chdisk käynnistettäessä

Aaaseri

Miksi kone rupesi itsekseen tarkistamaan kovalevyä käynnistyksen yhteydessä? Kun se sitten käynnistyi, niin se ronksutti jotakin pitkään, mutta sitten lopetti.
Toimii kyllä. Koskaan ennen ei ole sellaista levyn itsetarkistusta tapahtunut. Se on kyllä viime päivinä jumittunut pari kertaa Firefoxissa ja joskus ollut hidas.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiintolevy luultavasti hajoamassa. Voisi olla viisasta viimeistään nyt tarkistaa omien tiedostojen ja asetusten varmuuskopioiden ajantasaisuus.

      • Voiollanormaalia1

        Ei se sitä läheskään aina tarkoita. Windows sattuu tekemään näitä välillä itsekseen.


      • PullaPulliainen

        Niin, se kone sanoi tänään, että sai palautetuksi jonkin tiedostoni. No nyt se on kaksikin kertaa siellä tiedostoissa...

        Kone on herjannut viime aikoina varmuuskopioinnista, mutta kun en osaa sitä. Seagate levy on USB.ssä mutta Windows sanoo vain, että laita tyhjä levy. Siellä on ne seageten tavarat sisällä. Loin sinne uuden kansion, mutta sittenkään windows ei ymmärrä siellä olevan tilaa vaan käskee nimeämään sen levyn tietyllä tavalla. Tämmöisiä pulliasia on Suomi puolillaan, aivan ymmällä tietokoneen ja lisälaitteiden kanssa.

        En halua niitä Seagaten ohjelmia koneelleni. Enkä osaa niitä poistaakaan. Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä? Sitä olen miettinyt jo monta vuotta.


      • Aaaseri
        PullaPulliainen kirjoitti:

        Niin, se kone sanoi tänään, että sai palautetuksi jonkin tiedostoni. No nyt se on kaksikin kertaa siellä tiedostoissa...

        Kone on herjannut viime aikoina varmuuskopioinnista, mutta kun en osaa sitä. Seagate levy on USB.ssä mutta Windows sanoo vain, että laita tyhjä levy. Siellä on ne seageten tavarat sisällä. Loin sinne uuden kansion, mutta sittenkään windows ei ymmärrä siellä olevan tilaa vaan käskee nimeämään sen levyn tietyllä tavalla. Tämmöisiä pulliasia on Suomi puolillaan, aivan ymmällä tietokoneen ja lisälaitteiden kanssa.

        En halua niitä Seagaten ohjelmia koneelleni. Enkä osaa niitä poistaakaan. Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä? Sitä olen miettinyt jo monta vuotta.

        Ainiin, Aaaserihan mä.


      • ketjunneuvoja
        PullaPulliainen kirjoitti:

        Niin, se kone sanoi tänään, että sai palautetuksi jonkin tiedostoni. No nyt se on kaksikin kertaa siellä tiedostoissa...

        Kone on herjannut viime aikoina varmuuskopioinnista, mutta kun en osaa sitä. Seagate levy on USB.ssä mutta Windows sanoo vain, että laita tyhjä levy. Siellä on ne seageten tavarat sisällä. Loin sinne uuden kansion, mutta sittenkään windows ei ymmärrä siellä olevan tilaa vaan käskee nimeämään sen levyn tietyllä tavalla. Tämmöisiä pulliasia on Suomi puolillaan, aivan ymmällä tietokoneen ja lisälaitteiden kanssa.

        En halua niitä Seagaten ohjelmia koneelleni. Enkä osaa niitä poistaakaan. Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä? Sitä olen miettinyt jo monta vuotta.

        Tästähän on käyty keskustelu mutta et vain uskonut sen neuvoja: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13607803#comment-79248279


      • w7home
        PullaPulliainen kirjoitti:

        Niin, se kone sanoi tänään, että sai palautetuksi jonkin tiedostoni. No nyt se on kaksikin kertaa siellä tiedostoissa...

        Kone on herjannut viime aikoina varmuuskopioinnista, mutta kun en osaa sitä. Seagate levy on USB.ssä mutta Windows sanoo vain, että laita tyhjä levy. Siellä on ne seageten tavarat sisällä. Loin sinne uuden kansion, mutta sittenkään windows ei ymmärrä siellä olevan tilaa vaan käskee nimeämään sen levyn tietyllä tavalla. Tämmöisiä pulliasia on Suomi puolillaan, aivan ymmällä tietokoneen ja lisälaitteiden kanssa.

        En halua niitä Seagaten ohjelmia koneelleni. Enkä osaa niitä poistaakaan. Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä? Sitä olen miettinyt jo monta vuotta.

        "Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä?"
        Kopioimalla haluamasi tiedostot Resurssienhallinnassa sinne usb-levylle. En minä ainakaan tarvitse mitään windowsin erillisiä tekeleitä siihen.


      • hitaasti1
        w7home kirjoitti:

        "Miten saan sen varmuuskopioinnin tehtyä?"
        Kopioimalla haluamasi tiedostot Resurssienhallinnassa sinne usb-levylle. En minä ainakaan tarvitse mitään windowsin erillisiä tekeleitä siihen.

        Teet sen sitten varsin hitaasti


      • fdsafdsa
        hitaasti1 kirjoitti:

        Teet sen sitten varsin hitaasti

        Kyllä se nopeimmin niin menee. Backup-ohjelmien käyttö tällaiseen käyttöön olisi suoranaista hulluutta.


    • pakkosammutus

      Sammutettu väärin?

      • ei_palokunta

        Tolleen sen saa tekemään chkdsk:n vaikka joka sammutuksen jälkeen.


    • Fdsafdsa

      Chkdsk:n ajo alussa viittaa joko siihen, että konetta ei viimeksi sammutettu normaalisti tai se ei muusta syystä sammunut normaalisti (katkaistu virrat, kone kaatunut tai bootannut itsensä?) tai sitten sen takia että levy on hajoamassa. Harvinaisena syynä voisi olla levyohjaimen virhe.

      Joka tapauksessa suosittelen ottamaan ensitöiksi kopiot kaikista itselle tärkeistä tiedostoista ja jos et ole vielä luonut palautuslevyä palautusosiosta(valmiskoneet), niin alkaa olla kiire tehdä se.

      • Aaaseri

        Kone jumittui eikä sitä saanut sammutetuksi muuten kuin virrran katkaisulla. En osaa tehdä seagatesta varmuuskopiota, kun sitä kehotetaan tekemään ennen levyn alustusta. En tiedä mihin se kopio menee, minulla on DVD-levy käytettävissä, mutta mistä osaan ohjata että se varmuuskopio menee sinne.

        Sitten vasta pääsisin alustamaan levyä - enkä osaa sitä. Heitän kohta tän koneen viruksineen menemään ja ostan uuden jossa on puhdas Windows.

        Mikä on com surrogate ohjelma?


      • hohhoijjaaa

        "ostan uuden jossa on puhdas Windows."
        Kyllä sinä senkin saat pian pilalle toheloitua. Luopuisit koko koneesta kun et osaa.


      • fdsafdsa
        Aaaseri kirjoitti:

        Kone jumittui eikä sitä saanut sammutetuksi muuten kuin virrran katkaisulla. En osaa tehdä seagatesta varmuuskopiota, kun sitä kehotetaan tekemään ennen levyn alustusta. En tiedä mihin se kopio menee, minulla on DVD-levy käytettävissä, mutta mistä osaan ohjata että se varmuuskopio menee sinne.

        Sitten vasta pääsisin alustamaan levyä - enkä osaa sitä. Heitän kohta tän koneen viruksineen menemään ja ostan uuden jossa on puhdas Windows.

        Mikä on com surrogate ohjelma?

        "Kone jumittui eikä sitä saanut sammutetuksi muuten kuin virrran katkaisulla. "

        No sitten on ihan normaalia, että CHKDSK käy levyn läpi ja fiksaa mahdolliset epänormaalista sammutuksesta aiheutuneet ongelmat.

        Koneen ei pitäisi kyllä juurikaan kaatua nykypäivänä, joten kannattaa selvittää, mikä itse koneessa on vialla jos sama toistuu vielä uudestaan.

        Mahdollisia syitä on paljon:

        - läppäreissä tuulettimet täynnä pölyä tai lämpötahna kuoleentunut
        - koneessa kaksi virustorjuntaohjelmaa
        - koneessa epäyhteensopivat virustorjunta- ja palomuurisoftat (esim. Avast ja ZoneAlarm samassa koneessa aiheuttivat ainakin joskus ongelmia)
        - Koneeseen on asentunut ylimääräisiä ohjelmia tai selainlaajennoksia (Ask! toolbar tai vastaavia selaimessa, kellon viereen oikeaan alakulmaan on ilmestynyt uusia kuvakkeita, kone on päivittämättä tai jokin päivitys on epäonnistunut, virustorjunnan tietokantaa ei ole päivitetty ja kone on saastunut, koneessa epäyhteensopivia ohjelmia)
        - Kovalevy on hajoamassa tai kone on saatu jotenkin sekaisin (kts. edellinen kohta)

        Aloittaisin sillä, että poistaa ylimääräiset ohjelmat koneesta, vähentää kellon vieressä olevia ohjelmia, poistaa selainlaajennokset internet-selaimesta, tarpeen vaatiessa poistaa internet-selaimen ja asentaa uudestaan, skannaa tietokoneen malwarebytesin antimalwarella, kuuntelee puhaltaako tietokoneen tuuletin aiempaa kovemmalla äänellä => puhdista pölyt

        Jos ei auta, niin puhdas asennus koneeseen, eli käyttöjärjestelmä yms. uusiksi.

        Teet siis asennuslevyn ensin ja kun se on tehty, kone käynnistetään tältä asennus/palautuslevyltä, joka tyhjentää kovalevy ja asentaa kaiken uusiksi (paitsi itse asentamasi ohjelmat ja omat tiedostosi, jotka pitää ensin varmuuskopioida tietokoneen ulkopuolelle USB-tikulle tai ulkoiselle kovalevylle esim.)

        "En tiedä mihin se kopio menee, minulla on DVD-levy käytettävissä, mutta mistä osaan ohjata että se varmuuskopio menee sinne."

        Helpompi kun kopioit tiedostot USB-tikulle tai jos niitä on vähän, lähetät itsellesi liitetiedostoina sähköpostiin.

        Ehkä sinun kannattaisi kysyä hinta-arviota tietokonekaupasta. Luulisin että 50€ maksaa.


      • fdsafdsa

        Kirjoita tietokoneliikkeelle tällainen ohjelista:

        Haluan että:

        - tarkastatte ettei tuulettimessa ole korvakuulolta tai HWmonitorin perusteella ongelmaa
        - asennatte käyttöjärjestelmän ja ajurit, sekä päivitykset
        - poistatte bloatwaren jos sellaista palautuslevyltä tulee (tai vielä parempi, tekevät puhtaan asennuksen Windows-levyltä ja asentavat ajurit valmistajan sivuilta)
        - palautatte tietokoneelle vanhassa asennuksessa olleet tiedostoni
        - Katsotte että koneen palomuuri ja virustorjunta ovat kunnossa
        - asennatte firefoxin ja siihen adblock

        ja sitten kysyt paljonko veloittavat tästä kokonaisuudesta.


      • Aaaseri

        Niin, ja meitä suomalaisia pannaan pian hoitamaan kaikki asiamme tietokoneella. Kuka meitä neuvoo? Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa. Itse on vain toheloitava meni väärin tai oikein. On hyvä, että hakkerit saavat kaikkien toheloiden suomalaisten pankkitunnukset ynnä muut henkilökohtaiset tiedot. Eikös jossakin ole jo sairaanhoitopiirin tiedostoissakin viruksia.

        Minulla on F-secure turvana ja päivittyy. Ei Emisoft löydä mitään viruksia koneeltani. Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan.


      • etenkäänmaksulliset
        Aaaseri kirjoitti:

        Niin, ja meitä suomalaisia pannaan pian hoitamaan kaikki asiamme tietokoneella. Kuka meitä neuvoo? Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa. Itse on vain toheloitava meni väärin tai oikein. On hyvä, että hakkerit saavat kaikkien toheloiden suomalaisten pankkitunnukset ynnä muut henkilökohtaiset tiedot. Eikös jossakin ole jo sairaanhoitopiirin tiedostoissakin viruksia.

        Minulla on F-secure turvana ja päivittyy. Ei Emisoft löydä mitään viruksia koneeltani. Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan.

        Virustorjunta on apuna. Se ei takaa yhtään turvallisuutta


      • 4711
        Aaaseri kirjoitti:

        Niin, ja meitä suomalaisia pannaan pian hoitamaan kaikki asiamme tietokoneella. Kuka meitä neuvoo? Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa. Itse on vain toheloitava meni väärin tai oikein. On hyvä, että hakkerit saavat kaikkien toheloiden suomalaisten pankkitunnukset ynnä muut henkilökohtaiset tiedot. Eikös jossakin ole jo sairaanhoitopiirin tiedostoissakin viruksia.

        Minulla on F-secure turvana ja päivittyy. Ei Emisoft löydä mitään viruksia koneeltani. Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan.

        Käynnistyykä Asserin (kolmella a:lla ) kone vikasietotilaan ja kuinka nopeasti/hitasti ?


      • fdsafdsa
        Aaaseri kirjoitti:

        Niin, ja meitä suomalaisia pannaan pian hoitamaan kaikki asiamme tietokoneella. Kuka meitä neuvoo? Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa. Itse on vain toheloitava meni väärin tai oikein. On hyvä, että hakkerit saavat kaikkien toheloiden suomalaisten pankkitunnukset ynnä muut henkilökohtaiset tiedot. Eikös jossakin ole jo sairaanhoitopiirin tiedostoissakin viruksia.

        Minulla on F-secure turvana ja päivittyy. Ei Emisoft löydä mitään viruksia koneeltani. Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan.

        "Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan."

        Sinulla on kone sitten jotenkin sekaisin tai rikki. Suosittelen että viet tietokoneliikkeeseen ja anna heidän asentaa käyttöjärjestelmän ajureineen ja ohjelmat uudelleen. Kyllä tuon itsekin voi tehdä, mutta helposti on niin, että käyttäjä joka saa koneensa sekaisin, ei välttämättä osaa sitä tehdä.


      • hohhoijjaa
        Aaaseri kirjoitti:

        Niin, ja meitä suomalaisia pannaan pian hoitamaan kaikki asiamme tietokoneella. Kuka meitä neuvoo? Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa. Itse on vain toheloitava meni väärin tai oikein. On hyvä, että hakkerit saavat kaikkien toheloiden suomalaisten pankkitunnukset ynnä muut henkilökohtaiset tiedot. Eikös jossakin ole jo sairaanhoitopiirin tiedostoissakin viruksia.

        Minulla on F-secure turvana ja päivittyy. Ei Emisoft löydä mitään viruksia koneeltani. Kone on nyt niin hidas, että juuri ja juuri käynnistyy. Ehkä ei enää käynnisty, jos sammutan.

        "Eihän täältä ainakaan tarkkoja neuvoja saa"
        Ei niitä voi saada jos ei osaa kysyä. Pitäisi tietää perusasiat ja termit jotta edes voisi jotain järkevästi kysyä. Jos kysymys on sekava ja ristiriitainen eihän vastauksissa voi kuin arvailla.


      • Aaaseri

        Niin, tuokin vikasietotilakäynnistys pitäisi opetella... Ja mitä sillä sitten teen sillä vikasietotilalla. Ei muuta kuin lukemaan googlella.

        Kellonajn oikealla puolella on vain näytä työpöytä -kuvake.

        On pöytäkone, ei tuuletin huuda.
        Adware on. Win 7 on käytössä ja automaattiset päivitykset. F-secure ajan tasalla.

        Virheilmoituksissa on että ei voi käynnistää tvicport ja Zntport, koska ei löydy. niin no Bing bar myös, koska minusta se on minulle tarpeeton. Muitakin virheitä on. Olen jotakin poistanut juuri sen takia, että ei olisi liikoja.

        Saako koneella olla F-secure, Emisoft ja Malwarebytes? Jos ajan Malwarebytesin, niin silloinhn on kaksi virustorjuntaa käytössä.

        Ei kai tästä yksin selviä.


      • Aaseri

        Miten poistan seagaten turvallisesti, kun "joku ohjelma käyttää sitä", mutta en tiedä mikä sitä käyttää?


      • fdsafdsa
        Aaaseri kirjoitti:

        Niin, tuokin vikasietotilakäynnistys pitäisi opetella... Ja mitä sillä sitten teen sillä vikasietotilalla. Ei muuta kuin lukemaan googlella.

        Kellonajn oikealla puolella on vain näytä työpöytä -kuvake.

        On pöytäkone, ei tuuletin huuda.
        Adware on. Win 7 on käytössä ja automaattiset päivitykset. F-secure ajan tasalla.

        Virheilmoituksissa on että ei voi käynnistää tvicport ja Zntport, koska ei löydy. niin no Bing bar myös, koska minusta se on minulle tarpeeton. Muitakin virheitä on. Olen jotakin poistanut juuri sen takia, että ei olisi liikoja.

        Saako koneella olla F-secure, Emisoft ja Malwarebytes? Jos ajan Malwarebytesin, niin silloinhn on kaksi virustorjuntaa käytössä.

        Ei kai tästä yksin selviä.

        "Niin, tuokin vikasietotilakäynnistys pitäisi opetella..."

        Miksi? En ole tarvinnut kertaakaan sitten Win98...

        "Kellonajn oikealla puolella on vain näytä työpöytä -kuvake. "

        Ja sen vieressä nuoli, jota klikkaamalla aukeaa muut kuvakkeet tai sitten sinulla ei ole edes ajureita asennettu.

        "Adware "

        Miksi? Mainokset eivät asennu itsestään, joten jos et vastailisi joka paikkaan kyllä, koneellasi ei mitään mainoksia olisikaan.

        "Saako koneella olla F-secure, Emisoft ja Malwarebytes? Jos ajan Malwarebytesin, niin silloinhn on kaksi virustorjuntaa käytössä."

        Saa kunhan vain yksi on jatkuva-aikainen ja muilla tehdään vain satunnainen skannaus ja ovat muuten sammuksissa.

        Kovasti tässä keskustelussa haisee Allan Tuppuraisen roolihahmo...


    • Aaaseri

      Nappasin Seageten pois vaikka sitä joku ohjelma muka käytti.

      Harkitsen sata kertaa ennen kuin vastaan mihinkään kyllä, ja sen tähden täältäkin kyselen, ennenkuin uskallan mitään tehdä. Tiedän, että täältä voi tulla vääriäkin ohjeita. Yritän etsiä netistäkin tietoa, että mikä olisi oikein.

      Ei ole mitään ajureita oikeassa alakulmassa. Sulla on jokin muu kuin Win 7 tai joku muu työpöydän näyttöasetus.

      "Saako koneella olla F-secure, Emisoft ja Malwarebytes? Jos ajan Malwarebytesin, niin silloinhn on kaksi virustorjuntaa käytössä."

      "Saa kunhan vain yksi on jatkuva-aikainen ja muilla tehdään vain satunnainen skannaus ja ovat muuten sammuksissa."
      - Tuo oli hyvä ja auttava vastaus.

      Ajoin Malwarebytesin eikä sekään löytänyt viruksia.

      Siispä, kun olen saanut ulkoisen levyn poistetuksi, kuten ohjeissa käsketään, niin voin kokeilla vikasietotilan hitautta.

      • fdsafdsa

        "Ei ole mitään ajureita oikeassa alakulmassa. Sulla on jokin muu kuin Win 7 tai joku muu työpöydän näyttöasetus."

        Jaa että siellä ei ole F-securen kuvaketta, ei kaiuttimen kuvaa, ei valkoista lippua, eikä monitorin kuvaa (verkkoasetukset)? Kyllä ne siellä pitäisi olla Windows 7:ssa...


      • 4711

        Sen Malwarebyteksen voi ajaa vikasietotilassakin.


      • Aaaseri
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Ei ole mitään ajureita oikeassa alakulmassa. Sulla on jokin muu kuin Win 7 tai joku muu työpöydän näyttöasetus."

        Jaa että siellä ei ole F-securen kuvaketta, ei kaiuttimen kuvaa, ei valkoista lippua, eikä monitorin kuvaa (verkkoasetukset)? Kyllä ne siellä pitäisi olla Windows 7:ssa...

        Joo, on ne kuvakkeet. Ai, nekö on ajureita? Ovat kylläkin kellonajan vasemmalla puolella eikä oikealla


      • HirmuinenRölli
        Aaaseri kirjoitti:

        Joo, on ne kuvakkeet. Ai, nekö on ajureita? Ovat kylläkin kellonajan vasemmalla puolella eikä oikealla

        Ei ne ajureita ole, mutta jos kellon vieressä ei ole esimerkiksi kaiuttimen kuvaa, on todennäköistä ettei koneessa ole äänikortin ajuria jne.


    • rtyberty

      Minulla tuli tuo chdisk aloituksessa, ja syynä oli toisen muistikamman vioittuminen. Windows ilmoitti muutakin häikkää kiintolevystä, mutta muisti se sitten pitkän haun jälkeen kuitenkin oli. Aiheuttaa muutakin jäynää koneen toiminnassa.

    • kovalevy_hajoomassa

      Itellä oli sama chkdsk ongelma muutama vuosi sitten. Rupesi tarkistamaan kovalevyä, aina kun koneen käynnisti. Tarkistuksen sai pysäytettyä jollain näppäimellä ja win 7 käynnistyi vasta sen jälkeen.
      Käytin konetta ainakin puoli vuotta tuolla systeemillä, mutta sen jälkeen (muistaakseni) kovalevy sanoi lopullisesti työsopimuksen irti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe