mahdollisuutta siihen että minun testosteronin tuotanto lopetettaisiin. Se olisi erittäin toivottavaa ja varteen otettava vaihtoehto

      • fblzvvfls

        Kuten sanottu et sinä sieltä sitä transdiagnoosia saa jos olet transgender etkä tunne olevasi nainen. Et myöskään saa sitä parranpoistoa vaan maksat sen itse. Se kun tuntuu olevan ainoa hoito mitä haluat ja ainoa miehinen asia josta haluat eroon. Olet siis mies joka ei vaan tykkää partakarvoituksesta. Hormonit kasvattavat rinnat, muuttavat kehoasi naisellisemmaksi ja erektiot heikkenee. Sekään ei ole terveyden kannalta järkevä vaihtoehto että testosteronin tuotanto lopetettaisiin ilman estrogeeni korvaushoitoa. Keho kun ei toimi ilman jompaa kumpaa hormonia, joten kehosi toiminta alkaisi muistuttaa vanhan ihmisen kehoa, eli lihakset surkastuvat, voimat vähenee, iho alkaa ohentua ja rypistyä ja olo on vetämätön.


      • Niin_se_vaan_menee

        Transgender-diagnoosilla ei saa julkisen puolen edullisia hoitoja, koska translaki ei koske transgendereitä.


      • Mistä_sellaisen_olet
        fblzvvfls kirjoitti:

        Kuten sanottu et sinä sieltä sitä transdiagnoosia saa jos olet transgender etkä tunne olevasi nainen. Et myöskään saa sitä parranpoistoa vaan maksat sen itse. Se kun tuntuu olevan ainoa hoito mitä haluat ja ainoa miehinen asia josta haluat eroon. Olet siis mies joka ei vaan tykkää partakarvoituksesta. Hormonit kasvattavat rinnat, muuttavat kehoasi naisellisemmaksi ja erektiot heikkenee. Sekään ei ole terveyden kannalta järkevä vaihtoehto että testosteronin tuotanto lopetettaisiin ilman estrogeeni korvaushoitoa. Keho kun ei toimi ilman jompaa kumpaa hormonia, joten kehosi toiminta alkaisi muistuttaa vanhan ihmisen kehoa, eli lihakset surkastuvat, voimat vähenee, iho alkaa ohentua ja rypistyä ja olo on vetämätön.

        saanut päähäsi,että keho ei toimi ilman hormooneita? Elimistöni ei kehitä enää testoteronia enkä syö estrogeenia ja voin aivan hyvin.

        Olin tänään tuntikausia ulkona pilkkomassa takkapuita ja voin oikein hyvin. Tarkista tietosi.


    • nololoo

      Jos nyt olet ihan tosissasi, niin ota nyt edes selvää siitä, miten se sinun kokemasi tuntemus itsestäsi kirjoitetaan. Transgender ei -grender. Tg:t ei hoitoja saa. Transdiagnoosin saadaksesi sinulla täytyy olla vähintään kahden vuoden kokemus vastakkaiseen sukupuoleen kuulumisesta ja halu elää kokemasi sukupuolen elämää. Fakta kun on se että naisella on tissit ja pimppi. Että mieti nyt mitä oikein haluat. Vetästäänkö pallit ja peli veks ja laitetaan tilalle tissit ja pimpero?

      • wrjgowing

        Miksi se synnyttää täällä närää, että joku on transgender eikä transsukupuolinen?

        Saahan aloittaja teettää vain parranpoiston ja elää muunsukupuolisena, jos sellainen tuntuu oikealta. Ei tarvitse olla niin tuomitsevalla sävyllä liikkeellä.


      • Niin_se_vaan_menee
        wrjgowing kirjoitti:

        Miksi se synnyttää täällä närää, että joku on transgender eikä transsukupuolinen?

        Saahan aloittaja teettää vain parranpoiston ja elää muunsukupuolisena, jos sellainen tuntuu oikealta. Ei tarvitse olla niin tuomitsevalla sävyllä liikkeellä.

        Totta kai saa poistattaa parran, kaikki miehethän saa tehdä sen. Mutta sitä ei saa puoli-ilmaiseksi diagnoosilla kikkailemalla. Parran poiston joutuu teettämään yksityisellä lääkäriasemalla omaan laskuun.
        Eikä näissä viesteissä ole tuomittu muunsukupuolisuutta vaan yritetty pudottaa aloittaja maan pinnalle ettei luule liikoja hoidoista.


      • tssttssttsst
        wrjgowing kirjoitti:

        Miksi se synnyttää täällä närää, että joku on transgender eikä transsukupuolinen?

        Saahan aloittaja teettää vain parranpoiston ja elää muunsukupuolisena, jos sellainen tuntuu oikealta. Ei tarvitse olla niin tuomitsevalla sävyllä liikkeellä.

        Niinhän täällä sanottiin että parran voi poistattaa omin kustannuksin. Ei siihen mitään kalliita vähintään puoli vuotta kestäviä tutkimuksia tarvita. Transgenderinä voi elää ihan vapaasti. Moni diagnoosin saanut ts maksaa myös itse hoitojaan yksityisellä. Omat kustannukset kaikkine hoitoineen sekä yksityisellä että julkisella ovat maksaneet minulle lähes 6000 euroa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe