Minkälaista armeija on?

2Curious

Olen vasta yläasteella mutta alkanut jo mietityttää minkälaista armeijassa on kun itse olen päättänyt että sinne menen.

51

1882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exres

      Hikisiä äijiä hajoilemassa, paljon homostelua kun naisia ei edes näe välillä viikkoihin. Ruoka on pahaa ja maastossa jo ihan surkeaa, ei sellaista normaalisti annettaisi elukoillekaan. Kukaan aikuinen ei suostuisi moiseen kohteluun, sen takia sinne pakotetaan kakarana. Väsynyttä pelleilyä riittää ja resurssipula näkyy kaikesta, eli mitään amerikkalaisista elokuvista tai puolustusvoimien propagandavideoista tuttua meininkiä ei ole luvassa. Kurjaa ja säälittävää kommarimeininkiä, mutta sellaisena se pysyy kunnes maanpuolustuksesta tehdään oikea ammatti eikä pakkotyötä.

      • Eijumalautamikäh0m0

        Oletko sinä vajaa, vai häh? Armeijassa koulutetaan sotilaita, oisko kannattanu ottaa toi huomioon ennen kuin harmaisiin astuit?


      • pineguardian
        Eijumalautamikäh0m0 kirjoitti:

        Oletko sinä vajaa, vai häh? Armeijassa koulutetaan sotilaita, oisko kannattanu ottaa toi huomioon ennen kuin harmaisiin astuit?

        Luulin että armeijassa koulutetaan sotilaita, mutta Suomen homo-orja-armeija olikin ihan pelkkää pelleilyä. Armeijaanhan yritetään pakottaa sosiaalisen paineen ja vankilatuomion avulla, vaihtoehtona teet vielä pitempään orjatyötä sivarina.

        Siinä mielessä totta, että olisi heti pitänyt hankkia vapautus koko paskasta. Keinolla millä hyvänsä. Mutta eipä tuota etukäteen tiennyt, eikä kakarana vielä osannut edes epäillä. Sen verran paljon tässä maassa ihmisiä aivopestään, että asioiden oikea laita havainnollistuu usein vasta oman kokemuksen kautta.


    • hienoabravooo

      Hieno päätös nuorelta mieheltä! Olet siis valmis puolustamaan rikkaitten eliittiä elämää omalla hengelläsi, että sodankin jälkeen saat olla työtön, jos ei vanhempasi satu olemaan suuressa yrityksessä johtoportaassa, joiden tulotaso sen mukainen.

      • Putteeee

        1: käy kouluja 2: jätä punainen propaganda 3: eroa Vasemmistoliitosta.


    • sellasta.on.armeija

      Eka perseraiskaus vähän jännitti, kyllä siihenkin sitten tottui.

      • 20cmtakapuoleen

        Ite kyllä tykkäsin, monesti laukesin itsekkin kun tökkivät mukavasti eturauhaasta. Ainoa asia mitä on jäänyt ikävä, ku ei sitä kehtaa heteron homostella siviilissä, kun tuolla se oli arkipäivää ja täysin normaalia. Pitäs ottaa yhteiskunnan mallia.


    • Xizor

      Vittuilua, hajoamisia, helvetin lapsellista touhua, ihmisten pitämistä ei juuri minään. Liian kylmässä/kuumassa seisoskelua ihan turhan panttina, maastossa joskus myös univajettakin.

      Sanotaan että armeija on miesten koulu, mutta useimmille se on lähinnä takapakkia aikuistumisessa, ellei sitten ole kyseessä joku "meillä äiti kuori aina perunat"-tyyppi.

      • inttituhosi

        veljeni kävi armeijan viiskytt vuotta sitten ja sanoi että se vois olla ihan mukavaa jos olis alle kymmenvuotias, aikuiselle ei.

        oli hevostenhoitaja ja heppa potkaisi alahampaat muusiksi,
        itse joutui hampaat hankkimaan ja terveyskin meni,
        murskaantunut leuka ei niin vain parane, senajan korjauksilla.


      • KuisOnHä

        "oli hevostenhoitaja ja heppa potkaisi alahampaat muusiksi"

        -Tuo oli varmaankin se kotona kerrottu tarina alahampaista. Kertoikos broidisi koskaan sitä miksei hampaita laitettu valtion piikkiin niinkuin tavanomaisissa tapaturmissa tehdään 100 kertaa sadasta...?


    • Kantapää

      Vähän niin kuin vankilassa, sillä erotuksella että lomille pääsee jonkin verran tiheämpään, eikä hyvällä käytöksellä pääse aiemmin pois..

      • Hankielämäresjg

        t: 19-vuotias, joka vietti 5 vuotta nuorisovankilassa.


      • Kantapää
        Hankielämäresjg kirjoitti:

        t: 19-vuotias, joka vietti 5 vuotta nuorisovankilassa.

        Heko heko..
        No totuuden nimissä en itse ole kyllä koskaan vankilassa ollut, mutta en mielestäni tarvitse ennakkokokemusta käsittääkseni mitä fyysinen ja henkinen vapaudenriisto konseptina ovat ja mielestäni armeija ja vankila molemmat tekevät sitä; vankila lainrikkomisen ja armeija Y-kromosomin nojalla, eikä mielestäni vaadi kummoista päättelykykyä tajuta, kumpi syy on perustellumpi..
        Niin ja jos ikä tässä jonkun mielestä jotain asian kannalta merkkaa, niin se on tällä haavaa 25v.


      • Kantapää
        Hankielämäresjg kirjoitti:

        t: 19-vuotias, joka vietti 5 vuotta nuorisovankilassa.

        Ja nimimerkkiisi vielä, että hankkisit ensin itsellesi oman, sen sijaan että täällä auot toisille tyhjää päätäsi ja vetelet näiden elämästä johtopäätöksiä olemattomin perustein..


    • Sellastaseon1

      Epätasa-arvoista toimintaa miehiä kohtaan. En suosittele, että tuet moista menemällä armeijaan.

      • pineguardian

        Jos kuitenkin haluat olla hyväksikäytetty idiootti jota kohdellaan kuin eläintä, niin armeija saattaa sopia sinulle.


      • Järkikäteen

        "hyväksikäytetty idiootti". Ei muuten armeija taitanu olla sulle oikea paikka... Punabarettina voin sanoa, että olisit voinut syntyä vaikka Englantiin , jossa ei tarvitse inttiä käydä. Armeijassa koulutetaan sotilaita, olisiko kannattanut miettiä sitä vähäsen aikaa??


      • pineguardian
        Järkikäteen kirjoitti:

        "hyväksikäytetty idiootti". Ei muuten armeija taitanu olla sulle oikea paikka... Punabarettina voin sanoa, että olisit voinut syntyä vaikka Englantiin , jossa ei tarvitse inttiä käydä. Armeijassa koulutetaan sotilaita, olisiko kannattanut miettiä sitä vähäsen aikaa??

        Oikeassa armeijassa koulutetaan ammattitaitoisia sotilaita, asevelvollisuusarmeijassa taas leikitään ja tehdään pojuista tykinruokaa. Luotetaan siis massaan laadun sijasta. Aivopestyjä surkimuksia on oltava paljon uhrattavaksi eliitin etujen puolesta, vain pieni osa reservistä on millään tasolla verrattavissa ammattisotilaisiin.

        Punabarettisi on melkolailla arvoton kapistus, vaikka johonkin lapselliseen pölvästiin joku naurettava hattu varmaankin vaikuttaa henkisesti paljonkin. Itse en todellakaan aio panna tikkua ristiin maan puolesta, jonka mielestä miehiä voi käyttää hyväksi orjuuteen verrattavalla tavalla, eikä heille aiota antaa edes sotatilassa kunnollisia varusteita tai riittävää koulutusta.

        Sotilaan työ on nykymaailmassa vaativa ja tekninen ala, joka vaatii jatkuvaa kouluttautumista ja laadukkaat varusteet sekä välineet. Suomen orja-armeija taas aikoo heittää meidät tykinruuaksi vaikka olemattomalla ja vanhentuneella koulutuksella sekä puuttellisin varustein. Voitte painua kaikki vittuun, ei tule mitään.


      • Hahaha321432

        Öhöm... Punabaretti "arvoton kapistus". More like tons of respect. Eipä tuo suomen varusmiesarmeija palvoo eroa muista. Ja ei mitään hätää :-) ! Poika valveilla on ja 900000 reserviläistä ei ole todellakaan huono numero. Itse voisin sanoa että olet lapsellinen, epäkunnioittava autisti. Respektit sille jos on punabaretin kanssa intistä tullu!


      • heheheh

        Annan kyllä respektit tolle edelliselle kirjoittajalle ennemmin kuin jollekkin saatanan hatulle tai armeijajonnelle joka haukkuu muita autisteiksi.


      • much_love_me_breda
        heheheh kirjoitti:

        Annan kyllä respektit tolle edelliselle kirjoittajalle ennemmin kuin jollekkin saatanan hatulle tai armeijajonnelle joka haukkuu muita autisteiksi.

        1


    • SpollePoweer

      Ei jumalauta näitä sivareita. Itsellä oli armeijassa ihan mukavaa, vaikka aamut aina rassati usein. Olin sotilaspoliisina ja sain tutustua moneen aseeseen ja kaikkea hauskaa tehtiin, esim. Kiinniottoja ja rakennukseen tunkeutumista. Ei kannata kuunella näitä henkilöitä jotka väittävät, että armeija on paikka luusereille. Sieltä tullaan miehenpänä, ja niita mollataan eniten, jotka eivät ole käyneet armeijaa.

      • SpollePellet

        Kuulehan nyt typerä spollepelle, sotilaspoliisi on armeijaorganisaatiossa halveksituimpia tehtäviä, eipä siis tule mitään pisteitä siitä. Jos olet ollut todella supersäälittävä (oletettavasti oletkin), niin ehkä silloin armeijan pelleily on voinut tehdä sinusta "miehemmän". En kuitenkaan usko siihen, käytit nimittäin puolustuspuheessasi kaikki lapsellisimmat ja typerimmät kliseet. Lienet todellisuudessa joku suomalainen huorake joka haluaa pitää yllä miesten alistamista ja hyväksikäyttöä tässä paskamaassa.

        Ihmisiähän yritetään ohjailla esim. mollaamalla niitä jotka tekevät itsenäisiä päätöksiä, kommenttisi vain paljasti miten armeija instituutiona on pakkotyötä johon yritetään pakottaa sosiaalisen paineen avulla. Kaltaisesi ihmisjätökset, joilla ei ole omaa tahtoa, ovat luonnollisestikin täysin rinnoin mukana sellaisessa toiminassa. Se vain varmistaa sitä havaintoa, että suomalaisen miehen suurin vihollinen on juuri suomalainen yhteiskunta.


      • 56547457574577

        "Ei kannata kuunella näitä henkilöitä jotka väittävät, että armeija on paikka luusereille"
        Miksi aloittajan sitten pitäisi muka uskoa sinua?
        Kaikkihan tässä kommentoivat anonyymisti kertoen oman näkemyksensä asiasta.


    • Ole_Mies

      Pas..a puhuvat.Ole suoraselkäinen Suomalainen mies ja suorita kansalaisvelvollisuutesi,ei ole normaalille nuorelle ylitsepääsemätön este (jos ei yläkerrassa klikkaa kuten useimmilla viestiisi vastanneilla).

      • Olet_sontaläjä

        Opettelisit edes kirjoittamaan suomea ääliö, eipä tuollaisilla älynlahjoilla varustetun kannata alkaa muiden yläkerrasta huolehtimaan. Mikä helvetin kansalaisvelvollisuus se on, kun koskee vain miehiä? Kyseessä on orjatyönä suoritettu piilovero siitä hyvästä, että on sattunut syntymään mieheksi.

        Suoraselkäinen mies ei alistu mihin tahansa paskaan. Kaltaisesi typerä ja aivopesty sontaläjä ei ole mikään mies. Saatat hyvinkin olla joku suomalainen tolppajalkainen ämmä, joka yrittää ylläpitää miesten systemaattista sortamista tässä paskavaltiossa.


      • PancherJaeger

        Mikä vitun trolli sä olet??? JA MIKÄ HELVETIN "ORJATYÖ". Oletko kehitysvammainen vai häh? Tosimiehet käyvät armeijan, sinne ei todellakaan kaivata pleikkaripoikia tai animerunkkaajia. Ei minua siellä sinänsä alistettu (vaikka tosin kaikkihan tietää että viestimiehenä on helppo olla ;-) ). Mukavaa aikaa oli ja paljon uusia kavereita tuli :-) !


      • Thinker123

        PancherJaeger vaikuttaa olevan hyvä esimerkki ihmisestä, joka on ehdollistettu uskomaan armeijan suorittamisen olevan ainoa oikea vaihtoehto. Järkevä ihminen ei sitä paitsi hauku toista kehitysvammaiseksi.


      • pienempivaiva
        Thinker123 kirjoitti:

        PancherJaeger vaikuttaa olevan hyvä esimerkki ihmisestä, joka on ehdollistettu uskomaan armeijan suorittamisen olevan ainoa oikea vaihtoehto. Järkevä ihminen ei sitä paitsi hauku toista kehitysvammaiseksi.

        Itse valitsin armeijan koska sieltä saattoi päästä pois jo puolessavuodessa, mutta siviilipalvelus olisi vienyt vuoden. Ja helpompi on elää pienellä paikkakunnalla kun on intti taustalla, usokaa tai älkää.


      • diiex
        Thinker123 kirjoitti:

        PancherJaeger vaikuttaa olevan hyvä esimerkki ihmisestä, joka on ehdollistettu uskomaan armeijan suorittamisen olevan ainoa oikea vaihtoehto. Järkevä ihminen ei sitä paitsi hauku toista kehitysvammaiseksi.

        järkevä ihminen tietäisi eron kysymyksen ja haukkumisen välillä.


      • xeiid
        diiex kirjoitti:

        järkevä ihminen tietäisi eron kysymyksen ja haukkumisen välillä.

        Järkevä ihminen osaisi myös aloittaa virkkeensä isolla alkukirjaimella.


      • Lihaskimppu

        "Ja helpompi on elää pienellä paikkakunnalla kun on intti taustalla"
        Eikö juuri tosimies sitten voisi hyvin jättää armeijan käymättä? ("Tulkaa vain aukomaan päätänne, koska minua ei pelota")


      • pienempivaiva

        Voi, mutta sitä suunsoittoa saa sitten kuunnella loppuelämänsä.


      • Lihaskimppu

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta pienellä paikkakunnalla asumisesta, joten kiinnostaisi kuulla lisää. Onko kyseessä siis niin pieni paikkakunta, että käytännössä kaikki tuntevat toisensa, eikä suhteita näihin suunsoittajiin voi oikein katkaista? Eikö ongelma ratkeaisi yksinkertaisesti muuttamalla jonnekin muualle? En jotenkin usko, että jossain toisella puolella Suomea tiedettäisiin, että tuo uusi naapurimme Heikki ei ole suorittanut varusmiespalvelusta.


      • pienempivaiva

        No ehkä "loppuelämänsä" on ehkä vähän liioittelua, mutta parikymppiset kollit mielellään elvistelee intillä kun eivät kännissä keksi muutakaan. Itseäni ei asia koske koska olen armeijan käynyt.
        En tosin tiedä vaikuttaako armeijan käymättömyys jopa tiettyjen työpaikkojen saantiin? Sellaistakin olen joskus kuullut.

        "Eikö juuri tosimies sitten voisi hyvin jättää armeijan käymättä?" Miksi? Pienin vaiva on kuitenkin käydä armeija (Min 6kk) Eikä siellä joudu juuri mitään tekemään jos ei itse halua. Vai onko joku aatteellinen este?


      • Lihaskimppu

        Kuusi kuukautta on tosiaan tällä hetkellä lyhin aika, mutta silti siellä voi joutua olemaan monta kuukautta kauemminkin. Sinänsä tosin tuolla kestolla ei ole minulle niin hirveän suurta merkitystä.
        "Pienin vaiva on kuitenkin käydä armeija"
        Tästä voidaan olla montaa mieltä.
        "Eikä siellä joudu juuri mitään tekemään jos ei itse halua"
        Huumoria?


      • Eiisovikakuonpäässä
        Olet_sontaläjä kirjoitti:

        Opettelisit edes kirjoittamaan suomea ääliö, eipä tuollaisilla älynlahjoilla varustetun kannata alkaa muiden yläkerrasta huolehtimaan. Mikä helvetin kansalaisvelvollisuus se on, kun koskee vain miehiä? Kyseessä on orjatyönä suoritettu piilovero siitä hyvästä, että on sattunut syntymään mieheksi.

        Suoraselkäinen mies ei alistu mihin tahansa paskaan. Kaltaisesi typerä ja aivopesty sontaläjä ei ole mikään mies. Saatat hyvinkin olla joku suomalainen tolppajalkainen ämmä, joka yrittää ylläpitää miesten systemaattista sortamista tässä paskavaltiossa.

        Ja tämänlaisten viestien kirjoittelijat päättävät päivänsä omankäden kautta.


      • Tyttöpoikapompomm
        Olet_sontaläjä kirjoitti:

        Opettelisit edes kirjoittamaan suomea ääliö, eipä tuollaisilla älynlahjoilla varustetun kannata alkaa muiden yläkerrasta huolehtimaan. Mikä helvetin kansalaisvelvollisuus se on, kun koskee vain miehiä? Kyseessä on orjatyönä suoritettu piilovero siitä hyvästä, että on sattunut syntymään mieheksi.

        Suoraselkäinen mies ei alistu mihin tahansa paskaan. Kaltaisesi typerä ja aivopesty sontaläjä ei ole mikään mies. Saatat hyvinkin olla joku suomalainen tolppajalkainen ämmä, joka yrittää ylläpitää miesten systemaattista sortamista tässä paskavaltiossa.

        Tälle kirjoittajalle ei ole ilmeisesti vieläkään selvinnyt onko hän tyttö vai poika? Ja kamppailee henkisesti asian kanssa.


    • näinnäin

      Itse en oppinut armeijassa mitään. Siviilissä olen johtaja ja pärjään hyvin. Koen, että omalla työllä suomi kasvaa ja nousee. Armeija on turhaa rahojen haaskausta niin yksilön kuin yhteiskunnan. Vuoden tienestit jää saamatta ja se homma siellä oli pelleilyä. Mielestäni palkka armeija ja tasa- arvo toteutuu. Erosin reservistä heti kun se oli mahdollista. Harkitse nyt vielä.

    • valintojavalintoja

      Intti on varmaan useimmalle varusmiehelle aika arkinen kokemus lopulta. Kaikki tapahtuu hyvin ohjatusti ja kaavamaisesti etenkin alussa, eikä siinä paljon ehdi miettiä mitä tekisi. Fyysisestihän intti ei ole rankka juttu, jos vaan on harrastanut säännöllisesti minkäänlaista kuntoliikuntaa.

      Henkisesti en kokenut armeija-aikaa myöskään kovin vaikeana. Vanhana partiolaisena olin tottunut jo pienestä pitäen viettämään aikoja metsässä ilman mukavuuksia :) Toisaalta sotilaskuri oli kuitenkin ehkä sellainen mihin tottuminen ei todellakaan käynyt nopeasti, kun olen tälläinen boheemi taiteilijakaveri.

      Kannattaa ehkä pyrkiä johonkin erikoisjoukko osastoon, mikäli kaipaa vähän toiminnallisempaa ja jännittävämpäää meininkiä. Itse kadun pikkuisen sitä etten pyrkinyt mieluisampiin tehtäviin intissä ja todella etsinyt omia rajojani. Palvelus perus nurmiporana oli aika tylsä juttu lopulta. Ei siitä palvelusajasta oikeasti jäänyt siksi mieleen mitään erityistä.

      Toisaalta ylioppilaskirjoitusten jälkeen halusin lähinnä päästä opiskelemaan ja interrailaamaan. Sen takia varmaan silloin inttiin suhtauduin sillä tavalla, että halusin vain suorittaa sen pois alta mahdollisimman nopeasti.

      Silti minäkin sen kunnialla suoritin ja tästä on jo vuosia. Joten huoli pois, kyllä sen jokainen tervejärkinen kaveri pystyy suorittamaan :)

    • vanhapoika44

      Armeijassa oli aika perus tylsää, mut lyhyin aika suoritukseen niin pärjää sit suomalaisessa yhteiskunnassa mahtavasti.
      Harmittaa vaan kun hyvä tyttö ystävä jätti kuten monella muullakin armeijan aikana. :(

    • taistelia

      Armeijassa tuntui että siellä oli kokoajan hirveä kiire päästä odottamaan jotakin. Eli hirveällä tohinalla kamat kasaan, tuli perseen alla kaikkien varusteiden kanssa juosta pihalle ja ainoastaan odottamaan, että joku tuo varaston avaimet, että saa polkupyörät tai sukset. Myös asekaapin luona odottelu tuli tutuksi. Metsässä alikit räyhäsi syösten tulta ja tulikiveä kun piti leiri purkaa ja kun olet sitten veren maku suussa kiskonut ahkiota kilometri tolkulla, johon on kiireessä kasattu leirin tarvikkeet päin mäntyä. Kun lopulta saavut noutopaikalle niin sinulle kerrotaan että kuorma-autot tulee vasta neljän tunnin päästä meitä hakemaan.
      Tai aamulla sängystä singahdat kuin kipinä vitus.... teet aamutoimet valonnopeudella, koska aamiaiselle on kuulema kiire. Ruokalan ovella kuitenkin ilmoitetaan, että puuro ei ole vielä puoleen tuntiin valmista.
      Armeijassa ruuat on hyviä, metsässä on mukavaa jos ei sada vettä tai ole miljoonaa astetta pakkasta. Ei tarvitse ajatella itse, sillä sinulle kyllä kerrotaan mitä pitää tehdä ja missä milloinkin olla. Ja kannattaa ehdottomasti ottaa omat suihkusandaalit mukaan inttiin, sillä jalkasieni vaanii aina pesutiloissa.

    • tempasinturpiin

      Muista, ette kerta homoksi tee. Siellä kyllä saat pakaraasi. Kapiaiset vetää käteen kiihoittuneessa tilassa nuorien poikien käskemisestä. Maanpuolustuksen kanssa Suomen hintti intillä ei paljoa tekemistä ole. Vain narsististen ja mielisairaiden kapiaisten kullin kohotuspaikka!

    • Et-opelta

      Kirkollinen uskonnon hegemonia ainakin jatkuu armeijassa niin kuin useimmissa kouluissakin...

    • awerawerf

      eipä ole tullu vielä yhtää kunnollista vastausta täällä-.-
      armeija on ihme kyllä ainut paikka suomessa, jossa kaikki laitetaan alussa samalle viivalle olivatpa he eläneet siihen mennessä minkälaista elämää tahansa. voitsiis ottaa armeijassa minkälaisen roolin tahansa vaikkakin parasta on olla vain oma itsensä.

      silti jos tuntuu että on voimavaroja käydä se miehen koulu, niin varmasti saat sieltä itsenäisyyttä ja näköalaa elämääsi. varsinkin jos elämästäsi on puuttunut kontaktit samanikäisiin miehiin niin siellä on hyvä paikka tutustua kulttuuriin.

    • hessu-82

      Mene Youtubeen ja näppäile puolustusvoimat. Tulee asiaa, myös karua asiaa (tulikaste-video), mutta oikeaa asiaa. Yle-Elävä arkistosta löytyy Jääkäriprikaatin saapumiserävideo. Katso ja hämmästy, armeijassa ollaan ihmisiä, pysytään ihmisinä ja lähdetään pois monta kokemusta rikkaampina ihmisinä.

    • KaartJr

      Suomen valtio jossa elämme pyytää kansalaisiltaan muutamaa asiaa, maksaa veroja, noudattaa lakeja ja suorittaa asepalvelus. Mielestäni on vähän on älytöntä, että osaa sen kansalaisista pitää tätä ylitse pääsemättömänä. Itse olen tällä hetkellä suorittamassa asepalvelusta Helsingin santahaminasaa ja ymmärrän hyvin että on porukkaa joiden ei ole mitään järkeä käydä inttiä ja he saavat yleensä sen vapautuksen viimeistään kun sinne inttiin päästää. Komppaniassa pari kaveria joilla on alle vuoden ikäinen lapsi, siinä ei mielestäni ole järkeä, että heidät pakotetaan se käymään. Mutta mielestäni normaalin suomalaisen miehen jolla ei ole mitään esteitä, pitäisi käydä ase- tai siviilipalvelus. Ottaen huomioon että opiskelupaikkaa eikä työpaikkaa voi menettää sen takia. Laki määrää. 6-12kk ei ole pitkä aika esimerkiksi 87 vuotiaan elämästä ja usein jää hyviä muistoja ja kokemuksia. Kavereita ja mahdollisesti myös hyviä suhteita tulevaa elämää varten. Opettaa myös arvostamaan pieniä asioita. Armeijan arvomaailma saattaa tuntua vähän hullulta alkuun, mutta loppujen lopuksi tarkemmasta tarkastelusta paljon hyviä asioita. Siellä tulee myös ryhmätyön ja hengen merkitys tutuksi. Kasvattava kokemus. Riippuu myös tosipaljon siitä, että mihin joukko-osastoon päätyy ja mihin hommiin joutuu. Varusmiespalvelus pyörittää itse itseään sillä esimerkiksi 1/15 saapumiserästä valitut varusmies johtajat olevat 2/15 saapumiserän varusmies johtajat ja sama kaava jatkuu. Jokainen vähänkin älykkäämpi ihminen joka osaa ajatella laajasti eikä suppeakatseisti kuten suurin osa, näkee varusmiespalveluksen tärkeyden.
      5 000 000 ihmisen valtiossa ei pystytä yhtä edullisesti perustamaan palkka-armeijaa joka pitäisi myös yllä uskottavan puolustuksen. Varsinkaan kun suurimpana rajanaapurina on suomen kanssa n.75 vuotta sitten sotinut ja viimeikoina taas aktiivisuutensa näyttänyt venäjä. Nato? Pohjoismaiden yhteinen sotilasliitto? Vaihtoehtoja on, mutta sitä varten meillä demokratia. Kansa päättää asioista äänestämällä. Suomen kansaa pitäisi valaista. Varusmiespalvelus toimii kunnes ilmenee parempi vaihtoehto ilmenee.

      • KaartJr

        En ole kirjailija.


      • Not_a_Dog

        "Suomen valtio jossa elämme pyytää kansalaisiltaan muutamaa asiaa, maksaa veroja, noudattaa lakeja ja suorittaa asepalvelus."

        Jälkimmäistä asiaa valtio vaatii vain MIESPUOLISILTA kansalaisiltaan! Sehän siinä on toinen kahdesta isoimmasta ongelmasta, että puolella kansalaisista on eri velvollisuudet, koska näillä on eri kromosomipari; se oppikirjaesimerkki epätasa-arvosta. Se toinen iso ongelma on, että tuo velvollisuus polkee näiden koskemiensa kansalaisten ihmisoikeuksia ja sitä pönkitetään mm. mielipidevankeuden keinoin, jota ei yhdessäkään oikeassa sivistysvaltiossa tänä päivänä enään harjoiteta. Lisäksi tuolle velvoitteelle ei ole samankaltaisia loogisia perusteita kuin veronmaksulle tai lakien noudattamiselle, jotka molemmat ovat välttämättömiä nykyisen valtiomallin ylläpitämiseksi.


    • SiinähänSe

      Kannattaa mennä ilmavoimiin. Saat palkan ja valmiuden Finnairille heti.
      Sopeutuminen yleensä on helpompaa "normaalin hyvällä" kunnolla, huonokuntoinen ei oikein osaa eikä pysty muuta tekemään kuin marssimaan kunnes laitetaan sairastuvalle. Sopeutumattomuuteen on siellä henkisen väkivallan karvas lääke.

    • Jackal_5on

      "Sieltä tullaan miehenpänä, ja niita mollataan eniten, jotka eivät ole käyneet armeijaa."
      "Pas..a puhuvat.Ole suoraselkäinen Suomalainen mies ja suorita kansalaisvelvollisuutesi,ei ole normaalille nuorelle ylitsepääsemätön este (jos ei yläkerrassa klikkaa kuten useimmilla viestiisi vastanneilla)."
      "Mikä vitun trolli sä olet??? JA MIKÄ HELVETIN "ORJATYÖ". Oletko kehitysvammainen vai häh? Tosimiehet käyvät armeijan, sinne ei todellakaan kaivata pleikkaripoikia tai animerunkkaajia."
      "Tälle kirjoittajalle ei ole ilmeisesti vieläkään selvinnyt onko hän tyttö vai poika? Ja kamppailee henkisesti asian kanssa."

      Nämä viestit tiiviistävät mielestäni aika hyvin mikä "armeija-asenteessa" on mielestäni ongelmana.
      Armeijan PITÄISI OLLA valtion ulkoinen väkivaltakoneista tämän maan sotilaalliseen turvaamiseen. Sen EI PITÄISI OLLA mikään "miestenkoulu", jossa hassataan suurin osa aikaa oikean sotilaskoulutuksen sijaan makuukamarin laittoon, rivissä seisottamiseen ja turhaan odotteluun, jota se oman kokemukseni ja tuttujeni kuvausten perusteella suurimmaksi osaksi oli.
      Ketään ei tulisi pilkata armeijan käymisen tai käymättömyyden vuoksi, joista jälkimmäiselle te quottaamani henkilöt annatte kaikki vähintäänkin hiljaisen hyväksynnän. Miehestä ei tee miestä muu kuin mies itse, armeijalla ei ole siihen osaa eikä arpaa. On myös täysin epäolennaista pelaavatko miehet vapaa-ajallaan jalkapalloa vai videopelejä, tai harrastavatko animea vai vuorikiipeilyä; se ei vaikuta näiden miehisyyteen, eikä edes siihen onko heistä sotilaiksi.
      Minä vastustan asevelvollisuusarmeijaa, koska koen että se paitsi polkee maamme miesten ihmisoikeuksia vapaina kansalaisina perustuen näiden sukupuoleen, myös tekee järjestelmänä karhunpalveluksen sotilaalliselle puolustuskyvyllemme panostamalla heikkolaatuiseen sotilaskoulutukseen ja aikansa eläneisiin taktiikoihin, eläen kuin siinä luulossa että seuraava sota olisi jonkinlainen uusinta edellisestä. Meistä vain harvoista ja valituista on poliiseiksi ja tosi paikan tullen vielä harvemmasta sotilaiksi; armeijan tulisi panostaa siihen osaan jolla oikeasti on kykyä, halua ja potenttiaalia siihen hommaan, sen sijaan että siellä koetetaan väkisin vääntää jokaikisestä puolipakolla sinne menneestä poikapolosta sotilaita niin tingityillä menetelmillä, ettei niillä sotilasta synny useimmista niistäkään, joissa jotain potenttiaalia olisi saattanut siihen hommaan ollakkin. Armeijan pitäisi tuottaa sotilaita, jotka ovat motivoituneita, hyvin varustettuja ja ennen kaikkea tietoisia ja valmiita siihen todellisuuteen että sodan sattuessa he ovat samanaikaisesti vihollistensa teurastajia ja irtolihaa.
      Niin kauan kuin lähdemme siitä että miesten miehuutta vähetellään perustuen näiden kyvyttömyyteen/haluttomuuteen käydä armeija, edesautamme armeijamme alasajoa ja heikkoa tasoa, koska tämän päivän maailmassa miehisyydellä ja kyvyllä tappaa toisia ihmisiä käskystä ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe