Suretko lapsettomiutta?

eilapsia

http://www.hs.fi/elama/a1432698148043


"Väestöliiton tutkijan Anneli Miettisen mukaan yksinelävien tahatonta lapsettomuutta ei silti tunnusteta samalla tavalla kuin pariskuntien.

"Heitä pidetään sinkkuina, ei lapsettomina. Voidaan jopa ajatella, että sinkun lapsettomuus on itse aiheutettua eli omien työhön, seurusteluun tai vapaa-aikaan liittyvien valintojen seurausta. Esimerkiksi niin, että sinkku on vain asettanut riman liian korkealle", Miettinen sanoo."

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiksKysytMiks

      En sure. Päinvastoin

    • Ihan hyvä artikkeli. Itse kiinnitin huomiota mm. tähän: "lapsettomille sinkuille onkin ollut tärkeää löytää juttu, joka tekee elämästä kiinnostavaa sen sijaan, että keskittyisi miettimään sitä, mikä jäi saamatta."

      Samahan pätee kaikille niille sinkuille, jotka ovat varmoja (!) siitä että eivät koskaan löydä naista/miestä. Hyväksyminen, huomion kiinnittäminen niihin asioihin jotka elämässä ovat hyvin ja joihin voi itse vaikuttaa.

      Ja silti voi jättää myös mahdollisuuden sille mille Jukkakin:

      "Ja kumppanin voi saada vaikka satavuotiaana. Jos sopiva tulee kohdalle, en estä."

      • Hahaahaaaaaa

        Satavuotias kurppa huora nyt ei paljon innosta ketään.

        Joten sori, sulle nyt vain ei löydy ottajia.

        Ei aivoja ja vain pillu, sääliksi käy sua.


      • vihaanjonneja
        Hahaahaaaaaa kirjoitti:

        Satavuotias kurppa huora nyt ei paljon innosta ketään.

        Joten sori, sulle nyt vain ei löydy ottajia.

        Ei aivoja ja vain pillu, sääliksi käy sua.

        Mikäs vitun 15v jonne siellä huutelee? Sut pitäs piestä.


    • scrg

      "Jos näin työpaikalla, että joku on raskaana, tunsin kateutta ja jopa raivoa. Mietin missä tuo ihminen on niin paljon parempi, että hän saa lapsen ja minä en saa edes miestä. "

      Melko ätmiä valitusta :D

    • Ätmikäishenkilö

      Suren nussimattomuuttani - en lapsettomuuttani

    • haluansiittäälapsen

      Suren sitä, että en ole saanut osallistua lapsen siittämistapahtumaan

      • Missä_tavata

        Samoin minä sitä, ettei ole löytynyt vielä siittävää miestä. Missä tapaisimme?


      • yksätmi
        Missä_tavata kirjoitti:

        Samoin minä sitä, ettei ole löytynyt vielä siittävää miestä. Missä tapaisimme?

        Minä voin tulla siittämään sinut. Missä asut


    • Kilttiatm

      Naiset tekee lapsia paskojen jännämiesten kanssa hyvin usein.

      • scrg

        Jos kaikki tekisi lapsia yhtä usein, niin evoluutiohan olisi pysähtynyt.


    • uycbkuyghj

      Olen isäni puolelta suvun viimeisin, ja melko tod.näk. viimeinen, mies ja joskus tullut mietittyä miten julmaa on etten ole nyt jo ehtoopuolella olevalle isälleni antanut lapsenlapsia.

      • oigfdiouoiugdou

        Minä en ole itse saanut päättää synnynkö vai en, joten en ole myöskään mitään velkaa vanhemmilleni.


      • rghtjl
        oigfdiouoiugdou kirjoitti:

        Minä en ole itse saanut päättää synnynkö vai en, joten en ole myöskään mitään velkaa vanhemmilleni.

        Juuri näin.


    • n33

      Lapsettomuus on valintani. Joka ikinen päivä olen siitä tyytyväisempi.

    • Lapseton-80

      Suren. Olen 15 vuotta halunnut lasta mutta miten teet sen kun ei saa naistakaan joten suurella todennäköisyydellä jään lapsettomaksi.

    • ensure

      En ole koskaan halunnut lasta vaikka olen ollut parisuhteessa toistakymmentä vuotta. Säälin ihmisiä joilla on lapsia ja oma elämä jää elämättä.

      • unsure

        Kerro miten olet päätynyt siihen käsitykseen, että ihmiseltä jää oma elämä elämättä, jos hänellä on lapsia?


      • MeneeSePilalle

        Ei tarvitse kun katsoa mammoja jotka hääsäävät kakaroiden parissa aamusta iltaan, muusta eivät osaa puhua ja elämä menee vaippoja vaihtaessa tai kuskatessa skidejä harrastuksiin. Isät seisovat nurtsikentän laidalla, eivät liiku tai urheile itse, seuraavat vain kakaroiden urheilua. Elämä menee täysin pilalle koska omaa elämää ei ole, vain kakaroiden elämä.


      • Jassuka

        Pakko puolustautua, sillä meikäläinen on ainakin ehtinyt elää omaa elämää ennen lapsia. Sain esikoisen vasta 36-vuotiaana ja toisen nyt 38-vuotiaana, tänä vuonna täytän jo 39. Eli en koe, että omalta osaltani mitään on jäänyt varsinaisesti elämättä. Matkustella voimme perheenä ja jos kuntoa piisaa joskus pariskuntana ja yksinkin. Matkustelu ainoa asia jota olisin voinut tajuta tehdä nuorempana. Olisin ehtinyt näkemään enemmän vieraita maita ja kulttuureja.


    • Tässäkin asiassa on kaksi puolta, niin kuin sinkuudessa ja parisuhde-elämässäkin.
      Viimekädessähän voisi vaikka harkita, et siittää vain jonkun lasta haluavan sillä sopimuksella, että itelle ei koidu mitään vatuuta, mikäli päätyy lopullisesti siihen tulemaan, että pysyy sinkkuna tulevaisuudessakin....On näitä välillä tullu mietittyä.

    • hyiyök

      Eivät nämä "saisipa pillua" ja "pääsisipä nussimaan" miehet mitään ymmärrä vastuusta. Kovasti sitä kiltteyttään ja kunnollisuuttaan aina hokevat, mutta oikeasti ovat jääneet teini-ikäisen tasolle. Heille tulisi hätä käteen jos joutuisivat vastuuseen pienestä ihmisestä.

      • tjghghjh

        Ei nämä pillun perässä juoksevat huoripukit tajua vastuusta ja rakkaudesta hevon vittua. Oma isäni oli juuri tällainen kiimainen sonni joka petti ja kusetti naisia minkä ehti. Säälittävä paska siis, ja tunnenkin syvää halveksuntaa häntä ja hänenlaisiaan "miehiä" kohtaan.


      • tjghghjh kirjoitti:

        Ei nämä pillun perässä juoksevat huoripukit tajua vastuusta ja rakkaudesta hevon vittua. Oma isäni oli juuri tällainen kiimainen sonni joka petti ja kusetti naisia minkä ehti. Säälittävä paska siis, ja tunnenkin syvää halveksuntaa häntä ja hänenlaisiaan "miehiä" kohtaan.

        Hyvin sanottu, koskee sekä miehiä ja naisia, jotka näin käyttäytyvät, eli tämäkään ei ole sukupuolisidonnainen asia.

        Tämä on juuri se syy miksi itsekin halveksin tälläistä käytöstä, mutta sukupuolella ei ole väliä.....miten tälläisiin ihmisiin voisi luottaa, vaikka he kuinka yrittäisivät puolustaa käytöstään, siksi olen sitä mieltä, että jokaiselle omanlaisensa, koska tuskimpa pystyvät omanlaisia niin kovin satuttamaan, kuin toisenlaisia, kuin he ovat.

        Eli tehkööt mitä haluavat, kunhan jättävät ne rauhaan, ketkä eivät halua olla heidän "pelissään" mukana.


    • Ikis__M

      Tavallaan suren, en itseni vuoksi vaan siksi kun minussa joku nainen menetti hyvän miehen ja sen lapsi/lapset hyvän isän, paremman kuin monet semmoiset joihin naisten valinta kohdistuu. Tällaisia nyrkkisankareita ne naiset valitsee isiksi ja tekee niille lapsia:

      http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/syyte-mies-hakkasi-raskaana-olleen-puolison-vatsaa/2055820?pwbi=94d931f00b7c40be606cbd26c0e1b747

      Hyvät on eväät elämään kun iskä hakkaa jo kohdussa ollessa. Sitten vasta kun nainen tulee järkiinsä, jos tulee, ja jättää sankarimiehensä se alkaa etsiä jotakuta kunnollisempaa, kaltaistani, pitäisi löytää elättäjä itselle ja isänsä p..kageenejä kantavalle penskalle. Siinä vaiheessa vain on vähän myöhäistä, ei jostain syystä nappaa.

      • 5t6y

        On miehellä suuret luulot omasta erinomaisuudestaan. Ei ihme ettei noin itserakas ole kenellekään kelvannut.


      • Ikis__M
        5t6y kirjoitti:

        On miehellä suuret luulot omasta erinomaisuudestaan. Ei ihme ettei noin itserakas ole kenellekään kelvannut.

        Miten niin suuret luulot? Ei minusta miehen tarvitse olla mitenkään erinomainen, riittää kuin on ihan tavallinen jotta kykenee pitämään huolta perheestään mutta naisillehan semmoinen ei ole riittävän jännittävä. Ne haluaa semmoisen miehen joka raskausaikanakin tarjoaa jännitystä elämään hakkaamalla nyrkillä vatsaan, jännästi sitten selviää selviääkö lapsi vai ei iskän jännäkohtauksesta.


      • Tässä tulee taas tätä sun kaksinaamaista läppää, jota en voi sietää yhtään.
        Jätkää on lapsettomat hoikat naiset lähestyneet palstallakin ja mitä kaveri teki?
        Ja sit toisaalta taas tulee tätä höttöä kuin pakon lykkimänä....Sulla on ongelmia korvien välissä sanoisin. Jokin psykiatrilla käynti olisi lie paikallaan, samoin kuin muutamalla muullakin tällä palstalla.


      • Ikis__M
        CamelBoots kirjoitti:

        Tässä tulee taas tätä sun kaksinaamaista läppää, jota en voi sietää yhtään.
        Jätkää on lapsettomat hoikat naiset lähestyneet palstallakin ja mitä kaveri teki?
        Ja sit toisaalta taas tulee tätä höttöä kuin pakon lykkimänä....Sulla on ongelmia korvien välissä sanoisin. Jokin psykiatrilla käynti olisi lie paikallaan, samoin kuin muutamalla muullakin tällä palstalla.

        Ei ole pakko lukea jos ei voi sietää. aina voi ohittaa nuo minun kommentit.

        Joo, niin onkin mutta vähänpä tiedät jos kuvittelet että vaadittava "kipinä" syttyy väkisin ja plaah:han halusi vain lähinnä uteliaisuuttaan nähdä, kahvitella ja jutella, semmoisesta on vielä pitkä matka perheen perustamiseen. En ole myöskään varma haluankokaan enää kun sen perheen perustamisen olisi pitänyt tapahtua alle kaksvitosena neitsytnaisen kanssa.


      • Kilttiatm

        Tuollaisia jännämiehiä naiset kepuuttaa itselleen eikä meitä kunnollisia turvallisia miehiä. Minä olisin huolehtivainen mies mutta ei naiset halua sellaista miestä.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Ei ole pakko lukea jos ei voi sietää. aina voi ohittaa nuo minun kommentit.

        Joo, niin onkin mutta vähänpä tiedät jos kuvittelet että vaadittava "kipinä" syttyy väkisin ja plaah:han halusi vain lähinnä uteliaisuuttaan nähdä, kahvitella ja jutella, semmoisesta on vielä pitkä matka perheen perustamiseen. En ole myöskään varma haluankokaan enää kun sen perheen perustamisen olisi pitänyt tapahtua alle kaksvitosena neitsytnaisen kanssa.

        Valitettavasti niitä ei voi ohittaa, kun ne aina pomppaa sieltä silmään kaikessa älyttömyydessään..
        Sitähän minä oon sulle koittanu sanoa, että siitä kahvittelusta on vielä pitkä matka parisuhteeseen.
        Kaksvitosena kakarana oo mitään järkeä perhettä perustaa..Ei kerta kaikkiaan mitään.
        Sinusta ei kyllä isäks olisikaan.....Kyllähän miehen täytyy ensin kasvaa henkisesti aikuiseksi, ennen kuin sellaisesta kannattaa haaveillakkaan.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Ei ole pakko lukea jos ei voi sietää. aina voi ohittaa nuo minun kommentit.

        Joo, niin onkin mutta vähänpä tiedät jos kuvittelet että vaadittava "kipinä" syttyy väkisin ja plaah:han halusi vain lähinnä uteliaisuuttaan nähdä, kahvitella ja jutella, semmoisesta on vielä pitkä matka perheen perustamiseen. En ole myöskään varma haluankokaan enää kun sen perheen perustamisen olisi pitänyt tapahtua alle kaksvitosena neitsytnaisen kanssa.

        Noh, nyt taas itsekin olen hieman sitä mieltä, että sinulla "ampuu" nyt hieman yli nämä kommentit tässä kohtaa vähän joka puolelta, eli ei kauhean hyvä juttu taas tällä kertaa.....

        Egoilua, yksinkertaistamista, oksettavaa syyllistämistä kera oksettavan uutisen jne....ei hyvä ei... :(

        Kaikkea ei vain voi laittaa "vitsailun" ja "palsta persoonan" piikkiin, kun se ei ole totuus, tiedät sen itsekin...


      • Ikis__M
        MGTOW kirjoitti:

        Noh, nyt taas itsekin olen hieman sitä mieltä, että sinulla "ampuu" nyt hieman yli nämä kommentit tässä kohtaa vähän joka puolelta, eli ei kauhean hyvä juttu taas tällä kertaa.....

        Egoilua, yksinkertaistamista, oksettavaa syyllistämistä kera oksettavan uutisen jne....ei hyvä ei... :(

        Kaikkea ei vain voi laittaa "vitsailun" ja "palsta persoonan" piikkiin, kun se ei ole totuus, tiedät sen itsekin...

        En jaksa selittää mutta sanonpahan vaan että jos olisi samat kokemukset kuin minulla ei tuo olisi ollenkaan yliammuttua.


      • Ikis__M kirjoitti:

        En jaksa selittää mutta sanonpahan vaan että jos olisi samat kokemukset kuin minulla ei tuo olisi ollenkaan yliammuttua.

        Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut ja nähnyt???

        En minä kulje silmät kiinni, päinvastoin......

        P*skoja löytyy molemmista sukupuolista, samanlaista käyttäytymistä löytyy molemmista sukupuolista jne..jne., sen lisäksi on tyhmää yksinkertaistaa ja yleistää asioita, koska se ei pidä paikkaansa.

        Sinusta huomaa vain sen, ettet pysty näkemään aitoa kokonaiskuvaa näiden tragedioiden taustalla, sekä empatia kykysi ei jostain syystä riitä käsittelemään näitä asioita, niinkuin olisi toivottavaa.......nämä eivät todellakaan ole monestikkaan noin yksinkertaisia ja helppoja asioita, kuin annat ymmärtää....


      • Ikis__M
        MGTOW kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut ja nähnyt???

        En minä kulje silmät kiinni, päinvastoin......

        P*skoja löytyy molemmista sukupuolista, samanlaista käyttäytymistä löytyy molemmista sukupuolista jne..jne., sen lisäksi on tyhmää yksinkertaistaa ja yleistää asioita, koska se ei pidä paikkaansa.

        Sinusta huomaa vain sen, ettet pysty näkemään aitoa kokonaiskuvaa näiden tragedioiden taustalla, sekä empatia kykysi ei jostain syystä riitä käsittelemään näitä asioita, niinkuin olisi toivottavaa.......nämä eivät todellakaan ole monestikkaan noin yksinkertaisia ja helppoja asioita, kuin annat ymmärtää....

        "Sinusta huomaa vain sen, ettet pysty näkemään aitoa kokonaiskuvaa näiden tragedioiden taustalla, sekä empatia kykysi ei jostain syystä riitä käsittelemään näitä asioita, niinkuin olisi toivottavaa.......nämä eivät todellakaan ole monestikkaan noin yksinkertaisia ja helppoja asioita, kuin annat ymmärtää...."

        Kuule kun se kokonaiskuva on ihan h..in yksinkertainen, naiset enimmäkseen on tollop..ja jotka lisääntyy harkitsemattomasti tollojen miesten kanssa. Ei ne ole helppoja joo, arvaa oliko mukavaa kun tykkäsit tytöstä jota et halunnut liikaa sitouttaa koska sillä on vielä koulut käymättä ja kun oli omakin tulevaisuus epävarmaa, yritit siis olla empaattinen, ja sitten tyttö se puolen vuoden päästä kulkeekin 10v. vanhemman näennäisesti hyvin pärjäävän mutta alkoholistityypin kanssa ja jolle sitten vääntää lapsen 17-vuotiaana ja kohta perään toisen. Sitten joskus myöhemmin kun näet sitä se sanoo että on paljon ajatellut miten asiat olisi menneet sinun kanssa. Ne on niitä hetkiä joina sitä mielessään huutaa hurraata omalle empaattisuudelleen, sille kun ajatteli toisen parasta ja se sotki asiansa ihan ominpäin pahemmin kuin sinun vaikutuspiirissä olisit ikinä pystynyt.


      • Ikis__M kirjoitti:

        "Sinusta huomaa vain sen, ettet pysty näkemään aitoa kokonaiskuvaa näiden tragedioiden taustalla, sekä empatia kykysi ei jostain syystä riitä käsittelemään näitä asioita, niinkuin olisi toivottavaa.......nämä eivät todellakaan ole monestikkaan noin yksinkertaisia ja helppoja asioita, kuin annat ymmärtää...."

        Kuule kun se kokonaiskuva on ihan h..in yksinkertainen, naiset enimmäkseen on tollop..ja jotka lisääntyy harkitsemattomasti tollojen miesten kanssa. Ei ne ole helppoja joo, arvaa oliko mukavaa kun tykkäsit tytöstä jota et halunnut liikaa sitouttaa koska sillä on vielä koulut käymättä ja kun oli omakin tulevaisuus epävarmaa, yritit siis olla empaattinen, ja sitten tyttö se puolen vuoden päästä kulkeekin 10v. vanhemman näennäisesti hyvin pärjäävän mutta alkoholistityypin kanssa ja jolle sitten vääntää lapsen 17-vuotiaana ja kohta perään toisen. Sitten joskus myöhemmin kun näet sitä se sanoo että on paljon ajatellut miten asiat olisi menneet sinun kanssa. Ne on niitä hetkiä joina sitä mielessään huutaa hurraata omalle empaattisuudelleen, sille kun ajatteli toisen parasta ja se sotki asiansa ihan ominpäin pahemmin kuin sinun vaikutuspiirissä olisit ikinä pystynyt.

        En järmää sinun kanssasi enempää, vastaan edelleen samoin kuin aikaisemmin....

        ------------------------------------------------------------------------------
        Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut ja nähnyt???

        En minä kulje silmät kiinni, päinvastoin......

        P*skoja löytyy molemmista sukupuolista, samanlaista käyttäytymistä löytyy molemmista sukupuolista jne..jne., sen lisäksi on tyhmää yksinkertaistaa ja yleistää asioita, koska se ei pidä paikkaansa.

        Sinusta huomaa vain sen, ettet pysty näkemään aitoa kokonaiskuvaa näiden tragedioiden taustalla, sekä empatia kykysi ei jostain syystä riitä käsittelemään näitä asioita, niinkuin olisi toivottavaa.......nämä eivät todellakaan ole monestikkaan noin yksinkertaisia ja helppoja asioita, kuin annat ymmärtää....
        -------------------------------------------------------------------------------

        "Kuule kun se kokonaiskuva on ihan h..in yksinkertainen, naiset enimmäkseen on tollop..ja jotka lisääntyy harkitsemattomasti tollojen miesten kanssa. "

        Samoin edelleen ottaa päähän tämä sukupuolien kanssa leikkiminen, välillä on tollo muija, välillä on tollo äijä ja välillä ovat tolloja molemmat, siinä sinulle totuus, eli tuo hemmetin yleistäminen ja yksinkertaistaminen tarkoituksen hakuisesti, sekä omiin "käyttötarpeisiin" sopivaksi on jotain mitä en siedä.....

        Lisäksi sinulla on tullut tuo sama esimerkki ennenkin, eli ymmärrän kuinka koville on ehkä ottanut, mutta jos tuollaisesta jää sinulle noin kauhea trauma, noin pitkäksi aikaa, niin voin sanoa, että todella moni on kokenut paljon kovempia juttuja ja selvinnyt niistä, ilman tuollaista katkeruuden tunnetta kaikkia kohtaan.......

        Monesta kirjoituksestasi vain huomaa, ettet ole ihan "kartalla" näiden asioiden kanssa......suosittelen laajentamaan "näkökenttää", sekä käyttämään empaattisuutta jos sitä on, sekä analysoimaan näkemääsi tasapuolisesti, aidosti, sekä rehellisesti......kohteeksi harjoituksiin ovat hyviä kaikki "oikeassa elämässä" tapahtuva, eikä tuollaiset mediasta kaivetut uutiset, mitä voi vääntää mihin suuntaan haluaa, koska naurettavinta siinä on se, että mediakin on tehnyt jo saman vääntämisen aikaisemmin, jolloin koko asia on jotain mitä ei kannata lähteä edes "vitsinä" analysoimaan....

        Tämän asian puitteissa jatkan kyllä järmäystä, mutta toivottavasti tämä keskustelu oli nyt tällä kertaa tässä....


    • E.

    • mythbuster

      Tunnen kyllä jonkinlaista surua. Välillä se ajatus tulee uniin ja joskus valveilla ollessanikin mietin miksi elämä on mennyt näin. Jos ei ole jatkuvuutta lapsien muodossa niin oman elämän katoavaisuus saa liiankin suuren roolin kun ei ole uutta elämää vastapainoksi.

    • Hämärän_rajoilta

      En sure. Surisin sitä, jos minulla olisi lapsia. Maailmassa, jossa elämme, velan ottaminen ja lasten hankkiminen ovat kaksi vihoviimeisintä virhettä, joilla menettää vapautensa ja kahlitsee itsensä vuosikymmeniksi vastuuseen, huoleen ja epävarmuuteen. Olen päättänyt, etten koskaan tee kumpaakaan... joskin päätös on sikäli helppo, että yksikään pankki ei koskaan myöntäisi minulle lainaa eikä yksikään nainen suostuisi kanssani seksiin.

      • Siinä kans yksi, joka ampuu luodin itseään kohtaan väittäen sen tulleen naisen aseesta.... Faktahan on kaiken lukemani perusteella, että sinä olet se, joka ei suostu ikinä naisen kanssa seksiin. Tyypillistä tällä palstalla. Ps...Onko sinun vapautesi isäsi asunnon yläkerrassa?
        Ehkä voisit jo vaikka katella töitä ja lähtee huit vittuun sieltä peräkammarista sitä vapauttasi etsimään..Onhan se eräänlaista vapautta elää isukin soppakupilla, mut nää on näitä.


    • Meitä omasta halustaan lapsettomia on suuri osa kaikista lapsettomista. Lapselliset vain kuvittelevat, että kaikki haluavat samaa kuin he itse.

      • "Fiksut" ymmärtävät kaikkia näkökantoja, koska ei ole oikeaa ja väärää tässäkään, on vain yksilökohtaisia valintoja ja mielipiteitä, turhaa tuputtaa kenenkään yhtään mitään puolin ja toisin monessakaan asiassa.......kaikki kukkaset ja niin edelleen......

        Tässä tapauksessa niin kuin monessa muussakin asiassa, osa on valinnut polkunsa, osa hakee sitä, osa ei ole löytänyt sopivaa polkua ja osa ei ikinä löydäkkään.....


      • MGTOW kirjoitti:

        "Fiksut" ymmärtävät kaikkia näkökantoja, koska ei ole oikeaa ja väärää tässäkään, on vain yksilökohtaisia valintoja ja mielipiteitä, turhaa tuputtaa kenenkään yhtään mitään puolin ja toisin monessakaan asiassa.......kaikki kukkaset ja niin edelleen......

        Tässä tapauksessa niin kuin monessa muussakin asiassa, osa on valinnut polkunsa, osa hakee sitä, osa ei ole löytänyt sopivaa polkua ja osa ei ikinä löydäkkään.....

        Jep.


    • EiOleSuunnitelmissa

      En halua saattaa ketään uutta ihmistä tähän pahaan maailmaan. Ja pahempaan suuntaan on tämä ihmiskunta koko ajan menossa.

    • En sure lapsettomuutta. Se kuitenkin vaikuttaa vahvasti siihen miten elän. Olen päättänyt "tuhlata" kaikki mahdolliset tuloni juuri miten itse tahdon, eli elää aika pitkälti erilailla kuin suurin osa ihmisistä. Myöskin mahdolliset perinnöt aion surutta jossain vaiheessa myydä ja rahat käyttää johonkin mistä ei jää minun kuoltuani perintöä. Elän sen mukaisesti että kun aika minusta jättää, niin omaisuus on 0 euroa ja kukaan ei tule kuolemastani hyötymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe