Työttömän ihana herätys

tättädädäädädäää

Kylläpäs on taas mukava herätä uuteen päivään.
Herätyskellosta ei ole tietoakaan.
Lähtisikö uimahalliin ja sitten kahvittelemaan. Myöhemmin voisi jymytellä ja katsoa leffoja.
Ja sama ihana herätys joka aamu. Kuka hullu vaihtaisi tämän työntekoon?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkaa_kiitos

      Palkkaa vasten vaihtaisin, kun saa rahaa jolla voi ostaa kaikkea mitä haluaisi. Työttömänä ei ole varaa oikein mihinkään. Palkasta puhuessa tarkoitan oikeaa palkkaa, en mitään 9e "lisiä".

      • hyvinpärjää

        Jaa, no mä taas tuun vähemmällä toimeen, enkä välitä materiasta.


    • 53ja

      minä joka en halua olla luuseri niin kuin kokoomuksen oululainen eduskunnasta pudonnut kansanedustaja joka saa noin 4000€kuussa sopeutumis rahaa/eläkettä anakin3vuotta ja näistä ei sipilä ,soini, stuppi ei leikkaa mitään koska ne on eliittiä otetaan vaan köyhemmiltä

    • KaksiKalaaTaskussa

      Työttömäksi ryhtyminen on paras ratkaisu mitä olen tehnyt! Ei tarvitse hökkeltää rahan perässä maksaakseen velkataloja ja -autoja eikä muutakaan yhteiskunnan määrittämää kommervenkkiä.. Terveydentilakin on kohentunut kummasti stressin jäätyä pois ja sen myötä olen myös raitistunut ja lopettanut myös tupakoinnin (en ole hihhuloitunut). Kolautukset riittää normaaliin elämiseen, eikä isompia säästöjä ole edes tarkoitus vittupäisille sukulaisille jättää...

      • Tottaturiset

        Stressi ja yöunet parantuivat minullakin työttömyyden myötä. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta (kiitos koulukiusaus) ja töissä olin aina hyvin jännittynyt. Nyt on ollut aikaa ajatella ja löytää oma itsensä *ilman muiden määrittelemiä normeja*. Ei ole ollut mikään tarve käyttää alkoholia/päihteitä, sillä todellinen onni löytyy ilman niitä.


    • Aamu-uninen

      Niin on. Minkähän takia työttömyyttä ei arvosteta yhtään, vaikka jokainen olisi varmaan mieluiten jouten. Pitkät, ihanat aamut ja koko päivä aikaa elää niinkuin haluaa. Monen elämä jää elämättä, kun se pitää uhrata työnteolle.

    • hänpoloinenraukka

      Kamala näin yhden pitkäaikaistyöttömänluuserimiehen. Mies vasta 30vee, mutta hartiatlysyssäryhtiläsähtänytmahapömpöttääkuintiineellä.

    • rty456

      Työttömiä on niin monenlaisia ja monenlaisissa tilanteissa. Ei voi mitenkään yhdistää heitä yhdeksi massaksi.

      Se on tunnustettava tosiasia, että töitä ei tule jatkossakaan kaikille riittämään. Onkin tärkeää että ketään ei alistamalla pakoteta orjatöihin, vaan luodaan oikeita työpaikkoja niitä tarvitseville.

      Nuorista monet varmaan haluaisivat päästä oikeisiin työsuhteisiin ja taloudellisen turvallisuuden kautta rakentamaan perheensä elämää.

      Systeemi kestää senkin että ne nuoret jotka ovat onnellisia perustulolla ja eivät haluakaan töihin, viettävät sitten siten elämänsä.

      Jo keski-iän ylittäneillä työttömillä taas on jo yleensä kaikki tarvittava hankittuna ja lyhyempikin työpäivä riittäisi pienemmällä palkalla. Vapautuisi rahaa palkata nuoria.

      Yksi hurskastelijoiden porukka ovat ne kaikkein suurituloisimmat. Piilottavat tulonsa, eivät maksa veroja Suomeen, mutta kaikki palvelut kelpaavat. Mm. lasten koulutus, terveydenhuolto yms. Näitä palveluita vaativat myös aurinkorannoille eläkepäiviä siellä viettäessään.

      Tämän maan kustannukset maksaa tavallinen palkansaaja ja pienyrittäjä. Hän joka on jatkuvasti irtisanomisten ja konkurssin vaarassa. Peruspalvelut ´pitää turvata ja pienituloisellekin ihmisarvoinen toimeentulo.

      Rikkaat tämän maan ryöstivät taas viime kokoomushallituksen aikana. Rikkaat veivät rahat ulkomaille. Nyt vaaditaan kansa taas maksamaan, eikä vaihtoehtoa ole. Miten kokoomus edes ilkeää olla hallituksessa.

      • Paha_asennevamma

        ei korjaannu millään. Sen huomaa siitä että luuseri kuvittelee varakkaiden elävän tulonsiirroilla kuten hän itse. Eihän se niin mene vaan varakkaat maksavat myös luuserin elämän kun tämä ei ole omillaan koskaan pärjännyt.


    • Töitä_mielummin

      Saan vähän alta 100 € päivässä käteen ansiosidonnaista mutta mieluummin kävisin töissä.

      • kolmioleipä

        Niin minäkin Kelasta, mutta (täyspäiväisen) työn kanssa on vähän niin ja näin...


    • liittoorava

      Oletkohan hinnoitellut itsesi ulos töistä jos tuntipalkkasi on noin 30 euroa...saanko ihan kysyä että mitä töitä ministeri tekisi jos niitä olisi? ;)

    • Normaalia

      30 €/h on ihan normipalkka esim DI:lle asiantuntijatöistä.

    • Velmies

      Mulla aamu alkaa Aina klo 06.00,AAMULYPSY Alkaa radiosta.Päivän mittaan käyn kirjastossa, vien ihanan vanhuksen VENTOLLA markettiin.Saan olla onnellinen,kun hän on äitini.

    • tienatkaate

      tyttöystävän kanssa naijaan ja juuan päivät pitkät

      • Velmies

        AI perhana,onko hyvä


    • OSinko

      Menee bisnekset niin hyvin että ei ole työssäkäyntipakkoa. Mutta ajankuluksi ja mielenvirkeydeksi käyn välillä tekemässä töitäkin. n. 4 -5 h päivässä, neljänä päivänä viikossa. Muuten matkustelen ja pelailen golfia. 5000€/kk tulostaso tuolla työmäärällä ei saa minua stressaantuneeksi ja pääsen kuitenkin toteuttamaan itseäni työn ja harrastusten kautta. Sopii minulle!

      • Ekotorin_ihmemies

        Taidat olla kuntouttavassa työtoiminnassa, 9€ päivä. Oliko osoitteena Lentokentänkatu? Siellä suunnalla on myös golf-kenttä...


    • matonenmATO

      mikä on mikkeliin nöyryyttävin paikka olla? haluun että miut nöyryytetään ihan täysin.kertokaaa heti

    • jytkyäpukkaahitosti

      Kyllä Soini teidät lusmut jytkyttää. Parin vuoden päästä ei tule luukulta euroakaan. Silloin pitää jotain katsella, että saisi leivän päälle muutakin kuin ylähuulen. Ja: itsehän tämän eduskunnan äänestitte. Siitäs saatte.

      • ajattelenihanitse

        Valtiolta tukien kikkailu on todella iisiä ja toivonkin, että sais edes vähän kovemman vastuksen tähän peliin. On nimittäin satavarmaa, ettei mikään muu kuin diktatuuri lopeta meikäläisen tukikikkailuja.

        Ja on erittäin lyhytnäköistä ajattelua, että valtion tilanne paranisi niin, että otetaan köyhiltä tuet pois. Seurauksena olisi rikollisuuden lisääntyminen, jotta köyhä saisi elannon. Syntyisi uhreja ja valtiolta palaisi kestämättömän kovia summia poliisiin, oikeudenkäyntikoneistoihin, vankiloihin ym.

        Huomattavasti halvemmaksi tulee, kun annetaan köyhälle rahaa, ettei tämä ajautuisi pakosta rötöstelemään ja aiheuttamaan mittavia lisäkustannuksia.

        Tämäkään ei mene teidän tiettyjen laumaeläinten kaaliin.


      • KM_KM_KM

        Älkää huoliko korjauksia on tulossa lähiaikoina työttömille!


      • AinaLomajeeeee
        KM_KM_KM kirjoitti:

        Älkää huoliko korjauksia on tulossa lähiaikoina työttömille!

        Älä huoli, me jotka emme halua töihin, osataan kyllä kikkailla ne tuet jatkossakin. Aion lomailla valtion pussiin loppuikäni, eikä sitä muuta mikään.


      • sunshineregee

        Juu eikä sitä pysty lopettamaan, kun heitteille ei ketään voi jättää. Eli kyllä tuet saa jatkossakin. Aurinkoisia lomapäiviä vaan.


      • TietenTyötön

        Joo ne varmaan kiristää tyyliin hurjat viisi euroa pois tuista. Elämäni romahtaa ja varmaan joudunkin lopettamaan elämän mittaisen lomani, koska Soini tulee ja jylkyttää mun massit. Lol!

        Työttömänä on leppoista.
        Ja jos tarvitsee jostain nopeasti taskurahaa, niin käy tekemässä pari hassua päivää pimeitä hommia.

        Ketään ei todellakaan voi jättää heitteille, joten sosku on hyvä B-suunnitelma.

        Itse kuitenkin tykkään haasteista ja kikkailen mieluummin systeemin kanssa, jotta pysyisin kelan rahojen piirissä.


      • OUT_OUT_OUT
        AinaLomajeeeee kirjoitti:

        Älä huoli, me jotka emme halua töihin, osataan kyllä kikkailla ne tuet jatkossakin. Aion lomailla valtion pussiin loppuikäni, eikä sitä muuta mikään.

        Olisiko parempi antaa lahjakortteja alkoon viinan ostamiseen ja markettiin tupakan ostamiseen, sekä huumeisiin. Kaikki selviäisivät helpommalla???


      • AinaLomajeeeee
        OUT_OUT_OUT kirjoitti:

        Olisiko parempi antaa lahjakortteja alkoon viinan ostamiseen ja markettiin tupakan ostamiseen, sekä huumeisiin. Kaikki selviäisivät helpommalla???

        Miksi edes lainasit kirjoittamani tekstin, kun kerran oma kommenttisi ei liity millään tavoin lainaamaasi tekstiin?

        Joko sinulla on lukemisen ymmärtäminen aivan retuperällä, tai sitten olet hyvin yksinkertainen.

        No, oli miten oli. Ensi kerralla kun lainaat jotakuta ja kommentoit perään, niin yritä edes pysyä aiheessa.


    • oravanpyöräsytkyttää

      90 luvulla olin työttömänä yhden pidemmän jakson ja jälkikäteen ajatellen ei se ollut yhtään hullumpaa aikaa. Rahaa ei tietysti ollut juurikaan, mutta ei se perheetöntä haitannut. Nyt on kyllä töitä, velkaa ja perhettä. Yhtä rahaton nytkin oikeastaan..;)

      • Eikoskaankiire

        No joo, tää nimenomaan on helppoa ilman lapsia. Aikaa sulla ei omalle elämälle enää juuri olekaan. Mikään rahasumma ei saa mua oravanpyörään. Aika on kaikkein tärkeintä.


    • Pakkotyötä_kohti

      9€ pakkotyö tulee kohta kaikille työttömille ja soskun asiakkaille, kun tuista tehdään vastikkeellisia. Lentokentänkatu kutsuu!

      • Voikunonvaikeeta

        Pakko-oireelta tuo jankkaaminen vaikuttaa. Ei voi pakottaa mihinkään, et luultavasti tajua vieläkään, mutta meitähän on joka junaan, myös älyllisesti.


      • Yhteiskuntatakuu

        Uusi hallitus kutsuu sitä yhteiskuntatakuuksi. Tarkoittaa sitä, että kaikki ei-oikeassa-työssä olevat pistään 9€ töihin. Enää ei tarvitse olla nuori, vaan tuo orjatyö kattaa muutkin ikäryhmät.


      • Jankjankjank
        Yhteiskuntatakuu kirjoitti:

        Uusi hallitus kutsuu sitä yhteiskuntatakuuksi. Tarkoittaa sitä, että kaikki ei-oikeassa-työssä olevat pistään 9€ töihin. Enää ei tarvitse olla nuori, vaan tuo orjatyö kattaa muutkin ikäryhmät.

        Jankuti jankuti jankuti...
        Mulla on selkeät visiot ja monta varasuunnitelmaakin kuinka lomailla koko elämä tukien varassa.

        Mielestäni kikkailu ei vaadi älyllisesti paljon. Kun orjuuteen yritetään pakottaa, niin yksi vaihtoehto on sairausloma. Vai pakottaako yhteiskuntatakuu sairaatkin töihin? Kysymys on retorinen.

        Viimeinen, mutta varma keino on sosku. Eli jos ei halua/jaksa kusettaa kelaa, niin soskusta saa sitten rehellisestikin toimeentulonsa.

        Vieläkö jankataan? Niin joo, eihän sulle mene jakeluun perusasiatkaan tukikikkailusta, joten jankkaus luultavasti tulee jatkumaan.

        No mulla on oloneuvoksena ihan sikana aikaa jankata.


      • Jankutijankuti
        Jankjankjank kirjoitti:

        Jankuti jankuti jankuti...
        Mulla on selkeät visiot ja monta varasuunnitelmaakin kuinka lomailla koko elämä tukien varassa.

        Mielestäni kikkailu ei vaadi älyllisesti paljon. Kun orjuuteen yritetään pakottaa, niin yksi vaihtoehto on sairausloma. Vai pakottaako yhteiskuntatakuu sairaatkin töihin? Kysymys on retorinen.

        Viimeinen, mutta varma keino on sosku. Eli jos ei halua/jaksa kusettaa kelaa, niin soskusta saa sitten rehellisestikin toimeentulonsa.

        Vieläkö jankataan? Niin joo, eihän sulle mene jakeluun perusasiatkaan tukikikkailusta, joten jankkaus luultavasti tulee jatkumaan.

        No mulla on oloneuvoksena ihan sikana aikaa jankata.

        Nimenomaan kuntouttavaan työtoimintaan ohjataan vajaakit masennus- ja mielenterveysongelmaiset, koska työ on sitä oikeaa terapiaa. Se siitä sairauslomasta ja soskun tuista. Ne tulee olemaan vastikkeellisia.


      • kyykyttäjäPRO

        Mielestäni pitää olla idiootti, jos tietää, että esim. saikkua hakemalla pystyy välttämään 9 euroa/päivä orjatyöt, mutta silti jostain ihan vitun kummallisesta syystä kuitenkin suostuu esim. ekotorille ilmaiseksi töihin.

        Jos täällä on ekotorin yhdeksän euron orjia, niin voisitteko vastata miksi helvetissä te raahaudutte sinne ilmaiseksi edes paikan päälle? Saatteko jotain sairasta nautintoa orjana olemisesta?

        Karenssin uhka ei ole hyvä vastaus. Karenssin voi näppärästi välttää saikuttamalla.

        Oikeasti hei, älä vittu ole niin tyhmä, että edes miettisit meneväsi aamulla taas ekotorille orjuutettavaksi. Soita ensineuvoon ja mene hakemaan sairauslomaa.

        Äläkä suostu enää koskaan työkkärin orja- kyykyttelyihin. Se olet SINÄ, joka tässä loppujen lopuksi pääsee kyykyttämään.


    • mastermanii

      itellä menossa 23 vuosi työttömänä. ja hyvin on menny.:) ei oo enää vuosiin laitettu ees ekotorille tms paikkohin. nostin ekon hepun kerran raivelista seinälle, kun yritti gonahtaa. pistääkö joku paremmaksi?? :DDDDDDDDD

    • EiMitäänKiirettä

      Hyvää huomenta kaikille!
      Ai kello onkin vasta noin vähän... menenkin tästä äkkiä takaisin nukkumaan.

    • w3mw

      Kohta loppuu se makaaminen. Soini leikkaa 200miljoonaa euroa työttömiltä.

      • Jankuti

        Jank


      • peräkylän_tietäjä

        näyttäis vaikuttavan ansiosidonnaiseen... jos ei ole semmoista edes koskaan saanut, niin ei hätää... peruspäivärahaan ne ei kai puutu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe