Valtra A 73 C nostolaite pilkkii

kehitys

Mitäkö on näihin pikkumopoihin tehty, kun nostolaite on saatu tosi pirulliseksi. Nostovarret nousevat 5 cm kerralla hirmulla rykäyksellä, eikä millään saa pienempää nostoa. On todella hupaisaa laittaa työkoneita tähän menopeliin. Traktori tuli myyntiin v. 2014 lopulla. Kehitys kulkee.

10

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtrantallissa

      Siinähän on takuut vielä voimassa, joten urputa Valtralle suoraan.

      Minulla oli omassa "aakkosessa" nostolaitteessa vikaa ja korjasivat takuuseen, loppui pilkkimiset.

    • Maanilveilijä

      Talavella kato tehty ja järvi-Suomes, niin ihimekkös tuo jos pilkkii. Tai onko tullu vahingos kalastajalle menevän version nostolaitos Valluun?

      • kehitys

        Ei ole tehty järvi-Suomes, vaan Turkissa, Hattat. Perkinsin koneella,
        manuaalinen nostolaite kahdella ulkopuolisella sylinterillä.


    • laadunvalvonta

      Hitosti tuntuu olevan vikoja noissa a ja n sarjan vehkeissä. Taitaa jokainen noista olla jossain vaiheessa takuuhuollossa. Ainakin siltä se kuulostaa. Mitäs sitten takuuajan jälkeen?? Setkoissa oli joskus samaa ongelmaa. Tehtaalla laadunvalvonta oli mitä sattui ja asiakas sai sitten kiristellä pultteja ja kiinnitellä tippuneita osia pellonlaidalla. Tuossa yksi uusi n-sarjan valtra tuli isännälle ja lähtikin sitten vähänajanpäästä takuuremonttiin. Kysellessä jotta mikäs tuli, oli homma vähintääkin salamyhkäistä ja mutistiin vaan jostain irronneesta putkesta, jota piti tehtaalle asti lähteä korjaamaan. Tiedä sitten häntä.....

      • Valtrantallissa

        Kerroppa, että mikä härpäke ei olisi takuuseen korjattavana, siis auto taikka traktori?
        Itsellä kokemusta: Moskvist Pajero maasturi, kolme vaihdelaatikkoa takuuseen, rungon takaaosaan vahvikkeet takuusen virheellisen vetokoukunkiinnityspisteen vuoksi.
        Volvo ylinopea traktori, kaasuttimen kanssa ongelmia, puuttui imusarjan ja kaasuttimen välinen paksu tiiviste, takajarruista puuttui osia. Korjattiin takuuseen.
        Fiat auton käynnistinmoottorin hiilisilta virheellisesti kasattu, puuttui prikka jne. Korjattiin takuuseen.
        Saab 99 auton johtosarjasta puuttui yksi johto, että ajovalonpyyhkijät eivät toimineet kunnolla, vika löytyi vasta merkkiliikkeessä vertaamalla muita uusia autoja, läpäissyt kuitenkin tehtaalla tarkastuksen.
        Talbot Solara, johtosarjassa yksi johto jatkettu "solmulla", aiheutti mahdollisen oikosulun, koska auto paloi heti uutena. Vakuutusyhtiö lunasti ajoneuvon.
        VW Passatin etujousi katkesi, vaihdettiin takuuseen, karkaisuvirhe.
        Morris Marina, bensatankki virheellisesti asennettu, aiheutti syöpymän, kaikki kutsuttiin maahantuojan huoltoon uuden bensatankin vaihtoon.
        Toyota Land Gruiser HJ60 sisärenkaat katkesivat, kaikissa renkaissa valmistuvika, korvattu takuuseen.
        Ford traktori, kytkinlevy virheellinen, kaikkiin sen vuoden traktoreihin vaihdettiin takuuseen uusi kytkinlevy.
        Valtra A92, jäähdytin vaihdettiin takuuseen n. 100h ajettuna. Ilmastointilaite korjattiin takuuseen 400h ajettuna
        Valtra A95 nostolaite korjattiin takuuseen kahteen kertaan alle vuoden vanhana, vika oli uudesta asti, loppui pilkkiminen.
        Lasten itkuhälytin vaihdettu takuuseen kahteen kertaan, kunnes tuli toimiva laite.
        Philips kelloradio korjattu takuuseen.
        Philips kasettiradio korjattu takuuseen.
        Salora televisio korjattu takuuseen useamman kerran takuuajan puitteissa.
        Solifer mobedi, ohjaustangon kiinnikkeet vaihdettu takuuseen uusiin.
        Akkulaturi vaihdettu takuuseen toimivaan laitteeseen.
        Listaa voisi jatkaa vielä pidemmällekin, tässä muutamia esimerkkejä omalle kohdalle osuneista takuuseen korjatuista vioista.


      • laadunvalvonta
        Valtrantallissa kirjoitti:

        Kerroppa, että mikä härpäke ei olisi takuuseen korjattavana, siis auto taikka traktori?
        Itsellä kokemusta: Moskvist Pajero maasturi, kolme vaihdelaatikkoa takuuseen, rungon takaaosaan vahvikkeet takuusen virheellisen vetokoukunkiinnityspisteen vuoksi.
        Volvo ylinopea traktori, kaasuttimen kanssa ongelmia, puuttui imusarjan ja kaasuttimen välinen paksu tiiviste, takajarruista puuttui osia. Korjattiin takuuseen.
        Fiat auton käynnistinmoottorin hiilisilta virheellisesti kasattu, puuttui prikka jne. Korjattiin takuuseen.
        Saab 99 auton johtosarjasta puuttui yksi johto, että ajovalonpyyhkijät eivät toimineet kunnolla, vika löytyi vasta merkkiliikkeessä vertaamalla muita uusia autoja, läpäissyt kuitenkin tehtaalla tarkastuksen.
        Talbot Solara, johtosarjassa yksi johto jatkettu "solmulla", aiheutti mahdollisen oikosulun, koska auto paloi heti uutena. Vakuutusyhtiö lunasti ajoneuvon.
        VW Passatin etujousi katkesi, vaihdettiin takuuseen, karkaisuvirhe.
        Morris Marina, bensatankki virheellisesti asennettu, aiheutti syöpymän, kaikki kutsuttiin maahantuojan huoltoon uuden bensatankin vaihtoon.
        Toyota Land Gruiser HJ60 sisärenkaat katkesivat, kaikissa renkaissa valmistuvika, korvattu takuuseen.
        Ford traktori, kytkinlevy virheellinen, kaikkiin sen vuoden traktoreihin vaihdettiin takuuseen uusi kytkinlevy.
        Valtra A92, jäähdytin vaihdettiin takuuseen n. 100h ajettuna. Ilmastointilaite korjattiin takuuseen 400h ajettuna
        Valtra A95 nostolaite korjattiin takuuseen kahteen kertaan alle vuoden vanhana, vika oli uudesta asti, loppui pilkkiminen.
        Lasten itkuhälytin vaihdettu takuuseen kahteen kertaan, kunnes tuli toimiva laite.
        Philips kelloradio korjattu takuuseen.
        Philips kasettiradio korjattu takuuseen.
        Salora televisio korjattu takuuseen useamman kerran takuuajan puitteissa.
        Solifer mobedi, ohjaustangon kiinnikkeet vaihdettu takuuseen uusiin.
        Akkulaturi vaihdettu takuuseen toimivaan laitteeseen.
        Listaa voisi jatkaa vielä pidemmällekin, tässä muutamia esimerkkejä omalle kohdalle osuneista takuuseen korjatuista vioista.

        Niin no en väittänyt etteikö muillakin merkeillä olisi takuuremontteja, mutta tuntuupi vaan että nuissa a ja n sarjan vehkeissä niitä on hitoikseen paljon. Eipä siinä mitään jos takuuaikana saavat viat karsittua.... paskoja vehkeitä sulla ollu kun kaikki hajoo. Ilmeisesti meillä käyny hyvä tuuri, kun ei rattoreista ole mitään takuuseen korjailtu, paitsi joskus silloin kun oli zetkoja.


      • Valtrantallissa
        laadunvalvonta kirjoitti:

        Niin no en väittänyt etteikö muillakin merkeillä olisi takuuremontteja, mutta tuntuupi vaan että nuissa a ja n sarjan vehkeissä niitä on hitoikseen paljon. Eipä siinä mitään jos takuuaikana saavat viat karsittua.... paskoja vehkeitä sulla ollu kun kaikki hajoo. Ilmeisesti meillä käyny hyvä tuuri, kun ei rattoreista ole mitään takuuseen korjailtu, paitsi joskus silloin kun oli zetkoja.

        Ei minulle ole sen kummemin paskoja vehkeitä sattunut, vaikka joskut siltä tuntuukin...
        Voisin vielä kertoa tuohon oikein tragikoomisen tapauksen, kun ostimme vaimoni kanssa rikkoutuneen pakastimen tilalla uuden tunnettua luotettavaa merkkiä olevan Electrolux arkkupakastimen, koska meillä oli jo yksi sellainen hieman aiemmin hankittuna "kakkos" pakastimeksi.
        Pakastin purettiin tehtaan pakkauksesta pihassamme ja kannettiin ohjeiden mukaan taloomme sisälle. Pakkasta tuo pakastin suostui tekemään vain -16°C ja senkin monien tuntien yhtäjaksoisen käynnin jälkeen. Reklamoimme myyjää tapahtuneesta ja saimme uuden pakastimen tilalle.
        Uusi pakastin oli aivan samanlainen, pakkasta se suostui tekemään -16,5°C useamman vuorokauden käytyää pakastuskytkin päällä. Reklamoimme asiasta, koska pakastin ei selvästikään täyttänyt pakastimelle vaadittuja ominaisuuksia, lisäksi meillä oli vertailukohtana toinen täysin toimiva pakastin, olimme yhteydessä myös maahantuojaan. Maahantuoja myönsi, että joskus robotti voi täyttää väärin kylmäaineen tehtaan linjastolla ja silloin tulee useampia virheellisiä tuotteita. Tämän jälkeen saimme kunnollisen pakastimen näiden kahden aiemman viallisen tilalle!
        Ostimme uuden pyykinpesukoneen merkkiä Rosenlew, kone ei suostunut ottamaan lainkaan huuhteluainetta, konetta korjattiin kahteen kertaan heti uutena tuloksetta, kolmannella kerralla kodinkoneasentaja toi mukanaan uuden huuhtelu- ja pesuainesäiliön, jonka asentamisen jälkeen vika poistui. Sen jälkeen tuo pesukone kesti kuukauden yli takuuajan ja emme enään jaksaneet alkaa vääntämään laakerivauriota takuuseen, vaan ostimme uuden halvimman mahdollisen päältä täytettävän pesukoneen Gigantista. Tämä kone on kestänyt nyt yli kolme vuotta ilman mitään murheita.

        Mitä tulee Zetkoihin, naapurimme osti uuden neliveto Zetkan, siinä vasta olikin takuumurheita. Moottori hävitti jäähdytysnesteet ilman mitään näkyvää vikaa ja sitä sentään korjattiin takuuseen, että asentajasta taisi tulla perhetuttu heille!
        Isäni kaveri osti uuden International MCCormikin 80-luvulla, ongelmia piisasi ja perästä löytyi öljyn seasta sanomalehti, tosin pahoin kärsineenä, oli jäännyt tehtaalla joltakin lukemiset kesken ja työntänyt lehden traktorin perään!

        Aika monelta uusien koneiden ostajilta olen kuullut takuuseen liittyvistä korjauksista ja koneiden vaihdoistakin takuuseen. Omalle kohdalle pahin oli tuo Moskvist Pajero maastoauto, niissä oli niin paljon vaihteisto-ongelmia, että viimein tehtaalla vaihteisto vaihdettiin myöhempiin malleihin vahvemmaksi Canterin vaihteistoon, jotka sitten kyllä kestivät. Moottoreissa silti piisasi ongelmia vielä...


      • laadunvalvonta
        Valtrantallissa kirjoitti:

        Ei minulle ole sen kummemin paskoja vehkeitä sattunut, vaikka joskut siltä tuntuukin...
        Voisin vielä kertoa tuohon oikein tragikoomisen tapauksen, kun ostimme vaimoni kanssa rikkoutuneen pakastimen tilalla uuden tunnettua luotettavaa merkkiä olevan Electrolux arkkupakastimen, koska meillä oli jo yksi sellainen hieman aiemmin hankittuna "kakkos" pakastimeksi.
        Pakastin purettiin tehtaan pakkauksesta pihassamme ja kannettiin ohjeiden mukaan taloomme sisälle. Pakkasta tuo pakastin suostui tekemään vain -16°C ja senkin monien tuntien yhtäjaksoisen käynnin jälkeen. Reklamoimme myyjää tapahtuneesta ja saimme uuden pakastimen tilalle.
        Uusi pakastin oli aivan samanlainen, pakkasta se suostui tekemään -16,5°C useamman vuorokauden käytyää pakastuskytkin päällä. Reklamoimme asiasta, koska pakastin ei selvästikään täyttänyt pakastimelle vaadittuja ominaisuuksia, lisäksi meillä oli vertailukohtana toinen täysin toimiva pakastin, olimme yhteydessä myös maahantuojaan. Maahantuoja myönsi, että joskus robotti voi täyttää väärin kylmäaineen tehtaan linjastolla ja silloin tulee useampia virheellisiä tuotteita. Tämän jälkeen saimme kunnollisen pakastimen näiden kahden aiemman viallisen tilalle!
        Ostimme uuden pyykinpesukoneen merkkiä Rosenlew, kone ei suostunut ottamaan lainkaan huuhteluainetta, konetta korjattiin kahteen kertaan heti uutena tuloksetta, kolmannella kerralla kodinkoneasentaja toi mukanaan uuden huuhtelu- ja pesuainesäiliön, jonka asentamisen jälkeen vika poistui. Sen jälkeen tuo pesukone kesti kuukauden yli takuuajan ja emme enään jaksaneet alkaa vääntämään laakerivauriota takuuseen, vaan ostimme uuden halvimman mahdollisen päältä täytettävän pesukoneen Gigantista. Tämä kone on kestänyt nyt yli kolme vuotta ilman mitään murheita.

        Mitä tulee Zetkoihin, naapurimme osti uuden neliveto Zetkan, siinä vasta olikin takuumurheita. Moottori hävitti jäähdytysnesteet ilman mitään näkyvää vikaa ja sitä sentään korjattiin takuuseen, että asentajasta taisi tulla perhetuttu heille!
        Isäni kaveri osti uuden International MCCormikin 80-luvulla, ongelmia piisasi ja perästä löytyi öljyn seasta sanomalehti, tosin pahoin kärsineenä, oli jäännyt tehtaalla joltakin lukemiset kesken ja työntänyt lehden traktorin perään!

        Aika monelta uusien koneiden ostajilta olen kuullut takuuseen liittyvistä korjauksista ja koneiden vaihdoistakin takuuseen. Omalle kohdalle pahin oli tuo Moskvist Pajero maastoauto, niissä oli niin paljon vaihteisto-ongelmia, että viimein tehtaalla vaihteisto vaihdettiin myöhempiin malleihin vahvemmaksi Canterin vaihteistoon, jotka sitten kyllä kestivät. Moottoreissa silti piisasi ongelmia vielä...

        Nuo kodinkoneet ovat kyllä nykyään melkoisia murheenkryynejä varsinkin candy merkkiset. Hyvä jos vuoden toimii.. taitaapi nyky rattoreissa sähköt eniten aiheuttaa takuuremontteja merkille kuin merkille. Zetoreissa oli paljon laatu eroja
        toiset pelas moitteettomasti toiset taas aina hajalla. Meillä oli joskus 7745 joka toimi helvetin hyvin. Kytkimen työsylinterin sai vaihtaa miltei joka vuosi, mutta itse kytkin, jonka piti olla heikko ja alimitoitettu kesti sen yli 10 vuotta minkä meillä oli ja ei todellakaan päässyt helpolla se vehje... eikös noissa pajeroissa ollut kampiakselin kestävyyden kanssa ongelmia?


      • Valtrantallissa
        laadunvalvonta kirjoitti:

        Nuo kodinkoneet ovat kyllä nykyään melkoisia murheenkryynejä varsinkin candy merkkiset. Hyvä jos vuoden toimii.. taitaapi nyky rattoreissa sähköt eniten aiheuttaa takuuremontteja merkille kuin merkille. Zetoreissa oli paljon laatu eroja
        toiset pelas moitteettomasti toiset taas aina hajalla. Meillä oli joskus 7745 joka toimi helvetin hyvin. Kytkimen työsylinterin sai vaihtaa miltei joka vuosi, mutta itse kytkin, jonka piti olla heikko ja alimitoitettu kesti sen yli 10 vuotta minkä meillä oli ja ei todellakaan päässyt helpolla se vehje... eikös noissa pajeroissa ollut kampiakselin kestävyyden kanssa ongelmia?

        Kodinkoneissa tosiaan on paljon vikoja. Kerran vakuutusyhtiöllä oli melkoinen määrä uusia jääkaappeja ja pakastimia, joista puuttui osa eristeistä. Oli kaiketi uretaanin ruiskutus hieman epäonnistunut.

        Tuo naapurin Zetka oli muuten 7745 mallia, josta tuli niitä ongelmia jäähdytysnesteen katoamisen vuoksi ja takuuseen sitä korjattiin. Laatueroja oli niissä tosiaan.

        Moskvist Pajerosta minulta ei sentään ehtinyt kampiakselia menemään, vaikka niitäkin murheita taisi monella olla. Minulle riitti ne kolme rikkoutunutta vaihteistoa, kun vitosrattaan mutteri irtosi ja väänsi siirtäjien haarukoita. Takuuseenhan niitä laatikoita sai, mutta jos auto on uusi ja sillä pääsee 11000km, kun ensimmäinen vaihteisto porsii ja siitä sitten samaa rataa muiden vaihteistojen kanssa. Hehkutusautomatiikka ei toiminut, siihen ei löytynyt apua edes takuuseen, maahantuojan lääke oli, että otetaan johto lämpömittarin anturilta irti taikka rakennetaan erillinen katkaisin käynnistyksen ajaksi siihen lämpömittarin johtoon.

        Kun nyt autoista alettiin puhumaan, niin erikoisin juttu minulle kävi uuden Wartburgin 353 Touristin kanssa, mittarissa kilometrejä siinä vaiheessa alle 350km ja liikenteessä neljä päivää, ensinnäkin kannentiiviste kärvähti (sinansa simppeli homma), mutta suurin murhe tuli, kun tuo Warre määrättiin (viranomaisten toimesta) katsastettavaksi. Luulin toimenpidettä aivan läpihuuto-jutuksi, mutta kuinkas ollakaan neljä päivää liikenteessä ollut Wartburg ei mennytkään katsastuksesta läpi, kun ohjaus ei palauttanut kunnolla.
        Alkoikin sitten melkoinen säätäminen, epäiltiin ohjauskulmien olevan pielessä, vein Wartburgin siinä konttorin lähellä olevaan Fordin huoltokorjaamoon ohjauskulmien tarkistukseen, jossa todettiin kaiken olevan tehdaslukemissa, kuten kuuluukin. Katsastuksessa Wartburgia sen sijaan ei hyväksytty ja vaadittiin uutta mittauspöytäkirjaa maahantuojan korjaamolta. Ajelin maahantuojan huoltokorjaamolle, josta sain aivan samanlaisen mittauspöytäkirjan, kuin olin saannut Fordin huoltokorjaamoltakin. Wartuburg ei läpäissyt katsastusta taaskaan. Asentajat puolestaan arvelivat autoni olevan niin uuden, että kaikki nivelet eivät ole vielä NIIN herkkiä, että ohjaus palauttaisi kunnolla, se selitys ei kuitenkaan kelvannut katsustusmiehelle.
        Warren ohjausvaihde purettiin, kun jossainhan sen vian oli oltava ja yllätys yllätys, hammastanko oli työstetty mutkallisesta kangesta ja keskikohdalla oli vajaata työstämätöntä kohtaa pitkä pätkä. Tämä vajaa kohta aiheutti sen, että hammastangon säätö ei onnistunut, vaan jos keskikohdalta sai pois väljyyden, kiristyi ohjaus äärilaidolle ja ohjaus ei sen vuoksi palauttanut. Hammastanko vaihdettiin siihen hätään käytetystä Wartburgista ja merkkiliikkeen asentaja lähti katsastukseen mukaan ja hänen saate sanoillaan (katsastusmiehelle) koko hullutus saatiin päätökseen; "Usko hyvä mies, että tämä on Wartburg, ei ehkä parhain mahdollinen yksilö, mutta täysin kunnollinen ja sitä mitä se voi olla." Wartburgini oli katsastettu!


      • Valtrantallissa
        Valtrantallissa kirjoitti:

        Kodinkoneissa tosiaan on paljon vikoja. Kerran vakuutusyhtiöllä oli melkoinen määrä uusia jääkaappeja ja pakastimia, joista puuttui osa eristeistä. Oli kaiketi uretaanin ruiskutus hieman epäonnistunut.

        Tuo naapurin Zetka oli muuten 7745 mallia, josta tuli niitä ongelmia jäähdytysnesteen katoamisen vuoksi ja takuuseen sitä korjattiin. Laatueroja oli niissä tosiaan.

        Moskvist Pajerosta minulta ei sentään ehtinyt kampiakselia menemään, vaikka niitäkin murheita taisi monella olla. Minulle riitti ne kolme rikkoutunutta vaihteistoa, kun vitosrattaan mutteri irtosi ja väänsi siirtäjien haarukoita. Takuuseenhan niitä laatikoita sai, mutta jos auto on uusi ja sillä pääsee 11000km, kun ensimmäinen vaihteisto porsii ja siitä sitten samaa rataa muiden vaihteistojen kanssa. Hehkutusautomatiikka ei toiminut, siihen ei löytynyt apua edes takuuseen, maahantuojan lääke oli, että otetaan johto lämpömittarin anturilta irti taikka rakennetaan erillinen katkaisin käynnistyksen ajaksi siihen lämpömittarin johtoon.

        Kun nyt autoista alettiin puhumaan, niin erikoisin juttu minulle kävi uuden Wartburgin 353 Touristin kanssa, mittarissa kilometrejä siinä vaiheessa alle 350km ja liikenteessä neljä päivää, ensinnäkin kannentiiviste kärvähti (sinansa simppeli homma), mutta suurin murhe tuli, kun tuo Warre määrättiin (viranomaisten toimesta) katsastettavaksi. Luulin toimenpidettä aivan läpihuuto-jutuksi, mutta kuinkas ollakaan neljä päivää liikenteessä ollut Wartburg ei mennytkään katsastuksesta läpi, kun ohjaus ei palauttanut kunnolla.
        Alkoikin sitten melkoinen säätäminen, epäiltiin ohjauskulmien olevan pielessä, vein Wartburgin siinä konttorin lähellä olevaan Fordin huoltokorjaamoon ohjauskulmien tarkistukseen, jossa todettiin kaiken olevan tehdaslukemissa, kuten kuuluukin. Katsastuksessa Wartburgia sen sijaan ei hyväksytty ja vaadittiin uutta mittauspöytäkirjaa maahantuojan korjaamolta. Ajelin maahantuojan huoltokorjaamolle, josta sain aivan samanlaisen mittauspöytäkirjan, kuin olin saannut Fordin huoltokorjaamoltakin. Wartuburg ei läpäissyt katsastusta taaskaan. Asentajat puolestaan arvelivat autoni olevan niin uuden, että kaikki nivelet eivät ole vielä NIIN herkkiä, että ohjaus palauttaisi kunnolla, se selitys ei kuitenkaan kelvannut katsustusmiehelle.
        Warren ohjausvaihde purettiin, kun jossainhan sen vian oli oltava ja yllätys yllätys, hammastanko oli työstetty mutkallisesta kangesta ja keskikohdalla oli vajaata työstämätöntä kohtaa pitkä pätkä. Tämä vajaa kohta aiheutti sen, että hammastangon säätö ei onnistunut, vaan jos keskikohdalta sai pois väljyyden, kiristyi ohjaus äärilaidolle ja ohjaus ei sen vuoksi palauttanut. Hammastanko vaihdettiin siihen hätään käytetystä Wartburgista ja merkkiliikkeen asentaja lähti katsastukseen mukaan ja hänen saate sanoillaan (katsastusmiehelle) koko hullutus saatiin päätökseen; "Usko hyvä mies, että tämä on Wartburg, ei ehkä parhain mahdollinen yksilö, mutta täysin kunnollinen ja sitä mitä se voi olla." Wartburgini oli katsastettu!

        ..vielä kommenttia kodinkoneisiin. Tuon edellä kertomani pakastin episodin yhteydessä kyselimme hieman tuttaviltamme heidän pakastimensa lämpötiloja vertailun vuoksi. Yllättävän moni kertoi, ettei heillä ollut pakastimessa mittaria tai he eivät tienneet pakastimen lämpötilaa.
        Mainittakoon, että kodinkoneasentajat kertoivat uuden pakastimen tekevän kylmää n. -30°C, kun niitä käytetään pakastuskytkimellä yhtäjaksoisesti.
        Vein jossain vaiheessa 90-luvulla käytettyjä kodinkoneita lähialueille, lähinnä Venäjälle ja Viroon. Suosikki artikkeli oli päältä täytettävä "pesukarhu" pesukone erilaisine variaatioineen. Erään liikkeen takapihalta tuli kyytiin lähes käyttämätön Pesu-Sampo (S-ryhmän eräänlainen "euroshopper-pesukone"), joka tietenkin tutkittiin myös ennen vientiä, että toimiko se. Kodinkonemyyjä, joka tuon koneen minulle lastasi, kertoi vanhan mummelin vaihtaneen koneen heillä uuteen ja oli kertonut siinä olleen uudesta asti jotain vikaa. Vikaa olikin, poistopummpu ei ollut koskaan voinnut kunnolla toimiakaan, asennusvirhe. En tiedä miten mummo oli niitä pyykkejään sillä koneella pessyt, vai oliko pessyt lainkaan.
        Nyt tullaankin siihen kohtaan, missä totean, etteivät kaikki ihmiset osaa tai välitä vaatia ostamiaan tuotteita vaatia takuuseen korjattaviksi. Onneksi nyt autojen valmistajan kutsuessa kaikki mallit uudelleen tarkastukseen jonkin vian suhteen, tälläiset autot hylätään katsastuksessa, jos niitä ei ole viety maahantuojan kehoitukseksesta huolimatta tarkastukseen.
        Traktoreiden osalta voi olla hieman toinen tilanne. Ainakin tiedossani on, että moni isäntä vaihtoi "maanantai-koneensa" pois kiireesti, pitäen mölyt mahassaan ja maksaen kalliisti näin vian korjaamisesta itse.
        Tuolla aiemmin kerroin omalle kohdalle osuneesta Fordin viallisesta kytkimestä. Tämä tapaus oli juuri sellainen, jossa uuden traktorin ostanut isäntä vaihtoi traktorin heti uuteen, kun kytkimessä alkoi ilmetä ihmeellistä vikaa tietyissä olosuhteissa. Vika siirtyi meille, koska tuota kytkintä ei oltu vaihdettu takuuseen. Vikaa etsittiin todella, kun Fordin asentajilla oli sellainen käsitys, että kytkin on jo vaihdettu kerran takuuseen. Lopulta ratkaisimme vian ihan itse, kun asia selvisi, ettei mitään takuukorjauksia oltu tehty kytkimeen ja kytkin vaihdettiin kokonaan uuteen.
        Fordilla oli myös tiettyjen sarjojen kanssa ongelmia, kun moottorin lohko vaurioitui vähäisen käytön jälkeen. Vastaavia ongelmia oli myös VW-autoissa 4-sylinteristen dieselmoottoreiden kohdalla jossain vaiheessa.
        Maahantuojat ei paljoa huutele tekemistään sisäänvedoista taikka korjauksista, ellei ole pakko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe