Polkuja työelämään - valmennus?

KannattaakoMennä

Millainen on Tampereen kaupungin järjestämä Polkuja työelämään - valmennus?

Onko kellään kokemusta? Joku yksityinen firma sen järjestää.

Tamperehan käyttää tänä vuonna 5 miljoonaa työttömien "aktivointiin".

Sillä ne maksaa jopa 48 e/tunti siitä että joku suostuu edes vähäksiaikaa ottaa työttömän vaivoikseen.

Työtön ei tietenkään saa siitä mitään.

Uusi hallitusohjelma lupaa lisää raippaa ...eikun siis "aktivointia" työttömille.

Kannattaako siis ottaa heti karenssia vai osallistua pellekursseille ja saada jokatapauksessa jossain vaiheessa karenssia?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerjhgj

      Itse ajattelen, että nämä työttömistä hyötyvät ehkä vähenisivät, jos jokainen työtön ottaisi vastaan "kurssipaikan" ja jättäisi menemättä kurssille. Siinä kurssittajalla on kaksi vaihtoehtoa "ilmoittaa ettei työtön osallistu kurssille/kurssittajan rahahanat vaarassa sulkeutua" tai ilmoittaa paikalle saapumattoman työttömän ilmaantuneen kurssille.....

      Jos vain on taloudellisesti mahdollista, kannattaa olla alistumatta alistettavaksi orjatyöläiseksi.

      Muuten sitä toimeentulotuen perusosaa alennetaan vain kieltäytyjän perusosasta ei lasten perusosasta eikä myöskään koko toimeentulotukimäärästä.

    • Ihanihmetyöttömiänykyään

      Mene ihmeessä ja voihan siellä oppiakkin jotain jos menee positiivisella asenteella. Miksi ihmeessä toimettomuus olisi muka hyödyllisempää?

      Sosiaalisesti rajoittuneet pelkää ihan kaikkea ja hautautuisi mielellään kotiin, eiks niin?

      Miksi nostaa koko työttömyyskorvausta jos ei pysty mihinkään lähtemään? Jää sitten sille sossun toimeentulotuelle. Mitenkä olisi valmis menemään töihin jos ei pysty edes "pilipali" kurssille sosiaalisia taitoja harjoittelemaan. Työttömissä on nykyään yhä enemmän niin sosiaalistesti rajoittunutta sakkia ettei pärjäisi päivääkään työelämässä. Kyllä ihmisen pitää muutakin osata kuin naamakirjaa selata omissa oloissaan niin ettei tarvitse kontaktia ottaa eläviin ihmisiin ollenkaan.

      • hglhjhljhjh

        Miksi ihmeessä päättelet, että työtön on toimeton, jos ei mene hyödyttömälle kurssille?

        Minä ainakin olen saanut osakseni riittävästi halveksintaa ja yhteiskunnan ei tarvitse maksaa siitä enää senttiäkään työttömistä hyötyville mätäpaiseille.


    • pimeälläKujalla

      Valitsin valmennuksesta englanninkielisen 'Dead End Alley' -osion. Tämä polku ei kyllä tunnu johtavan yhtään mihinkään.

    • ÄläSuostuHuijatuksi

      Paskaahan se. Kouluttaja saa 3000 euroa ja sinä karenssin, vittuilua ja syyllistämistä.

    • joo_semmonen

      Millainenko? Todennäköisesti samanlainen kuin meillä, eli kurssilla on ensin teoriajakso, jonka aikana tehdään kaikenlaista kivaa, opetellaan kirjoittamaan hakemuksia ja cv:tä ja miten käyttäydytään haastattelussa, miten vastataan tiettyihin kysymyksiin. Sitten koko tämän teoriajakson aikana haetaan itselle työhön tutustumispaikkaa, ja siellä sitten on tarkoitus olla loppuosa kurssista tekemässä jotain kivaa 9 e päiväpalkalla työttömyyskorvauksella. Eli on ovi auki työelämään. Kurssin pituus on kaksi kuukautta, kuukausi teoriaa ja toinen kuukausi sitä työhön tutustumista. Näin kesäaikaan ei ole mahdollista mennä tutustumaan koulutukseen - niin sellainenkin on mahdollista jos kouluttaja ottaa tutustujaksi, eli siellä sitten pälläilään mitä esim. leipurikoulutuksessa tapahtuu...

      Meillä osa meni tyypillisiin tukityöllistäjien paikkoihin, kuten joku kirpputori, joku onnellinen sai ihan oikean duunipaikan miltei tai ainakin jo lupailtiin sopparia.

      Niin ja jos ei itse tai kouluttajan kontaktien kautta sitä duunitutustumista saa, niin sitten tehdään jotain projektityötä, sillä sehän on epäreilua muita kohtaan, jos joku makaa kotona ja saa saman 9 e per päivä kuin ne jotka ovat oikeasti töihin tutustumassa ja jotkut jopa kesätyöntekijöitten sijaisina 9 e per päivä palkalla siinä kun kesätyöntekijä vetää saman liksan ja ehkä paremman per tunti ihan vaan lunkisti ottamalla ja orjaa hyväksi käyttämällä.

      Kouluttaja sitten sanoo, että sinä et ole siinä asemassa että voi arvostella toista. No, tota, kuka ei ole missään asemassa - orja, orjalla ei ole valtaa eikä sanansijaa. Mutta toisaalta Suomi on demokratia eli ei pitäisi olla orjia!

    • kaikkimukaan

      Kävin kyseisessä valmennuksessa ja homma oli ja on 10 arvoinen. Jos pelkää ihmisiä ja on sosiaalisesti vammainen, kannattaa pysyä kotona karenssin kourissa.

      Kaikki tieto on hyväksi ihmiselle, oli se sitten tuttua tai päivitettyä tietoa. se että joku saa siitä palkan ei ole riittävä peruste hylätä kyseistä valmennustapahtumaa. Vain tyhmät jättävät kyseisen kurssin väliin. Ja niitä tyhmiä Suomi on täynnä. Trust me.

      • fsdfsdfsdf

        Jos ei mene siihen, minne aktivointisuunnitelmassa on sovittu mentäväksi, siitä tulee yleensä karenssi. Eli ei tällaista valmennuskurssia voi jättää väliin, sillä nyt kun työttömiä kunnan Kela-sakkojen takia aktivoidaan tällaisilla kouluttajien pussia kartuttavilla kursseilla, ja toisaalta parhaassa tapauksessa tutustumispaikan tarjoavalle yritykselle annetaan lisäarvoa tuottava ilmaistyöntekijä, niin työtön saa karenssin jos ei mene sinne mihin aktivointisuunnitelmassa on laitettu menemään. Mutta huom. jos työhöntutustuminen ei suju kumpi tahansa voi päättää jutun, ei tule tutustujallekaan karenssia, sillä eihän hän ole kieltäytynyt työsopimuksesta, mutta jotta kurssi ei keskeydy niin sitten kurssin vetäjä tarjoaa jotain muuta puuhaa siksi aikaa että kurssi päättyy.

        Näin.

        Suosittelen kyllä hakeutumaan niihin tukityönkaltaisiin paikkoihin, eli jonnekin pelastusarmeijan kirpputorille tai elokoloon tai ekotorille tai mihin tahansa kuin normipaikkaan... sillä noissa paikoissa olo on lunkimpaa, normipaikassa voit joutua olemaan jonkun teinin pomotettavana ja sitten syyllisenä jos kesätyöntekijä itse jättää hommat tekemättä,,,


      • niinpä_

        Niin ja tämä unohtui, se tutustumispaikka antaa sinusta arvion sinne valmentajalle, ja valmentaja kai antaa arvion työkkärille, tosin minä en tiedä, mitä vitun merkitystä niillä arvioilla on!
        Itse sain arvion, että työt teen hyvin ja tarkasti ja täsmällisesti, mutta kun se teini ei nyt tykännyt, ja minä en tykännyt siitä, että teini kattelee ja minä duunaan ilman palkkaa ja päälle päätteeksi vielä aivan ilmiselvästi yrittivät luistaa omista töistään ujuttamalla niitä minulle ja osin jättämällä tekemättä, oikein kimpassa siis, niin ... tota teini haukkui minut! Olin siis teinin arvioitavana, teinin jolla on työelämästä kokemusta varmaan pitkälti ja osaamista ja kaikki tavat ja asiat hallussa... Kiva!
        Muuten, pitäisi päteä myös teiniin, että kaikkea sanottua ei pidä ottaa vakavasti ja loukkaantua! Se on sitä persoonallisuuksien sietokykyä. Jos ei mitään muuta ole, niin sitten otetaan joku persoonaan menevä asia!

        Heippa!

        Ja muistakaa myös tämä, että ette ole siinä asemassa että teillä olisi jotain sanomisen valtaa... Asema puuttuu vain orjalta! Asema antaa oikeuden sanoa ja tehdä mitä vain, kun on asema, niin on valta.


      • dfsdfsdfsdfsdfsdf

        Minulle tämä valmentaja sanoi: Minulle on ihan sama mitä ihmiset elämällään tekevät.

        Oukei, no, mitäs sitten pidät näitä valmennuksia ja olet mukamas ohjaavinasi ihmisiä töihin, kun ei sinua ihminen yksilönä kiinnosta. Ja kaiken lisäksi olet sitten antamassa arvioita - millä pätevyydellä? Ei ole kyseessä edes laillistettu psykologi, joka valmentaa.

        Ja tämä kyseinen valmentaja osoitti kyllä jo alusta asti, että kokee jotain vastenmielisyyttä minua kohtaan. Ei mm. noteerannut minua erinäisissä yhteyksissä, ei kuullut kun jotain kysyin, jätti antamatta papereita niitä jakaessaan, jne.
        Ehkä hänellä oli etukäteistietoa minun persoonastani. Että häntä ei kiinnosta, mitä ihmiset tekevät elämällään. Kiinnostaa siis vain raha, jonka saa näistä valmennuksistaan. Tosin koin olevani muutenkin aika paljon väärässä porukassa.


    • Riittääkö5päivää

      Jossain päin pidetään 5 päivää vastaavia verkkovalmennuskursseja.

      Onko siinä joku syy että nämä ovat kestoltaan vähintään 5 päivää?

      Riittääkö 5 päivää katkaisemaan työttömyysputken jolla kunta välttää sakkomaksut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe