Hyvä kysymys: käytätkö maihareita kesällä?

maiharit_kunniaan

Löysin tällaisen jo suljetun kysymyksen toiselta palstalta:

"Hei! Käyttääkö täällä kukaan pitkävartisia maihareita kesällä? Mä käytän. Onko se muka omituista? Mä en halua käyttää mitään hiekanvärisii sandaalejani tai lenkkareita. Maiharit päällä säällä kuin säällä. Kukaan samaa mieltä? Tää on mun tyylini ja on se kumma että jotku valittaa siitäkin."

Ja vastaukseni tuon kysyjälle:

Jep, käytän maihareita myös kesällä. Maiharit on mun jalkoihin ainoat sopivat kengät koska niistä löytyy riittävän leveää lestiä ja muutenkin maihari on käyttökelpoisin mahdollinen kenkä minkä voisi kuvitella koskaan löytävänsä. Mulla on itse asiassa kahdet maiharit: Jalas Phantom drylock turvaominaisuuksilla ja sitten Branditin tavalliset teräskärkimaiharit ja kumpiakin käytän hiukan erilaisissa tehtävissä: Branditin maihareita kaupungilla kulkiessani ja sitten Jalaksen kenkiä eräillessä, talvimaihareina ja töissä. Itse asiassa aion ostaa jopa kolmannet maiharit, lähinnä päivytyskäyttöön suunnatuiksi työmaihareiksi. Joko Haix airpower p3:t tai sitten Alpina Tierra Black kevytmaiharit.

Olen täysin tietoinen siitä, että eräillä oman ääripäänsä edustajilla on tapana leimata kaikki maiharien käyttäjät automaattisesti natseiksi, edes kysymättä käyttäjän poliittista näkökantaa. Entä jos kyse onkin vain maailman käyttökelpoisimmista kengistä, joilla ei ole poliittisten näkemysten kanssa mitään tekemistä?

17

4354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavikkokengät
      • maiharit_kunniaan

        Aavikkokengät tuppaavat olemaan ruman näköisiä varsinkin väriensä puolesta. siksi toiseksi mikään beessi aavikkoväri nyt ei ole edes sallittu Punaisen Ristin ensiapupäivystyksissä vaan kenkien tulee olla valkoiset, punaiset tai mustat. Maiharit ovat tyypillisesti aina mustat muutenkin. Enpä nyt vetäisi toisaalta jalkoihin mitään valkoisiakaan kenkiä enkä varsinkaan punaisia.


      • aavikkokengät

        Sotilasjalkineet ovat hiekanvärisiä. Tuossa pari kuvaa:
        https://britisharmy.files.wordpress.com/2012/10/handover-1.jpg
        http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/08/27/article-2402792-1B5BF6C2000005DC-341_634x362.jpg
        Ei voi käyttää mustia kenkiä ja ajatella käyttävänsä jotain sotilasjalkineita.

        Kengät on suunniteltu ja tehty siihen että niillä voi helteessä taivaltaa kymmeniä kilometrejä kivikkoisessa maastossa päivittäin raskaat kantamukset selässä, ja se on normaalikäyttöä joka ei kenkiä juurikaan edes kuluta. Kenkä on erittäin kestävä, erittäin tukeva ja jalat pysyvät silti kuivina kun hiki pääsee haihtumaan.


      • maiharit_kunniaan

      • vain-aavikolla

        Hiekan värisiä maiharita käytetään vain komennuksilla aavikkoisille alueille missä käytetään hiekan väristä sotilasasuakin. Muutoin kurkkusalaatin värisen sotilaspuvun kanssa käytetään kyllä mustia maihareita. Tuo hiekan värisistä maihareista hopottava idiootti on katsonut liikaa amerikkalaisia sotaleffoja jotka sijoittuvat sinne aavikkomaihin.


    • Maiharikelit

      Maiharit ovat, kuin tehty Suomen olosuhteisiin. Ainoastaan muutamana hellepäivänä ovat hieman kuumat, mutta 99% sääolosuhteista on maiharikelejä.

      • maiharit_kunniaan

        Maihari tosiaan on Suomen säihin se sopivin jokasään kenkä ja aina mukava pitää. Lisäksi maihari tukee mukavasti nilkkoja, joten hyvillä pohjallisilla varustetuilla maihareilla kävelee kauas ja pitkään. Itse suosin Jalaksen FX2-pohjallisia, ovat markkinoiden parhaat.


    • SiljaS

      Hei. Olen 28- vuotias nainen ja maiharit on ehdottomasti parhaat festarikengät. Tulee kesällä satunnaisesti pidettyä, mutta festareilla ihan must.

      • hyvä_hyvä

        Fiksu nainen, hienoa! Maiharit suojaavat hyvin jalkoja ja tukevat nilkkaa kävellessä. Maiharien käyttäjiltä ei yleensä meidän tarvitse SPR:n ensiavussa paikkailla rakkoja, eli maiharien käyttäjät pysyvät todennäköisesti pois ensiavusta.
        Sitäpaitsi monien festarien ohjesivuilla neuvotaankin käyttämään umpinaisia pitkävartisia kenkiä jalkojen suojana festareilla.
        Meidän kannalta paras asiakas on se, jolle ei satu mitään ensiapua vaativaa, silloin menee ihmisellä homma hyvin.


    • Maiharifani

      Maiharit myös näyttää tosi hyvältä. Esimerkiksi shortsit ja maiharit- yhdistelmä on äärimmäisen kaunis.

      • kiilakorkotennarityttö

        Ehkä tähän jotenkin liittyen...Millaista kenkää muilla (lähinnä naisilla) on käytössä festareilla? Varmaan löytyy maiharia,kumpparia, tennaria jne. Käyttääkö kukaan korkoja,esim. jotain vanhoja nilkkureita,saappaita,kiilakorkotennareita yms. , jotka voi roudata roskiin sen jälkeen?
        Mulla itsellä ollut vanhat kiilakorkotennarit kaksilla festareilla tänä kesänä ja kestää yllättävän hyvin jopa pesun sen jälkeen...


      • Vyuieuyuh

        Ja niillä on hyvä potkaista munille.


    • SDKIOP

      Minulla on oikein tuhdit lättäjalat. Joudun käyttäämään mittatitalustyönä teetettyjä pohjallsia, ilman tukea nilkat kääntyvät sisään ja asian vielä kruunaa jalkojen tolkuton leveys. Eli siis maiharit ovat se liki ainoa vaihtoehto myös kesällä, ei mitätkään hölmöt sandaalit. Maiharit tulee kunnolla jalkaa ja ovat myös hyvän näköiset. Nuo jalat ovat muodoiltaan niin kamalat, että jos siitäkin syystä ehdottomasti maiharit, eikä mitkään sirot sandaalit.

    • MiraE

      Lähinnä festareilla.

      • Utelija

        Millainen muu look?


    • Ihaillut

      Näkyihän noita maihareita ilahduttavan paljon kesän eri festareilla. Jopa helleaikaankin. Käytännölliset ja näyttää hyvältä.

    • Anonyymi

      Maiharit sopii jokapaikkaan :)
      Hyvin jalkaan muotounut maihari on mukava käyttää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe