P11 vs. P12

NissanMan

Kumpi noista malleista luotettavampi, jos ostais jonkun 200 tkm ajetun?

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehjanamyytiin1.8

      P12 mallilla olen ajellut nyt 80tkm. Ostettaessa oli ajettu 209tkm. Jos ostat P12 mallin, niin vältä 1.8 mallia, jos et halua lisäillä öljyä. Muutenkin moottori on hieman isoruokainen. Matka-ajossa 6.8. Vikoja on ollut kampiakselin anturi, katti, jarrulevyt sekä etupään pyöränripustuksen osia uusintakatsastuksia. Eli aika vähällä on mennyt vanhaksi autoksi. Ärsyttävänä ominaisuutena on Se, että en saa auton käydessä takakopankantta auki. Vikaa??

    • EikoskaanenääP12

      P11, P12 susi jo syntyessään. Jos tykkää öljyä ostella, moottoria rempata ja joka katsastukseen vaihdella niveliä ym. 1,8 ja 2,0 kulkee öljyllä.

      • pirkkarellup12

        Kulkeeko 2.0 konekin öljyllä? Noi nivelet siedän kyllä. Ei mun 1.8 P12 katti oikeen tykkää tosta öljystä. Eikai tollasia P12 koneita rempata, ne ajetaan loppuun käyttäen halvimpia mahdollisia synteettisiä öljyjä. Öljyn kulutus l/1000km. Tokmannilla synt.öljy 14,90/4l. Kestä mun ajolla muutaman kuukauden toi kannu.


      • EikoskaanenääP12
        pirkkarellup12 kirjoitti:

        Kulkeeko 2.0 konekin öljyllä? Noi nivelet siedän kyllä. Ei mun 1.8 P12 katti oikeen tykkää tosta öljystä. Eikai tollasia P12 koneita rempata, ne ajetaan loppuun käyttäen halvimpia mahdollisia synteettisiä öljyjä. Öljyn kulutus l/1000km. Tokmannilla synt.öljy 14,90/4l. Kestä mun ajolla muutaman kuukauden toi kannu.

        Kyllä kulkee 2,0 P12 myös öljyllä. Ei minunkaa katti tykännyt öljystä, otti ja paloi rikki. Loppu vaiheessa pystyi ajamaan n.120km matkan, kului öljyä tikun ylärajasta, alarajaan. Moottori remppa kalliimpi kuin auto. Ei sentään savuttanut. N.230tkm se kesti, eikun vaihtoon koko auto äkkiä.


      • nohuhhuhh

        Ei todellakaan normaali kulutus. P11 2.0 ei tarvitse pahemmin öljyä lisäillä vieläkään, vaikka n. 270 000 ajettu ja kenkää saanut kiitettävästi ainakin viimeiset 170 000. Nehän ovat lähes ikuisia koneita. Ei ole tarvinnut muutenkaan tehdä paljon remonttia, vetoakselit katkenneet molemmat, nyt nekin tasapaksut eikä enää katkea. Ruostetta tulee niin kuin kaikkiin muihinkin, ei pahimmasta päästä. Polttoaineen täyttöputki ruostuu ja vasen etulokasuoja, nekin vaihdettu. Helmapellit myös ja -pääty takaa lokasuojan sisäpuolelta, kannattaa suojata ajoissa. 11 vuotta ollut ja vielä tyytyväinen, kulkeekin paremmin kuin useimmat. P12 paremmin varusteltu, mutta en tykkää mallista, laiskempi ja vikoja taitaa olla enemmän, mutta uudempana kestää pitempään ennen kuin ruostuu.


    • Uudempi

      P12 ajelin aikanaan ~100tkm. Matka taittui vähäisillä kulutusosien vaihdoilla.
      Koriltaan todella hyvä auto, ei minkäänlaisia ruosteongelmia. Toisin oli esim. P10 ruosteiden kanssa.

      Uusinkin P11 on jo 13v vanha, P12 7v vanha. Mitä vanhempi auto sitä enemmän arpapeliä minkälaisen yksilön sattuu saamaan.

      Itse ostaisin noista vaihtoehdoista mahdollisimman uuden P12.
      - 1.6 kone, koska taloudellin ja hyvin vähän, jos ollenkaan tyyppivikoja.
      - Viimeisissä vm:ssa paljon hyvin varusteltuja malleja, puolinahka sisutuksia, jne.
      - Hyvä tarjonta ja edullinen hinta

      • Kumenkäryä

        Osta se kummalla rengas palaa paremmin, se kertoo et onko kaikki tehot tallessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe