sairaalloista mustasukkasuutta..

surupuserossa

Nyt en enää tiiä mitä tehdä. Olen seurustellu yli vuen ihanan miehen kanssa. Heti suhteen alussa hairahduin pettämään tätä miestä ihmisen kanssa jonka kans olin säätäny pitempään. Jäin silloin kiini siitä ja suhteen alku oli tosi hankalaa koska mieheni epäili kaikesta minua mutta halusi jatkaa suhdetta ja yrittää vielä. Sen jälkeen minä muutuin täysin. En enää liikkunu paljoa missään että mieheni pystyis luottamaan, en puhunu enää kellekkään mies puoliselle kaverille, laitoin välit poikki niiden kans. Sitten tämä pikku hiljaa alko minulla. Pikku hiljaa kielsin miestä puhumasta sen nais puoleisille kavereille ja näkemästä niitä. Juomiselle tuli ehoton kielto ja hän ei saanut nähä kavereitaan enään niin useasti. Sama on jatkunu puolisen vuotta ja vain pahenee. Ollaan puhuttu pailjon tästä ja luottaminen on minun puolelta suorastaan mahotonta. Myönnän että olen tosi mustasukkanen ja kontroloiva mutta siitäkään puhuminen ei auta. Nyt harkitaan eroa mutta tuntuu että eron jälkeen ei ole enää elämää. Mitä pitäis tehä? Eikö tätä voi parantaa ilman hoitoa? :'(

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erotkaa

      Unohda hänet.

    • järkimiesh

      Et näköjään osaa olla luotettava ja järkevä aikuinen, elitpä sitten vapaata elämää tai et.

      Syyllistät tätä ihanaa miestäsi siitä että itse petit ja teet hänen elämästään helvettiä koska et osaa ottaa itsestäsi vastuuta aikuisen tavoin.

      HERÄÄ! ALAHAN KÄYTTÄMÄÄN SITÄ PÄÄTÄSI JO! Ja opettele samalla kirjoittamaan.

      • tottatämä

        Mutta hän ei tee elämästäni helvettiä. Hän ei voi vaikuttaa elämääni mitenkään. Hänen vain pitäisi unohtaa minut ja lopettaa vainoaminen. Saisin mielenrauhaa kun itse olen jo jatkanut elämääni ja hyväksynyt että mitään ei enää tapahdu eikä tule tapahtumaan.


    • virhesanoma

      Eron jälkeen on aina elämä. Elämä loppuu vasta kun sydän pysähtyy ja siihen asti sulla on aikaa pettää vielä monta kertaa. Jos et osaa luottaa niin älä seurustele.

    • alkakaa-alusta

      Kysyit, eikö tätä voi parantaa ilman hoitoa. Vastaus: ei edes hoidon kanssa.

      Olette peruuttamattomasti joutuneet mustasukkaisuuden valtaan. Näin ei olisi käynyt, ellette jo geneettisiltä taipumuksiltanne olisi mustasukkaisuuteen taipuvia. Ette voi tulla toimeen keskenänne. Kun eroatte ja rakennatte romanssin toisen kanssa, voi olla mahdollista, että uusi romanssi sujuu paremmin, mutta sekin on altis mustasukkaisuudelle.

      Seurustelin aikoinaan mustasukkaisen naisen kanssa. Luulin, että olemalla rehellinen ja kertomalla suoraan seksuaalisista tuntemuksistani muita kohtaan, hän pitäisi sitä luonnollisena. Erehdyin. Mitä enemmän kerroin, sitä enemmän hän vaati kertomaan. Vaikka hän itse kertoi miten hänen vittunsa oli kostunut ja turvonnut toisen miehen lähellä, hän oli minun suhteen loputtoman mustis.

      Hän sanoi, että puhutaan nyt tämä loppuun ja jätetään sitten, mutta kun kerroin, miten tunsin seksuaalista vetoa jotakin muuta tyttöä kohtaan, hän vaati taas lisää. En koskaan tehnyt mitään luvatonta, en edes normaalia, mutta hänen mustasukkaisuutensa vain kasvoi, kunnes minun oli tehtävä kaikesta loppu lopettamalla romanssi.

      Vaimoni kanssa asia on aivan selvä. Me molemmat tiedämme, että ihmiset ovat geneettisesti taipuvia sivusuhteeseen. Olemme myöntäneet asian, mutta emme kuitenkaan ole sivusuhteessa. Vaimoni on kuitenkin levittänyt vittuaan miellyttäville miehille saunomisen ja uimisen yhteydessä ilahduttaakseen heitä, ja he ovat todella olleetkin ilahtuneita, sillä ovat seisottaneet kyrpäänsä aivan peittelemättä.

      Itselleni eivät tytöt ole yhtä lukuunottamatta ihan avanneet sukupuolielimiään, mutta ovat kyllä olleet mukana saunassa ja olen kertonut vaimolleni nauttineeni siitä. Hän onkin usein järjestänyt tilanteita, joissa voin katsella tyttöjen vittua. Eräs nuori rouva jopa onanoi pesemisen varjolla. Oli muuten nättiä.

      Tällainen rehellisyys on mahdollista, jos ei tunne mustasukkaisuutta, mutta taipumus on geneettinen, joten on syytä olla varovainen, jos havaitsee itsessään taipumusta.

      Kun alatte kumpikin tahollanne uuden romanssin, ÄLKÄÄ KYSELKÖ TOISELTA MITÄÄN. Ette kestä sitä.

    • hardest

      On kyllä todella väärin miestäsi kohtaan. Se oli sun oma mokasi minkä teit ja sun miehelläs olis vielä oikeuttakin olla semmonen mitä sä olet nyt sille. Ilmeisesti kuvittelet, että koska pettäminen oli omalla kohdallasi niin helppoa, että se on helppoa toisellekin? Tai että tämä mies nyt haluaisi kostaa? Tunteet miestäs kohtaan on syventynyt ja pelkäät että hän aiheuttaa sulle saman tuskan minkä sä aiheutit sille. Pettämisestä selviytyminen ja sen luottamuksen uudelleen rakentaminen on todella vaikeeta ja siihen pystyy ajallaan, kunhan toinen antaa siihen syitä. Se että nyt kaadat kaiken paskan miehes niskaan saa varmasti hänet muistamaan sen mitä sä teit hänelle ja kuten sanotaan "siitä toista epäilee mitä itse tekee" - saa varmasti miehesi epäilemään sua,että sulla olis taas jotain salattavaa. Ei toiselta voi kieltää kavereita ilman mitään syytä tai elämästä omaakin elämää. Sä et halua miehestä erota, mutta kai sä tajuat, että toi turha syyttely ei ainoastaan ärsytä sitä hetkellisesti vaan se alkaa olemaan mukana joka päivä ja joka päivä se joutuu varomaan tekemisiään, ettei likkakaveri räjähdä. Se selvästi välittää susta, koska on sun kanssas vielä, mutta sä menetät sen "elämäsi" jos jatkat tätä. Jos mietit asian toisinpäin, että se tekis sulle mitä sä oot tehnyt sille, niin millanenhan tunnemyrsky ja paha olo sulla olis? Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta voi mennä myös terapiaan, ehkä sieltäkin voi saada jotain apua ja vastauksia miten mustasukkaisuutta hoitaa..

    • Hyvääkesää

      Kannattaa mennä ammattiauttajan puheille, jos haluatte suhdettanne jatkaa, muussa tapauksessa se on jo sen sairaalloisen mustasukkaisuuden vuoksi tuhoon tuomittu. Ihmiset ovat suhteissaan omasta vapaasta tahdosta ja varmaan olette laittaneet seurustelullenne säännöt ja tiedätte mitä se sitten teille tarkoittaa. Mutta sellaiseen toisen vahtimiseen parisuhde ei perustu koskaan,vaan siihen sitoutumiseen ja rehellisyyteen sekä avoimeen vuoropuheluun, että todellakin voi luottaa eikä ajatella ja kuvitella pienessä päässään mitään sen kummempaa.

      • alkakaa-alusta

        "surupuserossa", älä missään tapauksessa mene ammattilaiselle. Hän huijaa ja lupaa ummet ja lammet tulevasta edistymisestä. Kun hän on sitten pumpannut rahasi, ja havahdut siihen vuosien päästä, että mikään ei ole muuttunut, huomaat vain olevasi köyhä kuin kirkonrotta. Mustasukkaisuutta ei voi hoitaa, ei lääkkeillä eikä puheterapialla.


      • didi--

        Onko omakohtaisia kokemuksia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe