Niin pienellä, hyödyttömällä päätöksellä, kuin

KutenAinaKepuPettää

veneiden verottamisella. Kepu menettää seuraavissa vaaleissä kymmeniä tuohansia ääniä. Niin se tyhmyys ja ylimielisyys kostautuu "miljonäärinerolle" ;D

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veneiden "käyttömaksu" oli mielestäni hallitusohjelmassa kaikkein fiksuin verotusuudistus. Ei sillä, että tuollaisia tasaveroja sinällään haluaisin, mutta jos kerran itse joudun maksamaan auton omistamisesta vuotuisen veron, niin miksi veneen omistaja pääsisi siivelläni ilmaiseksi.

      Polkupyörän omistaminen olkoon kuitenkin jatkossakin ilmaista, koska fyysinen liikkuminen edistää kansanterveyttä ja sitä kautta vähentää valtion tarvetta kerätä veroja.

      • ByeByeKepuloiset

        Maksan myös käyttöverot neljästä autosta, sen lisäksi työllistän pari ihmsitä muutaman päivän keväällä ja saman verran syksyllä, kesällä työllistän veneillessäni saaristonväkeä, kulutan polttoainetta, maksan sikamaisen hintaisen venepaikan . . .ja paljon paljon muuta - mutta kysehän tuntuukin olevan, kuten asian ilmaisit - kateusverosta.


      • ByeByeKepuloiset kirjoitti:

        Maksan myös käyttöverot neljästä autosta, sen lisäksi työllistän pari ihmsitä muutaman päivän keväällä ja saman verran syksyllä, kesällä työllistän veneillessäni saaristonväkeä, kulutan polttoainetta, maksan sikamaisen hintaisen venepaikan . . .ja paljon paljon muuta - mutta kysehän tuntuukin olevan, kuten asian ilmaisit - kateusverosta.

        En puhunut kateusverosta, sillä siitähän ei ole kysymys sen kummemmin autojen kuin veneiden osaltakaan. Ensinnäkin autot ovat aivan liian tavallisia hyödykkeitä kadehdittaviksi. Vähintään joka toinen suomalainen omistaa auton. Veneiden osalta tilanne on päinvastainen, mutta siitä syystä, että niin harvaa kiinnostaa omistaa venettä. Maakravuilla ei ole mitään syytä kadehtia veneilijöitä.


      • ByeByeKepuloiset
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        En puhunut kateusverosta, sillä siitähän ei ole kysymys sen kummemmin autojen kuin veneiden osaltakaan. Ensinnäkin autot ovat aivan liian tavallisia hyödykkeitä kadehdittaviksi. Vähintään joka toinen suomalainen omistaa auton. Veneiden osalta tilanne on päinvastainen, mutta siitä syystä, että niin harvaa kiinnostaa omistaa venettä. Maakravuilla ei ole mitään syytä kadehtia veneilijöitä.

        Viroon siirtyy paljon veneitä, siinä kohtaa kun verosta ilmoitetaan, veneeni siirtyy Virolaisomistukseen, ja sen jälkeen täytyy alkaa muutenkin suorittamaan arvionteja, kuinka paljon on syytäö kateellisille mulkuille suomessa kustantaa erilaisia palveluja sun muita "hyödykkeitä" - eli alkaa verojen minimointi, ja kaikki mikä on mahdollista, hankintaan ulkomaista ja ulkomailta suoraan. Tällainen maa, ei ansaitse kuin kusettajia puikkoihin näköjään, ja vuosikymmenten uskollista maksajaa aletaan rokottamaan viimeisen päälle - ei muuten onnistu, eli paksakepu saa hiipuvan maan, jossa noivat lesut ja stubbit ryövätä kansaa, muita ei enää minua.


      • käyttömaksu
        ByeByeKepuloiset kirjoitti:

        Viroon siirtyy paljon veneitä, siinä kohtaa kun verosta ilmoitetaan, veneeni siirtyy Virolaisomistukseen, ja sen jälkeen täytyy alkaa muutenkin suorittamaan arvionteja, kuinka paljon on syytäö kateellisille mulkuille suomessa kustantaa erilaisia palveluja sun muita "hyödykkeitä" - eli alkaa verojen minimointi, ja kaikki mikä on mahdollista, hankintaan ulkomaista ja ulkomailta suoraan. Tällainen maa, ei ansaitse kuin kusettajia puikkoihin näköjään, ja vuosikymmenten uskollista maksajaa aletaan rokottamaan viimeisen päälle - ei muuten onnistu, eli paksakepu saa hiipuvan maan, jossa noivat lesut ja stubbit ryövätä kansaa, muita ei enää minua.

        Niinpä, köyhäähän tässä kuritetaan, kuten ByeByeKepuloista, mutta veropohjaa on aina vaadittu laajennettavaksi.
        Myymällä veneesi kenties virolaiselle Jaan Lepajoelle voit saada saada sen verran hynää, että pihamaallasi lojuvat neljä auton romua kiinnostaa myös ilmoittaa autoromuttamolle. Näinhän vapaudut kaikista käyttömaksuista kerralla, koska apostolin saappaat ovat jatkossakin ilman käyttömaksua, joka sopii parhaiten ByeByekepuloisen kulkuneuvoksi.


      • faktaa_pukkaa

        Tervatulla veneellä ei paljoa rikastu vaikka möisi Virolaisille.


      • Jopahanjotakin
        ByeByeKepuloiset kirjoitti:

        Viroon siirtyy paljon veneitä, siinä kohtaa kun verosta ilmoitetaan, veneeni siirtyy Virolaisomistukseen, ja sen jälkeen täytyy alkaa muutenkin suorittamaan arvionteja, kuinka paljon on syytäö kateellisille mulkuille suomessa kustantaa erilaisia palveluja sun muita "hyödykkeitä" - eli alkaa verojen minimointi, ja kaikki mikä on mahdollista, hankintaan ulkomaista ja ulkomailta suoraan. Tällainen maa, ei ansaitse kuin kusettajia puikkoihin näköjään, ja vuosikymmenten uskollista maksajaa aletaan rokottamaan viimeisen päälle - ei muuten onnistu, eli paksakepu saa hiipuvan maan, jossa noivat lesut ja stubbit ryövätä kansaa, muita ei enää minua.

        SE on vain kumma kun minulta otetaan vähän 1000 euron työttömyysturvasta, niin alkaa hirveä huto kun joku ökyveneilijä joutuu maksamaan muutaman kympin vuodessa veneveroa. TYöttömyyskorvauksen leikkaus on ihan varmasti suunilleen sama mitä sinulta otetaan siitä veneestä verona. Joudutko nälkäkuurille sen veron vuoksi? VAI oletko AHNE?

        Mutta niinhän se on että kun rahassta tulee Jumala niin muutamasta kympistä luopuminen hirveä ja katkera pala niellä.


      • ByeByeKepuloiset
        Jopahanjotakin kirjoitti:

        SE on vain kumma kun minulta otetaan vähän 1000 euron työttömyysturvasta, niin alkaa hirveä huto kun joku ökyveneilijä joutuu maksamaan muutaman kympin vuodessa veneveroa. TYöttömyyskorvauksen leikkaus on ihan varmasti suunilleen sama mitä sinulta otetaan siitä veneestä verona. Joudutko nälkäkuurille sen veron vuoksi? VAI oletko AHNE?

        Mutta niinhän se on että kun rahassta tulee Jumala niin muutamasta kympistä luopuminen hirveä ja katkera pala niellä.

        Ökyveneilijä? Jumalauta luuseri !! Olen säästänyt ja tehnyt töitä 30 vuotta, saadakseni itselleni haluamani veneen. Se on vanha, ja itse kunnostamani !

        Ne neljä autoa, josta maksan "PALKASTANI" käyttömaksut ja muut kulut, ovat perheeni, joita tarvitsemme päästäksemme TÖIHIN ! kahteen paikkaan !

        Älä siis jumalauta luuseri ala mulle !!


      • Häpeätköedes
        ByeByeKepuloiset kirjoitti:

        Ökyveneilijä? Jumalauta luuseri !! Olen säästänyt ja tehnyt töitä 30 vuotta, saadakseni itselleni haluamani veneen. Se on vanha, ja itse kunnostamani !

        Ne neljä autoa, josta maksan "PALKASTANI" käyttömaksut ja muut kulut, ovat perheeni, joita tarvitsemme päästäksemme TÖIHIN ! kahteen paikkaan !

        Älä siis jumalauta luuseri ala mulle !!

        Naurettaa ahneen pikkunilkin öyhistely. Hänen mielestään pitää leikata köyhiltä, eikä muutamaan kymppiä öykyveneestä. Annat kasvot ahneudelle.


      • Outoa
        ByeByeKepuloiset kirjoitti:

        Ökyveneilijä? Jumalauta luuseri !! Olen säästänyt ja tehnyt töitä 30 vuotta, saadakseni itselleni haluamani veneen. Se on vanha, ja itse kunnostamani !

        Ne neljä autoa, josta maksan "PALKASTANI" käyttömaksut ja muut kulut, ovat perheeni, joita tarvitsemme päästäksemme TÖIHIN ! kahteen paikkaan !

        Älä siis jumalauta luuseri ala mulle !!

        Töihin kahteen paikkaan neljällä autolla?

        Ajatteko puolet matkasta ensin yhdellä ja sitten toisen puolen toisella autolla, vai miksi kahteen paikkaan menemiseen tarvitaan neljä autoa?


      • ByeByeKepulaiset
        Häpeätköedes kirjoitti:

        Naurettaa ahneen pikkunilkin öyhistely. Hänen mielestään pitää leikata köyhiltä, eikä muutamaan kymppiä öykyveneestä. Annat kasvot ahneudelle.

        Siis häpeänkö sitä, että olen tehnyt kahta, suhteellisen pienipalkkaista työtä 30 vuotta, saadakseni osatettua ja kunnostettua itselleni haluamani veneen ?

        EN TODELLAKAAN ! Mutta häpeätkö sinä ? Ymmärrätkö edes mitä kirjoittelet, työttömyyskorvauksella ? Itse en ole päivääkään ollut työttömänä 30 vuoden aikana, olen siis mielestäni täysin ansainnut veneeni . . . käyttömaksutta !!


      • ByeByeKepulaiset
        Outoa kirjoitti:

        Töihin kahteen paikkaan neljällä autolla?

        Ajatteko puolet matkasta ensin yhdellä ja sitten toisen puolen toisella autolla, vai miksi kahteen paikkaan menemiseen tarvitaan neljä autoa?

        Meitä on perheessä neljä työssäkäyvää, minulla on kaksi työpaikkaa, vaimolla yksi ja tyttärellä opiskelun ohessa yksi osapäiväinen ja sama suttu kakoisveljellään - mikäli asia nyt sinua koskettaa.


    • ökyvene

      Onkohan Suomessa kymmeniä tuhansia sellaisia rekisteröityjä veneitä joita verotus koskee?
      Minusta sellaisia ökysaastuttimia saisi verottaa moninverroin, paitsi ammattikalastajien työkaluja.

      • Niistä rekisteröidyistäkin veneistä suuri osa on ruotsinkielisillä RKP:n kannattajilla, muutamilla suurimpien rannikkokaupunkien asukkailla (kokoomus, SDP) ja ahvenanmaalaisilla.


    • Veneellinen

      Ei ainakaan kosketa köyhiä vaan rikkaita ja se on oikein.

    • EläHättäileYhtään

      Venevero on kokoomuksen liikkeelle laittama asia. Katainenhan aikoinaan päätti, että yli 20 heppaset baatit pitää rekisteröidä. Ilman rekisteröintiä ei ole siis tiedossa ken veneen omistaa ja näin verolippusen lähettäminen hieman haasteellista. Olkoon seuraava askel veneilijöiden verotuksessa pakollinen katsastus. Siihen pitää rakentaa tietenkin valtion organisaatio ja muutama rakennus hyville rantapaikoille, jotta veneen voi viedä ihmettelyyn. Infran rakentamisen jälkeen bisneksen voi sitten myydä ensin virkamiehille, jotka sitten pian laittavat bisneksen lihoiksi ja myyvät vaikka Spaaniaan.
      Tulisikohan minustakin hyväveli?

    • OikeinVerotettu

      Työttömillä ja vähävaraisilla ei niin suuria veneitä ole joita tarvitsee rekisteröidä, joten tämähän on juuri sitä parempiosaisten verotaakan kasvattamista jota vasemmisto-oppositio vaatii. Soutuveneet ja pienet prutkut ovat edelleenkin verotuksen ulkopuolella. Kotitarvekalastajat pärjäävät muutaman hevosvoiman perätuupparilla, eikä vero koske siis heitäkään.

    • ByeByeKepulaiset

      Jumaluta . . . Tällainenko Suomesta on tullut ?? Kateellisten mulkkujen maa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe